abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45627318
quote:
'PvdA stak martelprimeur in'

AMSTERDAM - PvdA-Kamerlid Ton Heerts heeft vlak voor de verkiezingen van 22 november de Volkskrant geadviseerd bij de geruchtmakende publicatie over vermeende 'martelingen' door Nederlandse militairen in Irak. Deze onthulling doet weekblad Elsevier in een reconstructie van de poging om het CDA-VVD kabinet vlak voor de verkiezingen in diskrediet te brengen. Achteraf bleek dat er geen sprake was van martelingen.

Ton Heerts, afkomstig van de FNV en oud-voorzitter van de Marechausseevereniging, was de hoogste nieuwkomer op de kandidatenlijst van de PvdA (nummer 5) en is nu Kamerlid. Hij bevestigt in Elsevier dat hij bij de Volkskrant-onthulling, die wereldwijd aandacht kreeg, betrokken was. ‘Ik adviseerde de verslaggever hoe hij de gegevens moest interpreteren.’

Maar uit de reconstructie in Elsevier zou blijken dat Heerts zelf ook actief informatie heeft vergaard die voor Defensie mogelijk belastend was. Zo sprak hij in oktober over de vermeende martelingen onder meer met de oud-bevelhebber van de marechaussee, Cees Neisingh, die in het Volkskrant-artikel een prominente rol speelt.

Toenmalig D66-kamerlid Bert Bakker bevestigt in Elsevier dat Heerts geprobeerd heeft ook hem voor de ‘martelprimeur’ te interesseren. ‘Hij heeft mij hierover herhaaldelijk gebeld,’ aldus Bakker in Elsevier. Bakker zegt dat Heerts hem na de Volkskrant-publicatie opnieuw heeft gebeld en hem vertelde ‘dat hij nauw bij dat artikel betrokken was’ .

Of Heerts’ superieuren bij de PvdA op de hoogte waren van zijn betrokkenheid, is niet duidelijk. Zeker is dat Heerts vlak voor de Volkskrant-publicatie zowel het campagneteam van de PvdA als PvdA-leider Wouter Bos heeft ingelicht. ‘Toen duidelijk was hoe serieus de zaak werd,’ aldus Heerts in Elsevier.

De betrokkenheid van het PvdA-kamerlid is pikant. Meteen na de publicatie in de Volkskrant werd met name van liberale zijde al gesuggereerd dat er een politiek ‘luchtje’ aan de affaire zat. De vermeende onthulling kwam vijf dagen voor de Kamerverkiezingen van 22 november. De Volkskrant heeft de beschuldigingen later flink afgezwakt. Twee commissies doen momenteel onderzoek naar de vermeende ‘ martelingen’

Bron: Telegraaf

De PvdA gaat wel heel erg ver om te scoren. Zelfs het leger wereldwijd onterecht te schande maken is geoorloofd. En dat daarmee de risico's voor soldaten in bijvoorbeeld Uruzgan worden vergroot zal ze wel niet veel kunnen schelen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_45627400
Hou dit nog een paar weken in het nieuws, gaat PvdA zetels kosten bij de provinciale staten.
Werken is voor arbeiders
pi_45627460
Tikorev weer terug.

(toevallig dat ik vanochtend nog aan je dacht... )

Dus weer genoeg moementen van stennis....
pi_45627482
Altijd leuk om te zien hoe de ene NSB'er de andere NSB'er uitmaakt voor NSB'er
pi_45627596
Ik roep het al jaren: PVDA = NSDAP
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:12:53 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45627604
ze deden er echt alles aan om maar de grootste te worden d.m.v anderen in diskrediet te brengen. met bos als roerganger. ik denk dat bos het nooit heeft kunnen verkroppen dat hij altijd achterbleef op een 'lelijke', 'onzichtbare' maar vooral 'gezagmissende' balkenende.

gelukkig zijn ze nu wat geluwd nu bos 'den drammert' mee mag doen.

mag tt aangepast worden? die oorlogsvergelijking zie ik niet
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45627763
Het wordt pas verliezen voor de PvdA als ze na Bos, Jeroen Dijsselbloem naar voren schijven.

PWND
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45627771
Het artikel uit de Telegraaf is erg tegenstrijdig. In de intro wordt stellig gemeld dat er geen sprake was van martelingen, in de laatste regel staat dat er nog onderzoek gaande is naar eventuele martelingen.

Verder zijn kamerleden aangenomen om regeringsbeleid te controleren en kritisch te volgen. Op het moment dat zij een serieus vermoeden hebben dat Nederlandse soldaten regels overtreden, mag dat aanhankelijk worden gemaakt. Zie ook andere misdragingen van Nederlandse soldaten, onder meer recent in Noorwegen.

Ten slotte geeft het geen pas om iemand tot NSB'er te betitelen. En de Telegraaf, die voortdurend heeft gesuggereerd dat deze hele kwestie een politiek spel is, gaat ook niet vrijuit. Als er één krant is die vlak voor de verkiezingen de politieke opinie heeft beïnvloed met tendentieuze en allesbehalve objectieve berichtgeving, was het de Telegraaf wel. Trieste dieptepunt was het door Bos van Balkenende gewonnen TV-debat bij RTL, waarbij de Telegraaf op de voorpagina alleen meldde dat Balkenende volgens Henk Jan Smits een hogere X-factor had. Hoe diep kun je dan als krant zinken.
pi_45627799
Hey Tiko, ouwe nazi!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45627821
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:12 schreef zoalshetis het volgende:

mag tt aangepast worden? die oorlogsvergelijking zie ik niet
Een NSB vergelijking voor een Nederlandse politicus die voor eigen politiek gewin opzettelijk valse informatie verspreidt waardoor de eigen soldaten nu extra gevaar lopen omdat ze onterecht worden geassocieerd met de grote bekende martelschandalen vind ik niet ongepast.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_45627836
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:18 schreef dVTB het volgende:
waarbij de Telegraaf op de voorpagina alleen meldde dat Balkenende volgens Henk Jan Smits een hogere X-factor had. Hoe diep kun je dan als krant zinken.
Dat klopt ook, Balkie heeft de hoogste X-factor!

En het is helemaal niet erg om dat te melden, want JP is heel vaak onterecht voor lul gezet. Met als klapper op de vuurpeil dat dat belgische Snolletje (freya van den bossche) commentaar had op de looks van JP, terwijl zij alleen maar op dit politiekelevel is beland, door haar snoltactieken.
Hoe bedoel je de pot verwijt de ketel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45627841
Met zo'n titel moet zelfs Tikorev wel beseffen dat een inhoudelijke discussie zich niet meer zal voordoen eh...
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:22:01 #13
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45627849
Nu, ik vind het opzich niet erg dat PvdA aan hun arrogantie ten onder gaat, maar als je het toch over NSB'ers hebt, heb je wel een hele verkeerde bron gekozen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:22:03 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45627850
VVDERS ZIJN NAZI'S DIE OVER ANNE FRANK PISSEN!!!!!
Ik ga naar huis.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:22:31 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45627861
RECHTS DRAAIT DE GASKRAAN AAN!!!!11!!!!
Ik ga naar huis.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:22:40 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45627868
ENZOVOOORTSSS!
Ik ga naar huis.
pi_45627876
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:

(toevallig dat ik vanochtend nog aan je dacht... )
Oh spannend...gebeurt dat vaker?
pi_45627897
Wat? Een partij die middels vuile spelletjes de andere in diskrediet wil brengen?
Sjongejonge zeg, het moet niet gekker worden. Straks worden er nog kandidaten neergeschoten ofzo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45627910
Wel heel erg fout, doordat er wereldwijd aandacht aan is besteed zijn we misschien nu wel doel geworden doordat deze meneer gewoon dingen heeft lopen verzinnen.
pi_45627912
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat? Een partij die middels vuile spelletjes de andere in diskrediet wil brengen?
Sjongejonge zeg, het moet niet gekker worden. Straks worden er nog kandidaten neergeschote ofzo.
Ik hoop dat dat dan wel zo'n rechtse hond als die Wilders is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_45627920
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Oh spannend...gebeurt dat vaker?
Nee. Toevallig vanochtend.....Ik vervoel soms dingen.....Zesde zintuig misschien...
pi_45627939
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:20 schreef Jarno het volgende:
Hey Tiko, ouwe nazi!
Hitler was links. Zie topic elders is dit forum en dan met name mijn betoog
pi_45627946
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hitler was links.
Kan de beste gebeuren.
pi_45627971
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat dan wel zo'n rechtse hond als die Wilders is.
Sja, die kogels en messen zijn nou eenmaal vaak wat rechts georiënteerd heden ten dage. Wat op zich vrij vreemd is, aangezien statistisch gezien 90% van de schuimbekkende fanatici rechtshandig moet zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45627988
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hitler was links. Zie topic elders is dit forum en dan met name mijn betoog
Ha, krijgen we dat weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')