abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 18:08:18 #171
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45565955
Meh, ik zit nu even wat te lezen

Toen Palestina onder de macht van Ptolemaeus I kwam in 1301 voor Christus, bracht hij Joodse huursoldaten mee terug naar Egypte. Joden die in Alexandrië woonden haalden koning Ptolemaeus II (285-247 v. Chr.) over een Griekse vertaling van de bijbel te laten maken. The Hogepriester van Jeruzalem stuurde toen 72 Ouderen naar Alexandrië; zes vertegenwoordigers van elk van de twaalf stammen van Israël, samen met een officiële kopie van het Pentateuch (de eerste vijf boeken van het oude testament). Ze hadden 72 dagen nodig om deze vijf werken te vertalen naar het Grieks. Later werden de andere boeken van het Oude Testament ook nog door anderen vertaald naar het Grieks en de totale werken werden bekend onder de naam Septuagint (De "zeventig", vernoemd naar de (Tweeën-) zeventig) vertalers.Omdat de Griekse teksten dus veel ouder zijn dan de Hebreeuwse, werd de Septuagint aangenomen als de bijbel van de vroege kerk.

Ptolemaeus gaf zijn huursoldaten (Syriërs, Grieken, Macedoniërs, Perzen en Griekse Aziaten) als compensatie stukken land tussen de Egyptische bevolking, in steden in de buurt van hoofdsteden van de provincies, waarin Egypte verdeeld was.

Deze gebieden met buitenlandse kolonisten zijn precies de gebieden waar vandaag de dag de Christelijke bevolking van Egypte woont.

De Romeinen en vroege Christenen in Egypte.

Toen de Romeinen aankwamen in Alexandrië, gaven zij een vookeursbehandeling aan de Joodse bevolking. Augustus gaf de Griekse Joden van Alexandrië zelfbestuur. Dit veroorzaakte grote onrust onder de Grieken, die de stad gesticht hadden. De Romeinen versterkten de buitenlandse nederzettingen door er nog meer buitenlanders te plaatsen. Men zegt dat de Joodse kolonie in Alexandrië in de eerste eeuw n. Chr. een bevolkingsaantal van 1 miljoen had.

Het christendom deed vrij vroeg zijn intrede in Alexandrië, vanuit Syrië en Judea. Tenslotte is het christendom een afgeleide van het Judeisme. Immigratie vanuit Syrië naar Egypte werd door de Romeinen aangemoedigd en gefinancierd.

Ik snap het nog niet heulemaal
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45566178
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:12 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Daarna kwam nog de Ptolemaische dynastie, van Ptolemaeus I tot en met Cleopatra VII (en je zou haar zoon van Julius Caesar, Caesarion ook nog mee kunnen rekenen), maar die wordt in Wikipedia zo te zien niet als Egyptische dynastie gerekend.

Als je meer wilt weten over de Egyptische geschiedenis kan ik je "Egypte, Greece and Rome, Civilizations of the Ancient Mediterranean" van Charles Freeman (Oxford University Press) aanraden. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van is.
oh, die ga ik lezen!!
dank je wel
  zondag 21 januari 2007 @ 18:23:01 #173
150152 Queen_Bee
pi_45566411
Marcus Antonius en Cleopatra werden verslagen door de Romeinen en keizer Augustus kwam aan de macht in het land dat ooit door farao's werd geregeerd. Hij voerde veranderingen door, maar liet de belangrijke hoofdstad Alexandrie voor een groot deel met rust. De keizer had vooral interesse in de graanoogst van het land. Hij herstelde de tempels in het land, de herinneringen aan de Egyptische oudheid, en Romeinse heersers lieten zich plaatsen in het Egyptische godenpatroon om nog meer aanzien te krijgen. De Egyptische beschaving leek onverslaanbaar totdat Sint-Marcus naar Egypte kwam en het christelijk geloof verkondigde. Veel Egyptenaren lieten zich bekeren. De religieuze teksten waren vertaald in het koptisch waardoor veel Egyptenaren het begrepen. Ook zagen zij overeenkomsten tussen het christelijk geloof en de Egyptische goden. In de 5e eeuw kwam de koptische kerk op zichzelf te staan, doordat steeds meer mensen vraagtekens zette bij het verhaal van Jezus.

Okay, zo kwam God dus in Egypte.
I'm super sonic man
pi_45567111
Om even terug op Atlantis te komen.

Er zijn mensen die zeggen dat Atlantis op Antarctica was.

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.
Deze zouden dus door een beschaving gemaakt moeten zijn.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.
Dit zou natuurlijk allelei speculaties hierover kunnen versterken.

Wel is het zo, dat Antarctica niet altijd bedenkt is geweest met ijs.
Men schat dat het nog "ijsloos" was, rond 15.000 jaar geleden.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
En zo blijft ook dat nog even afwachten.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:47:54 #175
150152 Queen_Bee
pi_45567177
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:

Men heeft met behulp van sateliet foto's ontdekt, dat er onder het ijs, structuren zijn, die niet door de natuur gevormd zouden kunnen worden.

Dit wordt uiteraard door een heleboel wetenschappers tegengesproken en naar het schijnt, zijn niet alle sateliet foto's van Antarctica vrijgegeven.

Tevens zijn er schetsen bekend, die volgens de "carbondating methode" ouder dan 500 jaar zijn, die een bijna perfecte weergave geven van hoe de kuststrook er onder het ijs uit ziet.
Dat is vergeleken met wat de sateliet foto's, die wel vrijgegeven waren, hebben kunnen bevestigen.

Echter, zelfs dat wordt door een heleboel geschiedkundige als puur toeval afgewimpeld.
Over Antartica heb ik ook gelezen idd. Maar imo zou Cyprus het nog wel eens kunnen zijn. En daar zijn ze tenmisnte bezig dus daar komen we geheid achter
I'm super sonic man
pi_45567207
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:45 schreef chatter het volgende:

hoelang geleden is dit?
pi_45567494
@SlimShady:
Ze zijn al een jaar of 7 á 8 bezig met Antarctica beter in kaart te brengen, dmv sateliet beelden.

Er bevinden zich veel mineralen in de grond, maar de structuren (omtrekken van gebouwen en wegen) zijn een leuke bijkomstigheid, zou ik haast zeggen.

En met de huidige technieken, kunnen ze zelfs bepalen wat de hoogte/diepte is van een vorm, die ze onder het ijs hebben kunnen lokaliseren.
Zodra je foto's maakt, die het gehele spectrum omvatten, van een bepaalde omgeving, kan je goed zien, wat er zich onder sneeuw of ijs te vinden is.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:17:10 #178
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_45589267
Atlantis.. Grootmeester Thoth, in latere incarnatie bekend als Jezus, kwam hier vandaan. Hij schreef the Emerald Tablets, bouwde de Giza pyramides en sloot de Hall of Records voor hij deze laag van bestaan verliet.

althans.... dat is de legende
¡ Experience Everything !
pi_45628576
Zo, de camera zit in de oplader.... dus zometeen effe een fotootje trekken. 2 dagen na de deadline.... i know. Spank me.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:46:43 #180
150152 Queen_Bee
pi_45628606
Ik dacht er net aan

Great minds think alike
I'm super sonic man
pi_45628691
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:46 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik dacht er net aan

Great minds think alike
Zo is het! ik ga eens kijken of de batterijen vol genoeg zijn....
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:53:02 #182
150152 Queen_Bee
pi_45628777
En toen ik half slapend Discovery lag te kijken hoor ik telkens Beezlebub
I'm super sonic man
pi_45628810
Ik ga effe snel naar de kapper en dan load ik de foto's up
pi_45628827
Beëlzebub has a devil put aside for meeeeee, for me.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:15:57 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45629404
Ik ben een documentaire aan het bekijken over Egypte en Atlantis op dit moment tussen het fokken door.

Schijnt dat ze vroeger aangedreven boormachines hadden die sneller kunnen boren dan wat wij nu hebben Aangedreven machines dus en dat voor 7000 jaar geleden?

Ook hoe ze stenen opstapelden in Mexico, met een naald niet eens tussen de stenen kunnen komen. En dan waterpas gelegd.

Die documentaire is dus echt okey Ook hoe ze schrijven over wetenschappers die bepaalde feiten niet meenemen en dat de wetenschap zelf vooruitgang tegen doet houden op bepaalde opzichten omdat ze niet naar afwijkende feiten kijken. Afwijkende feiten worden genegeerd door de wetenschap, zelfs al zijn die feiten op waarheid berust.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:22:07 #186
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45631610
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben een documentaire aan het bekijken over Egypte en Atlantis op dit moment tussen het fokken door.

Schijnt dat ze vroeger aangedreven boormachines hadden die sneller kunnen boren dan wat wij nu hebben Aangedreven machines dus en dat voor 7000 jaar geleden?

Ook hoe ze stenen opstapelden in Mexico, met een naald niet eens tussen de stenen kunnen komen. En dan waterpas gelegd.

Die documentaire is dus echt okey Ook hoe ze schrijven over wetenschappers die bepaalde feiten niet meenemen en dat de wetenschap zelf vooruitgang tegen doet houden op bepaalde opzichten omdat ze niet naar afwijkende feiten kijken. Afwijkende feiten worden genegeerd door de wetenschap, zelfs al zijn die feiten op waarheid berust.
Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:42 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45631900
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welke docu is dat..? wie wat waar en waarom graag!
Even een copy paste uit het ouwehoer topic waar ik er ook al over schreef.

Mythen en Mysteriën heet de dvd, zonder verdere informatie, op de voorkant zie je mensen naakt overstormd worden door de zondvloed. Een 3 dvd box uit de bibliotheek is het. Zonder vermelding van regisseur. Dvd lag tussen de boeken over Egypte en atlantis.
Prime time entertainment is de uitgever en dat is het enige dat erop staat.

Inhoud staat wel op de achterkant van de dvd-box.

• De zondvloed en de zoektocht naar atlantis
  • De heilige graal, sprookjesschat of heilige mythe
  • Het gehem van de dode zeerollen.
  • De godenlijnen van Nazca
  • Het gestolen lam Gods.
  • Het geheim van de piramiden
  • De lijkwade van Turijn, relikwie of vervalsing?
  • Het wonder van Santiago de Compostella
  • Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    pi_45633330
    Hier zijn ze dan!

Kijk hem eens staan!

Een mooi zij aanzicht.

De andere kant.

En zo staat ie er normaal bij.....mijn bureau te bewaken.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:28:23 #189
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45633999
    Waar heb je dat beeld gekocht? In Egypte?

Ziet er wel cool uit, alleen zou ik persoonlijk een andere plek geven voor het beeld, niet naast de marlboro

Zo heb je wel een stuk Egypte in je kamer staan
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    pi_45634313
    Ik heb hem gekregen van mijn pa. Die werkt bij de Sphinx en daar hebben ze jaren geleden eens een aantal van deze jongens gemaakt. Schijnen bij verzamelaars erg in trek te zijn en er zou ook genoeg geld voor worden geboden. Maar ik vind hem te mooi om te verkopen, tenzij we over een aantal nullen praten

Wat betreft de plek waar hij staat heb je volkomen gelijk, maar ik heb geen andere plaats voor hem. Het bureau is de enige plek waar hij past, en zelfs daar steekt ie nog een centimeter of 2 uit.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:40:02 #191
    150152 Queen_Bee
    pi_45634406
    Dat is geen bureau, dat is een plank
    I'm super sonic man
    pi_45634574
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:40 schreef Queen_Bee het volgende:
    Dat is geen bureau, dat is een plank
    Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!

Het is inderdaad een plank
    pi_45634599
    Het doet ook geen dienst als bureau (zoals je kunt zien) maar meer als opslagruimte
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:46:46 #194
    150152 Queen_Bee
    pi_45634670
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:44 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik vind zelf ook dat ik mijn kamer mooi ingericht heb!

Het is inderdaad een plank
    Oh boy, wat heb jij een leuke kamer

I'm super sonic man
    pi_45634808
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:13 schreef Queen_Bee het volgende:
    Wat?

De Griekse filosoof Plato (427-347 voor Christus) was de eerste die over Atlantis schreef, waarbij hij ervan overtuigd leek dat dit land werkelijk heeft bestaan,
    Hier ga je al de mist in.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:51:42 #196
    150152 Queen_Bee
    pi_45634834
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:50 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Hier ga je al de mist in.
    Ik haal het van internet.
    Als je fout ziet, zeg er dan ook bij wat er fout is.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:53:52 #197
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_45634901
    Ach volgens Al Gore is de helft van de wereld straks Atlantis
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:55:12 #198
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45634937
    Plato was inderdaad de eerste die over Atlantis schreef, (9000 jaar na dato. . ) maar hij was dan ook de enige. Alle andere verhalen zijn op die van Plato gebaseerd, en dat Plato na 9000 jaar de eerste en enige zou zijn die er iets over zou schrijven komt z'n geloofwaardigheid niet echt ten goede.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 24 januari 2007 @ 16:57:07 #199
    150152 Queen_Bee
    pi_45634986
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:55 schreef nietzman het volgende:
    Plato was inderdaad de eerste die over Atlantis schreef, (9000 jaar na dato. . ) maar hij was dan ook de enige. Alle andere verhalen zijn op die van Plato gebaseerd, en dat Plato na 9000 jaar de eerste en enige zou zijn die er iets over zou schrijven komt z'n geloofwaardigheid niet echt ten goede.
    Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waar En misschien niet. Dat is t m nou juist hè
    I'm super sonic man
    pi_45635065
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:51 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik haal het van internet.
    Als je fout ziet, zeg er dan ook bij wat er fout is.
    Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.

Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:00:39 #201
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45635102
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:57 schreef Queen_Bee het volgende:
    Nee maar goed. MIsschien is het ook wel waar En misschien niet. Dat is t m nou juist hè
    Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:05:53 #202
    150152 Queen_Bee
    pi_45635255
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 16:59 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nou ja op internet staat wel meer. Ik zeg niet dat Atlantis wel of niet heeft bestaan. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet zo is dat algemeen wordt aangemomen dat Plato het verhaal over Atlantis letterlijk bedoelde. In tegendeel zelfs. Ik heb het boek van Plato waarin hij spreekt over Atlantis hier ook thuis liggen en gelezen. En het beeld wat ik krijg uit het verhaal is dat het bedoeld is om Plato zijn pleidooi voor zijn ideale staatsvorm kracht bij te zetten.

Het verhaal gaat ook helemaal niet over Atlantis opzich maar meer over de oude Grieken die zogenaamd in staat waren om deze grote welvarende en technologisch superieure macht te verslaan.
    Jaja dat weet ik allemaal. Dat verhaaltje met die grieken en alles eromheen negeer ik dan ook

Maar wat betreft de OP heb ik gewoon het stuk aangehouden wat de meeste mensen kennen. En in het topic verder kun je het er wel over hebben als waar jij het nu over hebt.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:07:06 #203
    150152 Queen_Bee
    pi_45635305
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Spaar je dan ook de moeite om dazzle123 te vragen wat er fout is aan de informatie die je net zogoed niet op had hoeven zoeken.
    Omdat het misschien waar is, maar misschien ook niet. Hoef ik de fout niet te weten?
    Over zulke dingen gaan natuurlijk meer dan 1 verhaal, en voor de OP kies ik er 1 uit. En over de andere wendingen van het verhaal discussier je maar in het topic over.
    I'm super sonic man
      woensdag 24 januari 2007 @ 17:14:12 #204
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_45635503
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 17:07 schreef Queen_Bee het volgende:
    Over zulke dingen gaan natuurlijk meer dan 1 verhaal,
    Nou nee, alles komt bij Plato's verhaal vandaan, en die heeft 't uit z'n duim. Dat was zo'n beetje m'n punt.
    Ik ga naar huis.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')