Kan ik meteen toelichten dat een groot deel de Alevieten niet als moslims telt waaronder mijn familie iig.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:52 schreef Triggershot het volgende:
Overigens gaan de Alevieten (een verre tak van Shia) wel een stap verder en zeggen dat Ali de Goddelijke belichaming van God op aarde is.
eh.. we bidden hetzelfde hoor... ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:19 schreef Schonedal het volgende:
Onbegrijpelijke godsdienst de Islam.
Verschillende groeperingen snijden elkaar de keel af alleen omdat ze een andere houding bij het bidden aannemen.
Een moslim mag niet over het geloof van een ander oordelenquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Kan ik meteen toelichten dat een groot deel de Alevieten niet als moslims telt waaronder mijn familie iig.
Nee hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
eh.. we bidden hetzelfde hoor... ?
n00b
de kleine verschillen zittten em bij shi'iten door een steentje te plaatsen. Dat vind ik niet noemenswaardig. Een shi'it en een soenniet kunnen best bij elkaar bidden. kom es op msn jij trouwens!quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor
shieten weleens zien bidden?
Iemand die Ali als God ziet is geen moslim. Maar iets anders. Ik oordeel niet. Ik klassifeer ze niet als 'Islamiet'.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een moslim mag niet over het geloof van een ander oordelen
Niet noemenswaardig, lekker subjectief weer. zit wel degelijk verschil in, denk aan niet buigen bij sommige rekaat enzo.. Ik moet even deur uit, kom wel wat later.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
de kleine verschillen zittten em bij shi'iten door een steentje te plaatsen. Dat vind ik niet noemenswaardig. Een shi'it en een soenniet kunnen best bij elkaar bidden. kom es op msn jij trouwens!
je geeft je mening en je mening geven is oordelen broquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Iemand die Ali als God ziet is geen moslim. Maar iets anders. Ik oordeel niet. Ik klassifeer ze niet als 'Islamiet'.
wat mij betreft houden ze geen ISlam aan maar ... Aliïsm ofzo.
het is geen mening. Ali als god zien is geen Islam. Ze horen bij iets anders wat ik Aliïsm wil noemen. Dat zijn feiten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je geeft je mening en je mening geven is oordelen bro
Is dus wel een mening voor hen is het namelijk wel een deel van Islam, net zoals zij zullen zeggen dat wat jij aanhangt geen islam is, ik ben als soeniet het met je eens, maar dat is omdat ik een soeniet ben dus.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
het is geen mening. Ali als god zien is geen Islam. Ze horen bij iets anders wat ik Aliïsm wil noemen. Dat zijn feiten.
Half poepquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Alicey het volgende:
Was een kalief niet een veel grotere geestelijke leider dan een imam, of praat ik nu poep?
Hangt er vanaf of je Soenniet of Shi'it bent. Een Soenniet ziet een imam gewoon als iemand die het gebed voorleid op cuma (vrijdag). De Shi'iten zien imams als leiders als ik het goed heb.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:09 schreef Alicey het volgende:
Was een kalief niet een veel grotere geestelijke leider dan een imam, of praat ik nu poep?
Nee de 5 zuilen zijn duidelijk. Alles is duidelijk. Zij geloven in iets anders dat te ver afwijkt van de ISlam om ze nog moslim te noemen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is dus wel een mening voor hen is het namelijk wel een deel van Islam, net zoals zij zullen zeggen dat wat jij aanhangt geen islam is, ik ben als soeniet het met je eens, maar dat is omdat ik een soeniet ben dus.
Kalief betekent opvolger, de eerste Kalief Abu Bakr, werd dan ook Kalief-RasoelAllah genoemd, opvolger van de boodschapper van Allah. Pas met Umar (2e kalief) werd Amir almoeminoen ingesteld ( Leider der gelovigen ) Hij zag namelijk Kalief, Kalief-RasoelAllah niet zo zittenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je Soenniet of Shi'it bent. Een Soenniet ziet een imam gewoon als iemand die het gebed voorleid op cuma (vrijdag). De Shi'iten zien imams als leiders als ik het goed heb.
Een kalief is ook weer een geestelijke leider bij de Soennieten. Maar ik weet het precieze er niet over. misschien moet trigger deze beantwoorden hehe
De 5 zuilen komen voornamelijk uit de Soennah, als Alevieten Soennah volgden was er sowieso geen splitsingquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee de 5 zuilen zijn duidelijk. Alles is duidelijk. Zij geloven in iets anders dat te ver afwijkt van de ISlam om ze nog moslim te noemen.
de 5 zuilen zijn ook heel duidelijk voor Shi'iten. Anyways hoe kan je iemand die denkt dat Ali een soort god is een moslim noemen. Neen sorry gaat er niet in. De feiten blijven dat ze te erg afwijken van de Islam.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De 5 zuilen komen voornamelijk uit de Soennah, als Alevieten Soennah volgden was er sowieso geen splitsing
Ik had het expliciet over de Alevieten. Het gaat niet ons om wat mensen denken, net zoals tegen de mensen van 'het boek' blijven we respectvol en tolerant jegens andersdenkenden, het is aan Allah om te oordelen over wie wel en niet bij de Islam hoort en niet aan de mensenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
de 5 zuilen zijn ook heel duidelijk voor Shi'iten. Anyways hoe kan je iemand die denkt dat Ali een soort god is een moslim noemen. Neen sorry gaat er niet in. De feiten blijven dat ze te erg afwijken van de Islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |