abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:03:06 #1
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45622740
De relatie met m'n vriend loopt al een tijdje niet lekker. Hij is best een dominant typetje en ik heb dan ook al jaren het gevoel dat onze relatie niet gelijkwaardig is. Er zijn periodes waarin ik me hierbij neer kan leggen en accepteer dat ik me de 'mindere' voel. Maar altijd weer gaat dit na een tijdje knagen en krijg ik het gevoel dat ik mezelf niet ben. Al wel honderd keer heb ik geprobeerd om er met hem over te praten, maar bijna altijd mondt dit uit in ruzies en verwijten over en weer. Zo ook afgelopen week.

Na weer een emotionele ruzie gisteravond, waarin zowel hij als ik onze twijfels hebben uitgesproken over de relatie waarop deze nu loopt, heb ik geopperd om een paar dagen weg te gaan om eens goed na te denken over wat ik wil. Ik kan dit weekend in het leegstaande huisje van m'n moeder. Ik hoopte daar een beetje tot rust te komen en in een nieuwe omgeving mezelf de vraag te kunnen stellen of ik gelukkig ben in deze relatie. Ik hoopte vooral ook antwoord te krijgen op de vraag of ik me ongelukkig voel dóór onze relatie of dat andere zaken uit m'n jeugd misschien een negatieve invloed hebben. Oftewel: wat veroorzaakt wat? Ís hij bijvoorbeeld wel dominant, of voel ik dat alleen maar zo omdat ik de laatste tijd weinig kan hebben en me daardoor sneller aangevallen voel?

Maar nu ben ik toch gaan twijfelen of dit wel een goede beslissing is. Is het wel een goed idee is om een weekendje alleen weg te gaan of is het misschien verstandiger is om samen een weekendje weg te gaan om elkaars leuke kanten te herontdekken? We hebben het namelijk allebei zo druk dat we nauwelijks aan leuke dingen samen toekomen. Het komt erop neer dat we samen eten en samen slapen.

Ik ben bang dat een time-out het begin van einde zal betekenen. En ik wil hem voor geen goud kwijt. Ik wil dat er iets verandert. Dan kan zijn houding zijn, maar net zo goed die van mij.

Wat denken jullie? Samen of alleen een weekendje weg? En hebben jullie nog tips voor een ontspannen weekendje?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_45622941
Uit ervaring zeg ik dat een time-out het begin van het einde is.
Je zegt zelf dat je jezelf minderwaardig voelt in je relatie en dat als jullie erover praten dat er dan ruzie van komt, ik denk niet dat dit een goede basis is voor een relatie.
Ik zou zeggen ga een weekend samen weg en probeer er zonder ruzie over te praten.
succes
Haters gonna hate.
pi_45622973
Zo te horen is samen een weekend weg of uitstel van de break-up of gelijk de laatste druppel in de emmer.
pi_45623011
Volgens mij weet je nu het antwoord al of je gelukkig bent of niet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45623074
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:03 schreef Lllaura het volgende:
ik heb dan ook al jaren het gevoel dat onze relatie niet gelijkwaardig is. Er zijn periodes waarin ik accepteer dat ik me de 'mindere' voel.
Ik heb de belangrijkste opmerking uit je tekst gepikt.
Je zegt het zelf al.
Dat is nooit goed in of voor een relatie.

Je time out gaat niet werken, denk ik.

Leren van deze ervaring en lozen die gozert.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:25:22 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45623150
Zie met name de post van Lucille.Een stabiele realtie dient denk ik gebaseerd te zijn op werderzijds vertrouwen en respect.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:29:27 #7
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45623231
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:

[..]

Ik heb de belangrijkste opmerking uit je tekst gepikt.
Je zegt het zelf al.
Dat is nooit goed in of voor een relatie.

Je time out gaat niet werken, denk ik.

Leren van deze ervaring en lozen die gozert.
Dat is het 'm juist. Ik weet niet zo goed aan wie het ligt. Ligt het wel echt hem hem of kan ik gewoon te weinig hebben omdat ik emotioneel door een kloteperiode heenga? Het is ook lastig om concrete voorbeelden te noemen van zijn 'dominantie'. Het is houding waar ik niet zo goed mee weet om te gaan. Hij houdt van me, dat weet ik zeker, en hij is me niet bewust aan het kwetsen. Het zijn alleen bepaalde trekjes van hem waar ik heel onzeker van word.

Ik denk dat het er ook heel erg mee te maken heeft dat hij alles betaalt. Ik studeer, krijg geen stufi meer en heb alleen een weekendbaantje. Hij betaalt het huis, de telefoonrekening, álles. Mijn bijdrage bestaat uit af en toe een boodschapje. Ik denk dat dat gevoelsmatig ook een hoop doet.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_45623262
Volgens mij wordt de time out verkeerd begrepen. Volgens mij wil ze gewoon 2-3 dagen even alleen nadenken over haar relatie en niet elkaar gelijk een maand niet zien o.i.d.
Zelf geef je wel aan dat je je al een hele tijd niet lekker voelt in je relatie.
Ik denk dat het wel een goed idee is om 2-3 dagen alleen goed na te denken over je relatie en dan ook echt alleen dus niet met andere mensen over hebben want die kunnen je beinvloeden.
Na dat weekendje zal je het er nog wel met je vriend over moeten hebben over hoe jij denkt over je relatie.
Veel succes i.e.g.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_45623299
als jij je niet prettig voelt in je relatie moet je je vriend vragen of hij wil meewerken om jou beter te laten voelen, dus het dominante. als hij jou niet respecteerd en jou minderwaardig laat voelen, wtf doe je dan bij hem.

je wilt hem niet kwijt, want... als jij je zo voelt is dat een belediging voor jezelf.

en een paar dagen weg is dat een time-out. ik woon samen maar ik zie mijn vriendin soms alleen als zij al ligt te slapen. dus spreek ik haar ook een paar dagen niet. en als één van ons ff lekker alleen wil zijn is dat geen probleem. dus een time-out wil ik dat weekendje noemen.gewoon ff lekker een weekendje voor je zelf. niets mis mee
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 10:34:29 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45623328
"time out" in je relatie
Staat bijna naast elkaar.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:48:21 #12
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45623621
Time out is misschien ook wel een te zwaar woord.

Het gaat er niet zozeer om dat ie niet wíl veranderen, hij weet niet zo goed wát ie moet veranderen. Het is zijn persoonlijkheid, zijn houding die me onzeker maakt.

Zo is ie bijvoorbeeld heel netjes. En als het huis niet is opgeruimd, wordt ie daar chagrijnig van. Dat zal ie niet uitspreken, maar ik merk dat aan z'n manier van doen. Dan gaat ie lopen mokken of zegt een afspraak af om alsnog te gaan stofzuigen.

Ook houdt ie z'n hart vast als ik met z'n auto wegga en zegt wel tien keer dat ik voorzichtig moet doen. Ik heb nu eenmaal een ander idee van zuinig met spullen omgaan dan hij, vindt ie. Dat terwijl ik acht jaar m'n rijbewijs heb, en nog nooit een krasje heb gemaakt. Ik voel me daardoor een onhandige kluns.

Op feestje laat ie me vaak niet uitpraten en begint halverwege mijn verhaal met z'n eigen verhaal. Dat zijn geen dingen die ie bewust doet, hij heeft het niet eens in de gaten. Het is gewoon een karaktertrek van 'm.

Maar zulke dingen trek ik me heel erg aan. Het zijn kleine dingetjes waardoor ik me niet serieus genomen voel. Maar omdat het allemaal best gevoelsmatige dingen zijn, vind ik het lastig om te beoordelen of het wel aan hem ligt. Of ik niet gewoon een beetje te labiel ben, over wat achter zoek en me te snel benadeeld of minderwaardig voel, terwijl dat misschien helemaal nergens voor nodig is...

[ Bericht 3% gewijzigd door Lllaura op 24-01-2007 10:59:57 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:50:52 #13
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45623698
Ook heb ik vaak het gevoel dat we op de een of andere manier competitie voeren, ipv een team te zijn. Maar ook dat kan weer heel erg met m'n jeugd en de relatie met m'n vader te maken hebben...
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 10:51:42 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45623726
Het is heel simpel. In een relatie is t onmopgelijk elkaar of jezelf te veranderen,een relatie valt of staat met de mate waarin je andermans onhebbelijkheden kunt en wilt accepteren.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:54:13 #15
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_45623799
Als jij dit toe zal blijven laten dan zal hij het blijven doen. En dan ga je uiteindelijk bij hem weg.
Thinking about thinking of you.
pi_45624096
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef SunChaser het volgende:
Het is heel simpel. In een relatie is t onmopgelijk elkaar of jezelf te veranderen,een relatie valt of staat met de mate waarin je andermans onhebbelijkheden kunt en wilt accepteren.
Hier moet ik Sun dus helemaal gelijk in geven. De grootste fout die mensen maken is denken dat ze iemand wel kunnen veranderen. Je kan hooguit de ruwe kantjes er wat afschaven, maar echt veranderen, nee.

soms zijn we het dus ook wel eens met elkaar eens
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 11:11:13 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45624245
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:05 schreef Lucille het volgende:
soms zijn we het dus ook wel eens met elkaar eens
we maken er toch geen gewoonte van he
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:12:57 #18
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45624292
Da's waar, hoewel ik de grens tussen veranderen en rekening houden met elkaar soms een beetje vaag vind. Maar ik weet natuurlijk dat ik hem niet kan veranderen. En daarom probeer ik met periodes onze (in mijn ogen scheve) verhoudingen dus te accepteren. Maar dat gaat na een tijdje knagen: alsof ik dan geen rekening met mezelf hou...
pi_45624344
Tja, timeouts zijn het begin van het einde. Als je in zulke termen begint te denken dan.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:15:25 #20
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_45624361
Mjah dat had mijn vriendin dus 2 jaar lang, en nu is ze weg, of ze gelukkiger is weet ik niet, maar ik denk het wel aangezien ze nog neit trug is.
Thinking about thinking of you.
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 11:15:37 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45624364
Kijk naar Ross en Rachel, het werkt niet, zeker niet omdat je danh uitgaat en anderen gaat daten
pi_45624409
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

we maken er toch geen gewoonte van he
Dilemma

Als ik nee zeg, zijn we het weer eens, als ik ja zeg hebben we een situatie die niet wenselijk is.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:20:47 #23
84328 Lllaura
painting pictures
pi_45624509
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Kijk naar Ross en Rachel, het werkt niet, zeker niet omdat je danh uitgaat en anderen gaat daten
Ik ga maar één weekendje weg hoor.

Time-out blijkt inderdaad niet helemaal het goede woord te zijn. De vraag is eigenlijk: samen of alleen een weekendje weg?
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 11:25:05 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45624631
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:20 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Ik ga maar één weekendje weg hoor.

Time-out blijkt inderdaad niet helemaal het goede woord te zijn. De vraag is eigenlijk: samen of alleen een weekendje weg?

Je kunt toch wel een weekendje zonder elkaar
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:25:26 #25
81237 releaze
best of both worlds
pi_45624639
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:12 schreef Lllaura het volgende:
Da's waar, hoewel ik de grens tussen veranderen en rekening houden met elkaar soms een beetje vaag vind. Maar ik weet natuurlijk dat ik hem niet kan veranderen. En daarom probeer ik met periodes onze (in mijn ogen scheve) verhoudingen dus te accepteren. Maar dat gaat na een tijdje knagen: alsof ik dan geen rekening met mezelf hou...
en je cijfert jezelf daarmee weg.

ik vind het heel moeilijk te beoordelen. je geeft nu situaties waarin hij op z'n strepen gaat staan, maar hoevaak doe jij dat? misschien zijn er wel een rits dingen waarbij jij dominant uit de hoek komt en zijn wensen daarmee niet respecteert. Ik merk dat als ik klagerig ga doen over mn vriends nare eigenschappen hij extra hard benadrukt dat ik ook niet perfect ben. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit (maar goed, wij hebben geen ruzie)

Voor de rest, samen een weekendje weg, dat gaat niet helpen. Omdat door elkaars leuke kanten te zien (als je die al ziet) je de mindere kanten niet zomaar even wegpoetst, of mee leert omgaan. Samen een weekendje weg is echter wel een mooi gebaar, maar ik weet niet of het zo goed getimed is nu dat jij je zo rot voelt in de relatie. Mocht je iig kiezen om met hem verder te gaan dan zou ik dit soort uitjes verplicht inlassen. Gewoon de dagelijkse sleur uit, wie weet wat voor'n stress jullie allebei meenemen naar huis..

Ohja en over dat geld, niet schuldig voelen! Ik neem uit je OP aan dat je samenwoont, bij elkaar hoort. Wat mij betreft gaat alle geld dan in één pot voor het plezier van ons beiden. Je bent samen, je deelt je huis samen, je deelt je bank samen je deelt het bed samen je deelt je alles samen maar je centen niet? Het is maar geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')