Tenslotte nog een post van Keromane:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
verder dan dit zakt hij niet:
Lange termijn kans op weer winters weer
Nu hopen dat dit gebeurd:
plaatjes zijn als links gebleven, anders werd het teveel..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:09 schreef Keromane het volgende:
Er valt niks te geloven. Het wordt iets frisser met wat winterse neerslag en that's it. De rest is een potentiele situatie zoals er zoveel potentiele situaties zijn. Het kan alle kanten op. Wel wijzen op dit moment veel factoren naar persistent winterweer. Factoren die in een week tijd compleet kunnen veranderen, vandaar dat er niks concreets over te zeggen valt. Behalve dat het er vooralsnog goed uit ziet. Als je van winterweer houdt tenminste.
GME:
[afbeelding]
UKMO:
[afbeelding]
GFS ensemble gemiddelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
ECMWF (oa KNMI)
[afbeelding]
GFS Amerika, geen koude-uitstroom aan de oostkust, gunstig mbt diepe depressievorming:
[afbeelding]
GFS noordelijk halfrond, zondag, redelijk gunstige globale drukverdeling:
[afbeelding]
Idem, woensdag:
[afbeelding]
Neerslagindicatie. Vergeet de regen m.b.t. de verwachte temperaturen
[afbeelding]
En de GFS ensemble gemiddelden op de verst mogelijke termijn, ter illustratie dat modellen uiteindelijk naar klimatologische gemiddelden neigen. Een kaart die vrijwel altijd min of meer hetzelfde is:
[afbeelding]
Alle neerslagprognoses volgens GFS:
http://vakman.weeronline.com/rart_frame.htm
mag maar hoeft nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:08 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
moet ik dit serieus nemen?
Voor degenen die hier komen en geen flauw idee hebben waar Jodelaar het over heeft:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:01 schreef Jodelaar het volgende:
weer voorzichtig een mogelijk nieuw brouwsel voor iets.
Enige positieve dat ik voorlopig uit de opers GFS haal, is dat er in het UGKB geregeld een aflatende wc te zien is.
[afbeelding]
---
van iemand op weeronline forum
-15 op de Canarische eilanden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:05 schreef Lariekoek het volgende:
[afbeelding]
Wat een raar rondje onder England?
van iemand op weeronline forum.. Leuk om te zien hoe zoiets gebeurd!quote:. in het betrouwbare gebied zouden komen, en nog iets zouden verbeteren, dán zou ik zeer onrustig gaan slapen. Let wel, nu is het niet meer dan een losse operuitvoer en bovendien ruim buiten het +180 gebied, dus vooralsnog is het niets om onrustig over te worden. Zie trouwens eens hoe sterk die straalstroom wordt in deze kaarten, ongelooflijk
Kloptquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef IedeK. het volgende:
Die kaarten hebben een hallucinerend effect als je er snel langsscrollt.![]()
![]()
Helaas wel ja..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Ik baal er van dat die winter maar niet wil doorzetten. Alle mooie kaarten zijn voor veel te ver weg jammer genoeg.
Tering!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]maar dit gaat tog niet door.. zoals altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |