Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.quote:
ahaquote:Op zondag 21 januari 2007 15:44 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm... net ff gekeken. Voor een 700 is de max. toegestane hoogte 41.000ft, FL410 dus het zou in principe kunnen.
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalenquote:Op maandag 22 januari 2007 10:43 schreef Mojave het volgende:
Jep en bij een relatief flink gewicht is 410 al mogelijk dankzij de 27k motoren (op de -800) dan, -700 is sowieso een raket.
Bijv. Ryanair de-rate z'n motoren standaard naar ik geloof 26k oid.
Als je een Piper 28 huurt ben je per uur zeker zo'n 150 euro (minimaal) kwijt, dan nog een (overland)landing erbij...
Teuge - Ameland - Teuge kostte me laast 340 euro !
Dat is idd zo, dan wordt het een stuk interessanterquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:26 schreef Mojave het volgende:
[..]
En raad eens, welke kist hoorde ik vertrekken toen wij bij onze gate aankwamen? juist! The_stranger met z'n KLM vlucht naar Luxemburg, ook 3 uur delay ofzo!
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
![]()
Dat meen je niet?
Maar inderdaad drie uur ongeveer te laat, late binnekomst vorige vliegtuig plus cabine crew.... Maar daarna wel lekker tot 16:00 "rust" (al heb je weinig rust tijdens zo'n opleiding). Maar goed de laatste vlucht van onze vier dagen, lang weekend Benelux/Duitsland was 20 minuten te vroeg, dus eind goed, al goed...
Maar alsnog wel veel geldquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maar als je dat met z'n drieen doet is het toch goed te betalen![]()
Ik lift nog wel 's een stukje mee met een Yak-52, maar da's allemaal best te betalen als je korte vluchtjes maakt. (Of zweefvliegen natuurlijk)
Toen ik belde zeiden ze dat ik door wasquote:Op maandag 22 januari 2007 11:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als het goed is he Cheukert, ligt de brief morgen bij je in de bus! Wel ff laten weten wat het is geworden he!
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...quote:Op maandag 22 januari 2007 15:10 schreef Mojave het volgende:
[..]
Gelukkig maar! hoe beviel het in de linker stoel?
Kan je eigenlijk ook doorstromen van KLC naar KLM? (of is dit apart?) Een kennis van me is purser bij KLC en daar kan je na een bepaalde tijd wel doorstromen volgens mij...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukkenquote:Op maandag 22 januari 2007 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toch wel ff wennen, ook al heb ik al 4 jaar ervaring op dit toestel, om een of andere reden kun je geen knop of hendel meer vinden als je van rechts naar links gaat. Echt mega weird... Maar het went wel snel...
Plus het toepassen van "captaincy" is soms nog wat lastig, er is altijd wel iets wat ik vergeet of waar ik niet aan denkMaar heb nog 4,5 week om dat een beetje op te tillen naar standaard niveau.....
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
@NME volgens mij kun je inderdaad gewoon doorstromen naar KLM..
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....quote:Op maandag 22 januari 2007 20:02 schreef Mojave het volgende:
[..]
Zal best wennen zijn ja! maar in 4,5 week moet dat toch lukken
Ken je trouwens Kamminga? ook capt F50...
Voor elk vliegtuig boven de 5,7 ton (dacht ik) moet je een typerating halen, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde, als de koeien groter worden, moet je aan het stuur of stokje trekken, het puntige gedeelte is de voorkant en het vieze gedeeltje de onderkant van het vliegtuig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:10 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Moet je wel ff een type-rating halen zeker... Nogal een verschil tussen een GE90 en die PW-turbo propjes...![]()
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En of ik hem ken, goeie gozer.... Maar helaas doet hij mijn training niet....
En als het goed is moet 4,5 week genoeg zijnNu in ieder geval in de afgelopen 4 dagen meer meegemaakt als in die 4 jaar daarvoor. Om een of andere reden overkwam mij nooit iets. Nog nooit hoeven uitwijken, slechts 2 keer een go around moeten maken, zelden ernstig vertraagd, geen serieuze techische problemen, etc... Deze 4 dagen echter... Maar wel ff goed om dat in de training te krijgen, in plaats van net een week los
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:03 schreef Mojave het volgende:
[..]
Op zich kan het dan alleen maar makkelijker worden... tenzij...technisch...![]()
Heb les gehad van Kamminga tijdens de intergrated opleiding, zeker goede vent! let op alle kleine dingetjes dus houdt je super scherp![]()
Wanneer mag je weer?
Haha ja klopt, blond isdie, opleiding bij Stella aviation academy te Teuge bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu drie dagen "vrij", vrijdag een kort vluchtje, dan weer 2 dagen "vrij". Echt druk is het nog nietGenoeg tijd om die stapel boeken door te ploegen.
Integrated opleiding? Wasda? (en de Kamminga waarover we praten heeft toch blond haar? Om zeker te zijn)
Ok, duidelijk! Ik neem aan dat er bij de KLM wel een stevige vraag is naar nieuwe piloten, aangezien ze veel uitbreiden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef The_stranger het volgende:
Als vlieger ben je al in dienst bij KLM, en uitgeleend aan KLC. Met genoeg senioriteit en beschikbaarheid van functies, kun je na een bepaalde tijd op een ander vliegtuigtype gaan vliegen, dus ook "doorstromen"
't topic gaat eindelijk ergens over.quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Waren er nog goeie tjiks op de grading?quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
Die voelt daar niets van hoorquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mwah, viel mee... kan altijd beter hé. Mja, mag er toch niks mee doen want dat gaat mijn vriendin niet leuk vinden....
maaar?quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:14 schreef mcDavid het volgende:
Ohja, de luchtmacht!
Daarvoor heb ik de inschrijfpapieren ingevuld en wel thuis liggen. Inclusief uitreksel uit GBA. Al 3 jaar.
Hard werken bedoel je! Dat is wat we doen!quote:Op woensdag 24 januari 2007 20:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ga es vliegen ipv lullen! Jullie vliegeniers doen ook niks he!!
RPL zelfs, maar dat laten we niemand weten....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:17 schreef Alternate het volgende:
Voor een F50 heb je toch alleen een PPL nodig?
Luftwaffe?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef LoggedIn het volgende:
deze week 2e (en hopelijk 3e) selectiefase.. spannend
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevertquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Hehehequote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je kunt beide doen voor geld, maar masturbeer je voor geld, ben je een hoer, terwijl F50 vliegen je een mooie bankrekening oplevert
Cool, welke school?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:15 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
nee, voor commerciele piloot.. "JAR-FCL ATPL(A)"
Is dat de grading?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
thnx
ben beniewd.. als ik door ben.. waaah![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het is beide wel aardig, maar het haalt het niet bij het echte werk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:39 schreef Alternate het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen F50 vliegen en masturberen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |