Backdoorman, je hebt 100 procent gelijk volgens mij. De supporterscultuur stelt bij de meeste clubs in Nederland helaaas niets voor (er zijn altijd uitzonderingen: Twente, feyenoord, ado en nog een paar). Carnavaleske sfeer net als bij het Nederlands elftal. Voorbeeld: Dat Pippi Langkous liedje was leuk toen het door Eintracht Frankfurt en nog een paar clubs werd gezongen. Echter binnen een paar weken is het overgenomen door allerlei gezelligheids-supportersgroepen (Rkc, Heerenveen, Mvv, psv) en hoor ik telkens dat lied in een zeer slechte carnavalsuitvoering...Wat een originaliteit zegquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:15 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
typische reactie weer....ik heb het over sfeah...kneus...dat jij dat gelijk aan rellen relateert is weer dat zwart wit denken van sommigen....jij hoort duidelijk niet thuis in een voetbalstadion! veel plezier bij het schaatsen!![]()
Nou heb je het de hele tijd over PSV, maar post je een link van FC-Eindhoven... lachwekkend inderdaadquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:38 schreef A.Petacchi het volgende:
Tijdens de wedstrijd hoor je vaak niets, omdat maar ongeveer 10 procent van de supporters zingt. En dan niet continu maar bij vlagen. Luister hier eens naar: http://www.fc-eindhoven.n(...)C-EINDHOVEN-2147.mp3
Dat is toch te lachwekkend voor woorden![]()
Weet hij veel hehquote:
Ga maar eens even in de stad kijken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom ik er op in ging ja
Veel plezier.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:11 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ga maar eens even in de stad kijken.
Veel kijkplezier op 10 vanavond
Nee aan zulk soort praktijken doen ze in Alkmaar niet... Dat hebben ze nooit bij Willem II en RKC gedaan...quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:14 schreef Beunhaas. het volgende:
Ik als AZ-supporter merk dit ook, ben zelf ook anti-Ajax, maar waar komt dit nu vandaan?
Als je deze vraag voorlegt aan een AZ-er, begint hij hoogstwaarschijnlijk over het rijtje Martin van Geel, Perez enz. Dit speelt natuurlijk ook mee, maar daarvoor was het allang al zo. Ik denk dat het komt omdat hier in Alkmaar en omgeving een groot deel van de mensen voor Ajax is, terwijl de minderheid voor AZ was. Dit zorgt natuurlijk voor rivaliteit tussen beide supportersgroepen in deze regio. Over het algemeen zijn de Ajax-supporters met hun Amsterdamse arrogantie niet erg welkom waar dan ook. Ook het feit dat ze stil zijn wanneer ze verliezen en als ze hebben gewonnen meteen een week met hun Ajax-shirt gaan rondlopen. Natuurlijk is dit lang niet bij elke Ajacied zo, maar over het algemeen valt me dit wel op.
Doordat AZ de laatste jaren is gegroeid qua club, begroting, stadion en dus ook supportersschare, is de verhouding AZ / Ajacieden geheel veranderd. Ex-Ajacieden zitten dan ook in het AZ-stadion, wat aangeduid wordt voor Ajax-publiek (meevaren met de wind, 5 minuten voor tijd weg etc).
Hier hebben we in Alkmaar een hekel aan vandaar de afkeer voor Ajax.
Niet zozeer voor Amsterdam, maar vooral voor de plaatselijke Ajacieden.
Het is natuurlijk ook prachtig om die arrogantie van de Amsterdammers teneer te doen kijkend naar de ranglijst.
Over de Hooligans kan ik kort zijn: AZ-supporters zijn te nuchter voor deze ongein. Hoewel er wel een groep Ben-Side (en Ben-Side-Youth) is, is deze zeer klein en de fans vormen (nog) geen geheel qua opvattingen omtrent andere clubs (dit door veel nieuwe supporters).
AZ-hooligans werden gisteren zelfs in het nauw gedreven door MVV-supporters. Ik weet niet precies hoe dit gegaan is, het kan dus ook anders gelopen zijn.
Tot zover de uitleg!
Ik maak me wel druk om Ajaxquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:20 schreef Grimm het volgende:
Stormlooptopic
Wat zeur je nou dat mensen iets tegen je club hebben? en dan ga je vervolgens roepen dat je er niet mee zit maar wel zo'n aandachtstrekkerig topic maken
ik denk niet dat ajax of az fans zich druk maken om ajax, het staat mijlenver achter of het speelt half niet zo leuk voetbal.
Beetje misplaatst arrogantie
Helemaal met je eensquote:Ok, even 10 seconden in- en uitademen. Wat is er leuk om een speler van de tegenpartij uit te maken voor kankeraap, de supporters van de tegenstander duidelijk te laten maken dat ze vergast moeten worden, en de scheidsrechter laten weten dat zijn moeder een hoer is? Om te laten zien over hoeveel hersens je beschikt? Over hoe stoer je wel niet bent? En natuurlijk is het heel tof om elkaar de hersens in te slaan en elkaar het leven zuur te maken. Daarvoor ben je ook supporter voor je club! Toch?
Maar als het nou afzetten tegen arrogantie van supporters zijn die denken dat hun club de grootste is (terwijl het de laatste decenia toch echt andersom is).quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:45 schreef Martuh het volgende:
[..]
Het constant jezelf ongevraagd afzetten aan een andere club op een zeer kinderachtige manier is juist een teken dat die andere club groter is.
Daar kwam het wel op neer ja. Wat hij precies gezegt heeft weet ik niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Zei koeman dat echt? Nou het was te merken.
Hij wou bij rust al 3x wisselen als de stand ok wasquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:11 schreef Erwtensoep het volgende:
Zei koeman dat echt? Nou het was te merken.
inderdaad.............de wedstrijd tegen psv is ook de enige topwedstrijd die gewoon op een zaterdagavond gespeeld kan worden (vitesse-psv bedoel ik dan)quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:03 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dit het meest trieste is wat ik de laatste tijd gehoord heb.. damn
Het zijn gewoon een stelletje randebielen die je daar opnoemt van Feyenoord, ADO en Utrecht.
Morgen ga én kan ik gelukkig gewoon met m'n Eagles sjaaltje tussen het PSV publiek zitten
Dat was in feite toch ook zo. GAE wint in geen 100 jaar van PSV. En waarschijnliijk zaten ze er deze keer nog het dichtst bij ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ach arrogantie.Is psv niet arrogant dan?Die hadden toch ook de verhalen over dat ze een maand geleden al het kampioenschapsfeest hadden besproken voor half februari?En zei Koeman gisteren voor de wedstrijd niet dat GAE bij voorbaat kansloos was?Kijk het is maar net wat je wilt zien.
Och ja als iemand zoeits zegt is men meteen arrogant.En als men plots ineens de boeken induikt van kijk wat wij toen hebben gepresteerd.En kijk onze prijzen.WIJ zijn daarom nog altijd de grootste club van Nederland.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ach arrogantie.Is psv niet arrogant dan?Die hadden toch ook de verhalen over dat ze een maand geleden al het kampioenschapsfeest hadden besproken voor half februari?En zei Koeman gisteren voor de wedstrijd niet dat GAE bij voorbaat kansloos was?Kijk het is maar net wat je wilt zien.
Het is natuurlijk onzin dat mensen iets tegen Ajax hebben omdat ze jaloers zijn op de successen. Waarom zijn ze dan niet voor Ajax geworden?? Je bent toch volledig vrij de club te kiezen waar je je mee wil identificeren? De grote meerderheid laat zich in hun clubkeuze echt niet leiden door de streek waar ze vandaan komen. Fans van Ajax en Feyenoord heb je overal in Nederland.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:34 schreef golfer het volgende:
[..]
De waarheid doet pijn?
Vanaf 1971 een wereldwijd bekende club, ook al in de tijd dat er nauwelijks sprake was van sponsoring.
Vraag maar eens in China welke club bekender is: Phillips Sport Vereniging of Ajax?
Willy v.d. Kuijlen of Johan Cruijff?
De OP is idd fucking matigquote:Op donderdag 25 januari 2007 02:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Owjah ik wil ook nog even onze excuses aan bieden aan de TS voor onze niet-orginaliteit bij Den Bosch. Wij zingen nameljk wel eens "come on you boys in blue" en "blue white army", maar dat is natuurlijk schaamteloos gepikt van de jaren dat ajax in blauw-wit uit thenu speelde.
WTFquote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:18 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Och ja als iemand zoeits zegt is men meteen arrogant.En als men plots ineens de boeken induikt van kijk wat wij toen hebben gepresteerd.En kijk onze prijzen.WIJ zijn daarom nog altijd de grootste club van Nederland.
Get a grip dude.Kom met feiten van NU zeg ik dan.Maar nee hoor...het verleden.
je hebt het wel over 4-voudig landskampioen GA Eagles he?!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat was in feite toch ook zo. GAE wint in geen 100 jaar van PSV. En waarschijnliijk zaten ze er deze keer nog het dichtst bij ook.
Gotta love itquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:14 schreef Bananenman het volgende:
Is toch alleen maar schitterend dat iedereen aan ons de grootste hekel heeft. Ado, Utrecht, feyenoord, PSV, AZ...allemaal is hun grootste rivaal Ajax. En zelfs een groot deel bij clubs als Groningen en Vitesse heeft een grote hekel aan ons dan aan directe rivaal Heerenveen of NEC. Alleen maar mooi vind ik dat, toont weer eens aan hoe goed we zijn.
Qua harde kernen, AZ![]()
Goede en eerlijke reactie lijkt mequote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:43 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Persoonlijk haat ik geen enkele club. Ik zie hoogstens de directe rivaal van mijn club graag verliezen, en dat is in de eredivisie nou eenmaal bijna elk jaar Ajax. PSVers hebben ook weinig 'keus' in dat opzicht. De enige 'derby' die we zouden moeten hebben is tegen Willem 2, maar om dat nou een concurrent te noemen![]()
Wij haten jullie ook hoorquote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:14 schreef Bananenman het volgende:
Is toch alleen maar schitterend dat iedereen aan ons de grootste hekel heeft. Ado, Utrecht, feyenoord, PSV, AZ...allemaal is hun grootste rivaal Ajax. En zelfs een groot deel bij clubs als Groningen en Vitesse heeft een grote hekel aan ons dan aan directe rivaal Heerenveen of NEC. Alleen maar mooi vind ik dat, toont weer eens aan hoe goed we zijn.
Maar wij jullie niet dus houd het snel opquote:
Zelden heb ik zoveel frustratie, pretentie, dom gelul en complete onzin in één post gezien. Daar wil ik je even een schouderklopje voor geven.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:21 schreef Martuh het volgende:
Ik lees al een aantal maanden in de sportbijlagen, voetbaltijdschriften en op internetforums de grootspraak van PSV- en AZ-supporters, met name hun haat jegens Ajax. Ik ben toch erg benieuwd waar deze haat vandaan komt, en wat Ajax ooit deze clubs en hun supporters heeft aangedaan. Hoofdstedelijke arrogantie kan je het mijns inziens niet noemen, want aanhangers van Ajax hebben zich nooit arrogant gedragen tegenover deze clubs.
Dirk Scheringa die in de VI altijd uithaalt naar Ajax, hoe goed het met AZ gaat en hoe slecht met Ajax? Waar komt zijn haat vandaan? Martin van Geel een stadionverbod geven? Ben je wel goed bij je hoofd, Dirk? Zeggen dat je over Ajax heen wil gaan, dat je dat gaat doen? Waar haal je dat in godsnaam vandaan, Dirk?
PSV- en AZ-supporters hebben altijd de grootste mond op internetforums. Ben zelf geen hooligan, ik ben niet lid van de harde kern maar ik kom voor mijn eigen rechten op en heb vaak genoeg gevochten. Als ik op TV de zogenaamde harde kernen van PSV en AZ zie, lach ik me kapot als ik zie wat voor een grote mond ze hebben. Ik ben toch heel benieuwd hoe stoer deze mannetjes zijn als ze in een vechtpartij tussen harde kernen komen. Neem dan liever een voorbeeld aan clubs als ADO, Utrecht en Feyenoord. Die weten waar ze staan, dat zijn met recht échte harde kernen van clubs die niet bij elkaar zijn gekocht.
Ik zag laatst een spandoek hangen bij AZ, 'Red & White Army'. Heel mooi, maar ware het niet dat er al jarenlang een spandoek bij Ajax hangt wat 'Red & White Fighters' zegt en dat de harde kern van Liverpool bekend staat als de 'Red Army'. Heel origineel jongens.![]()
Stop toch eens met dat gehaat tegen ons. Je pakt ons er echt niet mee, ik vind het alleen erg grappig en heb weer wat lachvoer. Je kan hiermee geen rivaliteit uitlokken, die hebben we al. Er zijn per seizoen maar 2 wedstrijden die we koste wat kost moeten winnen, en eentje daarvan vindt plaats in Rotterdam en de andere in Amsterdam. Als je echt een rivaal wil opzoeken, pak lekker elkaar en ga lekker rellen in Alkmaar in Eindhoven.
Nou ze zitten er wel tussen hoor, vraag maar na.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:26 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar wij jullie niet dus houd het snel op![]()
Kijk, dat is nog eens een positieve insteek. Je kan zoiets idd als een groot compliment beschouwen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:14 schreef Bananenman het volgende:
Qua harde kernen, AZ![]()
Kijk die wraak van die jongen die in Luik klappen heeft gekregen komt echt van de jongens die daarbij waren, ik bedoelde er meer mee dat niet 90% van de mensen nou opeens een hekel heeft aan Den Bosch zoals bij ons met Feyenoord, kijk van Den Bosch weet ik dat ze een harde kern hebben, maar clubs als NEC en Heerenveen die een hekel aan ons hebben, vind ik alleen maar grappigquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:30 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou ze zitten er wel tussen hoor, vraag maar na.
We wachten nog steeds op de wraak van Luik
Owjah we haten trouwens iedereen![]()
Niet dat het mij ook maar wat boeit, maar dat je prijzen pakt zegt helemaal niks over de grote van je club.quote:
Maar wat zegt dan wel wat over de grootte van je club? Aantal seizoenskaarthouders? Aantal fans? Aantal sympathisanten?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Niet dat het mij ook maar wat boeit, maar dat je prijzen pakt zegt helemaal niks over de grote van je club.
Ajax en ik denk zelfs dat Feyenoord nog altijd groter zijn dan PSV
o.a.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar wat zegt dan wel wat over de grootte van je club? Aantal seizoenskaarthouders? Aantal fans? Aantal sympathisanten?
Dan is volgens mij Feyenoord de grootste club van Nederland, die hebben het meeste fans meen ik me te herinneren uit een onderzoek van een aantal jaar geleden.quote:
Zou zomaar kunnenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan is volgens mij Feyenoord de grootste club van Nederland, die hebben het meeste fans meen ik me te herinneren uit een onderzoek van een aantal jaar geleden.
Het wisselt dus nogal eens wie de grootste club isquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:04 schreef Urquhart het volgende:
Volgens mij was er een jaar geleden onderzoek naar gedaan, en Ajax kon toen rekenen op de meeste sympathisanten, gevolgd door Feyenoord.
Dat is de vraag, maar daar voor moet je bij het onderzoeksbureau zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Wanneer is iemand nou een fan/sympathisant? Dat lijkt me vrij lastig te bepalen. Mijn moeder zegt ook dat ze voor ajax en fc den bosch is. Als die ook al meegeteld word
Ik ben Ajax supporter maar heb sinds een jaar of twee een "zwak" voor den Bosch dus idd moeilijk te bepalenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Wanneer is iemand nou een fan/sympathisant? Dat lijkt me vrij lastig te bepalen. Mijn moeder zegt ook dat ze voor ajax en fc den bosch is. Als die ook al meegeteld word
Die moet je wel meetellen in principe. Fans/sympathisanten zijn mensen die niet of zelden naar het stadion komen maar wel de club een warm hart toedragen. Die groep is doorgaans veeeeeeeeeeeel groter dan de supportersschare.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Laat NEC nou ook net een aardige HK op de been kunnen brengen...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:34 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kijk die wraak van die jongen die in Luik klappen heeft gekregen komt echt van de jongens die daarbij waren, ik bedoelde er meer mee dat niet 90% van de mensen nou opeens een hekel heeft aan Den Bosch zoals bij ons met Feyenoord, kijk van Den Bosch weet ik dat ze een harde kern hebben, maar clubs als NEC en Heerenveen die een hekel aan ons hebben, vind ik alleen maar grappig
Dat noem je dan toch succes supporter...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het wisselt dus nogal eens wie de grootste club is...
Eerlijk gezegd denk ik dat prijzen pakken toch wel voor een heel groot gedeelte bepaalt hoe groot je club nou werkelijk is. Dat is toch waar je het allemaal voor doet niet?
Dat heb ik ook een beetje. Op de een of andere manier, mist er iets bij PSV. Een bepaalde ziel van de club, waardoor je als supporter helemaal opgaat in de club.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat noem je dan toch succes supporter...
Maar ik weet je, ik kan snappen dat mensen voor Feyenoord worden want dat is wel een club waar je echt van kan gaan houden, zoals ik van Ajax houd.
Bij PSV hoor je de meeste "Ik ga omdat het zo leuk is in het stadion, beetje gek doen" heb eigenlijk nog nooit iemand echt van PSV zien houden, ze gaan zelfs lachend naar huis als ze verliezen daaro lijkt het wel.
Idd, ik geef eerlijk toe dat ik niet echt veel in de ArenA ben, maar heb wel het gevoel dat ik meer om Ajax geef dan de meeste seizoenskaart houders van PSV.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een beetje. Op de een of andere manier, mist er iets bij PSV. Een bepaalde ziel van de club, waardoor je als supporter helemaal opgaat in de club.
Haha, dat lijkt me logisch?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:14 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Idd, ik geef eerlijk toe dat ik niet echt veel in de ArenA ben, maar heb wel het gevoel dat ik meer om Ajax geef dan de meeste seizoenskaart houders van PSV.
Hahaha scherp, maar ik bedoel dus dat ik meer voor Ajax lijkt te voelen, dan een PSV skaart houder voor PSV.quote:
Ligt dat niet vooral aan jouw interpretatie? Overigens zijn de fans/sympathisanten doorgaans ook niet de mensen die echt van de club "houden". Die zijn vaak uit gewoonte/streekgebondenheid voor de club.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
Bij PSV hoor je de meeste "Ik ga omdat het zo leuk is in het stadion, beetje gek doen" heb eigenlijk nog nooit iemand echt van PSV zien houden, ze gaan zelfs lachend naar huis als ze verliezen daaro lijkt het wel.
Heeft natuurlijk ook met opvoeding en familie te maken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:55 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Het ligt er allemaal ook aan wat de reden is geweest dat je voor een bepaalde club gekozen hebt. Ik denk dat het grote deel trouwe supporters toch echt uit de directe omgeving van de club komt of de roots daar iig heeft. Daarom snapte ik ook nooit hoe iemand uit bijv Groningen voor Ajax kan zijn. Zijn diezelfde supporters bij een interland bijv ook voor Duitsland ipv Nederland ofzo.
Een echte supporter kiest zn club toch niet?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:55 schreef Garlic_Sauce het volgende:
Het ligt er allemaal ook aan wat de reden is geweest dat je voor een bepaalde club gekozen hebt.
Kloptquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:58 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Een echte supporter kiest zn club toch niet?![]()
Door dit soort 'supporters' lijkt het alsof 80 % van Nederland voor Ajax is ja.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Mijn moeder zegt ook dat ze voor ajax en fc den bosch is. Als die ook al meegeteld word
Well, here's a novel idea for you: Je kan Ajax ook zien als de locale club uit Amsterdam - de beste mooiste stad van het land en daarom is Ajax ook de mooiste club (een chauvistische Groninger zal het zelfde over Groningen kunnen zeggen).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:50 schreef Cruoninga het volgende:
De traditioneel grootste/meest succesvolle club van het land, is altijd zowel de meest geliefde als de meest gehate. Ajax staat voor een bepaald gezicht, een bepaalde identiteit. Daar kan je zowel de glansrijke, elitaire, avant-gardastische topclub in zien, als de decadente, arrogante, dictatoriale grootmacht. In beide gevallen erken je de status van Ajax als de grootste club, maar daar verbindt ieder vervolgens een eigen waarde aan.
De traditioneel grootste/meest succesvolle club van het land, is altijd zowel de meest geliefde als de meest gehate. Ajax staat voor een bepaald gezicht, een bepaalde identiteit. Daar kan je zowel de glansrijke, elitaire, avant-gardastische topclub in zien, als de decadente, arrogante, dictatoriale grootmacht. In beide gevallen erken je de status van Ajax als de grootste club, maar daar verbindt ieder vervolgens een eigen waarde aan.
Natuurlijk ben ik vooral voor FC Groningen omdat ik in Groningen geboren/getogen ben, maar er spelen buiten die invloedrijkste factor nog andere overwegingen mee die bepalen hoe ik naar andere clubs (lees: de rivalen) kijk en of ik daadwerkelijk wel voor mijn 'locals' wordt. (Ik denk dat Ajax misschien wel in elke provincie de populairte club is, met Feyenoord alom als tweede, behalve in Zuid-Holland wellicht. Dus zo voor de hand liggend is je plaatselijke club steunen niet.)
Ik voel meer voor de wat bescheidenere provincieclub, die zijn aanhang alleen maar uit zijn eigen streek haalt en - voor mij - daarom sympathieker aanvoelt.
Ajax vind ik kut. Maar als dat uit jaloezie zou zijn, zou ik dus net zo kut willen zijn?? Het past niet bij FC Groningen om de wereldberoemde naam te zijn die bekend staat om zijn legendarische spelers en elftallen. Als ik daar wat in zie, word ik wel voor Ajax, ik woon sinds kort toch al vlakbij de Arena.
FC Groningen vind ik juist mooi als de grillige volksclub die zowel zijn gezicht kan verliezen tegen de kleintjes als kan verrassen tegen de groten. Ajax staat dan automatisch verder van mij af en vind ik dus een kutclub.
?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat noem je dan toch succes supporter...
Maar ik weet je, ik kan snappen dat mensen voor Feyenoord worden want dat is wel een club waar je echt van kan gaan houden, zoals ik van Ajax houd.
Nee hoor, die was overduidelik voor LFCquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
?
Hoewel het niet mijn gewoonte is om op generalisaties in te gaan: ik kan dagen balen van een uitschakeling van PSV. Milan 2005 doet nog steeds pijn. Die CL was voor ons
Idd, op zo'n moment heb je het even niet meerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
?
Hoewel het niet mijn gewoonte is om op generalisaties in te gaan: ik kan dagen balen van een uitschakeling van PSV. Milan 2005 doet nog steeds pijn. Die CL was voor ons
Zoiets doet wel even pijn ja. Maar om nou te zeggen dat ik er nu nog van baal, nee... Het hoort er gewoon allemaal bij.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:23 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Idd, op zo'n moment heb je het even niet meer
Hoezo kies je niet voor een club? Jij wilt zeggen dat je zonder vrije wil ajacied bent geworden?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:58 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Een echte supporter kiest zn club toch niet?![]()
Ik kan me gewoon niet meer herinneren dat ik geen Ajacied was.Die keuze heb ik nie gemaakt, ben blijkbaar zo geboren.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:42 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
Hoezo kies je niet voor een club? Jij wilt zeggen dat je zonder vrije wil ajacied bent geworden?
Het is je dus opgedrongen door je familie of je omgeving toen je nog te jong was om zelf beslissingen te nemenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik kan me gewoon niet meer herrineren dat ik geen Ajacied was.Die keuze heb ik nie gemaakt, ben blijkbaar zo geboren.
Hoeft niet, ben "vroeger" regelmatig met familie naar PSV geweest omdat simpelweg mijn gehele familie zowat voor PSV is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:50 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
Het is je dus opgedrongen door je familie of je omgeving toen je nog te jong was om zelf beslissingen te nemen
Dan is Engeland de uitzondering denk ik.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:50 schreef Cruoninga het volgende:
De traditioneel grootste/meest succesvolle club van het land, is altijd zowel de meest geliefde als de meest gehate.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:50 schreef Garlic_Sauce het volgende:
[..]
Het is je dus opgedrongen door je familie of je omgeving toen je nog te jong was om zelf beslissingen te nemen
Maar jij bent een Boschenaar toch, ik vind het vrij logisch dat de meeste mensen een club uit eigen stad kiezen omdat ze daarmee nou eenmaal sneller affiniteit hebben. (Er is altijd wel een familielid, vriend of een kennis die direct of indirect bij de club betrokken is... een voetballer, of iemand uit het bestuur)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hoeft niet, ben "vroeger" regelmatig met familie naar PSV geweest omdat simpelweg mijn gehele familie zowat voor PSV is.
Echter heb ik me daar nooit thuis gevoeld om een of andere reden, resultaat kon me niet boeien, mensen kijken was veel leuker.
In dezelfde periode, rond 1987, ging ik met een kennis en met mijn vader voor het eerst naar de FC en op een of andere manier trok me dat wel.
Ik ben van mening dat een club jou kiest en niet andersom.
Wie is dan de grootstequote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:15 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dan is Engeland de uitzondering denk ik.
hahahaquote:
Komt mij ook bekend voor. Ondanks dat ik (nog) weinig naar de Arena ga, hou ik echt van Ajax. Niet houden zo van Ajax is mijn favoriete club, nee ik hou er gewoon echt van.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
heb eigenlijk nog nooit iemand echt van PSV zien houden
Ik vind Man U groterquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:37 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Liverpool en dat is nou niet echt de meest gehate.
Dan zou Ajax ook groter zijn dan Feyenoordquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:48 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Moet de prijzenkasten maar eens naast elkaar leggen
Dat zijn ze ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:03 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dan zou Ajax ook groter zijn dan Feyenoord
Ik denk, kop hem effe inquote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:07 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Wacht nou ff tot er joden zijn langsgeweest![]()
quote:Op zondag 28 januari 2007 20:52 schreef BruggiKeane het volgende:
Haha kuikentjes met een eierdopje op hun hoofd
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Doc het volgende:
Daarnaast is het veel makkelijker om voor een provincie clubje te zijn als voor een top club die ieder jaar voor de hoofdprijzen gaat. Die MOET winnen. Een club als Groningen hhoeft dat niet. Af en toe een wedstrijd verliezen verpest niet direct de doelpstelliing van de club, waar dat bij een topclub al wel snel het geval is.
Als je een wedstrijd verliest is het erger omdat de doelen hoger liggen. Neem zo'n Ron Jans die zegt het is heel klote dat we de wedstrijd verliezen en het niet helaam gaat zoals we willen, maar met een 8e plek zijn we heel tevreden ...quote:Op zondag 28 januari 2007 21:19 schreef MaxPower het volgende:
[..]
![]()
Als topclub verlies je in principe een stuk minder wedstrijden, maar toch is het moeilijker om daar supporter van te zijn?Waarom zijn al die provinciaalse gloryhunters dan voor 1 van de top 3 clubs?
Omdat het gloryhunters zijn die met gemak van club kunn switchen zonder dat het ze wat doet?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:19 schreef MaxPower het volgende:
Waarom zijn al die provinciaalse gloryhunters dan voor 1 van de top 3 clubs?
Ach tenminste wel realistisch en eerlijk, beter dan een trainer die een onrealistisch praat houd over een goal dat eigenlijk geen goal is etc.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Doc het volgende:
Neem zo'n Ron Jans die zegt het is heel klote dat we de wedstrijd verliezen en het niet helaam gaat zoals we willen, maar met een 8e plek zijn we heel tevreden ...
D'r zijn hier mensen met 5 clubs ofzo en dan een beetje stoer doen als d'r eentje wint, dat irriteert mij het meest.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Omdat het gloryhunters zijn die met gemak van club kunn switchen zonder dat het ze wat doet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |