abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45676050
Nadja zou wel echt de slechtste mol ever zijn... nog nooit hebben alle kandidaten zo vroeg in het spel al op de juiste mol gezeten... kan het me echt niet voorstellen... Renate zou inderdaad kunnen, maar ik vlak Dick ook niet uit....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:27:07 #210
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676062
samenvattend:
- in ieder geval is tot nu toe altijd de 4e bij een executie degene die eruit vliegt
- ook karel zei tegen dick dat hij niet geboden had, dus dat zal wel kloppen
- weer blauwe overhemden, dus toch een man?
- karel zei als enige na de veiling tegen renate niet 'goed geboden' maar 'goed gewerkt'
- het was inderdaad niet slim de twee zwaarste (excl. eva wellicht...) in de vluchtbuggy te laten zitten. renate deed wel heel snel een stapje terug toen bleek dat ze met zijn drieen waren
- hadden dick en menno echt getal 3?
- de jokers van inge....

(overigens, het belang van een joker is ook niet zo hoog. als je er één inzet, scheelt dat één vraag).
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:27:53 #211
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676091
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:24 schreef Greetz het volgende:
bij nadia zegtie; goed gewerkt na afloop van het bieden, niet goed geboden. . .

Bij alex hoorde je geen informatie tijdens het invoeren van de stemmen over wie hij d8 dat de mol zou zijn. Bij alle anderen wel . . . ? Zou dit komen omdat hij dondersgoed weet wie de mol is?
nee, zei hij tegen renate
pi_45676098
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Die heeft als enige geen 1x geboden, dus nee.
Misschien is Dick juist de mol, omdat hij geen één keer geboden heeft. Dit is zo'n typisch psychologisch spel, waarvan je op voorhand al kunt beredeneren dat de pot helemaal leeg gaat. Met deze wijsheid kunnen de programmamakers tegen Dick gezegd hebben dat hij niet moet bieden, omdat toch alles uit de pot gaat. De hele pot gaat leeg en niemand verdenkt Dick. Zo slaat Dick Mol twee vliegen in één klap.

Althans, dat is mijn theorie
  Moderator donderdag 25 januari 2007 @ 21:28:11 #213
42184 crew  DaMart
pi_45676116
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:27 schreef evert het volgende:
samenvattend:
- het was inderdaad niet slim de twee zwaarste (excl. eva wellicht...) in de vluchtbuggy te laten zitten. renate deed wel heel snel een stapje terug toen bleek dat ze met zijn drieen waren

(overigens, het belang van een joker is ook niet zo hoog. als je er één inzet, scheelt dat één vraag).
Het was Nadja, die een stap terug deed.
pi_45676153
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:59 schreef roelofjan het volgende:
Hij zegt dat hij niet geboden heeft.

Dan krijg je tijdens de laatste aflevering te zien dat hij 100 keer z'n hand opgestoken heeft...
Zo denk ik het ook. Als je als kandidaat echt niet geboden hebt, zeg je dat toch niet zo eerlijk? Iedereen wil wel een beetje verdacht zijn.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:31 #215
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_45676182
quote:
samenvattend:
- in ieder geval is tot nu toe altijd de 4e bij een executie degene die eruit vliegt
- ook karel zei tegen dick dat hij niet geboden had, dus dat zal wel kloppen
- weer blauwe overhemden, dus toch een man?
- karel zei als enige na de veiling tegen renate niet 'goed geboden' maar 'goed gewerkt'
- hadden dick en menno echt getal 3?
- de jokers van inge....

als inge de volgende aflevering weer die 2 jokers die ze nog heeft niet inzet weet ik het zeker
dan is inge de mol
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:38 #216
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676186
eerlijk gezegd kan ik me nog steeds niet voorstellen dat het nadja is. tijdens het spel wordt de mol steeds op de hoogte gehouden. als ze merken dat iedereen op nadja zit, krijgt nadja als zij de mol is, echt wel een seintje dat ze even niets verdachts moet doen. en ze zullen het wel zo monteren dat het voor de kijkers minder duidelijk is...
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:30:03 #217
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45676213
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:27 schreef Wazaa het volgende:

[..]

Misschien is Dick juist de mol, omdat hij geen één keer geboden heeft. Dit is zo'n typisch psychologisch spel, waarvan je op voorhand al kunt beredeneren dat de pot helemaal leeg gaat. Met deze wijsheid kunnen de programmamakers tegen Dick gezegd hebben dat hij niet moet bieden, omdat toch alles uit de pot gaat. De hele pot gaat leeg en niemand verdenkt Dick. Zo slaat Dick Mol twee vliegen in één klap.

Althans, dat is mijn theorie
Plus dat ie zich wel erg makkelijk liet afschieten (hij wou ook als eerste de vluchter zijn)
Jawel, je keek.
pi_45676293
Renate stak ook wel heel snel d'r hand op toeb gevraagd werd wie er in het vliegtuigje ging, terwijl die op die toren ook zogenaamd 7 kleuren scheet.

Dick valt inmiddels wel redelijk af voor mij en aangezien Karel weer een blauw overhemd aanhad ga ik steeds meer aan een man denken en dan ben ik dus bang dat het die vervelende ALex is.
A mind with a heart of it's own
pi_45676300
Ik vond voor Wie is de mol Renate echt een .....
Maar nu vind ik d'r wel lief worden eigenlijk.

Ik vermoed dat Nadja de mol is, maar wel een hele slechte.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:31:53 #220
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45676322
Ik ben de draad een beetje kwijt... Zou het wel een stunt vinden als Paul de mol blijkt te zijn
pi_45676376
Ik ga voor Dick of Inge. Nadja ligt te veel voor de hand.
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_45676380
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef peaceman het volgende:
Ik ben de draad een beetje kwijt... Zou het wel een stunt vinden als Paul de mol blijkt te zijn
Dat risico was te groot.. voor hetzelfde geld biedt er niemand en is het
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:33:15 #223
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_45676409
GVD .. mijn mol Menno is er uit..

Als hij het was geweest was het tenminste een goede mol als het Nadja is dan is het de allerslechtste mol.

Mol verdachten lijst:

1. Nadja
2. Renate
3. Dick
4. Alex
5. Eva
6. Paul
7. Inge
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:33:20 #224
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676414
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef Toad het volgende:
Ik vond voor Wie is de mol Renate echt een .....
Maar nu vind ik d'r wel lief worden eigenlijk.
.
yep, heb ik inmiddels ook.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:33:29 #225
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45676423
Dick Jol is absoluut voor mij de mol.. er werd echt zovaak benadrukt dat Jol maar niks bied (door hele tijd een close-up bij hem nee-schuddend te laten zien) en zoals hij zelf al zei; hij verwachtte al dat de pot leeg ging. En bij die opdracht met die auto deed hij net alsof er veel problemen met de buggy waren (of hij heeft er zelf aan geknooit) en daardoor de verdenkingen van iedereen weg te drijven...
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:34:11 #226
2529 Greetz
User 2529 and still BeTa
pi_45676460
quote:
[..]
Nee, zei hij tegen renate
je hebt gelijk, nadia heeft ook zo'n lief koppie. . .
de Groetjes!
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:34:16 #227
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676468
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat risico was te groot.. voor hetzelfde geld biedt er niemand en is het
dat risico kun je volgens mij wel nemen. er is altijd iemand die zijn boekje terug wil.
  Moderator donderdag 25 januari 2007 @ 21:34:53 #228
42184 crew  DaMart
pi_45676500
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:33 schreef Haunter het volgende:
Dick Jol is absoluut voor mij de mol.. er werd echt zovaak benadrukt dat Jol maar niks bied (door hele tijd een close-up bij hem nee-schuddend te laten zien) en zoals hij zelf al zei; hij verwachtte al dat de pot leeg ging. En bij die opdracht met die auto deed hij net alsof er veel problemen met de buggy waren (of hij heeft er zelf aan geknooit) en daardoor de verdenkingen van iedereen weg te drijven...
Volgens mij zag ik in één beeld ook zijn arm nog net even omhoog gaan, bedenk ik me nu.
pi_45676536
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:33 schreef evert het volgende:

[..]

yep, heb ik inmiddels ook.
ik draai ook bij
pi_45676574
mijn mollen top 7

1. Nadja
2. Renate
3. Alex
4. Eva
5. Inge
6. Dick
7. Paul
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:36:47 #231
132411 Mr_Booze
pi_45676606
quote:
Aflevering 4, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Vierde dagboek-bijdrage van de Mol

Er is in ieder geval één iemand gelukkig vandaag! Of twee, dat ligt eraan wie jij denkt dat ik ben.
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie. En de pot is dus helemaal leeg! Prachtig! Daar word ik dus echt blij van. Ik had er stiekem wel een beetje rekening mee gehouden en was er vrijwel zeker van dat een flinke hap geld zou verdwijnen, maar zoveel!
Als het om persoonlijke belangen gaat, is alles geoorloofd, zo blijkt maar weer. Zelfs als daarmee een extra kandidaat in het spel gehaald wordt. Maar ook daar had ik rekening mee gehouden.
Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met de molboekjes. Hoe persoonlijk zijn ze en is er daadwerkelijk nuttige informatie in te vinden?
Al met al was dit een enerverende aflevering voor mij. Het liep weer op rolletjes.

Edit: Waarom heb ik toch de hele tijd het idee dat dit soort van taalgebruik niet bij Dick Jol past.
pi_45676616
quote:
Er stond weinig op het spel, het ging alleen nog maar om de vrijstelling want Renate had ik vrij korte tijd 4000 euro gevonden.. Ging nergens meer over dus.

De Mol wil zo veel mogelijk geld uit de pot hebben... Dick Jol heeft nog geen opdracht verneukt?

Tijdens het route vinden in de tempel was hij degene die de juiste route vond.. bij het afdalen van de toren ging hij als eerste naar beneden, zou de mol ook nooit doen.

Hij heeft de groep geen geld gekost, hij is de Mol niet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:37:17 #233
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45676635
mijn mollen top 7

1. Dick
2. Alex
3. Paul
4. Inge
5. Nadja
6. Eva
7. Renate
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:37:30 #234
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45676650
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:34 schreef DaMart het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik in één beeld ook zijn arm nog net even omhoog gaan, bedenk ik me nu.
Nee hij heeft echt niet geboden.. hij heeft alleen maar nee zitten schudden en een beetje moeilijk zitten kijken.
pi_45676653
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:36 schreef toma het volgende:
mijn mollen top 7

1. Nadja
2. Renate
3. Alex
4. Eva
5. Inge
6. Dick
7. Paul
Ah daar ben ik het wel mee eens.
pi_45676675
quote:
Dick Jol valt veel te weinig op voor een mol.
Volgens sommigen hier klopt dit spel wel en heeft de mol dus alleen eer nodig als drijfveer i.p.v. een financiële motivatie. Aan de manier waarop Dick de mol speelt, valt weinig eer te behalen. Niet dat je achteraf kan zeggen, goh wat deed ie dat toch mollerig.
Maak nie regtig saak nie
pi_45676715
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:37 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Dick Jol valt veel te weinig op voor een mol.
Volgens sommigen hier klopt dit spel wel en heeft de mol dus alleen eer nodig als drijfveer i.p.v. een financiële motivatie. Aan de manier waarop Dick de mol speelt, valt weinig eer te behalen. Niet dat je achteraf kan zeggen, goh wat deed ie dat toch mollerig.
Wacht maar tot je de laatste aflevering ziet...
pi_45676726
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:30 schreef jna het volgende:

[..]

Plus dat ie zich wel erg makkelijk liet afschieten
De Mol wou deze aflevering juist dat er veel geld in de pot kwam.. die zou zich niet zomaar laten afschieten.
pi_45676750
quote:
Aflevering 4, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
Vierde dagboek-bijdrage van de Mol

Er is in ieder geval één iemand gelukkig vandaag! Of twee, dat ligt eraan wie jij denkt dat ik ben.
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie. En de pot is dus helemaal leeg! Prachtig! Daar word ik dus echt blij van. Ik had er stiekem wel een beetje rekening mee gehouden en was er vrijwel zeker van dat een flinke hap geld zou verdwijnen, maar zoveel!
Als het om persoonlijke belangen gaat, is alles geoorloofd, zo blijkt maar weer. Zelfs als daarmee een extra kandidaat in het spel gehaald wordt. Maar ook daar had ik rekening mee gehouden.
Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met de molboekjes. Hoe persoonlijk zijn ze en is er daadwerkelijk nuttige informatie in te vinden?
Al met al was dit een enerverende aflevering voor mij. Het liep weer op rolletjes.

ga er maar vanuit dat de mol zijn bijdrage in de vorige afleveringen wel zal hebben geleverd voor de pot.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:40:31 #240
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_45676826
inge was trouwens die voor de vorm vroeg of ze haar mollen boekje terug mocht
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:40:43 #241
132411 Mr_Booze
pi_45676832
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:39 schreef toma het volgende:

[..]

ga er maar vanuit dat de mol zijn bijdrage in de vorige afleveringen wel zal hebben geleverd voor de pot.
Is posted by me..
pi_45676841
Zit me ineens af te vragen: Van wie had Paul de Molboekjes? Kan me niet voorstellen dat De Mol zijn boekje is kwijtgeraakt eigenlijk....
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:42:27 #243
132411 Mr_Booze
pi_45676929
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:40 schreef TheVulture het volgende:
Zit me ineens af te vragen: Van wie had Paul de Molboekjes? Kan me niet voorstellen dat De Mol zijn boekje is kwijtgeraakt eigenlijk....
Dick, Nadja, Menno, Inge, Eva.. dacht ik.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:43:10 #244
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_45676965
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef roelofjan het volgende:

[..]

De Mol wou deze aflevering juist dat er veel geld in de pot kwam.. die zou zich niet zomaar laten afschieten.
Menno en Dick hadden allang door dat die andere eerst voor het geld gingen, dat zagen ze zelfs toen ze op dat kruispunt stonden.
Jawel, je keek.
pi_45676969
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:40 schreef TheVulture het volgende:
De mol houdt ook gewoon een boekje bij net zoals elke andere kanidaat lijkt me.

Die zal heus geen leeg boekje hebben met daarin "IK BEN DE MOL" ofzo.

Stel dat iemand z'n boekje jat.... daar zal de mol toch wel rekening mee houden.
pi_45676979
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:42 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Dick, Nadja, Menno, Inge, Eva.. dacht ik.
Het boekje van Menno niet volgens mij... die vond het juist stom van Dick... volgens mij klopt de rest van het lijstje wel...

Zou het dan toch Renate zijn
pi_45677023
Mijn Mol lijst:

1. Dick
2. Renate
3. Nadja
4. Alex
pi_45677084
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:43 schreef roelofjan het volgende:

[..]

De mol houdt ook gewoon een boekje bij net zoals elke andere kanidaat lijkt me.

Die zal heus geen leeg boekje hebben met daarin "IK BEN DE MOL" ofzo.

Stel dat iemand z'n boekje jat.... daar zal de mol toch wel rekening mee houden.
Dat zou wel een mop zijn ja

Maar De Mol weet natuurlijk wel dat die opdracht eraan zit te komen en die wil iedereen uitschakelen... die gaat niet zijn boekje geven om iemand in het spel te houden
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:46:09 #249
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_45677123
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:44 schreef The_S het volgende:
Mijn Mol lijst:

1. Dick
2. Renate
3. Nadja
4. Alex
Mee eens!
pi_45677193
Als Dick de mol is, is hij de beste mol ooit, want ik heb hem tot nu toe geen enkele seconde verdacht.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator donderdag 25 januari 2007 @ 21:47:39 #251
42184 crew  DaMart
pi_45677209
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat zou wel een mop zijn ja

Maar De Mol weet natuurlijk wel dat die opdracht eraan zit te komen en die wil iedereen uitschakelen... die gaat niet zijn boekje geven om iemand in het spel te houden
Aan de andere kant: hoe meer kandidaten in het spel, hoe beter voor de mol, want meer mensen om te verdenken voor de rest.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:49:05 #252
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45677274
Ik blijf bij Inge. Al kan ik dat niet echt onderbouwen na deze aflevering.

Goed spel, trouwens, die veiling!
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:49:30 #253
132411 Mr_Booze
pi_45677298
Deze keer waren bijna alle kandidaten best duidelijk op wie stemden heeft iemand een lijstje.
pi_45677312
Karel had weer blauwe blousen aan
pi_45677363
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:45 schreef TheVulture het volgende:
die gaat niet zijn boekje geven om iemand in het spel te houden
Wat kan het de mol nou schelen dat Paul weer terug in het spel is?
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:52:34 #256
132411 Mr_Booze
pi_45677414
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:51 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Verwarring mischien? Maar in de vorige keer dat de mol (Milouska) dat kon deed ze het niet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:56:17 #257
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_45677596
Jammer dat Menno eruit is. Niet omdat ik dacht dat hij de Mol was, maar omdat ik hem leuk vond in het spel.
Ik blijf nog steeds op Inge. Nadja, dat geloof ik echt niet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_45677696
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:51 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Om Paul terug in het spel te krijgen moest er geld betaald worden... drijfveer genoeg lijkt me...

Aan de andere kant, misschien heeft De Mol juist daarom wel zijn boekje afgegeven.. anders was er een belangrijk item minder om op te bieden
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:59:14 #259
132411 Mr_Booze
pi_45677778
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Om Paul terug in het spel te krijgen moest er geld betaald worden... drijfveer genoeg lijkt me...

Aan de andere kant, misschien heeft De Mol juist daarom wel zijn boekje afgegeven.. anders was er een belangrijk item minder om op te bieden
Mol moet ook kandidaten wegwerken.. dus heft elkaar een beetje op omdat Paul voor een kleine som geveild is.
pi_45677806
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Als Dick de mol is, is hij de beste mol ooit, want ik heb hem tot nu toe geen enkele seconde verdacht.
dat is juist het leuke je kan iemand op kleine dingen al verdenken of op dingen die heel erg duidelijk zijn, we zullen het pas weten de allerlaatste aflevering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')