abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46566032
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 16:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.washingtonpost(...)AR2007022102095.html

Zowat elk bericht is nog alarmerender dan het andere...
Beetje vreemd bericht zeker zoals men stelt dat veel co2 vrijkomt door bomen te kappen, maar op de plaatsen waar de bomen gekapt worden zal men toch wel aan herbebossing doen waardoor ook weer co2 opgeslagen wordt. Verder rept men geen woord over de tropische wouden op aarde.
pi_46594460
Ze halen van alles aan bij het broeikaseffect. Zo ook dat de gletsjers op de Kilimanjaro smelten door het broeikasteffect. Die twee hebben echt niets met elkaar te maken.
pi_46596372
We staan er ontzettend beroerd voor, klaar.
Nu kun je wel gaan huilen dan Al Gore een doemdenker is met onwetenschappelijke bronnen, en gaan zeuren dat de mens geen invloed heeft en dat als excuus gebruiken om een 2e SUV erbij te kopen, de feiten liegen er uiteindelijk niet om, soon or later krijgen we er toch mee te maken en zijn we verplicht onze leefomstandigheden hoe dan ook aan te passen.

Meer bewust en wat minder arrogant worden is de eerste stap in de goede richting.
pi_46598126
quote:
Al Gore genomineerd voor Nobelprijs voor de Vrede

OSLO (ANP) - Maar liefst 181 personen en organisaties zijn voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede 2007. Dit heeft het Noorse Nobelcomité donderdag laten weten.

Al Gore is genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede 2007. Maar liefst 181 personen en organisaties zijn voorgedragen voor de prijs. Dit heeft het Noorse Nobelcomité donderdag laten weten. ANP Photo
Het Nobelcomité houdt de namen van de genomineerden geheim, maar uit andere bron is vernomen dat twee Noorse parlementariërs de Amerikaanse oud-vice-president Al Gore hebben voorgedragen voor zijn strijd tegen het broeikaseffect.
Ook de Bolivaanse president Evo Morales behoort tot de genomineerden, evenals de Finse oud-president Martti Ahtisaari. Tot de genomineerde organisaties behoort de Europese Unie.
Dit gaat dan weer wat te ver vind ik. Als hij het voor elkaar kan krijgen dat we idd minder gaan gebruiken dan mag hij deze prijs over 20 jaar of zo wel krijgen maar nu nog niet.
pi_46598746
quote:
Zeespiegel stijgt veel minder dan verwacht

zaterdag 20 januari 2007 13:05

Volgens bronnen
Dus niet iedereen bij de VN is het er mee eens, naast het feit dat de VN nu pas aandacht besteed en erkent dat de mens voor 99% verantwoordelijk is voor de klimaatverandering
de Verenigde Naties blijkt uit een nog vertrouwelijk rapport van de Klimaatcommissie dat pessimistische voorspellingen over stijging van de zeespiegel en de temperatuur helemaal niet kloppen.

Uit een samenvatting van het rapport van het IPCC zou blijken dat de stijging van de zeespiegel - voor Nederland een van de belangrijkste aspecten van klimaatverandering – de komende honderd jaar hooguit 43 centimeter zal zijn, en misschien slechts enkele decimeters.

Nederland wordt enigzins nog behoedt, nu de rest van de wereld nog, maar toch welterusten

Gore
In veel populaire publicaties, zoals in de recente film van Al Gore over het klimaat, wordt gesproken over een zeespiegelstijging van vele meters. Daarvoor is geen enkele wetenschappelijke basis, zo blijkt uit het rapport. Elsevier concludeerde dit overigens al veel eerder.

De Nederlandse steden zullen hun voeten dus droog houden. Volgens cijfers van het Natuur- en Milieuplanbureau, de milieuonderzoeksinstantie van de overheid, zou zelfs een meter zeespiegelstijging in honderd jaar tijd voor Nederland nauwelijks gevolgen hebben. Pas bij een stijging van 1,5 meter zijn serieuze maatregelen nodig.

Temperatuur
Ook met het stijgen van de temperatuur valt het wel mee volgens het nieuwe rapport. Tot het jaar 2100 gaat het om minimaal 2 en maximaal 4,5 graden, als er geen maatregelen worden genomen. Het vorige rapport, uit 2001, voorspelde een maximale stijging van 6 graden. Wel zullen weersextremen zoals hittegolven en zware regenval volgens het IPCC vaker voorkomen.
Maximaal 4,5 graden zijn toch veel. Hele ecosystemen kunnen uit evenwicht raken.

Het rapport komt op 2 februari uit. De klimaatcommissie van de VN is de meest gezaghebbende instantie ter wereld op het gebied van klimaat. Het rapport zal wereldwijd dienen als basis voor milieubeleid.
Laten we nog maar eens honderd jaar onze kop in het zand steken.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_46599675
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef poldergeist het volgende:

[..]

Laten we nog maar eens honderd jaar onze kop in het zand steken.
Graag. Dan kan ik tenminste tot m'n dood ongestoord de verwarming elke dag van het jaaropstoken, m'n 3 pc's 24/7 aan laten staan, gloeilampen blijven gebruiken en in m'n SUV blijven rondkachelen. Wat daarna gebeurd zal me een rotzorg zijn.
pi_46600377
Ik hoop dat je dat cynisch bedoeld
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_46601686
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:46 schreef poldergeist het volgende:
Ik hoop dat je dat cynisch bedoeld
Ik ben vaak cynisch. Maar nu even niet
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:10:11 #209
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_46804175
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef Nee het volgende:
We staan er ontzettend beroerd voor, klaar.
Nu kun je wel gaan huilen dan Al Gore een doemdenker is met onwetenschappelijke bronnen, en gaan zeuren dat de mens geen invloed heeft en dat als excuus gebruiken om een 2e SUV erbij te kopen, de feiten liegen er uiteindelijk niet om, soon or later krijgen we er toch mee te maken en zijn we verplicht onze leefomstandigheden hoe dan ook aan te passen.

Meer bewust en wat minder arrogant worden is de eerste stap in de goede richting.
Dat is dan wel waar, maar het klimaat fluctueert zo nu en dan.
  donderdag 1 maart 2007 @ 13:16:47 #210
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46804429
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:10 schreef Ofyles2 het volgende:

Dat is dan wel waar, maar het klimaat fluctueert zo nu en dan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46842198
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef Nee het volgende:
Inderdaad. Ik denk zelfs dat daar het grootste probleem ligt.

Zoals in veel mileusituaties heeft elke vervuiler individueel maar heel weinig invloed op het geheel. Vanuit individueel oogpunt is het niet kopen van een nieuwe SUV een zoveel grotere opoffering dan de schade die die ene SUV zou toebrengen aan het milieu (hier: de opwarming). Mensen zijn nou eenmaal gewend om eerst te denken in termen van eigen kosten en baten. En de individuele 'kosten' van milieuvervuiling zijn vaak niet hoog genoeg.

Deze situatie lijt op de Tragedy of the Commons, een historisch waargebeurd voorbeeld van een sociaal dilemma, waarin overbegrazing leidde tot de ondergang van de gehele landbouwsector in een bepaald gebied. Is er hier misschien een student Psychologie die dit even goed kan toelichten hoe dit relevant is voor het klimaatprobleem?

Het grootste aspect van het klimaatprobleem ligt denk ik in het sociaal-psychologische probleem. Technische mogelijkheden zijn er altijd, als we alleen maar op een of andere manier met heel veel mensen willen (of gedwongen worden) niet meer alleen aan onszelf te denken.

Laten we vooral daar over gaan praten, in plaats van zeuren of Al Gore nou wel of niet gelijk heeft. Zoals ik het zie zijn er genoeg onderzoeken die uitwijzen dat we er echt niet goed voor staan en dat we daar zelf iets aan kunnen doen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_46842672
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:44 schreef Cootz het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk zelfs dat daar het grootste probleem ligt.

Zoals in veel mileusituaties heeft elke vervuiler individueel maar heel weinig invloed op het geheel. Vanuit individueel oogpunt is het niet kopen van een nieuwe SUV een zoveel grotere opoffering dan de schade die die ene SUV zou toebrengen aan het milieu (hier: de opwarming). Mensen zijn nou eenmaal gewend om eerst te denken in termen van eigen kosten en baten. En de individuele 'kosten' van milieuvervuiling zijn vaak niet hoog genoeg.

Deze situatie lijt op de Tragedy of the Commons, een historisch waargebeurd voorbeeld van een sociaal dilemma, waarin overbegrazing leidde tot de ondergang van de gehele landbouwsector in een bepaald gebied. Is er hier misschien een student Psychologie die dit even goed kan toelichten hoe dit relevant is voor het klimaatprobleem?

Het grootste aspect van het klimaatprobleem ligt denk ik in het sociaal-psychologische probleem. Technische mogelijkheden zijn er altijd, als we alleen maar op een of andere manier met heel veel mensen willen (of gedwongen worden) niet meer alleen aan onszelf te denken.

Laten we vooral daar over gaan praten, in plaats van zeuren of Al Gore nou wel of niet gelijk heeft. Zoals ik het zie zijn er genoeg onderzoeken die uitwijzen dat we er echt niet goed voor staan en dat we daar zelf iets aan kunnen doen.
Goed verwoord.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 maart 2007 @ 00:20:53 #213
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47039914
Waarom zou je een SUV willen eigenlijk? Koop toch gewoon iets wat minder verbruikt, spaar je ook nog eens wat uit in je portefeuille
nou nou
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:29:33 #215
167723 sanni
Acima de seu
pi_47042632
Mensen kopen niet altijd dingen vanwege het nut maar ook vanwege het grote
"hebbe" gehalte. Trouwens: Gratis naar Al Gore's film.
pi_47043999
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 00:25 schreef furious_rage het volgende:
Waarom zou je een SUV willen eigenlijk? Koop toch gewoon iets wat minder verbruikt, spaar je ook nog eens wat uit in je portefeuille
Alsof elke SUV evenveel verbruikt!

Overigens kun je, net zoals ik gedaan heb er een LPi installatie laten inbouwen, waardoor de CO2 uitstoot gigantisch afneemt.
pi_47044120
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:48 schreef more het volgende:

[..]

Overigens kun je, net zoals ik gedaan heb er een LPi installatie laten inbouwen, waardoor de CO2 uitstoot gigantisch afneemt.
Dat ze je dan verplichten om zo'n installatie te laten inbouwen als je zo'n wagen koopt. Als ze dat bij alle wagens met een hoog verbruik doen, dan is er toch geen probleem. Het zijn toch meestal de dure wagens die een hoge CO2 uitstoot hebben. Een paar duizend euro meer of minder zal dan niet het verschil maken.
nou nou
pi_47044920
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:48 schreef more het volgende:

[..]

Ik vraag me toch echt af hoe we het technisch voor elkaar krijgen om een benzine auto om te bouwen naar een lpg auto, en dan met minder energie toch meer kilometers te maken.

Heb je wat technische achtergrond infromatie over dit verhaal.
pi_47047191
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch echt af hoe we het technisch voor elkaar krijgen om een benzine auto om te bouwen naar een lpg auto, en dan met minder energie toch meer kilometers te maken.

Heb je wat technische achtergrond infromatie over dit verhaal.
http://www.klimaatneutraal.nl/site/consumenten/221.html
pi_47047807
quote:
Dank je.

Ik wist niet dat er nog zoveel verschil in co2 uitstoot tussen benizine en lpg per liter zat.

http://www.lne.be/themas/klimaatverandering/CO2-meter (een pagina waarbij je meteen de co2 uitsoot ziet bij het invullen van de brandstof dat vergelijkt wat makkelijker)

Hoeveel onzuiniger is je auto alleen geworden door op lpg te gaan rijden. Toen ik nog een auto had (die op lpg reed) was mijn verbruik bij benzine 1:12 en bij lpg 1:10 waardoor ook weer een gedeelte van de minder uitstoot door meer verbruik weer verminderd in de berekening. Maar lpg nog altijd een voordeel blijft behouden.
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:30:23 #221
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_47048169
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 08:29 schreef sanni het volgende:
Trouwens: Gratis naar Al Gore's film.
Of beter: http://www.gratisnaarAl.nl Het bericht onder jouw link is al verouderd: het zijn inmiddels 17 steden die meedoen. Reserveren is overigens wel erg aan te raden, ik weet dat het in bijvoorbeeld Eindhoven hard gaat met de kaarten.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_47052783
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 12:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dank je.

Ik wist niet dat er nog zoveel verschil in co2 uitstoot tussen benizine en lpg per liter zat.

http://www.lne.be/themas/klimaatverandering/CO2-meter (een pagina waarbij je meteen de co2 uitsoot ziet bij het invullen van de brandstof dat vergelijkt wat makkelijker)

Hoeveel onzuiniger is je auto alleen geworden door op lpg te gaan rijden. Toen ik nog een auto had (die op lpg reed) was mijn verbruik bij benzine 1:12 en bij lpg 1:10 waardoor ook weer een gedeelte van de minder uitstoot door meer verbruik weer verminderd in de berekening. Maar lpg nog altijd een voordeel blijft behouden.
Ik merk geen verschil in verbruik. Was vroeger wel zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')