abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:09:21 #1
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_45669885
hoi,
Kwoon nu een half jaar samen en mn vriend zou in januari als goed voornemen stoppen met roken omdat zn luchtwegen nogal verrot zijn, dit veroorzaakt een vervelende piep in zn ademhaling en een irritant gesnurk....... hij koopt tot de dag van vandaag steeds een nieuw pakje, en zegt nu in januari zogenaamd te stoppen (geloof er niet meer zo in t lijkt alleen maar verplaatst te worden)ook rook ik niet en in het begin had ik dr nog niet zon probleem mee maar nu krijg ik steeds meer het idee een assbak te bewerken, gezien ik niet rook en het ook niet ga doen!
Verder slapen we nu apart, hij slaapt op een ander bedje ergens in een kamertje in ons flatje dit is volgens mij geen goede vooruigang met het oog op uit elkaar groeien? wie hebben er nog meer ervaringen met samenwonen en op een apart bedje slapen en wat het verders met je relatie doet? en een relatie waarbij 1 van de partners wel rookt en de ander niet? laat t me weten
groetjessssss
Waving.....can be positive or negative!..:)
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:10:58 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45669953
Geef hem gewoon pikstraf als ie niet stopt? Ik denk persoonlijk niet dat dat helpt hoor, jullie slapen al gescheiden en de vraag is of zijn pielemoos nog wel meewerkt na al die peuken
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:14:44 #3
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_45670122
Apart slapen als tijdelijke maatregel (slapeloosheid, ziekte, blaasontsteking o.i.d.) is prima, heel goed zelfs, maar apart slapen als structurele stap is funest voor je relatie op den duur.
Dat verandert alles
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:18:39 #4
165333 misslady83
pi_45670273
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Slarioux het volgende:
Geef hem gewoon pikstraf als ie niet stopt? Ik denk persoonlijk niet dat dat helpt hoor, jullie slapen al gescheiden en de vraag is of zijn pielemoos nog wel meewerkt na al die peuken
ja wie weet is zijn gereedschap binnenkort uitgeschakeld door die ranzige gicarretes
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:26:42 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45670618
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:18 schreef misslady83 het volgende:

[..]

ja wie weet is zijn gereedschap binnenkort uitgeschakeld door die ranzige gicarretes
Maar waarom stopt ie in godsnaam niet dan?
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:30:07 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_45670741
ik heb ervaring met het samenwonen met iemand die verrotte longen heeft, toch rookt en al de hele tijd loopt 'ik wil stoppen ik ga stoppen'. want ik wil ook dat ie stopt omdat ie met roken ook MIJN longen verpest. ik raak er steeds meer door geirriteerd maar dat stimuleert hem totaal niet te stoppen. het probleem met roken is dat het een verslaving is, en verslaving is gewoon tja... dat verander je niet 1 2 3, dat kan alleen als je er 1000% achter staat en echt WIL stoppen, alleen dan lukt het. Plus er zijn nog de stoppen met roken methodes etc...
Misschien dat jij en je vriend gewoon kunnen kijken wat de alternatieven zijn en dan hem het laten leiden, want hij kent z'n verslaving een beetje. bij mijn vriend komt er eens in de zoveel weken zo'n periode van 'ik voel me zo verschrikkelijk slecht over mijn gerook', zoals de laatste dagen en dan komt ie met niqotien oid aanzetten.. Vorige keer heeft ie geprobeerd buiten te roken, is een maandje goed gegaan, daarna schoot de oude behoefte er gewoon weer in. Want ja, het was koud buiten, dan wilde ie niet naar buiten he.

Daarnaast, als hij uit zichzelf rotte longen heeft, dan stopt die piep ook niet. Dat is iets wat bij bronchitus hoort geloof ik. Je kan wellicht ook oordoppen kopen. Snurken doet onderhand iedereen die op z'n rug slaapt. Gewoon een por verkopen. Stoppen met roken is daarvoor echt niet de oplossing. En als jullie allebei cool zijn met apart slapen, dan is er niet veel aan de hand.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:32:16 #7
165333 misslady83
pi_45670821
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:26 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Maar waarom stopt ie in godsnaam niet dan?
ja dat vraag ik me ook nog dagelijks af, tis gewoon een hardnekkige verslaving zegt ie ofzo, maar als t zo doorgaat en zijn luchtwegen nog erger worden kunnen we helemaal nooit mee bij elkaar pitten...nu stopt ie in februari ofzo maar geloof het niet zo meer want hij belooft t steeds.......
pi_45671142
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef misslady83 het volgende:
ja dat vraag ik me ook nog dagelijks af, tis gewoon een hardnekkige verslaving zegt ie ofzo, maar als t zo doorgaat en zijn luchtwegen nog erger worden kunnen we helemaal nooit mee bij elkaar pitten...nu stopt ie in februari ofzo maar geloof het niet zo meer want hij belooft t steeds.......
Sommige mensen zien zichzelf als slachtoffer van 't roken, en dat zijn de mensen die echt nog lang niet gaan stoppen. Gok dat jouw vriend zo ook een beetje is. Zielig met verrotte longen enzo, maar aan de andere kant neemtie 't bijna op voor de verslaving...
pi_45671259
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Slarioux het volgende:
"Peuken of neuken?"
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:43:02 #10
81237 releaze
best of both worlds
pi_45671290
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:39 schreef innovative het volgende:

[..]

Sommige mensen zien zichzelf als slachtoffer van 't roken, en dat zijn de mensen die echt nog lang niet gaan stoppen. Gok dat jouw vriend zo ook een beetje is. Zielig met verrotte longen enzo, maar aan de andere kant neemtie 't bijna op voor de verslaving...
ach dat doen alle verslaafden. deden ze dat niet dan waren ze gewoonweg niet verslaafd meer geweest. ze moeten echt het licht zien willen ze voor zichzelf met de verslaving stoppen. ieder excuus is voor ons volledige bullshit, maar ieder excuus wordt vanuit de verslaving gemaakt. zeg ik ook tegen m'n vriend, ik hoor jou niet, ik hoor je verslaving praten en daar luister ik niet naar. (vind ie nooit zo tof, hij heeft namelijk het gevoel dat het wel uit zichzelf komt)
pi_45671619
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:43 schreef releaze het volgende:
ach dat doen alle verslaafden. deden ze dat niet dan waren ze gewoonweg niet verslaafd meer geweest. ze moeten echt het licht zien willen ze voor zichzelf met de verslaving stoppen. ieder excuus is voor ons volledige bullshit, maar ieder excuus wordt vanuit de verslaving gemaakt. zeg ik ook tegen m'n vriend, ik hoor jou niet, ik hoor je verslaving praten en daar luister ik niet naar. (vind ie nooit zo tof, hij heeft namelijk het gevoel dat het wel uit zichzelf komt)
Oh, I know... Al ken ik bijv. wel iemand die altijd zei, ik rook nu en ik blijf roken zolang ik dat wil, wil ik stoppen dan stop ik. En toen hij wilde stoppen is het ook echt gelukt, is nu alweer een tijd rookvrij. Hoewel hij ook zeker verslaafd was, zag hij die verslaving wel als keuze, hij kon er ten slotte ook tegen vechten, en daar had hij "gewoon" geen zin in, het roken beviel nog veel te goed...
pi_45671911
Het gaat hier niet alleen om zijn gezondheid, maar ook om de jouwe, vergeet dat niet!
Als hij het kinderachtig speelt met uitstellenuitstellenuitstellen, moet je zelf misschien ook op die toer gaan en zn sigaretten afpakken, of uit zn mond slaan als hij er eentje in jouw bijzijn opsteekt.
Het is misschien hard maar je hebt hier wel met een verslaving te maken en die zijn meestal niet met zachte handjes weg te werken.
En wat het apart slapen betreft, mij lijkt het niet goed. Slapen/bij elkaar in bed liggen is toch meestal een van de leukste dingen om te doen als je verliefd bent op elkaar en ook nog eens samenwoont!
Zo rond een uur of 17:32 is de lucht het mooist
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:57:00 #13
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_45674700
Zolang hij er niet achter staat of wil gaan staan om te stoppen dan doet ie dat niet omdat ie dat niet vol gaat houden. Ik heb zelf gerookt maar had er op een moment zo TABAK van ik zei dat ik er na de zomer bij het begin van het schooljaar mee zou stoppen. sinds 4 september 2005 ben ik dan ook gestopt. poging 1 en rook nog steeds niet. Wel een jaar of 8 gedaan.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_45675474
tegen het snurken

die gaan dus in je oren... niet in je vriendje btw
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:25:59 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_45676009
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef Cotons het volgende:
Het gaat hier niet alleen om zijn gezondheid, maar ook om de jouwe, vergeet dat niet!
Als hij het kinderachtig speelt met uitstellenuitstellenuitstellen, moet je zelf misschien ook op die toer gaan en zn sigaretten afpakken, of uit zn mond slaan als hij er eentje in jouw bijzijn opsteekt.
Het is misschien hard maar je hebt hier wel met een verslaving te maken en die zijn meestal niet met zachte handjes weg te werken.
En wat het apart slapen betreft, mij lijkt het niet goed. Slapen/bij elkaar in bed liggen is toch meestal een van de leukste dingen om te doen als je verliefd bent op elkaar en ook nog eens samenwoont!
en daarmee ook niet. wil je je relatie helemaal verknallen dan moet je vooral dat doen.
pi_45678426
Ga er van uit dat de zaken die je graag verandert wil zien aan je partner niet zullen veranderen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_45680946
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:10 schreef Frezer het volgende:
Ga er van uit dat de zaken die je graag verandert wil zien aan je partner niet zullen veranderen.

Yup, ik vind het vooral erg naief van je vriendje dat ie het telkens belooft, om te stoppen.
Ik ben ook een nicotinejunk, maar ben echt niet zo onslim om dingen te beloven waarvan ik weet dat ik ze niet na ga komen.

(Tenzij het bij jullie een immer terugkerend punt van discussie is, soms moet je toch wat om even wat rust aan je hoofd te krijgen.)

Ik rochel, ik snurk, en ben kortademig.
Maar ik piep meestal niet!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_45681985
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Het gaat niet echt werken om telkens te zeggen 'Over 7 weken en 3 dagen en 4 uur stop ik. Echt! Echt hoor! Beloofd! Dit keer gebeurt het!'. Of je doet het, of je doet het niet. Dit halfslachtige gedoe van 'm leidt nergens naartoe (behalve verdere luchtwegproblemen en een kogel in z'n seksleven dan).

Aan jou de keus of je blijft accepteren dat hij de zaken telkens voor zich uit schuift of dat je op je strepen gaat staan en zegt dat je geen rochelende nicotinebom naast je moet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:26:10 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45682240
uit elkaar slapen zou ik nooit doen
hoe erg het gesnurk ook is, mijn moeder snurkt en me vader heeft 12 uur slaap nodig per dag, die zijn dus ook gescheiden
er zijn wel middeltjes tegen snurken tegenwoordig en oordopjes, maar niet samen slapen, is minder spontane intimiteit, en dat is slecht voor je relatie

en wat dat roken betrefd, het is een verslaving en moeilijk te stoppen, ze zeggen dat je niet kan stoppen met een verslaving als je het niet zelf wil...
je moet hem dus overtuigen dat het ook voor hem belangrijk is, opdat hij ook zichzelf kan motiveren
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45686960
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:25 schreef releaze het volgende:
en daarmee ook niet. wil je je relatie helemaal verknallen dan moet je vooral dat doen.
Ik denk ook niet dat ik zo'n relatie vol zou houden, eigenlijk. Dat iemand zichzelf de rotzooi in rookt, prima. Maar laat mij er lekker buiten... Ga idd maar op het balkon staan, als je dan zoveel van me houdt, dan zal je toch wel beseffen dat mijn gezondheid een groot goed is? Groter dan kouwe knuisten, iig. Ik denk dan, wie is er hier nou helemaal begonnen met roken? Ik niet, dus wie moet er dan onder lijden?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:14:25 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45687117
Als hij al niet kan stoppen als hij half stikt dan zal hij het zeker niet doen omdat jij dat nu zo graag wil, of omdat jullie op andere kamers slapen. Hard maar waar

Zorg dus dat je toch lekker kunt slapen naast hem, bijvoorbeeld door oordopjes. En het stoppen met roken is een heel ander probleem waar je hem zeker zoveel mogelijk mee moet steunen, maar niet gekoppeld aan dingen als wel/niet samen blijven slapen. Als hij in de bezemkast geparkeerd wordt voelt hij zich nog waardelozer en dan komt helemaal niets meer van dat stoppen.
Vampire Romance O+
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:29:07 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45687337
In de eerste post zou in in januari stoppen en twee posten later in februari..

Toch even serieus op in gaan: aparte kamers zou voor mij funest zijn voor de relatie en als rokende vrouw heb ik nog nooit last gehad van een dalend libido door nicotine .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:33:20 #23
81237 releaze
best of both worlds
pi_45687413
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:02 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ik zo'n relatie vol zou houden, eigenlijk. Dat iemand zichzelf de rotzooi in rookt, prima. Maar laat mij er lekker buiten... Ga idd maar op het balkon staan, als je dan zoveel van me houdt, dan zal je toch wel beseffen dat mijn gezondheid een groot goed is? Groter dan kouwe knuisten, iig. Ik denk dan, wie is er hier nou helemaal begonnen met roken? Ik niet, dus wie moet er dan onder lijden?
maaaaarrr.. jij hebt gekozen om samen te gaan met een kerel die rookt. Dat wist je toen je verliefd op hem werd, toen je de verliefdheid doorzette en wanneer je met elkaar ging samenwonen. Het 'als je van me houd' verhaal vind ik een vorm van chantage, ik probeer het dus ook zo weinig mogelijk te gebruiken Maar ik word ook echt pissig soms. Het hele huis stinkt, mn kleren stinken, mn katten stinken, mn haren stinken, mn allergie sucks nog harder en meneer paft nog ff 150 euro van ons karige inkomen weg. Laatst was ik zo boos dat ik gewoon heb gedreigd dat ik het hem héél moeilijk kon maken (duidend op al die aggressieve dingen die hierboven verteld zijn) maar ik wist natuurlijk ook dat dat exit relatie was. Maar toch, ik voel me er zo machteloos tegenover, want ik kan niks tegen dat roken doen, hij WIL niks tegen het roken doen. Wat moet je dan, het uitmaken omdat ie róókt? Dat gaat dan ook weer te ver.
pi_45687516
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:29 schreef Copycat het volgende:
als rokende vrouw heb ik nog nooit last gehad van een dalend libido door nicotine .
Wie weet hoe groot je libido zou zijn als je niet zou roken. Misschien wil je dan wel de gehele dag en horen ze je 3 straten verderop wel gillen bij het ehhh, nou ja je weet wel ....
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:39:43 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45687532
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Lucille het volgende:

Wie weet hoe groot je libido zou zijn als je niet zou roken. Misschien wil je dan wel de gehele dag en horen ze je 3 straten verderop wel gillen bij het ehhh, nou ja je weet wel ....
En wie zegt jou dat dát nu niet het geval is?
pi_45687545
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:33 schreef releaze het volgende:
maaaaarrr.. jij hebt gekozen om samen te gaan met een kerel die rookt. Dat wist je toen je verliefd op hem werd, toen je de verliefdheid doorzette en wanneer je met elkaar ging samenwonen. Het 'als je van me houd' verhaal vind ik een vorm van chantage, ik probeer het dus ook zo weinig mogelijk te gebruiken Maar ik word ook echt pissig soms. Het hele huis stinkt, mn kleren stinken, mn katten stinken, mn haren stinken, mn allergie sucks nog harder en meneer paft nog ff 150 euro van ons karige inkomen weg. Laatst was ik zo boos dat ik gewoon heb gedreigd dat ik het hem héél moeilijk kon maken (duidend op al die aggressieve dingen die hierboven verteld zijn) maar ik wist natuurlijk ook dat dat exit relatie was. Maar toch, ik voel me er zo machteloos tegenover, want ik kan niks tegen dat roken doen, hij WIL niks tegen het roken doen. Wat moet je dan, het uitmaken omdat ie róókt? Dat gaat dan ook weer te ver.
Nou, ik zou dus al afknappen op sigaretten, en mijn vriend dumpen als hij er nu mee zou beginnen... Maar in het hypothetische geval dat, vind ik dat ik voor een persoon heb gekozen, en roken is slechts een handeling, dus die hoort er in mijn ogen een beetje buiten.

En ik vind het "als je van me houdt" geen chantage. Ik vind het de verdomde waarheid die gezegd mag worden. Ik vind het namelijk absurd dat je iemand mee sleept in je graf omdat je zelf zo nodig verslaafd moet zijn. Dat je het leven van iemand anders beïnvloedt op een dusdanige manier dat diegene daar hinder van ondervindt, puur en alleen omdat jíj rookt.

Ik vind dat een gevalletje rekening houden als je gaat samenwonen. Wie ondervindt meer hinder van wie, of welke gewoonte is slechter. Samenwonen is in mijn ogen het leven voor elkaar zo aangenaam mogelijk maken. Binnen roken betekent dat jíj de hele dag in de rook zit, buiten roken betekent dat hij af en toe op het balkon moet staan... En daarnaast, nogmaals, wie is ermee begonnen, wiens keuze is het dat er gerookt wordt, dus wie moet daar nu onder "lijden".
pi_45687651
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

En wie zegt jou dat dát nu niet het geval is?
Hmmmm, tja, daar vraag je me wat.
Ik zou het antwoord op die vraag niet weten, ik heb je nooit horen gillen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:48:24 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45687702
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef Lucille het volgende:

Hmmmm, tja, daar vraag je me wat.
Ik zou het antwoord op die vraag niet weten, ik heb je nooit horen gillen.
Als een keukenmeid, als een keukenmeid .

snurken Bij de weg.
pi_45687782
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als een keukenmeid, als een keukenmeid .
Dat zou ik wel eens willen horen.
quote:
snurken Bij de weg.
Oh ja, ik snurk trouwens (zeggen ze). Vind je dat een probleem?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:54:36 #30
81237 releaze
best of both worlds
pi_45687838
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:40 schreef innovative het volgende:

[..]

Nou, ik zou dus al afknappen op sigaretten, en mijn vriend dumpen als hij er nu mee zou beginnen... Maar in het hypothetische geval dat, vind ik dat ik voor een persoon heb gekozen, en roken is slechts een handeling, dus die hoort er in mijn ogen een beetje buiten.

En ik vind het "als je van me houdt" geen chantage. Ik vind het de verdomde waarheid die gezegd mag worden. Ik vind het namelijk absurd dat je iemand mee sleept in je graf omdat je zelf zo nodig verslaafd moet zijn. Dat je het leven van iemand anders beïnvloedt op een dusdanige manier dat diegene daar hinder van ondervindt, puur en alleen omdat jíj rookt.

Ik vind dat een gevalletje rekening houden als je gaat samenwonen. Wie ondervindt meer hinder van wie, of welke gewoonte is slechter. Samenwonen is in mijn ogen het leven voor elkaar zo aangenaam mogelijk maken. Binnen roken betekent dat jíj de hele dag in de rook zit, buiten roken betekent dat hij af en toe op het balkon moet staan... En daarnaast, nogmaals, wie is ermee begonnen, wiens keuze is het dat er gerookt wordt, dus wie moet daar nu onder "lijden".
nou, af en toe buitenstaan.. dat wordt bij mijn vriend de hele dag buitenstaan.
en toch heb ik er voor gekozen voor iemand die het grootste gedeelte van zijn tijd rookt, dit overal met zich meeneemt en daarmee ook zijn plek eist. ik kan hem niet een derderangsplek in de tuin geven en mezelf het beste plekje van de hele wereld nl mijn rookvrije huis. dat is ook oneerlijk. hij kiest om te roken, ik kies voor hem, ik heb dus ook een keuze voor het roken gemaakt en dat moet ik dan maar accepteren. En het heeft echt geen zin om alleen smiddags buiten te staan of alleen s ochtends, want it takes 1 peuk en het hele huis stinkt weer.

(Overtroef me alsjeblieft want in princiepe sta ik natuurlijk aan jouw kant Alleen dit is hoe het spel gespeeld wordt hier, and ive run out of options!)
pi_45688194
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:54 schreef releaze het volgende:
nou, af en toe buitenstaan.. dat wordt bij mijn vriend de hele dag buitenstaan.
en toch heb ik er voor gekozen voor iemand die het grootste gedeelte van zijn tijd rookt, dit overal met zich meeneemt en daarmee ook zijn plek eist. ik kan hem niet een derderangsplek in de tuin geven en mezelf het beste plekje van de hele wereld nl mijn rookvrije huis. dat is ook oneerlijk. hij kiest om te roken, ik kies voor hem, ik heb dus ook een keuze voor het roken gemaakt en dat moet ik dan maar accepteren. En het heeft echt geen zin om alleen smiddags buiten te staan of alleen s ochtends, want it takes 1 peuk en het hele huis stinkt weer.

(Overtroef me alsjeblieft want in princiepe sta ik natuurlijk aan jouw kant Alleen dit is hoe het spel gespeeld wordt hier, and ive run out of options!)
De eerste die hier een keuze heeft gemaakt is híj. Hij heeft gekozen voor roken. Wellicht zag hij destijds niet het hele pakket, namelijk dat het niet alleen slecht is voor jezelf maar dat je ook als paria behandelt gaat worden, maar híj heeft gekozen voor roken. Híj heeft gekozen voor een gewoonte die niet alleen hem schade toebrengt, maar anderen ook. En dus is híj, nog voordat jullie een relatie kregen, in feite al degene die aan het korste eind trok. Simpelweg omdat hij degene is die een ander schade toebrengt.

Jij hebt gekozen voor een persoon, híj heeft gekozen voor de gewoonte. Hij is niet met een peuk in zijn mond geboren en dus heeft jouw keuze daar bar weinig mee te maken. Het roken is een keuze, niet iets "wat je er maar bij moet nemen". Dat is bijv. zijn karakter, zijn postuur, eventuele ziektes... Roken niet. Daar begin je bewust mee, dan moet je daar de gevolgen ook van dragen...

Je kunt de argumentatie "jij hebt voor mij gekozen" namelijk ook jouw kant op draaien. Je zegt tegen mij dat je het "als je van me houdt" argument chantage vindt. Is het niet precies dezelfde vorm van chantage om dat om te draaien in zijn voordeel? Hij heeft voor jóú gekozen, en dus heeft hij rekening met jóú te houden. Ik neem aan dat jij niet stiekem een beetje rattengif in zijn eten stopt 's avonds? Dat je misschien wel wat onhebbelijkheden hebt, maar dat je niet iets doet wat in overlast gelijk staat aan roken? Dan trekt hij in mijn ogen aan 't korste eind.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:17:19 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45688279
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:51 schreef Lucille het volgende:

Dat zou ik wel eens willen horen.

Als buurman?
quote:
Oh ja, ik snurk trouwens (zeggen ze). Vind je dat een probleem?
Ik niet. Ik por je gewoon liefdevol in je zij en klaar.
pi_45688557
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als buurman?
Nou nee, niet als buurman.
quote:
Ik niet. Ik por je gewoon liefdevol in je zij en klaar.
Wat lief.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:49:58 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45689074
Ik snap het niet hoor.. als je wist dat hij rookte.... had er dan niet aan begonnen..
Het lastigste is stoppen voor een ander..

En dat snurken.. tja... daar kun je niet zo heel veel aan doen behalve oordopjes.
Als je dan al structureel ergens anders gaat slapen, ga eens nadenken over jullie relatie.. Het lijkt me ver op z'n eind te zijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:58:10 #35
81237 releaze
best of both worlds
pi_45689305
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:49 schreef avotar het volgende:
Ik snap het niet hoor.. als je wist dat hij rookte.... had er dan niet aan begonnen..
Het lastigste is stoppen voor een ander..

En dat snurken.. tja... daar kun je niet zo heel veel aan doen behalve oordopjes.
Als je dan al structureel ergens anders gaat slapen, ga eens nadenken over jullie relatie.. Het lijkt me ver op z'n eind te zijn.
mwah, kweeniet. ik ken een stel dat al 20 jaar happily bij elkaar is en ook al evenlang zo in een apart bed slapen, is beter voor hun nachtrust.
pi_45691460
Ik zou niet eens kunnen samenwonen met een roker. Niet zozeer omdat het stinkt, maar om de dwangmatige trekjes die zo'n verslaafde vertoont.
Ik heb twee vriendinnen die roken, en ik kan exact aan hun gezicht zien wanneer ze in gaan kakken, en hun volgende 'shot' nodig hebben. Om nog maar te zwijgen over de extreem gespannen en licht agressieve mensen op een vlucht die langer dan vier uur duurt. Ik zou me ervoor schamen om zo verslaafd te zijn.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:18:46 #37
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_45691613
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:58 schreef releaze het volgende:

[..]

mwah, kweeniet. ik ken een stel dat al 20 jaar happily bij elkaar is en ook al evenlang zo in een apart bed slapen, is beter voor hun nachtrust.
jah zoals mijn ouders zeker nee het kan wel goed gaan, maar dan moeten wel beide partijen het willen, als het gata om de nachtrust van 1 persoon is dat heel erg beledigend voor de ander
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_45691735
Dikke kans dat dat snurken niet overgaat na het stoppen met roken. Dat komt echt niet alleen daar van en al was dat wel zo dan gaat dat snurken zeker niet in een keer weg als'ie er mee gestopt is. Sterker nog, m'n pa's huig is er uit gesneden vanwege het snurken en dat hielp ook geen zier.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:02:19 #39
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_45696747
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik zou niet eens kunnen samenwonen met een roker. Niet zozeer omdat het stinkt, maar om de dwangmatige trekjes die zo'n verslaafde vertoont.
Ik heb twee vriendinnen die roken, en ik kan exact aan hun gezicht zien wanneer ze in gaan kakken, en hun volgende 'shot' nodig hebben. Om nog maar te zwijgen over de extreem gespannen en licht agressieve mensen op een vlucht die langer dan vier uur duurt. Ik zou me ervoor schamen om zo verslaafd te zijn.
zij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.

toch nog gelachen vandaag...
ik weet zeker dat de term vriendinnen voor jou eenzijdig is..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_45710423
wat een slappe gast

(wat dat betreft)

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2007 22:17:05 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:42:44 #41
59704 KatirZan
Klei-kleuter
pi_45829675
Grappig topic...

Dat je last hebt van zijn roken, àlà, dat je graag ziet dat hij stopt, ook okay....

Maar dat je het lef hebt hem de kamer uit te schoppen omdat hij niet rookt.... Zou mijn vriendin eensch moeten proberen bij mij

Rokers stoppen alleen als ze zelf het nut inzien van stoppen met roken (ik rook zelf, mijn vriendin is anti-roken).

Dan had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een roker...

Geez
pi_45829754
Mijn vriend rookt ook en ik niet, is verder geen beperking in onze relatie.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_45829962
Mijn vriendin rookt niet, ik wel. Ze vind het niet lekker, dus als we samen zijn rook ik gewoon niet. Alleen als ik uitga en zij ook rook ik gewoon wel, vind ze niet lekker als we dan zoene mja moet ze maar aan wennen. Mijn exen rookten wel, nooit last gehad van een asbak effect zeg maar.
:-)
pi_45832912
gewoon zelf ook gaan roken

maar ff serieus: Ik denk niet dat het een goede beslissing is om niet meer samen te slapen, vooral niet als het een permanente oplossing is. En help hem met stoppen, geef hem een reden. Veel mensen willen alleen stoppen als ze daar een " reden" voor hebben.

stel hem anders de keuze, of hij stopt met roken of hij is jou kwijt..
  maandag 5 februari 2007 @ 16:41:52 #45
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46011208
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef Cotons het volgende:
Hoe zou je het vinden als je dan een ram tegen je muil terug kreeg? Maf wijf.

Verder is de TS een ontzettende huilie met alleen maar janktopics, misschien is het leuk om eens met de huisarts te gaan praten?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 februari 2007 @ 16:48:22 #46
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_46011415
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef misslady83 het volgende:
hoi,
Kwoon nu een half jaar samen en mn vriend zou in januari als goed voornemen stoppen met roken omdat zn luchtwegen nogal verrot zijn, dit veroorzaakt een vervelende piep in zn ademhaling en een irritant gesnurk.......
Hahaha, alsof je alleen maar wilt dat ie stopt zodat die piep eventueel stopt!

Als jij nou eens gewoon gaat slapen in plaats van je liggen ergeren aan zoiets..koop oordopjes ofzow.
pi_46011814
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:42 schreef KatirZan het volgende:
Dan had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een roker...
Je had ook van tevoren kunnen bedenken dat een niet-roker weleens last van je zou kunnen hebben en dat er dus van jou wat aanpassingsvermogen verlangt wordt. Argument kan twee kanten op gebruikt worden hoor, had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een niet-roker omdat die "zeuren".
  maandag 5 februari 2007 @ 17:04:05 #48
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46012011
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:58 schreef innovative het volgende:

[..]

Je had ook van tevoren kunnen bedenken dat een niet-roker weleens last van je zou kunnen hebben en dat er dus van jou wat aanpassingsvermogen verlangt wordt. Argument kan twee kanten op gebruikt worden hoor, had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een niet-roker omdat die "zeuren".
Als zij dat roken er bij heeft genomen moet ze nu niet zeiken. De manier waarop jij die argumenten omdraait is echt ronduit snoezig. Gokje, vrouw van rond de 20/21?
pi_46012437
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:04 schreef TrenTs het volgende:
Als zij dat roken er bij heeft genomen moet ze nu niet zeiken. De manier waarop jij die argumenten omdraait is echt ronduit snoezig. Gokje, vrouw van rond de 20/21?
Goh, knap... Vooral als je bedenkt dat mijn geboortejaar en geslacht gewoon in mijn profiel staan

Ik vind roken simpe,weg een kutgewoonte. Ik geloof niet dat je personen kunt veranderen. Een karakter is een karakter en dat kan iemand hooguit zelf een beetje onder handen nemen, maar de illusie dat mannen wel zomaar even veranderen of dat als je maar genoeg van iemand houdt het "allemaal wel goed komt" is me al heel lang geleden vervlogen. Ik vind echter wel dat je bepaalde gewoontes enigzins kunt aanpassen om ervoor te zorgen dat 't voor beiden leuk blijft. Niet roken valt niemand lastig, wel roken is wel degelijk lastig en zelfs gevaarlijk voor anderen. Ik vind 't altijd maar raar dat de niet-roker daarin aan 't kortste eind moet trekken, terwijl die feitelijk de ander niks aan doet.

Je weet beiden vanaf het begin of de ander wel of niet rookt. Natuurlijk kies je voor de ander. Die keuze is echter niet eenzijdig, je kiest allebei voor elkaar. Dat die keuze maar een kant op implicaties heeft vind ik persoonlijk nogal vreemd.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:28:13 #50
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46012881
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef innovative het volgende:

[..]

Goh, knap... Vooral als je bedenkt dat mijn geboortejaar en geslacht gewoon in mijn profiel staan
Net of dit topic boeiend genoeg is om dat eerst te bekijken.
quote:
Ik vind roken simpe,weg een kutgewoonte. Ik geloof niet dat je personen kunt veranderen. Een karakter is een karakter en dat kan iemand hooguit zelf een beetje onder handen nemen, maar de illusie dat mannen wel zomaar even veranderen of dat als je maar genoeg van iemand houdt het "allemaal wel goed komt" is me al heel lang geleden vervlogen.
Precies, ze moet niet zeiken.
quote:
Ik vind echter wel dat je bepaalde gewoontes enigzins kunt aanpassen om ervoor te zorgen dat 't voor beiden leuk blijft. Niet roken valt niemand lastig, wel roken is wel degelijk lastig en zelfs gevaarlijk voor anderen. Ik vind 't altijd maar raar dat de niet-roker daarin aan 't kortste eind moet trekken, terwijl die feitelijk de ander niks aan doet.
Jawel, ze komen in de buurt staan en gaan hardop staan kuchen. Ze mogen blij zijn dat ze zelf niet roken met zo'n naar hoestje.
quote:
Je weet beiden vanaf het begin of de ander wel of niet rookt. Natuurlijk kies je voor de ander. Die keuze is echter niet eenzijdig, je kiest allebei voor elkaar. Dat die keuze maar een kant op implicaties heeft vind ik persoonlijk nogal vreemd.
Zij wist dat-ie rookte? Wat is het probleem? Gaat ze volgende week een topic openen met 'Mijn vriend heeft maar één been, dat wist ik al toen ik hem ontmoette en nou heeft-ie nog steeds maar één been. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')