abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45504318
Hey mensen, ik heb... een tuin

Wil er over een paar maand mee gaan beginnen, wanneer is de beste tijd om er mee te beginnen?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:13:01 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_45504417
zo snel mogelijk zo te zien.

Alle gekheid op een stickie, dat ligt er maar aan wat je wilt doen met je tuin.
Bomen kan je altijd wel vroeg in het jaar planten maar sommige bloemen niet par example
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_45504483
Een tuinentopic eindelijk .

Ik heb er geen verstand van, dus dit is een verkapte tvp zodat ik mee kan lurken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:18:41 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45504614
Er komt winter aan, zou maar enen wachten dus...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 13:24:45 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45504811
Leuk!

Heb je al ideeen voor je tuin?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45505019
De tuin is 5,80 breed en 14,40 diep (iets dieper dan het lijkt op de foto).

En ik dacht aan houten terras vanaf de de deur, vanaf daar een strakke vijver, zodat je zeg maar aan het water zit, meer ideeen heb ik nog niet echt...

Ook twijfel ik nog om het uitzicht te behouden of toch wat dichter te laten begroeien...

[funmode]
- glijbaan vanaf mijn slaapkamer
- hottub
- voetbalveld
- tennisbaan
[/funmode]

Iets van een watervalletje en een 2e zithoekje ofzo zijn ook nog ideeen. Miss vaste vuurkorf/bbq achtig iets!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:39:18 #7
163844 -Vedette-
ik zie t probleem niet
pi_45505233
in iedergeval staan je schuttingen nog
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:51:12 #8
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_45505392
hahaha precies, leuk topic, ga ik vanavond verder op in,

Ik heb zelf een tuin van 6m x 19m en heb daar een tropisch sfeertje aan gegeven.
Rieten versiering aan schutting (ligt nu horizontaal), barretje, palmboompjes (nep natuurlijk).

Maar nu ligt ie er maar somber en verloren bij mn tuin :`(
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:53:09 #9
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_45505437
btw, van het uitzicht is zeker wat te zeggen, leuk bedacht, maar op deze manier heb je natuurlijk niet al te veel privacy. ik weet niet hoe het met het 'zicht' van de buren zit. En hoe jij over je privacy denkt natuurlijk
pi_45506729
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:15 schreef ijsmeis het volgende:
Een tuinentopic eindelijk .

Ik heb er geen verstand van, dus dit is een verkapte tvp zodat ik mee kan lurken.
pi_45507298
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:17 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Maar dat is een centraal topic. Iedereen zou zijn eigen topic moet maken. Dat is veel toffer .
pi_45589548
Ik weet trouwens dat je een vijver kan maken met van dat zwarte zijl/zeil(?)... maar zijn er mensen die meer weten van bijvoorbeeld een betonnen vijver? Met spotjes erin, beetje zwembad achtig...
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:52:13 #13
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45663990
Zwembad achtig omdat je erin wilt zwemmen, of zwembad achtige omdat hij erg groot is zodat je er grote vissen in kan houden?
Soms zit er tussen de aanbiedingen van bouwmateriaal glasvezeldoek en epoxyhars, kun je hele mooie eigen vormen maken.
Houten floder sucks, dat moet je onderhouden, een verhoogde betegeld plateau met een trapje naar beneden, geeft ook een mooie effect, en er komt geen wespennest onder. of andere diertjes.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:53:11 #14
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45664019
Hotube en vuurkorf kun je combineren.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_45665874
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:52 schreef bima het volgende:
Zwembad achtig omdat je erin wilt zwemmen, of zwembad achtige omdat hij erg groot is zodat je er grote vissen in kan houden?
Soms zit er tussen de aanbiedingen van bouwmateriaal glasvezeldoek en epoxyhars, kun je hele mooie eigen vormen maken.
Houten floder sucks, dat moet je onderhouden, een verhoogde betegeld plateau met een trapje naar beneden, geeft ook een mooie effect, en er komt geen wespennest onder. of andere diertjes.

Iehlll... diertjes...

Zwembadachtig omdat ik graag een vierkant/rechthoekig, iig strakke vijver wil...
pi_45701603
je kunt muren laten metselen hier epdm folie in laten maken op maat en randen afwerken met chinees hardsteen oid
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:12:00 #17
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_45720861
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:53 schreef jd1982 het volgende:

[..]

Iehlll... diertjes...

Zwembadachtig omdat ik graag een vierkant/rechthoekig, iig strakke vijver wil...
Er zijn strakke rechtte grote vijverbakken te koop.

Bij googlen kom je ook bij bedrijven die alle maten kunstof bakken op maat maken bv http://www.wtv.nl/
Is waarschijnlijk wel een stuk duurder dan een folievijver.
Soms is er wel eens uitverkoop bij tuincentra's en het zijn dan vooral de grotere exemplaren die met veel korting weggaan.

Maar een vijver met ronde vormen is uiteindelijk mooier in het geheel, bijna alles wat in je tuin staat is niet hoekig. Kijk maar eens als mensen een rond terras hebben, je zult zien dat de meerderheid van de mensen dat mooier vind, maar het blijft natuurlijk jou tuin.
pi_46707357
Ik heb inmiddels heel wat ideeen opgedaan, vele zaterdagen en vrije middagen langs tuinzaakjes geweest, binnenkort maar eens de knoop doorhakken, want zo langzamerhand kunnen we de tuin in

Zo als het nu lijkt wil ik denk ik gaan voor een totaal betegelde, of grotendeels betegelde tuin, met bloembakken en een loungeset, evt een deel overkapt...

Dat hokje achterin wordt hout voor de vuurkorf!
pi_46735798
Wat dacht je van een HDPE bak als vijver? Strakker krijg je niet, duurzaam, en erg mooi. Alleen een beetje duur... Heb er half maart zelf ook één in de tuin!
pi_46737245
Tvp'tje.

Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden, uiteindelijk
pi_46771726
Net even dit magazine gehaald bij een lokale tegelboer

Valt me trouwens tegen die tegelprijzen, maar ik heb al gras, daar wil ik iets mee doen (klein stukje), heb al een klein stukje betegeld, die wil ik opnieuw gebruiken (als tegels of anders?) en mn ouders hebben nog een stapel stenen liggen die ik ook wel wil gebruiken.
pi_46775849
Hier zou je ook je vraagjes kunnen stellen?
Het grote bloemen en planten in eigen tuin # 8 Voorjaar en Zomer!
Daar zitten de echte tuinofielen namelijk
  zondag 4 maart 2007 @ 21:42:27 #23
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_46920631
Als het weer meezit ga ik volgende week in de tuin beginnen. Nieuwe schutting plaatsen, tegel ontgroenen... barretje spinnen vrij maken, en klaarstomen voor de aankomende zomer.

Heb er zin in. zie hier en daar al weer wat bloesem verschijnen en dan beginnen die tuin kriebels weer in de buik
pi_46925993
Ik heb inmiddels al heel wat dingen gedaan, tegels voor eruit gehaald voor achter. Via marktplaats wat Buxus' gekocht, hele mooie grote groene. 2 coniferen en nog 2 aparte plantjes.

Ben ook begonnen met gras eruit halen, ga het huidige terras iets verlengen. Kan nu nog geen nieuwe tegels uitzoeken en betalen, doe het eerst ff met wat ik heb en wat nieuwe plantjes e.d.

Tegels eruit halen, sjouwen en zand omspitten en gras eruit spitten valt trouwens wel tegen zo ineens van 10uur smorgens tot 5uur smiddags... spierpijn... haha, mietje ben ik ook

Plaats binnenkort ff foto's!

[ Bericht 29% gewijzigd door jd1982 op 04-03-2007 23:59:16 ]
pi_47310478
Wegens omstandigheden even lowbudget (via marktplaats e.d.) wat gedaan zodat ik toch buiten kon zitten!

Heb uit het voortuintje wat tegels gehaald om achter het terras even te vergroten en het even opgeleukt met wat plantjes...

Sowww dat was het wel weer even!

pi_47319607
Ja, das idd ook een idee als je low budget moet doen, gewoon materialen ergens anders vandaan slopen

Die plantjes aan de zijkant heb je er ook net ingezet toch?

Wat denk je van een leuke fruitboom achterin je tuin?
pi_47321030
Jah zolang ik nog geen concreet meer maanden/jaren plan heb ga ik er geen dure dingen in stoppen en inderdaad wat je zegt, mooi boompje erbij, miss kleine vijver of nog wat borders...
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:39:22 #28
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_47321096
je hebt je tegelpad wat verlengt als ik het goed begrijp.... das wel fijn ja... en van de zomer, kan je nu al mee beginnen hoor, zou ik zeker wat aandacht gaan schenken aan dat mini voetbalveldje bij jou
pi_47719570
Als ik niet weeeeeeeeeer te laat ben en te horen krijg, sorry uitverkocht, ga ik morgen deze halen:

http://www.leenbakker.nl/(...)folder_pagina_7.html

En dan die rechter van 449!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')