abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45677067
Ik merk steeds meer onder allochtonen jongeren dat de discriminatie en raciscme naar de autochtonen bewoners van Nederland groeit. Zo zat ik laatst in de bus kwamen er twee Marokannen bij zitten die met elkaar begonnen over een mede collega het kwam er op neer dat de baas gek was om een kaaskop te laten werken met Marokannen en dat het gewoon niet zou werken. Ook is het volgens mij zo dat diverse allochtonen bevolkings groepen de Nederlanders als dom en lomp zien zo was er laatst een aflevering van puber ruil op waar een Nederlander door een stel Rotterdamse Antilannen lompe blanke boer werd genoemt. Tenslot heb je nog de reclame met knuffel Marokaan Ali.B die door zijn moeder hollander wordt genoemt waarbij gierigheid wordt geassoseerd opzich niets mis mee want het wordt grappig bedoelt. Maar stel je voor dat het een Nederlandse artiest was geweest met een moeder die hem dan Marokaan had genoemt dan had je er nu waarschijnlijk kamer vragen over gehad. En dan heb je tenloste nog bedrijven die liever een buitenlander aanemen om het multiculti imago te creeren. Het loopt misschien nog niet de spuitgaten uit maar ik vind dat de grondwet tegen discriminatie ook moet gelden voor discriminatie van autochtonen.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:54:11 #2
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_45677493
Ik denk dat als er echte discriminatie is dat er moet worden opgetreden.Je gaat niet iemand aanpakken die blanke boer zegt of schaapneuker.
Ik denk dat dat iets te ver gaat al zijn er natuurlijk wel ergeren voorbeelden te noemen dan wat jij opnoemt.En dat vind ik zeer storend.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_45677769
Omdat je anders een racist bent
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:03:18 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45678049
Er was laatst die bende die blanken pakten omdat ze blank waren. Dát is discriminatie, en dat valt onder dezelfde wetgeving.

Daarnaast gaat het om connotatie. Marokkanen hebben een slechte naam in Nederland. Daarnaast wordt Ali B. een beetje als een bounty beschouwd (gekleurd van buiten, wit van binnen). Dan is het dus grappig als iemand van een bevolkingsgroep die als zeer negatief wordt beschouwd de situatie omkeert en haar zoon "hollander" noemt. Omdat-ie gierig is, nou, er zijn wel erger beschuldigingen.
In die puberruilaflevering was het volgens mij over en weer ("oh nee, negers!"), en daarom was die hele show zo leerzaam.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 22:16:19 #5
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45678823
Iemand kaaskop of blanke boer noemen vind ik geen discriminatie. Discriminatie van wat? Ook geen racisme. Het is wel domheid en gescheld. Het zou pas discriminatie zijn als ik bij hun groep zou willen horen, maar dat wil dus niet. Ik wil overigens bij geen enkel dom gepeupel horen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_45681143
En hoe zit het dan met het feit dat er bepaalde bedrijven graag een multiculti werkvloer willen creeren. En daarom eerder een allochtoon aanemen dan een vaak hoger opgeleide Autochtoon?
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_45681166
Het wordt niet gedoogd maar het komt gewoon veel minder voor,
pi_45681197
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:58 schreef Canisfire het volgende:
En hoe zit het dan met het feit dat er bepaalde bedrijven graag een multiculti werkvloer willen creeren. En daarom eerder een allochtoon aanemen dan een vaak hoger opgeleide Autochtoon?
Positieve discrimatie is dat, dat gebeurt ook met vrouwen en dat komt omdat heel duidelijk is dat er gediscrimineerd wordt dus moet je af en toe helpen. Wat is daar mis mee?
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:00:48 #9
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45681212
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:58 schreef Canisfire het volgende:
Omdat een gemengd team heel vaak goed voor je bedrijf is. Je hebt veel meer perspectieven op een zaak als je niet alleen maar hoogopgeleide blanke mannelijke hetroseksuele vijftigers in pak bent. Daar is toch niks mis mee?
Overigens blijken allochtonen eerder moeilijker aan werk te komen dan makkelijker.
pi_45681213
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:45 schreef Canisfire het volgende:
Ik merk steeds meer onder allochtonen jongeren dat de discriminatie en raciscme naar de autochtonen bewoners van Nederland groeit. Zo zat ik laatst in de bus kwamen er twee Marokannen bij zitten die met elkaar begonnen over een mede collega het kwam er op neer dat de baas gek was om een kaaskop te laten werken met Marokannen en dat het gewoon niet zou werken. Ook is het volgens mij zo dat diverse allochtonen bevolkings groepen de Nederlanders als dom en lomp zien zo was er laatst een aflevering van puber ruil op waar een Nederlander door een stel Rotterdamse Antilannen lompe blanke boer werd genoemt. Tenslot heb je nog de reclame met knuffel Marokaan Ali.B die door zijn moeder hollander wordt genoemt waarbij gierigheid wordt geassoseerd opzich niets mis mee want het wordt grappig bedoelt. Maar stel je voor dat het een Nederlandse artiest was geweest met een moeder die hem dan Marokaan had genoemt dan had je er nu waarschijnlijk kamer vragen over gehad. En dan heb je tenloste nog bedrijven die liever een buitenlander aanemen om het multiculti imago te creeren. Het loopt misschien nog niet de spuitgaten uit maar ik vind dat de grondwet tegen discriminatie ook moet gelden voor discriminatie van autochtonen.
Woh man.

Waar is je enter knop.
pi_45683610
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Woh man.

Waar is je enter knop.
Ja, dat wou ik ook al vragen, maar dat heb je met tirades he?
pi_45683635
dat heet polariseren, het komt nooit van 1 kant..
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:34:56 #13
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45687435
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Positieve discrimatie is dat, dat gebeurt ook met vrouwen en dat komt omdat heel duidelijk is dat er gediscrimineerd wordt dus moet je af en toe helpen. Wat is daar mis mee?
Er bestaat geen positieve discriminatie!

We hebben je aangenomen omdat je een vrouw bent...
We hebben je aangenomen omdat je een allochtoon bent...
We hebben je aangenomen omdat je een homo bent...
We hebben je aangenomen omdat je gehandicapt bent...

We hebben je aangenomen om dat je een vrouwelijke gehandicapte homofiele allochtoon bent...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:39:11 #14
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45687519
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Iemand kaaskop of blanke boer noemen vind ik geen discriminatie. Discriminatie van wat? Ook geen racisme. Het is wel domheid en gescheld. Het zou pas discriminatie zijn als ik bij hun groep zou willen horen, maar dat wil dus niet. Ik wil overigens bij geen enkel dom gepeupel horen.
Juist! Op eenzame hoogte.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:47:56 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45692485
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:34 schreef mr.vulcano het volgende:
We hebben je aangenomen om dat je een vrouwelijke gehandicapte homofiele allochtoon bent...
Alleen mannelijke gezonde blanke heteroseksuele autochtonen die zich op de pik getrapt voelen maken die flauwe grap.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:46:39 #16
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45694267
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alleen mannelijke gezonde blanke heteroseksuele autochtonen die zich op de pik getrapt voelen maken die flauwe grap.
Zou je dat kunnen toelichten? Omdat ik tegen positieve discriminatie ben, ben ik een blanke heteroseksuele autochtoon die op zijn pik getrapt is? Jij ben voorstander van positieve discriminatie? Jij bestempelt groepen als minderwaardig?

Het redenerend vermogen is ver te zoeken.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_45695746
Ik vind het belachelijk dat we niet mogen discrimineren. Je mist dan een drukmiddel om allochtonen naar je hand te zetten. Nu ze de vrije teugel hebben kunnen ze doen wat ze willen. Dat betekent dus dat ze hun eigen cultuur kunnen manifesteren.

Maar bij werk is het veel effectiever, als je van een moslim kunt eisen dat ie bepaalde gedragingen niet vertoont kun je hem ontslaan indien hij niet gehoorzaamt.

Voer discriminatie in als drukmiddel.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:38:55 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45695932
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:46 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen toelichten? Omdat ik tegen positieve discriminatie ben, ben ik een blanke heteroseksuele autochtoon die op zijn pik getrapt is? Jij ben voorstander van positieve discriminatie? Jij bestempelt groepen als minderwaardig?
Nee. Ik zeg alleen dat werknemers er zelf voor kunnen kiezen om een diverse werkvloer in te richten. En dat jouw grap met een baard wel een beetje sneu is.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:39:21 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45695947
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:34 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het belachelijk dat we niet mogen discrimineren. Je mist dan een drukmiddel om allochtonen naar je hand te zetten. Nu ze de vrije teugel hebben kunnen ze doen wat ze willen. Dat betekent dus dat ze hun eigen cultuur kunnen manifesteren.

Maar bij werk is het veel effectiever, als je van een moslim kunt eisen dat ie bepaalde gedragingen niet vertoont kun je hem ontslaan indien hij niet gehoorzaamt.

Voer discriminatie in als drukmiddel.

Jij kunt niet echt zijn.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:40:43 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45695994
Ik denk dat het een algemene trend is ik hoor Nederlanders hetzelfde praten over buitenlanders in het algemeen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:48:25 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45696254
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:40 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat het een algemene trend is ik hoor Nederlanders hetzelfde praten over buitenlanders in het algemeen.
Zoals PietVerdriet al zei: bruinhemdig, hier in Nederland.
pi_45697829
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zoals PietVerdriet al zei: bruinhemdig, hier in Nederland.
We moeten voorkomen dat Nederland afglijdt naar het BRUINHEMDEN-nivo. Dat doe je door tijdig in te grijpen, door religie makkelijker te bestrijden. Doe je dat niet, dan krijg je SS-toestanden.

Ik ben echter bang dat de meesten zo vasthoudend blijven volhouden aan hun rechtvaardigheid dat het uiteindelijk wel op rechts-extremisme neerkomt. De linkse partijen zitten op het einde van hun spoor en het zou goed zijn als ze in zouden binden op hun xenofiele standpunten.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:35:09 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45700014
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:34 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

We moeten voorkomen dat Nederland afglijdt naar het BRUINHEMDEN-nivo. Dat doe je door tijdig in te grijpen, door religie makkelijker te bestrijden. Doe je dat niet, dan krijg je SS-toestanden.
Want Hitler en Stalin waren zo religieus, bedoel je?
pi_45704492
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:46 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Het redenerend vermogen is ver te zoeken.
Maar je bent het wel he?

pi_45718009
quote:
Waarom wordt discriminatie van autochtonen gedoogd?
[GL/PvdA modus]

Omdat alleen blanken ('autochtonen') racisten kunnen zijn! Sterker nog, alle blanken zijn racisten. Omgekeerd bestaat het niet. Nooit. Absoluut niet. NIET zeg ik je! Dus is er ook geen omgekeerde discriminatie. Want dat zou racisme zijn, maar dat is voorbehouden aan autochtonen... conclusie: er is geen discriminatie van autochtonen.

[/GL/PvDA modus]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')