abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 14:37:04 #1
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45505771
quote:
'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'

Uitgegeven: 19 januari 2007 13:07
APELDOORN - Asielzoekers worden vaker verdacht van een misdrijf dan Nederlanders. Van de immigranten die wachten op een verblijfsvergunning wordt 5,4 procent verdacht van criminele activiteiten. Op de gehele Nederlandse bevolking van twaalf jaar en ouder wordt 1,5 procent verdacht van een misdrijf.

Dat blijkt uit een rapport dat vrijdag werd uitgegeven door het Onderzoeksprogramma Politie & Wetenschap, een onderdeel van de Politieacademie.

Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.

Asielzoekerscentra

Dat de criminaliteit onder asielzoekers boven het Nederlandse gemiddelde ligt, komt onder meer doordat zij langdurig in asielzoekerscentra verblijven, waar het leven voor een groot deel bestaat uit afwachten. Ook onverwerkte trauma's uit het verleden kunnen een rol spelen, aldus Politie & Wetenschap.

Asielzoekers plegen delicten om in hun levensonderhoud te voorzien. Ook begaan ze misstappen in een poging hun verblijf in Nederland veilig te stellen en is geregeld sprake van criminaliteit die samenhangt met een verslaving.

VluchtelingenWerk

Edwin Huizing, directeur van VluchtelingenWerk Nederland, zegt in een reactie dat het onderzoek duidelijk maakt dat veel leed kan worden voorkomen met een kortere asielprocedure en meer mogelijkheden voor asielzoekers om te kunnen werken.

"Als daarnaast het terugkeerbeleid effectiever wordt, zodat mensen niet meer op straat komen te staan, is het risico tot een vergrijp een stuk kleiner", aldus Huizing.

Tevreden

Huizing toont zich tevreden over de volledigheid van het onderzoek. "In het verleden is een scheef beeld neergezet, waarbij cijfers uit hun verband werden getrokken. In dit rapport besteden de onderzoekers niet alleen aandacht aan de statistieken, maar ook aan de verklaring hiervan."

Hij wijst ook op de aard van de misdrijven waarvan asielzoekers worden verdacht. "In de meeste gevallen gaat het om vermogensdelicten zonder geweld, zoals winkeldiefstallen", aldus Huizing. "Zo'n vergrijp is natuurlijk niet goed te praten, maar wel te verklaren gezien de vaak minimale omstandigheden waarin de asielzoekers leven."
Er komen meer en meer onderzoeken die vooroordelen bevestigen.Huizing zegt nog dat het te verklaren is doordat ze onder minmale omstandigheden leven. Tsja ze leefde nog slechter daar in hun land van herkomst. Ik ben het overigens wel eens dat de tijd van de procedure korter moet. En gewoon ze sneller terugsturen.
mai pen rai
pi_45505795
Wanneer uitsluitend wordt gekeken naar allochtone herkomstgroepen, liggen de percentages veel hoger. Van de Marokkanen wordt bijvoorbeeld 6,1 procent verdacht en bij Antillianen ligt dit percentage op 7,5.

Héél raar tussenzinnetje. Het aantal asielzoekers uit die landen is 0. Nul.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45505812
Aangezien het percentage werklozen onder het AZC-volk op 100% ligt moeten we niet te vroeg onze conclusies trekken. Ja, als je slecht kunt rekene dat kun je ze ook verketteren door te zeggen dat azielzoekers 100x vaker werkloos zijn dan Nederlanders waar je dan ook weer een negatieve mening over kunt hebben. Maar, het onderzoek maakt wel mooi duidelijk dat er een probleem is. Nu nog werken aan een oplossing door bijvoorbeeld betere begeleiding, of door figuren die in een lang beslissingstraject zitten toch de mogelijkheid te geven te werken. En inderdaad, sneller beslissen of ze mogen blijven of een ieder beter af is als ze naar het land van herkomst terug gaan.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 14:48:38 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45505834
Alles wat crimineel en autochtoon is het land uit schoppen.
Niks geen humane linkse kamelenschijt, gewoon d'r uit, allemaal.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_45505874
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 14:48 schreef cerror het volgende:
Alles wat crimineel en autochtoon is het land uit schoppen.
Niks geen humane linkse kamelenschijt, gewoon d'r uit, allemaal.
Eens!

Opflikkeren met die kutnederlanders wiens voorouders al eeuwen in deze moerasdelta liggen te rotten!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:09:17 #6
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45506448
we hebben Ali G. beleid nodig.

dus de lekkere wijven mogen het land in en de geitenneukers en vrouwen met snor terug
ik ben lief :)
pi_45506550
De eerste Marokkaanse asielzoeker moet ik nog tegenkomen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:12:53 #8
151582 A_L_N_F
pi_45506593
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
de eerste geintegreerde marokkaan ook...
pi_45506610
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:12 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

de eerste geintegreerde marokkaan ook...
Idd, ze zijn allemaal geassimileerd(t) of iets dergelijks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 19-01-2007 15:20:46 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_45506647
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Idd, ze zijn allemaal geassimileerd
Met spelfouten en al . (Nee, ik ga 'm niet terugzetten in het citaat).
pi_45506679
- knip -

[ Bericht 89% gewijzigd door sp3c op 19-01-2007 20:19:23 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45506686
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Met spelfouten en al . (Nee, ik ga 'm niet terugzetten in het citaat).
eik0l
Allah Al Watan Al Malik
pi_45506713
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Idd, ze zijn allemaal geassimileerd
Weinig van te merken.

Je was er vlug bij, van d een t gemaakt
pi_45506738
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Weinig van te merken.

Je was er vlug bij, van d een t gemaakt
Ik zat te gokken lol, weet nogsteeds niet of het klopt
Allah Al Watan Al Malik
pi_45506792
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zat te gokken lol, weet nogsteeds niet of het klopt
Klopt nu, in verleden tijd altijd met D op het eind
pi_45506825
Van asielzoekers die zich schuldig hebben gemaakt aan een misdrijf en daarvoor zijn veroordeeld zou direct de asielprocedure moeten worden stopgezet en daarna moeten deze criminele asielzoekers worden uitgezet. Deze criminele asielzoekers hebben hun recht op asiel in Nederland verspeeld.

Raar dat bovenstaande nog niet het geval is.
pi_45506892
Elke keer als er hier een diefstal is gepleegd door een asielzoeker krijgen plaatselijke dorpen om het AZC heen de schuld (een 21 jarige .....-naar wordt verdacht van diefstal). Elke keer gaan dan de wildste verhalen rond, maar wat blijkt, het gaat dan om een AZC-er. En bedankt.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:25:27 #18
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45506981
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze gewoon naar criminaliteit onder bevolkingsgroepen gekeken. maar dat Marokkanen criminelere waren was voor niemand een verrassing.
mai pen rai
pi_45507017
quote:
'Asielzoekers crimineler dan Nederlanders'
Daar hebben ze knappe onderzoekers voor nodig terwijl elke boerenlul dit al jarenlang weet.
pi_45507024
Trouwens, even een reality flash. Écht arme mensen komen niet naar Nederland, die hebben daar het geld al niet voor. Asielzoekers hier lopen met Fubu kleding en Nikes rond, die zijn echt niet zo arm als 26.000 gezichten ons wil doen laten geloven.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:31:25 #21
151582 A_L_N_F
pi_45507158
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:27 schreef Disorder het volgende:
Trouwens, even een reality flash. Écht arme mensen komen niet naar Nederland, die hebben daar het geld al niet voor. Asielzoekers hier lopen met Fubu kleding en Nikes rond, die zijn echt niet zo arm als 26.000 gezichten ons wil doen laten geloven.
asielzoekers die geweld ontvluchten zullen normaal uitwijken naar omringende landen.
dus hoe komt dat volk vanuit afrika in nederland terecht?
pi_45507231
Ben wel benieuwd hoe SCH en nog een paar bekende fruitdruifjes het rapport gaan torpederen.
pi_45507279
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:25 schreef niet_links het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze gewoon naar criminaliteit onder bevolkingsgroepen gekeken. maar dat Marokkanen criminelere waren was voor niemand een verrassing.
Nee inderdaad, nutteloos topic dan toch? Aan de ene kant, het zegt wel weer over het percentage dat niet verdacht wordt. Dat is maarliefst 94%.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45507326
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt nu, in verleden tijd altijd met D op het eind
Het is een voltooid deelwoord, de tijd doet niet terzake. Stam van 'assimileren' eindigt op een r, die zit niet in heT kofschip maar in De bromvliegzwaan. Dus een d op 't end.
pi_45507349
De bromvliegzwaan.....volgens mij heb ik een gedeelte van de lessen niet opgelet.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')