Dat vind ik wel een beetje erg kort door de bocht maar ik denk wel dat er zeker een relatie is tussen de postieve discriminatie van allochtonen en de discriminatie van autochtonenquote:Op maandag 29 januari 2007 18:08 schreef Neuralnet het volgende:
Gedogen en regelingen voor positieve discriminatie zijn uitwerkingen van "goedpraten" die door veel mensen met oogkleppen op niet opgemerkt wordt.
Ik denk dat je het hebt over afgunst. Afgunst tov anderen, waarbij allochtonen tov autochtonen eerder opvallen.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje erg kort door de bocht maar ik denk wel dat er zeker een relatie is tussen de postieve discriminatie van allochtonen en de discriminatie van autochtonen
Een schoolvoorbeeld van zogenaamde positieve discriminatie.quote:Nijmegen geeft allochtonen voorrang
De gemeente Nijmegen gaat een portefeuille aanleggen van allochtone sollicitanten. Bij vacante functies waarin allochtonen ondervertegenwoordigd zijn, nodigt de gemeente geschikte kandidaten uit de portefeuille eerst uit voor een gesprek, voordat de vacature bekend wordt gemaakt.
Dat plan heeft het college van burgemeester en wethouders dinsdag bekendgemaakt. De gemeente wil behalve meer allochtone werknemers ook meer jongeren en ouderen aan zich binden. Vrouwen moeten meer kans krijgen door te stromen naar hogere functies. Bij de gemeente Nijmegen werken bijna 2000 ambtenaren.
Bron
Ik neem aan dat jij ook voor jezelf praat, of praat jij namens de allochtonen, of ben je misschien zelf een allochtoon?quote:Op maandag 29 januari 2007 09:29 schreef Floripas het volgende:
Ten eerste: praat maar voor jezelf in plaats van voor anderen, dan ben je al onnavolgbaar genoeg.
Heb ik dan iets in die richting beweert?quote:Ten tweede: wie hoor je hier geweld of discriminatie door allochtonen goedpraten?
Het taal argument komt altijd wanneer er geen andere argumenten meer zijn.quote:Ten derde: voordat jij je zou kunnen toeleggen op de studie van andere culturen zou je je toch nog maar eens verdiepen in de Nederlandse taal.
Een schoolvoorbeeld van hoe een overheidsinstantie een afspiegeling wil zijn van de samenleving - inclusief vrouwen, allochtonen, ouderen, jongeren. Alleen maar blanke vijftigers met een bierbuikje de nog steeds "goeiesmorregens" zeggen en een broodje kroket eten in de kantine op vrijdag en het over "piketpaaltjes" en "benchmarken" hebben, daar ga ik ook spontaan van positief discrimineren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:29 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Een schoolvoorbeeld van zogenaamde positieve discriminatie.
Ik praat namens mezelf. Leg jij nou ook 'links' maar geen woorden in de mond, dat helpt geen enkele discussie verder.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook voor jezelf praat, of praat jij namens de allochtonen, of ben je misschien zelf een allochtoon?
[..]
Je insinueerde dat héél links discriminatie goedpraat.quote:Heb ik dan iets in die richting beweert?
[..]
Je had het ten eerste zelf over de fonologie van het woord 'discriminatie' door allochtonen, en ten tweede over je verdiepen in andere talen. Wie de bal kaatst mag 'm terugverwachten. En dwing me niet de d/t-fouten uit je post te trekken.quote:Het taal argument komt altijd wanneer er geen andere argumenten meer zijn.
En als taal je werkelijk interresseert , geef dan aan aan wat er fout is.
Verder ben ik van mening dat mijn taalbeheersing beter dan het FOK-gemiddelde is.
(maar dat is het al gauw)
Waarom moet een overheidsinstantie een afspiegeling van de samenleving zijn?quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een schoolvoorbeeld van hoe een overheidsinstantie een afspiegeling wil zijn van de samenleving - inclusief vrouwen, allochtonen, ouderen, jongeren. Alleen maar blanke vijftigers met een bierbuikje de nog steeds "goeiesmorregens" zeggen en een broodje kroket eten in de kantine op vrijdag en het over "piketpaaltjes" en "benchmarken" hebben, daar ga ik ook spontaan van positief discrimineren.
Dat is wel het idee ja.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Waarom moet een overheidsinstantie een afspiegeling van de samenleving zijn?
Dan verwacht je dus ook dat de ministerraad een afspiegeling van de samenleving is. Dat zal een dolle boel worden...![]()
Voor zover het kan, graag.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef mr.vulcano het volgende:
Dan verwacht je dus ook dat de ministerraad een afspiegeling van de samenleving is. Dat zal een dolle boel worden...![]()
Wat dus eigenlijk niet meer betekent dat als iemand de capaciteiten heeft om een dergelijke positie te bekleden dan moet hij daar toegang toe hebben?quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:41 schreef Floripas het volgende:
Voor zover het kan, graag.
Er zijn vaak best meer mensen met de capaciteiten om zo'n vak uit te oefenen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat dus eigenlijk niet meer betekent dat als iemand de capaciteiten heeft om een dergelijke positie te bekleden dan moet hij daar toegang toe hebben?
Rot op man. Alleen zwarten voor een functie willen is net zo goed racisme als alleen blanken vragen. Ik vind dat echt ziek.quote:Een schoolvoorbeeld van hoe een overheidsinstantie een afspiegeling wil zijn van de samenleving - inclusief vrouwen, allochtonen, ouderen, jongeren. Alleen maar blanke vijftigers met een bierbuikje de nog steeds "goeiesmorregens" zeggen en een broodje kroket eten in de kantine op vrijdag en het over "piketpaaltjes" en "benchmarken" hebben, daar ga ik ook spontaan van positief discrimineren.
Je hoeft niet "alleen zwarten voor een functie" te willen. Je kunt ze wèl actief zoeken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:51 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Rot op man. Alleen zwarten voor een functie willen is net zo goed racisme als alleen blanken vragen. Ik vind dat echt ziek.
Dat wordt helemaal niet vervolgd. Ik heb een blanke nodig voor een toneelstuk, dan mag ik dat gewoon vragen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:37 schreef Neuralnet het volgende:
Nee, dat kan niet zolang het omgekeerd, actief zoeken naar blanken, wel strafrechtelijk vervolgd wordt.
Ik zie ook nooit "we willen negers".quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:23 schreef Neuralnet het volgende:
Nooit zie je zulke aankondigingen (blanken gezocht) bij reguliere functies. Iedereen weet dat er sinds de jaren '70 een hetse tegen het omgekeerde van positieve discriminatie heerst. Sterker nog, positieve discriminatie is in beleid neergelegd om het omgekeerde uit te sluiten. Als het allemaal, aan beide kanten, gewoon toegestaan was dan waren die belachelijke constructies niet nodig.
Je hebt de moeite niet eens genomen het hele topic even te lezen, hè?quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:23 schreef Neuralnet het volgende:
Ja hoor. Autochtonen discrimineren = gelijkheid, allochtonen discrimineren = racisme. Dat geloof je toch zelf niet?!
Wat een kolder. Praat het maar goed. Als blanken gediscrimineerd worden, dan is het 'positief'. Worden allochtonen gediscrimineerd, dan is dat vanzelfsprekend racisme.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:50 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, sommige mensen schijnen het verschil tussen discriminatie en positieve discriminatie niet te kennen, en dan krijg je nogal rare conclusies. Nou, bondiger en duidelijk kan ik het niet opschrijven:
Positieve discriminatie is het voortrekken van een achtergebleven groep met als doel een gemengde samenstelling, met het gelijkheidsprincipe als motivatie.
Discriminatie is het uitsluiten van een groep met als doel een eenzijdige samenstelling, met haat en/of afgunst als motivatie.
Vandaar het woord 'positief', en het is op zich niet vreemd dat dat positiever wordt gevonden als discriminatie.
Bij beide speelt wel mee dat het onderscheid maken ongewenste effecten kan hebben, en daarom vind ik dat je wel heel voorzichtig en op kleine schaal positieve discriminatie moet toepassen, als het al nodig is.
Dat zeg ik niet. Ik heb het over allochtonen positief discrimineren en allochtonen discrimineren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:23 schreef Neuralnet het volgende:
Ja hoor. Autochtonen discrimineren = gelijkheid, allochtonen discrimineren = racisme. Dat geloof je toch zelf niet?!
Onzin, het is een duidelijke definitie en dan doel ik niet op motivaties als haat of gelijkheid.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:16 schreef Neuralnet het volgende:
Dat maakt geen verschil. "Positief" is een mening. Het zou wel erg vreemd zijn als vormen van discriminatie niet op haat berust zijn enkel en alleen omdat de "racist" in kwestie van mening is dat het positief is.
Gelukkig bepaalt iedereen zelf hier nog welke onderwerpen hij/zij wel of niet wil bediscussieren.quote:Op zondag 4 februari 2007 23:13 schreef VeX- het volgende:
Wat is de drempel voor het openen van topics in Politiek toch belachelijk laag. Topics met een dergelijke insteek worden in Klaagbalk al gesloten. Hoe meer zou dit moeten gelden in een forum dat zich als arena voor een gezonde intellectuele discussie presenteert.
Ik zal je wat vertellen over wat wij blanken, althans hier wij nederlands handhaven...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Toch wel gek. Dat een ras dat eigenlijk zo weinig échte discrimnatie in zijn/haar jeugd meemaakt, toch in 1x
zich aangesproken voelt als ook maar 1 kleine pmerking wordt gemaakt.
Ik ken me hele leven niet anders dan opmerkingen als Lemia, Lekkel lekkel sei de Indonees, Jij bent Hoelang?,
etc etc.
En ook echte fysieke discriminatie en afwijzing op basis van uiterlijk en kleur heb ik veel meegemaakt.
En dan ben ik nog nieteens een neger.
Ik vind dat jullie erg kleinzerig bezig zijn.
En ja ik ben ook wel een paar keer op straat getrapt door blanke jongeren. Dat is pas discriminatie vind ik.
Het begin met dingen als dat ze denken dat ik kan wat Bruce Lee kan ofzo. En dat lok ik echt niet uit ofzo.
Dit is een heel goed punt wat je daar hebt. Het is eigenlijk een vorm van fascisme die positieve discirminatie, omdat je eigenlijk de allochtonen niet voor volwaardig aanziet. Dat je ze dus eigenlijk als een soort gehandicapte Untermenschen ziet.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:34 schreef Shakes het volgende:
Positieve discriminatie discrimineert degene die positief gediscrimineerd worden. Ze worden gezien als zwakke hulpeloze personen en men dringt ze daarom 'hulp' op.
Fijn als je bekend staat als hulpeloos en zwak terwijl je eigenlijk goed voor jezelf kan zorgen. Als allochtoon zou ik niet eens positief gediscrimineerd willen worden omdat ik dan erken zwak en hulpeloos te zijn en dat meteen zou al een reden zijn voor de werkgever om me niet aan te nemen.
Onzinnige en domme zo niet stomme redenatie? Vast wel maar ik zou voor geen geld positief gediscrimineerd willen worden.
Hoe ver gaat het dan bij jou?quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:31 schreef Neuralnet het volgende:
In eigen land gediscrimineerd worden door overheid en allochtonen gaat wel iets verder dan een spuugincidentje op straat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |