Omdat ik niet alles doe volgens de "regels" en manier van leven van een AP-moeder.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.
Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.![]()
Je gevoel volgt toch wat jij voelt wat je kind nodig heeft? alleen vertolk jij dat gevoel voor hem/haarquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:49 schreef Randa_v het volgende:
Nee, niet alleen. Het staat eigenlijk meer voor een epaalde manier van leven. Met als onderdeel het volgen van je kindje, niet per sé je eigen gevoel.Zo zie ik het tenminste.
Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.htmlquote:The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.
Of vaders.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.![]()
ja juist alhoewel ik nog niks gezegd hadquote:
er wordt gezegd in dat stukje dat de ouders het promoten een sterkere gezonde band tussen kind(eren) en ouder(s) omdat deze vorm voed in de behoeftes van het kinds vertrouwen, empathie affectie en ze een goede gezonde basis voor een (levens)lange gezonde band met iemand.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef Randa_v het volgende:
Het echte AP is meer en uitgebreider dan hier beschreven en niet alleen je eigen gevoel. Sorry, kan het niet goed verwoorden.
"
[..]
Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.html
The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.
Het is waar dat we ons gevoel volgen maar dat is niet waar AP voor staat.
Nee, http://www.attachmentparenting.org/index.htmlquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef poemojn het volgende:
http://www.empathicparenting.org/attach.htm , Randa?
Dan vraag ik mij af als het kind nu al vrij snel aangeeft dat het haar eigen ruimte nodig heeft, wel haar huiltjes nodig heeft om iets te verwerken. door ziektes/aandoeningen via schema gevoed moet worden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:15 schreef Randa_v het volgende:
Het is vooral je kind dicht bij je houden. Borstvoeding geven en als je fles geeft, dan het liefst je baby tegen je blote huid, net als bij borstvoeding. Alles op zijn natuurlijke beloop laten, dus je kind zichzelf laten spenen. Bij je dragen en ga zo maar verder, dat betekent die vertrouwensband opbouwen. Lees de guidelines maar in de OP, die moet je volgen en dat doe ik niet.De engelse site omschrijft ze toch wat diepen vind ik.
Wel een mooie link.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:14 schreef poemojn het volgende:
http://www.empathicparenting.org/attach.htm , Randa?
dat boeit geen reet want iedereen wil uiteindelijk hetzelfde..quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef Magneet het volgende:
Even andere opmerking en deze is op geen enkele manier negatief bedoeld :
Wat boeit het eigenlijk hoe het heet en of je bij een bepaalde stroming hoort als het neerkomt hoe je je kind opvoedt? Het gaat er toch om dat je je er goed bij voelt? De ene voelt zich er blijkbaar goed bij om 5 jaar bv te geven en de andere niet. Hetzelfde voor luiers : wat boeit het welke je gebruikt, katoen of weggooi: als je er zelf maar blij mee bent. Ook wij maken nog steeds mee dat mensen uit onze omgeving het er niet mee eens zijn hoe wij sommige dingen doen : fuck them ( sorry mam) wij voelen ons er lekker bij en daar gaat het om.
Eigenlijk is dit natuurlijk iets wat niet helemaal hier thuis hoort maar ik kon het niet laten.
In mijn geval omdat ik een aantal dingen gebruik die niet bij AP horen, en ik mij daar bewust van ben.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.
Ja, er zijn een paar dingen goed om te gebruiken maar sommige, zie die docu, zijn me ook te.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Macka66 het volgende:
[..]
De box bijvoorbeeld. Die wordt binnen AP als te vrijheidsbeperkend ervaren. Ik heb een harcore AP'er wel eens horen vragen waarom een kind achter tralies moet zitten als het niets misdaan heeft. Ik leg Lucie wél in een box.
kan ik helemaal inkomen hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dat boeit geen reet want iedereen wil uiteindelijk hetzelfde..
Maar het is van mijn kant uit pure interesse, het willen/kunnnen begrijpen/snappen, nieuwschierigheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |