Niks. Jij moet je creativiteit de vrije loop laten gaan, P. Je hebt niemand nodig die jou vertelt hoe je zus en zo moet doen. Ontdek, ga op je bek en kom terug met iets groots. Verras ons.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:24 schreef Paltos het volgende:
Wat moet ik volgend jaar studeren?
Met zulk advies worden bijstandtrekkers en clochards geborenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Niks. Jij moet je creativiteit de vrije loop laten gaan, P. Je hebt niemand nodig die jou vertelt hoe je zus en zo moet doen. Ontdek, ga op je bek en kom terug met iets groots. Verras ons.
Paltos is wel van een wat hóger niveau, hoor!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:38 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Met zulk advies worden bijstandtrekkers en clochards geboren![]()
Sinds wanneer doen we 2,5 topics in 1 dag?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:38 schreef Dizer het volgende:
Slaap lekker allen. Ik ben morgen de hele dag weg, dus waarschijnlijk maak ik 1000 niet mee
.
Ik ben wel voor een anticlimactische #1000. Niks geen toeters en bellen. Slechts 1 smiley. Of misschien 2...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:39 schreef Bupatih het volgende:
Ik ben al bezig met een toffe op voor het palindromische topic #999.
Of gewoon meteen het topic overslaan en overgaan op #1001.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:40 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een anticlimactische #1000. Niks geen toeters en bellen. Slechts 1 smiley. Of misschien 2...![]()
Dat denken ze allemaal in het begin...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:39 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Paltos is wel van een wat hóger niveau, hoor!
Doe ik..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Niks. Jij moet je creativiteit de vrije loop laten gaan, P. Je hebt niemand nodig die jou vertelt hoe je zus en zo moet doen. Ontdek, ga op je bek en kom terug met iets groots. Verras ons.
Onderschat Paltos eens niet, doerak!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:41 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Dat denken ze allemaal in het begin...![]()
![]()
Ik verheug me nu al op een reunie over 10 jaar met al mijn jaargenoten om te zien hoe al die dromen kapotgeprikt zijn door de realiteit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:41 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
![]()
Als je al direct laag gaat mikken, da's ook niet echt voldoenend, denk ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:41 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
![]()
Ach ja... misschien ben jij een van de positieve uitzonderingen die zichzelf gaat zoeken in Australië en daarna terugkomt om Pabo te studeren in Meppelquote:
Ik zie dagelijks mensen langskomen met dezelfde instellingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:44 schreef Paltos het volgende:
[..]
Als je al direct laag gaat mikken, da's ook niet echt voldoenend, denk ik.![]()
Dat zijn meestal de besten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:47 schreef Paltos het volgende:
Ik vraag het omdat de school interviews organiseert met oud-leerlingen die al werken/nog studeren.
We moesten dus richtingen invullen die we wel willen gaan doen! Maar ik weet nog niets.
Ja. Dat zeg ik. Studeren. Als het niet wil lukken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:48 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Ik zie dagelijks mensen langskomen met dezelfde instellingEn ook soortgenoten die een paar jaar verder zijn: gedesillusioneerd, volslagen kansloos en met depressies waar zelfs het weer nog U tegen zou zeggen
![]()
Dromen, idealen en hoge latten zijn één ding... het sleutelwoord is echter: backupplan![]()
Ik wou altijd piloot worden, totdat ik zag dat je dat ook kan worden met een MBO opleidingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:48 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat zijn meestal de besten.Diegenen die nog niet weten wat ze willen worden.
Je hebt ook van die gasten die al van kinds af aan weten dat ze piloot, journalist of homo willen worden.En dan zijn ze het...en dan houden ze het een aantal jaar vol, gaan ze zich vervelen, vergrijpen ze zich aan een jong mokkel, strandt hun huwelijk en gaan ze onder een brug in Waddinxveen stinkende negers pijpen in ruil voor wat wodka.
Het leven is hard!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:48 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Ik zie dagelijks mensen langskomen met dezelfde instellingEn ook soortgenoten die een paar jaar verder zijn: gedesillusioneerd, volslagen kansloos en met depressies waar zelfs het weer nog U tegen zou zeggen
![]()
Dromen, idealen en hoge latten zijn één ding... het sleutelwoord is echter: backupplan![]()
Mjah, anders vind ik het zo zonde van m'n tijd die ik op de universiteit verspilquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:53 schreef Bupatih het volgende:
Die denkwijze vind ik dan weer nergens op slaan.
Je vindt het leuk om piloot te worden, maar ziet er dan maar van af omdat je het ook kan worden met een MBO-opleiding?
Maar waarméé zou je het liefste rijk en beroemd willen worden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:54 schreef Paltos het volgende:
[..]
Het leven is hard!! Maar je moet je dromen toch ooit nastreven, anders blijf je daar je hele leven zitten met een 'wat als'-gevoel. Niet dat ik specifieke dromen heb buiten rijk en beroemd worden, hihi!
![]()
Ja, kijk, daar komen die dromen dan kijken, maar die heb ik niet echt. Ik zou het liefst vanalles een beetje gedaan hebben!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maar waarméé zou je het liefste rijk en beroemd willen worden?
Hoe tof!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:57 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, kijk, daar komen die dromen dan kijken, maar die heb ik niet echt. Ik zou het liefst vanalles een beetje gedaan hebben!Een jaartje succesvol wetenschappelijk onderzoeker op de Noordpool
, een jaartje archeologisch onderzoek in een oude stad, een jaartje lid van een succesvolle Italiaanse maffia, waarvoor ik m'n eigen dood moet ensceneren om eruit te geraken, ...
![]()
Ga je nog mee naar het FTR meeting? Het is nu in Amsterdamquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:48 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
![]()
Ergens wel. Maar ik mag zulke dingen niet zeggen van GroteMensenZhenar.quote:
Argh, dat is nog wel het ergste: van die "ondersteunende omstaanders" die maar blijven roepen dat iemand zijn dromen moet najagen en dat het allemaal gaat lukken als je het maar wiltquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:49 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja. Dat zeg ik. Studeren. Als het niet wil lukken.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:51 schreef Bupatih het volgende:
Wahahahahahahaha, MBO!! Ik zou m'n hond er nog vanaf schoppen! Hahahahahahaa! MBO!!!!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:57 schreef Paltos het volgende:
[..]
Ja, kijk, daar komen die dromen dan kijken, maar die heb ik niet echt. Ik zou het liefst vanalles een beetje gedaan hebben!Een jaartje succesvol wetenschappelijk onderzoeker op de Noordpool
, een jaartje archeologisch onderzoek in een oude stad, een jaartje lid van een succesvolle Italiaanse maffia, waarvoor ik m'n eigen dood moet ensceneren om eruit te geraken, ...
![]()
Herkenbaar?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:01 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Van die mensen die in het geniep zwelgen in de herinneringen aan alle kansen die ze misschien wel hebben laten liggen
[..]
Ja, in zo'n geval zou ik ook precies hetzelfde zeggen als jij, hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:01 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Argh, dat is nog wel het ergste: van die "ondersteunende omstaanders" die maar blijven roepen dat iemand zijn dromen moet najagen en dat het allemaal gaat lukken als je het maar wiltVan die mensen die in het geniep zwelgen in de herinneringen aan alle kansen die ze misschien wel hebben laten liggen
Dat is het leven, knakkers!
Zo zei ik vijf jaar geleden tegen een vriend die na twee jaar studeren nog geen propedeuse gehaald had (maar wel drie studies had gedaan) dat hij moest kappen met de snelste weg naar een univsersitaire rechtenstudie en zich moest richten op hetgeen hem wél goed afging en waarvan hij al wíst dat hij het leuk vond (dat was toevallig dePabo
).
Gelijk kreeg ik iedereen over mij heen: "dat ik niet zo bot kon omgaan met iemands dromen", "als hij dat nou graag wilt, dan moet hij dat doen", "hij kan het heus wel", blablablakots![]()
Inmiddels is hij achtstejaars student, is hij diverse studies verder, heeft nog steeds geen enkele propedeuse en is nu naarstig op zoek naar een kantoorbaantje maar niemand wil hem hebben omdat hij al die jaren niets "nuttigs" gepresteerd heeft gedurende zijn studententijd.
Laatst bekende hij dat hij toentertijd misschien toch maar naar mij had moeten luisteren![]()
![]()
Je komt er toch niet en je gaat een heel lang, saai, kneuzig leven leiden!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:02 schreef Bupatih het volgende:
Weet je wat het gevaarlijke is?Ik heb ergens altijd het idee gehad dat ik er wel zou komen.
Waar weet ik ook niet. Maar ér. Ergens. Somehow.
En daar word je lui en laks van.
Máár aan de andere kantheb ik ook altijd al het idee gehad dat ik niet lang te leven heb.
Nu maar hopen dat alleen dat eerste uitkomt.
Jezus man, ik ben 17, ik heb nog genoeg tijd om te gaan zwelgen in herinneringen.quote:
Wat een verhaalquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:01 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Argh, dat is nog wel het ergste: van die "ondersteunende omstaanders" die maar blijven roepen dat iemand zijn dromen moet najagen en dat het allemaal gaat lukken als je het maar wiltVan die mensen die in het geniep zwelgen in de herinneringen aan alle kansen die ze misschien wel hebben laten liggen
Dat is het leven, knakkers!
Zo zei ik vijf jaar geleden tegen een vriend die na twee jaar studeren nog geen propedeuse gehaald had (maar wel drie studies had gedaan) dat hij moest kappen met de snelste weg naar een univsersitaire rechtenstudie en zich moest richten op hetgeen hem wél goed afging en waarvan hij al wíst dat hij het leuk vond (dat was toevallig dePabo
).
Gelijk kreeg ik iedereen over mij heen: "dat ik niet zo bot kon omgaan met iemands dromen", "als hij dat nou graag wilt, dan moet hij dat doen", "hij kan het heus wel", blablablakots![]()
Inmiddels is hij achtstejaars student, is hij diverse studies verder, heeft nog steeds geen enkele propedeuse en is nu naarstig op zoek naar een kantoorbaantje maar niemand wil hem hebben omdat hij al die jaren niets "nuttigs" gepresteerd heeft gedurende zijn studententijd.
Laatst bekende hij dat hij toentertijd misschien toch maar naar mij had moeten luisteren![]()
![]()
Het is echt erop of eronder. Een tussenweg is er niet. Daar ben ik me ook al van bewust. Dus ergens probeer ik wel mijn best te doen om aan de goede kant van de weg te belanden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:04 schreef Gezondaar het volgende:
[..]
Je komt er toch niet en je gaat een heel lang, saai, kneuzig leven leiden!![]()
Zo, als dat geen motivatie is om wél je best te doen...![]()
Zo'n vunzige erotiekshop.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:05 schreef Paltos het volgende:
[..]
Jezus man, ik ben 17, ik heb nog genoeg tijd om te gaan zwelgen in herinneringen.
En wat is Pabo?
My point is dat sommige mensen het nut van een backupplan niet inzien en bang zijn daarmee hun leven vast te zetten. En dat ze dan later bedrogen uit kunnen komen. Ofewel:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:04 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, in zo'n geval zou ik ook precies hetzelfde zeggen als jij, hoor.
So, what's your point?
Maar dan andersom:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:49 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Studeren. Als het niet wil lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |