abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:36:58 #171
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45690392
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:34 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

En ben je weer beter of ben je nog steeds ziekjes?
Nog een beetje gammel maar alweer een stuk beter Ik ben nog wel thuis.

Ik herken je heimwee naar vroeger!! Heb ik soms ook, en inderdaad als je er over droomt kan dat gevoel nog even bij je blijven hangen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_45690437
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Mijn tas is er groot genoeg voor
Of er ook nog ruimte is naast alle troep die ik doorgaans meesleep is alleen de vraag
dan wacht ik maar vol spanning af....
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:44:16 #173
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45690596
wat een stunt van oversight en z'n id kaart

Weg met die hele idiote identificatieplicht, zeg ik
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:48:01 #174
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45690707
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:36 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Nog een beetje gammel maar alweer een stuk beter Ik ben nog wel thuis.

Ik herken je heimwee naar vroeger!! Heb ik soms ook, en inderdaad als je er over droomt kan dat gevoel nog even bij je blijven hangen
Inderdaad Maria de Soesafaria

Vroeger leek het allemaal beter te zijn maar is dat wel waar? Hele simpele situaties van vroeger waar ik naar terug verlang, gesprekken met mensen die ik al jaren niet gezien heb die ik mis. Mensen die weg zijn uit mijn leven maar goed. Zo komen en gaan altijd wel mensen. Je kunt niet altijd de mensen in je leven houden van vroeger. Iedereen gaat op een gegeven moment een eigen weg op. Mensen verhuizen en mensen gaan samen wonen. Mensen gaan hun eigen weg op.

Eeuwig 18 blijven kan ook niet. Zit ik nu in een mid-life crisis?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:54:59 #175
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45690878
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad Maria de Soesafaria

Vroeger leek het allemaal beter te zijn maar is dat wel waar? Hele simpele situaties van vroeger waar ik naar terug verlang, gesprekken met mensen die ik al jaren niet gezien heb die ik mis. Mensen die weg zijn uit mijn leven maar goed. Zo komen en gaan altijd wel mensen. Je kunt niet altijd de mensen in je leven houden van vroeger. Iedereen gaat op een gegeven moment een eigen weg op. Mensen verhuizen en mensen gaan samen wonen. Mensen gaan hun eigen weg op.

Eeuwig 18 blijven kan ook niet. Zit ik nu in een mid-life crisis?
een premidlifecrisis?

Ik denk niet dat het vroeger beter was dan nu, maar wat je zelf al zegt, je kunt wel sommige situaties of mensen of zelfs een bepaald gevoel missen. Ik heb dat bv nog steeds over de periode dat ik op Kreta werkte en woonde. Is al 10 jaar terug, maar ik droom er nog steeds regelmatig over en kan dan vreselijke heimwee hebben als ik wakker word

En dat terwijl ik weet dat het nu helemaal niet meer zo is als toen, ik ben 3 jaar terug terug geweest en herkende sommige plaatsen amper
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:02:25 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45691087
Het lijkt mooier dan het was of niet?

Je gaat de situatie mooier inbeelden en opfleuren. Wie weet een compensatie voor iets dat je mist in het hedendaagse leven Je mist iets extra's en dus ga je het verleden anders beleven en dan lijkt het al snel super okey geweest te zijn vroeger.

Het is niet makkelijk om ouder te worden

Mooi was die tijd

En alles gaat voorbij. Iedere leuke beleving duurt slechts kort, alles gaat voorbij. Het hele leven is zo kort en betrekkelijk. Kijk je naar 90 jaar leven en vergelijk je dat met hoeveel jaar alles al bestaat dan is die 90 jaar een kruimel op een ei-dop.

Miljarden jaren bestaat de kosmos en dan 90 jaar menselijk leven? Dat is toch een kruimel op de plank waar het brood al op is?

Dus waarom zou ik heimwee hebben naar het verleden Is het niet beter om het beste uit het heden te halen? Ga ik met heimwee kijken naar het verleden dan verpes ik ook nog eens het heden
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:11:48 #177
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45691387
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Het lijkt mooier dan het was of niet?

Je gaat de situatie mooier inbeelden en opfleuren. Wie weet een compensatie voor iets dat je mist in het hedendaagse leven Je mist iets extra's en dus ga je het verleden anders beleven en dan lijkt het al snel super okey geweest te zijn vroeger.
wijze woorden Ik denk dat dat idd zo is.
quote:
Het is niet makkelijk om ouder te worden
Nee, soms niet
quote:
Mooi was die tijd

En alles gaat voorbij. Iedere leuke beleving duurt slechts kort, alles gaat voorbij. Het hele leven is zo kort en betrekkelijk. Kijk je naar 90 jaar leven en vergelijk je dat met hoeveel jaar alles al bestaat dan is die 90 jaar een kruimel op een ei-dop.
Daarom probeer ik ook in het nu te leven, van moment tot moment, en om als er iets leuks gebeurt dat ook bewust te ervaren en op te slaan.
quote:
Miljarden jaren bestaat de kosmos en dan 90 jaar menselijk leven? Dat is toch een kruimel op de plank waar het brood al op is?

Dus waarom zou ik heimwee hebben naar het verleden Is het niet beter om het beste uit het heden te halen? Ga ik met heimwee kijken naar het verleden dan verpes ik ook nog eens het heden
Minder dan een broodkruimel! Ik denk ook dat het weinig nut heeft, heimwee hebben. Af en toe een beetje is menselijk, maar in het verleden leven is niet goed voor een mens.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:15:46 #178
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45691509
Maar goed

Het beste van het heden maken Ik heb dus zin om het leven op te pakken maar soms weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik ben al een hele tijd bezig om stabiel te worden en door de anti depressiva ben ik van de piek in het dal en van het dal in de piek beland en nu wil ik de komende 50 jaar stabiel met goed humeur vooruit richting de toekomst.

Een leven vol invulling leiden, maar hoe vul je een leven in? Wat voor invulling ben ik op zoek naar?

Een opleiding van 4 jaar volgen is nu nog een te groot risico, omdat ik eerst een jaar lang stabiel wil zijn. Dus dan moet ik nu wat zoeken om te doen Maar het lijkt wel alsof er zo weinig te doen valt vaker.

Heb je geen studie die je volgd of heb je geen werk dan lijkt het meteen zo zinloos te zijn. En dan beweren een aantal mensen dat het thuis zitten het makkelijkste is In mijn geval is juist het thuis zitten de grootste hel. Zeker niet de makkelijkste weg. Sowieso niet de makkelijkste weg is het gezien de manier waarop ik thuis ben komen te zitten. Het was door een hel gaan, en dan beweren mensen die nooit door die hel zijn gegaan dat je een niets nut bent omdat je toevallig thuis bent komen te zitten. ( niet dat ik me de mening van anderen zo doe aantrekken, puur om te laten zien hoe mensen snel tot een foute conclusie kunnen komen)

Opleiding afronden was 1000000 maal makkelijker geweest, maar soms gaat het wel eens verkeerd.

Nu instromen in een nieuwe opleiding is moeilijker, mensen van 19 jaar ga ik dus echt niet tussen zitten, die zijn me iets te jong. Dus dan moet ik een andere opleiding zoeken. Thuis studeren is ook niet alles want dan zit je nog steeds thuis.

Iemand een idee wat dan wel okey is?

Niet tussen de 20 jarigen en niet thuis. Waar moet je het dan in Godsnaam zoeken?

Universiteit kan ik ook terecht, hoe oud zijn de mensen daar ongeveer? En wil ik wel studeren?
pi_45691649
hallo

ik ben wakker
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:20:53 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45691674
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:11 schreef Marietje_34 het volgende:

Minder dan een broodkruimel! Ik denk ook dat het weinig nut heeft, heimwee hebben. Af en toe een beetje is menselijk, maar in het verleden leven is niet goed voor een mens.
Het verleden los laten is veel beter Alleen maar in het heden leven met je besef Puur in het heden en niet terug kijken naar toen, en ook niet terug kijken naar straks. Af en toe even vooruit kijken om te kijken of je goed bezig bent maar niet bang zijn voor wat komen gaat. Wel terug kijken om te leren van fouten en gedrag maar niet blijven hangen in een gevoel van heimwee over toen. De tijd is voorbij en komt toch niet terug, even bij verstand komen en loslaten van dat gevoel Even back on earth en zeggen dat het niet gaat om toen, nu gaat het om. En nu kan altijd mooier gemaakt worden

De vraag of ik nu juist bezig ben dus even Volgens mij ben ik juist bezig, ik ben bezig met herstellen van een manie en ik heb geen behoefte meer om de hele dag te praten en te sprinten. Wat dat betreft zit ik in het juiste karma. Ik ben niet meer bezeten door drukte en adhd. Ik praat geen 10000 uur in 24 uur. En ik heb geen behoefte om constant de gangmaker te zijn.

Heb een boek geleend over energetische meditatie en het schijnt dat het hart te maken heeft met spraak. Als je veel praat dan is er iets mis met je hart, de energie in het hart is dan niet in orde.

Ik zeg vaker dat ik me zo wil voelen als in 2006 maar toen werden mensen gek van mij, en dan ben je vanzelf een doldwaze idioot en dat wil ik dus ook niet zijn. Waarom zou ik constant moeten praten en de gangmaker moeten zijn? Dat is toch ook niet gezond gedrag?

Mijn opa was vroeger ook zo, die wilde overal het woord voeren en de sfeer bepalen, ondertussen was het helemaal niet passend bij hem. Nu kom ik ergens en hou ik mijn mond, en dat voelt natuurlijker aan dan te praten.

Ik praat dus veel minder op dit moment, heb geen zin meer om te praten ook

Rustiger

Dat is het enige voordeel, hoewel ik in 2006 al bezig was met aanmelden op een studie. Toen dacht ik van, het gaat allemaal goed komen. Nu is het met studie en werk weer op een lager pitje. Ik weet soms niet welke weg ik op moet gaan dus.

In 2006 leek het allemaal op het juiste spoor te komen en vervolgens zakt het compleet in als een kaartenhuis. Dat maakt het zo moeilijk dus ook en daarom duurt het ook zo lang. Sta je net op het punt om een belangrijke beslissing te nemen en dan krijg je weer wat op je proppen waardoor het wordt uitgesteld. En dan is het niet dat ik zelf doe uitstellen van, de omstandigheden zorgen ervoor. Up en down up en down was het de afgelopen tijd. Totaal geen stabilitieit en heb je geen stabiliteit dan heb je totaal geen houvast en is het bijna onmogelijke om beslissingen te nemen die bepalend zijn voor de toekomst.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:21:03 #181
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45691686
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:19 schreef sararaats het volgende:
hallo

ik ben wakker
Lekker geslapen?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:24:34 #182
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45691809
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar goed

Het beste van het heden maken Ik heb dus zin om het leven op te pakken maar soms weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik ben al een hele tijd bezig om stabiel te worden en door de anti depressiva ben ik van de piek in het dal en van het dal in de piek beland en nu wil ik de komende 50 jaar stabiel met goed humeur vooruit richting de toekomst.

Een leven vol invulling leiden, maar hoe vul je een leven in? Wat voor invulling ben ik op zoek naar?

Een opleiding van 4 jaar volgen is nu nog een te groot risico, omdat ik eerst een jaar lang stabiel wil zijn. Dus dan moet ik nu wat zoeken om te doen Maar het lijkt wel alsof er zo weinig te doen valt vaker.

Heb je geen studie die je volgd of heb je geen werk dan lijkt het meteen zo zinloos te zijn. En dan beweren een aantal mensen dat het thuis zitten het makkelijkste is In mijn geval is juist het thuis zitten de grootste hel. Zeker niet de makkelijkste weg. Sowieso niet de makkelijkste weg is het gezien de manier waarop ik thuis ben komen te zitten. Het was door een hel gaan, en dan beweren mensen die nooit door die hel zijn gegaan dat je een niets nut bent omdat je toevallig thuis bent komen te zitten. ( niet dat ik me de mening van anderen zo doe aantrekken, puur om te laten zien hoe mensen snel tot een foute conclusie kunnen komen)

Opleiding afronden was 1000000 maal makkelijker geweest, maar soms gaat het wel eens verkeerd.

Nu instromen in een nieuwe opleiding is moeilijker, mensen van 19 jaar ga ik dus echt niet tussen zitten, die zijn me iets te jong. Dus dan moet ik een andere opleiding zoeken. Thuis studeren is ook niet alles want dan zit je nog steeds thuis.

Iemand een idee wat dan wel okey is?

Niet tussen de 20 jarigen en niet thuis. Waar moet je het dan in Godsnaam zoeken?

Universiteit kan ik ook terecht, hoe oud zijn de mensen daar ongeveer? En wil ik wel studeren?
lastig he, om er achter te komen wat je nu echt wil en of je motivatie daarachter de juiste is

Wel verstandig om je niet halsoverkop ergens in te storten en eerst te onderzoeken wat je wilt. Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar iets van vrijwilligerswerk, maar dat is nog best lastig omdat ik fulltime werk en iets wil doen wat ik echt leuk vind.

Mensen die roepen over nietsnutten en thuiszitten zijn dom en bevooroordeeld.

Maar zou iets als vrijwilligerswerk niet iets voor jou kunnen zijn? Om zo uit te vinden wat je leuk vindt en wat beslist niet?
pi_45692064
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:21 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Lekker geslapen?
ja hoor

sliep al om 18u, was oververmoeid
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:35:20 #184
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692121
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:24 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

lastig he, om er achter te komen wat je nu echt wil en of je motivatie daarachter de juiste is

Wel verstandig om je niet halsoverkop ergens in te storten en eerst te onderzoeken wat je wilt. Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar iets van vrijwilligerswerk, maar dat is nog best lastig omdat ik fulltime werk en iets wil doen wat ik echt leuk vind.

Mensen die roepen over nietsnutten en thuiszitten zijn dom en bevooroordeeld.

Maar zou iets als vrijwilligerswerk niet iets voor jou kunnen zijn? Om zo uit te vinden wat je leuk vindt en wat beslist niet?
Vrijwilligerswerk zou inderdaad een optie zijn En dat is denk ik ook de eerste stap richting regulier werk.

Ik stond op het punt om te beginnen ermee op een administratie ergens, om in het werk-ritme te komen maar toen zakte de stemming plots klaps in. Heb ook op een reintegratie-traject rondgelopen waar ik op het punt stond om echt werk te gaan doen. En toen ging het stormen in mijn hoofd.

Dus inzet om te werken heb ik zeker omdat het thuis zitten gewoon klote is. Iedere dag duurt te lang en uit gekkigheid weet je niet meer hoe je de dag door moet komen. Iedere dag op fok! zwerven is ook niet een manier om je tijd te besteden. ( fokken op het werk is dan wat anders natuurlijk)

Sociale contacten missen heb je nog als je thuis zit. Ik kan opleven van sociale contacten en sociale contacten vind je ook op het werk.

Maar goed, ik wil dus sowieso in een werk ritme komen, dat is al een reden waarom ik vrijwilligerswerk zou aannemen. Daarnaast sociale contacten, mits die sociale contacten leuke contacten zijn. ( niet bij iemand op kantoor die de hele dag chagerijnig voor zich uit zit te staren)

Maar dan nogmaals, dan heb je bijna iets te pakken waar je je op kunt storten, en dan gaat het mis. Alsof het altijd mis gaat op het moment van knopen doorhakken.

Foute reincarnatie

Wie weet heb ik wel een fout karma. Opleiding in 2000 was ver afgerond en ik ging richting het 4e en laatste jaar. Ik werkte vanaf het begin van mijn leven richting die baan toe in principe. Vanaf het begin dat ik leerde rekenen en schrijven ben ik richting de heao gegaan om accountant te worden.

En als dan ineens alles overhoop gegooid wordt, dan is dat toch een breuk in je levenslijn of niet?

Ik heb misschien een breuk in mijn levenslijn opgelopen, dat het daarom met vallen en opstaan gaat zodra ik knopen wil doorhakken? Vroeger was het makkelijk om actie te ondernemen in het leven, ergens naartoe gaan kostte weinig moeite.

Als ik nu actie onderneem naast de dagelijkse activiteiten dan lijkt het net alsof ik een drempel over moet steken constant. Opleiding oppakken klinkt zo makkelijk gezegd, gedaan is een ander verhaal. Onzekerheid die is opgebouwd dus ook. Al die negatieve ervaringen uit de afgelopen jaren hebben tevens voor onzekerheid gezorgd. Op een gegeven moment ga je met de instelling leven dat het fout blijft gaan. Je maakt mee dat het mis loopt op momenten dat je klaar bent voor echte actie, en vervolgens ga je denken dat het altijd mis blijft lopen.

Loopbaan begeleiding misschien ooit erbij gaan nemen. En misschien een andere psycholoog erbij nemen die op andere vlakken werkzaam is. Geen huis tuin en keuken hulp maar bijzondere hulp die ingaat op het feit wanneer je een breuk oploopt in je leven.

Was mijn leven logisch verlopen dan was ik nu accountant en was ik bij bedrijven op bezoek. Dat is niet gebeurt. En zo zijn meer zaken niet gebeurt doordat ik ben ingestort.

Is het dan niet zo dat er schade in mijn karma zit?

Er zo over schrijven zorgt wel voor hoop en moed. Soms denk ik wel eens waar het aan ligt dat het zo moeizaam gaat. Volgens mij heeft het dus echt te maken dat mijn leven overhoop is gegooid. Ruim maar eens een berg puin op. Bouw de twin towers maar eens op na instorting, volgens mij is dat nog makkelijker dan wanneer je leven instort. Twin towers opbouwen doe je met machines. Je leven opnieuw opbouwen daar zijn geen machines voor gebouwd.

Ook wat betreft het zien van vrienden die gewoon zijn doorgegaan op dezelfde manier. Een breuk in de vriendschap bij de vrienden is ook gebeurt. Je leven stort in en als het leven van iemand anders niet instort dan is het contact weg.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:35:35 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692127
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:33 schreef sararaats het volgende:

[..]

ja hoor

sliep al om 18u, was oververmoeid
Uitrusten is okey
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:45:39 #186
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45692427
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:35 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk zou inderdaad een optie zijn En dat is denk ik ook de eerste stap richting regulier werk.

Ik stond op het punt om te beginnen ermee op een administratie ergens, om in het werk-ritme te komen maar toen zakte de stemming plots klaps in. Heb ook op een reintegratie-traject rondgelopen waar ik op het punt stond om echt werk te gaan doen. En toen ging het stormen in mijn hoofd.

Dus inzet om te werken heb ik zeker omdat het thuis zitten gewoon klote is. Iedere dag duurt te lang en uit gekkigheid weet je niet meer hoe je de dag door moet komen. Iedere dag op fok! zwerven is ook niet een manier om je tijd te besteden. ( fokken op het werk is dan wat anders natuurlijk)

Sociale contacten missen heb je nog als je thuis zit. Ik kan opleven van sociale contacten en sociale contacten vind je ook op het werk.

Maar goed, ik wil dus sowieso in een werk ritme komen, dat is al een reden waarom ik vrijwilligerswerk zou aannemen. Daarnaast sociale contacten, mits die sociale contacten leuke contacten zijn. ( niet bij iemand op kantoor die de hele dag chagerijnig voor zich uit zit te staren)

Maar dan nogmaals, dan heb je bijna iets te pakken waar je je op kunt storten, en dan gaat het mis. Alsof het altijd mis gaat op het moment van knopen doorhakken.

Foute reincarnatie

Wie weet heb ik wel een fout karma. Opleiding in 2000 was ver afgerond en ik ging richting het 4e en laatste jaar. Ik werkte vanaf het begin van mijn leven richting die baan toe in principe. Vanaf het begin dat ik leerde rekenen en schrijven ben ik richting de heao gegaan om accountant te worden.

En als dan ineens alles overhoop gegooid wordt, dan is dat toch een breuk in je levenslijn of niet?

Ik heb misschien een breuk in mijn levenslijn opgelopen, dat het daarom met vallen en opstaan gaat zodra ik knopen wil doorhakken? Vroeger was het makkelijk om actie te ondernemen in het leven, ergens naartoe gaan kostte weinig moeite.

Als ik nu actie onderneem naast de dagelijkse activiteiten dan lijkt het net alsof ik een drempel over moet steken constant. Opleiding oppakken klinkt zo makkelijk gezegd, gedaan is een ander verhaal. Onzekerheid die is opgebouwd dus ook. Al die negatieve ervaringen uit de afgelopen jaren hebben tevens voor onzekerheid gezorgd. Op een gegeven moment ga je met de instelling leven dat het fout blijft gaan. Je maakt mee dat het mis loopt op momenten dat je klaar bent voor echte actie, en vervolgens ga je denken dat het altijd mis blijft lopen.

Loopbaan begeleiding misschien ooit erbij gaan nemen. En misschien een andere psycholoog erbij nemen die op andere vlakken werkzaam is. Geen huis tuin en keuken hulp maar bijzondere hulp die ingaat op het feit wanneer je een breuk oploopt in je leven.

Was mijn leven logisch verlopen dan was ik nu accountant en was ik bij bedrijven op bezoek. Dat is niet gebeurt. En zo zijn meer zaken niet gebeurt doordat ik ben ingestort.

Is het dan niet zo dat er schade in mijn karma zit?

Er zo over schrijven zorgt wel voor hoop en moed. Soms denk ik wel eens waar het aan ligt dat het zo moeizaam gaat. Volgens mij heeft het dus echt te maken dat mijn leven overhoop is gegooid. Ruim maar eens een berg puin op. Bouw de twin towers maar eens op na instorting, volgens mij is dat nog makkelijker dan wanneer je leven instort. Twin towers opbouwen doe je met machines. Je leven opnieuw opbouwen daar zijn geen machines voor gebouwd.

Ook wat betreft het zien van vrienden die gewoon zijn doorgegaan op dezelfde manier. Een breuk in de vriendschap bij de vrienden is ook gebeurt. Je leven stort in en als het leven van iemand anders niet instort dan is het contact weg.
Ik denk dat wat jij hebt meegemaakt wel wat littekens heeft achter gelaten ja, ik denk dat dat bij iedereen zou zou zijn. En iedereen -of de meeste mensen- hebben wel littekens, door wat dan ook.

Dat van die drempels begrijp ik wel. Ik denk dat dat ook veel met gewenning te maken heeft, en jouw ziektegeschiedenis.
Je hebt al lang niet meer gewerkt, of gestudeerd, dus is het imo niet meer dan logisch dat het 'eng' is als je nu weer zou gaan werken of aan een studie beginnen. Wat je zelf zegt, je hebt waarschijnlijk toch een aantal onzekerheden opgebouwd, maar die kun je ook weer afbreken tzt. Ik denk dan ook dat de enige manier om dat te overwinnen is om het te gaan doen.

Wel langzaam opbouwen, met werk wat je interesseert en bij mensen die je aardig lijken en waar je mogelijk eerst een gesprek mee zou hebben om ze een beetje uit te leggen hoe jouw leven verlopen is en hoe je er nu tegenover staat. Werken kan idd helpen een normaal ritme aan te houden en sociale contacten te hebben.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:53:29 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692616
Doet goed om het even in kaart te brengen Marietje. Even van me afschrijven om erachter te komen wat het probleem nu precies is.

Puin ruimen dus ook wel. Het is een puinhoop in je hoofd en vanzelf wordt het een puinhoop in je bestaan. Vervolgens ga je proberen om iedere dag een berg puin te ruimen. Maar dan heb je nog depressie waarbij puin ruimen niet mogelijk is en waarbij het zelfs een nog grotere puinhoop wordt omdat je door de puinhoop nog depressiever wordt.

Dan ben je vervolgens maanden lang depressief, je gaat aan de anti depressiva en wordt vervolgens manisch waardoor er weer een nieuwe berg puinhoop ontstaat en zo blijf je mede door toedoen van de doktoren in een puinhoop leven.

Dat is dus de reden dat ik anti depressiva doe afzweren, omdat het middel van mijn bestaan een nog grotere puinhoop maakt. Zou ik altijd doorgaan met inname van anti depressiva dan zou ik nooit mijn eigen twin towertjes kunnen opbouwen. En mijn bedoeling is dus echt dat ik een bestaan ga opbouwen waar ik tevreden mee kan zijn.

Kan zijn dat ik hier op fok! overkom alsof ik de hele dag met niets bezig ben, ondertussen knaagt wel de hele dag een gevoel van..." Hoe pak ik nu die puinhoop aan". Dan vertel ik wel vaker dat ik zoals in de zomer om 0400 wil opstaan maar ook dat is puinhoop.

Iets opbouwen begint klein, eerst onder beginnen met kleine fundamenten en zo bouw je verder op richting de sky. Het hoeven niet de grootste torens te zijn die ik wil opbouwen want wil ik de grootste torens opbouwen dan is het weer manisch gedrag. Tijdens manie stel ik dus hoge eisen aan mijn prestaties. Dan is het verstandiger om eens lagere eisen te stellen, zodat het een stabielier bouwwerk gaat zijn.

Sociaal gezien ben ik in orde, ik kan sociaal functioneren. De eerste steen is gelegd Tijden dat ik sociaal gezien ook een wrak was. Wat ik vorige week schreef van de straatvrees door de depressie. Maanden lang niet naar buiten gaan wegens straatvrees. En nog meer bijverschijnselen van de depressie dus. Dan zeg ik dat ik nu ook depressief ben, maar ik denk dat de huidige depressie komt omdat ik gewoon iets moet invullen en opbouwen.

Zou ik mijn bestaan hebben opgebouwd met studie en werk en sport en sociale contacten en nog meer dan zou het vanzelf minder zwaar zijn.

Dus wat staat mij te doen. Opbouwen En dan is dat makkelijk gezegd wederom. Ik zal moeten doorzetten tijdens deze dip. Ik kan nu heel makkelijk vragen om anti depressiva waarbij het goede gevoel vanzelf komt, maar dan schiet ik vanzelf weer door richting een manie.

Zonder anti depressiva opbouwen, en dan is het stabieler opbouwen en natuurlijker opbouwen.

Wie weet dat ik eens in de regionale dagbladen ga kijken vaker voor vrijwilligerswerk, en dan uitkiezen wat me het leukste lijkt. Ergens moet de eerste steen gelegd worden. Sporten hoort daar ook bij.

Oude vriendschappen zijn vergane glorie omdat de breuk in die vriendschap te groot is geworden, dat besef ik me nu, en als ik me dat blijf beseffen dan hoef ik niet met weemoed terug te kijken op tijden waar het ook een puinhoop was

Toen ik 3-4 keer per week tot 0400 ging stappen was het tevens een puinhoop omdat mijn planning niet klopte. Ik haalde de tentamens wel, maar mijn tijdsplanning klopte niet. Teveel onbenullige zaken stoppen in de dagen, teveel verspilling van tijd. Geen prioriteiten stellen. Onvolwassen gedrag.

Onvolwassen gedrag is dus ook de reden geweest van instorting. Maar goed, als je 22 bent dan ben je nog niet zo volwassen zullen we maar denken

Ik heb zin om 2 twin towers te bouwen in mijn eigen New York. En dan is New York mijn leven symbolisch gezien.

Het begint bij de eerste stap, en het eindigt bij de masten waar de vlag op gezet wordt.

De enige manier van moed krijgen is het zo weer te geven. Als ik blijf kijken richting de puinhoop van nu, weet ik niet waar ik moet beginnen met opruimen. Het hoofd leeg maken door op te ruimen heeft ook te maken met het probleem in kaart brengen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:55:35 #188
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45692688
Niet iedereen op school is 18. Je hebt ook klassen voor oudere mensen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:00:33 #189
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692818
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:45 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik denk dat wat jij hebt meegemaakt wel wat littekens heeft achter gelaten ja, ik denk dat dat bij iedereen zou zou zijn. En iedereen -of de meeste mensen- hebben wel littekens, door wat dan ook.

Dat van die drempels begrijp ik wel. Ik denk dat dat ook veel met gewenning te maken heeft, en jouw ziektegeschiedenis.
Je hebt al lang niet meer gewerkt, of gestudeerd, dus is het imo niet meer dan logisch dat het 'eng' is als je nu weer zou gaan werken of aan een studie beginnen. Wat je zelf zegt, je hebt waarschijnlijk toch een aantal onzekerheden opgebouwd, maar die kun je ook weer afbreken tzt. Ik denk dan ook dat de enige manier om dat te overwinnen is om het te gaan doen.

Wel langzaam opbouwen, met werk wat je interesseert en bij mensen die je aardig lijken en waar je mogelijk eerst een gesprek mee zou hebben om ze een beetje uit te leggen hoe jouw leven verlopen is en hoe je er nu tegenover staat. Werken kan idd helpen een normaal ritme aan te houden en sociale contacten te hebben.
Inderdaad littekens, maar het is dus ook zo dat ik het in zekere zin zelf schuld was voor zover je schuldig bent als je jong bent. Iedereen die jong is die leeft toch wel eens losbandig? En zelfs mensen van 40 die leven nog losbandig. Vertelden ze me vorige week nog. Er zijn mensen die worden nooit volwassen.

Het draait ook niet om volwassen zijn. Het draait om prioriteiten stellen en overzicht houden. Ik verloor het overzicht dus ook. Ik verloor het complete overzicht. En als je het overzicht verliest dan raak je de kluts kwijt

Werken en sociale contacten inderdaad, maar ook dat kun je te rooskleurig inzien. Het is niet zo dat je op het werk alleen maar leuke mensen hebt rondlopen. Je kunt dan denken dat ieder mens in je straatje past of je bent bewust ervan dat er altijd mensen zijn die je liever doet ontwijken.

Ik heb al snel de neiging om een ideale situatie in te beelden. En ook dat is niet juist. Incalculeren dat een situatie altijd nadelige kanten kan hebben dus. Zo zul jij toch ook op het werk mensen hebben die je liever niet zou willen zien of niet Marietje? Mensen die zomaar niet liggen, ze hoeven niet eens wat gezegd te hebben, een eerste impressie en dan erachter komen dat het een juiste impressie is.

Maar goed, bestaat er wel een ideale situatie

Mooie vraag tussendoor. Bestaat een ideale situatie of is een ideale situatie onmogelijk? Is richten op een ideale situatie misschien zelf kwelling? Zorgt het niet alleen maar voor teleurstelling als je uitgaat van een ideale situatie omdat je altijd met de neus op de feiten gedrukt wordt dat een ideale situatie niet bestaat?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:01:59 #190
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692853
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:55 schreef Queen_Bee het volgende:
Niet iedereen op school is 18. Je hebt ook klassen voor oudere mensen
Wat versta je onder oudere mensen?

Over die oudere mensen zou je best gelijk kunnen hebben. Stel iemand heeft bedrijfs economie gestudeerd en op 35 jarige leeftijd wilt zo iemand commerciele economie doen of wat anders, dan zou toch een klas nodig zijn voor zulke mensen?

Mensen die een carriere switch willen maken dus
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:02:31 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692866
Bestaat het woord losbandig uberhaupt wel

?

Ik gebruik dat woord de afgelopen 3 dagen vaker, losbondig is het toch?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:04:15 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692921
Hoe vlot gaat jullie leven overigens?

Gaat jullie leven vanzelf? 9 maanden in 2006 ging mijn leven vanzelf. En dan misschien wel te vanzelf De dagen vlogen voorbij en ik vloog door de dagen heen. En vlieg je te snel dan raak je ook het overzicht kwijt.

Net zoals je bij 10 dagen carnaval vieren het overzicht kwijt kunt raken door de hectiek van dat feest. ( wat mij vaker gebeurde vroeger)
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:04:46 #193
150152 Queen_Bee
pi_45692934
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:01 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Over die oudere mensen zou je best gelijk kunnen hebben. Stel iemand heeft bedrijfs economie gestudeerd en op 35 jarige leeftijd wilt zo iemand commerciele economie doen of wat anders, dan zou toch een klas nodig zijn voor zulke mensen?

Joa. 30/40 zoiets . En mijn laatste opleiding hadden ze alles bij elkaar in geflikkerd 16 tot 40 ofzo
I'm super sonic man
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:06:06 #194
150152 Queen_Bee
pi_45692977
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe vlot gaat jullie leven overigens?

Gaat jullie leven vanzelf? 9 maanden in 2006 ging mijn leven vanzelf. En dan misschien wel te vanzelf De dagen vlogen voorbij en ik vloog door de dagen heen. En vlieg je te snel dan raak je ook het overzicht kwijt.

Net zoals je bij 10 dagen carnaval vieren het overzicht kwijt kunt raken door de hectiek van dat feest. ( wat mij vaker gebeurde vroeger)
De tijd tikt door maar ik blijf stil staan
Carnaval ken ik niet
I'm super sonic man
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:06:37 #195
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45692991
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:04 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Joa. 30/40 zoiets . En mijn laatste opleiding hadden ze alles bij elkaar in geflikkerd 16 tot 40 ofzo
16 tot 40 in een klas lijkt me overigens niet zo'n probleem. Ik zit liever tussen mensen van 16 tot en met 40 dan alleen tussen mensen van 20.

Alleen kan het verschil in leeftijd zorgen voor ergernissen tussen de studenten onderling. Iemand van 16 is vanzelf minder serieus dan iemand van 40. Is de persoon van 16 bezig met 16-jarig gedrag dan zal die van 40 zijn nagels eraf gaan bijten uit ergernis.

( tenzij je iemand van 40 hebt die geestelijk 16 is )
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:07:12 #196
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45693019
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Doet goed om het even in kaart te brengen Marietje. Even van me afschrijven om erachter te komen wat het probleem nu precies is.

Puin ruimen dus ook wel. Het is een puinhoop in je hoofd en vanzelf wordt het een puinhoop in je bestaan. Vervolgens ga je proberen om iedere dag een berg puin te ruimen. Maar dan heb je nog depressie waarbij puin ruimen niet mogelijk is en waarbij het zelfs een nog grotere puinhoop wordt omdat je door de puinhoop nog depressiever wordt.

Dan ben je vervolgens maanden lang depressief, je gaat aan de anti depressiva en wordt vervolgens manisch waardoor er weer een nieuwe berg puinhoop ontstaat en zo blijf je mede door toedoen van de doktoren in een puinhoop leven.

Dat is dus de reden dat ik anti depressiva doe afzweren, omdat het middel van mijn bestaan een nog grotere puinhoop maakt. Zou ik altijd doorgaan met inname van anti depressiva dan zou ik nooit mijn eigen twin towertjes kunnen opbouwen. En mijn bedoeling is dus echt dat ik een bestaan ga opbouwen waar ik tevreden mee kan zijn.

Kan zijn dat ik hier op fok! overkom alsof ik de hele dag met niets bezig ben, ondertussen knaagt wel de hele dag een gevoel van..." Hoe pak ik nu die puinhoop aan". Dan vertel ik wel vaker dat ik zoals in de zomer om 0400 wil opstaan maar ook dat is puinhoop.

Iets opbouwen begint klein, eerst onder beginnen met kleine fundamenten en zo bouw je verder op richting de sky. Het hoeven niet de grootste torens te zijn die ik wil opbouwen want wil ik de grootste torens opbouwen dan is het weer manisch gedrag. Tijdens manie stel ik dus hoge eisen aan mijn prestaties. Dan is het verstandiger om eens lagere eisen te stellen, zodat het een stabielier bouwwerk gaat zijn.

Sociaal gezien ben ik in orde, ik kan sociaal functioneren. De eerste steen is gelegd Tijden dat ik sociaal gezien ook een wrak was. Wat ik vorige week schreef van de straatvrees door de depressie. Maanden lang niet naar buiten gaan wegens straatvrees. En nog meer bijverschijnselen van de depressie dus. Dan zeg ik dat ik nu ook depressief ben, maar ik denk dat de huidige depressie komt omdat ik gewoon iets moet invullen en opbouwen.

Zou ik mijn bestaan hebben opgebouwd met studie en werk en sport en sociale contacten en nog meer dan zou het vanzelf minder zwaar zijn.

Dus wat staat mij te doen. Opbouwen En dan is dat makkelijk gezegd wederom. Ik zal moeten doorzetten tijdens deze dip. Ik kan nu heel makkelijk vragen om anti depressiva waarbij het goede gevoel vanzelf komt, maar dan schiet ik vanzelf weer door richting een manie.

Zonder anti depressiva opbouwen, en dan is het stabieler opbouwen en natuurlijker opbouwen.

Wie weet dat ik eens in de regionale dagbladen ga kijken vaker voor vrijwilligerswerk, en dan uitkiezen wat me het leukste lijkt. Ergens moet de eerste steen gelegd worden. Sporten hoort daar ook bij.

Oude vriendschappen zijn vergane glorie omdat de breuk in die vriendschap te groot is geworden, dat besef ik me nu, en als ik me dat blijf beseffen dan hoef ik niet met weemoed terug te kijken op tijden waar het ook een puinhoop was

Toen ik 3-4 keer per week tot 0400 ging stappen was het tevens een puinhoop omdat mijn planning niet klopte. Ik haalde de tentamens wel, maar mijn tijdsplanning klopte niet. Teveel onbenullige zaken stoppen in de dagen, teveel verspilling van tijd. Geen prioriteiten stellen. Onvolwassen gedrag.

Onvolwassen gedrag is dus ook de reden geweest van instorting. Maar goed, als je 22 bent dan ben je nog niet zo volwassen zullen we maar denken

Ik heb zin om 2 twin towers te bouwen in mijn eigen New York. En dan is New York mijn leven symbolisch gezien.

Het begint bij de eerste stap, en het eindigt bij de masten waar de vlag op gezet wordt.

De enige manier van moed krijgen is het zo weer te geven. Als ik blijf kijken richting de puinhoop van nu, weet ik niet waar ik moet beginnen met opruimen. Het hoofd leeg maken door op te ruimen heeft ook te maken met het probleem in kaart brengen
geloof me, je wilt niet weten hoevaak ik mezelf al in de shit heb gewerkt, mede door onvolwassen gedrag Maar als dat nou eens de manier is om dingen te leren? Ieder heeft z'n eigen leerweg, en bij de een lijkt het makkelijker te gaan dan bij de ander, alhoewel je dat ook nooit zeker kunt weten.

En ik geoolf ook dat alles z'n nut heeft. Ook jouw jaren dat je niet hebt kunnen werken, wie weet had je anders nooit zo'n groot denkraam (die uitdrukkking uit de Bommelboekjes) kunnen opbouwen.

Hier in Amsterdam heb je deze site, waar ik een beetje opz oek ben: http://www.vwca.nl/docs/index.php?nr=148

Misschien is er voor Brunssum en omstreken ook wel zoiets?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:11 #197
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45693044
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:01 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar terug nog een jaartje schoevers gedaan, en daar varieerden de leeftijden idd van 18 tot een jaar of 45
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:41 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45693064
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:06 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

De tijd tikt door maar ik blijf stil staan
Carnaval ken ik niet
Ik weet niet wat nu doortikt hier. Tikt mijn leven door en staat de tijd stil of tikt de tijd door en sta ik stil of tikt het allebei door? Tijd is een vreemd iets

Carnaval is een feest waarvan je gestoord wordt als je het te lang viert met teveel alcohol. De hoempapa muziek blijft in je kop zitten 3 dagen na afloop van het feest en de mensen in kostuums dansen naast je bed als je gaat uitrusten van het feest.

Heb ik dus echt gehad, ik had 2 dagen erna nog last van muziek in mijn hoofd en de clowns en andere verklede mensen zag ik in de lucht springen en vliegen en naast mijn bed staan. Dat waren dus trip beelden toen. Misschien wel een delerium Doorzuipen tot het einde, totdat het licht uit de ogen is Maar goed, je bent jong en dan mag dat nog.

Ben ook wel blij dat ik niet meer jong ben nu. Ik maak me minder druk over hoe ik overkom. Ben je 18 jaar dan ben je nog veel bezig met, hoe zie ik eruit, vinden mensen me okey. Ben je ouder dan heb je schijt eraan, maar je komt dan ook andere mensen tegen dus. Ben je ouder dan zie je de jonge generatie rondlopen Een kloof ontstaat dan. De jonge generatie met al hun mode perikelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-01-2007 13:15:26 ]
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:12:41 #199
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45693167
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:07 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

geloof me, je wilt niet weten hoevaak ik mezelf al in de shit heb gewerkt, mede door onvolwassen gedrag Maar als dat nou eens de manier is om dingen te leren? Ieder heeft z'n eigen leerweg, en bij de een lijkt het makkelijker te gaan dan bij de ander, alhoewel je dat ook nooit zeker kunt weten.

En ik geoolf ook dat alles z'n nut heeft. Ook jouw jaren dat je niet hebt kunnen werken, wie weet had je anders nooit zo'n groot denkraam (die uitdrukkking uit de Bommelboekjes) kunnen opbouwen.

Hier in Amsterdam heb je deze site, waar ik een beetje opz oek ben: http://www.vwca.nl/docs/index.php?nr=148

Misschien is er voor Brunssum en omstreken ook wel zoiets?
Het denkraam is inderdaad ruimer geworden, dat is misschien het enige voordeel. Van smalbeeld naar grootbeeld Maar vroeger had ik helemaal geen beeld. Ik was blind vroeger, ik was dan wel bezig met het afronden van een studie op hoger niveau maar alsnog was ik van laag niveau op andere gebieden.

Menselijk inzicht dus ook, ik was me niet bewust van eigen gedrag en het gedrag van anderen. Ik leefde in principe blindelings zonder te beseffen hoe het leven nu werkelijk in elkaar zit.

Niet dat ik nu zo goed weet hoe het leven in elkaar zit, ik maak het leven wel meer mee op dit moment. Vroeger leefde ik zonder besef van tijd ook. De jaren vlogen voorbij als het ware. De jaren vlogen voorbij en ik was niet wakker.

Heb altijd geslapen

Nu slaap ik ook nog. Wie weet ben ik nooit echt wakker geweest. Hoe is het om 100 procent wakker te zijn? Hoe voel je je dan?

Ik heb niet het idee dat ik nu wakker ben Ik leef nu ook in een waas.

Brunssum heeft een centrum voor werk en inkomen, maar de ex wethouder die daar werkt die zie ik liever niet Reintegratie trajet via UWV doe ik ook liever niet. Maar zo zullen er genoeg andere alternatieven zijn.

NTI studiegids moet ik nog aanvragen. Wie weet alsnog een bedrijfs economische opleiding erbij doen. Alles is mogelijk.

Genoeg mensen van 40 die nog met een studie beginnen zoals ik zei. Ik ben niet eens 30.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:18:06 #200
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45693315
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:00 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad littekens, maar het is dus ook zo dat ik het in zekere zin zelf schuld was voor zover je schuldig bent als je jong bent. Iedereen die jong is die leeft toch wel eens losbandig? En zelfs mensen van 40 die leven nog losbandig. Vertelden ze me vorige week nog. Er zijn mensen die worden nooit volwassen.
schuld, wat is schuld in zo'n situatie? Voel jij jezelf verantwoordelijk dan voor wat er met jou gebeurd is? Ik heb ook dingen meegemaatk in m'n leven waar ik mezelf de schuld van heb gegeven, ten onrechte. Pas nu ik wat ouder ben kan ik dat inzien. Ook al maak je fouten, er kunnen weer omstandigheden zijn waardoor je die fouten hebt gemaakt...en al waren die er niet, dan nog. Schuldgevoel kan zo verlammend werken, en is zo nutteloos in dat opzicht. We zijn nou eenmaal mensen, en mensen maken alle soorten mogelijke fouten, en daar zijn we mens voor.
quote:
Het draait ook niet om volwassen zijn. Het draait om prioriteiten stellen en overzicht houden. Ik verloor het overzicht dus ook. Ik verloor het complete overzicht. En als je het overzicht verliest dan raak je de kluts kwijt
precies
quote:
Werken en sociale contacten inderdaad, maar ook dat kun je te rooskleurig inzien. Het is niet zo dat je op het werk alleen maar leuke mensen hebt rondlopen. Je kunt dan denken dat ieder mens in je straatje past of je bent bewust ervan dat er altijd mensen zijn die je liever doet ontwijken.

Ik heb al snel de neiging om een ideale situatie in te beelden. En ook dat is niet juist. Incalculeren dat een situatie altijd nadelige kanten kan hebben dus. Zo zul jij toch ook op het werk mensen hebben die je liever niet zou willen zien of niet Marietje? Mensen die zomaar niet liggen, ze hoeven niet eens wat gezegd te hebben, een eerste impressie en dan erachter komen dat het een juiste impressie is.
Ik heb de mazzel dat ik echt een hoop leuke collega's heb. Maar natuurlijk, er zijn er ook die me niet liggen. En dat is normaal, je kunt nou eenmaal niet iedereen leuk en lief en aardig vinden, net zo goed als niet iedereen mij leuk en lief en aardig vindt.
Alhoewel ik dat natuurlijk wel ben
quote:
Maar goed, bestaat er wel een ideale situatie

Mooie vraag tussendoor. Bestaat een ideale situatie of is een ideale situatie onmogelijk? Is richten op een ideale situatie misschien zelf kwelling? Zorgt het niet alleen maar voor teleurstelling als je uitgaat van een ideale situatie omdat je altijd met de neus op de feiten gedrukt wordt dat een ideale situatie niet bestaat?
dat is idd een belangrijke vraag die je zelf al beantwoordt.Nee, die ideale sitatie bestaat niet. Maar dat neemt niet weg dat het het leven soms toch zeer de moeite waard kan zijn
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:38:37 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45694016
Ideaal zou zijn als alles op tijd rijdt Wanneer alles op elkaar aansluit en wanneer er genoeg tijd en ruimte en mogelijkheden zijn om je als mens te ontplooien. Geen enkele beperking, alleen maar mogelijkheden.

Iedere wens van ieder individu krijgt een antwoord. Geen enkel tekort en geen enkel overschot.

Iedere wens wordt ingewilligd. Voor ieder wat wils.

Zou dat leven ideaal zijn of zou dat leven saai zijn omdat je toch alles krijgt wat je wilt? Zou dan misschien de uitdaging weg zijn uit het bestaan?

Misschien is het juist de uitdaging om met gebrekkige middelen het beste eruit te halen

Heb je niets in eerste instantie en haal je maximale voldoening eruit dan heb je meer bereikt dan wanneer alles open ligt en wanneer je alles kunt krijgen dat je maar wenst te krijgen. Kansen zelf kweken dus ook. Zijn er geen kansen dan maak je maar kansen

En is het niet zo dat er voor ieder mens wel kansen zijn in deze Westerse wereld?

Over ontplooiing even, stel je hebt onbeperkte middelen ter beschikking, is het dan niet zo dat ontplooiing nog steeds aan grenzen verbonden is? Onbeperkte middelen bestaat toch niet of wel? Er is toch altijd een beperking en een schaarste aanwezig?

Hoe ziet een wereld eruit zonder beperking? Is de wereld niet van dien aard dat er beperking is en beperking zal zijn tot het einde van alles?

En als je dan veel middelen hebt, is het dan niet zo dat je ook grote beperking kunt ervaren? Stel je hebt alles, dan is het toch moeilijker om meer te krijgen dan wanneer je niets hebt of niet soms?

Als je alles al eens hebt gedaan, is dat geen beperking? Als je alles al eens hebt gedaan en als je alles al hebt gekocht en als je alles al bezit. Ben je dan niet beperkt in je leven omdat je alles al hebt?

Dan kun je misschien maar beter minder hebben

Heb je minder dan kun je nog naar meer toewerken.

Iemand die altijd Fiat Panda gereden heeft die springt in de lucht bij een VW Golf, iemand die een mercedes van 1 miljoen gereden heeft die kan zich nergens meer op verheugen. Iemand met 10 huizen hetzelfde. Iemand met een top baan kan niet hoger dan de top van de top, iemand lager kan promotie maken.

Heb je succes dan heb je tevens verloren?

Of klinkt dit erg zwart wit?

Een topsporter die alle toernooien gewonnen heeft en succes heeft geboekt en vervolgens geen zin meer heeft omdat hij alles bereikt heeft. Is dat niet een verliezend individu vergeleken met iemand die nog moet beginnen en dromen heeft?

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-01-2007 13:45:48 ]
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:49:56 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45694355
Dus is ideaal wel ideaal als het ideaal is?

Stel de treinen rijden op tijd en ze wijken geen seconde af. Wat is dan nog bijzonder wanneer een trein op tijd rijdt? Als alles aan je verwachtingen voldoet in het bestaan. Wat is dan nog ideaal?

De treinen rijden nu niet op tijd, dus nu lijkt het ideaal wanneer ze op tijd zouden rijden. Zouden de treinen 50 jaar lang op tijd rijden, dan zou het op tijd rijden van die treinen normaal zijn.

Is een normale situatie dus wel ideaal? Zou het altijd duisternis zijn dan zou een dag met licht ideaal kunnen worden gezien. Nu het is + 100,000 jaar lang licht geworden , dan is dat toch ook niet ideaal meer? We zien het opkomen van de zon toch niet in als ideaal maar toch als normaal?

Vinden wij het ideaal wanneer de zon opkomt? Er zullen vele mensen zijn die zeggen, een weekje complete duiternis zou pas ideaal zijn.

Als het ideale normaal wordt, dan is het toch niet ideaal meer

Stel je bent gewend om alleen maar succes te boeken in je leven en te winnen. Dan is succes boeken toch niet meer ideaal? Wie weet zie je dan verliezen wel als ideaal in omdat je niet weet hoe het voelt om te verliezen.

Zelfde geldt voor goed en slecht voelen. Altijd goed voelen als ideaal zien, voel je je altijd goed en heb je je nog nooit slecht gevoeld dan ben je misschien nieuwsgierig hoe het voelt om je slecht te voelen.

Dan is slecht voelen ideaal en goed voelen juist niet ideaal

Bestaat ideaal wel

Keerzijde van de medaille verhaal
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:02:43 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45694726
Even verder

Stel nou ik was niet ingestort in 2000 en ik was gewoon doorgegaan op de oude manier, dan was ik nu werkzaam bij een accountants-kantoor en was ik nu nog bezig met af en toe een joint roken en stappen erbij en nog meer. Ik zou dat stappen nog doen omdat mijn vrienden van toen nog steeds stappen ieder weekend. In principe was het toen een wekelijks terug kerend ritueel dat amper afwisseling kende, er zat vrij weinig nieuws tussen. Ondanks het stappen, maar ook het stappen was in principe altijd hetzelfde verhaal waar mensen elkaar staan aan te koekeloeren met bier in de handen met muziek die ik liever niet hoor. ( qua muziek is het natuurlijk de kroeg die je uitzoekt, niet iedere kroeg draait dezelfde muziek maar dan ben je alsnog afhankelijk van de groep waarmee je uitgaat welke kroeg je bezoekt)

Zou ik gelukkiger zijn ?

Ik leefde toen niet echt dat je zegt vol besef over wat het leven nu precies betekend. Ik wist niets af van een burn out en depressie en de negatieve kanten van het verhaal, ik wist niet hoe het was om anders te leven en leefde 24 jaar op dezelfde manier op hetzelfde levenspad, alsof dat levenspad van toen stond voor het enige pad dat ik kon bewandelen. Ik kon toen ook minder genieten van kleine dingen als een goed boek of een film.

Ik leefde wel met hoge verwachtingen wat betreft carriere en stappen maar ik genoot dus minder. Het was allemaal vanzelfsprekend. Iedere dag opstaan en iedere dag richting een loopbaan leven in de financiele sector, iedere week richting het weekend leven om daar door te zakken met bier, iedere dag opstaan in een zelfde soort leven, het leven was niet dat je zegt veelzijdiger op dat moment, ik prent mezelf vaker in dat het leven toen oh zo veelzijdig was, maar wie weet is het leven nu wel veelzijdiger omdat het nu juist niet zo vanzelfsprekend is allemaal, wat de toekomst gaat brengen voor mij is op dit moment een groot raadsel, voor 2000 kon ik het leven tot mijn 65ste voorspellen op een aantal gebieden. Op dit moment is de dag van morgen niet zomaar opstaan om te beginnen richting een loopbaan. Wat morgen gebeurt is nu een groter mysterie dan toen ik op een vast pad leefde.

Dus is het nu wel zo'n slechtere situatie als toen? Ik verheugde me vroeger ook niet op de lente en de zomer en ik kon niet genieten van kleine zaken nogmaals.

Heb ik misschien door de depressie het leven meer waarde weten te geven? Is het misschien goed geweest dat het gebeurt is? Dat ik nu ook meer waarde hecht aan goede gesprekken? Dat ik meer geef om kwaliteit nu?

Heeft het nadeel misschien ook een voordeel gehad? Dat ik het voordeel moet inzien om het zo leuker te maken voor mezelf?

Afgelopen maanden en zeker gedurende de afgelopen jaren heb ik alleen maar de nadelen ingezien. Wie weet moet ik ook eens naar de voordelen kijken. Dat het wellicht een nieuw leven is met nieuwe kansen op nieuw geluk?

Wie weet was de opleiding niet juist gekozen en was de manier van leven niet juist, dat het gebeurt is om juist op het rechte pad te komen Inplaats van dat ik denk dat het staat voor instorting van 2 torens.

Wie weet is het juist opruiming van puinhoop geweest inplaats van dat het staat voor ontstaan van puinhoop.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-01-2007 14:09:14 ]
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:13:38 #204
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45695054
Wie weet ben ik nu wel een gelukkiger mens En dan is dit het laatste dat ik erover zeg.

Je kunt een slecht gevoel jezelf aanpraten. Voordat je het weet ben je depressief omdat je vroeger zag als ultiem en dan denk je dat het heden waardeloos is terwijl het misschien juist omgekeerd is. Als je alleen maar naar de nadelen kijkt van de huidige situatie dan ga je vanzelf depressief door het leven en heb je nog maar amper zin om iets nieuws op te pakken.

Als ik nu ga leven met het motto dat het nu veelzijdiger is op een aantal gebieden en dat het vroeger zeker niet ideaal was. Dan geeft dat nieuwe energie

Het heeft geen zin om nu terug te kijken naar toen en toen als mooi aan te zien, het heden degraderen tot waardeloos Is makkelijk gedaan maar waarde hechten aan is ook zo gepiept, waarde hechten aan je bestaan is dus zo gepiept wanneer je achter je manier van denken staat. Als je niet achter je woorden staat wanneer je beweerd dat het heden zeker okey is, dan blijft het heden waardeloos. Dus echt zo gepiept is het niet, je moet wel net even beseffen dat je gelijk hebt wanneer je beweert dat het zo slecht nog niet is. En dan kun je door 1 klein ding toe te voegen meteen waarde toekennen eraan, 1 klein positief punt in het geheel kan zorgen voor veel toegevoegde waarde. En zo bouw je dus die toren op waar ik het eerder over had. Je begint met 1 steen die positieve kracht heeft, en je gaat omhoog tot de sky. ( en dan niet te snel want dan is het weer manisch, ik moet nu oppassen dat ik niet te hard van stapel loop, vorige keer toen ik mezelf uit de depressie had gepraat ging ik van 0 naar 100 in 10 seconde, ik begon met 1 positief aspect en voegde 100 tegelijk toe waardoor het leven te positief werd, niet reeël positief, te positief en optimistisch is ook ongezond )

Een klein beetje waarde hechten aan het huidige bestaan en vanzelf gaat het leven een stuk makkelijker. Vanzelf sta je eerder fluitend op omdat je tevreden bent met je leven in het heden. Dus dan ben ik Marietje even dankbaar dat ze toch even een spiegel heeft voorgehouden en dan ben ik mezelf dankbaar dat ik mezelf even doe aanvullen.

Het heden waarde toekennen dus De mooie kanten inzien van het verhaal. En zodoende richting de toekomst verder gaan met goede zin. Blijf ik negatief kijken naar de huidige situatie dan kan ik jaren lang passief blijven janken hoe klote het is vergeleken met toen.

Maar ik ben niet dom en gek Ben sowieso constant bezig om weer op het juiste spoor te komen. Daarom mijn aanwezigheid.

Het leven is wat je ervan maakt en hoe je ertegen aankijkt. Als je alles als klote ziet dan voelt het klote aan.

Zie mijn topic ...." wat je denkt ga je zien/ het zit tussen de oren".

Alleen nu op ander opzicht

Dit was de therapie-sessie van vandaag

* dromenvanger is klaar met therapie en de school is uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')