Lastig te controleren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:34 schreef Hexagon het volgende:
Mwa misschien zit er wat in om meer premie te laten betalen dor mensen die adviezen van artsen in de wind slaan
Sport op zichzelf is gezond. Dat sommige mensen dan van alles breken tja dat hoort erbijquote:Op woensdag 24 januari 2007 07:50 schreef michez het volgende:
Sport, hartstikke gezond zou je denken, maar de blessures die sport veroorzaakt kosten de verzekeraars ook kapitalen. Dan maar ook extra hoge accijns/belastingen op sporten leggen???
Vergeet de ziekmeldingen bij bedrijfen niet. Dat kost de maatschappij ook kapitalen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 07:50 schreef michez het volgende:
Sport, hartstikke gezond zou je denken, maar de blessures die sport veroorzaakt kosten de verzekeraars ook kapitalen. Dan maar ook extra hoge accijns/belastingen op sporten leggen???
En ik zal het onthouden en eeuwig gaan leven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:15 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja, maar als je niet elke dag patat eet ga je niet dood.
Het gaat niet om hoe je het beoordeeld, maar of je het zou willen/moeten doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:58 schreef Lucille het volgende:
Waar leg je de grens? Iemand die twee keer per week een frietje haalt bij Bram Ladage, iemand die wel 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag eet, maar niet aan sport doet? Is iemand die 5 sigaretten per dag rookt, maar wel goed eet en sport ongezonder dan een niet-roker die schilder is en dus bedrijfsmatig dampen inademt die op latere leeftijd longkanker geeft? Ofwel, hoe wil je controleren wanneer iemand ongezond leeft en waar ligt de grens tussen gezond en ongezond leven?
Deze en andere levensmiddelen zijn niet ongezond, wat ongezond is, is eenzijdig en veel eten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:08 schreef A_L_N_F het volgende:
ik vind dat ze indirect het beste dat kunnen heffen.
voer een fat-tax in.
dus chips, spek, varkensvlees, pizza, etc worden allemaal duurder en diezelfde fat-tax word gebruikt om de prijs van gezonde produkten te verlagen.
Op naar een communistisch systeem, iedereen krijgt wekelijks een voedselpakket en daarmee is de kous af.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze en andere levensmiddelen zijn niet ongezond, wat ongezond is, is eenzijdig en veel eten.
Tja, zoals het groentepakket van de Ecologische winkel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op naar een communistisch systeem, iedereen krijgt wekelijks een voedselpakket en daarmee is de kous af.![]()
Ik weet nu al dat ik ooit een hartaanval ga krijgen van de dagelijkse ergernis die ik heb aan alle randdebielen die maar meningen en gedachtes die me geen zier interesseren aan me blijven opdringen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:56 schreef michez het volgende:
Moeten mensen met een ongezonde levensstijl meer zorgpremie betalen????
![]()
Daarom zeg ik toch ook dat gezond eten goedkoper moet worden en ongezond eten duurder. Dan kunnen 'arme' mensen makkelijker gezond voer kopen dan ongezond voer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:45 schreef michez het volgende:
Maar daarmee tref je vooral de onderste laag van de samenleving die toch al weinig hebben mee in de buidel. Is dat wel fair? Uiteindelijk zijn de mensen met een ongezonde levensstijl toch goedkoper??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |