abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48726324
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

- En israelische gebieden -
Maar goed, hier heb je wel een punt te pakken, het gaat over alle gevallen bij een oorlog. Met de focus vooruit. Dit nooit meer.
dat ook maar de aantallen doden komen nooit boven 10 doden per jaar terwijl aan de andere kant alleen al in 2006 duizenden doden zijn geteld
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 26 april 2007 @ 01:17:46 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48726531
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

dat ook maar de aantallen doden komen nooit boven 10 doden per jaar terwijl aan de andere kant alleen al in 2006 duizenden doden zijn geteld
Maar de main-focus voor 4-5 mei heeft allereerst te maken met de slachtoffers die gevallen zijn tijdens WO-II en de verschrikkingen daarachter. Ook worden na-oorlogse slachtoffers herdacht, maar dat staat in schril contrast met de duistere periode van pak en beet 60 jr geleden.
De belangrijke les van 4 en 5 mei is dat vrijheid niet iets vanzelfsprekend is... en vrijheid een prijs heeft.

Overigens... ben je ook zo begaan in het conflict in Dafur.... dat gaat iets verder dan een paar duizend doden. Maar goed Dat is niet de inzet van dit topic.
pi_48727667
quote:
Op donderdag 26 april 2007 00:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. het gaat alleen om tweede wereldoorlogen. Nergens staat erbij de doden in Libanon en Palestijnse gebieden
4 Mei gaat in de eerste plaats om het herdenken van onze doden.

5 Mei gaat in de eerste plaats om het vieren van onze vrijheid.

Waarom zouden we Libanon en Palestina een prominente rol geven? Ja, er gebeuren vreselijke dingen. Maar er is nog veel meer ellende op de wereld, genoeg om 365 dagen te vullen met herdenkingen. Dat is niet realistisch, en daar hebben wij ook niet zoveel mee te maken.

4 en 5 mei overbodig noemen is gewoon een ontzettend kwetsende en belachelijk domme opmerking. Als je het belang en de reden achter die dagen niet begrijpt of niet kent, is er echt iets mis met je als Nederlander.
pi_49396008
quote:
Factional clashes renewed in Gaza
Violence in Gaza
Fighting has broken out in the Gaza Strip for a second day, with two people killed and at least 10 wounded as rival Palestinian factions exchanged fire.

A truce agreed late on Sunday between Fatah and Hamas was broken just hours after it came into effect.

Senior official Saeb Erekat said if the violence was allowed to continue there was no point in having a government.

Sunday's violence was the worst in a single day since the two sides agreed to form a unity government in February.

Five people were killed and 18 injured.

Egyptian mediators brokered an agreement between the factions to pull their armed men off the streets, dismantle roadblocks and return a number of hostages taken on Sunday.

The truce was intended to come into effect at 0100 on Monday (2200 GMT Sunday) but within hours fighting had broken out, with both sides claiming the other had attacked its members.

Factional clashes

Mr Erekat described the violence, together with the abduction of BBC journalist Alan Johnston nine weeks ago, as "despicable scenes".

"I am ashamed as a Palestinian this morning to see the continuation of such chaos. If the government cannot deliver on this one authority, one gun, the rule of law, I believe there is no purpose to have a government," he told the BBC.

"Society can't stand - no social fabric can be maintained if you have multiple authorities and multiple guns.

"Any society, any society on the earth must understand that the one authority, the one gun, the rule of law is the essence of society. And that's it - this is absent now from Gaza."

Sunday's violence began when a leader of the Fatah-linked al-Aqsa Martyrs' Brigades was ambushed and shot dead.

The death of Baha Abu Jarab sparked a series of factional clashes.

His driver also died in the ambush, which the Brigades blamed on the armed wing of Hamas.

Hamas denied the claim, but two Palestinians reportedly linked to Hamas were later killed near a mosque in Gaza City, and nine more people were injured, many of them members of Hamas.

Later, three people were wounded during Abu Jarab's funeral procession in Jabaliya, witnesses said.

Security operation

Sunday's fighting was the worst outbreak of violence since a February ceasefire between the rival factions, who established a unity government in March.

Up to 400 people have died in clashes between the two factions since the Islamist Hamas won last year's parliamentary elections.

Last week, Hamas and Fatah launched a major security operation to crack down on the violence and lawlessness.

Officials said troops loyal to both Fatah and Hamas would now wear the same police uniform and answer to the interior ministry, which has been placed under the control of Hani Qawasmi, a political independent in the coalition government.

Since the Israeli withdrawal from Gaza in 2005, the strip has seen a wave of infighting, armed robberies, deadly family feuds and kidnappings.
. Nou nou, ze kunnen weer trots zijn op zichzelf hoor.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_49396304
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:00 schreef Roi het volgende:

[..]

[afbeelding]. Nou nou, ze kunnen weer trots zijn op zichzelf hoor.
De vraag is waarom het daar zo gewelddadig is. Komt het doordat Fatah en Hamas tot elkaar veroordeeld zijn door het buitenland en wel moeten samenwerken? Lijkt een beetje op een echtpaar dat bij elkaar moet blijven vanwege het huis / hypotheek terwijl men liever wil scheiden.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:33:59 #256
21467 franske19
Hit the deck!
pi_49399158
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

De vraag is waarom het daar zo gewelddadig is. Komt het doordat Fatah en Hamas tot elkaar veroordeeld zijn door het buitenland en wel moeten samenwerken? Lijkt een beetje op een echtpaar dat bij elkaar moet blijven vanwege het huis / hypotheek terwijl men liever wil scheiden.
[afbeelding]
Inderdaad het is allemaal de schuld van de joden en het Westen.

Inmiddels 8 11 doden vandaag door sektarisch geweld.

[ Bericht 3% gewijzigd door franske19 op 15-05-2007 18:19:09 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:46:27 #257
21467 franske19
Hit the deck!
pi_49440802
Vandaag is het ook weer raak. Als de palestijnen iets bewijzen dan is het dat er geen bestaansrecht is voor een palestijnse staat.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:32:12 #258
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49456912
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:46 schreef franske19 het volgende:
Vandaag is het ook weer raak. Als de palestijnen iets bewijzen dan is het dat er geen bestaansrecht is voor een palestijnse staat.
Elk volk ook het Joodse zou recht moeten hebben op een eigen staat. Hetzelfde geld voor de normale Palestijnse burger ook hun is net als het Joodse volk veel ellende overkomen. De meeste burgers kiezen niet voor oorlog. Het voeren van oorlog is tegenwoordig het domein van gewetenloze politici ( of wellicht ontzettend domme politici) die geen enkele rekening houden met belangen van een burger maar des te meer met die van hun zelf. En alle partijen maken zich daar schuldig aan. Los van politieke voorkeur.

Het midden oosten is in mijn ogen een puinhoop. Er is sprake van een supermacht die aan een oorlog begint die ze al bij voorbaat verloren hebben. Als je het volk tegen je hebt. En moet vechten tegen een vijand die ongrijpbaar is. Maar je zelf niet de mogelijkheid hebt je daar aan te passen. Dan heb je al verloren. Daarnaast de methoden die je zou moeten gebruiken om het dan wel te winnen zijn gelukkig binnen de meeste westerse landen onaanvaardbaar. Een sprankje hoop is wel dat Iran en de VS toch willen gaan praten. Want uiteindelijk is praten toch de oplossing. Het kan soms heel lang duren en handen schudden zal er soms niet bij zijn. Maar het kan wel zoals we zeer recent in Ierland konden zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_49496112

3 kinderen doodgemaakt door Israel waar de vader bij was
quote:
Een Israëlische luchtaanval in het zuiden van de Gazastrook heeft zeker drie kinderen het leven gekost.

Het totaal aantal Palestijnen dat vandaag omkwam door Israëlische raketten kwam daarmee op zeven. De kinderen zaten in een auto van het stadsbestuur van Rafah die door een projectiel werd getroffen.

De vader van de kinderen stond even verderop en bleef ongedeerd. Het Israëlische leger heeft bevestigd dat het de aanval heeft uitgevoerd. Militante Palestijnen die raketten op Israël hadden afgevuurd, waren het doelwit.
Vuile kindermoordenaars zijn het ook
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:19:54 #260
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49496164
Bijkomstige slachtoffers. Jammer maar helaas.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49496246
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Bijkomstige slachtoffers. Jammer maar helaas.
Hou toch je mond.

je meent er totaal niks van. Je zou pas het inzien als jij de vader was van de drie kinderen
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:22:47 #262
46149 __Saviour__
pi_49496273
Wat zou ik niet menen. Jammer maar helaas, zo is het. Die kinderen waren niet het doelwit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496370
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat zou ik niet menen. Jammer maar helaas, zo is het. Die kinderen waren niet het doelwit.
Jammer maar helaas .
Zo reactie geef je nooit bij een aanslag op een Israeli bus

In plaats van Israel af te keuren van hun massamoord beantwoord je het met jammer helaas
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:26:45 #264
46149 __Saviour__
pi_49496428
Heel simpel: Die kinderen zijn niet het doelwit, maar vallen als bijkomstig slachtoffer.
Zelfvernietigingspalestijnen blazen zich expres op bij burgers en kinderen, met als doel daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496502
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Heel simpel: Die kinderen zijn niet het doelwit, maar vallen als bijkomstig slachtoffer.
Zelfvernietigingspalestijnen blazen zich expres op bij burgers en kinderen, met als doel daar zoveel mogelijk slachtoffers te maken
dat zou ik heel erg graag geloven als ik Pro-Israel was. en Anti-burgers.
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:30:16 #266
46149 __Saviour__
pi_49496545
Wil je dan ontkennen dat palestijnen zich expres opblazen bij burgerdoelen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496594
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Wil je dan ontkennen dat palestijnen zich expres opblazen bij burgerdoelen?
Wil jij ontkennen dat Israel express massamoorden pleegt
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:32:30 #268
46149 __Saviour__
pi_49496627
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Wil jij ontkennen dat Israel express massamoorden pleegt
Niet een vraag met een vraag beantwoorden. Geef eerst zelf eens antwoord.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496743
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niet een vraag met een vraag beantwoorden. Geef eerst zelf eens antwoord.
dat ontken ik niet. en heb het nooit ontkent. jou antwoord op me vraag
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:36:09 #270
46149 __Saviour__
pi_49496761
Mooi zo. Mijn antwoord wordt dan 'ja'.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496806
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooi zo. Mijn antwoord wordt dan 'ja'.
dat wist ik wel. Maar daardoor ben je ook een waardevolle lid van de Joodse Lobby die elke moord op onschuldigen ontkent en de schuld geeft aan Palestijnen en Israel nooit afkeurt
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:38:54 #272
46149 __Saviour__
pi_49496855
Jawel, de joodse lobby, daar is ie weer. Daar heb ik niks mee te maken jongen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49496894
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Jawel, de joodse lobby, daar is ie weer. Daar heb ik niks mee te maken jongen.
dan doe je erg je best om er lid van te worden
  Donald Duck held donderdag 17 mei 2007 @ 23:42:54 #274
46149 __Saviour__
pi_49496977
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:40 schreef Meki het volgende:

[..]

dan doe je erg je best om er lid van te worden
Wedstrijdje doen? Of ik eerder lid daarvan ben of jij van hamas?
Klaar? Go!

...

ach verhip, je hebt al gewonnen. Gefeliciteerd!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_49497039
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:42 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wedstrijdje doen? Of ik eerder lid daarvan ben of jij van hamas?
Klaar? Go!

...

ach verhip, je hebt al gewonnen. Gefeliciteerd!
Jajajaja

Maar als antwoord op een massamoord. Jammer maar helaas beledig je die mensen opnieuw

zo ga je met onschuldigen om. Dat ga je toch ook niet zeggen tegen de 6 miljoen Joden ??. Jammer maar helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')