abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:29:46 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_45026037
Leek me een leuk idee om hier een dagverslag topic te maken.
Wat is nu de bedoeling: Elke avond rond 20:00 of zo, een verslagje typen wat voor weer het vandaag was, wat je hebt waargenomen etc etc, en mits je over een weerstation beschrikt, zou je eventueel de min/max gegevens kunnen plaatsen.

LET OP!! Slowchat kan in het SC-DASOO topic!!
Alleen verslagen typen, verder gelieve niet reageren, wil je reageren, dan ook gewoon in het SC topic!
Actuele weer in DASOO plaatsen.

Nogmaals: Alleen dagverslagen op deze manier houden we het mooi overzichterlijk.
Ook oude verslagen zijn te lezen op mjn website.
  • Daar is alles ook terug te lezen vanaf 26 dec 2006
    quote:
    Belangrijker info over de windgegevens.
    De gegevens wordt door de WS 3610 gemeten, de temperatuursensor hangt op 1.5 hoogte, de regenmeter nog iets hoger. De windmeter staat op een kleine 2M opgestelt in de straat, hierdoor zal de windrichten en de snelheid niet kloppen, mogelijkheid om boven het dat te laten plaatsen is er momenteel niet, binnenkort ga ik verhuizen waardoor ik dat nu niet meer ga uitvoeren. Ook de interval speelt een rol, bij harde wind krijg ik om de 30 sec een windupdate, bij weinig wind gaat deze over naar 2min, toch wel een enorme nadeel als je een storm lief hebber bent. Daarom zullen ook de windsnelheden en windstoten niet kloppen. Hoogst behaalde windstoot is momenteel: 49,9km/h, ooit hoogst behaalde windstoot was 121km/h, dit was 2 jaar terug toen een whales mouth over trok meer zeer zware windstoten, wat een dag

    Kortom, met beetje geluk haal ik een goeie windstoot, maar de kans is echter zeer klein. De gegevens die naar de computer worden geupdate staat bij stormachtige wind op 1 min (lager kan niet ) bij weinig wind is dat 5 min. Binnenkort ga ik de VP2 aanschaffen, en als ik verhuist ben zal deze ook boven het dak worden geplaast, waardoor de metingen dan nauwkeuriger worden tot die tijd moeten we het doen met "niet officele wind gegevens"
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 22:05 schreef i2Them2 het volgende:

  • Goed leesbaar 11 delig LC-display
  • Draadloos gecontroleerde klok voor zeer precieze tijd, datum en dag aanduiding.
  • Binnen temperatuur met min. / max. uitlezing en tijdregistratie.
  • Buiten temperatuur met min. / max. uitlezing middels sensor.
  • Absolute of relatieve luchtvochtigheid (sensor)
  • Dooipunten worden berekend.
  • Luchtdruk historie over de laatste 48 uur ( hPA / Hg)
  • Neerslag uitlezing en historische gegevens. (sensor)
  • Weertendens indicator met storm waarschuwing
  • Drie symbolen voor weersvooruitzichten.
  • Windrichting als model van een windroos. (sensor)
  • Wind snelheden. (sensor)
  • Contrast in 8 standen instelbaar
  • Weerstations software (heavy weather software)om op uw pc. uw eigen weerberichten te maken. (inkl. Rs-232 kab.)
  • Als wand- of tafel apparaat te gebruiken.
  • Sensoren zijn onderling bedraad (10 meter) en draadloze communicatie met hoofdapparaat. (max. 30 meter)
  • Ik trap natuurlijk af

    Donderdag 4 Januari - 2007
    In de ochtend regende het, vooral op weg naar het werk. De wind was redelijk rustig, maar op sommige momenten haalde die even uit. Later werdt het droger en rond een uur of half 10 heb ik de zon even waargenomen. Later kwamen er wel enkele buien opzetten, en in de avond zelfs even met hagel! De wind werdt in de loop van de dag sterker en begon ook meer door te staan.

    Gegevens:
    Min temp: 7.0,
    Max Temp: 9.0,
    Max wind: 16.1km/h,
    Max stoot: 28.0km/h,
    Regen: 4.6mm

    Min / Max gegevens gemeten tussen 3 jan 22:00 / 4 jan 22:00

    [ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 01-02-2007 00:22:25 ]
  • <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      vrijdag 5 januari 2007 @ 22:39:22 #2
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45057217
    Vrijdag 5 Januari - 2007

    Het was vanmorgen redelijk helder, alleen tijdens het werk zagen we wat wolken binnen komen, ook zagen ik een soort trekkerbanden wolken, de officele benaming weet ik zelf niet. In de morgen dus bewolking, de wind was er vrij wel amper aanwezig, moest wel even wennen. De rest van de dag bleef het wel droog, echter kwam later in de avond regen opzetten. De wind neemt ook iets meer toe. De zon heb ik niet gezien, de 2de zonloze dag van het jaar.

    Gegevens:
    Min temp: 5.9
    Max Temp: 8.7
    Max wind: 10.7km/h
    Max stoot: 14.0km/h
    Regen: 1.0mm

    [ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 09-01-2007 23:21:00 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zondag 7 januari 2007 @ 00:58:45 #3
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45096727
    Zaterdag 6 Januari - 2007

    "Mijn Excuus voor de late verslag" Vanacht viel er heel klein beetje regen, maar dit was zo licht, dat er geen mm werdt waargenomen. Vanmorgen heb ik niks kunnen waarnemen, lag heerlijk in bed, de zon is door mijn maat niet waargenomen, daarom telt 2007 nu 3 zonloze dagen. In de middag was het bewolkt weer, maar het bleef wel droog. Koud was het zeker niet! In de avond kwam er een regengebied opzetten, deze gaf dan ook enkele uren regen. De wind was hast niet aanwezig.

    Gegevens:
    Min temp: 4.9
    Max Temp: 8.7
    Max wind: 8.2km/h
    Max stoot: 0.0km/h
    Regen: 5.6mm

    [ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 09-01-2007 23:21:12 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zondag 7 januari 2007 @ 22:23:18 #4
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45126148
    Zondag 7 Januari - 2007

    Vanmorgen viel er wat regen, de wind was aan het aantrekken. In de middag kwam er weer wat regen, echter werdt het later droger. De zon heb ik ook vandaag weer niet gezien, dus komt de aantal nu op 4 zonloze dagen @ 2007. In de avond nam de wind verder toe, wel is het droog gebleven. Koud was het ook vandaag weer niet.

    Gegevens:
    Min temp: 4.0
    Max Temp: 8.2
    Max wind: 14.7km/h
    Max stoot: 22.3km/h
    Regen: 1.1mm

    [ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 09-01-2007 23:21:25 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      maandag 8 januari 2007 @ 23:25:48 #5
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45164427
    Maandag 8 Januari - 2007

    Vanmorgen viel er flink wat regen, ook waaide het stevig, vooral onderweg naar het werk ondervonden we toch wat hinder door de nodige regeval en harde wind. In de loop van de ochten werdt het droger en begon het op te klaren, even later kwam zelfs de zon eindelijk weer eens door, de wind werdt rustiger. Uiteindelijk bleef het de hele middag droog weer met zon. In de avond kwam er opnieuw een regengebiedje over me heen die ook weer paar mm achter liet. De wind is inmiddels de wind weer aan het toenemen.

    Gegevens:
    Min temp: 4.0
    Max Temp: 8.5
    Max wind: 12.9km/h
    Max stoot: 21.5km/h
    Regen: 5.2mm

    Edit:
    Heb even grafiekje gemaakt van de aantal dagen regen/zon en de meetbaare gegevens etc etc.
    Klik hier voor het grafiek

    [ Bericht 7% gewijzigd door Drugshond op 09-01-2007 23:21:44 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      dinsdag 9 januari 2007 @ 23:52:47 #6
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45198792
    Dinsdag 9 Januari - 2007

    Vanmorgen regende het een beetje, de wind was flink toegenomen tot kracht 6 met windstoten. Later in de morgen klaarde het even flink op, en tegen het middaguur was het zelfs even helemaal wolkenloos. Rustig was het niet, want met een vlagerige wind van kracht 7 met windstoten was het toch nog onstuimig. In de late middag trok de wind zelfs nog iets aan, momenteel ook stevige windstoten maar nog wel droog.

    Gegevens
    Min temp: 7.5,
    Max Temp: 12.4,
    Max wind: 18.7km/h,
    Max stoot: 38.9km/h,
    Regen: 1.0mm

    [ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 10-01-2007 23:31:05 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      woensdag 10 januari 2007 @ 23:20:55 #7
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45232785
    Woensdag 10 Januari - 2007

    Vanmorgen was het droog weer toen ik naar mijn werk ging, echter kwam er later meer bewolking opzetten en begon het licht te regenen. De wind was vrij sterk, zeker kracht 7. In de middag kwam er een nieuwe gebied met regen, deze was ook een stuk actiever dan die van vanmorgen, en liet toch behoorlijk wat regen achter, onderweg naar huis diverse weilanden onder water zien staan, lange tijd niet meer gezien. Het regende vrij laat door, in de avond werdt het droger. De wind was eerst nog hard, maar nam later nog wat meer af.

    Gegevens
    Min temp: 6.0
    Max Temp: 12.2
    Max wind: 16.1km/h
    Max stoot: 28.0km/h
    Regen: 12.9mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 10-01-2007 23:30:38 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      donderdag 11 januari 2007 @ 23:45:03 #8
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45269986
    Uitgebreide dagverslag van 11 Januari 2007
    Dit vanwege de storm:
    Verder geen uitgebreide weersverslag waardig, komt door werken.

    Donderdag 11 Januari - 2007

    Vanacht nam de wind verder af, maar in de vroege morgen kwam de eerste regen alweer binnen zetten, dit ging niet alleen gepaart met nattigheid, en kwam ook nog eens veel wind! Een dikke 6 met uitschieters naar 7 a 8. Vanmorgen op het werk alles gevolgt, en rond 9 uur werdt het alleen maar erger, de wind haalde behoorlijk uit, ook 10,11,12 uur werdt het heftig, daarna iets rustiger, de regen hield in de middag op, maar daarna kwam er een zeer actieve bui mijn kant op, toen de bui los barste haalde de wind enorm uit, wat een geweld weer, werkelijk niet normaal! Dikke regendruppels, en zelf fijne hagel heb ik kunnen waarnemen! Na deze bui werdt het echter droger en heb ik een klein glimpje van de zon mogen ontvangen. De wind nam wat in kracht af, echter maar van korte duur, in de loop van de avond nam de wind opnieuw toe tot ruim een 7 met windstoten van kracht 9 a 10. Even rondje bolwerk gedaan, waterstand is abnormaal hoog! Morgen meer hierover en de storm die momenteel weer woed.

    Gegevens
    Min temp: 5.2,
    Max Temp: 9.7,
    Max wind: 23.0km/h,
    Max stoot: 43.9km/h,
    Regen: 14.5mm

    [ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:28:01 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zaterdag 13 januari 2007 @ 01:04:08 #9
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45304454
    Vrijdag 12 Januari - 2007

    Vanacht woede hier een flinke kracht 7 a 8 met hevige windstoten. Later in de nacht nam de wind wat af. In de ochtend kwam de zon even door, de wind was niet echt hard, maar deze trok in de loop van de dag weer flink aan tot kracht 6 a 7 met felle rukwinden! In de middag kwam er een beetje regen echter gaf de regenmeter niks aan, en zoveel was het ook niet, voor de rest van de dag was het droog. Ook vandaag rondje bolwerk gedaan, de waterstand was echter wel iets gezakt, maar nog altijd vrij hoog!

    Gegevens
    Min temp: 6.9
    Max Temp: 10.9
    Max wind: 19.0km/h
    Max stoot: 39.6km/h
    Regen: 0.01?mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:28:20 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zaterdag 13 januari 2007 @ 23:38:40 #10
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45330637
    Zaterdag 13 Januari - 2007

    Vanmorgen kwam ik nog vrij laat uit mijn bed waardoor ik verder geen waarnemingen kom nemen. Hierbij heb ik mijn maat weer even gevraagt. Vanmorgen bleek dus de zon even te hebben geschenen, in de middag scheen de zon ook nog even, maar de bewolking overheersde en er viel zelfs een klein beetje motregen, echter niks waargenomen maar geld wel als een dag met regen en zon. De wind was in de middag nog vrij rustig, echter rond 17:30 schoot de wind ineens even goed uit, zomaar vanuit het niets. Bij deze begon de wind ook aan te trekken, in de avond stond er een ruime kracht 6.

    Gegevens

    Min temp: 8.5
    Max Temp: 10.9
    Max wind: 17.2km/h
    Max stoot: 32.3km/h
    Regen: 0.0mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:28:38 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zondag 14 januari 2007 @ 23:01:18 #11
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45358867
    Zondag 14 Januari - 2007

    Vanacht was het bewolkt en er viel zelfs wat regen, de wind was vrij fors aanwezig. In de vroege ochtend kwam de zon erbij, in de middag was het op enkele wolkjes na was het helder, kortom, de eerste mooie dag met volop zon! De wind liet zich wel zien. Ruime kracht 5 tot af en toe kracht 6, daardoor voelde het koud aan. Tijdens zons ondergang kwam er wat meer hoge bewolking opzetten. Echter bleef het wel droog.

    Gegevens
    Min temp: 5.0
    Max Temp: 10.7
    Max wind: 23.4km/h
    Max stoot: 35.2km/h
    Regen: 1.1mm

    Volgende verslag: 15 januari tussen 22:00 en 00:00

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:28:55 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
    pi_45359149
    Zondag 14 Januari - 2007

    Vannacht regen, maar van korte duur. Vanochtend nog wat wolkjes, maar snel helder. In de loop van de dag steeds meer Cirrus. Qua wind was het hier rustig.

    Gegevens
    Tx: 10,3
    Tn: 4,5
    Tg: 7,3
    Dauwpunt Tx: 7,8
    Dauwpunt Tn: 1,9
    Neerslag: 2,1 mm
    Hoogst gemeten luchtdruk (pHa): 1028
    Laagst gemeten luchtdruk (pHa): 1010
    Hoogst gemeten luchtvochtigheid: 87%
    Laagst gemeten luchtvochtigheid: 72%

    [ Bericht 46% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:29:17 ]
    Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
    [b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
    |[b]DASOO
    | LastFM|
      maandag 15 januari 2007 @ 23:19:29 #13
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45391489
    Maandag 15 Januari - 2007

    Vanmorgen was het lekker koud, het was helder, en er stond niet al te veel wind. In de loop van de morgen kwam er wel af en toe wat wolkjes over, maar de zon kwam er wel goed bij. In de middag wisselen de zon en wolken elkaar af, echter kwam er later wat meer bewolking opzetten waardoor de zon steeds moeilijker kreeg. Echter was er wel een hele mooie zonsondergang te zien. Het was vandaag wel droog, daarom is dit de eerste droge dan van het jaar! De wind was matig tot vrij krachtig, kortom, algemeen rustige dag.

    Gegevens
    Min temp: 3.2
    Max Temp: 7.7
    Max wind: 11.1km/h
    Max stoot: 13.6km/h
    Regen: 0.0mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:29:34 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:40:58 #14
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45422270
    Dinsdag 16 Januari - 2007

    Vanmorgen was het droog, er strond wel wat wind, en dat voelde nogal koud aan. In de loop van de ochtend ging het regenen, de wind nam in kracht toe. In de middag begon het harder te waaien, de regen werdt ook actiever waardoor er flink wat regen viel. De zon heb ik vandaag niet kunnen waarnemen. In de avond regende het nog een beetje, momenteel spettert het nog wat na.

    Gegevens:
    Min temp: 3.2
    Max Temp: 8.5
    Max wind: 11.5km/h
    Max stoot: 19.0km/h
    Regen: 8.3mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:29:55 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      donderdag 18 januari 2007 @ 00:01:54 #15
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45458166
    Woensdag 17 Januari - 2007

    Vanmorgen was het vrij rustig weer, en het was droog. In de middag nam de wind flink toe en begon het te stevig te regenen. Aan het einde van de middag werdt het weer rustiger, de wind nam af en in de avond werdt het ook weer droog. De zon heb ik vandaag ook weer niet mogen zien.

    Gegevens:
    Min temp: 7.0
    Max Temp: 10.4
    Max wind: 20.5km/h
    Max stoot: 38.1km/h
    Regen: 12.9mm

    NIEUWE LINK naar verslagenwebsite is nu: www.speedygj.nl. Fotografie site is weg, deze staat nu centraal. Rond 22ste verwacht ik weersverslagen.nl online te hebben.
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      donderdag 18 januari 2007 @ 23:23:42 #16
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45493416
    Donderdag 18 Januari - 2007

    Vanmorgen was het vrij rustig, wel begon het wat te regenen. Tegen 10:30 begon de wind toe te nemen, en kleine 1 uur later begon het al te stormen! In de middag een zware storm met zeer zware windstoten! Rond kwart voor 1 begon het flink te regenen, de wind haalde enorm uit! Later in de middag zwakte de wind even wat af en kreeg ik de zon even te zien, maar in de avond begon het opnieuw zwaar te stormen en regen. Momenteel redelijk rustig, wel nog wat windstoten.

    Gegevens
    Min temp: 5.2
    Max Temp: 11.5
    Max wind: 67.4km/h
    Max stoot: 112.6km/h
    Regen: 33.4mm

    Man man wat een dag maar hier kom ik later op terug met mijn verslag!
    Ik vind het enorm jammer dat het KNMI de aantal bezoekers niet aan kon, hierbij ben ik ook meteen afgehaakt met die windkaarten, kortom, ik heb wel een kleine deel, voor de rest zal ik in het archief moeten opzoeken van vandaag.

    Het verslag zal morgen waarschijndelijk online komen, met filmpjes en foto's.

    Morgen vroeg ga ik rondje maken, schade foto's etc etc. Daarna heb ik een feestje aangezien mijn zus jarig is, kortom, misschien morgen het verslag online, anders pas zaterdag!
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      vrijdag 19 januari 2007 @ 22:21:20 #17
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45519731
    Vrijdag 19 Januari - 2007

    Vanmorgen was het droog en koud weer maar wel redelijk zonnig weer! De wind liet zich nog steeds merken dat die er nog was. Ook de rest van de dag was het qua wind niet echt rustig, soms flinke windvlagen! Voor de rest van de dag bleef het droog, de zon kwam ook vanmiddag te voor schijn waardoor het ondanks de koude wind, toch nog redelijk mooie dag was, na een dikke storm van gister.

    Gegevens
    Min temp: 6.2
    Max Temp: 9.5
    Max wind: 19.8km/h
    Max stoot: 32.0km/h
    Regen: 0.0mm

    -Verslag van de storm, morgen online!-

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:25:34 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zondag 21 januari 2007 @ 01:33:48 #18
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45550397
    Zaterdag 20 Januari - 2007

    Vanacht regende het, ook vanmorgen viel er nog wat regen, daarna werdt het droger en vooral in de middag kwam de zon er even bij. De wind was vooral in de middag even sterk, maar later nam de wind weer af en momenteel staat er niet al te veel wind, en het is droog. Al met al dus een redelijk rustig dagje.

    Gegevens
    Min temp: 6.4
    Max Temp: 11.4
    Max wind: 20.1km/h
    Max stoot: 43.1km/h
    Regen: 2.5mm

    Stormverslag online

    [ Bericht 9% gewijzigd door SpeedyGJ op 21-01-2007 02:28:41 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      maandag 22 januari 2007 @ 20:06:00 #19
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45585014
    Wegens downtime van FOK! kon ik gister geen dagverslag plaatsen, hierbij het verslag.

    Zondag 21 Januari - 2007

    Vanacht was het droog, maar later in de nacht volgde er buien bij een aantrekkende wind. In de loop van de ochtend flinke buien met hagel en flinke wind! In de middag werdt het droger en kwam de zon even te voorschijn, maar in de loop van de avond kwam er opnieuw buien met hagel opzetten. Ik heb vanmiddag 1X onweer gehoort!

    Gegevens
    Min temp: 4.0
    Max Temp: 7.5
    Max wind: 19.8km/h
    Max stoot: 32.7km/h
    Regen: 4.5mm

    [ Bericht 0% gewijzigd door SpeedyGJ op 22-01-2007 22:56:22 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      maandag 22 januari 2007 @ 22:53:14 #20
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45585560
    Maandag 22 Januari - 2007

    Vanacht viel er nog en hagelbuitje, in de ochtend een flinke regen en hagelbui gehad, rond 11 uur ook nog een hagelbui gehad, de temperatuur knalde naar beneden naar 1.4 graden, later oplopend naar 4.5. In de middag zonnig weer, wel stond er in het begin van de middag redelijk veel wind, deze nam later op de dag wat af. In de avond ook helder weer, de temperatuur zakt flink naar beneden, maar net nog niet onder 0.

    Gegevens
    Min temp: 0.0
    Max Temp: 5.7
    Max wind: 9.0km/h
    Max stoot: 15.8km/h
    Regen: 2.5mm
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      dinsdag 23 januari 2007 @ 23:26:36 #21
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45616739
    Dinsdag 23 Januari - 2007

    Vanacht was het helder weer en flink koud, eindelijk eens temperatuur onder 0 gemeten! Dat is sinds ?? Maart 2006 niet meer gebeurt, als ik me dat nog goed herinner (als iemand de juiste datum weet, dan hoor ik dat graag). Vanmorgen toen ik weg ging was het nog droog, maar onderweg kwam ik in een sneeuwbui terecht, en hoe verder ik ging hoe meer er viel, de wereld begon al mooi wit te worden, en het kon al niet op toen we in een enorme hagelbui terecht kwamen, dit was zeker goed voor 1cm. Rond half 9 viel er weer sneeuw, echter op de radar zag ik dat het in mijn eigen woonplaats nog harder moest gaan. Voor de rest van de dag was het erg mooi weer op een paar (natte)sneeuwbuitjes na, ook wat regen gezien waardoor het toch een dag was met van alles en nog wat. Vanmiddag hier in Dokkum gemeten, 1.5cm, echter kreeg ik zonet van mijn maat te horen dat er 2cm lag (sneeuw/hagel). Op dit moment sneeuwt het weer (22:45), hierover morgen meer. De wind vandaag was erg rustig, alleen vanmiddag even beetje wind maar daar was ook alles mee gezegt. (Regen in mm is inc sneeuw en hagel)

    Gegevens
    Min temp: -1.7
    Max Temp: 4.2
    Max wind: 5.0km/h
    Max stoot: 0.0km/h
    Regen: 1.0mm
    Sneeuw: 1.0cm
    Hagel: 1.0cm

    Weersverslagen heeft eigen url!
    Na lang wachten was het zover, gister aangevraag, vandaag online! Uiterlijk van website is gewoon het zelfde gebleven, wel heb ik bij dagelijkse verslagen "weer grafiek" bij geplaast, hier wordt alles bij elkaar opgetelt
    weersverslagen.nl

    [ Bericht 7% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:25:56 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
    pi_45617257
    Dinsdag 23 Januari - 2007

    De dag begon koud met de Tn rond half 2 vannacht. Tussen 10 uur in de ochtend en 3 uur in de middag hadden we temperaturen boven het vriespunt. Geen neerslag, en dus geen sneeuw/hagel hier.

    Gegevens
    Tx: 2,1
    Tn: -5,7
    Tg: -2,9
    Dauwpunt Tx: -0,8
    Dauwpunt Tn: -7,5
    Neerslag: 0 mm
    Hoogst gemeten luchtdruk (pHa): 1022
    Laagst gemeten luchtdruk (pHa): 1011
    Hoogst gemeten luchtvochtigheid: 89%
    Laagst gemeten luchtvochtigheid: 80%

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:26:16 ]
    Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
    [b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
    |[b]DASOO
    | LastFM|
    pi_45680028
    Woensdag 24 Januari - 2007

    Hier nu 4 vorstdagen achter elkaar. Nog geen ijsdagen. Ook geen enkele neerslag. Veel zon, veel kou.

    Gegevens
    Tx: 1,1
    Tn: -5,6
    Tg: -3,1
    Dauwpunt Tx: -3,2
    Dauwpunt Tn: -7,7
    Neerslag: 0 mm
    Hoogst gemeten luchtdruk (pHa): 1027
    Laagst gemeten luchtdruk (pHa): 1015
    Hoogst gemeten luchtvochtigheid: 90%
    Laagst gemeten luchtvochtigheid: 72%

    [ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:26:31 ]
    Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
    [b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
    |[b]DASOO
    | LastFM|
      donderdag 25 januari 2007 @ 23:12:05 #24
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45681675
    Gister geen verslag getypt wegens drukte.

    Woensdag 24 Januari - 2007

    Vanacht sneeuwde het een beetje, ook overdag vielen er een aantal sneeuwbuien, vooral in de middag sneeuwde het even behoorlijk, het werdt zelfs weer wit! Maar in de middag volgde helaas weer wat dooi, al met al toch totaal zo'n 1.5cm gevallen. De wind was erg rustig. Omdat de zon zich ook liet zien was het absoluut niet koud! In de avond volgde er een heviger sneeuwbui, deze deed er dus nog een schep bovenop.

    Gegevens
    Min temp: -2.2
    Max Temp: 3.2
    Max wind: 2.8km/h
    Max stoot: 0.0km/h
    Regen: 0.0mm
    Sneeuw: 3.5cm
    Hagel: 0.0cm

    Donderdag 25 Januari - 2007

    Vanacht was het helder en ook weer koud, in de ochtend paar sneeuw vlokjes gezien, even later kwam de zon er even door. In de middag werdt het bewolkt en begon het licht te sneeuwen. Ook de terug weg reden we in de sneeuw, mooi gezicht. De wind was er amper, daardoor voelde het ook vandaag niet koud aan. In de avond nog lichte sneeuw gehad.

    Gegevens
    Min temp: -2.2
    Max Temp: 1.0
    Max wind: 0.0km/h
    Max stoot: 0.0km/h
    Regen: 0.0mm
    Sneeuw: 0.3cm
    Hagel: 0.0cm

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2007 00:27:27 ]
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
      zaterdag 27 januari 2007 @ 00:42:32 #25
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_45715266
    Vrijdag 26 Januari - 2007

    Vanacht was het helder, maar niet voor lang, de bewolking nam al gauw het overhand en de temperatuur schoot omhoog tot ruim boven het vriespunt. In de ochtend begon het te motregenen, en in de middag paar flinke buien. Sneeuw?? Nee helaas heb ik die niet gezien, waarbij de 3 dagen achtereen wordt afgebroken. In de namiddag heb ik de zon ook even mogen zien, en het werdt tevens wat droger. De wind liet vandaag weer eens zien, flinke 6 in de middag. In de avond weinig aan de hand.

    Gegevens
    Min temp: -0.7
    Max Temp: 6.4
    Max wind: 20.4km/h
    Max stoot: 31.2km/h
    Regen: 3.5mm
    Sneeuw: 0.0cm
    Hagel: 0.0cm
    <a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')