quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Deze vond ik eigenlijk nog realistischer..
SketchUp:
[afbeelding]
Podium:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:08 schreef Kriebbel het volgende:
het gaat om deze afbeelding:
Weet dat je zulke modellen kunt maken met bijvoorbeeld Sketchup.
Alleen is in Sketchup het renderen vaak een probleem.
Ik vraag me af met welke programma('s) ze dit plaatje gemaakt hebben. Het is niet echt foto realistisch gerenderd, eerder wat 'speels' maar waarmee of hoe?![]()
Wow, mooi plaatjequote:
Ik heb de oplossing ergens in dit topic gepost. Je moet opletten bij de installatie van de plugin.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Egg het volgende:
Moet je de sketchUp pro versie hebben om gebruik te maken van de plugin? ik gebruik de gratis versie maar ik kan de knop 'plugins' nergens vinden...
Nee hoor, voor Podium niet iig. Let alleen ff goed op waar je het bestand installeert. Staat inderdaad ergens al eerder vermeldt in het topic.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Egg het volgende:
Hieronder zie je een huis waar ik mee bezig ben.. Ik ben zeer benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de plugin...
[afbeelding]
Edit:
Hmmz, na het topic goed doorgelezen te hebben heb je de pro versie nodig voor de plugin...(of zie ik dit verkeerd?)
Ik heb net een nieuw project bedacht en ik ga er dit weekend zeker nog aan werken. Het is de bedoeling om mbv. animaties (scenes), componenten en layers beweging te 'programmeren.' Ik zat te denken aan een grijparm of iets dergelijks. Als ik wat heb, dump ik het hier welquote:Op donderdag 5 april 2007 14:10 schreef Egg het volgende:
Is er ineens helemaal niemand meer bezig met tekenen?jammer...
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:56 schreef Devolution het volgende:
Ik ben bezig met een auto maar het wilniet echt lukken
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijk![]()
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezigquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldquote:
Zo way cool!quote:Op maandag 9 april 2007 13:02 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldMaar ik heb wel wat anders gevonden. Iemand heeft een physics-engine speciaal voor SketchUp gemaakt
![]()
Het heet SketchyPhysics en is via dit forum te downloaden:
http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029
Met SketchyPhysics kun je componenten zodanig instellen dat ze min of meer natuurgetrouw bewegen. Dus natuurwetten zoals zwaartekracht zijn geprogrameerdAls je een bepaald object bijvoorbeeld in de lucht plaats, en je speelt de animatie af, dan zal dat object vallen.
FILMPJE!!
Hier nog een screenshot toen ik een zelfgemaakte animatie pauzeerde:
[afbeelding]
Nog een filmpje
Ik snap helaas niet hoe diegene dit voor elkaar heeft gekregenBij mij lukt het tot nu toe eigenlijk alleen maar om dingen in te laten storten of te laten vallen
![]()
Jammer dat er blijkbaar niet zoveel belangstelling meer is voor SketchUpIk hoop dat dit een aantal mensen wat motivatie geeft. Je kunt namelijk complete Domino projecten in elkaar zetten dat nog fatsoenlijk werkt ook.
[afbeelding]
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Egg het volgende:
Ben je veel meer tijd kwijt met het tekenen in ArchiCAD? Ik heb de komende tijd best veel tijd over en ik wil het best wel leren tekenen met Archi. Ik kan overigens goed overweg met programma's als AutoCAD..
Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien van een tekening waar je de afgelopen tijd mee bezig bent geweest?
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezig![]()
[afbeelding]
Nee, komt uit de libraryquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Sant het volgende:
[..]
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??![]()
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:28 schreef Sant het volgende:
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?
inderdaad erg strak gemaakt, bugatti veyronquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:56 schreef Devolution het volgende:
[..]
Nee, komt uit de libraryHij is inderdaad gruwelijk mooi gedaan
![]()
[..]
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaHeb je tutorials gevolgd of ben je gewoon zelf gaan proberen?
Dat gebruik ik niet.. vind t maar n k*tprogramma..quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Al één reactie op SketchyPhysicsquote:Op maandag 9 april 2007 23:51 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Zo way cool!
Werkt dit script ook in de gratis versie van SU6?
Alles valt door componenten heen die als 'static mesh' zijn ingesteld. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat die 'static mesh' voor een nut heeft. Als je een component gewoon als 'static' instelt, is het gewoon een vast object dat niet zal bewegen. Ik zag trouwens verderop in het SU forum dat er een nieuwere versie was, maar daar waag ik me pas aan als ik deze versie helemaal onder de knie heb.quote:You make a component part of the simulation by setting its description (right click->entity info->description)
...
sketchyphysics.static.mesh
Verloopt inderdaad erg snel. Maar ik ben er inmiddels wel op uitgekeken. Ik ga weer aankloten met SketchyPhysicsquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Ga naar Window - Shadowsquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:05 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vraagje: ik heb een model en ik wil even snel wat plaatjes met schaduw fixen voor een zonnestudie. Hoe stel ik in wat het zuiden is?
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar Window - Shadows
Daar kun je iig de maand en de tijd instellen. Ook de intensiteit van schaduwen valt in te stellen. Verder kun je natuurlijk ook nog je model draaien waardoor de schaduwen ook veranderen.
Via Tools - Axes kun je de assen veranderen. Een Noordpijl oid bestaat helaas niet in SketchUp.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?
Nou.. volgens mij was het ook de bedoeling dat mensen via het RubyScript zelf nieuwe dingen voor SketchUp konden programeren. Ik vind het wel een mooie pluginquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat physicsgedoe ziet er wel erg cool uit. Dat gaat echt ver voorbij het oorspronkelijke doel van sketchup eigenlijk
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Volgende probleempje: model staat nu goed gedraaid op het zuiden, maar ik heb in de maanden december en januari helemaal geen schaduw
Laat maar, de zon is al onder op de ingestelde tijdquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?
Thanks! Dat had ik dus nodigquote:Op zondag 15 april 2007 09:22 schreef Kriebbel het volgende:
Bij file>modelinfo>Location kun je het noorden (en dus ook het zuiden) instellen
Vreemd.. Bij mij staat onder File nergens Modelinfo. Alleen onder Window staat Modelinfo, maar daar kan ik niets aan de locatie veranderenquote:Op zondag 15 april 2007 09:22 schreef Kriebbel het volgende:
Bij file>modelinfo>Location kun je het noorden (en dus ook het zuiden) instellen
Dat begrijp ik dus echt niet he... ouderwets AutoCAD gedoe en dan detailleren in sketchUp??quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Plattegronden in Autocad, importeren en leuke dingetjes met Sketchup doen
Voor studenten welquote:Op maandag 16 april 2007 09:16 schreef Kriebbel het volgende:
Archicad gratis?
www.kubusinfo.nlquote:Op maandag 16 april 2007 10:08 schreef Kriebbel het volgende:
En waar is dat voor studenten te verkrijgen?
Bij ons op school niet meende ik ?
omdat AutoCAD ouderwets is... die tijd is gewoon voorbij, maar die verdomde scholen willen t maar niet inzien... Oude grijze leraren die zweren bij AutoCAD, omdat ze te lui / bang zijn om over te schakelen naar n ander CAD programma!!quote:Op maandag 16 april 2007 09:23 schreef Piovan het volgende:
Waarom gebruiken jullie niet die nieuweste autocad versie, kan je ook 3d modelleren, althans, zo doe ik het.
Ziet er netjes uit. Ik ben nog bezig met sketchyphysics. Opzich wel lache, probeer een uitgebreide dominobaan te maken, maar heb nu niet zoveel tijd. Ik ga er in de meivakantie wel mee verder. Tot nu toe werkt het iig topquote:Op maandag 23 april 2007 21:44 schreef s1mon het volgende:
Hier wat projectjes van mij:
Als eerste een strandtent:
[[url=http://xs414.xs.to/xs414/07154/strandtent4.png.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs414.xs.to/xs414/07154/strandtent5.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
En hier nog een grote rieten villa:
[[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/13_2.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/14_2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/15.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zijn anderen nog ergens mee bezig? Topic gaat een beetje dood..
Juist niet!! Dan valt het hele effect juist weg!quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef Kriebbel het volgende:
Leuk gedaan!
Maar is het niet mooier om 'm niet transparant te maken?
puik gedaanquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:03 schreef Devolution het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen een stel radertjes gemaakt voor een logo.
[afbeelding]
Vervolgens heb ik deze raders elke keer een klein stukje gedraaid (beide in tegengestelde richting) en elke keer geëxporteerd. Vervolgens heb ik ze achter elkaar geplakt met dit als coole resultaat:
*klik*
(bestand is 1,95 MB, vandaar een linkje.. Je moet em even laten laden, de eerste keer dat ie alles afspeelt is het in slow-motion)
De mogelijkheden met Sketchup zijn onbeperkt![]()
Knap gemaakt!quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Vet gemaakt, die tandwielen![]()
Ik heb inmiddels mijn dominoproject in het 3D Warehouse gezet. Dit is de link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=20235bce9fe821d8a92167f7f9ceb2f4&prevstart=0
En van dit forum moet je de eerste versie van SketchyPhysics downloaden en installeren om de physicssimulatie af te kunnen laten spelen:
http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029
Installeren gaat makkelijk en snel. Op het forum staat in welke map de bestanden unzipped moeten worden. Verder nog wat screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
google sketcup flash tutorials is your friendquote:Op zondag 13 mei 2007 14:58 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb het laatst ook geinstalleerd, en het is een best geinig programma vind ik! ik kom alleen niet veel verder dan blokjes bouwen
M'n ideeën zijn op. Ik moet weer één of ander groot project hebben (zoals de Lego Truck) om te makenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:25 schreef SCwookie het volgende:
nogal stil hier weer,
effe link ; de nederlandse sketchup forum
http://www.sketchupforum.nl/index.php
Lego Vliegtuig?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
M'n ideeën zijn op. Ik moet weer één of ander groot project hebben (zoals de Lego Truck) om te maken
binnenhuis zwembadje met bijhorende stoomsauna?quote:
Heb net ook ff gekeken. Je kan ook heel Den Haag in '3d' zien op die manier. Lijkt me erg handig om gebouwen mee te maken in SketchUp. Jammer dat ik morgen weer naar school (quote:Op zondag 20 mei 2007 13:47 schreef Creature het volgende:
Misschien is dat http://local.live.com ook wel een inspiratiebron voor anderen?
dat dus! ziet er al erg vet uit jah!quote:
Kijk top postquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
Jongens, jullie kunnen er allemaal niets van
Laat jou werk eens zien danquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippenquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
quote:
je leert het al alleen zou ik met push/pull tool ramen en deur naar binnen duwen, en water naar beneden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:56 schreef Creature het volgende:
[..]
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippen
[..]
![]()
he man dat is best goed hoor!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:56 schreef Creature het volgende:
[..]
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippen
[..]
![]()
het was een probeersel, daarna helaas geen tijd meer voor gehad om het programmatje te ontdekken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:00 schreef SCwookie het volgende:
[..]
je leert het al alleen zou ik met push/pull tool ramen en deur naar binnen duwen, en water naar beneden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |