Het weer voor woensdag 31 januari 2007, volgens het KNMI:quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb vorig jaar een paar weken de KNMI-5-daagse vergeleken. Steeds de 5e dag pakken en dan kijken wat het word. Ik kan je zeggen dat er maar bar weinig in de richting zat. Misschien moeten we dat hier ook eens gaan doen. Simpel vergelijken en punten toekennen als het goed is, 1 jaar lang, dan hebben we alle seizoenen gehad en weten we een beetje of het betrouwbaar is.
akkoord.. alleen denk ik dat er dan wel een dagelijkse puntentelling zal moeten plaatsvinden.. om de nauwkeurigheid te waarborgenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:
Mooi topic
En ik wil voorstellen dat we voor de daadwerkelijke vergelijking de gegevens in De Bilt gebruiken. Als he extreem afwijkt gewoon hiervan een opmerking plaatsen of zo.
afwijkingen in percentages kan wel.. dan krijg je eigenlijk een soort chikwadraat toets..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:38 schreef JoeKurr het volgende:
Dagscore zou je dan het verschil tussen de verwachtte en actuele gegevens kunnen maken.
dat was ook niet de bedoeling.. dit topic is voornamelijk om de interesse te peilen..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef spoor4 het volgende:
Het is niet handig om dat een jaar lang met de hand te gaan berekenen met behulp van posts in dit topic.
Lijkt me.
dit is iets serieuzer bedoeldquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De best mogelijke voorspelling voor het weer van morgen is nog altijd: "het zelfde als vandaag"!
Gemiddeld komt dat beter uit dan het KNMI
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:50 schreef JoeKurr het volgende:
Als het goed is heb ik binnenkort thuis weer internet, dan zal ik eens kijken of ik er een scriptje tegenaan kan gooien.
Berekenen wel, bijhouden nietquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:55 schreef Lariekoek het volgende:
Ohja, dat wilde ik nog vragen.
Iemand nog ideeen om het bij te houden en te berekenen?![]()
Ik kan het script ook gegevens van de KNMI site laten lezen, dat scheelt weer zoekwerkquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:56 schreef addie het volgende:
[..]
[..]
Berekenen wel, bijhouden niet
Het mooiste zou zijn als er een scriptje is, waarbij een aantal (vantevoren vastgestelde) mensen dagelijks gegevens in kan vullen.. de berekening kan ik leveren
we waren er al over uit dat we officiele gegevens gebruikenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:01 schreef 61neorej het volgende:
Opzich leuk idee, alleen het dagverslag kan je daar nooit voor gebruiken.
Die gegevens komen uit Friesland? dus daar kan het heel anders zijn.
Bovendien zijn het geen officiele gegevens, (niets tegen de betrouwbaarheid van je station) maar tuineffect valt gewoon niet uit te sluiten.
dan kan het altijd nog handmatig..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:02 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik kan het script ook gegevens van de KNMI site laten lezen, dat scheelt weer zoekwerk
(alleen tijdens een weeralarm kan het dan fout gaan, dan gaat de KNMI site nog wel eens plat)
Dat is juist mijn hele bedoeling, scheelt een hoop werkquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:23 schreef addie het volgende:
[..]
dan kan het altijd nog handmatig..
kun je in dat script dan ook de berekening doorvoeren?
Ja, wind kan zo ook idd.. dus die hebben we ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:53 schreef 61neorej het volgende:
Neerslag percentage van buienrader is een goed idee, misschien is het te combineren met de cumulative beelden van die dag?
Wind is het denk ik het best om de 13 KNMI stations te nemen en daarvan het gemiddelde. Wel moet je dan ook het gemiddelde over de dag over een aantal uur nemen en niet een uurgemiddelde.
lastig maar ook leukquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn opmerking ook hoor!! Statistiek is leuk
Idd, je kunt zelfs een wedstrijdje opzetten wie de beste weersvoorspelling uit zijn mouw kan schudden.quote:
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
De best mogelijke voorspelling voor het weer van morgen is nog altijd: "het zelfde als vandaag"!
Gemiddeld komt dat beter uit dan het KNMI
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |