christelijk. dus hoeveel jaar na christus, of voor christus natuurlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:17 schreef Nembrionic het volgende:
trouwens..het zou handig zijn als je aangeeft volgens welke telling je het wil hebben...
in andere topic was geen nieuwe vraag gekomen, en na tien minuten mag iemand dan een nieuwe vraag doen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:18 schreef Sitethief het volgende:
Huh? nieuw topic is nieuwe vraag?
vaag
ik zal het goed rekenen, aangezien er meerdere jaren worden genoemd (570, 571 en 572)quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:21 schreef Yestuuur het volgende:
mijn antwoord betreft de geboorte van de profeet Mohammed...daarmee is toch de Islam ontstaan of niet dan thomas?
kip en eend zijn tuurlijk geen zoogdierenquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:27 schreef Yestuuur het volgende:![]()
vraag: welke 2 levende diersoorten zijn zoogdieren die eieren leggen?
ja ik weet zeker dat er een owja bij zit. want ik heb er wel es van gehoord.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:33 schreef Yestuuur het volgende:
, eentje is een owja voor je denk ik..
de andere is echt moeilijk![]()
Lijkt me niet...quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:21 schreef Yestuuur het volgende:
mijn antwoord betreft de geboorte van de profeet Mohammed...daarmee is toch de Islam ontstaan of niet dan thomas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haha dat klopt homdeckoneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
ik geef als antwoord het vogelbekdier en de nieuw-zeelandse egel, die dieren komen geloof ik alleen daar voor meen ik ooit gehoord te hebben.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:40 schreef Homdeck het volgende:
een soort van egeltje
Mij lijkt de oorsprong vd Islam de dag/nacht dat Mohammed de openbaring vd engel Gabriël te zien kreeg ?quote:
vogelbekdier en mierenegel???quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:46 schreef Yestuuur het volgende:
ja ok een cryptische hint dan maar
1e letter: eerste letter van het land ten zuiden van de westelijke sahara
2e 3 letters: een nationaliteit van een persoon die bij pokeren erom bekend staat erg veel te bluffen.(die letters in een andere volgorde)
gevolgd door [en]
en dan egel
quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:51 schreef Yestuuur het volgende:
bingo
B_BOY +1
Ronde 568
Yestuuur 1
B_BOY 1
Geen gokvragen?!quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:52 schreef B_BOY het volgende:
[..]
In hoeveel landen wordt coca cola verkocht?
is geen gokvraagquote:Op woensdag 24 januari 2007 18:54 schreef DiviFilius het volgende:
En alweer een gokvraag
allemaal ( stuk of 200 ? )
dan een andere (erg makkelijke)quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:55 schreef Neleos het volgende:
Dit is inderdaad een kutvraag.
Nee, geen enkele vraag is een gokvraag als je het antwoord weet. Maar met een beetje gezond verstand kun je zelf bedenken of een vraag gaat over iets dan mensen over het algemeen weten (of toevallig niet), of dat je vraagt naar iets dat bijna niemand paraat heeft, maar dat wel makkelijk gegokt kan worden.quote:
Stimmt Attitude +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:13 schreef Attitude het volgende:
ambon
Nooit Duits gehad?quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:15 schreef Attitude het volgende:
stimmt????
Attitude +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:20 schreef Attitude het volgende:
natascha kampusch
De punten waren ook nog niet officieel aan mij toegekend.... zodoende....quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:20 schreef B_BOY het volgende:
[..]
in andere topic was geen nieuwe vraag gekomen, en na tien minuten mag iemand dan een nieuwe vraag doen.
1 minuutje later posten en je had het puntquote:
Te makkelijk..quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:59 schreef Homdeck het volgende:
marcos baghdatis
neequote:Op woensdag 24 januari 2007 20:07 schreef ChrisJX het volgende:
Zagreb?
SaskiaR +1quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:07 schreef SaskiaR het volgende:
Mostar
ingevingquote:Op woensdag 24 januari 2007 20:10 schreef ChrisJX het volgende:
Ik had Zagreb gezegd en ineens dacht ik Mostar, maar wou geen twee antwoorden geven
quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef Homdeck het volgende:
jacques villeneuve?
True..quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef Homdeck het volgende:
jacques villeneuve?
quote:Billy was a youth on the way to school
Hum an him bredin
Deh ina everything togeda
Gyal dem catchin'
Go ina di club a night time
Bubblin' pan di rydim
quote:Do you remember
Before the rain came down
You were so full of life
So bring that right back round
Smaken verschillen gelukkig..quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:50 schreef erkel het volgende:
Ah die meukNooit echt kunnen waarderen
Precies, dat wilde ik horen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:59 schreef PhysicsRules het volgende:
Je achternaam is een verwijzing naar de naam van je vader.
Dat is niet gebruikelijk, maar een enkele keer gebeurt dat wel (lees ik hier op wiki)quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:59 schreef SaskiaR het volgende:
in ijsland worden meisjes toch ook naar hun moeder genoemd?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:14 schreef Etcetera het volgende:PR, nog van harte met je aanstaandepapaschap
Dat was een portugeze kolonie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:16 schreef SaskiaR het volgende:
angola is toch ook goed?
Oja oepsquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat was een portugeze kolonie.
We hebben een winnaarquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:34 schreef SaskiaR het volgende:
kameroen?
Misschien haal je me nog wel in voor het einde van het topic.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:38 schreef Yurithemaster het volgende:
Gefeliciteerd trouwens saskia met de eerste plek
Ze zijn je gegund.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:41 schreef SaskiaR het volgende:
Pffff... een welverdiend punt (nouja, ik had 3 van de 4 gesuggereerd)![]()
Welk eiland was de Nederlandse handelspost in Japan van 1639-1860?
Het was de enige plek in japan waar westerlingen mochten komenquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:01 schreef PhysicsRules het volgende:
Hint: het is een instinker: waarom was die Nederlandse handelspost zo bijzonder?
Waarom vraag je het danquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:10 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik kan deze niet echt meer hinten, anders dan het antwoord weggeven. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik zeker weet dat niemand het land zal weten te noemen.
Neequote:Op woensdag 24 januari 2007 22:13 schreef erkel het volgende:
Is het wel echt een Westers land??
Je bent warm!!!!!quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:13 schreef SaskiaR het volgende:
zeg het dan maar, want ik heb echt geen idee
quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:14 schreef Yurithemaster het volgende:
Dan is het antwoord geen want nederland had het allenrecht?
blijkbaar niet hequote:Op woensdag 24 januari 2007 22:16 schreef SaskiaR het volgende:
Geen? maar dat is toch een stomme vraag, want dat weet iedereen toch
Kijk, en ik hoopte al dat iemand dat zou weten. Had eigenlijk zelfs verwacht dat iemand dat meteen zou zeggen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:17 schreef Yurithemaster het volgende:
Beetje flauwe vraagmaarja
Ik vond het ook al zo vreem want ik zou zweren dat nederland het alleen recht had![]()
jawel, iedereen weet dat, maar door de vraagstelling wordt iets anders gesuggereerd. En daarom vind ik het geen geschikte quizvraag.quote:
ben ik het niet echt mee eens, want er wordt duidelijk gezegd dat het een instinker isquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
jawel, iedereen weet dat, maar door de vraagstelling wordt iets anders gesuggereerd. En daarom vind ik het geen geschikte quizvraag.
Tja, maar daar gaat het dus niet om. Ik vind het kortom nogal kinderachtig om zulke vragen te stellen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kijk, en ik hoopte al dat iemand dat zou weten. Had eigenlijk zelfs verwacht dat iemand dat meteen zou zeggen.
Sorry, maar ik heb lol gehad![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
jawel, iedereen weet dat, maar door de vraagstelling wordt iets anders gesuggereerd. En daarom vind ik het geen geschikte quizvraag.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals Saskia ook al aangeeft is juist het feit dat alleen Nederland met Japan mocht handelen algemene kennis, en daarmee een goede vraag.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:21 schreef DiviFilius het volgende:
idd, beetje hetzelfde als vragen 'Wie is Equaoflaif', en vervolgens zeggen dat ie nooit bestaan heeft, en dat iemand dat toch zou moeten weten, maargoed.
Jeejquote:
Maakt niet uit, was aangegeven dat het een strikvraag was. Dus het was wel te raden, maar ik ging de kant op van onwaarschijnlijke landenquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:24 schreef SaskiaR het volgende:
Maar ik denk dat HawaiTim, Jojo en DiviF het ook allemaal wisten, en dus test je niet de kennis maar wacht je tot iemand the obvious in woorden gaat zetten.
En toch is het geen abbaquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:42 schreef SaskiaR het volgende:
klinkt toch wel als abba-lyriek...
ja complete namen onthouden... nee dan liever beginletter enz.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:50 schreef Nembrionic het volgende:
Wat schrijf je dat weer apart op Attitude...
quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:48 schreef Attitude het volgende:
Is dat niet van B. Tyler , Holding Out For A Hero??
Mja..toch apart dat je het precies zo schrijft met punten hoofdletters.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:52 schreef Attitude het volgende:
[..]
ja complete namen onthouden... nee dan liever beginletter enz.
dat meen je niet, mag ik hopen?quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:52 schreef Attitude het volgende:
[..]
ja complete namen onthouden... nee dan liever beginletter enz.
Die bedoelde ik, inderdaad. Zij heeft een cover gezongen van het nummer voor Shrek.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:50 schreef Nembrionic het volgende:
Die Fairy Godmother is Jennifer Saunders...
Ja, hij is serieusquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:54 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
dat meen je niet, mag ik hopen?
Uiteraardquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:02 schreef doeka het volgende:
Radio Bergeijk?
Dank! ben er ook heel blij mee.quote:
quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:05 schreef Nembrionic het volgende:
Jellystone park
Die hadden we drie weken geleden bij de quizquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:05 schreef Nembrionic het volgende:
Jellystone park
Inderdaad, maar toen was de vraag ondersomquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Die hadden we drie weken geleden bij de quiz![]()
quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Die hadden we drie weken geleden bij de quiz![]()
Dan was het een geheugentest.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:08 schreef Nembrionic het volgende:
Inderdaad, maar toen was de vraag ondersom
Dat is van de Murphys Quiz. Maar wij spelen een anderenquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:09 schreef doeka het volgende:
[..]
Wij gisteren. Gaan jullie ook naar de finales in de HMH in maart?
Finale in HMHquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:09 schreef doeka het volgende:
[..]
Wij gisteren. Gaan jullie ook naar de finales in de HMH in maart?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:11 schreef erkel het volgende:
[..]
Finale in HMHHet is wel serious business of niet
Dat boek heet "De slinger van Foucault"quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:18 schreef Wickedangel het volgende:
Oh, dat boek waar ik niet doorheen kwam![]()
Jahaquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:20 schreef Nembrionic het volgende:
Dat boek heet "De slinger van Foucault"
Zelfde vent, ander voorwerp (in dit geval de gyroscoop dus)
Dat is alvast goed.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:20 schreef Attitude het volgende:
gyros = cirkel
Neuh..maar scoop is gewoon niet goedquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:22 schreef PhysicsRules het volgende:
scoop is eerder iets als grootte, dacht ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |