abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45674185
Heb net nog twee boeken besteld over samen slapen. Denk dat Merlijn ook niet echt een probleem zal worden naar een één persoonsbed, hij heeft geen moeite met ons bed en klimt er zo makkelijk in uit, maar dat komt wel, als de nachtvoedingen wegvallen is dat pas de discussie.
pi_45674259
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:42 schreef Sugar het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.
Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.
Omdat ik niet alles doe volgens de "regels" en manier van leven van een AP-moeder.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:48:07 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45674311
Maar het gaat alleen maar om het volgen van je gevoel!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45674391
Nee, niet alleen. Het staat eigenlijk meer voor een bepaalde manier van leven. Met als onderdeel het volgen van je kindje, niet per sé je eigen gevoel. Zo zie ik het echte AP tenminste.
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:52:13 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45674495
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:49 schreef Randa_v het volgende:
Nee, niet alleen. Het staat eigenlijk meer voor een epaalde manier van leven. Met als onderdeel het volgen van je kindje, niet per sé je eigen gevoel. Zo zie ik het tenminste.
Je gevoel volgt toch wat jij voelt wat je kind nodig heeft? alleen vertolk jij dat gevoel voor hem/haar

ik denk dat er wel een verschil in zit tussen hardcore en gewoon Ap en de meeste moeders gewone Ap zijn en je er bij hebt die wel hardcore zijn.
Misschien dat sommige daarom zich niet echt AP vinden want ze doen zus of zo niet. Terwijl dat toch eigenlijk helemaal niet hoeft.

[ Bericht 20% gewijzigd door _evenstar_ op 25-01-2007 20:57:50 (toevoeging) ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:57:00 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45674699
Maar kun je als ouders anders? Anders dan je kind volgen?
Storm is moe. Storm wil slapen. Storm gaat naar bed. Storm huilt van moeheid. Storm valt in slaap.

Hoe kon ik niet volgen? Ik faciliteerde: legde mijn kind op een plek waar het kon slapen, de activiteit waaraan hij behoefte had. Hij moest er wel eerst voor huilen en druk doen met zijn armpjes. En dat liet ik als moeder gebeuren. En toen ging hij slapen.
Dit is het dan: een kind laten huilen. En in een bed leggen.
Niet tegen je aan houden en voorkomen dat het huilt. Maar wegleggen. En daarin voorzie ik prima in de behoefte van mijn kind. Ik volg hem, want hij had slaap. Maar dat is toch niet AP?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45674805
Het echte AP is meer en uitgebreider dan hier beschreven en niet alleen je eigen gevoel. Sorry, kan het niet goed verwoorden.
"
quote:
The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.
Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.html

Het is waar dat we ons gevoel volgen maar dat is niet waar AP voor staat.
pi_45674808
quote:

Waarom veel moeders hier nu steeds zo bij zetten dat ze geen echte AP-moeders zijn.
Of vaders. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:01:42 #109
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_45674905
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Of vaders. .
ja juist alhoewel ik nog niks gezegd had
Randa en ik zijn echt gevoelsmensen, als iets niet lekker aanvoelt doen we het gewoon niet. Het boeit ons eigenlijk gene ene flikker of iets bij een bepaalde manier van opvoeden hoort of niet. We pakken gewoon mee dat wat ons het beste lijkt van alle manieren.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:31 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45675172
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef Randa_v het volgende:
Het echte AP is meer en uitgebreider dan hier beschreven en niet alleen je eigen gevoel. Sorry, kan het niet goed verwoorden.
"
[..]

Bron: http://www.attachmentparenting.org/index.html

The mission of Attachment Parenting International (API) is to promote parenting practices that create strong, healthy emotional bonds between children and their parents. We believe these practices nurture and fulfill a child's need for trust, empathy, and affection, providing a lifelong foundation for healthy, enduring relationships.

Het is waar dat we ons gevoel volgen maar dat is niet waar AP voor staat.
er wordt gezegd in dat stukje dat de ouders het promoten een sterkere gezonde band tussen kind(eren) en ouder(s) omdat deze vorm voed in de behoeftes van het kinds vertrouwen, empathie affectie en ze een goede gezonde basis voor een (levens)lange gezonde band met iemand.

Dat is iets wat elke ouder nastreeft dus als dit voor AP staat dan is iedereen AP

en nee zo simpel ligt het allemaal niet, maar Wat maakt iemand wel of niet dan AP
pi_45675229
Tja dat zoek ik nog, engels is niet een taal dat ik veel lees. Merlijn is wakker dat maakt het ook niet makkelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:12:35 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45675413
Euh, ik denk zomaar dat daar toch die lijst van Macka bij hoort. Maar dat moeten we verder niet zien als regels of dingen die echt een criterium vormen om te bekijken of je AP bent.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:12:58 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45675431
dat wat ik schreef is een vertaling van zo letterlijk mogelijk.
Als ik lees wat hier tot nu toe geposts is qua linkjes e.d. waar Ap voor staat komt mijn conclusie op hetzelfde uit.
Voelen dat wat je kind aangeeft wat hij/zij fijn vind en wat voor hem haar werkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door _evenstar_ op 25-01-2007 21:14:04 (typo\'s) ]
pi_45675538
Het is vooral je kind dicht bij je houden. Borstvoeding geven en als je fles geeft, dan het liefst je baby tegen je blote huid, net als bij borstvoeding. Alles op zijn natuurlijke beloop laten, dus je kind zichzelf laten spenen. Bij je dragen en ga zo maar verder, dat betekent die vertrouwensband opbouwen. Lees de guidelines maar in de OP, die moet je volgen en dat doe ik niet. De engelse site omschrijft ze toch wat diepen vind ik.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:19:39 #117
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_45675729
Even andere opmerking en deze is op geen enkele manier negatief bedoeld :
Wat boeit het eigenlijk hoe het heet en of je bij een bepaalde stroming hoort als het neerkomt hoe je je kind opvoedt? Het gaat er toch om dat je je er goed bij voelt? De ene voelt zich er blijkbaar goed bij om 5 jaar bv te geven en de andere niet. Hetzelfde voor luiers : wat boeit het welke je gebruikt, katoen of weggooi: als je er zelf maar blij mee bent. Ook wij maken nog steeds mee dat mensen uit onze omgeving het er niet mee eens zijn hoe wij sommige dingen doen : fuck them ( sorry mam ) wij voelen ons er lekker bij en daar gaat het om.

Eigenlijk is dit natuurlijk iets wat niet helemaal hier thuis hoort maar ik kon het niet laten.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:24:03 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45675911
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:15 schreef Randa_v het volgende:
Het is vooral je kind dicht bij je houden. Borstvoeding geven en als je fles geeft, dan het liefst je baby tegen je blote huid, net als bij borstvoeding. Alles op zijn natuurlijke beloop laten, dus je kind zichzelf laten spenen. Bij je dragen en ga zo maar verder, dat betekent die vertrouwensband opbouwen. Lees de guidelines maar in de OP, die moet je volgen en dat doe ik niet. De engelse site omschrijft ze toch wat diepen vind ik.
Dan vraag ik mij af als het kind nu al vrij snel aangeeft dat het haar eigen ruimte nodig heeft, wel haar huiltjes nodig heeft om iets te verwerken. door ziektes/aandoeningen via schema gevoed moet worden.
Maar toch wel die vertrouwensband aanwezig is, dat warme fijne gevoel naar elkaar.. die verbindtenis..
Zou het omdat er geen enkele regel toegepast is geen Ap zijn, maar toch volg je het kind in wat zij nodig heeft.
Het eindresultaat is dan toch hetzelfde?

het is geen kritiek maar ik probeer het te snappen en zien waar het verschil dan zit wanneer wel en niet AP
pi_45675969
quote:
Wel een mooie link.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:25:24 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45675981
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:19 schreef Magneet het volgende:
Even andere opmerking en deze is op geen enkele manier negatief bedoeld :
Wat boeit het eigenlijk hoe het heet en of je bij een bepaalde stroming hoort als het neerkomt hoe je je kind opvoedt? Het gaat er toch om dat je je er goed bij voelt? De ene voelt zich er blijkbaar goed bij om 5 jaar bv te geven en de andere niet. Hetzelfde voor luiers : wat boeit het welke je gebruikt, katoen of weggooi: als je er zelf maar blij mee bent. Ook wij maken nog steeds mee dat mensen uit onze omgeving het er niet mee eens zijn hoe wij sommige dingen doen : fuck them ( sorry mam ) wij voelen ons er lekker bij en daar gaat het om.

Eigenlijk is dit natuurlijk iets wat niet helemaal hier thuis hoort maar ik kon het niet laten.
dat boeit geen reet want iedereen wil uiteindelijk hetzelfde..
Maar het is van mijn kant uit pure interesse, het willen/kunnnen begrijpen/snappen, nieuwschierigheid
pi_45676026
Je hebt gelijk, Evenstar, maar ik kan het niet onderschrijven. Het is een stijl vind ik, en ik ben gewoon geen AP.
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 21:26:45 #122
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45676040
quote:

[..]

Nou, dan zal ik als eerste hier dat stickertje plakken en wel op mezelf: ik ben een AP-moeder! In vol ornaat.
In mijn geval omdat ik een aantal dingen gebruik die niet bij AP horen, en ik mij daar bewust van ben.
Ik wil die dingen gewoon gebruiken en wil er niet over discussiëren.
De box bijvoorbeeld. Die wordt binnen AP als te vrijheidsbeperkend ervaren. Ik heb een harcore AP'er wel eens horen vragen waarom een kind achter tralies moet zitten als het niets misdaan heeft. Ik leg Lucie wél in een box.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45676125
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Macka66 het volgende:

[..]

De box bijvoorbeeld. Die wordt binnen AP als te vrijheidsbeperkend ervaren. Ik heb een harcore AP'er wel eens horen vragen waarom een kind achter tralies moet zitten als het niets misdaan heeft. Ik leg Lucie wél in een box.
Ja, er zijn een paar dingen goed om te gebruiken maar sommige, zie die docu, zijn me ook te.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:30 #124
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_45676180
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

dat boeit geen reet want iedereen wil uiteindelijk hetzelfde..
Maar het is van mijn kant uit pure interesse, het willen/kunnnen begrijpen/snappen, nieuwschierigheid
kan ik helemaal inkomen hoor Hell iedere vorm van info over hoe ik Merlijn op kan voeden ben ik opzich blij mee. Het ergste wat met die info kan gebeuren is dat ik er iets mee kan en daar is helemaal niks mis mee Nieuwe ideeën, meningen, ervaringen zijn altijd welkom
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:31:51 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45676318
zonder hopenlijk iemand te beledigen.. maar zijn die hardcore Ap juist niet diegene die dingen " verzinnen" zoals het voorbeeld wat Macka geeft.
Wat als het kind nou juist die behoefte nodig heeft om even begrenst te worden? om het maar even van een ander punt te bekijken.
En zijn die regels zoals geen box/draagdoek etc. verzonnen regels om zichzelf een stempel te drukken en uh anders te maken dan anderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')