Da's misschien wel een goeie. Al het papier in een emmer en dan een paar liter bleek?quote:
In de oven in een ovenvaste schaal!quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:16 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Als ik het zou verbranden vliegen de vlokken door de buurt, lijkt me ook niks.![]()
Nog een van de betere ideeën trouwens. Ik denk dat je het met bleek niet helemaal wit krijgt. In een ovenschaal en afdekken met alufolie is waarschijnlijk wel genoeg.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:41 schreef Mokz het volgende:
[..]
In de oven in een ovenvaste schaal!![]()
quote:Het papier is virtueel onbruikbaar wanneer 0,5 tot 1% van de chemische verbindingen verbroken zijn. Wanneer de celluloseketen verbroken is dan worden de waterstofverbindingen, die de microstructuren samenhouden, verzwakt en zwichten deze veelal. De microfibrillen, weerhouden door de Van der Waalskracht, ondergaan hetzelfde lot.
De combinatie van deze onderlinge krachten en chemische reacties is de hoofdoorzaak van de massieve beschadigingen die wereldwijd aan het papieren patrimonium waargenomen worden.
Het zuur in kwestie kan uit verschillende bronnen komen. Zwaveldioxide uit een bezoedelde atmosfeer kan door het papier opgeslorpt worden en zich verder ontwikkelen tot zwavelzuur. De niet-cellulosematerialen, waaronder in 't bijzonder lignine die in weinig gezuiverde houtpulp achterbleven ontbinden zich to zuurachtige bijproducten. De rosinverlijming wekt de ontwikkeling van zwavelzuur in de hand hetgeen tot afbleking en de fysische vernietiging van de cellulosevezels leidt. De stabiliteit van papier neemt toe bij afnemende zuurgraad.
En dan, wachten tot je oven in de fik vliegt?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:43 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nog een van de betere ideeën trouwens. Ik denk dat je het met bleek niet helemaal wit krijgt. In een ovenschaal en afdekken met alufolie is waarschijnlijk wel genoeg.
Ik bedoelde meer aansteken, afzuiging van de oven aan, en laten branden. Dan waait het niet weg. De oven kan daar wel tegen als het goed is. Niet teveel tegelijk.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef crossover het volgende:
[..]
En dan, wachten tot je oven in de fik vliegt?
Ik dacht trouwens dat papier een brandpunt had van 280 graden C. Dus dat wordt lastig in moeders oven.
'k Heb nèt een nieuwe combimagnetron gekochtquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:41 schreef Mokz het volgende:
[..]
In de oven in een ovenvaste schaal!![]()
uit 1996quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:01 schreef BrauN het volgende:
Bankafschriften.
Paar keer doorscheuren is voldoende man, paranoide dekhengst.
Het moet juist niet verbranden maar verschroeien, als je bekijkt wat er bijvoorbeeld met een kartonnen onderplaat van een pizza gebeurt is het juist de goede temperatuurquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef crossover het volgende:
[..]
En dan, wachten tot je oven in de fik vliegt?
Ik dacht trouwens dat papier een brandpunt had van 280 graden C. Dus dat wordt lastig in moeders oven.
goede kick manquote:Op woensdag 22 april 2009 17:33 schreef telecomcowboy het volgende:
hij ligt al in zijn eigen shredder
quote:Op donderdag 23 april 2009 16:29 schreef Tism het volgende:
Of je gebruikt ze als WC papier, wedden dat niemand ze dan nog kanwil lezen!..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |