Zal eens zoeken vandaagquote:Op zondag 21 januari 2007 13:21 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Wat Plato over Atlantis zei is gewoon op internet te vinden
Het is zo'n beetje de meeste bepalende filosoof voor het Westen geweest.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Okey
Ik weet dus niet waar hij over schrijft precies, maar dat krijg je als je niet ermee bezig bent geweest. Hippocrates hetzelfde.
Schreef plato niet over demonen zien in een bepaalde stemming? Of waar ging het over? Ooit een keer een boek geleend maar ik kan het me niet helemaal herinneren wat er op de kaft stond precies.
Zal zometeen even wikipedia raadplegenHoef ik het niet hier te vragen
Klinkt nu alsof ik helemaal niet op de hoogte ben maar ik vraag me af wat de invloed nu nog is van plato. Hij leefde jaren voor Christus en nog steeds zijn de visies van hem uniek en doet het nog steeds terzake?quote:Op zondag 21 januari 2007 13:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het is zo'n beetje de meeste bepalende filosoof voor het Westen geweest.
quote:Op zondag 21 januari 2007 13:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Inderdaad erg offtopic
Wie weet is het beter om een apart topic eraan te wijden, atlantis als topic aanmaken? Wie weet voor later.
Verder dan onze huidige beschaving?quote:Op zondag 21 januari 2007 13:55 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klinkt nu alsof ik helemaal niet op de hoogte ben maar ik vraag me af wat de invloed nu nog is van plato. Hij leefde jaren voor Christus en nog steeds zijn de visies van hem uniek en doet het nog steeds terzake?
Bibliotheek liggen zeker 10-20 boeken van hem, wie weet eens lezen als ik geduld heb.
Atlantis was dus een beschaving die in zekere zin veel verder was dan die van ons of niet? Egyptische beschaving hetzelfde geval. Vergeleken met het aantal jaren geleden dat het plaats vond en de vooruitgang in de tijd waren ze toch verder te noemen?
Vergeleken met de tijd. Niet dat ze toen internet hadden of dvd. Maar over duizenden jaren gezien. Hoe je van het Egyptische tijdperk terecht kwam in het jaar 0. Het Egyptische tijdperk was toch verder dan het jaar 0 of niet?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Verder dan onze huidige beschaving?![]()
Grote dankquote:
dat wordt door sommigen beweert, het is echter helemaal niet zeker.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef Wombcat het volgende:
atlantis was een fictieve beschaving van plato, die hij bedacht om zijn filosofische standpunten naar voren te brengen.
we zijn wel erg offtopic trouwens
dat wordt door vrijwel iedereen beweert, alleen denken sommigen er anders over.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:24 schreef huupia het volgende:
[..]
dat wordt door sommigen beweert, het is echter helemaal niet zeker.
van troje werd ook beweert dat het fictief was, totdat schlieman het opgroef
het gaat mij om het punt dat beiden als fictief werden beschouwd. troje bleek dat niet te zijn. dus waarom atlantis ook niet.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat wordt door vrijwel iedereen beweert, alleen denken sommigen er anders over.
troje is niet zo'n hele goede vergelijking, omdat atlantis een veel hoger technoloisch niveau zou hebben, troje had dat niet
Schlieman heeft door de Troje lagen heengegraven...een beetje desastreuse archeologie hield hij erop na .quote:van troje werd ook beweert dat het fictief was, totdat schlieman het opgroef
Er ooit aan gedacht dat het mogelijk zou zijn dat wij onze technologie juist van hun hebben?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:57 schreef Pracissor het volgende:
Okay, stel dat er een hoogwaardige cultuur was in die tijd, dan lijkt mij het zeer onwaarschijnelijk dat ze in helicopters vlogen identiek aan de huidige vormen...
En het lijkt mij ook zeer onwaarschijnelijk dat als er 'aliens' of wat dan ook zouden zijn, ze werkelijk in 'schotels' rondvliegen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |