ik kan wel wat achterlijke verboden opnoemen uit het verleden waarvan iedereen nu blij is dat we er van af zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je niets beters?
Waarom zou de Nederlander dat erg vinden?
Het kan voor geen enkel postbedrijf uit om voor 42 cent een brief van Termunten naar Terneuzen te zenden.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik heb in het begin al gezegd dat post betaald wordt naar gewicht en niet naar afstand (binnenlands dan). En weet je waarom? Omdat dat kostenvoordelen met zich meebrengt voor TNT.
[..]
Neehoor dat is totaal geen tegenspraak, de aanbieder zal streven naar zoveel mogelijk winst. En dat moet in een postmarkt wel lukken als er eenmaal een sterke positie is verworven aangezien de postbezorging op grote schaal een min of meer natuurlijk monopolie is.quote:vrije markten met hoge tarieven. Dat is haast een tegenspraak.
Er zijn ook zat verboden waarvan iedereen blij is dat ze zijnquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik kan wel wat achterlijke verboden opnoemen uit het verleden waarvan iedereen nu blij is dat we er van af zijn.
Ja, tot nu toe wel, dat is namelijk zo geregeld door de door jou zo verfoeide overheidsbemoeienis. Als de markt écht vrij wordt gegeven, is er niemand die TNT of jouw buurman of wat voor bedrijf dan ook verbiedt om ¤1,37 te vragen voor het bezorgen van een brief in Koningsbosch. Of kan verplichten om überhaupt een brief te bezorgen in Koningsbosch, voor wat voor tarief dan ook.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef Corelli het volgende:
[..]
ik heb in het begin al gezegd dat post betaald wordt naar gewicht en niet naar afstand (binnenlands dan). En weet je waarom? Omdat dat kostenvoordelen met zich meebrengt voor TNT.
De tarieven gaan alleen omhoog als de markt slechts ten dele vrij wordt gegeven (oftewel: de markt wordt vrijgegeven, maar er worden wel eisen aan gesteld m.b.t. landelijke dekking)quote:vrije markten met hoge tarieven. Dat is haast een tegenspraak.
a4 met inkt er op verbieden te bezorgenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn ook zat verboden waarvan iedereen blij is dat ze zijn.
leer eens nederlandsquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan voor geen enkel postbedrijf uit om voor 42 cent een brief van Termunten naar Terneuzen te zenden.
[..]
natuurlijk monopolie?quote:Neehoor dat is totaal geen tegenspraak, de aanbieder zal streven naar zoveel mogelijk winst. En dat moet in een postmarkt wel lukken als er eenmaal een sterke positie is verworven aangezien de postbezorging op grote schaal een min of meer natuurlijk monopolie is.
Je plaat blijft hangen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:29 schreef Corelli het volgende:
[..]
a4 met inkt er op verbieden te bezorgen
ik ben zo blij
maar wel een leuk deuntje, melodisch goed, harmonie klopt ook perfect. nee jullie hebben geen gevoel voor muziek, dat is het.quote:
Anders ga je eens in op wat ik schrijfquote:
Ja maar nu is het gereguleerd.quote:natuurlijk monopolie?
de huidige situatie is een onnatuurlijk monopolie
Of het ontbreekt jou aan enige realiteitszinquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:31 schreef Corelli het volgende:
[..]
maar wel een leuk deuntje, melodisch goed, harmonie klopt ook perfect. nee jullie hebben geen gevoel voor muziek, dat is het.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:41 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
weer zo'n typisch rechtse quasi intellectuele gedachte. Vrije markt leidt tot betere producten en lagere prijzen. Overheid leidt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt bijstellen, maar mischien ben je daar te oud voor.
zat bedrijven waar alleen de prijs telt en de service nietquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:54 schreef Corelli het volgende:
[..]
Waarom is het in godsnaam in 1e instantie dichtgetimmerd dan ?
[..]
Welke kneus laat zijn post nou bezorgen door een bedrijf dat een 1 op 2 failure kans heeft.
Koop jij je computer ook bij een bedrijf als je weet dat hij het de ene dag wel doet en de andere dag niet ?
niemand houd jouw tegen omdat te doen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:10 schreef Corelli het volgende:
[..]
wel degelijk. Zeker omdat het in dit geval om iets simpels gaat als een a4tje met een paar lettertjes er op. Dat wil ik niemand verbieden te bezorgen. Dat is het stukje maatschappelijke intelligentie en gevoel dat ik heb.
in theorie wel in de praktijk blijkt het vaak te kloppenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef Corelli het volgende:
vrije markten met hoge tarieven. Dat is haast een tegenspraak.
dat doet niemand jij kunt gewoon je eigen mannetje inhuren om die meuk te verspreidenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:25 schreef Corelli het volgende:
[..]
als de belastingdienst wil kan ze toch door TNT haar post laten bezorgen. Wat is nou het probleem![]()
dwing alleen mij niet van TNT gebruik te maken
[..]
dat is niet verbodenquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:29 schreef Corelli het volgende:
[..]
a4 met inkt er op verbieden te bezorgen
ik ben zo blij
Die bedrijven verdwijnen vanzelf van de markt als de service te laag wordt. Zo niet dan zijn er blijkbaar mensen die producten alleen op prijs kopen en niet op service. Klagen daarover is trouwens ook iets typisch Hollands. We willen de service van de dure voor de prijs van de goedkopequote:Op woensdag 24 januari 2007 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zat bedrijven waar alleen de prijs telt en de service niet![]()
Mensen moeten wel een reden hebben om blij te zijn met het afschaffen van enkele verboden. Dus, waarom zou de Nederlander na het afschaffen blij zijn dat dit verbod is afgeschaft? Wat is nu het punt waardoor iedereen denkt 'nou het is inderdaad veel beter geworden zeg'.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Corelli het volgende:
ik kan wel wat achterlijke verboden opnoemen uit het verleden waarvan iedereen nu blij is dat we er van af zijn.
Wat is dan de noodzaak van het staatsmonopolie dat men nu heeft?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
op gewone briefpost zit een marge van 3x niets ze moeten het cvooral hebben van pakketten en extra diensten (folders, aangetekend, etc.)
Wat is de noodzaak van verandering in dit geval?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat is dan de noodzaak van het staatsmonopolie dat men nu heeft?
het werkt. En liberaliseren om het liberaliseren is waanzin..quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat is dan de noodzaak van het staatsmonopolie dat men nu heeft?
Als er geen aantoonbare noodzaak is voor overheidsingrijpen in welke markt dan ook, dan is het zaak dat de overheid daaraan voldoet en bestaande beïnvloeding opgeeft.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:51 schreef du_ke het volgende:
Wat is de noodzaak van verandering in dit geval?
Slavernij werkt ook.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
het werkt. En liberaliseren om het liberaliseren is waanzin..
Waarom? Zeker als het nu goed werkt. Je zorgt dan alleen maar voor meer onzekerheid. Er is geen aanwijzing dat de prijs lager zal worden (integendeel). Je zou een openbare aanbesteding van de postbezorging kunnen overwegen maar echt meerwaarde heeft dat ook niet volgens mij.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:59 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als er geen aantoonbare noodzaak is voor overheidsingrijpen in welke markt dan ook, dan is het zaak dat de overheid daaraan voldoet en bestaande beïnvloeding opgeeft.
Je draait om de essentie heen. Toon nou eerst maar eens de noodzaak van overheidsingrijpen aan, dan praten we verder.quote:Op woensdag 24 januari 2007 18:01 schreef du_ke het volgende:
Waarom? Zeker als het nu goed werkt. Je zorgt dan alleen maar voor meer onzekerheid. Er is geen aanwijzing dat de prijs lager zal worden (integendeel). Je zou een openbare aanbesteding van de postbezorging kunnen overwegen maar echt meerwaarde heeft dat ook niet volgens mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |