abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47480285
Zeg, ga maar lekker ergens anders met je 'jihad' verder.
pi_47480566
Palestinian resistance blocks IOF incursion in Nablus, more Palestinians kidnapp

[ 20/03/2007 - 11:10 AM ]

NABLUS,(PIC)-- Fighters of the Palestinian resistance have succeeded in blocking IOF troops’ advance into Nablus and Jenin cities at dawn Tuesday and forced them to retreat after intensive clashes with the invaders.

Spokesman of the IOF troops acknowledged that IOF troops pushing through Nablus city came under Palestinian fire, adding that a planted roadside bomb was detonated in an IOF military vehicle in Jenin city, but the spokesman claimed no casualties among the soldiers in the explosion.

On Monday night, large numbers of IOF troops backed by more than 20 military vehicles stormed Nablus and ransacked Palestinian homes in a number of the city’s suburbs.

Limited Palestinian resistance was reported during the incursion, but no casualties were reported, local sources affirmed.

Meanwhile, Palestinian security sources revealed that seven Palestinians citizens were rounded up at the hand of the IOF troops in different parts of the West Bank, including Ramallah, Al-Khalil, and Bethlehem cities among other cities. Israeli military sources alleged that the seven were Fatah and Hamas activists.
The word is the word of the sword, Until the wrongs are righted
pi_47481865
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:13 schreef Triggershot het volgende:
Zeg, ga maar lekker ergens anders met je 'jihad' verder.
tja, de één gaat aan de drank, de ander aan de drugs en weer een ander aan de Islam. Dat deze Hurricane geen religieus of spiritueel ingesteld persoon is, maar een zielige gehersenspoelde idioot mag wel duidelijk zijn. Vervelend voor moslims die de Islam zien om spiritualiteit en zingeving in kwijt te kunnen dat diezelfde Islam wordt gebruikt als een politiek onderdrukkend systeem om de frustratie in kwijt te kunnen voor dit soort gasten.

Het verbaast me overigens dat die jurkmans nog niet geband is.
  Moderator woensdag 21 maart 2007 @ 10:00:14 #204
8781 crew  Frutsel
pi_47500996
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:46 schreef Frutsel het volgende:
================
Nou, het is weer wachten op de tegenaanval van Israël...en we gaan vrolijk verder
Israëlische militairen doden Palestijn in Nablus

(Novum/AP) - Israëlische militairen hebben woensdagochtend een Palestijn gedood in Nablus. De militairen deden een inval in het vluchtelingenkamp Askar om een Palestijn te arresteren. In een vuurgevecht dat daarop ontstond kwam een lid van de Al Aqsa Martelarenbrigade om het leven, zei de aan de Fatah-partij verbonden groep.

Het Israëlische leger zei dat de soldaten hadden geschoten nadat er twee handgranaten naar hen waren gegooid. In Nablus werden vier Palestijnen gearresteerd. Bij invallen elders op de Westoever werden nog eens zestien Palestijnen opgepakt, aldus het leger.
pi_47501156
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:57 schreef fokje het volgende:

[..]

Het verbaast me overigens dat die jurkmans nog niet geband is.
Pas maar op

Alleen al het vragen naar een ban voor deze psychopaat kan leiden tot een Delete.
pi_47510288
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:22 schreef Hurricane1 het volgende:
Palestinian resistance blocks IOF incursion in Nablus, more Palestinians kidnapp

[ 20/03/2007 - 11:10 AM ]

NABLUS,(PIC)-- Fighters of the Palestinian resistance have succeeded in blocking IOF troops’ advance into Nablus and Jenin cities at dawn Tuesday and forced them to retreat after intensive clashes with the invaders.

Spokesman of the IOF troops acknowledged that IOF troops pushing through Nablus city came under Palestinian fire, adding that a planted roadside bomb was detonated in an IOF military vehicle in Jenin city, but the spokesman claimed no casualties among the soldiers in the explosion.

On Monday night, large numbers of IOF troops backed by more than 20 military vehicles stormed Nablus and ransacked Palestinian homes in a number of the city’s suburbs.

Limited Palestinian resistance was reported during the incursion, but no casualties were reported, local sources affirmed.

Meanwhile, Palestinian security sources revealed that seven Palestinians citizens were rounded up at the hand of the IOF troops in different parts of the West Bank, including Ramallah, Al-Khalil, and Bethlehem cities among other cities. Israeli military sources alleged that the seven were Fatah and Hamas activists.
Laffe haas die je bent, ook in het Irak forum. Jij met je internet- jihad. Als je zon stoere vent bent, ga je nu naar Israel of Irak en loop je op een bewakingspost af, met een bommenriem. Kijken of je dan nog zo stoer bent. Ik veracht je
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_47511002
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:30 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Laffe haas die je bent, ook in het Irak forum. Jij met je internet- jihad. Als je zon stoere vent bent, ga je nu naar Israel of Irak en loop je op een bewakingspost af, met een bommenriem. Kijken of je dan nog zo stoer bent. Ik veracht je
Omdat het zo doorzichtig is zal ik het één keer uitleggen. Als Hurrican1 echt zo radicaal zou zijn als hij laat voorkomen dan zou hij helemaal niet op dit forum te vinden zijn, daarmee zou hij zichzelf corrumperen. Het is gewoon een Nederlander die een beetje probeert te provoceren, die heb je ook en het is gewoon een kleine persoonlijkheidsstoornis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijkheidsstoornis meer specifiek een Schizotypische persoonlijkheidsstoornis.
  FOK!fotograaf woensdag 21 maart 2007 @ 15:47:33 #208
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47513261
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Omdat het zo doorzichtig is zal ik het één keer uitleggen. Als Hurrican1 echt zo radicaal zou zijn als hij laat voorkomen dan zou hij helemaal niet op dit forum te vinden zijn, daarmee zou hij zichzelf corrumperen. Het is gewoon een Nederlander die een beetje probeert te provoceren, die heb je ook en het is gewoon een kleine persoonlijkheidsstoornis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijkheidsstoornis meer specifiek een Schizotypische persoonlijkheidsstoornis.
Mwoah, dat denk ik niet. Hij is redelijk consequent in zijn gekreet achter islamitische namen. Een neppert zou niet zo krampachtig dat soort kretologie gebruiken. Dat hij in dergelijke dingen gelooft (zij het in een echte islamitische gedachte of andere psychose) is boeiend. Het is in mijn geval in ieder geval boeiend om te zien in hoeverre iemand zijn gezonde verstand en rationeel denken aan de kant kan zetten.

Dat het in een achtergesteld woestijndorp gebeurt, alla (of allah), maar in een westerse samenleving zou men niet ontevreden genoeg moeten zijn om zo in een wereld te duiken. Het kan altijd nog vluchtgedrag voor eigen verantwoordelijkheid kunnen zijn, maar dat is iets wat alle geloven overeen hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47515177
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:47 schreef freud het volgende:

[..]

Mwoah, dat denk ik niet. Hij is redelijk consequent in zijn gekreet achter islamitische namen. Een neppert zou niet zo krampachtig dat soort kretologie gebruiken. Dat hij in dergelijke dingen gelooft (zij het in een echte islamitische gedachte of andere psychose) is boeiend. Het is in mijn geval in ieder geval boeiend om te zien in hoeverre iemand zijn gezonde verstand en rationeel denken aan de kant kan zetten.

Dat het in een achtergesteld woestijndorp gebeurt, alla (of allah), maar in een westerse samenleving zou men niet ontevreden genoeg moeten zijn om zo in een wereld te duiken. Het kan altijd nog vluchtgedrag voor eigen verantwoordelijkheid kunnen zijn, maar dat is iets wat alle geloven overeen hebben.
Conversos zijn altijd extremer als "oudgebaken"
Ga maar op Maroc nl etc klijken. Daar lopen conversos rond die met hun Nederlandse achtergond extremer zijn als vele Extreme Marrokanen.

Over 5 jaar wordt het ventje wakker en sluit zich de getuigen Jehovas aan , of gaat aan de drank

wedden?
pi_47568688
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47656512
quote:
Zelfs nu Bassam Aramin, een voormalig Palestijnse vrijheidsstrijder, rouwt om zijn 10-jarige dochter die de afgelopen week vermoord werd tijdens geweld tussen stenengooiende Palestijnse jeugd en Israelische politie, zegt hij dat hij met de Israelis wil praten om vrede te maken.

Het is een lange reis geweest voor Aramin (38), een voormalig strijder. Hij zat zeven jaar in Israelische gevangenissen, van 1986 tot 1993, voor wapenbezit en lidmaatschap van Fatah, die toen verboden was.

Maar zijn visies zijn geleidelijk veranderd, en de laatste jaren is hij een actief lid van Strijders voor Vrede, een groep die bestaat uit voormalig Palestijnse militanten en voormalig Israelische militairen, die samenwerken om vrede af te dwingen, en beide kanten te verzoenen.

Zijn dochter, Abir, was afgelopen dinsdag in een opgewekte stemming na een wiskunde-examen op school. Ze liep de poort voor de school uit en stak de stoffige straat over, waar ze een klein kadootje kocht voor haar moeder, Salwa, die haar met studeren had geholpen.

Toen Abir de winkel uitkwam, was een vechtpartij onstaan tussen Palestijnse jongeren die met stenen gooiden en de Israelische grenspolitie. Een moment later werd Abir aan de achterkant van haar hoofd geraakt. Een klap die haar voorover gooide op de straat, volgens haar zusje, Areen (12) die bij haar was. Na drie dagen in het Universitair Hadassah ziekenhuis in Jerusalem overleed Abir, zonder nog uit haar coma te ontwaken.

Samen met zijn Israelische partner, Zohar Shapira, een voormalig lid van een elite commando unit, spreekt Aramin voor studenten en gemeenschappen in Israel en de Westoever.

"Geleidelijk ben ik overtuigd geraakt dat we onze problemen niet kunnen oplossen met wapens, maar dat we moeten praten met de andere zijde," zegt Aramin, die in Anata leeft, een buitenwijk van Jerusalem. "Ik wil met de Israelisch blijven praten zodat ze kunnen begrijpen wat er is gebeurd met mijn dochter."

http://www.iht.com/articles/2007/01/22/news/pals.php

Vrede bereiken moet kunnen en moet verplicht worden
beide landen moeten beiden overleg en pas uit de kamer komen pas als ze een akkoord hebben.
Israel moet stoppen met bloedvergieten dan is de kans er op vrede.
Palestina moet op zijn beurt Israel erkennen en naar vrede streven.
  zondag 25 maart 2007 @ 23:06:39 #212
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_47656768
Oh God, een Meki-topic. Slotje.
2000 light years from home
pi_47656803
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:01 schreef Meki het volgende:

[..]

....en moet ook stoppen met bloedvergieten, dan is de kans er op vrede.
opgelost, slotje

edit: meneer had zelf ook wapens, waarom? twee vechten.. twee..
pi_47656824
Geleidelijk ben ik overtuigd geraakt dat we onze problemen niet kunnen oplossen met wapens, maar dat we moeten praten met de andere zijde," zegt Aramin, die in Anata leeft, een buitenwijk van Jerusalem. "Ik wil met de Israelisch blijven praten zodat ze kunnen begrijpen wat er is gebeurd met mijn dochter."

waren er nog veel mensen zoals deze man
pi_47656877
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:07 schreef Prego het volgende:

[..]

....en moet ook stoppen met bloedvergieten, dan is de kans er op vrede.
opgelost, slotje
Absoluut elke vorm van misdaad moet aangepakt worden
pi_47656946
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrede bereiken moet kunnen en moet verplicht worden
quote:
beide landen moeten beiden overleg en pas uit de kamer komen pas als ze een akkoord hebben.
Die kamer heet "Israël en de Palestijnse gebieden"
quote:
Israel moet stoppen met bloedvergieten dan is de kans er op vrede.
Alleen Israël he
quote:
Je gaat vooruit Meki
pi_47657011
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Absoluut elke vorm van misdaad moet aangepakt worden
ik ben het zowaar met je eens
  zondag 25 maart 2007 @ 23:30:42 #218
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_47657744
Grappig dat 'killed' in de 1e alinea vertaald is met 'vermoord'. Lekker objectief zeg..
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 25 maart 2007 @ 23:34:09 #219
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47657881
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:30 schreef roobje het volgende:
Grappig dat 'killed' in de 1e alinea vertaald is met 'vermoord'. Lekker objectief zeg..
Scherp.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47658433
ik dacht dat DE voor Douwe Egberts stond
pi_47659844
Vrede is oersaai...
  Donald Duck held maandag 26 maart 2007 @ 00:37:01 #222
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47659904
met vrede zou er geen oorlog meer zijn en dan zouden pensioenfondsen niks hebben om in te beleggen.
vrede zuigt!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 26 maart 2007 @ 00:48:43 #223
125878 Gabry
Lento Violento
pi_47660221
Na jarenlange gevangenschap en een kogel in zijn dochter haar achterhoofd kwam de Palestijnse strijder tot inkeer dat geweld toch maar verkeerd was

Inspirerend verhaal Meki

[ Bericht 37% gewijzigd door Gabry op 26-03-2007 00:58:15 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zondag 1 april 2007 @ 21:28:25 #224
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47905043
Olmert nodigt Arabische leiders uit
[Meki - Wrote]
quote:
De Israëlische premier Ehud Olmert heeft zondag "alle Arabische leiders" uitgenodigd om te gaan praten over een allesomvattend vredesplan voor het Midden-Oosten. Hij zei dat na een ontmoeting met de Duitse bondskanselier Angela Merkel in Jeruzalem.

Olmert prees opnieuw een Saudisch vredesinitiatief dat de Arabische Liga vorige week heeft gepresenteerd. Het uit 2002 daterende plan behelst erkenning van de Joodse staat in ruil voor Israëlische terugtrekking achter de grenzen van 1967 en oprichting van een Palestijnse staat. Olmert vindt het plan een goed uitgangspunt voor onderhandelingen.
Olmert nodigt Arabische leiders uit

Olmert is nu erg goed bezig.
Ik prijs zijn houding tegenover de vrede
pi_47905420
ik vind de aandacht in de media voor de palestijntjes echt zwaar overdreven

andere mensen die het veel erger hebben zie je nooit
  Moderator maandag 2 april 2007 @ 09:34:40 #226
8781 crew  Frutsel
pi_47916340
Ben benieuwd of het iniatief van Olmert iets oplevert. Het is in elk geval 'weer' een begin en een stap in de goede richting.
pi_47918908
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:34 schreef Frutsel het volgende:
Ben benieuwd of het iniatief van Olmert iets oplevert. Het is in elk geval 'weer' een begin en een stap in de goede richting.
Ik denk niet dat Olmert dat meent want als de vluchtelingen recht gedaan wordt dan verliest Israel de joodse meerderheid. Daar zit geen enkele knesset lid op te wachten.
  Moderator maandag 2 april 2007 @ 11:39:12 #228
8781 crew  Frutsel
pi_47919675
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Olmert dat meent want als de vluchtelingen recht gedaan wordt dan verliest Israel de joodse meerderheid. Daar zit geen enkele knesset lid op te wachten.
Het feit dat ze met alle partijen om tafel zitten is al iets. Ook dat ze eventueel bereid zijn om 'veroverde' gebieden terug te geven is een pluspunt. Een palestijnse staat is dan ook aan de orde, in ruil voor erkenning van de Joodse staat door alle arabische landen. Jeruzalem zal dan toch een struikelblok blijven/
Feit blijft dat er altijd een splintergroep zal zijn, waarschijnlijk Hamas/Jihad/Hezbollah die met aanslagen alle vorm van vredesvoorstellen zal willen saboteren, waarna Israel weer wraak neemt en zo alles weer in puin schiet.
Ben in elk geval al blij dat ze weer willen gaan praten.
pi_47929616
Gaza klaar voor full-scale war

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?apage=1&cid=1173879228414&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Zal van de zomer wel weer matten worden, zeker met al die Qassams die de grens over vliegen.
Present.
pi_47929729
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zal idd nooit gebeuren.
Present.
  Moderator zondag 15 april 2007 @ 21:44:07 #231
8781 crew  Frutsel
pi_48361691
(Novum/AP) - Een onbekende Palestijnse groep heeft zondag gezegd de Britse journalist te hebben gedood die vorige maand in de Gazastrook werd ontvoerd. De Britse omroep BBC en de Palestijnse regering zeiden niet over bewijzen te beschikken dat het bericht klopt.
In een verklaring die zondag naar nieuwsmedia werd gestuurd zei de groep Brigades van Tawheed en Jihad de 42-jarige Alan Johnston te hebben gedood om kracht bij te zetten aan eisen tot vrijlating van Palestijnse gevangenen door Israël. De groep is onbekend in Gaza, maar de naam is elders in het Midden-Oosten gebruikt door aan Al-Qaida gelieerde groepen.

De BBC, Johnstons werkgever, zei op de hoogte te zijn van de berichten, maar die niet te kunnen bevestigen. De Palestijnse minister van binnenlandse zaken Hani Kawasmeh zei de genoemde groep niet te kennen en niet te kunnen zeggen of de claim serieus is.

De uit Schotland afkomstige Johnston werd op 12 maart in Gaza-stad ontvoerd. Hij was de laatste buitenlandse verslaggever die nog in de Gazastrook was gestationeerd en stond op punt van vertrek toen hij werd ontvoerd. Donderdag riepen de BBC, Al-Jazeera en Sky News in een gezamenlijk programma op tot zijn vrijlating.

De afgelopen anderhalf jaar zij meer dan twaalf buitenlandse journalisten en hulpverleners in de Gazastrook ontvoerd. De meeste werden binnen enkele uren of dagen vrijgelaten.

====================================
Nou..als dit zo is, pleit dat weer goed voor de Palestijnse zaak!
  zondag 15 april 2007 @ 23:22:27 #232
89730 Drugshond
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 08:43:14 #233
8781 crew  Frutsel
pi_48656996
Hamas beschiet Israël met raketten en granaten (Trouw)

(Novum/AP) - Hamas-strijders hebben dinsdag vanuit de Gazastrook raketten en mortiergranaten afgeschoten op Israël. Zij deden dit als vergelding voor de dood van negen Palestijnen bij Israëlische legeracties in het weekeinde.
Hamas verklaarde tientallen raketten en mortiergranaten te hebben afgevuurd; Israël hield het op vijf raketten en acht mortiergranaten. Eén van de raketten kwam terecht in Israël, ten noorden de Gazastrook, zei het leger. Ondanks de beperkte gevolgen vormen de aanvallen een gevaarlijke inbreuk op het vijf maanden oude bestand tussen Israël en de Palestijnen in de Gazastrook.
pi_48660954
Zij deden dit als vergelding voor de dood van negen Palestijnen bij Israëlische legeracties in het weekeinde.
pi_48661274
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef Meki het volgende:
Zij deden dit als vergelding voor de dood van negen Palestijnen bij Israëlische legeracties in het weekeinde.
Wat een ongelooflijk triest argument. Kwaad op kwaad vergelden is nooit goed te praten. Wat een triest mens ben jij zeg.. schaam je diep.
pi_48661486
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:30 schreef feessie het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijk triest argument. Kwaad op kwaad vergelden is nooit goed te praten. Wat een triest mens ben jij zeg.. schaam je diep.
jij moet je schamen. Israel vermoordt zonder enige aanleiding 9 Palestijnen . tjah als straf krijgen ze dit.
en er is geen enkele dode bij gevallen

maak je maar beter druk om die doden en niet om Israel
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:42:57 #237
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_48661683
Ik weet niet of het al eens ter sprake is gekomen hier, maar lees het boek van Joris Luyendijk - Het zijn net mensen. Bood mij nieuwe inzichten
Wat moet je anders?
pi_48661753
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:42 schreef Wutangtony het volgende:
Ik weet niet of het al eens ter sprake is gekomen hier, maar lees het boek van Joris Luyendijk - Het zijn net mensen. Bood mij nieuwe inzichten
Is het een Israelische propoganda boek of neutrale boek ?
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 11:48:11 #239
8781 crew  Frutsel
pi_48661869
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:37 schreef Meki het volgende:

[..]

jij moet je schamen. Israel vermoordt zonder enige aanleiding 9 Palestijnen . tjah als straf krijgen ze dit.

Zonder aanleiding is niet helemaal waar, als je het bericht van 21/04 naleest...
maar goed, het mes snijdt aan twee kanten, zeker in dit geval helaas... en ja, die Israeliers zullen geen lieverdjes zijn, andersom net zo.
pi_48661938
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Moeten die dildo's beter richten , ze kunenn nix maken. En zonder enige aanleiding ? Dream on.. jij hoor echt niet op deze wereld met je kortzichtige kijk op het leven.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:57:45 #241
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_48662237
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Is het een Israelische propoganda boek of neutrale boek ?
Eerder het tegenovergestelde. Verklaart meer waarom Israel als de goede wordt beschouwt en de Palestijnen als de kwade in het conflict. Indrukwekkend boek.
Wat moet je anders?
pi_48725581
http://youtube.com/watch?v=dlnwVjvwIak

Als je diit alleen ziet dan is 4 en 5 herdenking overbodig
pi_48725615
http://youtube.com/watch?v=k-lsiqGHypI&mode=related&search=

Dit was de aanleiding van het ontvoeren van israelische terroristen
pi_48725685
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:19 schreef Meki het volgende:
http://youtube.com/watch?v=dlnwVjvwIak

Als je diit alleen ziet dan is 4 en 5 herdenking overbodig
En wat bedoel je daarmee?
pi_48725750
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En wat bedoel je daarmee?
op 4 en 5 Mei herdenk je alleen Joden. meer niet .
Maar dit herdenken vele landen niet maar juichen het alleen toe.
pi_48725789
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:28 schreef Meki het volgende:

[..]

op 4 en 5 Mei herdenk je alleen Joden. meer niet .
Maar dit herdenken vele landen niet maar juichen het alleen toe.
Ga je in een hoekje zitten schamen, achterlijke flapdrol.

http://www.4en5mei.nl/herdenken

Lees je in en bedenk hoe kortzichtig en beledigend datgene is wat je hier beweert.
pi_48725823
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ga je in een hoekje zitten schamen, achterlijke flapdrol.

http://www.4en5mei.nl/herdenken

Lees je in en bedenk hoe kortzichtig en beledigend datgene is wat je hier beweert.
Sinds wanneer herdenken we de doden van Libanon 2006 en vele Palestijnse doden ??
pi_48725840
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Sinds wanneer herdenken we de doden van Libanon 2006 en vele Palestijnse doden ??
Houd je bek en lees waar 4 & 5 mei werkelijk om gaan.
pi_48725983
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:32 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Houd je bek en lees waar 4 & 5 mei werkelijk om gaan.
Heb ik al gedaan. het gaat alleen om tweede wereldoorlogen. Nergens staat erbij de doden in Libanon en Palestijnse gebieden
  donderdag 26 april 2007 @ 00:54:42 #250
89730 Drugshond
pi_48726238
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:39 schreef Meki het volgende:
Heb ik al gedaan. het gaat alleen om tweede wereldoorlogen. Nergens staat erbij de doden in Libanon en Palestijnse gebieden
- En israelische gebieden -
Maar goed, hier heb je wel een punt te pakken, het gaat over alle gevallen bij een oorlog. Met de focus vooruit. Dit nooit meer.
pi_48726324
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

- En israelische gebieden -
Maar goed, hier heb je wel een punt te pakken, het gaat over alle gevallen bij een oorlog. Met de focus vooruit. Dit nooit meer.
dat ook maar de aantallen doden komen nooit boven 10 doden per jaar terwijl aan de andere kant alleen al in 2006 duizenden doden zijn geteld
  donderdag 26 april 2007 @ 01:17:46 #252
89730 Drugshond
pi_48726531
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

dat ook maar de aantallen doden komen nooit boven 10 doden per jaar terwijl aan de andere kant alleen al in 2006 duizenden doden zijn geteld
Maar de main-focus voor 4-5 mei heeft allereerst te maken met de slachtoffers die gevallen zijn tijdens WO-II en de verschrikkingen daarachter. Ook worden na-oorlogse slachtoffers herdacht, maar dat staat in schril contrast met de duistere periode van pak en beet 60 jr geleden.
De belangrijke les van 4 en 5 mei is dat vrijheid niet iets vanzelfsprekend is... en vrijheid een prijs heeft.

Overigens... ben je ook zo begaan in het conflict in Dafur.... dat gaat iets verder dan een paar duizend doden. Maar goed Dat is niet de inzet van dit topic.
pi_48727667
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:39 schreef Meki het volgende:

[..]

4 Mei gaat in de eerste plaats om het herdenken van onze doden.

5 Mei gaat in de eerste plaats om het vieren van onze vrijheid.

Waarom zouden we Libanon en Palestina een prominente rol geven? Ja, er gebeuren vreselijke dingen. Maar er is nog veel meer ellende op de wereld, genoeg om 365 dagen te vullen met herdenkingen. Dat is niet realistisch, en daar hebben wij ook niet zoveel mee te maken.

4 en 5 mei overbodig noemen is gewoon een ontzettend kwetsende en belachelijk domme opmerking. Als je het belang en de reden achter die dagen niet begrijpt of niet kent, is er echt iets mis met je als Nederlander.
pi_49396008
quote:
Factional clashes renewed in Gaza
Violence in Gaza
Fighting has broken out in the Gaza Strip for a second day, with two people killed and at least 10 wounded as rival Palestinian factions exchanged fire.

A truce agreed late on Sunday between Fatah and Hamas was broken just hours after it came into effect.

Senior official Saeb Erekat said if the violence was allowed to continue there was no point in having a government.

Sunday's violence was the worst in a single day since the two sides agreed to form a unity government in February.

Five people were killed and 18 injured.

Egyptian mediators brokered an agreement between the factions to pull their armed men off the streets, dismantle roadblocks and return a number of hostages taken on Sunday.

The truce was intended to come into effect at 0100 on Monday (2200 GMT Sunday) but within hours fighting had broken out, with both sides claiming the other had attacked its members.

Factional clashes

Mr Erekat described the violence, together with the abduction of BBC journalist Alan Johnston nine weeks ago, as "despicable scenes".

"I am ashamed as a Palestinian this morning to see the continuation of such chaos. If the government cannot deliver on this one authority, one gun, the rule of law, I believe there is no purpose to have a government," he told the BBC.

"Society can't stand - no social fabric can be maintained if you have multiple authorities and multiple guns.

"Any society, any society on the earth must understand that the one authority, the one gun, the rule of law is the essence of society. And that's it - this is absent now from Gaza."

Sunday's violence began when a leader of the Fatah-linked al-Aqsa Martyrs' Brigades was ambushed and shot dead.

The death of Baha Abu Jarab sparked a series of factional clashes.

His driver also died in the ambush, which the Brigades blamed on the armed wing of Hamas.

Hamas denied the claim, but two Palestinians reportedly linked to Hamas were later killed near a mosque in Gaza City, and nine more people were injured, many of them members of Hamas.

Later, three people were wounded during Abu Jarab's funeral procession in Jabaliya, witnesses said.

Security operation

Sunday's fighting was the worst outbreak of violence since a February ceasefire between the rival factions, who established a unity government in March.

Up to 400 people have died in clashes between the two factions since the Islamist Hamas won last year's parliamentary elections.

Last week, Hamas and Fatah launched a major security operation to crack down on the violence and lawlessness.

Officials said troops loyal to both Fatah and Hamas would now wear the same police uniform and answer to the interior ministry, which has been placed under the control of Hani Qawasmi, a political independent in the coalition government.

Since the Israeli withdrawal from Gaza in 2005, the strip has seen a wave of infighting, armed robberies, deadly family feuds and kidnappings.
. Nou nou, ze kunnen weer trots zijn op zichzelf hoor.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_49396304
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:00 schreef Roi het volgende:

[..]

[afbeelding]. Nou nou, ze kunnen weer trots zijn op zichzelf hoor.
De vraag is waarom het daar zo gewelddadig is. Komt het doordat Fatah en Hamas tot elkaar veroordeeld zijn door het buitenland en wel moeten samenwerken? Lijkt een beetje op een echtpaar dat bij elkaar moet blijven vanwege het huis / hypotheek terwijl men liever wil scheiden.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:33:59 #256
21467 franske19
Hit the deck!
pi_49399158
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

De vraag is waarom het daar zo gewelddadig is. Komt het doordat Fatah en Hamas tot elkaar veroordeeld zijn door het buitenland en wel moeten samenwerken? Lijkt een beetje op een echtpaar dat bij elkaar moet blijven vanwege het huis / hypotheek terwijl men liever wil scheiden.
[afbeelding]
Inderdaad het is allemaal de schuld van de joden en het Westen.

Inmiddels 8 11 doden vandaag door sektarisch geweld.

[ Bericht 3% gewijzigd door franske19 op 15-05-2007 18:19:09 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:46:27 #257
21467 franske19
Hit the deck!
pi_49440802
Vandaag is het ook weer raak. Als de palestijnen iets bewijzen dan is het dat er geen bestaansrecht is voor een palestijnse staat.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:32:12 #258
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49456912
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:46 schreef franske19 het volgende:
Vandaag is het ook weer raak. Als de palestijnen iets bewijzen dan is het dat er geen bestaansrecht is voor een palestijnse staat.
Elk volk ook het Joodse zou recht moeten hebben op een eigen staat. Hetzelfde geld voor de normale Palestijnse burger ook hun is net als het Joodse volk veel ellende overkomen. De meeste burgers kiezen niet voor oorlog. Het voeren van oorlog is tegenwoordig het domein van gewetenloze politici ( of wellicht ontzettend domme politici) die geen enkele rekening houden met belangen van een burger maar des te meer met die van hun zelf. En alle partijen maken zich daar schuldig aan. Los van politieke voorkeur.

Het midden oosten is in mijn ogen een puinhoop. Er is sprake van een supermacht die aan een oorlog begint die ze al bij voorbaat verloren hebben. Als je het volk tegen je hebt. En moet vechten tegen een vijand die ongrijpbaar is. Maar je zelf niet de mogelijkheid hebt je daar aan te passen. Dan heb je al verloren. Daarnaast de methoden die je zou moeten gebruiken om het dan wel te winnen zijn gelukkig binnen de meeste westerse landen onaanvaardbaar. Een sprankje hoop is wel dat Iran en de VS toch willen gaan praten. Want uiteindelijk is praten toch de oplossing. Het kan soms heel lang duren en handen schudden zal er soms niet bij zijn. Maar het kan wel zoals we zeer recent in Ierland konden zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_49496112

3 kinderen doodgemaakt door Israel waar de vader bij was
quote:
Een Israëlische luchtaanval in het zuiden van de Gazastrook heeft zeker drie kinderen het leven gekost.

Het totaal aantal Palestijnen dat vandaag omkwam door Israëlische raketten kwam daarmee op zeven. De kinderen zaten in een auto van het stadsbestuur van Rafah die door een projectiel werd getroffen.

De vader van de kinderen stond even verderop en bleef ongedeerd. Het Israëlische leger heeft bevestigd dat het de aanval heeft uitgevoerd. Militante Palestijnen die raketten op Israël hadden afgevuurd, waren het doelwit.
Vuile kindermoordenaars zijn het ook
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:19:54 #260
46149 __Saviour__
pi_49496164
Bijkomstige slachtoffers. Jammer maar helaas.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496246
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Bijkomstige slachtoffers. Jammer maar helaas.
Hou toch je mond.

je meent er totaal niks van. Je zou pas het inzien als jij de vader was van de drie kinderen
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:22:47 #262
46149 __Saviour__
pi_49496273
Wat zou ik niet menen. Jammer maar helaas, zo is het. Die kinderen waren niet het doelwit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496370
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat zou ik niet menen. Jammer maar helaas, zo is het. Die kinderen waren niet het doelwit.
Jammer maar helaas .
Zo reactie geef je nooit bij een aanslag op een Israeli bus

In plaats van Israel af te keuren van hun massamoord beantwoord je het met jammer helaas
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:26:45 #264
46149 __Saviour__
pi_49496428
Heel simpel: Die kinderen zijn niet het doelwit, maar vallen als bijkomstig slachtoffer.
Zelfvernietigingspalestijnen blazen zich expres op bij burgers en kinderen, met als doel daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496502
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel simpel: Die kinderen zijn niet het doelwit, maar vallen als bijkomstig slachtoffer.
Zelfvernietigingspalestijnen blazen zich expres op bij burgers en kinderen, met als doel daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken
dat zou ik heel erg graag geloven als ik Pro-Israel was. en Anti-burgers.
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:30:16 #266
46149 __Saviour__
pi_49496545
Wil je dan ontkennen dat palestijnen zich expres opblazen bij burgerdoelen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496594
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Wil je dan ontkennen dat palestijnen zich expres opblazen bij burgerdoelen?
Wil jij ontkennen dat Israel express massamoorden pleegt
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:32:30 #268
46149 __Saviour__
pi_49496627
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Wil jij ontkennen dat Israel express massamoorden pleegt
Niet een vraag met een vraag beantwoorden. Geef eerst zelf eens antwoord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496743
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet een vraag met een vraag beantwoorden. Geef eerst zelf eens antwoord.
dat ontken ik niet. en heb het nooit ontkent. jou antwoord op me vraag
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:36:09 #270
46149 __Saviour__
pi_49496761
Mooi zo. Mijn antwoord wordt dan 'ja'.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496806
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooi zo. Mijn antwoord wordt dan 'ja'.
dat wist ik wel. Maar daardoor ben je ook een waardevolle lid van de Joodse Lobby die elke moord op onschuldigen ontkent en de schuld geeft aan Palestijnen en Israel nooit afkeurt
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:38:54 #272
46149 __Saviour__
pi_49496855
Jawel, de joodse lobby, daar is ie weer. Daar heb ik niks mee te maken jongen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496894
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
dan doe je erg je best om er lid van te worden
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:42:54 #274
46149 __Saviour__
pi_49496977
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

dan doe je erg je best om er lid van te worden
Wedstrijdje doen? Of ik eerder lid daarvan ben of jij van hamas?
Klaar? Go!

...

ach verhip, je hebt al gewonnen. Gefeliciteerd!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49497039
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wedstrijdje doen? Of ik eerder lid daarvan ben of jij van hamas?
Klaar? Go!

...

ach verhip, je hebt al gewonnen. Gefeliciteerd!
Jajajaja

Maar als antwoord op een massamoord. Jammer maar helaas beledig je die mensen opnieuw

zo ga je met onschuldigen om. Dat ga je toch ook niet zeggen tegen de 6 miljoen Joden ??. Jammer maar helaas
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:46:29 #276
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49497086
Waar kan ik lid worden van de Joodse Lobby die Israel nooit afkeurt en Palestijnen overal de schuld van geeft?
pi_49497157
bij de CIDI
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:52:48 #278
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49497313
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:48 schreef Meki het volgende:
bij de CIDI
Op de website van CIDI kan ik alle antwoorden vinden op al mijn vragen. Fantastisch.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:23:22 #279
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49498304
quote:
Hitler “grondlegger van Israel”
Als je Mohammed Ali Ramin, adviseur van de Iraanse president mag geloven, dan was Hitler Joods en streefde hij naar de stichting van een Joodse staat om zo van de Joden af te komen.

Deze opvatting zou op zich geen aandacht behoeven als Ramin niet benoemd zou zijn tot secretaris-generaal van de Wereld Federatie voor de studie van de Holocaust, die tijdens de jongste Holocaust ontkenningsconferentie in Iran is opgericht. De oprichting van deze federatie laat zien dat Iran, hoe zeer het Westen de conferentie ook heeft veroordeeld en het onderwerp naar het land der fabelen heeft verwezen, doorgaat met het zaaien van twijfel over de Holocaust. In dat kader promoot Ramin zijn federatie nu als NGO, waardoor deze een zweem van respectabiliteit krijgt.

Zijn `theorie' over de Joodse Hitler gaat als volgt. Hitlers moeder was Joods, zijn vader had een Joodse grootmoeder. Hitler leefde in een haat-liefdeverhouding met zijn Jodendom. Enerzijds omringde hij zich met Joodse raadgevers, inclusief zijn maîtresses. Anderzijds verwelkomde hij het idee van zijn Joodse omgeving de invloedrijke Joden naar het toenmalige Engelse mandaatgebied te verbannen. Hitler dacht met de verbanning van de Joden de steun van de christelijke Westerse naties te verwerven. Dat deze theorie, aldus Ramin, niet in de studieboeken van het Westen terecht is gekomen, komt omdat het Westen dat verboden heeft.
bron
De joden zijn niet gestorven, ze zijn allemaal in Israel.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:24:39 #280
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49498355
Bespottelijk.
pi_49501589
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Meki is er natuurlijk gek op om "joodse lobby" te gebruiken maar correct is hij niet. Feitenlijk betreft het hier namelijk de pro-Israel lobby. Degene die Israel steunen komen uit alle landen, zelfs uit de gebieden die nu nog vallen onder de Palestijnse autoriteit (Naoum Khoury), Libanon (Brigitte Gabriël) of Iran (persoonlijk ken ik een Christen, voormalig moslim uit Iran die pro-Israel is geworden). http://www.annefrank.org/content.asp?PID=508&LID=1

Wat Meki ook niet moet vergeten is dat de "palestijnen" veel meer Christenen hebben omgelegd dan de Israeliers ongelukkigwijs Palestijnen (+/- 100.000 Christelijke slachtoffers in de Libanonoorlog in de jaren 70). Lees: http://home.hetnet.nl/~fm(...)n%20in%20Libanon.htm

Wat Meki geneigd is te vergeten dat er in zijn Marokkaanse genenpakket vast wel een paar joodse genen verzeild zijn geraakt. Wedden dat afstammelingen van één van zijn verre voorouders nu in Israel zitten!
pi_49530187
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 06:28 schreef buachaille het volgende:

[..]

Meki is er natuurlijk gek op om "joodse lobby" te gebruiken maar correct is hij niet. Feitenlijk betreft het hier namelijk de pro-Israel lobby. Degene die Israel steunen komen uit alle landen, zelfs uit de gebieden die nu nog vallen onder de Palestijnse autoriteit (Naoum Khoury), Libanon (Brigitte Gabriël) of Iran (persoonlijk ken ik een Christen, voormalig moslim uit Iran die pro-Israel is geworden). http://www.annefrank.org/content.asp?PID=508&LID=1

Wat Meki ook niet moet vergeten is dat de "palestijnen" veel meer Christenen hebben omgelegd dan de Israeliers ongelukkigwijs Palestijnen (+/- 100.000 Christelijke slachtoffers in de Libanonoorlog in de jaren 70). Lees: http://home.hetnet.nl/~fm(...)n%20in%20Libanon.htm

Wat Meki geneigd is te vergeten dat er in zijn Marokkaanse genenpakket vast wel een paar joodse genen verzeild zijn geraakt. Wedden dat afstammelingen van één van zijn verre voorouders nu in Israel zitten!

Helaas heb je ongelijk. Ik ken veel Joden die Israel afkeuren vanwege hun massamoorden. en elke Vrede willende jood zou dat doen. oow wat erg je vindt een ex-moslim die voor Israel is. hulde

Helaas zit je weer te dromen. maar dat maakt niet uit. Palestijnen voeren geen aanslagen uit. het zijn terrositen die dat doen. en daarbij hoort Israel zeker erbij. en kom niet zeggen dat Palestijnen meer doden hebben gemaakt. tenzij je massamoorden of genocides bent vergeten in Libanon 1982 en 2006.
pi_49530311
quote:
en kom niet zeggen dat Palestijnen meer doden hebben gemaakt. tenzij je massamoorden of genocides bent vergeten in Libanon 1982
Die is hij niet vergeten, vandaar juist zijn opmerking over het bloed dat ook aan Palestijnse handen kleeft.

(Ik zei ''ook'', he, goed lezen.)
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49530363
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Die is hij niet vergeten, vandaar juist zijn opmerking over het bloed dat ook aan Palestijnse handen kleeft.

(Ik zei ''ook'', he, goed lezen.)
dat is ie absoluut vergeten . want anders had hij hetzelfde mening als mij gehad.
jij trouwens ook.
pi_49530673
Je begrijpt het niet, geloof ik.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49548078
Ik zit hier in Jeruzalem en er ontwikkeld zich momenteel rechts achter de olijfberg (vlak bij de veiligheidsmuur) een dikke zwarte rookwolk.
Kan ook gewoon een brandje zijn, maar ik dacht, ik meld het toch maar even.. Je weet maar nooit hier

pi_49548582
Edit, ondertussen is de hele horizon pich black.. het is geen rook, maar een zandstorm. Never mind
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:36:36 #288
21467 franske19
Hit the deck!
pi_49549185
Filmpje van de inslag van een Qassam rakket vlak nadat een tank wagen gepasseerd is.
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 08:19:07 #289
8781 crew  Frutsel
pi_49595097
Palestine Sources - 10 killed in Airstrikes

JERUSALEM (CNN) -- Hours after Israel's prime minister vowed to respond to ongoing rocket attacks with an increased military response, Israeli strikes in Gaza killed at least 10 Palestinians, including a child, Palestinian security sources said Sunday.

Tank fire struck a house in Beit Lahiya in northern Gaza, wounding four people and killing a child, the sources said.

An Israel Defense Forces representative said the strike was in response to two rocket attacks on the Israeli town of Sderot. Fire was returned to the location from where it had emanated, he said.

And a pre-dawn Israeli airstrike Monday targeted a metal workshop in Gaza City, killing one man, the sources said.

An IDF spokeswoman confirmed the attack, calling the target a rocket production site.

Shortly before the missile attack, another airstrike hit the Gaza City home of Hamas lawmaker Khalil Hayya, the sources said.

Hayya was not home at the time, but the strike killed at least eight Palestinian civilians -- including some of the lawmaker's relatives, who were inside -- Palestinian medical sources said.

More than a dozen others were wounded, the sources said.

Hayya was at a meeting with Hamas and Fatah officials in Gaza City at the time of the airstrike to discuss the ongoing truce between the two Palestinian factions, according to Ramattan, a Palestinian news agency.

Israel claims house not target

A spokeswoman for the Israel Defense Forces said the airstrike targeted a cell of five militants who were standing on the street near Hayya's house and not the house itself.

Earlier, an IDF spokesman told CNN an Israeli military tank fired at two locations in northern Gaza from where Qassam rockets had been fired into Israel.

Palestinian security sources said no one was hurt in the the attack, which targeted a house and a group of militants and which they described as an airstrike.

Earlier in the day, Israeli Prime Minister Ehud Olmert said "if the measured steps we are taking on the diplomatic front and on the military front don't bring the desired calm, we will be forced to intensify our response."

His remarks were made at the start of his weekly cabinet meeting.

In addition, an IDF statement said Defense Minister Amir Peretz deemed the area surrounding Gaza a "special situation," granting the military the power to decide whether to close schools or other public places.

The move was made, the IDF said, in response "to the continuing attacks on the civilians in and around the Gaza strip that will likely continue."

Both Olmert's comments and the IDF statement came within hours of an army report on three Qassam rockets fired Sunday into southern Israel from Gaza. Two landed in Sderot, but caused no casualties, the IDF said.

Israeli Army officials on Sunday said that during the prior 24 hours militants had launched 21 rockets into Israel, bringing the total number of rockets fired from Gaza into Israel over the past five days to about 130.

The army said it carried out five retaliatory airstrikes overnight.

Two strikes targeted a Hamas cell and a Hamas vehicle laden with weapons and the other three, launched on Beit Lahiya, Gaza City and Naserat, targeted suspected weapons-making sites, the IDF said.

There was no immediate word from the Palestinians on casualties.

On Saturday, Palestinian medical sources said two Palestinian civilians were killed and four were wounded in an IDF airstrike overnight Friday. An IDF spokesman said the attack, launched south of Beit Hanoun, targeted a group of militants believed to have launched a Qassam rocket on Sderot.

Israel maintains it is merely defending itself, given that dozens of rockets have been fired from Gaza into Israel during the past few days, while the Palestinians have accused Israel of taking advantage of its internal Hamas-Fatah fighting.

As of Sunday morning, the two Palestinian factions seemed to be keeping in-line with their latest cease-fire deal, which took effect Saturday at 3 p.m. (8 a.m. ET) -- the fifth such attempt at peace in a week. (CNN)
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 08:21:04 #290
8781 crew  Frutsel
pi_49595120
Israël zweert aanvallen voort te zetten

Novum/AP) - Israël heeft zondag gezworen zijn aanvallen op Palestijnse strijders die raketten afvuren voort te zetten. Het land voegde de daad bij het woord door verscheidene luchtaanvallen te ondernemen, waarbij aan Palestijnse zijde in totaal ten minste elf doden en dertien gewonden vielen.

Zondagavond werd de woning getroffen van een leider van Hamas, het parlementslid Khalil al-Haya. De parlementariër zelf was niet aanwezig en bleef ongedeerd, maar ten minste acht anderen, onder wie zes leden van zijn familie, vonden de dood, zeiden ooggetuigen.

Al-Haya bevond zich ten tijde van de aanval op een door Egypte georganiseerde bijeenkomst waarop Hamas-vertegenwoordigers met Fatah-vertegenwoordigers spraken over het bestand tussen beide Palestijnse partijen. De raket trof een kamer die diende als ontmoetingsplaats voor de uitgebreide familie van Al-Haya, aldus de ooggetuigen.

Het Israëlische leger bevestigde dat het een luchtaanval had uitgevoerd, maar wilde niet op details ingaan. De aanval volgde op een Israëlisch regeringsbesluit de aanvallen op de Islamitische Jihad en Hamas te intensiveren vanwege herhaalde raketbeschietingen op Israël

Hamas-woordvoerder Fawzi Barhoum zei dat de slachtoffers allen burgers zijn die behoren tot de familie-Al-Haya. Hij noemde de aanval een teken dat Israël het op alle Palestijnen gemunt heeft, inclusief burgers en leiders. Hij zei ook dat Israël met de aanval de weg vrijmaakt voor iedere vorm van vergelding.

Eerder zondag vonden bij een Israëlische luchtaanval drie Palestijnen de dood, onder wie ten minste één lid van Hamas. Zaterdag vielen drie doden en drie gewonden bij twee luchtaanvallen op Palestijnen die raketten wilden afvuren. In totaal zijn in een week tijd ten minste 34 Palestijnen omgekomen bij Israëlische luchtaanvallen.

Ondanks de Israëlische aanvallen vuurden Palestijnse strijders zondag ten minste twaalf raketten op Zuid-Israël af. Verscheidene projectielen explodeerden in het zwaarbelaagde Sderot en richtten daar schade aan, maar er vielen geen slachtoffers. Eén raket verwoestte in een nabijgelegen dorp een populair Indiaas restaurant.

Het Israëlische kabinet zei dat de Israëlische operaties zich zullen richten op Hamas en de Islamitische Jihad, de twee strijdbaarste Palestijnse organisaties. Het gaf geen goedkeuring voor een grootschalig grondoffensief, hoewel premier Ehud Olmert daar eerder voor had gewaarschuwd.

De eerdere luchtaanval van zondag trof een auto in Gaza-stad. Het voertuig barstte uiteen in een bal van vuur, zeiden ooggetuigen. Het Israëlische leger zei dat de vuurbal het gevolg was van explosieven die in de auto waren vervoerd.

Bij een andere luchtaanval was het doelwit volgens Israëlische bronnen een wapenwerkplaats van de Islamitische Jihad. De eigenaar zei evenwel dat zijn stereo- en videowinkel kennelijk per ongeluk was geraakt.

De beschietingen over en weer vonden plaats terwijl de elkaar bestrijdende Palestijnse partijen zich leken te houden aan een bestand dat zij zaterdag na een week van felle gevechten overeenkwamen. In de Gazastrook heerste het gevoel dat de Israëlische vergeldingsaanvallen bijdroegen aan de bereidheid van de Palestijnse facties de wapens neer te leggen.

Hamas en Fatah beloofden elkaar hun strijders terug te trekken van de straten en gijzelaars te zullen ruilen. In de loop van zaterdag verlieten gewapende militieleden hun strategische posities op daken van hoge gebouwen. Bewoners van Gaza-stad durfden eindelijk weer de straat op te gaan en inkopen te doen. De onderlinge strijd kostte meer dan vijftig Palestijnen het leven.

Olmerts zwakke interne positie kreeg zondag een nieuwe slag doordat hardliner en minister van strategische zaken Avigdor Lieberman dreigde met het opstappen van zijn kleine partij Yisrael Beiteinu uit de coalitie, tenzij de regering tot actie tegen Hamas besluit. "Of Hamas wordt ontmanteld of de regering wordt ontmanteld", zei Lieberman. Olmert zou ook met het opstappen van Lieberman een meerderheid behouden. (nieuws.nl)
pi_49604269
Hé, maar in Libanon gaat het ook wel weer lekker. Al zo'n tachtig doden, ofzo, bij gevechten tussen Libanese regeringstroepen en iets wat Fatah al Islam heet.
pi_49616808
Hamas-woordvoerder Fawzi Barhoum zei dat de slachtoffers allen burgers zijn die behoren tot de familie-Al-Haya. Hij noemde de aanval een teken dat Israël het op alle Palestijnen gemunt heeft, inclusief burgers en leiders. Hij zei ook dat Israël met de aanval de weg vrijmaakt voor iedere vorm van vergelding.
pi_49657948
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:01 schreef Meki het volgende:
Jammer voor je maar Israel is de Hamas aan het aanvallen omdat zij Israel aanvallen met qassam rakketten. Waar je natuurlijk niks over hoort in de media. Eergisteren is er een meisje van 9 zwaar gewond geraakt. Gisteren is er iemand door dood gegaan.
pi_49677696
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:01 schreef Meki het volgende:
En jij bent zo dom dat je die gek nog gelooft ook...

Moderator vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17:53 #295
8781 crew  Frutsel
pi_49760965
Nieuwe reeks aanvallen Israël op Gaza

GAZA-STAD - Het Israëlische leger heeft in de nacht van donderdag op vrijdag zeven luchtaanvallen op de Gazastrook uitgevoerd. Een van de acties was gericht tegen een caravan van de militante beweging Hamas in de buurt van het huis van de Palestijnse premier Ismail Haniyah.

Het Israëlische leger stelde dat Haniyah zelf niet het doelwit was van de actie. Eerder deze week zei de Israëlische onderminister van Defensie Ephraim Sneh dat Hamas-kopstuk Haniyah kan worden geliquideerd als onderdeel van een vergeldingsaanval voor het afvuren van Palestijnse raketten op Israël.

Bij de Israëlische aanvallen op doelen in onder meer Gaza-stad en Khan Yunis raakten volgens Palestijnse medici vijf personen gewond.Onder de getroffen doelen was volgens Israël een fabriekje voor het maken van wapens.

Het Israelische leger voert al anderhalve week actie tegen militante Palestijnse bewegingen als Hamas en de Islamitische Jihad. Israël stelt dat de aanvallen een reactie zijn op de raketbeschietingen op doelen in Israël door Palestijnen.

De Palestijnse president Mahmoud Abbas riep de militante Palestijnse groepen donderdag op niet langer raketten op Israël af te vuren. Hamas en de Islamitische Jihad gaven echter geen gehoor aan de oproep. Ze vuurden vrijdag zeker vier Qassam-raketten af op de Negev-woestijn. Daardoor vielen geen slachtoffers. (telegraaf)
pi_49802058
quote:
4 injured in J'lem shooting attack; 2 gunmen killed
JerusalemTwo Palestinian gunmen opened fire at border patrol police in east Jerusalem late Saturday, injuring four, police said.

Israeli border police at the scene fired at the attackers, killing both of them.

Emergency services said four Israelis were injured and evacuated to hospital, one of whom was in serious condition.

The shooting took place in the east Jerusalem neighborhood of Sheik Said, near the security fence.

Police spokesman Micky Rosenfeld said the two Palestinian gunmen opened fire at a joint patrol of Israeli border police and civilian guards along the barrier.

Channel 10 reported that the patrol was ambushed by the Palestinian shooters.

An offshoot of the violent Al Aqsa Martyrs' Brigade, which is affiliated with the Fatah Party of Palestinian Authority President Mahmoud Abbas, claimed responsibility for the shooting attack, according to the Palestinian news Web site Maan.

Rescue services said one of the security men, a 26-year-old man, was shot in the chest and was in serious condition.

Police said that in the exchange of fire between security forces and the gunmen, a Palestinian bystander was hit and was in critical condition. He was being treated by rescue services on the scene
Het is best een raar idee. Ik ben momenteel in Jeruzalem en vandaag heb ik de hele middag in Oost Jeruzalem gezeten. Ik zit hier rustig wat te chatten en te lezen en er rushen een uur geleden een aantal ambulances langs... Nu is dat in een grote stad als Jeruzalem niet zo speciaal, maar even later lees je dan dat er een aanslag is geweest in de wijk waar je net bent geweest. Maakt het allemaal wel een stuk realistischer.
pi_49931428
Het RTL-nieuws loopt ook op de zaken vooruit.... Ik vraag me nog steeds af op wie Israel die gebieden nou bezet heeft... Leugenaars!
pi_49986299
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:28 schreef buachaille het volgende:
Het RTL-nieuws loopt ook op de zaken vooruit.... Ik vraag me nog steeds af op wie Israel die gebieden nou bezet heeft... Leugenaars!
[afbeelding]
Mja.. die Conny Mus is ook zo gekleurd als een paasei.
Laatst was het Jeruzalem day. De dag waarop Israël viert dat ze in '68 tijdens de 6-daagse oorlog, de stad wisten te herenigen door onder andere de oude stad in te nemen op Jordanië.
Tussen haakjes: Jordanië besloot tot vijandschap tegen Israël toen bleek dat Egypte in de pan werd gehakt door de IAF. Ze hadden dus ook buiten het conflict kunnen blijven. Als response besloot Israël om voor eens en voor altijd van de dreiging uit Jeruzalem af te komen, door de Jordanen te verjagen en heel Jeruzalem in te nemen. Van Arabische kant was deze oorlog bedoeld om Israël de zee in de drijven. Hoe je het ook wend of keert.. voor Israël was het een zelfverdedigings oorlog.

Op die bewuste Jeruzalem day had RTL het er alleen maar over dat de arabieren geen feest vierden.. nee.. ze waren zelfs verdrietig dat Israël feest viert.. stel je voor dat je een feestdag weidt aan de overwinning tijdens een overlevingsoorlog zeg.. nou foei hoor Israël.
Conny interviewde enkele arabieren in Oost Jeruzalem, die natuurlijk allemaal heel verdrietig waren en vervolgens besloot hij met wat woorden die de beelden kracht bij zetten over Palestijnen die niks te vieren hadden.

Dat er die zelfde dag uit Gaza een recordaantal van 25 raketten werd geschoten om Israël er aan te herinneren dat het nog lang niet uitgevochten is werd door RTL niet genoemd.
pi_49994225
quote:
Turkey seizes weapons in Syria-bound container from Iran
Published: 05.30.07, 10:45 / Israel News

Turkish authorities seized weapons hidden among construction materials on a Syria-bound train from Iran after Kurdish guerrillas bombed and derailed the train, according to a government official and news reports Wednesday.

The official, speaking Wednesday on condition of anonymity because he was not authorized to speak to the media, said the cargo included machine guns and pistols. The private Dogan news agency said it included a rocket launch pad and 300 rockets as well as other weapons and ammunition. (AP)
pi_49994932
quote:
Video-opname van ontvoerde Britse journalist online

AMSTERDAM - Op internet zijn vrijdag video-opnamen verschenen van de in de Gazastrook ontvoerde Britse journalist Alan Johnston.

BBC-correspondent Johnston zegt in de opnamen dat zijn ontvoerders hem goed behandelen en roept op tot opheffing van de internationale sancties tegen de Palestijnse regering. Het is niet duidelijk van wanneer de opnamen dateren.

De 45-jarige Johnston werd op 12 maart ontvoerd en sindsdien is van hem geen levensteken vernomen. Aangenomen wordt dat hij wordt vastgehouden door het Leger van de Islam, een schimmige Palestijnse groepering. De opnamen verschenen op de website Al-Ekhlaas.

Vrijlating

Vorige week zei een medewerker van de Palestijnse premier Ismail Haniyeh dat Johnston wellicht binnenkort vrijkomt. Het Leger van de Islam heeft de vrijlating van een in Groot-Brittannië gedetineerde moslimextremist geëist in ruil voor de vrijlating van Johnston. De Britse regering zegt echter geen zaken te zullen doen met de ontvoerders.
http://www.nu.nl/news/109(...)urnalist_online.html

http://ia350635.us.archive.org/1/items/jaych_islam/BBC-4.rar
http://ia350635.us.archive.org/1/items/jaych_islam/BBC-3.rar
http://ia350635.us.archive.org/1/items/jaych_islam/BBC-1.rar

Wachtwoord = bbc2007.
pi_50029352
2 kinderen zijn vermoord door Israelische terroristen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')