abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:44:06 #226
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50427462
Graag gedaan Z_K..je mag ons vanalles vragen..eventueel een topic beginnen..om meer antwoorden te krijgen..ik had je PM gekregen..

en dat geld voor iedereen hier!

Als je hiermee aan de slag wilt: we staan open voor vragen e.d. Ik denk niet alleen ik, maar ook jogy denk ik(toch jogy)en anderen. Niet alleen vragen m.b.t. de kaarten, maar ook hoe hiermee te beginnen. Wat de opties zijn e.d.

[ Bericht 55% gewijzigd door Spellmeista op 13-06-2007 21:56:21 ]
pi_50433272
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef Electro-Worm het volgende:
Kan iemand een legging voor me doen
Niemand die hier een reading doet helaas. Dan maar een legging
|Iemand ?
Hey E-W, ik wil wel een legging voor je doen. Ik heb nog nooit een legging voor iemand gedaan die niet lijfelijk aanwezig was. Heb wel ruim 4 jaar ervaring in het leggen van tarot. Dus als je het wilt proberen met me, mag je me een PM sturen. Dus: wat zeg je ervan?

Reden dat ik nu over de streep ga: vanavond een hele goede avond gehad.
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:45:28 #228
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50433360
Elvi, je legging.

1 - bewustzijn
8 van staven
acht staven vliegen over een wijds landschap door de blauwe lucht. op de kaart zijn geen mensen te zien. het is de momentopname van een ogenblik, het hier en nu. Alles is open. Het zijn acht staven en het getal 8 staat voor oneindigheid. ieder moment op zich is zonder verleden, heden en toekomst, oneindig. Laat je door de wind dragen , houd je nergens aan vast.

duiding:
het ogenblik, de oneindigheid.
vertrouwen, gedragen worden
een open situatie, ongebondenheid
leven zonder verleden en toekomst

2/3 - Gevoelens en tegenstrijdigheden daarin

2 - 5 van staven
Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.

duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid

3 - De Duivel
Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!

duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie

4 - Onderbewustzijn
6 van staven
We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven

reis naar een onbekende toekomst
oude zorgen en angsten maar ook hoop
berusting in het lot.

5 - Verleden
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.

duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'

6 - Toekomst
De dood
Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.

Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd

7 - Jij in relatie tot jezelf
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe

Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk

8 - Jij in relatie tot andere en andewre in relatie tot jou
Koning van pentakels
Hij kan niet meer bereiken dan datgene wat hij reeds verworven heeft. Hij zit er helemaal tevreden bij, hij is vredelievend, succesvol en gelukkig. Hij heeft zichzelf verwerkelijkt. Zelfs de natuur om hem heen bloeit op en wordt een deel van zijn gewaad. Hij is het symbool van de goede vader, de medelevende leider, de beste echtgenoot die je je maar kan voorstellen. Hij is zijn eigen baas maar speelt nog steeds een rol. Hij heeft alles en geniet daar ook van maar als het nodig is zal hij het verdedigen en ervoor vechten. Zijn wapenuitrusting draagt hij onder zijn kleding. Elk van de koningen vertegenwoordigen de hoogst mogelijke menselijke uitdrukkingsvorm van een bepaalde energie, een bepaald element, een bepaalde weg der menselijke ervaring

[b9 - ]Hoop/vrees[/b]
7 van pentakels
Alles heeft tijd nodig om te groeien. Hij heeft gezaaid en wacht nu of de zaadjes ontkiemen. Hij heeft aan zichzelf gewerkt en vraagt zich daarbij af of hij gegroeid is. Wij zijn de zaadjes, vol mogelijkheden maar wij moeten boven de zaadjes uitgroeien. Wij moeten ze besproeien en we weten niet wat erui zal komen. Wij moeten vertrouwen hebben. Het is een goed moment om niets te doen, geduldig en alert te zijn, gade te slaan. De man op de kaart schijnt er niet echt in te geloven dat er iets moois ontstaat uit dat wat hij geplant heeft. Hij draagt schoenen in verschillende kleuren, hij staat 'ertussen'. Hij heeft gewerkt maar hij ziet nog geen resultaat. Hij wordt door twijfel geplaagd. Vertrouw erop - als je werkelijk rozen hebt gezaaid zullen ze ook bloeien.

Duiding
- afwachten, geduld
- Alles heeft tijd nodig om te groeien
- vertrouwen en twijfel
- het zaadje als potentiele energie

10 - Aanwijzing/synthese/resultaat
De magier
Je staat op eigen benen, je weet dat je zelf verantwoordelijk bent voor de situatie waar je je bevindt. En je hebt de kracht deze te veranderen op het moment dat je dat wilt. Je bent niet afhankelijk van de verwachting van anderen. Je bent je eigen baasen hebt niemand nodig die je helpt om je dagelijkse problemen op te lossen. Je weet dat je voor jezelf kunt beslissen. Je hebt alles in eigen hand.

duiding:
- Wil, activeit
- mannelijke energie, creativiteit, dadendrang
- intuïtive kennis van de wetten (geheimen) van het leven, van het universum
- het bewust zijn van de middelen die je als mens toebedeeld zijn
- zelfverantwoordelijkheid
- Zelfverwezelijking

Klaar.

Op zich geen slechte kaarten hoor. Bewustzijn is een mooie vind ik, een momenopname, alles is mogelijk, Je gevoelskaarten wijzen wel op wat strubbelingen en verspilde energie in de verkeerde richting misschien. De duivel is een kaart die duidt op een aanhankelijkheid en de illusie gevangen te zijn. De dood op een nieuw begin in de toekomst nadat een oude situatie is 'gestorven'Een nieuw inzicht? Jij in relatie tot jezelf, ben je je blind aan het staren op iets wat eigenlijk niet meer te veranderen is? laat het gaan. Jij in relatie tot andere is een hele mooie kaart, heb je goede vrienden in je omgeving, die zijn heel wat waard. Waar om voor te vechten en dat zullen zij ook doen. Een tevreden kaart in ieder geval. Hoop/vrees Twijfel niet maar heb vertrouwen ( in de toekomst?) En de laatste geeft aan dat je het zelf moet doen, jij bent degene die een verandering in je eigen leven teweeg kan brengen, misschien wel een 'captain obvious'kaart maar soms blijkt het nodig te zijn.

Niets mis mee in ieder geval. Ik hoop dat je er wat aan hebt. .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50439844
Heeft iemand hier ervaring met de Lenormand kaarten?
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:47:02 #230
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50459554
Ik ben even voor je opzoek gegaan: http://www.lenormandkaarten.nl/forum/index.php (forum waar je al je vragen kan stellen) mbt die kaarten..succes ! Deze vraag is te specifiek voor dit topic denk ik..

Verder leuk dat je je er in gaat verdiepen!
pi_50460846
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:47 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ben even voor je opzoek gegaan: http://www.lenormandkaarten.nl/forum/index.php (forum waar je al je vragen kan stellen) mbt die kaarten..succes ! Deze vraag is te specifiek voor dit topic denk ik..

Verder leuk dat je je er in gaat verdiepen!
Super, dank je wel.
Kom net uit de stad en heb een boekje gekocht met allemaal info over de verschillende kaarten en achtergrond info over tarot.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:33:47 #232
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50461187
Heel veel succes ik meen het echt..ik hoop dat je je erop kan richten(kluizenaar) om hier verder mee te komen! Het is echt de moeite waard iig..ik sta er vaak nog versteld van.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:32:43 #233
47102 Elvi
miemkwien
pi_50465444
Jogy, heel erg bedankt voor de legging! Ik vind het gewoon eng zo goed als ie klopt voor me En ik heb er zeker wat aan!
Ik laat het nog ff op me inwerken en als ik nog vragen heb dan hoor je het nog ok?

Hel erg bedankt sowieso!
pi_50552834
Zo Electro-Worm,

Ben klaar met mijn leggingen. Heb 3 soorten kaarten voor je gebruikt. Eerst de standaard kaarten. Heb hiervoor gebruik gemaakt van het hoefijzer. Als tweede heb ik twee op zichzelf staande vragen voor je gesteld en als laatste heb ik een kaart getrokken uit het spirituele alfabet.

Dit eerste mijn eerste legging die ik doe zonder iemand tegenover me. Hoor graag je eerste reactie erop. Lees het even rustig door.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

HET HOEFIJZER

Het heden, staven 8
Een goed moment voor actie en avontuur, veel energie:

Het is van essentieel belang je blik, hoewel de afstand groot is, gefocust te houden. Deze voorstelling symboliseert het element van activiteiten en reizen dat is geassocieerd met de kaart. Het is een symbool van de overvloed van creatieve ideeen en inspiratie. Staven 8 is verbonden met het element vuur en daardoor met fantasie en dus staat zij voor actie!

Duiding:
- actie
- einde van een periode van oponthoud of frustratie
- reisplannen kunnen worden verwezenlijkt
- dromen worden op een actieve manier werkelijkheid
- gevoel van enthousiasme, optimisme

De huidige verwachtingen: staven negen
moeilijke tijden moet met kracht en overtuiging onder ogen worden gezien

Een persoon die al heeft gevochten voor zijn territorium, nu verdedigt hij het op een behoedzame manier. Ideeen of dromen hebben een deuk opgelopen, maar geen dodelijke, want je staat nog overeind. Je bent vastbesloten je niet over te geven aan je ‘vijand’ en bent bereid door te vechten om te beschermen wat je dierbaar is.

Duiding:
- behoefte aan krachtsreserve en moed
- moeilijke periode waarin we zwaar op de proef gesteld worden
- er is voldoende innerlijke kracht
- zelfdiscipline en controle is nodig om te kunnen doorgaan op de moeilijkste momenten

Het onverwachte: zwaarden 5
De behoefte binnen de grenzen te werken, beperkingen accepteren en doorgaan

Een pijnlijke situatie waarmee je geconfronteerd wordt. Overwinningen en nederlagen hebben allebei een prijs en niemand komt er zonder kleerscheuren vanaf. Zij geeft een waarschuwing af voor iedereen die vecht: of je nu wint of verliest.

Duiding:
- mogelijkheid om de situatie te evalueren
- denk na of iets te groot is om te beheersen
- onthoud goed dat je in beide situaties terecht kunt komen: winnen of verliezen
- obstakels die niet overwonnen kunnen worden
- slik trots in en ga moeilijkheden uit de weg

De nabije toekomst: staven 3
Voltooiing van de eerste fase, prestaties en voldoening die omslaan in rusteloosheid

De veiligheid van de haven is verlaten. Er is vooruitgang. Deze heb je geboekt en je bent nu klaar voor de volgende fase. Houdt hierbij je fantasie in het vizier.

Duiding:
- voltooiing eerste stadium
- ruimte voor een nieuwe onvoorstelbare fase
- gevoel van tevredenheid en voldoening
- er kan nog veel meer worden bereikt

De toekomst op lange termijn: pentakels 6
geluk delen, dankbaarheid, vrijgevigheid, liefdadigheid

Het delen van rijkdom door iemand die veel heeft met anderen die weinig hebben. Een symbool voor eerlijkheid en rechtvaardige verdeling van wereldlijke goederen of gulheid, met de gedachte dat iedereen krijgt hij of zij verdient, in plaats van wat hij of zij zou willen.

Duiding:
- geluk moet eerlijk worden verdeeld
- iemand helpt u (omdat hij in een betere positie zit) of u helpt iemand anders (i.d.)
- onthoud dat situaties kunnen veranderen; de ene keer kun je hulp bieden, de andere keer zul je hulp nodig hebben
- eerlijkheid en gelijkheid zorgen voor harmonie
- kan financieel fortuin betekenen of een beloning voor je inspanningen

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)

kelken 3
feesten, plezier, uitgelatenheid

Vreugde en plezier. Een prettige speciale gelegenheid. Een stroom van gevoelens, spontane gevoelens!

Duiding:
- tijd voor vreugde en feest
- een emotionele gebeurtenis
- bruilof, verjaardag of doopfeest
- geen oneindig geluk, maar een speciaal moment dat heerlijk is voor zo lang het duurt
- eerste voltooiing

DE 2 OP ZICHZELF STAANDE VRAGEN:

1) Een kaart die iets mee wil geven aan het hier en nu:
EARTH 'benut logica, redelijkheid en gezond verstand'

Aarde is het element van logica en redelijkheid, en vertegenwoordigt de passieve krachten van de natuur. De invloeden van Aarde worden wellicht gevonden in degene die gegrond, betrouwbaar en georganiseerd zijn. De tekenen van de Dierenriem die hierdoor vertegenwoordigt zijn, zijn de Steenbok, Stier en Maagd. Wees praktisch en gebruik je gezonde verstand.

2) Een kaartje voor jou:
THE SPHINX 'kies je woorden met voorzichtigheid'

De sfinx doet zich voor als een verwarrend raadsel. Je bekwaamheden zullen worden getest. Een moeilijk probleem vereist contemplatie (=bespiegeling, overpeinzing). Handel niet naar impulsen. Kies je woorden heel voorzichtig en denk na voordat je tot actie overgaat.

HET SPIRITUELE ALFABET

Verantwoordelijkheid:
verantwoordelijkheid is een begrip waarover veel onbegrip is. En misschien geldt dat ook wel voor jou. Verantwoordelijkheid is het accepteren van de consequenties van jouw handelen, denken en spreken, van jouw (innerlijke) houding. En de erkenning ervan. Het is voor het meest liefdevolle wat je voor jezelf kunt doen. Het is de acceptatie van jezelf.

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)
Moed:
de kaart moed herinnert je misschien aan het feit dat ook jij moedig bent. Of vraagt je te overwegen of jij jouw Moed nu in kunt zetten. Sta je voor een moeilijke beslissing? De kwaliteit Moed gebruik je om je onzekerheid en angst te overwinnen terwijl je een vaag gevoel van juistheid in je Hart voelt voor of bij de beslissing.

Zou je me kunnen terugkoppelen of je je hierin herkent? En wat je van de legging vindt?
You're never fully dressed until you wear a smile
  zondag 17 juni 2007 @ 19:54:25 #235
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_50553410
Zou je me kunnen terugkoppelen of je je hierin herkent? Ja Ik herken me hier best wel heel erg in.
Wat ik van de legging vond: Wow. Geen andere woorden voor.
Echt heel erg bedankt MNR
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  maandag 18 juni 2007 @ 23:37:54 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50598810
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

ik kan er ook wel eentje gebruiken
R. Jouw legging .

een gerichte vraag dus een andere legging.

1 - Verleden van de vraag
Rad van fortuin
Al je ervaringen, je lven, je stemmingen herhalen zich. Veel wat je doet zijn reacties, geen acties. Stel je net als de sfinx boven de gebeurtenissen en kijk toe. Mediteer over al je stemmingen en gevoelens, die zich blijvend veranderen - verdriet, ergernis, angst, liefde, sex. Overdenk het wel en wee en denk aan je centrum, je hara. Daar heerst de stilte, je voelt je niet meer met de uiterlijke gebeurtenissen verbonden. De kaart staat voor grote veranderingen in je leven. Je kijkt naar je oude levenspatronen en begint je verandering in je eigen hand te nemen. Je bent in staat afstand tot je problemen te nemen.

duiding:
Het voortdurende wel en wee van het leven
alles komt terug
In het centrum van de cycloon heerst stilte

2 - Heden
Koning van zwaarden
Met hem heeft autoriteit door middel van geweld vaste voet aan de grond gekregen en het leed van de koningin is vergeten. Zijn zwaard is gereed voor de strijd. Hij draagt het niet zoals de koningin als een symbool van macht maar hij gebruikt deze met veel energie als duidelijke en zichtbare bedreiging. Zijn ergernis laat hij zien door zijn samengeknepen mond en zijn matte ogen. Hij vertegenwoordigt de autoritaire vader - de vaderfiguur par excellence -, de politieman, de rechter en professor. Hij is verantwoordelijke figuur voor al die gebieden, waar zich institutioneel geweld voordoet. Als we de ridder als kruisvaarder zien, als imperialist, dan is de koning de missionaris, die met de bijbel in de hand volgt. Hij is op het hoogtepunt van de weg der zwaarden aangekomen

3 - Toekomst
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe

Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk

4 - resultaat
9 van staven
Hij kent de strijd nog, hij zit vol wantrouwenen ziet alleen nog maar vijanden. Iedere inspanning van een woordenwisseling grijpt hij aan als excuus om af te haken. Zo neemt hij niet één keer de verantwoording voor zijn daden. Het zijn altijd 'de andere' nooit zichzelf. hij is er zich helemaal niet van bewust dat hij zijn eigen wereld schept en daarmee iedere situatie waarin hij terecht komt. Hij heeft zoveel energie en weet niet hoe hij die positief of creatief kan gebruiken Hij kent geen bewustzijninhouden die aan de andere kant van conflicten liggen

bereidheid te strijden ten alle tijden
hij kent zijn eigen zelfverantwoording niet
vernietigende energie, angstneurose

5 - Mensen om je heen
Ridder van zwaarden
Hij is de vechter, de krijger, de kruisvaarder, de nee zegger. De schildknaap heeft eindelijk een besluit genomen: Hij wil strijden, hij wil alle onzekerheden achter zich laten. Hij is agressie, aanval, wil, vastberadenheid, totale ontkenning. Hij is bereidt om te doden of gedood te worden. Maar hij vergt te veel van zichelf...

7 - Hoop/Vrees
Koningin van zwaarden
De sterke moeder, de voorbeeldige opvoedster, de verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw. Welke positie ze ook inneemt ze heeft het door strijd bereikt, door de overwinningen en nederlagen van de ridder. Zij heeft zowel belangstelling als een hard oordeel, zij is afwisselend zacht en streng. Zij heeft van het lijden moeten leren en dat is zij niet vergeten. En dat zal ze ook aan andere doorgeven.

8 - Antwoord
6 van kelken
In een beschermde ruimte kunnen wij ons veroorloven als een kind te zijn. We kunnen open en kwetsbaar zijn, onschuldig en vol vertrouwen Wanneer wij het kind dat in ons allemaal verborgen zit toestaan om naar buiten te treden zijn wij de wereld weer als nieuw. Vol verwondering dankbaarheid en liefde.

Duiding:
wij bekijken de wereld door de ogen van een kind
Kwetsbaar, open, vertrouwen
Het wonder der schepping
Kinderlijk of het innerlijke kind in ons

Dawassem, op het eerste gezicht misschien niet een al te vrolijke legging maar 4 en 8 geven wel aan hoe te handelen. kort gezegd 'denk het niet kapot' Veel twijfel, innerlijke strijd en je hebt alle hfokaarten van de zwaarden gekregen, wat een feest . Maar de laatste kaart geeft wel een mogelijke oplossing denk ik. Sta erin als nieuw en probeer je bagage te laten waar het hoort; in het verleden.

Succes ermee .
Vrijheid
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:51:27 #237
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50605088
Dank je, J. Niet al te hoopvol deze legging. Hopelijk valt het mee
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:08:01 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50605485
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:51 schreef Ripley het volgende:
Dank je, J. Niet al te hoopvol deze legging. Hopelijk valt het mee
Mwoah, het lijkt er meer op dat het misschien jouw beleving ervan is maar als je er als nieuw in staat komt het misschien wel goed of is het in den beginne al niet fout . Maak je niet te druk dus. Tenminste dat zie ik erin.

Van het resultaat
"hij is er zich helemaal niet van bewust dat hij zijn eigen wereld schept en daarmee iedere situatie waarin hij terecht komt."

Antwoord
"Wanneer wij het kind dat in ons allemaal verborgen zit toestaan om naar buiten te treden zijn wij de wereld weer als nieuw"

Die dus . De andere kaarten zijn enkel jouw beleving van die momenten. Resultaat en antwoord kunnen duidelijkheid geven in een eventuele oplossing.
Vrijheid
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:11:40 #239
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50605587
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoah, het lijkt er meer op dat het misschien jouw beleving ervan is maar als je er als nieuw in staat komt het misschien wel goed of is het in den beginne al niet fout . Maak je niet te druk dus. Tenminste dat zie ik erin.

Van het resultaat
"hij is er zich helemaal niet van bewust dat hij zijn eigen wereld schept en daarmee iedere situatie waarin hij terecht komt."

Antwoord
"Wanneer wij het kind dat in ons allemaal verborgen zit toestaan om naar buiten te treden zijn wij de wereld weer als nieuw"

Die dus . De andere kaarten zijn enkel jouw beleving van die momenten. Resultaat en antwoord kunnen duidelijkheid geven in een eventuele oplossing.
Dat is ook wel waar denk ik. Ik heb er moeite mee om echt open te staan voor dingen, met name op emotioneel gebied, door resultaten uit het verleden. In dit geval is dat misschien niet zo handig
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:32:52 #240
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50606137
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:11 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar denk ik. Ik heb er moeite mee om echt open te staan voor dingen, met name op emotioneel gebied, door resultaten uit het verleden. In dit geval is dat misschien niet zo handig
Het is nooit 'handig' maarja, vertel dat jezelf maar eens. . .
Vrijheid
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:09:16 #241
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50662340
senesta en missbehave hebben nog een legging te goed als ik het goed heb.

senesta doe ik dan misschien vrijdag, anders zaterdag .
Vrijheid
pi_50734746
Is er iemand die een legging wil doen voor me? Ik zit in een situatie waarin ik moet kiezen mbt werk (meerdere opties en weet niet helemaal wat ik moet doen).
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_50769076
iemand die een legging voor mij wil doen ? vooral over situaties/mensen waarvan ik me afvraag of ik de "goede kant" op ga, of het zin heeft er tijd/energie in te steken
pi_50770984
Ik ben sinds kort bezig met karakter-handlezingen.
Het zou me leuk lijken zo af en toe een lezing te doen voor mensen hier.

Als je interesse hebt pm me even voor mijn email adres...( voor de foto's )

( het is geen lezing over je levenslijn, maar puur van je karakter...)

[ Bericht 28% gewijzigd door Zus_konijn op 23-06-2007 22:49:04 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:39:56 #245
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50865131
jogy heb jij inmiddels senesta gedaan? Omdat ik heel misschien van plan ben om er vanavond iemand uit te pikken..

laat even weten aub.

Zus_konijn..dus je bent hiermee aan de slag gegaan..?? Dat lijkt me heel interessant allemaal dat handleggen enzo..wil dat nu een beetje lukken? Het schijnt toch dat je uit zo'n foto van je hand ontzettend veel info kan halen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:45:14 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50865324
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:39 schreef Spellmeista het volgende:
jogy heb jij inmiddels senesta gedaan? Omdat ik heel misschien van plan ben om er vanavond iemand uit te pikken..

laat even weten aub.
Is er helemaal bij ingeschoten maar staat in de planning voor vanavond .
Vrijheid
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:15:00 #247
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50866449
myxomatosekonijn PM send
pi_50870497
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:15 schreef Spellmeista het volgende:
myxomatosekonijn PM send
*geantwoord via PM*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:14:28 #249
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50873926
Senesta, lang verwacht en toch gekomen, hier issie dan

1 - Bewustzijn
3 van staven
Een man staat op een heuvel met de rug naar ons toe en kijkt uit over een goudlanzende zee waarop schepen voorbij varen. Drie staven staan om hem heen in de aarde geplant. met de rechterhand houdt hij één van de staven vast.
Hij is op zoek naar het nieuwe, naar het onbekende, naar een grotere werkelijkheid. Hij wil graag aan het spel des levens deelnemen en is bereid risico's te nemen. Hij is reeds een groot deel van de weg gegaan en is nu bij de zee aangekomen. De zee staat voor de uitgestrektheid, de eenheid, het geheel. Alle rivieren komen uiteindelijk in de zee uit
Hij kijkt tevreden naar de voorbijvarende schepen- herinneringen aan zijn leven dat achter hem ligt. Hij laat ze gaan, hij laat ze los om van hen bevrijdt helemaal in het nieuwe te kunnen duiken Hij staat daar gewoon en slaat ze gade, hij straalt rust en kracht uit, hij leeft in het nu, hij is alert. hij komt vanuit het himalayagebegte en is bereid meditatief in de wereld, midden op het marktplein te leven.

Duiding:
zoektocht naar het nieuwe, onbekende
wachten op het juiste ogenblik
overpeinzingen en loslaten van het verleden
rust en kracht, alert zijn

2/3 gevoelens en tegenstrijdigheden daarin

2 - de heremiet
De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. Je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekkenen je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend, met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. Je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg zich vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf voor het alleenzijn weglopen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het Himalayagebergt, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee

Duiding
de weg naar het innerlijk
zoektocht naar het eigen licht
afkeer van uiterlijkheden
eenzaamheid
meditatie
spanning, intensief zoeken
'wie ben ik'

3 - de dwaas
Laat de gelegenheid niet aan je voorbij gaan het onbekende te betreden; je kunt er later wel over nadenken. Wees licht van hart en hang niet aan het verleden. De toekomst ligt voor ons allen in het duister, waarom zou je je zorgen maken? Heb vertrouwen in het bestaan - Je bent op de goede weg, ookal kun je in de afgrond vallen. Als dwaas ben je gelukkig , je neemt jezelf niet serieus en kan overal om lachen. Het meest om jezelf en je 'problemen', je erkent dat het leven een spel is

duiding:
Naïviteit, onschuld zuiverheid, vertrouwen
Licht van hart helderheid, geluk, zelfspot, het kosmische gelach
geborgen zijn in het goddelijke
bereid risico's te nemen

4 - onderbewustzijn
6 van staven
wij zien een zegetocht. De overwinnaar rijdt met een trotse houding op een mooi paard. Op zijn hoofd draagt hij een lauwerkrans, een ander siert zijn staf, die hij in zijn rechterhand houdt. Naast hem zien wij mensen die ook een staf dragen en hem begeleiden. De overwinnaar straalt succes en optimisme uit. Hij weet, dat hij 'goed' is - hij straalt de kracht en het vertrouwen van ee nleider uit. Zijn positiviteit trekt succes en geluk aan. Hij schijnt goed nieuws te brengen. Onder de mensen om hem heen heerst geestdrift en vreugde.

Duiding:
overwinning, leiderschap
optimisme, positiviteit
zelfverzekerdheid, vertrouwen
waardering in de wereld.

5 - Verleden
Ridder van kelken
hij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.

6 - toekomst
10 van pentakels
Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel

7 - Jij in relatie tot jezelf
2 van zwaarden
Een vrouw in een wit gewaad zit op een sokkel voor de zee. Ze is geblindoekt en kruist haar armen voor haar borst. Haar beide handen houden een zwaard vast
De houding van de vrouw laat zien dat zij zich voor haar gevoelens wilt beschermen. Ze straalt angst en wrevel uit en we kunnen zien hoe zij de gevoelens in haar hart met gekruiste armen afschermt. Zij schijnt onst te willen zeggen dat wij haar met rust moeten laten! Zij sluit zichzelf buiten. Zwaarden twee, benoem 2 dingen die je belemmeren.

onvermogen een beslissing te nemen
het gevoel vastgelopen te zijn
zelfbescherming, terugtrekken
angst voor gevoelens

8 - Jij in relatie tot andere en andersom
de magier
Je staat op eigen benen, je weet dat je zelf verantwoordelijk bent voor de situatie waar je je bevindt. En je hebt de kracht deze te veranderen op het moment dat je dat wilt. Je bent niet afhankelijk van de verwachting van anderen. Je bent je eigen baasen hebt niemand nodig die je helpt om je dagelijkse problemen op te lossen. Je weet dat je voor jezelf kunt beslissen. Je hebt alles in eigen hand.

duiding:
- Wil, activeit
- mannelijke energie, creativiteit, dadendrang
- intuïtive kennis van de wetten (geheimen) van het leven, van het universum
- het bewust zijn van de middelen die je als mens toebedeeld zijn
- zelfverantwoordelijkheid
- Zelfverwezelijking

9 - hoop/vrees
Het rad van fortuin
Al je ervaringen, je leven, je stemmingen herhalen zich. Veel wat je doet zijn reacties, geen acties. Stel je net als de sfinx boven de gebeurtenissen en kijk toe. Mediteer over al je stemmingen en gevoelens, die zich blijvend veranderen - verdriet, ergernis, angst, liefde, sex. Overdenk het wel en wee en denk aan je centrum, je hara. Daar heerst de stilte, je voelt je niet meer met de uiterlijke gebeurtenissen verbonden. De kaart staat voor grote veranderingen in je leven. Je kijkt naar je oude levenspatronen en begint je verandering in je eigen hand te nemen. Je bent in staat afstand tot je problemen te nemen.

duiding:
Het voortdurende wel en wee van het leven
alles komt terug
In het centrum van de cycloon heerst stilte

10 - antwoord/resultaat/aanwijzing/synthese
Aas van staven
De kilte van de zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

Wat vooral overheerst is de wens om met jezelf bezig te zijn, veel zelfverwezelijking vind ik terug. Onderbewustzijn is een mooie kaart en die van de toekomst ook, je bent op de goede weg of gaat daar binnenkort in. De heremiet en de dwaas vullen elkaar goed aan met de gevoelens. De twee van zwaarden laat nog wel zien dat je misschien twijfelt of het wel mogelijk is in je huidige situatie of misschien iets anders wat je nog los moet laten ( in combinatie met de bewustzijnskaart, loslaten van het verleden)? Laat je niet tegenhouden, er is altijd wel een manier om tijd voor jezelf te creëeren . Zeker geen slechte legging hoor.
Vrijheid
pi_50887929
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:39 schreef Spellmeista het volgende:

laat even weten aub.

Zus_konijn..dus je bent hiermee aan de slag gegaan..?? Dat lijkt me heel interessant allemaal dat handleggen enzo..wil dat nu een beetje lukken? Het schijnt toch dat je uit zo'n foto van je hand ontzettend veel info kan halen?
Hiermee ben ik al wat langer aan de gang ben nog wel beginner, maar vind het wel leuk om zo af en toe eens te doen.
Maar wil me het liefst in de tarot verdiepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')