abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 20:05:39 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45801458
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:08 schreef Neuralnet het volgende:
Gedogen en regelingen voor positieve discriminatie zijn uitwerkingen van "goedpraten" die door veel mensen met oogkleppen op niet opgemerkt wordt.
Dat vind ik wel een beetje erg kort door de bocht maar ik denk wel dat er zeker een relatie is tussen de postieve discriminatie van allochtonen en de discriminatie van autochtonen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 29 januari 2007 @ 20:14:19 #52
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45801838
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje erg kort door de bocht maar ik denk wel dat er zeker een relatie is tussen de postieve discriminatie van allochtonen en de discriminatie van autochtonen
Ik denk dat je het hebt over afgunst. Afgunst tov anderen, waarbij allochtonen tov autochtonen eerder opvallen.

Afgunst slaat om in discriminatie en haat.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:29:59 #53
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45835911
quote:
Nijmegen geeft allochtonen voorrang

De gemeente Nijmegen gaat een portefeuille aanleggen van allochtone sollicitanten. Bij vacante functies waarin allochtonen ondervertegenwoordigd zijn, nodigt de gemeente geschikte kandidaten uit de portefeuille eerst uit voor een gesprek, voordat de vacature bekend wordt gemaakt.

Dat plan heeft het college van burgemeester en wethouders dinsdag bekendgemaakt. De gemeente wil behalve meer allochtone werknemers ook meer jongeren en ouderen aan zich binden. Vrouwen moeten meer kans krijgen door te stromen naar hogere functies. Bij de gemeente Nijmegen werken bijna 2000 ambtenaren.
Bron
Een schoolvoorbeeld van zogenaamde positieve discriminatie.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_45847972
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:29 schreef Floripas het volgende:
Ten eerste: praat maar voor jezelf in plaats van voor anderen, dan ben je al onnavolgbaar genoeg.
Ik neem aan dat jij ook voor jezelf praat, of praat jij namens de allochtonen, of ben je misschien zelf een allochtoon?
quote:
Ten tweede: wie hoor je hier geweld of discriminatie door allochtonen goedpraten?
Heb ik dan iets in die richting beweert?
quote:
Ten derde: voordat jij je zou kunnen toeleggen op de studie van andere culturen zou je je toch nog maar eens verdiepen in de Nederlandse taal.
Het taal argument komt altijd wanneer er geen andere argumenten meer zijn.
En als taal je werkelijk interresseert , geef dan aan aan wat er fout is.
Verder ben ik van mening dat mijn taalbeheersing beter dan het FOK-gemiddelde is.
(maar dat is het al gauw)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:07:14 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45848036
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:29 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Een schoolvoorbeeld van zogenaamde positieve discriminatie.
Een schoolvoorbeeld van hoe een overheidsinstantie een afspiegeling wil zijn van de samenleving - inclusief vrouwen, allochtonen, ouderen, jongeren. Alleen maar blanke vijftigers met een bierbuikje de nog steeds "goeiesmorregens" zeggen en een broodje kroket eten in de kantine op vrijdag en het over "piketpaaltjes" en "benchmarken" hebben, daar ga ik ook spontaan van positief discrimineren.
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:10:35 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45848094
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook voor jezelf praat, of praat jij namens de allochtonen, of ben je misschien zelf een allochtoon?
[..]
Ik praat namens mezelf. Leg jij nou ook 'links' maar geen woorden in de mond, dat helpt geen enkele discussie verder.
quote:
Heb ik dan iets in die richting beweert?
[..]
Je insinueerde dat héél links discriminatie goedpraat.
quote:
Het taal argument komt altijd wanneer er geen andere argumenten meer zijn.
En als taal je werkelijk interresseert , geef dan aan aan wat er fout is.
Verder ben ik van mening dat mijn taalbeheersing beter dan het FOK-gemiddelde is.
(maar dat is het al gauw)
Je had het ten eerste zelf over de fonologie van het woord 'discriminatie' door allochtonen, en ten tweede over je verdiepen in andere talen. Wie de bal kaatst mag 'm terugverwachten. En dwing me niet de d/t-fouten uit je post te trekken.
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:38:56 #57
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45851280
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 09:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een schoolvoorbeeld van hoe een overheidsinstantie een afspiegeling wil zijn van de samenleving - inclusief vrouwen, allochtonen, ouderen, jongeren. Alleen maar blanke vijftigers met een bierbuikje de nog steeds "goeiesmorregens" zeggen en een broodje kroket eten in de kantine op vrijdag en het over "piketpaaltjes" en "benchmarken" hebben, daar ga ik ook spontaan van positief discrimineren.
Waarom moet een overheidsinstantie een afspiegeling van de samenleving zijn?

Dan verwacht je dus ook dat de ministerraad een afspiegeling van de samenleving is. Dat zal een dolle boel worden...
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:39:41 #58
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45851311
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Waarom moet een overheidsinstantie een afspiegeling van de samenleving zijn?

Dan verwacht je dus ook dat de ministerraad een afspiegeling van de samenleving is. Dat zal een dolle boel worden...
Dat is wel het idee ja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:41:39 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851365
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef mr.vulcano het volgende:
Voor zover het kan, graag.
pi_45851428
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:41 schreef Floripas het volgende:
Wat dus eigenlijk niet meer betekent dat als iemand de capaciteiten heeft om een dergelijke positie te bekleden dan moet hij daar toegang toe hebben?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:45:21 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45851462
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Wat dus eigenlijk niet meer betekent dat als iemand de capaciteiten heeft om een dergelijke positie te bekleden dan moet hij daar toegang toe hebben?
Er zijn vaak best meer mensen met de capaciteiten om zo'n vak uit te oefenen.
pi_45867547
quote:
Rot op man. Alleen zwarten voor een functie willen is net zo goed racisme als alleen blanken vragen. Ik vind dat echt ziek.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 1 februari 2007 @ 03:22:06 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45872953
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:51 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Rot op man. Alleen zwarten voor een functie willen is net zo goed racisme als alleen blanken vragen. Ik vind dat echt ziek.
Je hoeft niet "alleen zwarten voor een functie" te willen. Je kunt ze wèl actief zoeken.
pi_45886901
Nee, dat kan niet zolang het omgekeerd, actief zoeken naar blanken, wel strafrechtelijk vervolgd wordt.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 1 februari 2007 @ 16:45:30 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45887165
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:37 schreef Neuralnet het volgende:
Nee, dat kan niet zolang het omgekeerd, actief zoeken naar blanken, wel strafrechtelijk vervolgd wordt.
Dat wordt helemaal niet vervolgd. Ik heb een blanke nodig voor een toneelstuk, dan mag ik dat gewoon vragen.
En als er alleen maar allochtonen op je departement zitten en je wil er een autochtoon bij dan kan dat best.
pi_45888565
Nooit zie je zulke aankondigingen (blanken gezocht) bij reguliere functies. Iedereen weet dat er sinds de jaren '70 een hetse tegen het omgekeerde van positieve discriminatie heerst. Sterker nog, positieve discriminatie is in beleid neergelegd om het omgekeerde uit te sluiten. Als het allemaal, aan beide kanten, gewoon toegestaan was dan waren die belachelijke constructies niet nodig.

Vreemd he dat je nooit "wij willen blanken" ziet. Vreemd he dat er bij sollicitaties enkel gevraagd wordt of je problemen met allochtonen hebt die daar werken, maar nooit eens andersom. Vreemd he dat er "bij gelijke geschiktheid de voorkeur wordt gegeven aan een allochtoon" en nooit andersom. Vooral blijven ontkennen. Misschien gaan mensen dan wel geloven dat benadelen en beoordelen op basis van huidskleur geen racisme is...
pi_45888935
Positieve discriminatie discrimineert degene die positief gediscrimineerd worden. Ze worden gezien als zwakke hulpeloze personen en men dringt ze daarom 'hulp' op.

Fijn als je bekend staat als hulpeloos en zwak terwijl je eigenlijk goed voor jezelf kan zorgen. Als allochtoon zou ik niet eens positief gediscrimineerd willen worden omdat ik dan erken zwak en hulpeloos te zijn en dat meteen zou al een reden zijn voor de werkgever om me niet aan te nemen.

Onzinnige en domme zo niet stomme redenatie? Vast wel maar ik zou voor geen geld positief gediscrimineerd willen worden.
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:45:40 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45889314
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:23 schreef Neuralnet het volgende:
Nooit zie je zulke aankondigingen (blanken gezocht) bij reguliere functies. Iedereen weet dat er sinds de jaren '70 een hetse tegen het omgekeerde van positieve discriminatie heerst. Sterker nog, positieve discriminatie is in beleid neergelegd om het omgekeerde uit te sluiten. Als het allemaal, aan beide kanten, gewoon toegestaan was dan waren die belachelijke constructies niet nodig.
Ik zie ook nooit "we willen negers".
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:50:26 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45889468
Tsja, sommige mensen schijnen het verschil tussen discriminatie en positieve discriminatie niet te kennen, en dan krijg je nogal rare conclusies. Nou, bondiger en duidelijk kan ik het niet opschrijven:

Positieve discriminatie is het voortrekken van een achtergebleven groep met als doel een gemengde samenstelling, met het gelijkheidsprincipe als motivatie.
Discriminatie is het uitsluiten van een groep met als doel een eenzijdige samenstelling, met haat en/of afgunst als motivatie.

Vandaar het woord 'positief', en het is op zich niet vreemd dat dat positiever wordt gevonden als discriminatie.

Bij beide speelt wel mee dat het onderscheid maken ongewenste effecten kan hebben, en daarom vind ik dat je wel heel voorzichtig en op kleine schaal positieve discriminatie moet toepassen, als het al nodig is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45902383
Ja hoor. Autochtonen discrimineren = gelijkheid, allochtonen discrimineren = racisme. Dat geloof je toch zelf niet?!
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:34:54 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45902880
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:23 schreef Neuralnet het volgende:
Ja hoor. Autochtonen discrimineren = gelijkheid, allochtonen discrimineren = racisme. Dat geloof je toch zelf niet?!
Je hebt de moeite niet eens genomen het hele topic even te lezen, hè?
pi_45904958
Dat heb ik wel degelijk. Evenals jouw reacties die met name neerkomen op "het staat er niet letterlijk, dus is het niet waar". Zulke redenaties zijn al helemaal niet serieus te nemen. In essentie: racisme = racisme. Hoe je het verder ook definieert en goedpraat. Voortrekken van allochtonen betekent in dit soort kwesties het benadelen van autochtonen. Ongeoorloofde discriminatie. Dat jij niet kan beseffen dat dat een strafbaar feit oplevert zegt al genoeg over jouw manier van zwart-wit denken. Gasten zoals jij roepen als de discrimiantie andersom werkt wel onmiddellijk dat het racisme is. Want dan kan je opeens wel helder denken.

Nu gebleken is dat "black only" achtige vacatures zijn toegestaan, is ook het equivallent niet langer racisme. Blij dat dat eindelijk eens duidelijk is geworden. En nee, het gaat niet om de letterlijke tekst tussen de quotes. Ik weet ook wel dat je racistisch kan zijn door het "netjes" te formuleren. Gelukkig zullen er altijd mensen zijn die de werkelijke intentie uit boodschappen kunnen halen en zich niet laten leiden door gelul.
pi_45906806
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:50 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, sommige mensen schijnen het verschil tussen discriminatie en positieve discriminatie niet te kennen, en dan krijg je nogal rare conclusies. Nou, bondiger en duidelijk kan ik het niet opschrijven:

Positieve discriminatie is het voortrekken van een achtergebleven groep met als doel een gemengde samenstelling, met het gelijkheidsprincipe als motivatie.
Discriminatie is het uitsluiten van een groep met als doel een eenzijdige samenstelling, met haat en/of afgunst als motivatie.

Vandaar het woord 'positief', en het is op zich niet vreemd dat dat positiever wordt gevonden als discriminatie.

Bij beide speelt wel mee dat het onderscheid maken ongewenste effecten kan hebben, en daarom vind ik dat je wel heel voorzichtig en op kleine schaal positieve discriminatie moet toepassen, als het al nodig is.
Wat een kolder. Praat het maar goed. Als blanken gediscrimineerd worden, dan is het 'positief'. Worden allochtonen gediscrimineerd, dan is dat vanzelfsprekend racisme.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 07:29:25 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45907296
Niks mis met discriminatie, een land zou ten ondergaan als het gelijkheidsbeginsel altijd rigide zou worden toegepast.

Kent Sidekick het verschil tussen met de hakken over de sloot en zeer goed? Daar moet je voor discrimineren, anders mag iedere boerenlul die van het hbo dan wel de universiteit afkomt overal gaan werken.

Positieve discriminatie is een verzinsel van linkse idioten, niets meer en niets minder. De effekten daarvan zijn nl. rampzalig en wat is daar positief aan?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 09:07:40 #75
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45908197
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

vrijdag 2 februari 2007 @ 10:40:12 #76
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45910021
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:23 schreef Neuralnet het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik heb het over allochtonen positief discrimineren en allochtonen discrimineren.

Autochtonen discrimineren is net als allochtonen discrimineren een uiting van haat. Maar jij, en anderen, hadden het over positieve discriminatie.
pi_45932320
Dat maakt geen verschil. "Positief" is een mening. Het zou wel erg vreemd zijn als vormen van discriminatie niet op haat berust zijn enkel en alleen omdat de "racist" in kwestie van mening is dat het positief is.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:28:10 #78
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_45932667
Allochtonen zien Blanken denk ik toch wel als mensen die het 'hebben gemaakt' opde wereld.
Als blanke ben je overal op de wereld welkom (ff breed zien dan),
Blanken hebben overal invloed, Blanken zijn over het algemeen de mooiste mensen,
Als blanke zit je dus goed.

Ik als allochtoon denk vaak automatisch dat Blanken zulke vrij kleine opmerkingen (vind ik zelf nog)
het zich toch niet zullen aantrekken. Ik denk immers, dat jullie wel zullen weten hoe goed je het zelf wel niet hebt
als Blanke op deze wereld.
Dus trek jeje ws. niks aan van als ik kleine opmekringen als kaaskop of Blanke maak.
Tegendeel is dus waar. Mijn fout.

Toch wel gek. Dat een ras dat eigenlijk zo weinig échte discrimnatie in zijn/haar jeugd meemaakt, toch in 1x
zich aangesproken voelt als ook maar 1 kleine pmerking wordt gemaakt.

Ik ken me hele leven niet anders dan opmerkingen als Lemia, Lekkel lekkel sei de Indonees, Jij bent Hoelang?,
etc etc.
En ook echte fysieke discriminatie en afwijzing op basis van uiterlijk en kleur heb ik veel meegemaakt.
En dan ben ik nog nieteens een neger.

Ik vind dat jullie erg kleinzerig bezig zijn.
En ja ik ben ook wel een paar keer op straat getrapt door blanke jongeren. Dat is pas discriminatie vind ik.
Het begin met dingen als dat ze denken dat ik kan wat Bruce Lee kan ofzo. En dat lok ik echt niet uit ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door a-child-in-chains op 03-02-2007 00:33:14 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 11:10:58 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45937659
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:16 schreef Neuralnet het volgende:
Dat maakt geen verschil. "Positief" is een mening. Het zou wel erg vreemd zijn als vormen van discriminatie niet op haat berust zijn enkel en alleen omdat de "racist" in kwestie van mening is dat het positief is.
Onzin, het is een duidelijke definitie en dan doel ik niet op motivaties als haat of gelijkheid.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 13:27:40 #80
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_45940370
Het probleem is dat de nederlandse samenleving veel marokanen heeft uitgekotst waardoor je zo'n ons tegen de rest mentaliteit krijgt.
happen naar de baas
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:36:16 #81
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_45956579
Ik zie dat marokkanen zowiezo die mentaliteit/agressie aangeboren hebben.
Of ze nou in Nederland wonen of elders. Altijd hetzelfde. Dus het heeft vrij weinig
te maken met dat Nederland ze na een verleden van goedkope arbeid uitkotst.
Maar t is wel een leuke bijkomstigheid dat ze de Nederlanders zo kunnen stangen
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:54:43 #82
167723 sanni
Acima de seu
pi_45992341
De reden van het gedogen van autochtonen is ingegeven door de lafheid van
de Nederlandse Staat. Liever eigen mensen opofferen om de lieve vrede te
bewaren dat optreden en korte metten maken mensen die elke keer elke reden
aangrijpen om het woord discriminatie van stal te halen. Dus ben je als burger zelf
aangewezen om hier tegen op te treden als je er last van hebt.
  zondag 4 februari 2007 @ 23:13:18 #83
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_45993156
Wat is de drempel voor het openen van topics in Politiek toch belachelijk laag. Topics met een dergelijke insteek worden in Klaagbalk al gesloten. Hoe meer zou dit moeten gelden in een forum dat zich als arena voor een gezonde intellectuele discussie presenteert.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_45998091
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:13 schreef VeX- het volgende:
Wat is de drempel voor het openen van topics in Politiek toch belachelijk laag. Topics met een dergelijke insteek worden in Klaagbalk al gesloten. Hoe meer zou dit moeten gelden in een forum dat zich als arena voor een gezonde intellectuele discussie presenteert.
Gelukkig bepaalt iedereen zelf hier nog welke onderwerpen hij/zij wel of niet wil bediscussieren.
Discriminatie lijkt mij een politiek onderwerp, dus dat is ook OK.
De kwaliteit van de discussie wordt bepaald door de argumenten en wordt pas zichtbaar na het openen van het topic.
Wat VeX dus eigenlijk bedoeld is dat het onderwerp, nl. namelijk het discrimineren van autochtonen niet politiek correct is. Hij wil het topic al sluiten voor het geopend wordt.
Stalin, Pol Pot, Mao en c.s. zouden trots op je zijn geweest
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_46086142
Discriminatie van autochtonen komt nauwelijks voor. Einde verhaal.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_46086284
ik zie vaak in het OV dat er veelvoudig zitplaatsen worden vermijd om naast te zitten als die persoon een ander kleurtje heeft :/ van beide kanten trouwens

Discriminatie hoort zoiezo niet, je moet kijken naar de mensen zelf..maja op den duur begint het wel 'niet discriminerend te worden' want dan merk je dat die ene persoon gewoon een zak is. (je moet je er ff wat bij voorstellen)

qua zich openstellen voor cultuur en godsdienst, wij nederlanders qua hun... ik snap het niet waarom we dat moeten? Als ze uberhaupt ons cultuur hadden begrepen dan weten ze dat bij Nederlands geen moer boeit, we gaan door met je leven, jij met het jouwe, geen zaken met jou? ik spreek je niet...simpel. Wij Nederlanders zijn zeer op onze eigen zaken gesteld. (Het zal me niet verbazen dat mensen dit nu als arrogantie zien of eigenzinnigheid, kijk eens verder dan je neus en begrijp dat ik hiermee bedoel is dat we het gewoon niet willen bemoeien met andere mans zaken.)

Wat qua discriminatie wel zo is... degene die zich gediscrimineerd voelen zijn meestal degene die het meest discrimineren...
pi_46086389
Jij verpest Hollandse nuchterheid met je gezeur. Dat Ali B Hollander wordt genoemd moet je gewoon om lachen omdat wij geen lange tenen hebben Alle gekheid op een stokje: er zijn gewoon verschillende culturen, dat botst. Zolang de grondwet in tact blijft geldt dat natuurlijk ook voor alle blanke mensjes die zich tekort gedaan voelen.
pi_46086456
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
Toch wel gek. Dat een ras dat eigenlijk zo weinig échte discrimnatie in zijn/haar jeugd meemaakt, toch in 1x
zich aangesproken voelt als ook maar 1 kleine pmerking wordt gemaakt.

Ik ken me hele leven niet anders dan opmerkingen als Lemia, Lekkel lekkel sei de Indonees, Jij bent Hoelang?,
etc etc.
En ook echte fysieke discriminatie en afwijzing op basis van uiterlijk en kleur heb ik veel meegemaakt.
En dan ben ik nog nieteens een neger.

Ik vind dat jullie erg kleinzerig bezig zijn.
En ja ik ben ook wel een paar keer op straat getrapt door blanke jongeren. Dat is pas discriminatie vind ik.
Het begin met dingen als dat ze denken dat ik kan wat Bruce Lee kan ofzo. En dat lok ik echt niet uit ofzo.
Ik zal je wat vertellen over wat wij blanken, althans hier wij nederlands handhaven...

wij bemoeien ons niet met elkaar, als ik je niet ken zal ik je niet spreken. Zo eenvoudig zit dat.
Als je een denigrerende opmerking maakt naar een vreemdeling kun je verwachten dat ie geirriteerd is. En als je het over kleinzerig hebt... kijk eens naar cabaret en de omgang van nederlandse vrienden...ik kan me vrienden gewoon een aap of sukkel noemen, zolang ik het maar op de juiste toon doe, iets wat ik niet bij andere culturen zie gebeuren, sterker nog daar krijg ik zo een ram voor me kop.

In elkaar getrapt worden door blanke jongeren, tja allochtonen ook, blanken ook iedereen wel
Ik ben ooit achtervolgd (zelf kaas) door 2 nederlanders een surinamer denk ik en iemand met chinese trekjes en bespuugd en hebben geprobeerd van me fiets af te trappen. Het zijn veelvoudig jongeren die zich kapot vervelen en pas bij volwassenen wordt het echt zoeken en discrimineren (wordt helaas wel steeds jonger)

bovendien heb ik iets tegen het woord ras, ik heb een hekel aan mensen die alles in hokjes plaatsen en dan al helemaal met de benaming ras. Er is geen ras, mensen hebben bepaalde trekjes de ene is wat donker gekleurd, de andere heeft blauwe ogen, who gives a shit. Doe het om de personaliteit niet om het zogenaamde ras, want er is maar 1 soort mens op deze wereld.

In mijn ogen is discriminatie niet anders het gevolg van achtergestelde kortzichtige domme mensen die beredeneerd hebben dat 1 of 2 irritante bepaalde personen met dezelfde trekjes iets tegen hem deden dat vervolgens rond stond te schreeuwen waarbij mongolen dit kopieerden en hetzelfde begonnen te roepen om zich bij de groep te voelen/doel in het leven te hebben/etc kansloos reden. Vervolgens discrimineert de ene de andere die hetzelfde weer doet. (neem deze lap tekst met korreltje zout qua beschrijving)

[ Bericht 5% gewijzigd door koffiegast op 07-02-2007 21:08:29 ]
pi_46093121
In eigen land gediscrimineerd worden door overheid en allochtonen gaat wel iets verder dan een spuugincidentje op straat.
  donderdag 8 februari 2007 @ 02:57:28 #90
167723 sanni
Acima de seu
pi_46093813
De topic-header is al voorbarig en vooringenomen. Gaarne wat meer onderbouwing
dan de voorbeelden die er tot dusver worden aangehaald want die zijn zo onderuit
te halen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 03:10:36 #91
121890 M42
I Love Techno!
pi_46093901
Dat gedoogdbeleid bestaat al zolang ik mij kan herinneren en ik erger er mij dood aan, ik zie ook veelvuldig dat linkse fokkers hier simpelweg aan meewerken.

Het huidige kabinet zal trouwens ook niet echt helpen om dit nou eens aan te pakken... ik denk eerder dat we meer discriminatie onze kant op kunnen verwachten (naja ik heb er meestal geen last van, aangezien ik toch een kleurtje heb... alleen op internet dan )
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_46100131
Laat ik hier ook maar eens op reageren. Ten eerste moeten we denk ik ´discriminatie´ beter definieren en onderverdelen. Verschillende aspecten lopen nu een beetje doorelkaar. Zo wordt er gesproken over allochtonen die Nederlanders, of elkaar, uitschelden op basis van afkomst. Het klopt volgens mij dat als een allochtoon een Nederlander op basis van huidskleur of iets dergelijks uitscheldt, dit vaak minder consequenties heeft dan andersom. Dit heeft denk ik vooral met trots te maken. Veel Nederlanders zijn te nuchter om daar al te veel van aan te trekken, terwijl voor een aantal bevolkingsgroepen je gelijk hun trots hebt gekrenkt. Dit is moeilijk om aan te pakken, omdat ik denk dat dit van kinds af aan al in de opvoeding erin sluipt. Maar als je het over ´gedogen´ hebt wat betreft deze vorm van discriminatie, dan komt dat denk ik dus vooral door het verschil van aandacht en moeite die verschillende groepen met bepaald gescheld hebben.

Vervolgens heb je discriminatie op de arbeidsmarkt. Sommige mensen blijven maar volhouden dat als allochtonen niet aangenomen worden, dat het dan komt omdat ze niet geschikt genoeg zijn. Dit vind ik erg naief en kortzichtig. Ik ben het helemaal mee eens dat het complete onzin is als een allochtoon zeurt over discriminatie als hij een waardeloze cv heeft en gewoon niet geschikt is. Meerdere onderzoeken hebben echter uitgewezen dat iets als een achternaam al van invloed is op de kans om op sollicitatiegesprek te komen. Dit is gewoon een kwalijke zaak en onliberalistisch. Ik ben ook voor de meest geschikte persoon op de juiste plek, maar nu worden bepaalde groepen op basis van naam of uiterlijke kenmerken geweigerd. Daarom ben ik voor een beperkte vorm van positieve discriminatie. Dit zorgt namelijk ervoor dat de kansen iets realistischer verdeeld worden en potentiele uitstekende werknemers aangenomen worden. Vergeet niet, het zijn niet vooral luie, slechte werknemers die hier profijt van hebben. Het zijn de allochtonen die ongeveer op het niveau zitten van degene die anders aangenomen zou worden die hier het meest profijt van hebben. (of althans, tot zover zou de positieve discriminatie moeten gaan).
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:15:50 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_46105434
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 17:34 schreef Shakes het volgende:
Positieve discriminatie discrimineert degene die positief gediscrimineerd worden. Ze worden gezien als zwakke hulpeloze personen en men dringt ze daarom 'hulp' op.

Fijn als je bekend staat als hulpeloos en zwak terwijl je eigenlijk goed voor jezelf kan zorgen. Als allochtoon zou ik niet eens positief gediscrimineerd willen worden omdat ik dan erken zwak en hulpeloos te zijn en dat meteen zou al een reden zijn voor de werkgever om me niet aan te nemen.

Onzinnige en domme zo niet stomme redenatie? Vast wel maar ik zou voor geen geld positief gediscrimineerd willen worden.
Dit is een heel goed punt wat je daar hebt. Het is eigenlijk een vorm van fascisme die positieve discirminatie, omdat je eigenlijk de allochtonen niet voor volwaardig aanziet. Dat je ze dus eigenlijk als een soort gehandicapte Untermenschen ziet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:05:45 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46111455
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 01:31 schreef Neuralnet het volgende:
In eigen land gediscrimineerd worden door overheid en allochtonen gaat wel iets verder dan een spuugincidentje op straat.
Hoe ver gaat het dan bij jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')