Je wil dus een discussie op gang brengen, maar eigenlijk heb je je conclusie al lang getrokken? Je zou toch ook een paar "minpunten" van Idols kunnen geven, c.q. "pluspunten" van X-factor?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:51 schreef Andiyan het volgende:
Naar aanleiding van de discussie in dit topique: Hearts #2 "We wants it, we needs it. Must have the precious"
Vond ik deze kwestie wel een apart topic waard:
De aangedragen argumenten:
Idols pluspunten:
Geen Wendy van Dijk.
De kijker bepaalt wie eruit gaat.
Idols backstage.
Geen uitslagshow op zondag.
Geen strijd tussen juryleden.
Ja, mooi dat je nog even aangeeft dat je het eens bent met je eigen OP, maar de kandidaten, en of die wel of niet goed zijn, dat is ook weer een andere discussie dan het vergelijken van de formats. Overigens ben ik van mening dat Hind partout het grootste talent is dat drie seizoenen Idols in Nederland heeft opgeleverd, een vergelijking met Raffaëla is m.i. misplaatst.quote:Ben het geheel hiermee eens. Daarbij zou ik willen toevoegen dat ik overall gezien het talent bij XFA helemaal niet bijzonder vind. Sharon die er imo bovenuit steekt boeit mij eigenlijk niet zoveel. In ieder geval niet zoals ik dat o.a. bij Hind en Raffaëla had van IDO 1 en 3.
Wat vinden jullie?![]()
Ja, ik heb mijn conclusie getrokken. Tegenwicht als dat van --Globe-- is dan ook meer dan welkom. Ik geef alleen mijn mening als TS weer. Daarbij waren de argumenten alleen een samenvatting van wat aangedragen was uit het Heartstopic. Discussieer maar raak dus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:10 schreef Riparius het volgende:
Je wil dus een discussie op gang brengen, maar eigenlijk heb je je conclusie al lang getrokken? Je zou toch ook een paar "minpunten" van Idols kunnen geven, c.q. "pluspunten" van X-factor?
Eens, maar het maakt wel deel uit van het grotere geheel waardoor XFA minder leuk wordt gevonden dan IDO. Daar ging het mij om, ik hoefde geen technische analyse van de argumenten.quote:Verder is een punt als wel/geen Wendy van Dijk een beetje van een andere orde dan de overige punten die je opnoemt. Of je Wendy van Dijk wel of niet leuk of goed vindt is een discussie die los staat van het format.
Ik vergelijk Hind niet met Raffaëla. Ik zeg alleen dat ik ten tijde van die edities hen uitzonderlijk goed vond. Imo is Hind ook een stuk getalenteerder. En zoals ik net al zei, voor mij is XFA ook minder leuk t.o.v. IDO ómdat er minder talent aanwezig is.quote:Ja, mooi dat je nog even aangeeft dat je het eens bent met je eigen OP, maar de kandidaten, en of die wel of niet goed zijn, dat is ook weer een andere discussie dan het vergelijken van de formats. Overigens ben ik van mening dat Hind partout het grootste talent is dat drie seizoenen Idols in Nederland heeft opgeleverd, een vergelijking met Raffaëla is m.i. misplaatst.
dat is zeker zo. mede doordat er maar 3 per catagorie doormochten denk ik dat ze veel talent hebben laten lopen. en dat merk je nuquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:21 schreef Andiyan het volgende:
Ik vergelijk Hind niet met Raffaëla. Ik zeg alleen dat ik ten tijde van die edities hen uitzonderlijk goed vond. Imo is Hind ook een stuk getalenteerder. En zoals ik net al zei, voor mij is XFA ook minder leuk t.o.v. IDO ómdat er minder talent aanwezig is.
dan heb jij de liveshows van X-factor zeker niet gekeken...quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:31 schreef peristilius het volgende:
Wendy van Dijk kan nooit een minpunt zijn!
Gelukkig niet nee.quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:39 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
dan heb jij de liveshows van X-factor zeker niet gekeken...
Logisch, omdat Idols alleen voor jonge solisten isquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een groep als X6 zou nooit een kans krijgen in Idols.
Daar heb je wel een punt. Dat de laatste 10 in dat geval dus ± Sharon, Richy, Christian, Genelva, Nadeche, Jeroen, Maruja, Ruben, Melanie en Nathalie waren. Niet echt een vooruitgang.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:59 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat IDO overschat wordt door sommigen hier. Als het Idols had geheten hadden dezelfde jonge mensen auditie gedaan, hadden waarschijnlijk dezelfde mensen doorgegaan naar de volgende rondes... alleen had je dan kunnen sms-en van af wat nu de 'ultieme test' heette.
Dat ben ik niet met je eens, Eric van Tijn vind ik echt een van de sufste juryleden. Zoutloos commentaar altijd. Niet dat ik Henk nou zo goed vind, maar Eric dus ook niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:44 schreef buzzer het volgende:
Algemeen:
Jury:
Henk vervangen door Eric van Tijn, die vond ik toch wel een stukje scherper. (overigens prima dat Jerney is vervangen door Marian)
Eens, hoewel ik Tooske wel een goede presentactrice vind.. Qua persoon spreekt ze me niet zo aan. Chantal vond ik en slecht, en qua persoon stom.quote:Presentatie: Ik zie toch echt veel liever Wendy dan Tooske of Chantal
Nee, Chantal wasquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:01 schreef --Globe-- het volgende:
Chantal vond ik en slecht, en qua persoon stom.![]()
Ik heb gebarentaal moeten leren door die Tooskequote:Op woensdag 24 januari 2007 17:01 schreef --Globe-- het volgende:
Eens, hoewel ik Tooske wel een goede presentactrice vind.. Qua persoon spreekt ze me niet zo aan. Chantal vond ik en slecht, en qua persoon stom.![]()
Idols-avondquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
Het allergrootste nadeel vind ik gewoon de uitslag op zondag. De backstageshow was gewoon leuk, slap geouwehoer misschien, maar daarom wel leuk. Nu is het op zaterdag gewoon een anti-climax. Bij Idols was de zaterdagavond gewoon Idols-avond
.
zanggroepen hadden leuk kunnen zijn als het niveau hoger had gelegen. X6 vond ik persoonlijk als enige groep finalewaardig. de 'ruzie' tussen de jury vind ik juist niet leuk, omdat het ten koste gaat van de kandidaten, en het commentaar erdoor erg beinvloed wordt.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:04 schreef Hockeylotje het volgende:
Deels mee eens!
Kijk de opzet van het programma x-factor vind ik veel leuker: Je hebt nu ook oudjes en zanggroepen (groepjes als X6 zouden niet ontdekt zijn en dat is te zonde voor woorden!) die mee mogen doen. De presentatrice is geweldig (vind ik zal ik wel weer commentaaar op krijgen...) en de ruzie tussen de juryleden is ook wel weer eenss leuk.
Ik ben het met sommige minpunten aan x-factor wel eens, bijvoorbeeld dat de uitslag op zondag is en dat de backstageshow verdwenen is, maar voor de rest vind ik x-factor leuker!
het podium, dat is idd een pluspunt aan de Xfactorquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:31 schreef alwaysthebest het volgende:
De opzet was bij Idols wat beter ja, wat betreft het uitzendingsschema.
X Factor heeft een toffer podium, en ik vind het leuk dat er groepjes en duo's mee konden doen, geeft wat meer afwisseling.
Uiteindelijk lijkt het me allebei ongeveer hetzelfde, kan niet echt zeggen dat ik het ene programma liever dan de andere zou zien.
Vind je dat Wendy dan ook de liveshows bij Idols alleen zou moeten presenteren of is duopresentatie (bijv. met Martijn) beter?quote:
quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
Het allergrootste nadeel vind ik gewoon de uitslag op zondag. De backstageshow was gewoon leuk, slap geouwehoer misschien, maar daarom wel leuk. Nu is het op zaterdag gewoon een anti-climax. Bij Idols was de zaterdagavond gewoon Idols-avond
.
quote:
Ik wist hetquote:
Ik dacht dat ik dat laatst al had gezegd, maar ik kon het nergens vindenquote:
Dat is niet zo. De kijker bepaalt wie er zeker door gaan, niet wie eruit gaat. Dat was zo bij idols en dat is zo bij X-factor. De jury heeft het bij X-factor ook niet voor het zeggen wie ze eruit donderen, ze mogen alleen een keuze maken tusen de twee acts met de minste publieksstemmen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
De kijker bepaalt wie eruit gaat - Beter inderdaad![]()
Dat is waar, maar goed het is wel goed voor de kijkcijfers al word ik er soms gek van van dat geruzie.. en Marianne had naast X6 ook niet veel talent neequote:Op woensdag 24 januari 2007 18:43 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
zanggroepen hadden leuk kunnen zijn als het niveau hoger had gelegen. X6 vond ik persoonlijk als enige groep finalewaardig. de 'ruzie' tussen de jury vind ik juist niet leuk, omdat het ten koste gaat van de kandidaten, en het commentaar erdoor erg beinvloed wordt.
Beaamquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is niet zo. De kijker bepaalt wie er zeker door gaan, niet wie eruit gaat. Dat was zo bij idols en dat is zo bij X-factor. De jury heeft het bij X-factor ook niet voor het zeggen wie ze eruit donderen, ze mogen alleen een keuze maken tusen de twee acts met de minste publieksstemmen.
Waarschijnlijk wil de jury Dorine het liefst uit haar lijden verlossen (schat ik zo in), maar als ze steeds voldoende stemmen krijgt (en ze had 75% van de wildcard stemmen!) dan blijft ze er gewoon in en kan ze nog winnen ook, jury of geen jury.
Beide systemen hebben voor- en nadelen, maar eigenlijk vind ik dit wel een mooie balans tussen invloed van de kijker en de jury op het verloop van de afvalrace. Het fungeert ook als een soort veiligheidsklep om calamiteiten zoals bij Idols 1 te voorkomen: toen ging het op het laatst tussen Jim en Hind (Jamai had in ieder geval voldoende stemmen om door te gaan) en moest de beste finaliste ooit naar huis. Met het X-factor systeem zou dat nooit zijn gebeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |