ik voel in 3 seconde wel aan of ik met iemand in contact wil komen ja of nee......Iemand straalt ook iets uit.....Ik herkent dat.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Daar had ik ook last vanEen goede vuistregel om dat IRL te overwinnen is binnen 3 seconden voor jezelf te bedenken of je contact maakt of niet.
Terecht dat je therapie tussen quotes hebt geplaats. (Meestal oa cognitieve gedragstherapie). Jammerlijk is namelijk dat autisme NIET te genezen valt......De therapie kan er slechts op gericht zijn ter ondersteuning en hoe je er mee omgaat. Te leren leven met een forse beperking die je hebt......Onterecht wordt Asperger vaak "een lichte vorm" van autisme genoemd. De gevolgen voor het dagelijks (m.n. sociaal) functioneren kunnen zeer fors zijn......Er zijn zelfs mensen die daardoor niet in een (reguliere) baan kunnen functioneren....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:46 schreef MinardiF1 het volgende:
........
Tijdens mijn havo heb ik 1,5 jaar bij het dr. Leo Kannerhuis in Oosterbeek 'therapie' gekregen voor mijn autisme. .......
Noemen ze het licht omdat ze het vergelijken met autisten die een iq hebben van 40 ofzo? Ik snap ook niet waarom ze het licht noemen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Terecht dat je therapie tussen quotes hebt geplaats. (Meestal oa cognitieve gedragstherapie). Jammerlijk is namelijk dat autisme NIET te genezen valt......De therapie kan er slechts op gericht zijn ter ondersteuning en hoe je er mee omgaat. Te leren leven met een forse beperking die je hebt......Onterecht wordt Asperger vaak "een lichte vorm" van autisme genoemd. De gevolgen voor het dagelijks (m.n. sociaal) functioneren kunnen zeer fors zijn......Er zijn zelfs mensen die daardoor niet in een (reguliere) baan kunnen functioneren....
Ja, misschien..Ik denk dat men de neiging heeft om slechts het klassieke autisme als zwaarder te betitelen, omdat die vorm van autisme veel duidelijker manifesteert.....Dat valt direct op en dat beeld hebben mensen nu net van autisme.....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:58 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Noemen ze het licht omdat ze het vergelijken met autisten die een iq hebben van 40 ofzo? Ik snap ook niet waarom ze het licht noemen?![]()
Dat hebben inderdaad de meeste mensen ja. Ze denken altijd in termen van het klassieke autisme......En daarom is het zo hard schrikken als iemand de diagnose Asperger krijgt...Je hebt dan heel uit te leggen naar je familie etc. etc. Ze zullen het nooit echt begrijpen.......quote:Ik weet nog hoe ik schrok toen ik mijn vriendin leerde kennen en zij mij vertelde dat zij autistisch was. Dat was mijn eerste kennismaking met autisme. Ik dacht toen nog dat autisme iets was waarbij iemand in een dwangbuis in een gesticht heen en weer zat te wiebelen met een iq van 40 ofzo![]()
Toen ik mijn vriendin zag dacht ik huh, jij, autist?![]()
![]()
Heel herkenbaar wat je schrijft, mijn vriendin loopt daar ook erg tegenaan, vandaar dat ik me ook erg inzet om het duidelijk te maken aan anderen welke impact autisme (asperger) heeft/kan hebben op je leven. Ik kan me dan wel niet volledig inleven maar ik denk zelf dat ik me met een aantal dingen toch wel aardig kan verplaatsen, ook middels de dingen die mijn man me vertelt. Het is in ieder geval idd een behoorlijke handicap. En soms lijkt het idd alsof mijn man en ik van verschillende planeten komenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Dat hebben inderdaad de meeste mensen ja. Ze denken altijd in termen van het klassieke autisme......En daarom is het zo hard schrikken als iemand de diagnose Asperger krijgt...Je hebt dan heel uit te leggen naar je familie etc. etc. Ze zullen het nooit echt begrijpen.......
Als Asperger ben je dan slecht af. Geen hond die je begrijpt wat je precies hebt. Intussen ben je wel behoorlijk beperkt in je functioneren.....Niemand snapt dan dat je daar echt niets aan kan doen....
Asperger heet dan ook mooi: Oops The Wrong Planet Syndromequote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:55 schreef DuchessX het volgende:
[..]
En soms lijkt het idd alsof mijn man en ik van verschillende planeten komenmaar het levert wel lachwekkende situaties op dan
That reminds me: Ik weet niet of jullie deze site al kennen, ik vind hem zelf wel aardig:quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Asperger heet dan ook mooi: Oops The Wrong Planet Syndrome![]()
Deze vind ik heel goed: http://www.pasnederland.n(...)-en-hoogbegaafd.htmlquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:08 schreef archgallo het volgende:
[..]
That reminds me: Ik weet niet of jullie deze site al kennen, ik vind hem zelf wel aardig:
http://www.wrongplanet.net/
Ik houd ook van jou zoals je bent hoor Zwammie!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen, Floripas, dat jullie een relatie hebben. Ik denk dat niet iedere dame het 'aan zou kunnen' om een relatie te hebben met een autist.
Waarom niet? Wat is er zo anders aan autisten dan andere mensen? En waarom een dame? Zou een heer het in jouw optiek niet net zo moeilijk kunnen vinden?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen, Floripas, dat jullie een relatie hebben. Ik denk dat niet iedere dame het 'aan zou kunnen' om een relatie te hebben met een autist.
We hebben geen verkering, hoor, maar het zou heel goed kunnen dat dat nog eens gebeurt. Ik heb erg veel mensen in mijn omgeving met Asperger, dat komt een beetje door mijn beroep (ik werk veel met grammatica op een hoog niveau). Ik ben er dan ook absoluut niet bang voor.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:29 schreef zwambtenaar het volgende:
Dat is fijn om te lezen. Dat geeft mij weer hoop op een relatiequote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik houd ook van jou zoals je bent hoor Zwammie!
Je mist de sensatiequote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Al blijf ik erbij dat je vorige account een beter "feel" had...
Het komt véél meer voor bij mannen dan bij vrouwen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is er zo anders aan autisten dan andere mensen? En waarom een dame? Zou een heer het in jouw optiek niet net zo moeilijk kunnen vinden?
Ja, joh. De meeste aspies die ik ken komen prima terecht.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:40 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat is fijn om te lezen. Dat geeft mij weer hoop op een relatie. Ook dat van Floripas draagt bij aan mijn positieve kijk op de toekomst
.
[..]
Wat was je vorige account?quote:Je mist de sensatie?
Dat autisten anders zijn dan 'normale' mensen lijkt mij evident. En natuurlijk kan het ook omgekeerd zijn, maar ik spreek vanuit mij eigen persoon, vanuit mijn visie op de toekomst en een mogelijke relatiequote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is er zo anders aan autisten dan andere mensen? En waarom een dame? Zou een heer het in jouw optiek niet net zo moeilijk kunnen vinden?
Dan nog, waarom dat onderscheid maken? Ik zou zeggen dat het feit of iemand er mee om kan gaan, niks met de sexe te maken heeft, maar met wat voor persoon je bent. Bovendien zijn er vast ook wel homofiele Aspergers...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het komt véél meer voor bij mannen dan bij vrouwen.
Nou ja, alles is verder oke, behalve een relatie. Maar verder hoog opgeleid, studie probleemloos doorlopen, goede baan momenteel, goed salaris. Maar dus geen liefdesrelatiequote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, joh. De meeste aspies die ik ken komen prima terecht.
FuifDuifquote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:41 schreef Floripas het volgende:
Wat was je vorige account?
Eerlijk gezegd: jaquote:
Ik ken er vijf. Mínstens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dan nog, waarom dat onderscheid maken? Ik zou zeggen dat het feit of iemand er mee om kan gaan, niks met de sexe te maken heeft, maar met wat voor persoon je bent. Bovendien zijn er vast ook wel homofiele Aspergers...
Heb je voor jezelf al besloten dat je Asperger hebt?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Nou ja, alles is verder oke, behalve een relatie. Maar verder hoog opgeleid, studie probleemloos doorlopen, goede baan momenteel, goed salaris. Maar dus geen liefdesrelatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |