abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45623694
Meneer blijft via de tafel op een hoge kast springen.
Ik wil dat niet hebben mede omdat er planten staan die meneer gaat aanvreten.

Ik kan 'm onmogelijk betrappen want meneer doet het precies als je op het toilet zit (dan hoor je een dikke plof als ie eraf springt) of 's nachts. Een heterdaadje is dus écht uitgesloten.

Ik heb stukjes duct tape onderste boven gelegd, maar dat helpt niet, geloof ik. Maar daar ga ik nog wel even mee door. De stukjes zijn trouwens ong 10cm... geen gevaar dus voor meneer.

We hebben ook eens een kleine doos geplaatst tegen opspringen, maar ik vind die doos weer verschrikkelijk. Zilverfolie deert 'm niets.

Ik dacht ook even aan knikkers neerleggen, daar krijgt ie vast wel een goede schrik van als die vallen (en wij ook) maar is "schrik" therapie wel zinvol?

Ideeën graag...
pi_45624161
Als je em betrapt gewoon in zijn nekvel pakken en toespreken. Of anders met een plantenspuit straffen. Let wel: doe dit alleen als je em op heterdaad betrapt...4 minuten erna is niet eerlijk want dan weet het beestje niet meer wat hij fout heeft gedaan.

O lees net dat heterdaad niet bestaat bij jou: probeer dan een luchtverfrisser er neer te zetten..als ze eenmaal eraan ruiken sprinten ze weg omdat het veeel te sterk is voor hun neus.
pi_45624359
Luchtverfrisser... zal dat werken? Maakt het nog uit wat voor een geur?

... Ik geef gelijk de instructies thuis.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:16:00 #4
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_45624375
bovenkant van kast goed boenen.... als ie dan op de kast terecht komt, schuift ie er aan de andere kant weer af.

Of weet je idd iets waar ie normaalgesproken wel bang van is, leg dat dan boven op de kast...
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_45624422
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:16 schreef RecomServ het volgende:
bovenkant van kast goed boenen.... als ie dan op de kast terecht komt, schuift ie er aan de andere kant weer af.
Nee dank je, zo heb ik ook al vier evenwijdige krassen op mijn eettafel... van het er af glijden van de schrik toen ik, "Owjee, ze zit er nog, nu ben ik betrapt!" , nog aan de tafel zat.
quote:
Of weet je idd iets waar ie normaalgesproken wel bang van is, leg dat dan boven op de kast...
Ik heb een te stoere kater
pi_45624436

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 24-01-2007 11:19:13 (Zooo voorspelbaar, en zoooo flauw) ]
- ..mux.. -
pi_45624475
Mijn katten die moeten nu al niets meer van luchtverfrissers, deo flesjes hebben. Probeer het maar es gewoon bij een kat. Laat em aan een flesje deodorant ruiken..wedden dat is schrikt en wegrend.
pi_45624484
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:18 schreef whizzer2250 het volgende:
Edit
Nou nee... daar volgt weer een dierenarts consult op
Bovendien ben ik, heel raar, toch gehecht aan het beest.

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 24-01-2007 11:21:16 (Edit verwijdert uit quote) ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:21:49 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_45624541
Die kast ergens anders neerzetten zodat meneer er niet meer op springt is geen optie?
pi_45624585
heel simpel: lukt je niet.

mijn drietal is een aardig voorbeeld. 6 jaar geleden leerde ik mijn partner kennen. ik had mijn monsters geleerd "mag niet op het aanrecht", enfin: ik ging naar de wc terwijl mijn partner in de keuken bleef en: 3 katten sprongen alledrie *op het aanrecht* .........

je kan poes eigenlijk alleen leren: 'niet op het aanrecht als vrouwtje erbij is'

je kan proberen om er zilverpapier oid weg te leggen, sommige katten houden daar niet van (helaas vinden de mijne het geweldig, het ritselt zo gaaf *zucht*)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 24 januari 2007 @ 11:24:12 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45624607
Die knikkers lijkt me eigenlijk niet eens zo'n gek idee.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45624676
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:24 schreef senesta het volgende:
Die knikkers lijkt me eigenlijk niet eens zo'n gek idee.
ligt eraan hoe speels je kat is................

edit: en hoeveel je vloer kan hebben
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_45624711
Welk "plezier" haalt de kat aan het op de kast springen Als het de planten zijn, de planten daar weghalen en iets anders neerzetten dat hij niet prettig vindt... Of de planten inspuiten met een geur die katten als "niet prettig" ervaren...
Anders iets van schrikdraad in elkaar knutselen
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_45624776
Lege CD- of DVD-doosjes bovenop de kast zetten.
Dat klettert verschrikkelijk. Die schrik werkte bij mijn katten indertijd uitstekend.
Ondanks het feit dat er toch een erg aantrekkelijk vogelkooitje stond.

Die knikkers is ook wel een gaaf idee, maar daar breek je zelf weer je nek over.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:37:46 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45624943
Ik zou zeggen, zet wat (lege!) blokjes half over de rand van de kast. Komt-ie er aan, vallen ze op de grond, kat schrikt, en klaar.
censuur :O
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:40:47 #16
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_45625015
Plantenspuit ... OF BETER SUPERSOAKER moehahahaha

Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:42:47 #17
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_45625062
Leg een ijzerenplaat bovenop de kast. Doe daar een hoog voltage en laag ampere electrische stroom op en na 2 keer doet je kat het nooit meer.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:44:16 #18
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_45625104
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:42 schreef beelz het volgende:
Leg een ijzerenplaat bovenop de kast. Doe daar een hoog voltage en laag ampere electrische stroom op en na 2 keer doet je kat het nooit meer.
Ok en daarna nat spuiten !!!
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
pi_45625175
Je hebt van die alarmen die afgaan als er iets door de lichtstraal heen loopt.

met bewegingsmelder
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45625210
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:42 schreef beelz het volgende:
Dat werkt niet als die kat met alle vier poten op de ijzeren plaat staat, dan gaat er geen stroom lopen. Je kunt dan beter twee roosters vlak boven elkaar hangen die als de kat erop staat contact maken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45625286
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef simmu het volgende:

[..]

ligt eraan hoe speels je kat is................

edit: en hoeveel je vloer kan hebben
Ik bedenk me: knikkers is waarschijnlijk te leuk als speelgoed... Rolt zo leuk.

Iets anders dus wat herrie maakt, maar niet leuk... Bos sleutels werkt hier enigzins, maar ik heb niet zoveel sleutels...
  Moderator woensdag 24 januari 2007 @ 11:52:09 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45625299
Ik denk dat er best nog wat manieren te verzinnen zijn zonder stroom?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45625322
Ik vind die bewegingsmelder wel een goed idee.

Daar kun je licht of geluid op aansluiten en het is onderhoudsvrij.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_45625326
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:23 schreef simmu het volgende:
heel simpel: lukt je niet.

mijn drietal is een aardig voorbeeld. 6 jaar geleden leerde ik mijn partner kennen. ik had mijn monsters geleerd "mag niet op het aanrecht", enfin: ik ging naar de wc terwijl mijn partner in de keuken bleef en: 3 katten sprongen alledrie *op het aanrecht* .........

je kan poes eigenlijk alleen leren: 'niet op het aanrecht als vrouwtje erbij is'

je kan proberen om er zilverpapier oid weg te leggen, sommige katten houden daar niet van (helaas vinden de mijne het geweldig, het ritselt zo gaaf *zucht*)
Waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar ergens weiger ik op te geven...
pi_45625375
Sorry, maar al bij het lezen van de TT dacht ik

* Alicey heeft zelf momenteel ook 3 van die schatjes in huis die precies datgene doen dat niet mag.
pi_45625412
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:53 schreef svann het volgende:
Ik vind die bewegingsmelder wel een goed idee.

Daar kun je licht of geluid op aansluiten en het is onderhoudsvrij.
Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.
pi_45625451
De cd-doosjes lijkt mij het beste plan eerlijk gezegd.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_45625452
Zet een hond op de kast.
pi_45625465
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:55 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen willen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.
pi_45625485
en een schuine rand aan de kast maken, die zo schuin omhoog staat, van de kast af? netzoals dat prikkeldraad bij gevangenissen (en andere dingen), maar dan niet van prikkeldraad natuurlijk.
alleen aan de kant waar ie er op springt.
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_45625524
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:54 schreef Alicey het volgende:
Sorry, maar al bij het lezen van de TT dacht ik

* Alicey heeft zelf momenteel ook 3 van die schatjes in huis die precies datgene doen dat niet mag.
Ow ik heb een aardige lijst van die dingen, maar deze vind ik echt vervelend, want die planten zijn zowat het enige wat ik heb. Ik had twee papyrussen en een draecena, maar die moesten ook al verhuizen vanwege vraatzucht en verder een benjamin ficus. Is de enige die niet aangevroten wordt. Maar ik wel graag meer dan 1 plant in mijn huis.

Verder is het best een braaf beest hoor, krabt niets stuk, sloopt verder niets, knuft lekker etc. Alleen die planten... Magisch voor 'm!

Kattengras helpt niet. Wordt wel opgevroten, maar de rest net zo...
pi_45625526
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:55 schreef jack4ya het volgende:
Ja, ik vraag me af of dat geluid werkelijk irritant voor ze is, en of ze dat kunnen koppelen aan het foute gedrag wat ze dan vertonen.
Schrik op het moment dat ze iets ongewensts doen, beter kan niet.

Dat geluid moet dan wel kort maar hevig zijn, niet zo'n alarm dat door blijft jengelen.
pi_45625568
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef svann het volgende:
Lege CD- of DVD-doosjes bovenop de kast zetten.
Dat klettert verschrikkelijk. Die schrik werkte bij mijn katten indertijd uitstekend.
Ondanks het feit dat er toch een erg aantrekkelijk vogelkooitje stond.

Die knikkers is ook wel een gaaf idee, maar daar breek je zelf weer je nek over.
Dat is ook wel een optie... hoewel die mooie butsen in de houten vloer zal maken denk ik.
pi_45625599
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:59 schreef svann het volgende:

[..]

Schrik op het moment dat ze iets ongewensts doen, beter kan niet.

Dat geluid moet dan wel kort maar hevig zijn, niet zo'n alarm dat door blijft jengelen.
Naar wat ik begrijp: 4 seconden en ultrasoon, kat hoort het wel en mens niet.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:03:44 #35
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_45625627
Als mijn oma vroeger aan tafel de krant wilde lezen, legde ze sinaasappels op de krant; zo lieten de katten haar met rust; volgens mijn oma was het de lucht van sinaasappels die ze niet prettig vonden; misschien iets van zo'n luchtverfrissersdingie met sinaasappelgeur of anders een netje sinaasappels
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_45625640
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:59 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ow ik heb een aardige lijst van die dingen, maar deze vind ik echt vervelend, want die planten zijn zowat het enige wat ik heb. Ik had twee papyrussen en een draecena, maar die moesten ook al verhuizen vanwege vraatzucht en verder een benjamin ficus. Is de enige die niet aangevroten wordt. Maar ik wel graag meer dan 1 plant in mijn huis.

Verder is het best een braaf beest hoor, krabt niets stuk, sloopt verder niets, knuft lekker etc. Alleen die planten... Magisch voor 'm!

Kattengras helpt niet. Wordt wel opgevroten, maar de rest net zo...
Ik heb tegenwoordig kunstplanten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:05:13 #37
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_45625662
bak water (paar cm diep) op leggen en vasttapen; volgende keer dat hij erop springt, krijgt hij natte poten.

zelf zou ik het beest gewoon meteen het huis uit sodemieteren, lijkt me veel effectiever.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_45625732

Zie naam van plaatje.

Plantenspuit heeft bij ons het beste gewerkt en snachts gewoon naar buiten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_45625760
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef doeka het volgende:
Als mijn oma vroeger aan tafel de krant wilde lezen, legde ze sinaasappels op de krant; zo lieten de katten haar met rust; volgens mijn oma was het de lucht van sinaasappels die ze niet prettig vonden; misschien iets van zo'n luchtverfrissersdingie met sinaasappelgeur of anders een netje sinaasappels
Kan ik ook eens proberen.

Je avatar ging net pre-cies mee op de muziek hier. Erg geestig!!
pi_45625774
er stroom opzetten. Gewoon een plaatje metaal op de kast leggen lage voltage erop... en die kat schrikt als die op de kast komt.. zal een paar keer gebeuren en dan laat die het wel uit zijn hoofd om weer op de kast te springen. KLinkt misschien naar maar zo kan je ze gemakkelijk gedrag aan of afleren
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_45625791
TVP
Ik heb zelf een doof exemplaar die dezelfde trekjes heeft. Alles met geluid werkt dus niet, stroom is me iets te gortig en water wordt zo'n kliederboel (op de bank bijvoorbeeld)

Ik ga de sinaasappelmethode eens proberen
Dulce de leche!
pi_45625860
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:10 schreef groggy het volgende:
er stroom opzetten. Gewoon een plaatje metaal op de kast leggen lage voltage erop... en die kat schrikt als die op de kast komt.. zal een paar keer gebeuren en dan laat die het wel uit zijn hoofd om weer op de kast te springen. KLinkt misschien naar maar zo kan je ze gemakkelijk gedrag aan of afleren
Want dat deden je ouders ook vroeger met jou

Niet speciek oip Groggy gericht, maar op alle soortgelijke reacties:
Sorry hoor, maar al die opmerkingen over stroom en ander dierhatelijke dingen zijn echt te laag voor woorden. Nogmaals ik ben gehecht aan mijn kat, maar als ik tips zoek om een kat te mishandelen weet ik waar ik moet zijn.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:15:59 #43
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_45625932
Zet een hond op de kast
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:16:33 #44
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_45625945
peper strooien vinden ze trouwens ook niet leuk; goede manier om katten weg te jagen uit je tuin, maar natuurlijk ook van de kast af.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_45625965
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:13 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar al die opmerkingen over stroom en ander dierhatelijke dingen zijn echt te laag voor woorden. Nogmaals ik ben gehecht aan mijn kat, maar als ik tips zoek om een kat te mishandelen weet ik waar ik moet zijn.
Ach er zijn toch ook hondebezitters die een antiblafband om de hals van hun hond doen?
(voor de goede orde is ben tegenstander van electroshockleerprocessen)
Dulce de leche!
pi_45626029
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:16 schreef dr.dunno het volgende:
peper strooien vinden ze trouwens ook niet leuk; goede manier om katten weg te jagen uit je tuin, maar natuurlijk ook van de kast af.
Geprobeerd met verse peper uit een perpermolen! en had me nog niet omgedraaid of dat K*tbeest lag weer op de bank.
Werkt dus niet bij alle katten
Dulce de leche!
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:20:01 #47
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_45626034
Heb hier precies hetzelfde probleem... Staan geen planten meer op, maar mevrouw Queen blijft tegen die kast op klimmen.En er echt tegen op he. Niet in 1x er boven op, nee de nagels erin en klimmen maar... Heb 'm al moeten schuren en schilderen en nu begint ze weer.
Ik heb zelfs al een klimpaal tot op het plafond, maar daar gaat ze juist niet op zitten. Neehee de kast is veel leuker.
Dat van die sinasappel geur heb ik vaker gehoord, ga ik nu ook maar eens proberen.

En over de ficus: das waarschijnlijk de enige plant waar katten niet aan vreten. Heb er nu inmiddels al 6 en ze laten ze allemaal gelukkig met rust.

Sterkte ermee :-D
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:20:24 #48
142400 RedFever007
pi_45626051
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:13 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Dude, het is niet zo dat die kat geëlektrocuteerd wordt ofzo Alleen een klein stroomstootje. Werkt prima en dat beest houdt er echt geen trauma's aan over. En een stuk effectiever dan cd hoesjes of knikkers
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:21:26 #49
142400 RedFever007
pi_45626082
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:17 schreef guntherschneider het volgende:

[..]

Ach er zijn toch ook hondebezitters die een antiblafband om de hals van hun hond doen?
Jah daar ben ik ook een tegenstander van
Mensen die dat doen
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:22:04 #50
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45626093
leeuwenpoep ,kan je in Artis halen .
gaan ze echt er met een boog omheen
Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties