abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45721311
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Daar had ik ook last van Een goede vuistregel om dat IRL te overwinnen is binnen 3 seconden voor jezelf te bedenken of je contact maakt of niet.
ik voel in 3 seconde wel aan of ik met iemand in contact wil komen ja of nee......Iemand straalt ook iets uit.....Ik herkent dat.
pi_45721432
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 03:46 schreef MinardiF1 het volgende:
........

Tijdens mijn havo heb ik 1,5 jaar bij het dr. Leo Kannerhuis in Oosterbeek 'therapie' gekregen voor mijn autisme. .......
Terecht dat je therapie tussen quotes hebt geplaats. (Meestal oa cognitieve gedragstherapie). Jammerlijk is namelijk dat autisme NIET te genezen valt......De therapie kan er slechts op gericht zijn ter ondersteuning en hoe je er mee omgaat. Te leren leven met een forse beperking die je hebt......Onterecht wordt Asperger vaak "een lichte vorm" van autisme genoemd. De gevolgen voor het dagelijks (m.n. sociaal) functioneren kunnen zeer fors zijn......Er zijn zelfs mensen die daardoor niet in een (reguliere) baan kunnen functioneren....
pi_45723063
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Terecht dat je therapie tussen quotes hebt geplaats. (Meestal oa cognitieve gedragstherapie). Jammerlijk is namelijk dat autisme NIET te genezen valt......De therapie kan er slechts op gericht zijn ter ondersteuning en hoe je er mee omgaat. Te leren leven met een forse beperking die je hebt......Onterecht wordt Asperger vaak "een lichte vorm" van autisme genoemd. De gevolgen voor het dagelijks (m.n. sociaal) functioneren kunnen zeer fors zijn......Er zijn zelfs mensen die daardoor niet in een (reguliere) baan kunnen functioneren....
Noemen ze het licht omdat ze het vergelijken met autisten die een iq hebben van 40 ofzo? Ik snap ook niet waarom ze het licht noemen?

Ik weet nog hoe ik schrok toen ik mijn vriendin leerde kennen en zij mij vertelde dat zij autistisch was. Dat was mijn eerste kennismaking met autisme. Ik dacht toen nog dat autisme iets was waarbij iemand in een dwangbuis in een gesticht heen en weer zat te wiebelen met een iq van 40 ofzo

Toen ik mijn vriendin zag dacht ik huh, jij, autist?

[ Bericht 1% gewijzigd door DuchessX op 27-01-2007 13:04:14 ]
#geen
pi_45724127
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:58 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Noemen ze het licht omdat ze het vergelijken met autisten die een iq hebben van 40 ofzo? Ik snap ook niet waarom ze het licht noemen?
Ja, misschien..Ik denk dat men de neiging heeft om slechts het klassieke autisme als zwaarder te betitelen, omdat die vorm van autisme veel duidelijker manifesteert.....Dat valt direct op en dat beeld hebben mensen nu net van autisme.....

Bij mensen met Asperger merk je het in eerste instantie niet zo..Omdat ze een normale tot zeer hoge intelligentie hebben. Ze weten hun zwakke kanten daarom beter te camoufleren. Het valt dan niet zo op, en daarom denk ik dat mensen de neiging hebben te zeggen dat het daarom een lichte vorm is....

Maar iemand met Asperger heeft echt een forse handicap. Het is allesbehalve een lichte vorm van autisme.... Ze zijn echt sociaal gehandicapt.....Maar ook persoonlijk is het lastig. Alles , licht, geluid, prikkels komen tig keer harder binnen bij je, je wordt heel snel erg moe....Je kan slechts maar een ding tegelijk......Nou zie je dan maar staande te houden bij een werkgever (wat zo goed als onmogelijk is bij velen..), en dat lukt dus gewoon niet...
quote:
Ik weet nog hoe ik schrok toen ik mijn vriendin leerde kennen en zij mij vertelde dat zij autistisch was. Dat was mijn eerste kennismaking met autisme. Ik dacht toen nog dat autisme iets was waarbij iemand in een dwangbuis in een gesticht heen en weer zat te wiebelen met een iq van 40 ofzo

Toen ik mijn vriendin zag dacht ik huh, jij, autist?
Dat hebben inderdaad de meeste mensen ja. Ze denken altijd in termen van het klassieke autisme......En daarom is het zo hard schrikken als iemand de diagnose Asperger krijgt...Je hebt dan heel uit te leggen naar je familie etc. etc. Ze zullen het nooit echt begrijpen.......

Als Asperger ben je dan slecht af. Geen hond die je begrijpt wat je precies hebt. Intussen ben je wel behoorlijk beperkt in je functioneren.....Niemand snapt dan dat je daar echt niets aan kan doen....
pi_45724354
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Dat hebben inderdaad de meeste mensen ja. Ze denken altijd in termen van het klassieke autisme......En daarom is het zo hard schrikken als iemand de diagnose Asperger krijgt...Je hebt dan heel uit te leggen naar je familie etc. etc. Ze zullen het nooit echt begrijpen.......

Als Asperger ben je dan slecht af. Geen hond die je begrijpt wat je precies hebt. Intussen ben je wel behoorlijk beperkt in je functioneren.....Niemand snapt dan dat je daar echt niets aan kan doen....
Heel herkenbaar wat je schrijft, mijn vriendin loopt daar ook erg tegenaan, vandaar dat ik me ook erg inzet om het duidelijk te maken aan anderen welke impact autisme (asperger) heeft/kan hebben op je leven. Ik kan me dan wel niet volledig inleven maar ik denk zelf dat ik me met een aantal dingen toch wel aardig kan verplaatsen, ook middels de dingen die mijn man me vertelt. Het is in ieder geval idd een behoorlijke handicap. En soms lijkt het idd alsof mijn man en ik van verschillende planeten komen maar het levert wel lachwekkende situaties op dan
#geen
pi_45724395
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:55 schreef DuchessX het volgende:

[..]

En soms lijkt het idd alsof mijn man en ik van verschillende planeten komen maar het levert wel lachwekkende situaties op dan
Asperger heet dan ook mooi: Oops The Wrong Planet Syndrome
pi_45726133
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Asperger heet dan ook mooi: Oops The Wrong Planet Syndrome
That reminds me: Ik weet niet of jullie deze site al kennen, ik vind hem zelf wel aardig:

http://www.wrongplanet.net/
pi_45726395
Ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen Asperger een 'lichte' vorm van autisme noemen, omdat o.a. de meeste mensen met Asperger over het algemeen prima zelfstandig kunnen leven, al dan niet met een baan. Er zijn een hoop mensen met klassiek autisme die niet eens op zichzelf kunnen wonen (Asperger ook, ik weet het, maar de verhoudingen liggen anders).
pi_45726579
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:08 schreef archgallo het volgende:

[..]

That reminds me: Ik weet niet of jullie deze site al kennen, ik vind hem zelf wel aardig:

http://www.wrongplanet.net/
Deze vind ik heel goed: http://www.pasnederland.n(...)-en-hoogbegaafd.html

Hier komen de verschillen tussen hoogbegaafd en Asperger aan de orde. Vaak komt het zelfs als "co-morbiditeit" voor.......

Het meten van iemands IQ met Asperger is bijzonder discutable, omdat Aspergers vaak onderpresteren bij een iq test....
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:22:24 #185
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45732877
Ik wil even iets zeggen over diagnose. Ik weet niet of het voor iedereen even verstandig is om een diagnose toe te passen. Neem mijn vriend. Hij valt overduidelijk in vakje 1 (hoogbegaafd & Asperger), maar hij is er nooit mee naar een dokter geweest. Hij werkt met veel plezier bij een "nerdenproject", zeg maar, en het zou me niks verbazen als al zijn collega's ook randautistisch zijn. Soms komt hij in de kleine problemen, en dan belt hij mij op ("Ik ben morgen jarig. Wat doen mensen die jarig zijn op hun werk?" Floripas: "Dan neem je wat gebakjes mee, en die deel je tegen vieren uit, je ontvangt felicitaties en gaat weer zitten." Hij: "Oh. Oké.")

Hij hoeft ook niet naar de dokter, want hij functioneert in de maatschappij en hij is zoals hij is. En met al zijn malligheidjes wordt hij ook prima geaccepteerd in mijn vriendenkring (hij heeft niet echt een eigen vriendenkring, want hij was altijd einzelgänger). Er zijn geen medicijnen tegen, en als ik heel eerlijk ben, ben ik daar blij om, want hij is geweldig zoals hij is. Waarom zou hij door een hele mallemolen moeten van mensen die zeggen dat hij "anders" is?
pi_45733113
Ik vind het leuk om te lezen, Floripas, dat jullie een relatie hebben. Ik denk dat niet iedere dame het 'aan zou kunnen' om een relatie te hebben met een autist.
pi_45733426
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen, Floripas, dat jullie een relatie hebben. Ik denk dat niet iedere dame het 'aan zou kunnen' om een relatie te hebben met een autist.
Ik houd ook van jou zoals je bent hoor Zwammie!

Al blijf ik erbij dat je vorige account een beter "feel" had...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_45733446
quote:
Waarom niet? Wat is er zo anders aan autisten dan andere mensen? En waarom een dame? Zou een heer het in jouw optiek niet net zo moeilijk kunnen vinden?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:40:04 #189
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733462
quote:
We hebben geen verkering, hoor, maar het zou heel goed kunnen dat dat nog eens gebeurt. Ik heb erg veel mensen in mijn omgeving met Asperger, dat komt een beetje door mijn beroep (ik werk veel met grammatica op een hoog niveau). Ik ben er dan ook absoluut niet bang voor.
pi_45733475
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik houd ook van jou zoals je bent hoor Zwammie!
Dat is fijn om te lezen. Dat geeft mij weer hoop op een relatie . Ook dat van Floripas draagt bij aan mijn positieve kijk op de toekomst .
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al blijf ik erbij dat je vorige account een beter "feel" had...
Je mist de sensatie ?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:40:45 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733492
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat is er zo anders aan autisten dan andere mensen? En waarom een dame? Zou een heer het in jouw optiek niet net zo moeilijk kunnen vinden?
Het komt véél meer voor bij mannen dan bij vrouwen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:41:57 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733540
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:40 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat is fijn om te lezen. Dat geeft mij weer hoop op een relatie . Ook dat van Floripas draagt bij aan mijn positieve kijk op de toekomst .
[..]
Ja, joh. De meeste aspies die ik ken komen prima terecht.
quote:
Je mist de sensatie ?
Wat was je vorige account?
pi_45733570
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat autisten anders zijn dan 'normale' mensen lijkt mij evident. En natuurlijk kan het ook omgekeerd zijn, maar ik spreek vanuit mij eigen persoon, vanuit mijn visie op de toekomst en een mogelijke relatie .
pi_45733599
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het komt véél meer voor bij mannen dan bij vrouwen.
Dan nog, waarom dat onderscheid maken? Ik zou zeggen dat het feit of iemand er mee om kan gaan, niks met de sexe te maken heeft, maar met wat voor persoon je bent. Bovendien zijn er vast ook wel homofiele Aspergers...
pi_45733623
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, joh. De meeste aspies die ik ken komen prima terecht.
Nou ja, alles is verder oke, behalve een relatie. Maar verder hoog opgeleid, studie probleemloos doorlopen, goede baan momenteel, goed salaris. Maar dus geen liefdesrelatie .
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef Floripas het volgende:
Wat was je vorige account?
FuifDuif
pi_45733644
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:40 schreef zwambtenaar het volgende:

Je mist de sensatie ?
Eerlijk gezegd: ja ! Ik weet nog goed toen je voor het eerst op fok kwam hoe wereldvreemd en vooral ook "fokvreemd" je overkwam. Je uitspraken en de reacties daarop waren hilarisch! En ondanks de extreme dingen die je riep was ik er al snel van overtuigd dat je van binnen een prima kerel bent . Met hier en daar wat issues, maar goed, wie heeft dat niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:46:04 #197
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733695
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:43 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dan nog, waarom dat onderscheid maken? Ik zou zeggen dat het feit of iemand er mee om kan gaan, niks met de sexe te maken heeft, maar met wat voor persoon je bent. Bovendien zijn er vast ook wel homofiele Aspergers...
Ik ken er vijf. Mínstens.
pi_45733721
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Nou ja, alles is verder oke, behalve een relatie. Maar verder hoog opgeleid, studie probleemloos doorlopen, goede baan momenteel, goed salaris. Maar dus geen liefdesrelatie .
Heb je voor jezelf al besloten dat je Asperger hebt?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:46:49 #199
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45733734
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ken er vijf. Mínstens.
Homofiele Aspergers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: