abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:14:02 #201
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_45697132
Sony heeft een troef achter de hand:

Blijkbaar legt Sony met z'n PS3 niet meteen al z'n kaarten op tafel. Men heeft nog wat achter de hand gehouden zo als het nu lijkt. Volgens Beyond3d beschikt de PS3 namelijk wel over een scaler:

Beyond3D

een stukje uit het 2 lange pagina's artikel:
quote:
Worse, it created a sour taste in the mouths of owners of older CRT-based HDTV sets, many of which are not capable of accepting a 720p signal at all, and thus only capable of displaying 480i/p and 1080i video signals. If they wanted to run their games in HD resolution, the solution for these disgruntled owners until now was to hope that developers would release their games with 1080i/p support --not a walk in the park for the developer-- or, simply, to buy a new HDTV. As one can imagine, the latter was not the most well-received solution in the history of CE devices.

The key words in that last paragraph would be “until now,” because with the latest PlayStation 3 software development kit (SDK) update, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) has finally exposed part of the built-in hardware scaler to developers.
En een link naar een discussie op Beyond3D forums: Clicky
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_45697152
Waarom zouden ze zoiets verborgen houden? .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:15:34 #203
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_45697177
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:14 schreef Panick het volgende:
Joh, ga eerst eens lezen... daarna met zielig commentaar komen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:17:37 #204
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45697249
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:14 schreef Panick het volgende:
MS hield hun scalar ook eerst 'verborgen'
The line is a dot to you!
pi_45697313
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:17 schreef kepler het volgende:

[..]

MS hield hun scalar ook eerst 'verborgen'
Maar die hadden niet eerst legio problemen met dat ding.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_45697338
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:15 schreef Fallen het volgende:

[..]

Commentaar, het was een oprechte vraag.
En ik zit op mn werk, ik ga hier niet een artikel van 2 pagina's lezen.. VANDAAR MN VRAAG.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:25:21 #207
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_45697510
Als het een oprechte vraag is, dan is die smiley misplaatst.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:31:00 #208
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45697715
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:15 schreef Fallen het volgende:

[..]

Al had hij het gelezen was hij nog niks wijzers geworden. ik citeer:
quote:
At the time of publication, the reasons why SCEI didn’t give developers access to both horizontal and vertical scaling are still unknown, as are the reasons they didn’t grant developers access to horizontal scaling until now. The video scaler itself remains shrouded in mystery, as strange as it may seem, but at least now we can say with confidence that it does indeed exist. There are multiple reasons for this continuing secrecy, and insiders are reluctant to discuss them even off the record, nevermind for publication.
Dus wie komt er nou met zielig commentaar? denk dat jij dat toch echt bent. Er is simpelweg geen goede reden om dit ding verborgen te houden, tenzij Sony hoopte dat mensen een nieuwe hd-tv gingen kopen, natuurlijk 1 van Sony.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:32 #209
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_45697938
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Al had hij het gelezen was hij nog niks wijzers geworden. ik citeer:
[..]

Dus wie komt er nou met zielig commentaar? denk dat jij dat toch echt bent. Er is simpelweg geen goede reden om dit ding verborgen te houden, tenzij Sony hoopte dat mensen een nieuwe hd-tv gingen kopen, natuurlijk 1 van Sony.
Daarin heb je gelijk, maar wanneer iemand meteen na het posten van een bericht, zonder ook maar een blik op het artikel te hebben geworpen, met cynisch commentaar komt, dan valt dat verkeerd. Het is dan geen vraag, maar gewoon 'klieren'.

Dat de vraag misschien niet beantwoord wordt in het artikel, dat is dan jammer... en ja, mijn reactie was niet scherp (of wel, maar misplaatst).
pi_45698025
Wees blij dat die scaler erin zit, dus eerder reacties als, Cool, dat is een goede zaak! zou hier beter op z'n plaats zijn, damn...
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:04:45 #211
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45705961
Weet iemand welke LaunchGames er met Online functies zijn..??
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45706689
wat doet een scaler eigenlijk ?
pi_45707446
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:25 schreef Snake_NL het volgende:
wat doet een scaler eigenlijk ?
Beelden vergroten of verkleinen naar een andere resolutie.

Als je bijv. een PS3 spel hebt die geoptimaliseerd is voor een resolutie van 1280x720, dan zorgt de scaler ervoor dat, wanneer je een normale tv op je PS3 hebt aangesloten, het beeld wordt aangepast naar de lagere resolutie van je tv. Of wanneer je een tv hebt met een resolutie van 1920x1080 het beeld vergroot wordt naar die hogere resolutie. Het voordeel van een hardwarematige scaler is dat het geen prestatieverlies oplevert, wat wel zou gebeuren als de GPU de taak van het scalen op zich zou nemen.

Ik vond het al zo vreemd dat de PS3 geen scaler zou hebben. Maar het is zo te zien gewoon weer een voorbeeld van nog niet geoptimaliseerde software voor de PS3.
pi_45708017
ah ok weet ik dat ook weer
Nog een vraagje ik heb net bij de Dixons de PS3 gepreorderd maar ik krijg binnekort nu internet met een nieuw email adres en nu kan ik nergens me email adres wijzigen weet iemand de email van dixons want ik zie het nergens staan
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:54:49 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45713897
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef bigore het volgende:
Wees blij dat die scaler erin zit, dus eerder reacties als, Cool, dat is een goede zaak! zou hier beter op z'n plaats zijn, damn...
het is dus nog niet bevestigd
pi_45713946
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:07 schreef Snake_NL het volgende:
ah ok weet ik dat ook weer
Nog een vraagje ik heb net bij de Dixons de PS3 gepreorderd maar ik krijg binnekort nu internet met een nieuw email adres en nu kan ik nergens me email adres wijzigen weet iemand de email van dixons want ik zie het nergens staan
Een telefoon doet wonderen
pi_45715724
om te zeggen dat ik me email wil aanpassen zal ook toch wel ergens een mail te bekennen zijn
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:55:20 #218
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_45717091
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:03 schreef Snake_NL het volgende:
om te zeggen dat ik me email wil aanpassen zal ook toch wel ergens een mail te bekennen zijn
Nee, geen mail. Maar je kan een formulier gebruiken.

Dixons FAQ

dan onder Bestellen en Ik heb geen opdrachtbevestiging per e-mail ontvangen.
quote:
Mocht je vragen hebben over je order, kan je hier je gegevens invullen, samen met het verzoek om te controleren of de order goed is doorgekomen.
pi_45723748
Dank je ik kon het nergens vinden
pi_45724152
pi_45724252
En waarschijnlijk weer een "exclusive" minder voor de 360:
quote:
Two Worlds voor PS3 in overweging

South Peak Interactive, diel de game Two Worlds, een veelbelovende RPG voor de Xbox360 en voor de PC aan het maken is, overweegt ook een PS3 versie. Momenteel zijn ze de hardware van de PS3 nog aan het testen, wat geen problemen zou moeten opleveren. Er word verwacht dat men daarna gaat onderhandelen met SCE.

Two Worlds staat voor de PC en de Xbox360 gepland voor maart maar op de website van Gamestop staat er ook al een PS3 versie van Two Worlds die normaal in oktober zou uitkomen.

Twee Werelden gaat een het uiterst dynamische en verfijnde gevechtssysteem combineren. Het uiteindelijke doel van Two Worlds is een superieur spel te leveren waar de spelers een echte kans hebben om de spelwereld met hun acties te vormen.
Bron

Edit: en nog eentje
Sony makes Xbox 360 Ghostbusters game disappear

[ Bericht 2% gewijzigd door SToRM81 op 27-01-2007 14:14:14 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_45725775
Al iets bekend over MGS4 op de 360? Ik meen namelijk zoiets vernomen te hebben. De enige rede dat ik een ps3 wil is MGS
pi_45725791
Ja, het is bekend dat ie exclusief voor de PS3 is
En mocht het niet zo zijn, dan kun je rekenen op minimaal een 3-disc versie voor de 360, omdat Kojima al aangegeven heeft dat een single-layer Blu-Ray te klein is.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:12:57 #224
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_45732534
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:51 schreef SToRM81 het volgende:
Ja, het is bekend dat ie exclusief voor de PS3 is
En mocht het niet zo zijn, dan kun je rekenen op minimaal een 3-disc versie voor de 360, omdat Kojima al aangegeven heeft dat een single-layer Blu-Ray te klein is.
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  zondag 28 januari 2007 @ 15:14:09 #226
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_45758045
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 28 januari 2007 @ 16:30:43 #227
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_45761030
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_45762547
Zag hem vandaag staan in de Mediamarkt, met Ridge Racer 7 als demo.

Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben, alleen het apparaat zelf is wel vet mooi.
pi_45762701
quote:
Wat zijn er toch zielige figuren op de wereld
  zondag 28 januari 2007 @ 17:22:55 #230
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45763130
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:12 schreef Markster het volgende:

[..]

Wat zijn er toch zielige figuren op de wereld

of neemt het natuurlijk even serieus
pi_45764760
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:22 schreef kepler het volgende:

[..]

of neemt het natuurlijk even serieus
Dan nog
pi_45781306
Zoooo.. Nou ik ben voorbereid voor de komst van de PS3 Zaterdag even naar de gameshop geweest, even aanbetaald voor de pre-order.. Hoef ik alleen de PS3 nog op te halen, heb RFoM, Tiger Woods 2007 en een Sixaxis nu thuisliggen
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_45781340
quote:
.
And this cake..
  maandag 29 januari 2007 @ 10:02:22 #234
75736 Gstyles
pi_45782578
wat een nerd
pi_45782632
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:02 schreef Gstyles het volgende:
wat een nerd
Ja, maar het is wel erg grappig. .
Overigens gaat het in Japan met de week slechter. .
quote:
PS3 sales down again
PS3 sells only slightly more than PS2 in Japan

Sales of the PlayStation 3 (PS3) in Japan dropped further in the week to 21 January as the games market there suffered from lacklustre demand, according to data published today. The PS3, which is due to launch in the UK on 23 March, suffered its worst week of sales since launch for the second week in a row.

A total of 21,105 of the consoles were sold during the week, said Media Create, which receives data from around 3,000 stores across Japan.

Sales of the PS3 were highest during the launch weekend, when 81,639 were sold over two days, the company estimates. The sales dropped and then peaked again at 76,992 units in the last week of 2006. But sales have dropped each week since the new year, according to Media Create.

Sony said last week that shipments of the PS3 in Japan reached 1 million on 16 January. The sales figures appear especially poor when compared to the company's ageing but lower-cost PlayStation 2. Media Create estimates that 20,169 PS2s were sold during the same week, only slightly less than the PS3 sales.

Sales of the Nintendo’s rival Wii console were 86,395 for the week to 21 January, Media Create said. That's also down on the prior week. Xbox 360 sales also dropped, to 7,041 consoles.
Als echt goede verkoopcijfers uitblijven denk ik dat sommige devvers wel multiplatform moeten gaan om uberhaupt winst te kunnen maken.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:29:48 #236
75736 Gstyles
pi_45783105
Tja shit happens! mja ik vraag me toch af of de hype aanslaat in Nederland en de rest van Europa.. ik denk dat Sony anders flink gaat blunderen...
pi_45783174
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:29 schreef Gstyles het volgende:
Tja shit happens! mja ik vraag me toch af of de hype aanslaat in Nederland en de rest van Europa.. ik denk dat Sony anders flink gaat blunderen...
Ken heeft gesproken, en Ken zei dat wij het sowieso wel kopen. Aan de andere kant, volgens Ken zou ik ook m'n thermostaat via e-mail met m'n PS2 moeten kunnen besturen...
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_45783229
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ken heeft gesproken, en Ken zei dat wij het sowieso wel kopen. Aan de andere kant, volgens Ken zou ik ook m'n thermostaat via e-mail met m'n PS2 moeten kunnen besturen...
Ken is niet voor niets weggepromoveerd .
Maar in de UK zal ie wel verkopen. Weet niet of de rest van Europa zoveel geld uit wil geven, Het niet uitbrengen van de 20gb versie is vrij dom ook. .
pi_45783274
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:35 schreef Panick het volgende:

[..]

Ken is niet voor niets weggepromoveerd .
Maar in de UK zal ie wel verkopen. Weet niet of de rest van Europa zoveel geld uit wil geven, Het niet uitbrengen van de 20gb versie is vrij dom ook. .
Schijnt dat die 20GB versie nog het slechtste verkoopt in Japan en VS. Achterlijk eigenlijk, als je ziet dat de meerwaarde van een 60GB niet veel meer dan 50 dollar waard kan zijn.
pi_45783450
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:38 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Schijnt dat die 20GB versie nog het slechtste verkoopt in Japan en VS. Achterlijk eigenlijk, als je ziet dat de meerwaarde van een 60GB niet veel meer dan 50 dollar waard kan zijn.
Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen ja. .
Want WiFi hoef ik niet (doe mij maar gewoon kabel) en die HD had ik zelf wel geupped idd. .
pi_45783554
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:47 schreef Panick het volgende:

[..]

Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen ja. .
Want WiFi hoef ik niet (doe mij maar gewoon kabel) en die HD had ik zelf wel geupped idd. .
vergeet die chromen strip niet he
  maandag 29 januari 2007 @ 11:06:26 #242
75736 Gstyles
pi_45783817
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

vergeet die chromen strip niet he

pi_45784521
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:05 schreef Panick het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel erg grappig. .
Overigens gaat het in Japan met de week slechter. .
[..]

Als echt goede verkoopcijfers uitblijven denk ik dat sommige devvers wel multiplatform moeten gaan om uberhaupt winst te kunnen maken.
Ik vind de verkoop nog meevallen als je ziet wat er de afgelopen weken is uitgekomen op de PS3 (niets dus). Een PS3 zonder goeie games verkoopt altijd nog veel meer dan een 360 met games als GoW, Lost Planet en Blue Dragon. En de PS3 is nog een stuk duurder ook
Als de betere games komen, dan zullen de verkopen wel stijgen.
pi_45785298
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:31 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Ik vind de verkoop nog meevallen als je ziet wat er de afgelopen weken is uitgekomen op de PS3 (niets dus). Een PS3 zonder goeie games verkoopt altijd nog veel meer dan een 360 met games als GoW, Lost Planet en Blue Dragon. En de PS3 is nog een stuk duurder ook
Japan he.
Als je het vergelijkt met de sales in de States (die markt is stukken groter dan de Japanse) is het natuurlijk omgedraaid.
Maar dan nog is het opvallend dat Sony zo geasswiped wordt door Nintendo in eigen land.
pi_45785486
Nu ook eens goed nieuws.
Pricedrop FTW.
quote:
Analyst: PS3 price cut within a year

Top games industry analyst Michael Pachter believes UK gamers will be able to pick up a PS3 for around £300 within the next year – a significant drop in price of £125.
Speaking to gamesindustry.biz, he said: “I’m actually surprised that consoles are not priced more like other consumer electronics, with early movers charged a bunch and the mass market charged less.”

“The PS3 can command £425 from the hardcore and I think you'll see price cuts a year from now, probably to £300.”

He was also confident that PS3 would be a complete sell-out, and deliver the kind of next-generation power that Sony has promised.

“I think that games like Gears of War on the 360 look every bit as good, but given that PS3 game development was rushed, I fully expect next year's games to look better on the PS3.”

“My guess is that the Wii will be up to near 1.6 to two million by March 23, but that is far from an insurmountable head start,” he added
  maandag 29 januari 2007 @ 12:08:12 #246
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45785543
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:31 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

dat werd ook gezegd over de 360 in Japan, maar zie wat daar van terecht is gekomen

maar dat was iets wat me was opgevallen in Japan (in zover dat kan zonder de taal te spreken) is dat Japan eigenlijk nog helemaal niet zit te wachten op next-gen. Er komen nog gigantisch veel games uit op de PS2 (en er zijn er al een heleboel), de DS is heel populair daar. Maar zelfs de mobiele telefoon staat qua gamen nog boven de DS had ik het idee. De japanners hebben genoeg te doen, en laten voorlopig de next-gen nog gewoon liggen denk ik. (zeker nu de Wii en de PS3 helemaal geen games hebben komende maanden...)
  maandag 29 januari 2007 @ 12:08:51 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45785568
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Panick het volgende:
Nu ook eens goed nieuws.
Pricedrop FTW.
[..]
terwijl Sony een tijdje terug juist heeft gezegd dat ze net als met de PS2 lang zullen wachten met een prijsdaling
pi_45785818
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef kepler het volgende:

[..]

terwijl Sony een tijdje terug juist heeft gezegd dat ze net als met de PS2 lang zullen wachten met een prijsdaling
Mja, als dat ding aan de straatstenen niet kwijt te raken is moet je toch wat doen he.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:27:40 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45786036
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:18 schreef Panick het volgende:

[..]

Mja, als dat ding aan de straatstenen niet kwijt te raken is moet je toch wat doen he.
ik denk dat ze iig wachten totdat er een grote game komt ala Assassin's Creed, MGS, Heavenly Sword, DMC4

Het is stom in nu al in prijs te zakken, omdat het probleem vooral bij de games ligt
pi_45786045
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:59 schreef Panick het volgende:
Japan he.
Als je het vergelijkt met de sales in de States (die markt is stukken groter dan de Japanse) is het natuurlijk omgedraaid.
Maar dan nog is het opvallend dat Sony zo geasswiped wordt door Nintendo in eigen land.
Tja, in de states heeft de PS3 nou ook nog niet echt supergoeie games.
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:08 schreef kepler het volgende:
dat werd ook gezegd over de 360 in Japan, maar zie wat daar van terecht is gekomen
De verkopen schoten omhoog ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')