http://www.nos.nl/nosjournaal/voorpagina/index.htmlquote:Man als clown op pasfoto ID-kaart
De strenge regels voor de pasfoto's op identiteitskaarten kunnen worden omzeild. Een man uit Hellevoetsluis heeft een identiteitskaart gekregen met een pasfoto waarop hij als clown staat.
Sinds augustus gelden er strenge regels voor de pasfoto's. Zo is het verboden om een hoed te dragen en moet iedereen recht in de lens kijken. Hierop kan een uitzondering worden gemaakt op medische gronden, maar ook vanwege levens- of geloofsovertuiging.
De man uit Hellevoetsluis zei dat hij uit levensovertuiging als joker op de foto staat. De gemeente ging hiermee akkoord en gaf hem de identiteitskaart.
Ja burkatje pesten .. krijgen ze dit .. zag hem net bij het NOS journaal .. geweldigquote:Op donderdag 25 januari 2007 08:21 schreef Oud_student het volgende:
We weten allemaal wel waarom deze regels zo (idioot) zijn opgesteld![]()
dan ga ik ook maar even OS spammen...quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:12 schreef yvonne het volgende:
Ook, mag ook lieve lieve UIO
Het is NWS, het is LEF, het is UIO, het is een OS-dag
quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:12 schreef yvonne het volgende:
Ook, mag ook lieve lieve UIO
Het is NWS, het is LEF, het is UIO, het is een OS-dag
idd maar wel zeuren wanneer je lacht op een fotoquote:Op donderdag 25 januari 2007 09:12 schreef Yildiz het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)rt_met_clown-pasfoto
Deze foto is briljant, is dit OverSight zelf, of n foto van de Joker uit Batman, ik zie het niet eens..
Het is bijna nog mooier.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:26 schreef berney het volgende:
Is weer iets anders dan een Yvonne dag.![]()
Volledig mee eens. De doorgeslagen regelgeving is hiermee op een prachtige manier blootgelegd. Of toepasselijker gezegd: ontmaskerd.quote:Op donderdag 25 januari 2007 10:01 schreef Jarno het volgende:
Heerlijke actie.
Het toont de totale waanzin van deze maatregelen aan. Ik heb het vaker gezegd, maar de terrorist die in Nederland zijn bom laat afgaan zal ingeburgerd zijn, zal een baan hebben én een ID bewijs. Het helpt allemaal geen donder.
Die regelgeving gaat nergens over, niet afgebakend. Een pasfoto moet gewoon een foto zijn van het natuurlijke gezicht in de juiste positie, dus geen verf, geen (hoofd)doeken, geen brillen, etcquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:27 schreef dVTB het volgende:
[..]
Volledig mee eens. De doorgeslagen regelgeving is hiermee op een prachtige manier blootgelegd. Of toepasselijker gezegd: ontmaskerd.
Ja, regels zijn regels!quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Dubbeltopic, gastslot.
Rijbewijs met hoed en schmink. #3
Zoiets bedoel je: Een nieuwe religiequote:Op donderdag 25 januari 2007 14:47 schreef A_L_N_F het volgende:
en anders richten we toch het pipo-geloof op, begin je dag met een oversight-lach
Word Pastafarian.quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:33 schreef A_L_N_F het volgende:
de kunst word nu dus om de meest bizarre levensbeschouwing te vinden en dan een id of rijbewijs te maken.
misschien kan mirage zich laten smiken als poesje en dan hun kind een kruising tussen poesje een clown
Voor zover ik weet verschillen de Nederlandse regels in geen enkel opzicht van deze in de rest van Europa of in de VS (voor foto's op paspoorten). Nederland is wel het enige land waar men zich er zo druk over maakt. Dat moslimvrouwen met een hoofddoek op de foto mogen is blijkbaar moeilijk te verkroppen?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:27 schreef dVTB het volgende:
[..]
Volledig mee eens. De doorgeslagen regelgeving is hiermee op een prachtige manier blootgelegd. Of toepasselijker gezegd: ontmaskerd.
Foei, nou propageer je discriminatie!quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:36 schreef Doderok het volgende:
[..]
Voor zover ik weet verschillen de Nederlandse regels in geen enkel opzicht van deze in de rest van Europa of in de VS (voor foto's op paspoorten). Nederland is wel het enige land waar men zich er zo druk over maakt. Dat moslimvrouwen met een hoofddoek op de foto mogen is blijkbaar moeilijk te verkroppen?
De achterliggende gedachte is natuurlijk dat iemand zomaar aan kan komen met een overtuiging of religie of wat dan ook, en dat de zogenaamd harde regels dan zonder enige moeite opzij worden geschoven. Erg overtuigend is het allemaal niet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:36 schreef Doderok het volgende:
Dat moslimvrouwen met een hoofddoek op de foto mogen is blijkbaar moeilijk te verkroppen?
Engeland is geen goed voorbeeld...quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:35 schreef Nielsch het volgende:
Maar als ie nu met die ID-Kaart naar bv Engeland wil vliegen, moet hij wel zo op Schiphol verschijnen, als clown.
mirage, als je het helemaal leuk wild maken dan ga je als miss joker en jullie kind als little jokerquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Engeland is geen goed voorbeeld...
heb je zijn naam goed gelezen ?
![]()
Dat ga ik niet ontkennmen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:50 schreef Refragmental het volgende:
Oh wacht eens..... is Oversight je man Mirage??
als hij uit is geschoten met zijn oogpotlood wel, maar heeft hij de lijntjes strak heeft gezet niet.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:55 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
schaam je je wel eens op familiefeesten en reunies?
Ik ben onschuldigquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:05 schreef Shark.Bait het volgende:
Minister Remkes mag verantwoording voor OS's actie gaan afleggen
quote:
Wat een aktie zeg, ik lag dubbel van het lachen om 07:00 op het werk.quote:
ik heb ook amper iets kunnen volgen..quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:22 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet alle streamings nog bekijken. Ik heb veel gemist (te veel).
quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:32 schreef yvonne het volgende:
Net op radio 1,
OS krijgt een aangetekende brief van de gemeente dat hij z'n ID moet inleveren en het rijbewijs wordt niet in behandeling genomen.
Preciesquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar de onderbouwing, want op welke grond moet zijn overtuiging gediscrimineerd worden of op welke manier valt zijn overtuiging buiten alle andere ??
Dat mag hij in het beroep uitleggen, mocht hij het toch doorzetten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar de onderbouwing, want op welke grond moet zijn overtuiging gediscrimineerd worden of op welke manier valt zijn overtuiging buiten alle andere ??
Nee dat heb ik niet en eerlijk gezegd boeit me dat ook niet. Doe dan maar een ander land, Hongarije ofzo.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Engeland is geen goed voorbeeld...
heb je zijn naam goed gelezen ?
![]()
Er bestaan rechtskantoren die dit graag pro-deo willen uitzoeken als toetsing van de wet. Soort meelift actie om hun rechtskantoor in de schijnwerpers te plaatsen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:36 schreef Mirage het volgende:
Maar ook wettelijk kun je een beroep doen op gezond verstand en de redelijkheid.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er bestaan rechtskantoren die dit graag pro-deo willen uitzoeken als toetsing van de wet. Soort meelift actie om hun rechtskantoor in de schijnwerpers te plaatsen.
Feitelijk is dit een principe zaak die heel gevoelig kan liggen en ver strekkende gevolgen kan hebben.
De vraag is alleen of je die extra mile wilt lopen.
nee joh !quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat mag hij in het beroep uitleggen, mocht hij het toch doorzetten.
Waar ligt de grens van redelijkheid.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar ook wettelijk kun je een beroep doen op gezond verstand en de redelijkheid.
Dus er hoeft volgens mij helemaal niet zo veel bijzonders uit te komen.
Dat paspoort is eigendom van de staat en de staat kan het ten alle tijde invorderen als het meent dat het document ongeldig is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
nee joh !
je draait de boel om.
hij heeft een geldig paspoort.
Die kan ingenomen worden met een geldige reden.
Of die in de nog te ontvangen brief staat moet nog blijken.
wel bij de les blijven
groetjes terugquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:04 schreef Daniel.J het volgende:
HAHA!!!!!!
godverdomme!!!
geweldig. hulde aan oversight, en hulde aan de volgende die het gaat doen, ik. (liep al met het idee rond maar nu weet ik het zeker)
oh, groetjes aan mirage :p
Zeg laten we niet het woord godverdomme gebruikenquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:04 schreef Daniel.J het volgende:
HAHA!!!!!!
godverdomme!!!
geweldig. hulde aan oversight, en hulde aan de volgende die het gaat doen, ik. (liep al met het idee rond maar nu weet ik het zeker)
oh, groetjes aan mirage :p
Zeg tegen oversight dat hij nu echt snel op de thee moet komen voordat ik mn voorraad thee erdoorheen heb gedronken van de droge bek die ik nu heb door al dat lachenquote:
Vanzelfsprtekend zal Oversight de brief van de gemeente afwachten, voor die tijd is er nog helemaal niets aan de hand.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef A_L_N_F het volgende:
mirage, gaat oversight nu wel verder dan of houdt hij hierna op?
ik vertelde vanmiddag tijdens de koffie dit aan een huisgenoot en vriendin en die dachten dat ik een grap maakte totdat het voorbij kwam op het nieuws
volgens diezelfde gemeente mag je ook geen hoofddeksel dragen..quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:08 schreef Slarioux het volgende:
Van de gemeente moet ie ingeleverd worden. Hoord ik net
Hehe geen idee, mijn gok is dat Binnenlandse Zaken is gaan miepen. Je moet hun reactie gewoon afwachten en daar op reageren. En als je ze vet wilt irriteren, ga je naar de media met elke overwinningquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
volgens diezelfde gemeente mag je ook geen hoofddeksel dragen..
binnen 7 minuten kwamen ze daarop terug en gaven ze een geldig legitimatie bewijs af.
Denk jij dat de gemeente nu voor zichzelf spreekt of dat ze gedwongen worden van bovenaf om te kijken of ze Oversight kunnen overrompelen en hij nu wel gewoon afgaat op dat wat geinsinueerd wordt.
Joh, je moest eens weten hoeveel ambtenaren d'r zijn die dit soort wetten net zo absurd vinden als ieder andere gezonde nederlander, en maar wat graag meehelpen aan pogingen om 'n einde te maak aan dit soort onzin.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Modus het volgende:
Wat voor snikkeljosti-ambtenaar ben je in godsnaam als zo iemand voor je neus staat en zegt 'dat is mijn levensovertuiging' en dat de ambtenaar dan zegt 'Ohw, okay' en gewoon verder gaat alsof er niks aan de hand is? Dit heeft toch niks met die wet te maken maar alles met het functioneren van de betreffende ambtenaar? En dat zo'n aanvraag de mallemolen ingaat en dat er dan bij geen enkele betrokkene een lampje gaat branden?
Ik vind het een stupide actie. Open deur intrappen kunnen we allemaal toch?quote:Op donderdag 25 januari 2007 10:01 schreef Jarno het volgende:
Heerlijke actie.
Het toont de totale waanzin van deze maatregelen aan. Ik heb het vaker gezegd, maar de terrorist die in Nederland zijn bom laat afgaan zal ingeburgerd zijn, zal een baan hebben én een ID bewijs. Het helpt allemaal geen donder.
wat is absurdquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Modus het volgende:
Wat voor snikkeljosti-ambtenaar ben je in godsnaam als zo iemand voor je neus staat en zegt 'dat is mijn levensovertuiging' en dat de ambtenaar dan zegt 'Ohw, okay' en gewoon verder gaat alsof er niks aan de hand is? Dit heeft toch niks met die wet te maken maar alles met het functioneren van de betreffende ambtenaar? En dat zo'n aanvraag de mallemolen ingaat en dat er dan bij geen enkele betrokkene een lampje gaat branden?
Wat had de betreffende ambtenaar volgens jou moeten doen? Hoe moet een ambtenaar kunnen beoordelen of iemand ook daadwerkelijk volgens de levensovertuiging leeft die hij heeft opgegeven?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Modus het volgende:
De bruinhemdjes proberen weer mee te liften hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:42 schreef Molluck het volgende:
Aandachtshoer, hij had toch niet echt verwacht hiermee weg te komen he, de regels in Nederland worden alleen maar aangepast voor moslims
Ik liep er al rond sinds ik mn eerste id kaart kreeg en niet mocht lachen op de foto, maar moet nog wachten tot mn volgende update zeg maar, dan zal ik met een misselijke lach op de foto staan, met een maf hoedje op ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:31 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
wat is absurd
een hoofddoekje dragen waar de wet een uitzondering voor maakt is ook absurd.
of allemaal dezelfde rechten of alle uitzonderingen toestaan.
dan te bedenken dat deze ellende is veroorzaakt omdat fatima niet ff die theedoek van haar kop wil halen.
ik zit er ook over te denken om een id aan te vragen.
heb een paspoort en rijbewijs maar zo'n idee met smurfenkop is best leuk.
Nog zo eentje die geen twee regels kan typen zonder over moslims te beginnen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:31 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
wat is absurd
een hoofddoekje dragen waar de wet een uitzondering voor maakt is ook absurd.
of allemaal dezelfde rechten of alle uitzonderingen toestaan.
dan te bedenken dat deze ellende is veroorzaakt omdat fatima niet ff die theedoek van haar kop wil halen.
ik zit er ook over te denken om een id aan te vragen.
heb een paspoort en rijbewijs maar zo'n idee met smurfenkop is best leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |