Aardbei of chocola?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:15 schreef chilipenn het volgende:
ook ff filter eraf en leeg laten lopen, liefst vervangen.... en doe er de goede smaak olie in.....
Juist zonder nieuw ringetje zal je hem strakker moeten draaien! En als je toch olie aan het halen bent, kan je net zo goed even een ringetje van ¤0,10 er bij tillen.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:25 schreef Angela1984 het volgende:
Ringetje is ook leuk, maar niet noodzakelijk.
En 1 goeie tip...draai die carterstop niet te strak vast..!!! Want dat kan je een hele hoop werk opleveren
Toyota Starlet 1996 1.3 motor , filter kan k vandaag niet krijgen neem ik aan?...quote:Op zondag 21 januari 2007 12:19 schreef Nnelis het volgende:
Van te voren ff de auto warm rijden, dan loopt de olie er makkelijker en vollediger uit. Het filter moet je ook altijd vervangen. Voor het gemak kan je rekenen op 1 liter olie per cilinder. Als je het merk en type noemt kan ik je de precieze hoeveelheid opgeven.
Waar haal jij de wijsheid vandaan, dat je carterstop strakker moet als je dezefde ring gebruikt?quote:Op zondag 21 januari 2007 12:42 schreef patje74 het volgende:
[..]
Juist zonder nieuw ringetje zal je hem strakker moeten draaien! En als je toch olie aan het halen bent, kan je net zo goed even een ringetje van ¤0,10 er bij tillen.![]()
Vertel eens, waarom zou je het niet willen vervangen?
Denk dat 20W50 veels te dik is, vooral voor toyotamoteren, de kleppen zullen de eerste paar minuten flink tikken met die dikte, zal er gewoon 10W40 ingooien.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:50 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Toyota Starlet 1996 1.3 motor , filter kan k vandaag niet krijgen neem ik aan?...
rechthouden van de auto is ook niet echt een probleem heb in de garage ook een smeerput , moet dan alleen even wat spullen aan de kant zetten.
Wat soort olie zou nu het beste zijn?
Multigrade 20 W 50?
Het ringetje vervormt zodra je de carterplug terug plaatst. Hierdoor is de kans op lekkage dan ook klein. Als het ringetje al eens gebruikt is, dan is de kans op lekkage groter bij het aanrdaaien op het zelfde moment. Strakker zetten is dan een optie.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:54 schreef Angela1984 het volgende:
Waar haal jij de wijsheid vandaan, dat je carterstop strakker moet als je dezefde ring gebruikt?
Je zet het stopje op een bepaald moment, dan maakt het niets uit.
Zolang het ringetje nog heel is kan je hem nog gebruiken.
Altijd olieverversen MET filter verwisselen.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:50 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Toyota Starlet 1996 1.3 motor , filter kan k vandaag niet krijgen neem ik aan?...
rechthouden van de auto is ook niet echt een probleem heb in de garage ook een smeerput , moet dan alleen even wat spullen aan de kant zetten.
Wat soort olie zou nu het beste zijn?
Multigrade 20 W 50?
Bij kwikfit:quote:Op zondag 21 januari 2007 13:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zou het voor 30 euri ook laten doen... geen vuile handen, olie zit bij de prijs in en klaar terwijl u wacht?
Lekker wegspoelen iddquote:Op zondag 21 januari 2007 14:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Bij kwikfit:
Imitatiefiltertje erop en nieuwe thuismerkbakolie erin.
Dan liever een origineel filtertje halen ( kost meestal ook niet zoveel @ dealer).
En fatsoenlijke olie. Uiteraard met een nieuw ringetje.Enne, als je het buiten doet, even het deksel van de rioolput eraf halen, dan spoelt het sneller weg
Toyotaquote:
Als je hem kunt lenen zonder er veel voor te reizen; doen! Moet je er een heel klein beetje moeite voor doen; laat maar...quote:Op maandag 22 januari 2007 10:44 schreef hallo_mensen het volgende:
Momentsleutel dan zo even halen bij een kennisvoor de carterstop
Nee, je mag de riolering/grondwater niet vervuilen... Wat in mijn ogen geheel terecht is...quote:Op maandag 22 januari 2007 13:06 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Weet wel dat als je het op de straat doet, je strafbaar bent?
(ja lekker landje dat nederland, je mag niet eens meer je auto onderhouden)
Als ik me niet vergis was olie verversen an sich al een overtreding van de wet, ook al vang je de olie op.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:14 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee, je mag de riolering/grondwater niet vervuilen... Wat in mijn ogen geheel terecht is...
Welk merk ?quote:Op maandag 22 januari 2007 13:23 schreef gateway het volgende:
hmmmz, ik betaal bij beun de haas 5 of 7 euro per liter meende ik......
Ik zou wel voordat je het filter erop schroeft, al wat olie in het filter doen (anders heb je kans dat er even geen oliedruk is omdat het filter leeg is....
Tsjah, bij een halfords zou je wellicht iets goedkoper uitzijn voor een iets betere olie (let vooral op de 2x iets...quote:
me pa heeft wel altijd halfords oliequote:Op maandag 22 januari 2007 13:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah, bij een halfords zou je wellicht iets goedkoper uitzijn voor een iets betere olie (let vooral op de 2x iets...)
Maar goede olie is nou eenmaal duur...
ja maar ik vraag me af of olie van 10 euro per liter zo veel beter is dan van 7 ofzo.....quote:Op maandag 22 januari 2007 13:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah, bij een halfords zou je wellicht iets goedkoper uitzijn voor een iets betere olie (let vooral op de 2x iets...)
Maar goede olie is nou eenmaal duur...
Bedoel wel de castrol olie van de halfords he... Niet de halfords olie zelf...quote:Op maandag 22 januari 2007 13:44 schreef gateway het volgende:
[..]
me pa heeft wel altijd halfords olie
mjah, 1 liter per 4000 km verbruikt ie ook, dus lang zit het niet in het blok!
Ik zou dat ook kunnen doen, maar een blok uit 1987 met 340.000 op de teller, heb ik liever goede olie in....
Hey dat is leukquote:Op maandag 22 januari 2007 13:28 schreef beschuit het volgende:
http://www.beschuitfluiter.nl/autos/olievervangen.htm
Heb ooit eens een tutorial gemaakt
als ie goed smerig is! je kan hem evt met een compressor schoonblazenquote:Op maandag 22 januari 2007 14:10 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Hey dat is leuk
nog meer van die dingen ?
Trouwens luchtfilter vervangen na hoeveel km is dat nodig?
Toevoeging op die link...quote:Op maandag 22 januari 2007 14:10 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Hey dat is leuk
nog meer van die dingen ?
Trouwens luchtfilter vervangen na hoeveel km is dat nodig?
Zo duur zijn die dingen niet, is ie vies vervangen die hap.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:22 schreef gateway het volgende:
[..]
als ie goed smerig is! je kan hem evt met een compressor schoonblazen
Moet zeggen dat die van mij toch tegen de 40 euro lopen... En dat terwijl je hem met de stofzuiger ook weer een eind helpt...quote:Op maandag 22 januari 2007 14:30 schreef yup het volgende:
[..]
Zo duur zijn die dingen niet, is ie vies vervangen die hap.
De remmen zou ik even afblijven als ik jou was, of laat iemand meekijken die daar verstand van heeft. Het is op zich niet moeilijk, maar wel levensgevaarlijk als er iets niet goed is.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef hallo_mensen het volgende:
Gedaan , dankjewel voor de link , weet een ding niet bij personen autos maar zal neit zo heel moeilijk zijn denk ik :
Remblok dikte controleren , en hoeveel mm moeten die zijn?
sinds waneer mag je niet langer dan 30 min. aan je auto sleutelenquote:Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis was olie verversen an sich al een overtreding van de wet, ook al vang je de olie op.
En langer dan 30 min aan je auto sleutelen is volgens mij ook al strafbaar. Dus als je een autoradio vervangt en je doet er langer dan een half uur over ben je al strafbaar![]()
Mag wel, maar je mag niet op straat sleutelen...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
sinds waneer mag je niet langer dan 30 min. aan je auto sleutelen![]()
daar had ik het over..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:11 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mag wel, maar je mag niet op straat sleutelen...
Sinds wanneer? Sinds al heel erg lang in iedergeval...quote:
wat is de reden daarvan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Sinds wanneer? Sinds al heel erg lang in iedergeval...
Nee, maar de kans dat je de bodem vervuilt is aanwezig, en het staat pauper...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat is de reden daarvan?En mensen zonder garage dan? die moge opflikkere? haha.. ik ben soms 15 min bezig met de auto, soms wel de heledag.. dat gaat de overheid toch niks aan?
![]()
![]()
Ja dat doet iedereen toch wel?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee, maar de kans dat je de bodem vervuilt is aanwezig, en het staat pauper...
Ik sleutel ook weleens buiten hoor
Bij benzine ook he.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:24 schreef yup het volgende:
En als je een diesel hebt uitkijken dat je er niet teveel motorolie in doet, anders kan je motor beschadigen...
Bij benzine is de kans VEEL kleiner dan bij diesel.quote:
De kans dat je er een keering uit"blaast" is ook redelijk aanwezig. Eigenlijk is het simpelquote:Op woensdag 24 januari 2007 01:36 schreef yup het volgende:
[..]
Bij benzine is de kans VEEL kleiner dan bij diesel.
Bij de meeste benzine zal er niet eens motorschade optreden: de motor zal (heel) veel olie verbruiken, misschien roken maar voor de rest zal er vaak niks aan de hand zijn. Totdat die overtollige olie weggebrand/gelekt is zal de motor misschien een beetje vreemd werken, maar daarna is er niks aan de hand...
Heb wel gehoord dat de carterontluchting eruit kan knallen bij teveel olie...
Om dat te flikken moet je echt idioot veel erin gooien. En bij een diesel is er heel wat minder nodig om enorme motorschade te krijgen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:30 schreef Tommeh het volgende:
[..]
De kans dat je er een keering uit"blaast" is ook redelijk aanwezig. Eigenlijk is het simpel: gewoon nooit te veel en nooit te weinig olie erin hebben.
Geld dat ook voor 2takt motoren?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef yup het volgende:
[..]
Om dat te flikken moet je echt idioot veel erin gooien. En bij een diesel is er heel wat minder nodig om enorme motorschade te krijgen.
2takt werkt HEEEEL anders dan 4takt (diesel en benzine bij personenwagens zijn (vrijwel) altijd 4 takt).quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geld dat ook voor 2takt motoren?..
Mijn (zie avatar) 39cc Minibike moet ook op verhouding worden getankt. maare ik tank eerst Benzine (rijden naar de tankstation) dan weer terug rijden naar huis, paar doppen olie in flikkere en dan schudde en doorrijden.? een keer had ik zoveel gedaan, dat er gewoon echt witte rookwolken uit de uitlaat kwamen!! echt ontiegelijk veel, achterwiel omhoog, volgas gegeven maakte hij heerlijke toeren, maar kracht was 0,0% hij kon nog niet eens 2 cm doorrijden met mij er opquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:49 schreef yup het volgende:
[..]
2takt werkt HEEEEL anders dan 4takt (diesel en benzine bij personenwagens zijn (vrijwel) altijd 4 takt).
Je mengt namelijk de olie door de brandstof heen. En als je teveel mengt zal ie gewoon roken als een ketter en voor geen meter vooruitgaan (volgens mij zal ie niet eens rijden bij teveel olie), schadelijk is het naar mijn weten niet.
http://www.beschuitfluiter.nl/autos/quote:Op maandag 22 januari 2007 14:10 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Hey dat is leuk
nog meer van die dingen ?
Trouwens luchtfilter vervangen na hoeveel km is dat nodig?
Ik heb daar 4takt olie in zitten op dit momentquote:Op woensdag 24 januari 2007 13:40 schreef MikeyMan het volgende:
mengsmering is wat anders dan motorolie...
En toen?quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb daar 4takt olie in zitten op dit moment![]()
Lekker slim eerst rijden en dan pas olie erin. Zit je op een reactie te wachten of ben je serieus.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:18 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn (zie avatar) 39cc Minibike moet ook op verhouding worden getankt. maare ik tank eerst Benzine (rijden naar de tankstation) dan weer terug rijden naar huis, paar doppen olie in flikkere en dan schudde en doorrijden.? een keer had ik zoveel gedaan, dat er gewoon echt witte rookwolken uit de uitlaat kwamen!! echt ontiegelijk veel, achterwiel omhoog, volgas gegeven maakte hij heerlijke toeren, maar kracht was 0,0% hij kon nog niet eens 2 cm doorrijden met mij er op.. na 1 min lang volgas reed ie weer als een speer
![]()
Ik juichte te vroeg afgelopen dinsdag.... Sukkels bij de kwik-fit doen kennelijk alleen wat je vraagt en ook totaal niet meer. Er lekt wat olie, drupje of 10 erp nacht schat ik zo. Als ie warm is veel meer natuurlijk, dan valt er om de 5 minuten een druppel. Pakking carterpan kapot. Kan de hele zooi weer uit elkaar....quote:
Goh, meestal is het andersom...quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik juichte te vroeg afgelopen dinsdag.... Sukkels bij de kwik-fit doen kennelijk alleen wat je vraagt en ook totaal niet meer. Er lekt wat olie, drupje of 10 erp nacht schat ik zo. Als ie warm is veel meer natuurlijk, dan valt er om de 5 minuten een druppel. Pakking carterpan kapot. Kan de hele zooi weer uit elkaar....
Als ze nou meteen even hadden gekeken hoe die pakking erbij lag, dan hadden ze m op dat moment wel effe kunnen vervangen.![]()
Wat is meestal andersom? Dat ze dingen doen waar je juist niet om vraagt?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:23 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Goh, meestal is het andersom...
quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat is meestal andersom? Dat ze dingen doen waar je juist niet om vraagt?![]()
Had ik in dit geval niet erg gevonden. Nu kijk ik alsnog tegen een half uurtje prutsen en zelf lekker smerig worden aan. Moeilijk is het natuurlijk niet, maar laat dan een beetje inzicht zien denk ik dan, bel even op met "Meneer, uw carterpakking is slecht, zullen we die ook meteen even vervangen? kost maar 15 euro extra!"quote:
Kwikfit toch?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Had ik in dit geval niet erg gevonden. Nu kijk ik alsnog tegen een half uurtje prutsen en zelf lekker smerig worden aan. Moeilijk is het natuurlijk niet, maar laat dan een beetje inzicht zien denk ik dan, bel even op met "Meneer, uw carterpakking is slecht, zullen we die ook meteen even vervangen? kost maar 150 euro extra!"
zondequote:Op maandag 22 januari 2007 13:19 schreef hallo_mensen het volgende:
zo net terug uit school moment sleutel opgehaald
Toyota Oliefilter + Carterringetje gekocht totaal bedrag van 8,75
ToyotaMotorolie 5L. W10 - 40 = 47,95
De prijs van de olie vind ik eigenlijk wel erg veel
En bij de dealer betaal je natuurlijk ook wel de hoofdprijs.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
zonde
bij de standaard A,E,T,S motoren van Toyota maakt de kwaliteit van de olie niet zoveel uit. Als er maar ingaat wat er in het boekje staat en die waardes stellen meestal niets voor.
Met de turbo, diesels en VVT-i motoren is dat een ander verhaal natuurlijk.
Of bij de Lidl, daar lopen die motoren perfect op.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:50 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
En bij de dealer betaal je natuurlijk ook wel de hoofdprijs.Kan je bijna beter bij een benzinepomp kopen.
![]()
Ik denk het ook, Lidl olie is ook gewoon SJ, en heeft synthetische additieven.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Of bij de Lidl, daar lopen die motoren perfect op.
Geen idee, gooien ze er wel wat in.quote:als je weet wat ze er trouwens in afrika ingooien is dat bij de Lidl zelfs te duur
Precies SJ is voldoende voor zo'n 4E motor, volgens mij mag daar SF in..quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:59 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik denk het ook, Lidl olie is ook gewoon SJ, en heeft synthetische additieven.
En gewoon niet te laat verversen die handel en normaal rijden.
Betere olie houdt de viscociteit wat langer vast.
Maar wie merkt het verschil. Op de sloperij doen bijna alle autoblokken het ook nog.![]()
als het maar op olie lijktquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:59 schreef Worldbeater het volgende:
Geen idee, gooien ze er wel wat in.![]()
Ik ken wel een verhaal van een ex collegaatje, die had in Irak gewoont.
Benzine voor 3 cent de liter. Guldencenten he.![]()
![]()
Er zijn natuurlijk wel meer specs die bepalen de eigenschappen van een olie bepalen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Precies SJ is voldoende voor zo'n 4E motor, volgens mij mag daar SF in..
Bij motoren die niet meer dan dat nodig hebben zal je het verschil dus nooit merken.
Zie boven.quote:als het maar op olie lijkt
Donno.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Van welk merk is de lidl eulie eigenlijk?
een diesel blok gaat meelopen op de olie die via de keerringen naar boven komtquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:03 schreef yup het volgende:
[..]
Om dat te flikken moet je echt idioot veel erin gooien. En bij een diesel is er heel wat minder nodig om enorme motorschade te krijgen.
Dat is toch lachen! Je kan hem niet meer stoppen..quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:01 schreef densmee het volgende:
een diesel blok gaat meelopen op de olie die via de keerringen naar boven komt
in z'n hoogste versnelling rammen en vol op de rem zou dat hem niet smoren?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:16 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat is toch lachen! Je kan hem niet meer stoppen..![]()
Dat moet je inderdaad proberen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:50 schreef 1299 het volgende:
in z'n hoogste versnelling rammen en vol op de rem zou dat hem niet smoren?
Ghehe, en hoe zit het dan bij een diesel met toerenbegrenzer?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:36 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad proberen.![]()
![]()
Zo een keer mijn 500 cc 2 takt gehad die op hol sloeg.![]()
Daar hielp het wel.. damn wat draaide dat ding overtoeren.![]()
![]()
Geen idee, maar volgens mij is het de motor die op hol slaat en nergens meer naar luistert.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:46 schreef 1299 het volgende:
Ghehe, en hoe zit het dan bij een diesel met toerenbegrenzer?
TVP voor die linkquote:Op maandag 22 januari 2007 14:50 schreef MikeyMan het volgende:
Kijk eens op masterbase.nl, daar staan de werkzaamheden per beurt uitgespecificeerd...
de toerenbegrenzer werkt op de diesel pompquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:51 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij is het de motor die op hol slaat en nergens meer naar luistert.![]()
Of door de luchttoevoer af te sluiten, al is jouw manier makkelijker en sneller.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:13 schreef densmee het volgende:
[..]
de toerenbegrenzer werkt op de diesel pomp
dus hij loopt gewoon door
en je kunt hem wel smoren door hem op de rem te zetten hoogste versnelling en koppeling langzaam los
Die koppeling langzaam weet ik nog zo net niet...........................quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:13 schreef densmee het volgende:
[..]
de toerenbegrenzer werkt op de diesel pomp
dus hij loopt gewoon door
en je kunt hem wel smoren door hem op de rem te zetten hoogste versnelling en koppeling langzaam los
zou ie dan harder lopen als normaal??quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:40 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Die koppeling langzaam weet ik nog zo net niet...........................
............ mijn 500cc 2 takkie moest echt met een klap tot stoppen gebracht worden.
Als je de koppeling langzaam laat opkomen, dan kon je wel eens gaan rijden.![]()
nee ik meen hetquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:53 schreef Worldbeater het volgende:
Ik heb Lidl olie, 5 liter voor 7 euro, 15W40 API SJ/CF-4, voldoet aan MB229.1 en ACEA A3-02 en B3-98.
ACEA staat voor de kwaliteit = 3 = de hoogste. 02 staat voor vastgesteld in 2002.
Dus hij voldoet aan de hoogste kwaliteitseis vastgesteld in dat jaar. Kwaliteit vier bestaat niet.![]()
Imho goed voor alle benzinemotoren tot en met 2002.(diesel tot en met 1998)
[..]
Lekker slim eerst rijden en dan pas olie erin. Zit je op een reactie te wachten of ben je serieus.![]()
whehe die maakt ie al zoveel......quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:30 schreef 1299 het volgende:
Nee dat niet, maar wel meer toeren dan normaal
Wat is dat? Dat rubberenringetje? die moet je toch altijd vervangen als je de olie ververst begreep ik? Ik heb er (nog) niet zoveel verstand van hoor. Maar wil het binnenkort ook zelf doen. Bij de Makro heb je trouwens ook goedkope olie, kost net zoveel volgens mij als wat iemand zei bij de Lidl.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik juichte te vroeg afgelopen dinsdag.... Sukkels bij de kwik-fit doen kennelijk alleen wat je vraagt en ook totaal niet meer. Er lekt wat olie, drupje of 10 erp nacht schat ik zo. Als ie warm is veel meer natuurlijk, dan valt er om de 5 minuten een druppel. Pakking carterpan kapot. Kan de hele zooi weer uit elkaar....
Als ze nou meteen even hadden gekeken hoe die pakking erbij lag, dan hadden ze m op dat moment wel effe kunnen vervangen.![]()
Nee, de carterpan pakking is de rubberen/kurken/stalen pakking die de oliepan onder de motor goed laat aansluiten op het onderblok.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:25 schreef firstwollie het volgende:
[..]
Wat is dat? Dat rubberenringetje? die moet je toch altijd vervangen als je de olie ververst begreep ik? Ik heb er (nog) niet zoveel verstand van hoor. Maar wil het binnenkort ook zelf doen. Bij de Makro heb je trouwens ook goedkope olie, kost net zoveel volgens mij als wat iemand zei bij de Lidl.
weet ik dat ook weerquote:Op zondag 28 januari 2007 17:34 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Nee, de carterpan pakking is de rubberen/kurken/stalen pakking die de oliepan onder de motor goed laat aansluiten op het onderblok.
Waar jij het over hebt is het ringetje wat om de aftap-plug heen zit.
3 euro voor een A3 vel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:51 schreef hallo_mensen het volgende:
maak je dat zelf?
Koppakking word van het zelfde materiaal gemaakt?
waar ik stage loop proberen ze alles zelf te maken , maar nog niet gezien dat ze een pakking zelf gingen makenquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:54 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
3 euro voor een A3 vel.35 euro bij de dealer.
![]()
Een koppakking moet hogere temperaturen en drukken kunnen hebben en is lastiger zelf te maken.
(vaak van volkoper of grafiet met metaalinlagen)
Quatsch.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis was olie verversen an sich al een overtreding van de wet, ook al vang je de olie op.
En langer dan 30 min aan je auto sleutelen is volgens mij ook al strafbaar. Dus als je een autoradio vervangt en je doet er langer dan een half uur over ben je al strafbaar![]()
quote:Artikel 5.1.2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
1 Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen
te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
[snip]
-de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
[snip]
-voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die
in totaal niet meer dan een uur vergen, zulks gedurende de tijd die nodig is voor
en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden
Heb vandaag, en gisteren de heledag van 12 uur tot 4uur aan de auto gezeten, bumpers vervangen. Gisteren achter:quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Quatsch.
Alleen als het in de APV ("gemeentewet") staat dat je niet op de openbare weg aan je auto mag sleutelen, mag het niet. Echter, vervuilen mag nooit.
En ja, ik heb het nageplozen
en het is een ford!quote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, want die dingen zijn niet gespoten...
haha, dat noem je primerquote:Op zondag 4 februari 2007 19:49 schreef MikeyMan het volgende:
Ja, want die dingen zijn niet gespoten...
Ik deed het uit eige wil,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Heb het een keer of 5 gelezen, maar ik denk dat er iets mist in je quote. Natuurlijk niet daar waar er '[snip]' staat.quote:
Eerst monteren en dan spuiten? :|quote:Op zondag 4 februari 2007 19:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
haha, dat noem je primerready 2 Paint
![]()
Ja want mn vader moet maandag weer werken he? volgend week zaterdag word ie (als et goed is) gespoten)quote:
Klopt, zie ik nu...quote:Op zondag 4 februari 2007 21:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb het een keer of 5 gelezen, maar ik denk dat er iets mist in je quote. Natuurlijk niet daar waar er '[snip]' staat.
Rijd je niet weer de bumpers aan gort?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik mag zodadelijk ff na McDrive rijden
quote:Op zondag 4 februari 2007 23:02 schreef lipje het volgende:
[..]
Rijd je niet weer de bumpers aan gort?![]()
Die logica ontgaat me volledig...quote:Op zondag 4 februari 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja want mn vader moet maandag weer werken he? volgend week zaterdag word ie (als et goed is) gespoten)
quote:Op zondag 4 februari 2007 23:02 schreef lipje het volgende:
[..]
Rijd je niet weer de bumpers aan gort?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |