Toon jij de noodzaak aan van liberaliseren, jij bent degene die dat zo graag wilt. Dan praten we verder.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:03 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je draait om de essentie heen. Toon nou eerst maar eens de noodzaak van overheidsingrijpen aan, dan praten we verder.
Ik denk dat de noodzaak voor harmonisatie van de postbezorging in de 19e eeuw wel duidelijk is. Nu hebben we een goed werkend systeem en wil ik graag wel eens de noodzaak van het veranderen hiervan zien.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:03 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je draait om de essentie heen. Toon nou eerst maar eens de noodzaak van overheidsingrijpen aan, dan praten we verder.
Standaardisatie, eenvoud. Zoals gezegd heb je anders dadelijk een paar verschillende postbedrijven, met elk verschillende postzegels, met elke verschillende brievenbussen en met elk verschillende dekkingsgebieden. De gemiddelde mens schiet daar niets mee op, het wordt duurder, het wordt onoverzichtelijker en de keuze wordt groter op een gebied waar die noodzaak er helemaal niet is.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:03 schreef NewOrder het volgende:
als ik een bedrijfje start en voor andere bedrijven hun post onder de 50g ga bezorgen ben ik in overtreding (tenzij het reclame drukwerk is).quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niemand houd jouw tegen omdat te doen.
papier. niet heroine.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:39 schreef ethiraseth het volgende:
Tis me wat. Als ik een bedrijfje ga beginnen om heroine aan huis te bezorgen ben ik ook in overtreding.![]()
Zeg maar na je zoveelste "het is me toch wat dat ik geen papier mag bezorgen", ben je er eindelijk achter gekomen wat nu de echte waarde is van het toelaten van meer spelers op de postmarkt en hoe de gemiddelde Nederlander daar uiteindelijk zo van profiteert dat ze er blij mee zijn?quote:
Dat geloof je toch zelf niet hè?quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Zeg maar na je zoveelste "het is me toch wat dat ik geen papier mag bezorgen", ben je er eindelijk achter gekomen wat nu de echte waarde is van het toelaten van meer spelers op de postmarkt en hoe de gemiddelde Nederlander daar uiteindelijk zo van profiteert dat ze er blij mee zijn?
Principe is hetzelfde, het mag namelijk niet. Kan je wel koppig op een forumpje blijven miepen dat het zo gemeen is, maar dat veranderd er echt niks aan.quote:
landelijke dekking en het is een overgangsregeling over 6 maanden hoef je niet meer te zeurenquote:Op woensdag 24 januari 2007 17:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat is dan de noodzaak van het staatsmonopolie dat men nu heeft?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Standaardisatie, eenvoud. Zoals gezegd heb je anders dadelijk een paar verschillende postbedrijven, met elk verschillende postzegels, met elke verschillende brievenbussen en met elk verschillende dekkingsgebieden. De gemiddelde mens schiet daar niets mee op, het wordt duurder, het wordt onoverzichtelijker en de keuze wordt groter op een gebied waar die noodzaak er helemaal niet is.
voor andere bedrijven maar dat is iets anders als zelf mensen inhurenquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef Corelli het volgende:
[..]
als ik een bedrijfje start en voor andere bedrijven hun post onder de 50g ga bezorgen ben ik in overtreding (tenzij het reclame drukwerk is).
ja raar he. Een vodje papier . .. . . . met wat lettertjes er op . . . . . verbieden te bezorgenquote:
papiertje met drukinkt er op vergelijken met een spuit vol met verslavend spul.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ja raar hè, een spuit met chemische middelen erin mag ik ook niet verkopen, stom zeg.![]()
Wat doet nu de hameland hier dan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef Corelli het volgende:
[..]
als ik een bedrijfje start en voor andere bedrijven hun post onder de 50g ga bezorgen ben ik in overtreding (tenzij het reclame drukwerk is).
Het is ook onder de 20 gram, niet onder de 50 gramquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:47 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wat doet nu de hameland hier dan?in de regio hier bezorgen zij al 1,5 jaar post. Gewone brieven onder de 50 gram
Ja ja, de slaaf moet maar aantonen waarom hij van zijn vrijheid zou mogen genieten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:26 schreef ethiraseth het volgende:
Toon jij de noodzaak aan van liberaliseren, jij bent degene die dat zo graag wilt. Dan praten we verder.
Wat begrijp je niet aan de term 'aantonen'?quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:30 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de noodzaak voor harmonisatie van de postbezorging in de 19e eeuw wel duidelijk is. Nu hebben we een goed werkend systeem en wil ik graag wel eens de noodzaak van het veranderen hiervan zien.
Gaat de post dan sneller bezorgd worden, beter, goedkoper?
Geen valide argument voor een door de staat gerechtvaardigd monopolie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:32 schreef FJD het volgende:
Standaardisatie, eenvoud. Zoals gezegd heb je anders dadelijk een paar verschillende postbedrijven, met elk verschillende postzegels, met elke verschillende brievenbussen en met elk verschillende dekkingsgebieden. De gemiddelde mens schiet daar niets mee op, het wordt duurder, het wordt onoverzichtelijker en de keuze wordt groter op een gebied waar die noodzaak er helemaal niet is.
Het enige wat de overheid in dit geval overigens doet is aangeven dat er maar 1 partij toe gestaan is en (waarschijnlijk) dat alle gebieden in Nederland, zonder uitzondering, bediend moeten worden. Het is niet zo dat de TPG een overheidsinstantie is.
En over 6 maanden is die landelijke dekking verdwenen?quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
landelijke dekking en het is een overgangsregeling over 6 maanden hoef je niet meer te zeuren
Brieven ontvangen is een essentieel onderdeel van een samenleving, het is de taak van de overheid om te garanderen dat dat ook gebeurt. Als het nu zo is dat TNT verplicht is om overal post te bezorgen, ook in de uithoeken van de biesbosch etc en ze overal brievenbussen en servicepunten moeten hebben omdat dat moet van de overheid terwijl de concurrentie dat allemaal niet heeft is het niet eerlijk. Daarnaast heeft de TNT strenge CAO salarissen terwijl de concurrenten met stukstarieven werken en onder het minimumloon zitten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Geen valide argument voor een door de staat gerechtvaardigd monopolie.
Zeuren over een verbod op een forum.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:49 schreef Corelli het volgende:
[..]
papiertje met drukinkt er op vergelijken met een spuit vol met verslavend spul.je bent echt niet goed wijs.
Euhm, jij stelt dat het vrij MOET. bewijs maar waarom. Jij bent de aanvaller, bij jou ligt de bewijsplicht dus.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:20 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ja ja, de slaaf moet maar aantonen waarom hij van zijn vrijheid zou mogen genieten.
brieven onder de 20 gram wegen toch ook minder dan 50 gram?quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is ook onder de 20 gram, niet onder de 50 gram
Het gaat hier om de grens, en die ligt niet bij 50 maar bij 20 gramquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:29 schreef erikkll het volgende:
[..]
brieven onder de 20 gram wegen toch ook minder dan 50 gram?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |