Dat zou wel gaaf zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Palm bier? Wil je dat er nog meer dooien vallen?
Verbaast me altijd waar sommige mensen mee bezig zijn in dit soort situaties, altijd weer dezelfde vragen, wat moet ik aan, wat moet ik zeggen, hoe kan ik het beste staan / zitten, enz. In zo'n situatie is dat het laatste waar de familie en naasten mee bezig zijn. Alsof het hen wat kan schelen of je een pak of een shirt aan hebt. Zolang jij daar met de juiste bedoelingen aankomt, niks extreems doet en je respectvol gedraagt is er absoluut geen probleem. En omdat die anderen allemaal een pak aan doen betekent niet dat jij dat ook moet, tenzij er redelijk vermoeden bestaat dat de betrokkenen dat wensen. Is dat er niet dan kies ik ervoor om mijn respect en medeleven op mijn eigen manier te tonen waar ik me het gemakkelijkst bij voel want op die manier kan ik me beter focussen op de dingen die wel belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Het is iemand in zijn kennissenkring, dus hij moet vooral geen aandacht trekken van de naaste familie, en dat doe je wel als iedereen in pak is behalve jij.
Gewoon zwart jasje op donker overhemd is genoeg. Géén wit, geen pastel, geen felle kleuren. Geen das.
Alles gaat over mij.quote:
Laat ik het zo zeggen. Iemand die de 18 is gepasseerd mag best het fatsoen hebben om een pak aan te trekken.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:13 schreef Never-Break het volgende:
op mijn eigen manier te tonen waar ik me het gemakkelijkst bij voel want op die manier kan ik me beter focussen op de dingen die wel belangrijk zijn.
In de OP staat dat het een formele gelegenheid zou worden. Dan pas je je aan - geen roze stropdas op een roze overhemd, lijkt me.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:13 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Verbaast me altijd waar sommige mensen mee bezig zijn in dit soort situaties, altijd weer dezelfde vragen, wat moet ik aan, wat moet ik zeggen, hoe kan ik het beste staan / zitten, enz. In zo'n situatie is dat het laatste waar de familie en naasten mee bezig zijn. Alsof het hen wat kan schelen of je een pak of een shirt aan hebt. Zolang jij daar met de juiste bedoelingen aankomt, niks extreems doet en je respectvol gedraagt is er absoluut geen probleem. En omdat die anderen allemaal een pak aan doen betekent niet dat jij dat ook moet, tenzij er redelijk vermoeden bestaat dat de betrokkenen dat wensen. Is dat er niet dan kies ik ervoor om mijn respect en medeleven op mijn eigen manier te tonen waar ik me het gemakkelijkst bij voel want op die manier kan ik me beter focussen op de dingen die wel belangrijk zijn.
Dat begrijp ik, maar de TS geeft aan geen pak te hebben, en om voor deze gelegenheid speciaal een pak aan te schaffen vind ik onnodig. Zoals ik al zei, een nette spijkerbroek met een hemd of neutrale longsleeve is naar mijn mening formeel genoeg.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
In de OP staat dat het een formele gelegenheid zou worden. Dan pas je je aan - geen roze stropdas op een roze overhemd, lijkt me.
preciesquote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:19 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de TS geeft aan geen pak te hebben, en om voor deze gelegenheid speciaal een pak aan te schaffen vind ik onnodig. Zoals ik al zei, een nette spijkerbroek met een hemd of neutrale longsleeve is naar mijn mening formeel genoeg.
Als je iets tegen pakken in het algemeen hebt, fine, dan is het een oplossing om zoals in het begin van het topic staat te kleden, maaaaaarrrrrrr:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:19 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de TS geeft aan geen pak te hebben, en om voor deze gelegenheid speciaal een pak aan te schaffen vind ik onnodig.
Ik vind conformeren naar een bepaalde eis niet persé fatsoen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:15 schreef Blivox het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Iemand die de 18 is gepasseerd mag best het fatsoen hebben om een pak aan te trekken.
Ik zou mij persoonlijk ongemakkelijk voelen in een pak dat ik speciaal voor een begrafenis had gekocht, maar goed dat kan bij iedereen verschillen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:21 schreef Blivox het volgende:
[..]
Als je iets tegen pakken in het algemeen hebt, fine, dan is het een oplossing om zoals in het begin van het topic staat te kleden, maaaaaarrrrrrr:
Heb je nog geen pak, maar kan je die wel gebruiken, wees dan geen eikel en koop er eentje. Een pak kan je vaker dan één keer gebruiken, je gaat hem vaker nodig hebben als je meedoet met de huidige wereldnormen en het getuigt absoluut van respect.
Conformeren naar een norm. Niet een eis. Leer het verschil eens! Ik zeg net dat als bij jouw vriendengroep/leefomgeving een pak niet de norm is, is er absoluut geen probleem.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik vind conformeren naar een bepaalde eis niet persé fatsoen.
Mijn wijde omgeving weet dat ik geen pak heb, geen pak zal dragen en nooit aan zal willen, ze zijn er allemaal content mee, ze weten hoe ik erover denk, ik denk dat DAT fatsoen is.
Sja, het pak wat ik voor mijn Opa's begrafenis/crematie heb gekocht heb ik nog steeds. Hij is te klein, maar ik heb er nog nooit een slecht gevoel bij gehad gelukkig. Het laatste wat ik kon doen was die ouwe vent eren door er piekfijn uit te zien.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:27 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Ik zou mij persoonlijk ongemakkelijk voelen in een pak dat ik speciaal voor een begrafenis had gekocht, maar goed dat kan bij iedereen verschillen.
je gaat je toch niet anders voor doen op een begrafenis ? denk ook niet dat mensen bezig ermee ziin met wat je aanhebt (tenzij opzichtig) Dus ts trek aan wat jou het geschikste lijktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:28 schreef Blivox het volgende:
[..]
Conformeren naar een norm. Niet een eis. Leer het verschil eens! Ik zeg net dat als bij jouw vriendengroep/leefomgeving een pak niet de norm is, is er absoluut geen probleem.
Sterker nog, ik zou nooit in pak komen als ik weet dat de rest in alternatieve kleding komt aankakken op jouw begrafenisfeestje. Dan trek ik met gemak mijn NIN shirtje en een zwarte spijkerbroek boven mijn keikekke en hippe Converse schoentjes aan.
Daaraantegen, als jij naar een begrafenis gaat waar de grootste groep (waar de overledene het meeste waarde aan hechtte) er graag netjes bij wilt lopen op zulke gelegenheden, vind ik dat jij je daar absoluut naar moet schikken.
Ja, en dat is dan in jouw ogen de beste manier waarop je je laatste eer kunt bewijzen. Dat is ook wat ik bedoel, doe het op die manier die in jouw ogen de beste is, maar ga niet iets doen omdat anderen dat zo willen (afgezien van de direct betrokkenen).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:29 schreef Blivox het volgende:
[..]
Sja, het pak wat ik voor mijn Opa's begrafenis/crematie heb gekocht heb ik nog steeds. Hij is te klein, maar ik heb er nog nooit een slecht gevoel bij gehad gelukkig. Het laatste wat ik kon doen was die ouwe vent eren door er piekfijn uit te zien.
Precies, die direct betrokkenen zijn van belang.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:33 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Ja, en dat is dan in jouw ogen de beste manier waarop je je laatste eer kunt bewijzen. Dat is ook wat ik bedoel, doe het op die manier die in jouw ogen de beste is, maar ga niet iets doen omdat anderen dat zo willen (afgezien van de direct betrokkenen).
Ik ben officieel uitgeluld, je hebt een ontzettend valide punt gemaakt hierquote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:33 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Ja, en dat is dan in jouw ogen de beste manier waarop je je laatste eer kunt bewijzen. Dat is ook wat ik bedoel, doe het op die manier die in jouw ogen de beste is, maar ga niet iets doen omdat anderen dat zo willen (afgezien van de direct betrokkenen).
het gaat er toch om dat je er bent voor de overledene en de familie ? maar goed wie ben ik met mijn meningquote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:35 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ik ben officieel uitgeluld, je hebt een ontzettend valide punt gemaakt hier.
Alleen de kleine toevoeging dat het niet alleen van jezelf afhangt, maar ook van de groep...
Weet even niet of dit een oprechte opmerking is of dat er sarcasme aan ten grondslag ligt. Denk haast dat eerste. Hoe dan, het hangt inderdaad in zekere zin van de groep af, een Hawai-shirt aantrekken als de algemene strekking formeel is, is natuurlijk geen goed plan, maar het speciaal voor deze situatie kopen van een pak, terwijl een nette broek en hemd voldoende kan zijn vind ik wat overdreven.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:35 schreef Blivox het volgende:
[..]
Ik ben officieel uitgeluld, je hebt een ontzettend valide punt gemaakt hier.
Alleen de kleine toevoeging dat het niet alleen van jezelf afhangt, maar ook van de groep...
Absoluut oprecht. Ik ben een vervelende relkloon, maar ik kan niets anders doen dan je hiermee gelijk geven.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:39 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Weet even niet of dit een oprechte opmerking is of dat er sarcasme aan ten grondslag ligt. Denk haast dat eerste. Hoe dan, het hangt inderdaad in zekere zin van de groep af, een Hawai-shirt aantrekken als de algemene strekking formeel is, is natuurlijk geen goed plan, maar het speciaal voor deze situatie kopen van een pak, terwijl een nette broek en hemd voldoende kan zijn vind ik wat overdreven.
Zoiets toegeven getuigt van respect, weinig mensen kunnen dat, te weinig althans. Ik heb verder absoluut geen idee van wat een relkloon is maar goed.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:43 schreef Blivox het volgende:
[..]
Absoluut oprecht. Ik ben een vervelende relkloon, maar ik kan niets anders doen dan je hiermee gelijk geven.
En sja, overdreven, overdreven. Maak dan een consensus, iedere man heeft wel een overhemd om te dragen, dat kan je als minste wel overhebben ervoor. Als je dan nog een jasje kan lenen is het al helemaal mooi.
Relkloontje: http://wiki.fok.nl/index.php/Relkloonquote:Op vrijdag 26 januari 2007 03:50 schreef Never-Break het volgende:
[..]
Zoiets toegeven getuigt van respect, weinig mensen kunnen dat, te weinig althans. Ik heb verder absoluut geen idee van wat een relkloon is maar goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |