ja wie weet is zijn gereedschap binnenkort uitgeschakeld door die ranzige gicarretesquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Slarioux het volgende:
Geef hem gewoon pikstraf als ie niet stopt? Ik denk persoonlijk niet dat dat helpt hoor, jullie slapen al gescheiden en de vraag is of zijn pielemoos nog wel meewerkt na al die peuken
Maar waarom stopt ie in godsnaam niet dan?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:18 schreef misslady83 het volgende:
[..]
ja wie weet is zijn gereedschap binnenkort uitgeschakeld door die ranzige gicarretes
ja dat vraag ik me ook nog dagelijks af, tis gewoon een hardnekkige verslaving zegt ie ofzo, maar als t zo doorgaat en zijn luchtwegen nog erger worden kunnen we helemaal nooit mee bij elkaar pitten...nu stopt ie in februari ofzo maar geloof het niet zo meer want hij belooft t steeds.......quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:26 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Maar waarom stopt ie in godsnaam niet dan?
Sommige mensen zien zichzelf als slachtoffer van 't roken, en dat zijn de mensen die echt nog lang niet gaan stoppen. Gok dat jouw vriend zo ook een beetje is. Zielig met verrotte longen enzo, maar aan de andere kant neemtie 't bijna op voor de verslaving...quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef misslady83 het volgende:
ja dat vraag ik me ook nog dagelijks af, tis gewoon een hardnekkige verslaving zegt ie ofzo, maar als t zo doorgaat en zijn luchtwegen nog erger worden kunnen we helemaal nooit mee bij elkaar pitten...nu stopt ie in februari ofzo maar geloof het niet zo meer want hij belooft t steeds.......
"Peuken of neuken?"quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Slarioux het volgende:
Geef hem gewoon pikstraf als ie niet stopt? Ik denk persoonlijk niet dat dat helpt hoor, jullie slapen al gescheiden en de vraag is of zijn pielemoos nog wel meewerkt na al die peuken
ach dat doen alle verslaafden. deden ze dat niet dan waren ze gewoonweg niet verslaafd meer geweest. ze moeten echt het licht zien willen ze voor zichzelf met de verslaving stoppen. ieder excuus is voor ons volledige bullshit, maar ieder excuus wordt vanuit de verslaving gemaakt. zeg ik ook tegen m'n vriend, ik hoor jou niet, ik hoor je verslaving praten en daar luister ik niet naar. (vind ie nooit zo tof, hij heeft namelijk het gevoel dat het wel uit zichzelf komt)quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Sommige mensen zien zichzelf als slachtoffer van 't roken, en dat zijn de mensen die echt nog lang niet gaan stoppen. Gok dat jouw vriend zo ook een beetje is. Zielig met verrotte longen enzo, maar aan de andere kant neemtie 't bijna op voor de verslaving...
Oh, I know... Al ken ik bijv. wel iemand die altijd zei, ik rook nu en ik blijf roken zolang ik dat wil, wil ik stoppen dan stop ik. En toen hij wilde stoppen is het ook echt gelukt, is nu alweer een tijd rookvrij. Hoewel hij ook zeker verslaafd was, zag hij die verslaving wel als keuze, hij kon er ten slotte ook tegen vechten, en daar had hij "gewoon" geen zin in, het roken beviel nog veel te goed...quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:43 schreef releaze het volgende:
ach dat doen alle verslaafden. deden ze dat niet dan waren ze gewoonweg niet verslaafd meer geweest. ze moeten echt het licht zien willen ze voor zichzelf met de verslaving stoppen. ieder excuus is voor ons volledige bullshit, maar ieder excuus wordt vanuit de verslaving gemaakt. zeg ik ook tegen m'n vriend, ik hoor jou niet, ik hoor je verslaving praten en daar luister ik niet naar. (vind ie nooit zo tof, hij heeft namelijk het gevoel dat het wel uit zichzelf komt)
en daarmee ook niet. wil je je relatie helemaal verknallen dan moet je vooral dat doen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef Cotons het volgende:
Het gaat hier niet alleen om zijn gezondheid, maar ook om de jouwe, vergeet dat niet!
Als hij het kinderachtig speelt met uitstellenuitstellenuitstellen, moet je zelf misschien ook op die toer gaan en zn sigaretten afpakken, of uit zn mond slaan als hij er eentje in jouw bijzijn opsteekt.
Het is misschien hard maar je hebt hier wel met een verslaving te maken en die zijn meestal niet met zachte handjes weg te werken.
En wat het apart slapen betreft, mij lijkt het niet goed. Slapen/bij elkaar in bed liggen is toch meestal een van de leukste dingen om te doen als je verliefd bent op elkaar en ook nog eens samenwoont!
quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:10 schreef Frezer het volgende:
Ga er van uit dat de zaken die je graag verandert wil zien aan je partner niet zullen veranderen.
Het gaat niet echt werken om telkens te zeggen 'Over 7 weken en 3 dagen en 4 uur stop ik. Echt! Echt hoor! Beloofd! Dit keer gebeurt het!'. Of je doet het, of je doet het niet. Dit halfslachtige gedoe van 'm leidt nergens naartoe (behalve verdere luchtwegproblemen en een kogel in z'n seksleven dan).quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef misslady83 het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook nog dagelijks af, tis gewoon een hardnekkige verslaving zegt ie ofzo, maar als t zo doorgaat en zijn luchtwegen nog erger worden kunnen we helemaal nooit mee bij elkaar pitten...nu stopt ie in februari ofzo maar geloof het niet zo meer want hij belooft t steeds.......
Ik denk ook niet dat ik zo'n relatie vol zou houden, eigenlijk. Dat iemand zichzelf de rotzooi in rookt, prima. Maar laat mij er lekker buiten... Ga idd maar op het balkon staan, als je dan zoveel van me houdt, dan zal je toch wel beseffen dat mijn gezondheid een groot goed is? Groter dan kouwe knuisten, iig. Ik denk dan, wie is er hier nou helemaal begonnen met roken? Ik niet, dus wie moet er dan onder lijden?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:25 schreef releaze het volgende:
en daarmee ook niet. wil je je relatie helemaal verknallen dan moet je vooral dat doen.
maaaaarrr.. jij hebt gekozen om samen te gaan met een kerel die rookt. Dat wist je toen je verliefd op hem werd, toen je de verliefdheid doorzette en wanneer je met elkaar ging samenwonen. Het 'als je van me houd' verhaal vind ik een vorm van chantage, ik probeer het dus ook zo weinig mogelijk te gebruikenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:02 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ik zo'n relatie vol zou houden, eigenlijk. Dat iemand zichzelf de rotzooi in rookt, prima. Maar laat mij er lekker buiten... Ga idd maar op het balkon staan, als je dan zoveel van me houdt, dan zal je toch wel beseffen dat mijn gezondheid een groot goed is? Groter dan kouwe knuisten, iig. Ik denk dan, wie is er hier nou helemaal begonnen met roken? Ik niet, dus wie moet er dan onder lijden?
Wie weet hoe groot je libido zou zijn als je niet zou roken. Misschien wil je dan wel de gehele dag en horen ze je 3 straten verderop wel gillen bij het ehhh, nou ja je weet wel ....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:29 schreef Copycat het volgende:
als rokende vrouw heb ik nog nooit last gehad van een dalend libido door nicotine.
En wie zegt jou dat dát nu niet het geval is?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Lucille het volgende:
Wie weet hoe groot je libido zou zijn als je niet zou roken. Misschien wil je dan wel de gehele dag en horen ze je 3 straten verderop wel gillen bij het ehhh, nou ja je weet wel ....
Nou, ik zou dus al afknappen op sigaretten, en mijn vriend dumpen als hij er nu mee zou beginnen... Maar in het hypothetische geval dat, vind ik dat ik voor een persoon heb gekozen, en roken is slechts een handeling, dus die hoort er in mijn ogen een beetje buiten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:33 schreef releaze het volgende:
maaaaarrr.. jij hebt gekozen om samen te gaan met een kerel die rookt. Dat wist je toen je verliefd op hem werd, toen je de verliefdheid doorzette en wanneer je met elkaar ging samenwonen. Het 'als je van me houd' verhaal vind ik een vorm van chantage, ik probeer het dus ook zo weinig mogelijk te gebruikenMaar ik word ook echt pissig soms. Het hele huis stinkt, mn kleren stinken, mn katten stinken, mn haren stinken, mn allergie sucks nog harder en meneer paft nog ff 150 euro van ons karige inkomen weg. Laatst was ik zo boos dat ik gewoon heb gedreigd dat ik het hem héél moeilijk kon maken (duidend op al die aggressieve dingen die hierboven verteld zijn) maar ik wist natuurlijk ook dat dat exit relatie was. Maar toch, ik voel me er zo machteloos tegenover, want ik kan niks tegen dat roken doen, hij WIL niks tegen het roken doen. Wat moet je dan, het uitmaken omdat ie róókt? Dat gaat dan ook weer te ver.
Hmmmm, tja, daar vraag je me wat.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wie zegt jou dat dát nu niet het geval is?
![]()
Als een keukenmeid, als een keukenmeidquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef Lucille het volgende:
Hmmmm, tja, daar vraag je me wat.
Ik zou het antwoord op die vraag niet weten, ik heb je nooit horen gillen.
Dat zou ik wel eens willen horen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als een keukenmeid, als een keukenmeid.
Oh ja, ik snurk trouwens (zeggen ze). Vind je dat een probleem?quote:snurken Bij de weg.
nou, af en toe buitenstaan.. dat wordt bij mijn vriend de hele dag buitenstaan.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:40 schreef innovative het volgende:
[..]
Nou, ik zou dus al afknappen op sigaretten, en mijn vriend dumpen als hij er nu mee zou beginnen... Maar in het hypothetische geval dat, vind ik dat ik voor een persoon heb gekozen, en roken is slechts een handeling, dus die hoort er in mijn ogen een beetje buiten.
En ik vind het "als je van me houdt" geen chantage. Ik vind het de verdomde waarheid die gezegd mag worden. Ik vind het namelijk absurd dat je iemand mee sleept in je graf omdat je zelf zo nodig verslaafd moet zijn. Dat je het leven van iemand anders beïnvloedt op een dusdanige manier dat diegene daar hinder van ondervindt, puur en alleen omdat jíj rookt.
Ik vind dat een gevalletje rekening houden als je gaat samenwonen. Wie ondervindt meer hinder van wie, of welke gewoonte is slechter. Samenwonen is in mijn ogen het leven voor elkaar zo aangenaam mogelijk maken. Binnen roken betekent dat jíj de hele dag in de rook zit, buiten roken betekent dat hij af en toe op het balkon moet staan... En daarnaast, nogmaals, wie is ermee begonnen, wiens keuze is het dat er gerookt wordt, dus wie moet daar nu onder "lijden".
De eerste die hier een keuze heeft gemaakt is híj. Hij heeft gekozen voor roken. Wellicht zag hij destijds niet het hele pakket, namelijk dat het niet alleen slecht is voor jezelf maar dat je ook als paria behandelt gaat worden, maar híj heeft gekozen voor roken. Híj heeft gekozen voor een gewoonte die niet alleen hem schade toebrengt, maar anderen ook. En dus is híj, nog voordat jullie een relatie kregen, in feite al degene die aan het korste eind trok. Simpelweg omdat hij degene is die een ander schade toebrengt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:54 schreef releaze het volgende:
nou, af en toe buitenstaan.. dat wordt bij mijn vriend de hele dag buitenstaan.
en toch heb ik er voor gekozen voor iemand die het grootste gedeelte van zijn tijd rookt, dit overal met zich meeneemt en daarmee ook zijn plek eist. ik kan hem niet een derderangsplek in de tuin geven en mezelf het beste plekje van de hele wereld nl mijn rookvrije huis. dat is ook oneerlijk. hij kiest om te roken, ik kies voor hem, ik heb dus ook een keuze voor het roken gemaakt en dat moet ik dan maar accepteren. En het heeft echt geen zin om alleen smiddags buiten te staan of alleen s ochtends, want it takes 1 peuk en het hele huis stinkt weer.
(Overtroef me alsjeblieft want in princiepe sta ik natuurlijk aan jouw kantAlleen dit is hoe het spel gespeeld wordt hier, and ive run out of options!)
quote:
Ik niet. Ik por je gewoon liefdevol in je zij en klaar.quote:Oh ja, ik snurk trouwens (zeggen ze). Vind je dat een probleem?
Nou nee, niet als buurman.quote:
Wat lief.quote:Ik niet. Ik por je gewoon liefdevol in je zij en klaar.
mwah, kweeniet. ik ken een stel dat al 20 jaar happily bij elkaar is en ook al evenlang zo in een apart bed slapen, is beter voor hun nachtrust.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:49 schreef avotar het volgende:
Ik snap het niet hoor.. als je wist dat hij rookte.... had er dan niet aan begonnen..
Het lastigste is stoppen voor een ander..
En dat snurken.. tja... daar kun je niet zo heel veel aan doen behalve oordopjes.
Als je dan al structureel ergens anders gaat slapen, ga eens nadenken over jullie relatie.. Het lijkt me ver op z'n eind te zijn.
jah zoals mijn ouders zekerquote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:58 schreef releaze het volgende:
[..]
mwah, kweeniet. ik ken een stel dat al 20 jaar happily bij elkaar is en ook al evenlang zo in een apart bed slapen, is beter voor hun nachtrust.
zij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik zou niet eens kunnen samenwonen met een roker. Niet zozeer omdat het stinkt, maar om de dwangmatige trekjes die zo'n verslaafde vertoont.
Ik heb twee vriendinnen die roken, en ik kan exact aan hun gezicht zien wanneer ze in gaan kakken, en hun volgende 'shot' nodig hebben. Om nog maar te zwijgen over de extreem gespannen en licht agressieve mensen op een vlucht die langer dan vier uur duurt. Ik zou me ervoor schamen om zo verslaafd te zijn.
Hoe zou je het vinden als je dan een ram tegen je muil terug kreeg? Maf wijf.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:57 schreef Cotons het volgende:
Het gaat hier niet alleen om zijn gezondheid, maar ook om de jouwe, vergeet dat niet!
Als hij het kinderachtig speelt met uitstellenuitstellenuitstellen, moet je zelf misschien ook op die toer gaan en zn sigaretten afpakken, of uit zn mond slaan als hij er eentje in jouw bijzijn opsteekt.
Het is misschien hard maar je hebt hier wel met een verslaving te maken en die zijn meestal niet met zachte handjes weg te werken.
En wat het apart slapen betreft, mij lijkt het niet goed. Slapen/bij elkaar in bed liggen is toch meestal een van de leukste dingen om te doen als je verliefd bent op elkaar en ook nog eens samenwoont!
Hahaha, alsof je alleen maar wilt dat ie stopt zodat die piep eventueel stopt!quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef misslady83 het volgende:
hoi,
Kwoon nu een half jaar samen en mn vriend zou in januari als goed voornemen stoppen met roken omdat zn luchtwegen nogal verrot zijn, dit veroorzaakt een vervelende piep in zn ademhaling en een irritant gesnurk.......
Je had ook van tevoren kunnen bedenken dat een niet-roker weleens last van je zou kunnen hebben en dat er dus van jou wat aanpassingsvermogen verlangt wordt. Argument kan twee kanten op gebruikt worden hoor, had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een niet-roker omdat die "zeuren".quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:42 schreef KatirZan het volgende:
Dan had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een roker...
Als zij dat roken er bij heeft genomen moet ze nu niet zeiken. De manier waarop jij die argumenten omdraait is echt ronduit snoezig. Gokje, vrouw van rond de 20/21?quote:Op maandag 5 februari 2007 16:58 schreef innovative het volgende:
[..]
Je had ook van tevoren kunnen bedenken dat een niet-roker weleens last van je zou kunnen hebben en dat er dus van jou wat aanpassingsvermogen verlangt wordt. Argument kan twee kanten op gebruikt worden hoor, had je maar in het begin moeten bedenken dat je niets wil met een niet-roker omdat die "zeuren".
Goh, knap... Vooral als je bedenkt dat mijn geboortejaar en geslacht gewoon in mijn profiel staanquote:Op maandag 5 februari 2007 17:04 schreef TrenTs het volgende:
Als zij dat roken er bij heeft genomen moet ze nu niet zeiken. De manier waarop jij die argumenten omdraait is echt ronduit snoezig. Gokje, vrouw van rond de 20/21?
Net of dit topic boeiend genoeg is om dat eerst te bekijken.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:15 schreef innovative het volgende:
[..]
Goh, knap... Vooral als je bedenkt dat mijn geboortejaar en geslacht gewoon in mijn profiel staan![]()
Precies, ze moet niet zeiken.quote:Ik vind roken simpe,weg een kutgewoonte. Ik geloof niet dat je personen kunt veranderen. Een karakter is een karakter en dat kan iemand hooguit zelf een beetje onder handen nemen, maar de illusie dat mannen wel zomaar even veranderen of dat als je maar genoeg van iemand houdt het "allemaal wel goed komt" is me al heel lang geleden vervlogen.
Jawel, ze komen in de buurt staan en gaan hardop staan kuchen. Ze mogen blij zijn dat ze zelf niet roken met zo'n naar hoestje.quote:Ik vind echter wel dat je bepaalde gewoontes enigzins kunt aanpassen om ervoor te zorgen dat 't voor beiden leuk blijft. Niet roken valt niemand lastig, wel roken is wel degelijk lastig en zelfs gevaarlijk voor anderen. Ik vind 't altijd maar raar dat de niet-roker daarin aan 't kortste eind moet trekken, terwijl die feitelijk de ander niks aan doet.
Zij wist dat-ie rookte? Wat is het probleem? Gaat ze volgende week een topic openen met 'Mijn vriend heeft maar één been, dat wist ik al toen ik hem ontmoette en nou heeft-ie nog steeds maar één been.quote:Je weet beiden vanaf het begin of de ander wel of niet rookt. Natuurlijk kies je voor de ander. Die keuze is echter niet eenzijdig, je kiest allebei voor elkaar. Dat die keuze maar een kant op implicaties heeft vind ik persoonlijk nogal vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |