zelf heb ik in deze auto gelestquote:
Nee, dat kan ik zelfs niet overtreffen, maar wat heb jij ook een doorzettingsvermogen dan zeg, knap dat je hem uiteindelijk toch gehaald hebtquote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef TweakersOnly het volgende:
Mijn rij-examengeschiedenis
Totaal ruim 140 lessen, 2 theorie-examens, 3 testen en 5 praktijkexamens gehad. Wie overtreft mij?
Wow!quote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef TweakersOnly het volgende:
1997-02: 18 jaar geworden
1997-02: Gestart met lessen
1997-02: Theorie-examen (70 ja/nee vragen) in 1e keer gehaald
1998-04: Na 65 lessen en twee praktijkexamens in een schakelauto bleek dat ik door een oogafwijking geen rijbewijs zou kunnen halen. Wegens geldgebrek (student he) en totaal geen vertrouwen meer in rij-instructeur "noodgedwongen" gestopt.
Vervolgens jaren met fiets/openbaar vervoer mezelf van a naar b gebracht. Rijbewijs had ik al uit mijn hoofd gezet.
Echter: de twijfels bleven zoch, zou ik niet tóch een rijbewijs kunnen halen? Vandaar in 2005 nieuwe poging.
2005-06: Brief met eigen verklaring naar CBR gestuurd.
2005-06: Antwoord van CBR: Alleen rijbewijs in automaat zal mogelijk kunnen zijn. Eerst 10 lessen nemen, daarna testrit met medisch adviseur.
2005-07: Dolblij begonnen met lessen in automaat
2005-10: Eerste testrit met medisch adviseur. Adviseur "weet het nog niet zo zeker", eerst nog maar 15 lessen voor nieuwe test
2005-12: Tweede testrit met medisch adviseur (inmiddels 25 lessen gehad). Zelfde verhaal, CBR "weet het nog niet" en adviseert nogmaals 10 lessen. Echter rij-instructeur en ik hebben meteen nieuwe test aangevraagd
2006-01: Derde testrit. Eindelijk toestemming van CBR om praktijkexamen B met automaat aan te vragen. Meteen aanvraag ingediend, echter wachttijd voor bijzondere examens is 3 maanden.
2006-02: Theorie-examen nogmaals gehaald
2006-04: 1e praktijkexamen, terecht gezakt. Inmiddels bijna 50 lessen
2006-07: 2e praktijkexamen, gezakt op het feit dat ik niet voldoende optrok op een lege autoweg (80 km/h in plaats van 100 km/h) en mislukte bijzondere verrichtingenInmiddels ruim 55 lessen.
2006-10: 3e praktijkexamen met zelfde examinator als 1e examen. Eindelijk GESLAAGD! Totaal ruim 70 lessen genomen.
Totaal ruim 140 lessen, 2 theorie-examens, 3 testen en 5 praktijkexamens gehad. Wie overtreft mij?
Veel succesquote:Op zondag 28 januari 2007 12:47 schreef Nee het volgende:
Zo, morgen om 9:50 moet ik voor de eerste keer op na 65 lessen.
Nou. Ikke niet.. Hoop ikquote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef TweakersOnly het volgende:
1998-04: Na 65 lessen en twee praktijkexamens in een schakelauto bleek dat ik door een oogafwijking geen rijbewijs zou kunnen halen. Wegens geldgebrek (student he) en totaal geen vertrouwen meer in rij-instructeur "noodgedwongen" gestopt.
Vervolgens jaren met fiets/openbaar vervoer mezelf van a naar b gebracht. Rijbewijs had ik al uit mijn hoofd gezet.
Echter: de twijfels bleven zoch, zou ik niet tóch een rijbewijs kunnen halen? Vandaar in 2005 nieuwe poging.
2005-06: Antwoord van CBR: Alleen rijbewijs in automaat zal mogelijk kunnen zijn. Eerst 10 lessen nemen, daarna testrit met medisch adviseur.
2005-10: Eerste testrit met medisch adviseur. Adviseur "weet het nog niet zo zeker", eerst nog maar 15 lessen voor nieuwe test
2005-12: Tweede testrit met medisch adviseur (inmiddels 25 lessen gehad). Zelfde verhaal, CBR "weet het nog niet" en adviseert nogmaals 10 lessen. Echter rij-instructeur en ik hebben meteen nieuwe test aangevraagd
2006-01: Derde testrit. Eindelijk toestemming van CBR om praktijkexamen B met automaat aan te vragen. Meteen aanvraag ingediend, echter wachttijd voor bijzondere examens is 3 maanden.
2006-07: 2e praktijkexamen, gezakt op het feit dat ik niet voldoende optrok op een lege autoweg (80 km/h in plaats van 100 km/h) en mislukte bijzondere verrichtingenInmiddels ruim 55 lessen.
2006-10: 3e praktijkexamen met zelfde examinator als 1e examen. Eindelijk GESLAAGD! Totaal ruim 70 lessen genomen.
zal wel te maken hebben met het feit dat hij minder goed diepte kan inschatten. Als j automaat rijdt hoef je niet te letten op het schakelen etc en kan je je volledig concentreren op de weg en wat er om je heen gebeurt.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat een verhaal TweakersOnly
Maar ik snap alleen niet waarom je alleen automaat mag rijden vanwege een oogafwijking? Ik bedoel je kijkt toch niet naar je pook dus hoe zit dat precies?
Ik had minder dan de helft van de lessen, ook 2 theorieexamens (eerste was verlopen), 6 praktijkexamens... ook veel, maar overtref jou gelukkig niet.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef TweakersOnly het volgende:
En dan is er ook nog zoiets als faalangst.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:29 schreef gfo het volgende:
Kijk met een afwijking kan ik goed begrijpen dat iemand doorzet.. maar als je kerngezond bent en je hebt 65 lessen en 6 examens nodig hebt, dan neem je het auto rijden volgens mij niet serieus?
als je gemotiveerd bent en je wilt graag je rijbewijs lukt het echt wel in hoogstens 3x opgaan
ik zeg toch als iemand kern gezond is en nergens last van. kijk als je zenuwaxchtig bent de eerste keer en je zakt ok.. maar toch geen 5 a 6x ?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan is er ook nog zoiets als faalangst.
Nee hoor, ik heb het ook pas na 5 keer gehaald, terwijl ik kerngezond ben, maar gewoon kei-onzeker was. Maar nu ik hem eenmaal heb ben ik echt superblij dat ik toch heb doorgezetquote:Op zondag 28 januari 2007 17:43 schreef gfo het volgende:
[..]
ik zeg toch als iemand kern gezond is en nergens last van. kijk als je zenuwaxchtig bent de eerste keer en je zakt ok.. maar toch geen 5 a 6x ?
Dan ga je naar de tweede keer toch naar je dokter met het feit dat je zenuwachtig bent
succes morge, en maar wel halen!quote:Op zondag 28 januari 2007 12:47 schreef Nee het volgende:
Zo, morgen om 9:50 moet ik voor de eerste keer op na 65 lessen.
Als ik grof moet schatten ongeveer een 7000 euro.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:55 schreef -XX- het volgende:
Wow!
Hoeveel money ben je er aan kwijt geraakt??
jeetje dan is het idd supergaaf dat al dat geld niet voor niks is geweestquote:Op zondag 28 januari 2007 20:41 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Als ik grof moet schatten ongeveer een 7000 euro.
Bedankt, dat ga ik doen!quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb je al een boek en oefenexamens op cd-rom? Zo niet, regelen dan![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 januari 2007 11:22 schreef Nee het volgende:
Aaah YES, ben geslaagd, eerste keer.
feliquote:Op maandag 29 januari 2007 11:22 schreef Nee het volgende:
Aaah YES, ben geslaagd, eerste keer.
Totaal niet verwacht, ik was stront nerveus enzo, ik maakte steeds ook van die kleine foutjes, zoals naar links gaan ipv naar rechts.
Maar ondanks dat heb ik goed gereden, aldus de examinator.
Morgen gelijk naar het gemeentehuis.
1.5 week geleden gezakt, vandaag geslaagd!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
En vanmiddag moet mijn vriendinnetje afrijden, om twee uur.. Ze heeft wel 'n account op Fok! maar die is vrij inactief.Dus bij deze: succes moppie!
Drie keer is scheepsrecht!
Das snel, hoeveel lessen?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:31 schreef Zosk het volgende:
Maandag 15 januari begonnen, vorige week woensdag TTT gehaald en moet aanstaande vrijdag op![]()
Yey! Feliciteerdquote:Op maandag 29 januari 2007 18:31 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
1.5 week geleden gezakt, vandaag geslaagd!![]()
Overige geslaagden ook gefeliciteerd natuurlijk!!!
Damn wat vlotquote:Op maandag 29 januari 2007 13:31 schreef Zosk het volgende:
Maandag 15 januari begonnen, vorige week woensdag TTT gehaald en moet aanstaande vrijdag op![]()
Probleem is ook nog dat het niet mijn eigen geld is, maar geld van mijn ouders...quote:Op maandag 29 januari 2007 20:53 schreef Maravilla het volgende:
Mja, zoveel mogelijk rijden is natuurlijk wel in je voordeel. Maarja, ook de geldkwestie weer. Ik werk me helemaal suf (8 uur werken voor 1 uur rijles, en dan verdien ik nog erg goed) en ik denk dat ik zou proberen een tussenweg te vinden.![]()
Hmm, ik heb precies hetzelfde tarief...verdachtquote:
Kaching heequote:
Dat 9 euro verschil boeit me niet zo veel...Ik les voor dat 9 euro extra wel in een dikke Audi A6...quote:Op maandag 29 januari 2007 21:58 schreef Skaai het volgende:
[..]
Kaching hee, ik betaal voor 1,5 uur 'slechts' 48 euro.
Ik heb maar weer een rijafspraakje gemaakt voor morgen, om 15:00 weer even het gevoel erin houden en dus even die beroerde examen-foutjes oefenen
Jij verdient hier een pluim voor doorzettingsvermogenquote:Op zondag 28 januari 2007 00:31 schreef TweakersOnly het volgende:
Succes!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:37 schreef Pino_666 het volgende:
Ik mag zodadelijk op voor mijn tweede rijexamen![]()
Wish me luck !![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:59 schreef Brembo het volgende:
Nou ja ik ben er vanaf!
Vandaag examen gedaan, na een provinciale weg, een landweggetje. Toen door Zutphen getourd daar fileparkeren en gekeerd op de weg. Kwam nog een vrouw de rotonde op scheuren met 50, zelfs die vent had dat niet verwacht...
Toen vertelde hij me dat ik geslaagd was, dat na 3x
.
Gezakt... pauperzooi....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:33 schreef Alcarin het volgende:
Succes Pino_666!!![]()
(alsnog/achteraf..)
En en en??![]()
Ik stond op een helling en moest een voorrangsweg (max. 80 km) oprijden. Nu rij ik in een benzine/gas auto, wat de hellingsproef natuurlijk wat lastiger maakt dan met een dieselauto. Dus ik kijk netjes, in de verte komt er een auto van links, maar ik dacht dat ik er nog voorlangs kon. Volledig focussen op de hellingsproef en wegrijden, maar op dat moment was die auto al een stuk dichterbij en werd er ingegrepen.quote:
ach bekijk het zo, het was een stomme fout dus je kunt het wel gewoon. dus de volgende keer haal je het gewoon.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:40 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Ik stond op een helling en moest een voorrangsweg (max. 80 km) oprijden. Nu rij ik in een benzine/gas auto, wat de hellingsproef natuurlijk wat lastiger maakt dan met een dieselauto. Dus ik kijk netjes, in de verte komt er een auto van links, maar ik dacht dat ik er nog voorlangs kon. Volledig focussen op de hellingsproef en wegrijden, maar op dat moment was die auto al een stuk dichterbij en werd er ingegrepen.
Hoewel het een lastige situatie was, blijft het een stomme fout van mij....![]()
ik ken de situatie. gelukkig is het bij mij nog niet tot een aanrijding gekomen, maar een aantal keer moest ik vol in de ankers omdat het van 80-90 ineens naar 20 ging. telefoon, autopapieren en brilkoker hebben al kennis met het dashboard gemaakt op deze manier. vooral op de a28 utrecht-amersfoort is het vrijdagmiddag oppassen.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Baan1980 het volgende:
Ja, van harte mensen. Maar kijk wel ff uit op de snelweg als het druk is !!! Vandaag me eerste aanrijding gehad (afgelopen december me rijbewijs gehaald). Plots stond het stil en kon het niet meer bij remmen........... gevolg. Motorkap krom en putje in me bumper
(moet me baas nog inlichten....)
Ik betaal 60 euro voor 1,5 uur.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:07 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Probleem is ook nog dat het niet mijn eigen geld is, maar geld van mijn ouders...
Als het nou mijn eigen geld was, was het nog makkelijker: mijn geld, mijn beslissing.
* Alcarin gaat maar eens overleggen met haar ouders![]()
Hoe duur zijn jouw rijlessen trouwens, dat je 8 uur moet werken voor 1 les?![]()
Ik zou zo'n 4,5 uur moeten werken voor een uur les denk ik..(gebaseerd op mijn laatstverdiende loon)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |