abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:35 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48020531
Ilske, sorrie voor het lange wachten, er kwamen dingen tussendoor en ik het was een zodanige warboel in mijn hoofd (wel een goede hoor ) dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar alles is weer opgeklaard en leuk enzo dus hier is ie dan .

Veel vreugdekaarten maar ook een paar mindere, de goede zijn wel in de meerderheid en op de belangrijke punten zover ik het kan zien

Bewustzijn
10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel

Gevoelens en eventuele tegenstellingen daarin
3 van zwaarden

Als we deze kaart beoordelen voelen we meteen het verdriet, het gebroken hart. Het lijkt alsof we eerst deze pijn in ons hart moesten voelen om het te ontdekken, om weer tot leven gewekt te worden. Er druppelt geen bloed uit de wonden, het is oud zeer, niet nieuw. Dat kan echter ook een aanwijzing zijn om de wonden volledig te aanvaarden en aldus de pijn te transcenderen. Trek drie kaarten om te zien wat de drie zwaarden voor jou betekenen.

duiding:
- pijn, het gebroken hart
- oude wonden
- tranen, loutering.
- liefdesverdriet

Schildknaap van kelken

Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.

Verleden
7 van kelken

Een zwarte gestalte, die met de rug naar ons toestaat kijkt naar zeven kelken die in een grijze wolk zweven. In iedere kelk ontwaren wij een symbool.
1 wat is werkelijkheid, wat is een illusie? 2 Wie ben ik?
Wij zijn ons bewust dat de dingen die er echt uitzien het niet zijn en dat verschijnselen waarvan we iedere realiteit betwisten over het algemeen 'echt' zijn. Wat verbergt zich achter de gestalte die zich aan het zicht onttrekt? De kelken symboliseren onze wensen: rijkdom, bezit, succes, verlichting evenals de angstendie daarmee verbonden zijn: armoede, mislukking, het collectieve onderbewustzijn en sex.
Wanneer we diep in de aard van de wensendringen beseffen wij dat we ze nooit kunnen vervullen. Zij betreffen alleen maar uiterlijkheden: een huis, juwelen, een mooie vrouw, succes.. en de ware vervulling beleven we slechts als we de reis naar het innerlijke aanvangen, wanneer we thuis gekomen zijn

duiding

dromen en illusies
wensen en hun frustraties
'wie ben iik?
zoek de vervulling in jezelf

toekomst
Aas van staven

De kilte va nde zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

Jij in verhouding tot jezelf
De zegewagen

Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt

duiding:
een bepaalde richting
overwinning, helderheid
balans tussen uitersten
jeugdige overmoed
frisse, nieuwe kracht

Jij in verhouding tot andere en andersom
Koningin van pentakels

De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden

Hoop vrees
10 van kelken

De afbeelding laat ons een gelukkig gezinsleven zien. Het staat symbolisch voor iedere gemeenschap waarin we voelen dat we thuis zijn. De twee volwassenen bekijken de regenboog en zien daarin de gaven die het leven ons brengt: liefde, geluk, vervulling. Zij zijn er dankbaar voor want zij kennen ook de andere kant. zij hebben reeds de situatie van zwaarden doorstaan. zij kennen het leed terwijl de kinderengeluk en vreugde van het leven verwachten. zij kijken elkaar in de ogen en niet naar de regenboog. De kaart staat voor liefde en geluk als geschenk. Wij kunnen deze liefde niet 'verdienen' of 'verwerven'

duiding
liefde en geluk als geschenk
vervulling door de liefde, vervulling in de gemeenschap
dankbaarheid en erkenning
tevredenheid

Resultaat/synthese/aanwijzing
2 van kelken

twee geliefden staan tegenover elkaar, ieder houdt een kelk in de hand. Boven hen verhelft zich een gevleugelde leeuwenkop, eronder zien wij twee slangen die om een staf heen kronkelen. De beide mensen lopen behoedzaam naar elkaar toe, het is het begin van een liefde en vriendschap. Wanneer twee energieën samengaan, twee wezen die van elkaar houde néén worden ontstaat er een derde, die door de leeuw gesymboliseerd wordt dit nieuwe is groter, sterker en wijzer dan ieder van hen apart.

Duiding: liefde en vriendschap
het behoedzaam naar elkaar toe gaan
het begin van een liefde
samensmelting.

Eerlijk is eerlijk, afgezien van de 3 van zwaarden ziet het er gewoon goed uit. Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_48022672
Ik zou ook wel graag een legging willen. Ben benieuwd wat mij de toekomst nog zal brengen
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
pi_48063632
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ilske, sorrie voor het lange wachten, er kwamen dingen tussendoor en ik het was een zodanige warboel in mijn hoofd (wel een goede hoor ) dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar alles is weer opgeklaard en leuk enzo dus hier is ie dan .

*knip*
Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.
Maar in ieder geval: bedankt!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:56:45 #179
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_48107148
wat heeft een legging nu met dobbelstenen te maken?
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:59:05 #180
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_48107202
Leggingen, lezingen en dobbelstenen etc. voor iemand anders alsjeblief daarin wordt het in de OP uitgelegd
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_48143220
Hoi Normalneo,

Ik heb even een vraagje, zou jij (weer) al dan niet een korte legging voor mij willen doen.
Voor het moment, wat ik moet doen.

Voor vragen of als ik duidelijker moet zijn daarvoor, hoor ik het wel op pm.
Anders merk ik het wel.

Zou ik blij mee zijn.

Alvast bedankt!
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:20:44 #182
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_48164154
Sweetgirly zie PM

[ Bericht 38% gewijzigd door Normalneo op 11-04-2007 05:32:29 ]
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:47:01 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48165390
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:45 schreef Ilske het volgende:

[..]

Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.
Maar in ieder geval: bedankt!
Graag gedaan Ilske , Alleen voor zover ik kon zien zonder iets van je te weten natuurlijk waren de kaarten redelijk goed over het algemeen. Mocht je het willen dan zou ik graag een beetje achtergrond krijgen hierover, over de PM als je het wilt natuurlijk . Wat ik zie zijn kaarten over liefde en eventueel een gezinnetje, echter zal er in een bepaald aspect van je leven een boeg omgegooid moeten worden en dat je bepaalde oude gevoelens het beste kan laten gaan. Hoe dan ook, gelukkig dat je er wat aan hebt.
Vrijheid
  zondag 22 april 2007 @ 11:43:09 #184
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48592556
legging voor Yvonne, mocht ik toevoegen van haar in het topic dus bij deze:

Beste Yvonne,
Sorry voor dit uitstel. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan gisterenavond maar ik was echt oververmoeid. Ik was zelfs in zo'n stadium beland dat ik bijna achter het bureau in slaap ben gevallen. Op een gegeven moment had ik de legging gedaan, de kaarten genoteerd maar dat was helaas verdwenen. Kon ik vanmiddag weer van voren af aan beginnen. Ik had heel weinig puf gisterenavond en ik denk dat ik gewoon oververmoeid was, maar vandaag weer nieuwe energie om het wel in 1 keer goed te doen. Dat even terzijde. Ik heb dus echt mijn best gedaan, maar het was er helemaal niet van gekomen. De dagen ervoor had ik computerproblemen..maar genoeg van dit. Hier komt ie dan:

Ik ga voor jou een algemene legging doen. De legging heet het Geheim van de Hogepriesteres en er worden daarbij 9 kaarten uit een deck getrokken met de beeldzijde naar beneden. De eerste twee zijn het thema van dit moment en deze liggen op elkaar. Ze versterken danwel hinderen elkaar. Daarboven liggen de 3 invloeden van de maan(toenemend, primair en afnemend). Naast het thema liggen je bewuste of onbewuste angsten en zaken waarvoor je bang bent. Aan de rechter zijde ligt waar je mee door moet gaan. Helemaal onderaan het pad wat je hoogstwaarschijnlijk gaat bewandelen en daar weer boven het geheim van de hogepriesteres en deze wordt alleen omgedraaid als het een kaart van de grote arcana is. Ik zal zowiezo een foto maken en deze erbij sturen.

Ik heb het hier even een beetje donker gemaakt omdat het natuurlijk midden in de middag is. 6 waxinelichtjes aangestoken en ik ga zo schudden. Ik brand ook wat wierrook. Zo Yvonne de kaarten zijn geschud. Ik ga nu beginnen met het omdraaien van het thema en daar wat over vertellen. Het is een thema wat op dit moment speelt.

De schildknaap van de staven en de duivel. Dez versterken danwel hinderen elkaar. Als schildknaap kijk je vol vertrouwen naar de stok die je vasthoudt. Je kijkt naar het nieuwe begin van de twijgjes die eraan komen. Je observeerd de situatie zoals deze is. Alles wordt echter erg "sober" door de duivel op deze kaart. Het gevoel dat iemand anders je leven soms regelt. Dat je vastzit, maar ook weer niet. Jij hebt immers toch je eigen leven in de hand? Op de kaart de twee zijdes van jou als persoon "los" vastgeketend. Ik denk zowiezo dat bij jou meer de vrijheid overweegt en dat je vooral in een goede stemming bent met dit lenteweer. Je ziet resultaat van je werk en je kan dit nauwkeurig observeren. Dat even over het thema.

Hierboven liggen drie maanimpulsen. De middelste is de primaire kracht van de maan namelijk de geliefden. Ook het geluk in de liefde maakt je uitermate vrij op dit moment. Ik weet dat je een partner hebt, maar ik denk dat deze zeer zeker bijdraagt aan jouw geluk. Je voelt echter daar mbt het thema wel een soort gebondenheid door.

De toenemende impuls op het thema: Nog meer wat je gaat krijgen.de ridder van de kelken. Er wordt je nog meer aangeboden op zeer korte termijn. Je kunt echter nog niet zien wat er in de kelk zit die je wordt aangeboden, maar het is met een zekere trots dat hij wordt gegeven en op zich al een heel gebaar.

De afnemende kracht: Kelken vijf. Een zwarte gedaante met drie omvergegooide kelken voor zich. Je rouwde een periode voor het verlies wat je had geleden,echter er stonden nog twee kelken achter je die je echt over het hoofd had gezien/was vergeten. Deze droegen vervolgens bij aan een nieuw geheel en het was een sobere periode waar je er voornamelijk alleen voor stond.

Dan wat er in het duister ligt. Waarvoor misschien gevreesd werd, maar wat je misschien in zekere zin onbewust al wist. Dat je een stap moest zetten naar een nieuwe weg, waarvan je eigenlijk niet wist waar deze heen leidde. Het is de aas van de pentakels/munten. Er werd je iets aangeboden kwa die vrijheid en het vergte een zekere moedige stap voorwaards door de tunnel heen. Het enige wat je zag was het topje van de ijsberg, maar de gehele ijsberg kon je niet zien. Die komt waarschijnlijk deze dagen geheel in zicht nu je die stap hebt gezet.

Je moet vooral doorgaan met: aas van de kelken. Je liefde en alles laten stromen. Je energie. Liefde voor de natuur?(water) en leuke momenten..eigenlijk alle positieve aspecten die je hebt waardoor jij opfleurd en als een soort roos gaat bloeien en ook blijft bloeien totdat deze roder is dan rood! Ik kan niet heel specifiek zijn, maar als het om kelken gaat kan ik dit zeggen: Ga door met het tegmoed treden van mensen. Jij bent de enige die weet wat er in jouw kelken zit(jouw persoonlijkheid is veel waard). Houdt de controle hierover.

Het pad gaat waarschijnlijk naar: staven zes, een tocht waarbij omstanders staan te kijken en jij rijkelijk triomfeerd. Met een krans op je staf maak je een leuk rondje op je paard. Je succes en inspanningen zullen op mooie wijze, voor jou belangrijke wijze bekroond worden door omstanders! Jij staat in de spotlight op jouw apparte manier J van dingen gedaan hebben.

Het geheim/de diepere betekenis van jou wordt niet omgedraaid is omdat het een kaart is van de kleine arcana.

Dit viel me veel op:

Gigantisch veel kelken: veel persoonlijkheid komt naar boven
Staven: aan het bouwen aan nieuwe zaken, niet stil blijven zitten. Zaadjes zaaien en die over een tijd oogsten. Misschien ook aan het verbouwen van zaken in huis?
Vrijheid overheersd en je geniet van overwinningen die je geheel aan jezelf te danken hebt

Dit was het Yvonne; leuk om te doen iig.

Laat me aub even weten wat je ervan vond.

Ik heb de foto toegevoegd.

Groetjes,

Spellmeista
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:58:03 #185
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48795637
Helemaal niet erg hoor dat uitstel, energie bijtanken is enorm belangrijk en en blij dat je dat gedaan hebt.

Wat een fijne positieve legging en zo waar, ik ben eindelijk op pad gegaan.
Deze legging stimuleert me zeker om door te gaan!

Wat een fijne legging Spellmeista, wat mij betreft mag je hem in het topic erbij zetten hoor

Fijn dat je hebt willen leggen voor me!

Liefs,
Yvonne
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:48:47 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49636658
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21 . 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..

[...]

Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen . Dit moet wel een heftig jaartje worden.. .
We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target. .
Vrijheid
pi_49637431
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:48 schreef jogy het volgende:

[..]

We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target. .
Ok dan . Leuk om te horen dat het zo goed klopt. Het was ook wel een positieve legging geloof ik dus dit lijkt me niet vervelend voor je .
  zondag 27 mei 2007 @ 12:42:03 #188
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49815151
ff een knal naar boven
  zondag 27 mei 2007 @ 12:46:04 #189
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49815240
ik bied me weer aan voor wat leggingen..

QB had het via de PM gevraagd en daarvoor was nog iemand..maar die kon ik ff niet meer terugvinden. Dus voel je niet verlegen om het eens te roepen..hopelijk kunnen we dit dezer dagen, met de volle maan opkomst weer een beetje op gaan pakken..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:34:50 #190
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49900155
Voor Queen_Bee

Datum jarig: laat ik buiten beschouwing
Legging:
Beste Queen_Bee. Ik ben weer in een opperste stemming en ik heb ook zin om dit nu te doen. Je vertelde via een PM dat je niet echt heel veel van de tarot weet. Dat probeer ik ook gelijk een heel klein beetje uit te leggen. Ik ga sommeteen een verbinding leggen, dat zowiezo..ik noem dit een rechtstreekse connectie naar jouw plaats, met jou. Een tarot deck bestaat uit 78 kaarten. Op de kaarten staan verschillende afbeeldingen waarvan de basis steeds hetzelfde is. Ze hebben betrekking op het leven en kunnen je verschillende tips geven en een bepaalde "weg" laten zien. Er zijn 22 grote arcana kaarten met de 0 inbegrepen. Verder heb je verschillende kleine arcana kaarten.

Laten we maar snel beginnen, vragen mag je me altijd stellen.
Ik ga met jou het spel van de 10 kaarten doen. Het is een spel voor de totale situatie van de vraagsteller(een overzicht dus+wat toekomst en resultaat). Ik trek zo tien kaarten en zal er ook een foto van maken..die post ik er zo bij.

1. kaart voor het verstand, het bewuste
Zwaarden 9: op deze kaart lijkt het er net op of je 's nachts ineens wakker wordt uit een nachtmerrie. Je bent op jezelf aangewezen op dat moment en het voelt mij aan alsof je je ergens zorgen over maakt. Dit komt mij overeen als een gevecht wat je met jezelf bent aangegaan.

2/3. Kaarten voor het hart, gevoelens, tegenstrijdigheid, verschillende aspecten op het gebied van gevoelens.
De gehangene(2) zaken komen voor je gevoel anders voor dan dat ze lijken. Je bekijkt de dingen ook anders en hangt er vredig bij zo op je kop. De gevoelenskaarten zijn van de grote arcana. Het zijn toch kaarten die wat dieper doordringen naar buiten. Daarintegen bekijk je: De maan(3) zaken van verschillende kanten. Ik denk/voel dat je veel experimenteerd en een pad volgt wat verder weg de bergen ingaat. Daarbij houdt je zicht op het meest fundamentele: de maan. Je beschermd jezelf via de flanken en kruipt door het midden. Dit is echt een weg die je bent gegaan, maar ik denk dat je nog niet zo lang op pad bent. Het is pas het begin van een reis.

4. Het onbewuste/kaart van de buik/wortel
Koningin v. zwaarden: Je bent "streng" en ontvangt graag zaken in je leven. Dit trek je ook aan omdat dit jouw "natuur" is.

5. Koningin v.d. Kelken..het verleden
Uit wat je onbewust ontvangt weet je kracht te putten. Je bent een vrouw die 1 is met haar troon en omgeving. Je hebt misschien een liefde van je leven voorbij zien komen en daar wacht je op. In de tussentijd vermaak je je wel.

6. Toekomst: Aas v.d. kelken
Een gelukskaart. Ik zie eerder geluk in overvloed. Ook omdat je veel geeft. Ook een balans in dat geheel.

7. Jij in verhouding tot jezelf. Staven 8
Staven in de lucht. Ik denk dat je een gat voor jezelf maakt en dat voor jezelf wil opvullen.

8. Jij in verhouding tot anderen en hun betrekkingen op jou. Koningin v. d. Pentakels/Munten
Een hele relaxte mystieke, kleurrijke sfeer. Je koestert wat je hebt aan vrienden, houdt er zicht op en laat het niet vallen. Jij en anderen horen bij elkaar. Je beschermd ze ook.

9. Hoop en Vrees. De heremiet/kluizenaar
Bang v.h. donker zonder licht/angsten ervoor. Het alleen zijn en er alleen voor staan.

10. Uitzicht, resultaat, synthese:
De wereld. Waar ik in het begin al over vertelde..de 0 kaart, dit is kaart 21. Het volledige aspect omdat een vrouw een blije dans doet in de 0 van de Dwaas. Ze sluiten elkaar naadloos aan en dit is toch wel een eind-stadium. Ze doet een blije dans en manifisteerd zich als gehele film in het geheel. Ze heeft een gewaad aan wat haar lijf nauwelijks bedekt en toont ervarenheid in allerlei wetten en regels. De kaart staat ook wel voor: universeel en eenheid.

Een hele leuke legging. Ik denk wel een duidelijk totaalplaatje. Het vrouwelijk aspect komt in vele vormen naar boven in alle koninginnen die er liggen. Zeg maar eens wat je ervan vond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 29-05-2007 19:47:46 ]
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:39:41 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49963169
Kan ik een legging krijgen voor de komende twee maanden, ben wel benieuwd eigenlijk. Geen vraag gewoon een algemene legging als het kan. .
Vrijheid
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:20:01 #192
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49964454
ik ben kapot..ik las weer een pauze in..

sorry jogy
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:40:53 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49965164
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:20 schreef Spellmeista het volgende:
ik ben kapot..ik las weer een pauze in..

sorry jogy
No problem, heeft ook geen haast ofzo. Twee maanden zijn best lang .
Vrijheid
pi_50108174
Hallo iedereen,

ik lurk stiekem al een tijdje mee.
Een paar maanden geleden heeft iemand tarotkaarten voor mij neergelegd. Ik had het nog nooit meegemaakt en ik vind het reuzeinteressant. Ondanks dat de kaarten niet allemaal positief waren vond ik het een fijne ervaring.

Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik zit op dit moment in een situatie waarbij mijn verstand mijn hart tegenspreekt (en andersom).

Mijn naam, geboortedatum, woon/geboorteplaats staan in mijn profiel. Als je nog iets meer wilt weten dan zeg het maar. mijn PM-scherm geeft steeds een foutmelding in IE

[ Bericht 11% gewijzigd door So_Addictive op 04-06-2007 22:20:32 ]
pi_50110237
tvp

Leuk topic! Leg zelf pas 4 jaar tarot (soms voor vriendinnen), wil even meekijken om zo meer ervaring op te doen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:38:45 #196
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50137540
jogy je hebt "geluk" ik ga zo voor je leggen..als je mij ff je geb. datum geeft en je plaats..dan weet ik zat en kan ik straks aan de slag..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:55:23 #197
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50148430
Legging voor Jogy op 5-6-2007

Jogy jij vroeg een algemene legging. Ik ga deze doen uiteraard..heb hem al gedaan trouwens, ik type hem nu even uit. Ik hoef jou weinig te vertellen over tarot, dat scheelt, behalve dat ik vanavond zelf een legging heb bedacht die niet uit het boekje komt. Ik maak er nog een foto van dus dan kun je hem goed bekijken.

Kaart 1: de essentie
kaart 2/3: onbewuste gevoelens/buikkaarten
kaart 4/5: hartkaarten/van binnenuit
kaart 6/7: bewuste gevoelens/het denken..kaarten die over de houding vertellen naar buiten toe
kaart 8: toekomst met dit geheel

(kaarten zijn een momentopname..wel over een groter geheel meegenomen/gemiddelde)

Kaart 1: grote arcanakaart, in dit geval de essentie..het gaat om jou..vandaar ook de Keizer. Stugheid op je troon, een onwankelbare positie. Een man oud en wijs. De hele kaart staat zowiezo voor het denken en het intellect. De macht van de keizer is de kracht van de gedachte. De keizerin is echter de moeder die hem al is voorgegaan. Dat wil niet zeggen dat hij minder is. Overeenkomstigheid met het sterrenbeeld ram en de wil om zichzelf te manifesteren.

Kaart 2/3: De Magier en de Keizerin. Twee aspecten die je misschien al wist, maar die toch duidelijk aanwezig zijn om zich te manifesteren in het geheel. De magier en de keizerin. Ik vraag me af of jij een relatie hebt. De kaart de magier verteld ons eigenlijk dat je heel erg op eigen benen wilt en kunt staan..echter de Keizerin daarintegen laat me denken dat je ook wel met het vrouwelijke bezig bent diep van binnen. De magier volgt het pad van de Dwaas op en je neemt een eerste stap tot zelfverwezelijking en eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat mbt de Keizerin een hele hoop diepe aspecten spelen, misschien ook wel het willen hebben van kinderen.

Kaart 4/5 Hart gevoelens: Kelken 6 en munten 6. In deze twee opzichten ben jij denk ik degene die steeds geeft en je hart zegt je ook dat dit het juiste is. Het zijn goede gebaren en mensen ontvangen het ook met plezier..In zekere zin houd het ook jou in stand..

Bewuste gevoelens/het denken, kaart 6 en 7(munten 10 en kelken 8), scenes en vertrekken. Je sluit vaak zaken af door dingen goed voor elkaar te spelen. Je hebt ook het gevoel dat je niks achterlaat als je vertrekt..je hebt bepaalde dingen op dat moment dan afgesloten. Een "macht" die meekijkt bij wat je doet, toeval bestaat niet en zodoende voor momenten/ontmoetingen/alles zorgt. Je geeft je over met de gedachte dat jij de hoofdrolspeler bent.

Toekomst geheel: kaart 8, de Zon. Vreugdevolle kaart. Een blij kind op zijn paard. De zon straalt en het kind straalt ten volste. Ik denk dat je een tijd tegemoet gaat met veel plezier en eigen keuzes. Je bent een speelse jongen die aan de andere kant ook zeker weet waar zijn kracht in te vinden. Daardoor voel je je weer net als vroeger..

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 06-06-2007 00:03:10 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:10:22 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50148971
Verdorie Spellmeista, jij hebt echt een lijntje met de energiëen, zonder al te veel in detail te treden wil ik zeggen dat ik nét een deel van mijn leven heb afgesloten die een tijd heeft bezig gehouden en het had te maken met een dame, dat van het geven is zeker een aspect van mijn persoonlijkheid. ik mis alleen kaart 6 en 7 . Ik ben ze even aan het naleggen met mijn deck . Maar erg bedankt, het wordt gewaardeerd.

[edit: laat maar, helemaal tof! ]
Vrijheid
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:33:26 #199
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50149644
Graag gedaan jogy. Als je vragen hebt wil ik die morgenavond beantwoorden. Ik vond het iig leuk om te doen en schrik er soms van hoe bepaalde emoties ook bij mij opduiken tijdens het leggen(dus zaken die ik op mezelf zou kunnen betrekken). trusten
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:58:30 #200
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_50152198
Ik wl graag nog een reading krijgen van iemand. Yourguardian is ineens weg . Iemand? ( tevens tvp )
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')