Nee dank je, zo heb ik ook al vier evenwijdige krassen op mijn eettafel... van het er af glijden van de schrik toen ik, "Owjee, ze zit er nog, nu ben ik betrapt!" , nog aan de tafel zat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:16 schreef RecomServ het volgende:
bovenkant van kast goed boenen.... als ie dan op de kast terecht komt, schuift ie er aan de andere kant weer af.![]()
Ik heb een te stoere katerquote:Of weet je idd iets waar ie normaalgesproken wel bang van is, leg dat dan boven op de kast...
Nou nee... daar volgt weer een dierenarts consult opquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef whizzer2250 het volgende:
Edit
ligt eraan hoe speels je kat is................quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:24 schreef senesta het volgende:
Die knikkers lijkt me eigenlijk niet eens zo'n gek idee.
Ok en daarna nat spuiten !!!quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:42 schreef beelz het volgende:
Leg een ijzerenplaat bovenop de kast. Doe daar een hoog voltage en laag ampere electrische stroom op en na 2 keer doet je kat het nooit meer.
Dat werkt niet als die kat met alle vier poten op de ijzeren plaat staat, dan gaat er geen stroom lopen. Je kunt dan beter twee roosters vlak boven elkaar hangen die als de kat erop staat contact maken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:42 schreef beelz het volgende:
Leg een ijzerenplaat bovenop de kast. Doe daar een hoog voltage en laag ampere electrische stroom op en na 2 keer doet je kat het nooit meer.
Ik bedenk me: knikkers is waarschijnlijk te leuk als speelgoed... Rolt zo leuk.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef simmu het volgende:
[..]
ligt eraan hoe speels je kat is................
edit: en hoeveel je vloer kan hebben
Waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar ergens weiger ik op te geven...quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef simmu het volgende:
heel simpel: lukt je niet.
mijn drietal is een aardig voorbeeld. 6 jaar geleden leerde ik mijn partner kennen. ik had mijn monsters geleerd "mag niet op het aanrecht", enfin: ik ging naar de wc terwijl mijn partner in de keuken bleef en: 3 katten sprongen alledrie *op het aanrecht* .........
je kan poes eigenlijk alleen leren: 'niet op het aanrecht als vrouwtje erbij is'
je kan proberen om er zilverpapier oid weg te leggen, sommige katten houden daar niet van (helaas vinden de mijne het geweldig, het ritselt zo gaaf *zucht*)
Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:53 schreef svann het volgende:
Ik vind die bewegingsmelder wel een goed idee.
Daar kun je licht of geluid op aansluiten en het is onderhoudsvrij.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:55 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen willen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.
Ow ik heb een aardige lijst van die dingen, maar deze vind ik echt vervelend, want die planten zijn zowat het enige wat ik heb. Ik had twee papyrussen en een draecena, maar die moesten ook al verhuizen vanwege vraatzucht en verder een benjamin ficus. Is de enige die niet aangevroten wordt. Maar ik wel graag meer dan 1 plant in mijn huis.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:54 schreef Alicey het volgende:
Sorry, maar al bij het lezen van de TT dacht ik![]()
![]()
* Alicey heeft zelf momenteel ook 3 van die schatjes in huis die precies datgene doen dat niet mag.
Schrik op het moment dat ze iets ongewensts doen, beter kan niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:55 schreef jack4ya het volgende:
Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.
Dat is ook wel een optie... hoewel die mooie butsen in de houten vloer zal maken denk ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef svann het volgende:
Lege CD- of DVD-doosjes bovenop de kast zetten.
Dat klettert verschrikkelijk. Die schrik werkte bij mijn katten indertijd uitstekend.
Ondanks het feit dat er toch een erg aantrekkelijk vogelkooitje stond.
Die knikkers is ook wel een gaaf idee, maar daar breek je zelf weer je nek over.
Naar wat ik begrijp: 4 seconden en ultrasoon, kat hoort het wel en mens niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:59 schreef svann het volgende:
[..]
Schrik op het moment dat ze iets ongewensts doen, beter kan niet.
Dat geluid moet dan wel kort maar hevig zijn, niet zo'n alarm dat door blijft jengelen.
Ik heb tegenwoordig kunstplanten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:59 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ow ik heb een aardige lijst van die dingen, maar deze vind ik echt vervelend, want die planten zijn zowat het enige wat ik heb. Ik had twee papyrussen en een draecena, maar die moesten ook al verhuizen vanwege vraatzucht en verder een benjamin ficus. Is de enige die niet aangevroten wordt. Maar ik wel graag meer dan 1 plant in mijn huis.
Verder is het best een braaf beest hoor, krabt niets stuk, sloopt verder niets, knuft lekker etc. Alleen die planten... Magisch voor 'm!
Kattengras helpt niet. Wordt wel opgevroten, maar de rest net zo...
Kan ik ook eens proberen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef doeka het volgende:
Als mijn oma vroeger aan tafel de krant wilde lezen, legde ze sinaasappels op de krant; zo lieten de katten haar met rust; volgens mijn oma was het de lucht van sinaasappels die ze niet prettig vonden; misschien iets van zo'n luchtverfrissersdingie met sinaasappelgeur of anders een netje sinaasappels
Want dat deden je ouders ook vroeger met jouquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:10 schreef groggy het volgende:
er stroom opzetten. Gewoon een plaatje metaal op de kast leggen lage voltage erop... en die kat schrikt als die op de kast komt.. zal een paar keer gebeuren en dan laat die het wel uit zijn hoofd om weer op de kast te springen. KLinkt misschien naar maar zo kan je ze gemakkelijk gedrag aan of afleren
Ach er zijn toch ook hondebezitters die een antiblafband om de hals van hun hond doen?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Want dat deden je ouders ook vroeger met jou![]()
Niet speciek oip Groggy gericht, maar op alle soortgelijke reacties:
Sorry hoor, maar al die opmerkingen over stroom en ander dierhatelijke dingen zijn echt te laag voor woorden. Nogmaals ik ben gehecht aan mijn kat, maar als ik tips zoek om een kat te mishandelen weet ik waar ik moet zijn.![]()
Geprobeerd met verse peper uit een perpermolen! en had me nog niet omgedraaid of dat K*tbeest lag weer op de bank.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
peper strooien vinden ze trouwens ook niet leuk; goede manier om katten weg te jagen uit je tuin, maar natuurlijk ook van de kast af.
Dude, het is niet zo dat die kat geëlektrocuteerd wordt ofzoquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:13 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Want dat deden je ouders ook vroeger met jou![]()
Niet speciek oip Groggy gericht, maar op alle soortgelijke reacties:
Sorry hoor, maar al die opmerkingen over stroom en ander dierhatelijke dingen zijn echt te laag voor woorden. Nogmaals ik ben gehecht aan mijn kat, maar als ik tips zoek om een kat te mishandelen weet ik waar ik moet zijn.![]()
Jah daar ben ik ook een tegenstander vanquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:17 schreef guntherschneider het volgende:
[..]
Ach er zijn toch ook hondebezitters die een antiblafband om de hals van hun hond doen?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |