Hele kleine opschoon actie gedaan.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:53 schreef chatter het volgende:
Misschien is een opschoon actie welkom in dit topic.
Alles wat offtopic is, ff weg type' xen graag.
volgens mij heb ik die docu een aantal jaren geleden gezien.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
Atlas gebergte in Zuidamerika?quote:Op zondag 4 februari 2007 16:41 schreef InsaneM666 het volgende:
Ik heb een keer een docu op National Geographic gezien over Atlantis. Paar mannekes gingen dus Atlantis zoeken. En ze kwamen uiteindelijk uit in Zuid-Amerika bij het Atlas gebergte..iemand dit wel is gezien? Hele tijd geleden dat ik het heb gezien..
quote:The island was the site of one of the largest volcanic eruptions of the last several thousand years when it erupted cataclysmically about 3,500 years ago during the mycenian epoch. The eruption left a large caldera surrounded by volcanic ash deposits hundreds of feet deep, and its effects may have indirectly led to the collapse of the Minoan civilization on the island of Crete, 110 km (70 mi) to the south. One popular theory holds that the Thera eruption is the source of the legend of Atlantis (see below for detail).
santorini ligt niet voorbij de zuilen van hercules ( gibraltar) , ook de tijd klopt niet. plato had het over 9000 jaar voor solonquote:Op zondag 25 februari 2007 13:11 schreef Beathoven het volgende:
Nu ben ik even de naam van het eiland vergeten maar er ligt in de buurt van Griekenland of Italie ergens een (vanaf de kust gezien) rond eiland waarbij meer dan de helft was weggezakt in een vroegere vulkaanuitbarsting.
Op dit eiland deed men ook aan het aanbidden van stieren en het had dezelfde steensoort-samenstelling (rood, wit en zwart) die Plato beschreef.
Edit: gevonden, was ook al in de openingspost genoemd zag ik
De grootste 'kanshebber' is het eiland Santorini, het komt op bijna alle punten overeen met de beschrijving van plato.. behalve op het punt dat er olifanten geleefd hebben. Maar misschien vinden ze daar nog restanten van op de zeebodem
Ik vond Antarctica hiervoor wel een logische locatie omdat het qua landoppervlak voldoende ruimte biedt voor een groot volk met kennis en technologie, het is tenslotte een werelddeel. Santorini is in dat opzicht wat 'mythischer', maar qua bewijs heeft het heel wat streepjes voor op Antarctica (al zal de laatste nog wat beter onderzocht moeten worden)
klik
artikel 2
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
Ik geef Cyprus een goede kansquote:Op maandag 26 maart 2007 21:53 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ga ook voor Antarctica![]()
Cyprus kan het noooooit zijn![]()
Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:29 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, Cyprus ook. En daar hebben ze tenmisnte meerdere punten die overeenkomen.
Ga naar OP, Check een van de laatste zinnen. Klik op link, scroll iets naar beneden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 06:44 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Cyprus juist niet. Cyprus ligt BINNEN de zuilen van heracles [straat van gibraltar] (Plato beschreef erbuiten). Cyprus is VEEL kleiner dan Noord-afrika en Saudi-Arabie bij elkaar.
dat dat bouwwwerken zijn lijkt mij geen twijfel. of het ook atlantis is ? aan het einde van de laatste ijstijd lag het zeeniveau een metertje of honderd lager dan tegenwoordig. dus er zullen nog veel meer plekken zijn met onderwater structures.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:35 schreef Ticker het volgende:
Denken jullie niet dat de Bimini road er iets mee te maken heeft?
Het ziet er in ieder geval niet uit als iets 'natuurlijks'!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:45 schreef staticdata het volgende:
ik vraag me af wanneer ze die sphinx nu een keer gaan openhakken om te kijken of er echt wat in zit.
een miniscuul gaatje zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. dan een mini camera erin. mocht er wat in zitten kan je atlijd extra gaan boren
De sphinx werkte Egypte toch tegen? Medunkt dat ze dat zo lang mogelijk vol houden?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
As we speak is Hawass bezig met een grote muur om de piramides en de sphynx te bouwen. Als die zelfs niet al klaar zijn.
Daar is al meer gevonden dat ons verteld is. Zeker dat graf van Osiris heeft vele gangetjes die niet verklapt zijn. En jaren lang niet in die gangen kijken geloof ik nou ook niet echt.
Hij komt ook alleen naar buiten als hij weer een leuke mummie vindt of iets wat duidt op de egyptische tijd.
Dat weet ik. Dat was mijn vraag ook niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:09 schreef staticdata het volgende:
hmmm jammer dat het allemaal "geheim" moet blijven. terwijl heel de wereld er van zou kunnen leren.
@QB de Sphinx schijnt veel ouder te zijn dan de egyptische cultuur. er wordt zelfs gezegd dat er eerst een andere kop opstond die later is bijgewerkt door de egyptenaren. mocht blijken dat er nog een beschaving voorwas dan is dat groot nieuws en overschaduwd dat misschien de huidige onderzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |