abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45617618
Naar aanleiding van de discussie in dit topique: Hearts #2 "We wants it, we needs it. Must have the precious"
Vond ik deze kwestie wel een apart topic waard:

De aangedragen argumenten:

Idols pluspunten:
Geen Wendy van Dijk.
De kijker bepaalt wie eruit gaat.
Idols backstage.
Geen uitslagshow op zondag.
Geen strijd tussen juryleden.

Ben het geheel hiermee eens. Daarbij zou ik willen toevoegen dat ik overall gezien het talent bij XFA helemaal niet bijzonder vind. Sharon die er imo bovenuit steekt boeit mij eigenlijk niet zoveel. In ieder geval niet zoals ik dat o.a. bij Hind en Raffaëla had van IDO 1 en 3.

Wat vinden jullie?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:54:54 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45617720
Ik ben het wel met je eens eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_45618096
wordt een leuke discussie op deze manier want ik ben het ook met je eens.

oh, en bij idols waren er minder problemen in geval van een meet
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
-The hardest thing in this world, is to live in it-
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:07:22 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45618118
Eensch!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45618196
Hm wat tegenwicht dan maar:
ik vind de strijd tussen de juryleden juist een pluspunt van deze serie, omdat ik de jury van Idols heel erg suf vond met elkaar. Ze waren het nagenoeg altijd met elkaar eens.
Verder vond ik de backstage-show weinig toevoegen aan het geheel. Slap geouwehoer eigenlijk.
Verder een wat standaard maar wel belangrijk pluspunt van X-factor: ik vind het goed dat groepen en 26+ 'ers ook de kans krijgen zich te laten zien.
pi_45618207
Op X6 en Anja na had het gewoon een nieuwe Idols editie kunnen zijn met de bijbehorende pluspunten die door Andiyan zijn genoemd. Plus een jury die objectief oordeelt.
That's all folks!
pi_45618210
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:51 schreef Andiyan het volgende:
Naar aanleiding van de discussie in dit topique: Hearts #2 "We wants it, we needs it. Must have the precious"
Vond ik deze kwestie wel een apart topic waard:

De aangedragen argumenten:

Idols pluspunten:
Geen Wendy van Dijk.
De kijker bepaalt wie eruit gaat.
Idols backstage.
Geen uitslagshow op zondag.
Geen strijd tussen juryleden.
Je wil dus een discussie op gang brengen, maar eigenlijk heb je je conclusie al lang getrokken? Je zou toch ook een paar "minpunten" van Idols kunnen geven, c.q. "pluspunten" van X-factor?

Verder is een punt als wel/geen Wendy van Dijk een beetje van een andere orde dan de overige punten die je opnoemt. Of je Wendy van Dijk wel of niet leuk of goed vindt is een discussie die los staat van het format.
quote:
Ben het geheel hiermee eens. Daarbij zou ik willen toevoegen dat ik overall gezien het talent bij XFA helemaal niet bijzonder vind. Sharon die er imo bovenuit steekt boeit mij eigenlijk niet zoveel. In ieder geval niet zoals ik dat o.a. bij Hind en Raffaëla had van IDO 1 en 3.

Wat vinden jullie?
Ja, mooi dat je nog even aangeeft dat je het eens bent met je eigen OP, maar de kandidaten, en of die wel of niet goed zijn, dat is ook weer een andere discussie dan het vergelijken van de formats. Overigens ben ik van mening dat Hind partout het grootste talent is dat drie seizoenen Idols in Nederland heeft opgeleverd, een vergelijking met Raffaëla is m.i. misplaatst.
pi_45618513
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:10 schreef Riparius het volgende:
Je wil dus een discussie op gang brengen, maar eigenlijk heb je je conclusie al lang getrokken? Je zou toch ook een paar "minpunten" van Idols kunnen geven, c.q. "pluspunten" van X-factor?
Ja, ik heb mijn conclusie getrokken. Tegenwicht als dat van --Globe-- is dan ook meer dan welkom. Ik geef alleen mijn mening als TS weer. Daarbij waren de argumenten alleen een samenvatting van wat aangedragen was uit het Heartstopic. Discussieer maar raak dus.
quote:
Verder is een punt als wel/geen Wendy van Dijk een beetje van een andere orde dan de overige punten die je opnoemt. Of je Wendy van Dijk wel of niet leuk of goed vindt is een discussie die los staat van het format.
Eens, maar het maakt wel deel uit van het grotere geheel waardoor XFA minder leuk wordt gevonden dan IDO. Daar ging het mij om, ik hoefde geen technische analyse van de argumenten.
quote:
Ja, mooi dat je nog even aangeeft dat je het eens bent met je eigen OP, maar de kandidaten, en of die wel of niet goed zijn, dat is ook weer een andere discussie dan het vergelijken van de formats. Overigens ben ik van mening dat Hind partout het grootste talent is dat drie seizoenen Idols in Nederland heeft opgeleverd, een vergelijking met Raffaëla is m.i. misplaatst.
Ik vergelijk Hind niet met Raffaëla. Ik zeg alleen dat ik ten tijde van die edities hen uitzonderlijk goed vond. Imo is Hind ook een stuk getalenteerder. En zoals ik net al zei, voor mij is XFA ook minder leuk t.o.v. IDO ómdat er minder talent aanwezig is.
pi_45618659
Dat argument van Wendy vind ik opzich wel goede, ze is echt slecht bezig.
Aan de andere kant vind ik het weer een voordeel dat Chantal dit niet presenteert, omdat ik haar nog slechter vond. Maar daarover heeft iedereen sowieso weer een andere mening, dus zou ik dat er buiten laten.
  woensdag 24 januari 2007 @ 00:28:12 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45618699
Het allergrootste nadeel vind ik gewoon de uitslag op zondag. De backstageshow was gewoon leuk, slap geouwehoer misschien, maar daarom wel leuk . Nu is het op zaterdag gewoon een anti-climax. Bij Idols was de zaterdagavond gewoon Idols-avond .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_45618722
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:21 schreef Andiyan het volgende:

Ik vergelijk Hind niet met Raffaëla. Ik zeg alleen dat ik ten tijde van die edities hen uitzonderlijk goed vond. Imo is Hind ook een stuk getalenteerder. En zoals ik net al zei, voor mij is XFA ook minder leuk t.o.v. IDO ómdat er minder talent aanwezig is.
dat is zeker zo. mede doordat er maar 3 per catagorie doormochten denk ik dat ze veel talent hebben laten lopen. en dat merk je nu
-I don't wanna wake up one day and find that I let all these years go by...wasted-
pi_45618786
Wendy van Dijk kan nooit een minpunt zijn!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_45618966
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:31 schreef peristilius het volgende:
Wendy van Dijk kan nooit een minpunt zijn!
dan heb jij de liveshows van X-factor zeker niet gekeken...
pi_45619000
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:39 schreef Californian_dreamer het volgende:

[..]

dan heb jij de liveshows van X-factor zeker niet gekeken...
Gelukkig niet nee.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_45619138
Vooral bij de groepen had ik toch wel betere duo's, trio's enz. verwacht. Dit is op X6 na B-keus geweest.
That's all folks!
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:10:13 #16
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_45620227
Zal ik van het uitroepteken even een vraagteken maken i/d TT? Dat zorgt hopelijk voor meer discussie!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_45621317
Eens! Helemaal eens.
Whatever I want.
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:59:04 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_45623931
Ik denk dat als het Idols had geheten dat iedereen net zo had lopen klagen over het niveau ten opzichte van vorig jaar. Dat was vorig jaar ook al zo namelijk

Het voordeel van XFA tov IDO vind ik wel de groepen. De 'ouderen' (ahum, vanaf 26 al) voegen voor mij heel weinig toe. Had best 5 jonkies en 5 groepen in de live shows gewild. Maar dat kan ook aan de keuze van Henk liggen (dat weet ik wel zeker eigenlijk al kun je lastig oordelen op basis van de fragmentjes die ze voor de live shows van iedereen laten zien)

Ik denk dat IDO overschat wordt door sommigen hier. Als het Idols had geheten hadden dezelfde jonge mensen auditie gedaan, hadden waarschijnlijk dezelfde mensen doorgegaan naar de volgende rondes... alleen had je dan kunnen sms-en van af wat nu de 'ultieme test' heette.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:44:01 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45625097
Algemeen:

Het punt waarop de jury beslist wie er naar huis gaat moet er per direkt uit worden gehaald. Het publiek hoort te beslissen en niet anders.

Jury:

Henk vervangen door Eric van Tijn, die vond ik toch wel een stukje scherper. (overigens prima dat Jerney is vervangen door Marian)

Presentatie: Ik zie toch echt veel liever Wendy dan Tooske of Chantal

Mix:

Prima dat 26+ is toegevoegd, daar loopt nog voldoende talent rond, hoewel ik me afvraag of je toch niet ergens een grens moet trekken. 26-40 o.i.d.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45625337
Ik vindt XFA rommeliger overkomen. Je ziet dat het de eerste keer is.
Voor de rest wel met de bovenstaande reactie's eens.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_45625581
Een groep als X6 zou nooit een kans krijgen in Idols. Daarnaast ligt de kwaliteit van de shows in x-factor hoger omdat de artiesten getraind worden door de coaches.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:04:00 #22
13973 ranja
image means nothing
pi_45625635
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een groep als X6 zou nooit een kans krijgen in Idols.
Logisch, omdat Idols alleen voor jonge solisten is
Als groepen ook in Idols zouden mogen ligt het niet aan de naam van het programma welke wel en niet door gaan...
pi_45625831
Idols is een format, daar voeg je groepen niet "ff" bij.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_45625970
Allebei ruk
pi_45627581
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:59 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat IDO overschat wordt door sommigen hier. Als het Idols had geheten hadden dezelfde jonge mensen auditie gedaan, hadden waarschijnlijk dezelfde mensen doorgegaan naar de volgende rondes... alleen had je dan kunnen sms-en van af wat nu de 'ultieme test' heette.
Daar heb je wel een punt. Dat de laatste 10 in dat geval dus ± Sharon, Richy, Christian, Genelva, Nadeche, Jeroen, Maruja, Ruben, Melanie en Nathalie waren. Niet echt een vooruitgang.

Maar het was dan wel meer een keuze geweest van al de juryleden, niet alleen van HJ bijv. En misschien doen er bij XFA júist andere mensen auditie omdat het format anders is, omdat IDO na 3 edities al 'uitgemolken' wordt gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')