quote:Belangrijker info over de windgegevens.
De gegevens wordt door de WS 3610 gemeten, de temperatuursensor hangt op 1.5 hoogte, de regenmeter nog iets hoger. De windmeter staat op een kleine 2M opgestelt in de straat, hierdoor zal de windrichten en de snelheid niet kloppen, mogelijkheid om boven het dat te laten plaatsen is er momenteel niet, binnenkort ga ik verhuizen waardoor ik dat nu niet meer ga uitvoeren. Ook de interval speelt een rol, bij harde wind krijg ik om de 30 sec een windupdate, bij weinig wind gaat deze over naar 2min, toch wel een enorme nadeel als je een storm lief hebber bent. Daarom zullen ook de windsnelheden en windstoten niet kloppen. Hoogst behaalde windstoot is momenteel: 49,9km/h, ooit hoogst behaalde windstoot was 121km/h, dit was 2 jaar terug toen een whales mouth over trok meer zeer zware windstoten, wat een dag![]()
Kortom, met beetje geluk haal ik een goeie windstoot, maar de kans is echter zeer klein. De gegevens die naar de computer worden geupdate staat bij stormachtige wind op 1 min (lager kan niet) bij weinig wind is dat 5 min. Binnenkort ga ik de VP2 aanschaffen, en als ik verhuist ben zal deze ook boven het dak worden geplaast, waardoor de metingen dan nauwkeuriger worden
tot die tijd moeten we het doen met "niet officele wind gegevens"
Ik trap natuurlijk afquote:Op maandag 29 januari 2007 22:05 schreef i2Them2 het volgende:Goed leesbaar 11 delig LC-display Draadloos gecontroleerde klok voor zeer precieze tijd, datum en dag aanduiding. Binnen temperatuur met min. / max. uitlezing en tijdregistratie. Buiten temperatuur met min. / max. uitlezing middels sensor. Absolute of relatieve luchtvochtigheid (sensor) Dooipunten worden berekend. Luchtdruk historie over de laatste 48 uur ( hPA / Hg) Neerslag uitlezing en historische gegevens. (sensor) Weertendens indicator met storm waarschuwing Drie symbolen voor weersvooruitzichten. Windrichting als model van een windroos. (sensor) Wind snelheden. (sensor) Contrast in 8 standen instelbaar Weerstations software (heavy weather software)om op uw pc. uw eigen weerberichten te maken. (inkl. Rs-232 kab.) Als wand- of tafel apparaat te gebruiken. Sensoren zijn onderling bedraad (10 meter) en draadloze communicatie met hoofdapparaat. (max. 30 meter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |