abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45552344
quote:
'Veel meisjes nog steeds besneden'
RIJSWIJK - Somalische en Soedanese meisjes in Nederland worden nog steeds besneden. Het gebeurt vaker dan gedacht. Dat zeggen hulpverleners en betrokkenen zaterdag in Trouw.

„Tachtig procent van de meisjes wordt besneden en dan heb ik het over de lichtste vorm”, aldus sociologe Zahra Naleie van de Federatie Somalische Associaties Nederland. Agnes Verhulst van het landelijk kenniscentrum migranten en gezondheid Pharos bevestigde dat. „In de herkomstlanden wordt nog 95 procent van de meisjes besneden, en je kunt ervan uitgaan dat die traditie niet zomaar wordt losgelaten”, zei zij zaterdag. Verhulst pleit voor intensieve voorlichting aan ouders, artsen en imams.

De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris. Besnijdenis is in Nederland verboden. Daarom gaan meisjes, ook vaak afkomstig uit onder meer Eritrea, Ethiopië en Egypte, in hun vakantie vaak naar hun thuisland om het toch te laten doen.

De PvdA wil opheldering van minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid). Volgens Tweede Kamerlid Samira Bouchibti maakt de vorm van de besnijdenis niet uit. „Verminking is verminking en dat moet aangepakt worden.” Ook haar VVD-collega Edith Schippers is resoluut. „Dit vraagt een harde aanpak.” Ze wil bovendien dat ouders die hun dochter in het buitenland laten besnijden bestraft worden.

Bron: De Telegraaf
Haast niet te bevatten. Nog 80% van de meisjes wordt voor het leven verminkt door deze geloofsidiote barbaren. Eindelijk wordt hier wat aan gedaan en hopelijk met zeer zware straffen voor de ouders.
pi_45552353
Prima, straffen voor ouders die dit hun dochter aandoen, maar hoe ga je controleren dan?

Alle Somalische meisjes moeten eerst hun onderbroek laten zakken ofzo?

Lijkt me niet de meest handige methode.
pi_45552360
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Haast niet te bevatten. Nog 80% van de meisjes wordt voor het leven verminkt door deze geloofsidiote barbaren. Eindelijk wordt hier wat aan gedaan en hopelijk met zeer zware straffen voor de ouders.
wat ik schokkend vind is dat dit in nederland kan. is het wettelijk uberhaupt toegestaan? zo nee dan wordt het blijkbaar hoogtijd dat er mensen een rechtzaak aan hun broek krijgen en er aan deze niet-westerse verminkingen wat gedaan wordt
pi_45552379
Ik zag het vrijdag op Discovery, Sex Sense ofzo.... Gewoon met een roestig oud scheermesje....heel pijnlijk en nog veel triester.
pi_45552463
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Prima, straffen voor ouders die dit hun dochter aandoen, maar hoe ga je controleren dan?

Alle Somalische meisjes moeten eerst hun onderbroek laten zakken ofzo?

Lijkt me niet de meest handige methode.
Bestaat een schoolarts dan niet meer?
  zondag 21 januari 2007 @ 09:39:04 #6
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45552501
Ze mogen wat mij betreft het besnijden van jongens ook strafbaar maken
pi_45552544
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:39 schreef N.icka het volgende:
mja dat haalt niet echt essentiele dingen weg... vind het zelf wat onzin (het is traditie omdat het in warme landen relevant is vanuit hygienisch (lees onstekingsverminderend) opzicht.

vrouwenbesnijdenis daarentegen....
pi_45552578
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:39 schreef N.icka het volgende:
Daar ben ik het niet echt mee eens. Dat die keuze niet gemaakt dient te worden door de ouders, oke. Tenzij het uit medisch oogpunt is... met dichtgroeien ofzoiets. Qua geloofsovertuiging....mwah... ik weet het niet. Het is niet echt nodig op die manier.
pi_45552584
Jongensbesnijdenissen zijn ook heel wat anders dan bij een vrouw/meisje. Qua gevoel enzo....denk ik.
pi_45552997
De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris.

Dat is wel degelijk vergelijkbaar met de jongensbesnijdenis.

Het is ronduit misdadig te stellen dat de vorm van de besnijdenis niet uitmaakt. Dat maakt wél uit, doe in godsnaam iets aan wegsnijden van hele onderdelen en dat gruwelijke dichtnaaien, uitdragen dat een rituele (dus voor de vorm, weinig lichamelijk sporen nalatende) "besnijdenis" éven erg is, is te idioot voor woorden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 januari 2007 @ 10:50:57 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_45553079
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:55 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet echt mee eens. Dat die keuze niet gemaakt dient te worden door de ouders, oke. Tenzij het uit medisch oogpunt is... met dichtgroeien ofzoiets. Qua geloofsovertuiging....mwah... ik weet het niet. Het is niet echt nodig op die manier.
Het is helemaal nergens voor nodig om in een gezond piemeltje te gaan snijden , achterlijk gedoe
  zondag 21 januari 2007 @ 10:55:37 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553139
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:56 schreef Beelzebub85 het volgende:
Jongensbesnijdenissen zijn ook heel wat anders dan bij een vrouw/meisje. Qua gevoel enzo....denk ik.
Think again.
  zondag 21 januari 2007 @ 10:57:45 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553166
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:50 schreef N.icka het volgende:
Het is helemaal nergens voor nodig om in een gezond piemeltje te gaan snijden , achterlijk gedoe
Exact. Het is een gotspe dat in Nederland een dergelijk onderscheid gemaakt wordt tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis. Bij afwezigheid van enige medische noodzaak heb je met je tengels van een kind af te blijven. Punt.
pi_45553171
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Think again.
Ik weet het ook niet. Ik heb alles nog in ieder geval.
Maar bij een jongensbesnijdenis word toch alleen het velletje weggehaald? En bij meisjes halen ze toch alles weg?
pi_45553180
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:44 schreef sigme het volgende:
De methode van het besnijden is wel veranderd. In plaats van dat meisjes worden dichtgenaaid, wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een snee of speldeprik in de clitoris.

Dat is wel degelijk vergelijkbaar met de jongensbesnijdenis.

Het is ronduit misdadig te stellen dat de vorm van de besnijdenis niet uitmaakt. Dat maakt wél uit, doe in godsnaam iets aan wegsnijden van hele onderdelen en dat gruwelijke dichtnaaien, uitdragen dat een rituele (dus voor de vorm, weinig lichamelijk sporen nalatende) "besnijdenis" éven erg is, is te idioot voor woorden.
Je vindt dus dat als een meisje voor het leven beroofd wordt van haar sexuele gevoelens geen misdaad?
  zondag 21 januari 2007 @ 10:59:08 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553187
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:49 schreef rainbow2007 het volgende:
mja dat haalt niet echt essentiele dingen weg...
Hey, Ayaan Hirsi Ali leeft toch ook nog? Me dunkt dat bij haar dus ook geen essentiële delen zijn weggehaald.
pi_45553196
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Lithion het volgende:

[..]

Exact. Het is een gotspe dat in Nederland een dergelijk onderscheid gemaakt wordt tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis. Bij afwezigheid van enige medische noodzaak heb je met je tengels van een kind af te blijven. Punt.
Precies!
  zondag 21 januari 2007 @ 11:00:24 #18
3542 Gia
User under construction
pi_45553202
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:50 schreef N.icka het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En het maakt qua gevoel wel degelijk uit. Doordat die eikel niet meer beschermd wordt, raakt ie op den duur ongevoeliger. Moslims claimen dat dat juist beter is, omdat ze dan niet zo snel klaar komen. Ze snappen niet dat iemand met een voorhuid, een eikel heeft die zo gevoelig is, dat die persoon gewoon veel vaker achter elkaar kan. Persoonlijk heb ik liever dat laatste.

Wat betreft vrouwenbesnijdenis. Als het op te lossen is met een ritueel speldeprikje, heb ik er niet zo'n probleem mee. Denk niet dat dát iets afdoet aan de gevoeligheid. Er zijn meiden die er een piercing door laat zetten en er nog gewoon gevoel in hebben. Sneetje of echte besnijdenis moet echt streng bestraft worden.

Ben dus ook voor controle hierop bij consultatiebureau.
pi_45553225
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:00 schreef Gia het volgende:

Wat betreft vrouwenbesnijdenis. Als het op te lossen is met een ritueel speldeprikje, heb ik er niet zo'n probleem mee. Denk niet dat dát iets afdoet aan de gevoeligheid. Er zijn meiden die er een piercing door laat zetten en er nog gewoon gevoel in hebben. Sneetje of echte besnijdenis moet echt streng bestraft worden.
Maar een piercing word vrijwillig gezet, en een speldenprikje/besnijdenis niet.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:02:12 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_45553227
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:
Maar bij een jongensbesnijdenis word toch alleen het velletje weggehaald? En bij meisjes halen ze toch alles weg?
Dat is per cultuur verschillend. Hoe het ook zij, in beide gevallen worden lichaamsdelen verwijderd die van belang zijn voor het sexueel genot van het individu en daarbij ook nog eens op een kind worden uitgevoerd (uiteraard weer gevallen van medische noodzaak buiten beschouwing gelaten). Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:05:41 #21
3542 Gia
User under construction
pi_45553280
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Maar een piercing word vrijwillig gezet, en een speldenprikje/besnijdenis niet.
Ben dus ook heel erg tegen besnijdenis, van zowel jongens als meisjes.

Er zijn in Nederland ook genoeg mensen die bij hun dochtertje op 1-jarige leeftijd al gaatjes in de oren laten prikken. Heeft dat kind dan ook niks over te zeggen gehad!

Heb ook dat speldeprikje liever niet, maar als daarmee een complete slachting voorkomen kan worden, dan liever dat.
pi_45553286
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:57 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:07:13 #23
3542 Gia
User under construction
pi_45553304
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:02 schreef Lithion het volgende:
Het is volslagen absurd om het voor jongens wél toe te staan om vervolgens wanneer het bij meisjes gebeurt aan de bel gaat trekken. Belachelijk.
Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:08:48 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45553328
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In dat "velletje" zitten anders wel miljoenen zenuwen die bijdragen in het sexuele genot.
Plus dat het voorkomt dat de eikel de hele dag tegen de onderbroek aanschuurt en daardoor ongevoelig wordt. De eikel wordt met voorhuid ook beter beschermd tegen bacteriën. Indien goed schoongehouden is een voorhuid beter dan geen voorhuid. (medische noodzaak daargelaten)
pi_45553353
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Daarom moet het voor jongens ook verboden worden, in Nederland. En strafbaar stellen als een Nederlands jongetje in het buitenland wordt besneden, omdat het hier niet mag.
Edit: verkeerd gelezen Gia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')