abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46129954
+Mooie vlakverdekling, heerlijke DOF, perfect het moment gepakt en het totaalbeeld.
- met iets meer licht op het gezicht van de volwassene was ie perfect geweest. Volgende keer de zon een stukje naar links zetten

Ken je de mensen op de foto? Die willen ze vast graag hebben.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_46130633
@PdeHoog: Mooie foto!
++ Goeie scherpte diepte werking en compositie
-- Hij lijkt mij een klein beetje onscherp, misschien een sharpen eroverheen halen.

Deze foto heb ik een paar dagen geleden gemaakt in het overweldigend gouden Royal Palace in Bangkok. Ben niet helemaal blij met de compositie maar dit was de enige manier om alleen het 'mannetje' op de foto te krijgen. Een grotere foto staat op mijn fotolog.

Meer foto's in mijn photoblog
pi_46130718
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:06 schreef Vliegvrager het volgende:

Ken je de mensen op de foto? Die willen ze vast graag hebben.
Helaas Heb er even over gedacht ze aan te spreken, maar ik durfde niet zo goed
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:22:23 #254
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46130742
+ doet de naam eer aan "Golden Palace" lekker scherp, misschien had je een iets groter diafragma kunnen gebruiken om het beeld wat meer te isoleren.
- dat goud doet zeer aan je ogen, en je kan 'm misschien wat recht maken met perspectief.

eveneens een foto van de weeralarm onwaardige sneeuwstorm. genomen met een grijs gradueel Cokin filter, geschoten in RAW, single RAW omgezet naar HDR.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_46130927
@Puckzzz:
+Mooi sfeervol! het ziet er echt mooi grillig uit!
-Vind het eigenlijk vooral een mooie foto geworden. De witte sneeuw op de grond lijkt een beetje raar op te lichten, maar dat is tegelijk ook wel heel mooi.

Hier een redelijk standaard-sneeuw-kiekje van mij. De kleuren komen op dit kleine formaat niet zo goed tot hun recht. Op groter formaat zit er verrassend veel kleur in

pi_46131079
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Puckzzz het volgende:

eveneens een foto van de weeralarm onwaardige sneeuwstorm. genomen met een grijs gradueel Cokin filter, geschoten in RAW, single RAW omgezet naar HDR.
[afbeelding]
Hij is tof Errug fraai
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:48:00 #257
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46131188
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hij is tof Errug fraai
Dank! ik vind landschapsfoto's nog altijd erg lastig.

@Delnooz: ik denk dat het de HDR is waardoor het wit daar zo wit is, plus dat ik het nog wat gedodged heb om het meer als een soort pad dat nergens heenleidt te laten lijken. Dat was mijn bedoeling iig
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_46132260
Ja ja weeralarm, Ns is hoogste staat van paraatheid!

De NS houdt ook de perrons schoon
---------------------------------------------------------------
quote:
+ doet de naam eer aan "Golden Palace" lekker scherp, misschien had je een iets groter diafragma kunnen gebruiken om het beeld wat meer te isoleren.
- dat goud doet zeer aan je ogen, en je kan 'm misschien wat recht maken met perspectief.

[afbeelding]
+ Pracht plaat
- De border drukt de plaat voor mijn gevoel in elkaar.

[ Bericht 17% gewijzigd door tdwesten88 op 09-02-2007 11:09:53 ]
pi_46132495
quote:

[afbeelding]
Prachtig
Dat je er toch nog iets uit hebt kunnen krijgen tijdens een sneeuwbui (mij is het niet gelukt, mijn parapluutje waaide alle kanten op en mijn filter zat vol sneeuwvlokjes ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46132631
-

[ Bericht 99% gewijzigd door tdwesten88 op 09-02-2007 11:07:30 (Dubbele post) ]
pi_46132983
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef tdwesten88 het volgende:

[..]

Pracht plaat, al drukt de border de plaat voor mijn gevoel in elkaar.
Lees even de OP en plaats daarna even je + en je -, in de post met je foto, over de foto van Delnooz.
pi_46134036
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:48 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dank! ik vind landschapsfoto's nog altijd erg lastig.

@Delnooz: ik denk dat het de HDR is waardoor het wit daar zo wit is, plus dat ik het nog wat gedodged heb om het meer als een soort pad dat nergens heenleidt te laten lijken. Dat was mijn bedoeling iig
Als je landschap lastig vindt, waarom ga je dan meteen aan de haal met HDR?
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:33 schreef tdwesten88 het volgende:
Ja ja weeralarm, Ns is hoogste staat van paraatheid!
[afbeelding]

De NS houdt ook de perrons schoon
---------------------------------------------------------------
[..]

+ Pracht plaat
Mooi moment om te schieten. Die bocht aan de linkerkant van de plaat had je naar mijn gevoel meer mee kunnen doen. Misschien had je iets meer naar links kunnen draaien, ookal weet ik natuurlijk niet wat daar te zien was. Maar door de scheve horizon en de drukte aan de rechterkant oogt het voor mij niet lekker.
Ik kan het wat moeilijk uitleggen maar het lijkt alsof je 2 situaties tegelijk wilt vastleggen, zowel links als rechts, en dan heb ik liever dat ik er 1 goed zie dan 2 half.

Mijn sneeuwfoto:

De A1 vlakbij Apeldoorn. Langzaamrijdend tot geen verkeerd.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:49:28 #263
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46134264
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:41 schreef Karp het volgende:

[..]

Als je landschap lastig vindt, waarom ga je dan meteen aan de haal met HDR?
wat heeft dat met elkaar te maken? landschap vind ik compositioneel lastig, het wordt zo gauw een standaard kiekje.
staat totaal los van mijn voorliefde voor HDR
pi_46134538
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

wat heeft dat met elkaar te maken? landschap vind ik compositioneel lastig, het wordt zo gauw een standaard kiekje.
staat totaal los van mijn voorliefde voor HDR
Ik zou denken dat je je dan eerste met de basis bezig zou houden voor je met specifieke technieken aan de haal gaat?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:09:01 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46134831
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:59 schreef Karp het volgende:

[..]

Ik zou denken dat je je dan eerste met de basis bezig zou houden voor je met specifieke technieken aan de haal gaat?
yea sure...laat mij nou maar lekker mijn ding doen. je hoeft me niets te vertellen over de technieken van HDR, oog voor comopsitie heb ik ook. Ik fotografeer alleen niet zo vaak landschappen. Vind je de foto of de bewerking niet mooi dat je deze vragen stelt of gaat het je puur om mijn uitspraak dat ik landschappen lastig vind? Ik vind portretten namelijk ook nog steeds lastig terwijl dat mijn voornaamste bezigheid is qua fotografie.
pi_46135376
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

yea sure...laat mij nou maar lekker mijn ding doen. je hoeft me niets te vertellen over de technieken van HDR, oog voor comopsitie heb ik ook. Ik fotografeer alleen niet zo vaak landschappen. Vind je de foto of de bewerking niet mooi dat je deze vragen stelt of gaat het je puur om mijn uitspraak dat ik landschappen lastig vind? Ik vind portretten namelijk ook nog steeds lastig terwijl dat mijn voornaamste bezigheid is qua fotografie.
Het spijt me dat het advies niet lekker valt maar het was puur constructief bedoeld.
Ik vind ook inderdaad niet dat HDR nodig was voor deze foto. Het ND-filter was een goeie gedachte maar ik vind de hele foto grijzig en enigzins chaotisch overkomen.
Maar goed, ik laat jou lekker je ding doen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:30:49 #267
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_46135502
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:27 schreef Karp het volgende:

[..]

Het spijt me dat het advies niet lekker valt maar het was puur constructief bedoeld.
Ik vind ook inderdaad niet dat HDR nodig was voor deze foto. Het ND-filter was een goeie gedachte maar ik vind de hele foto grijzig en enigzins chaotisch overkomen.
Maar goed, ik laat jou lekker je ding doen.
zonder de HDR was de foto mijns inziens te plat, de HDR heeft ervoor gezorgd dat er meer dieptewerking in de foto zit.
en als je contsructief commentaar wilt geven, probeer het dan anders te formuleren i.p.v. zo betweterig.
pi_46135690
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:30 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

zonder de HDR was de foto mijns inziens te plat, de HDR heeft ervoor gezorgd dat er meer dieptewerking in de foto zit.
en als je contsructief commentaar wilt geven, probeer het dan anders te formuleren i.p.v. zo betweterig.
Betweterig?

Hoe vind je dit klinken dan?
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:.laat mij nou maar lekker mijn ding doen. je hoeft me niets te vertellen over de technieken van HDR, oog voor comopsitie heb ik ook.
Ik geef alleen maar mijn mening. Als het op smaak aankomt bestaat er niks anders dan de mening dus ik zou niet weten hoe ik betweterig kan zijn. Als ik je af wilde kraken dan had je dat echt wel gemerkt.
Maar goed, laten we het gewoon weer over foto's hebben. Ik heb het idee dat ik je genoeg beoordeeld heb
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:01:41 #269
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_46136381

Ik vind de foto van Puckzzz mooi, hoewel het natuurlijk een standaard kiekje is, maar dat kan niet anders met landschapjes.

Wel jammer van dat gesoep weer. Foto was zonder de onnatuurlijke groene kleur door de HDR volgens mij ook al heel erg mooi geweest.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:12:23 #270
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_46136747
Puckzzz, ik vind hem erg mooi, moet me toch meer gaan verdiepen in HDR.

Karp
+ mooie sfeer
- niet geheel scherp.

Mijn mooiste (snap)shot van gisteren.

pi_46138563
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:33 schreef tdwesten88 het volgende:

[..]

+ Pracht plaat
Zeg, leer eens lezen

Delnooz: lekkere sneeuw/winterfoto, alleen heb ik het idee dat hij niet super scherp is. Wellicht helpt het al een heleboel om 'm nog even te verscherpen met photoshop als je daarin bewerkt

Karp: fijne plaat, goede lijnen er in
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 14:05:58 #272
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_46138724
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:01 schreef ElizabethR het volgende:
Wel jammer van dat gesoep weer. Foto was zonder de onnatuurlijke groene kleur door de HDR volgens mij ook al heel erg mooi geweest.
Groene zweem is niet inherent aan HDR, dat heeft er niks mee te maken
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_46151855
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 14:00 schreef Elefes het volgende:

[..]

Zeg, leer eens lezen

Delnooz: lekkere sneeuw/winterfoto, alleen heb ik het idee dat hij niet super scherp is. Wellicht helpt het al een heleboel om 'm nog even te verscherpen met photoshop als je daarin bewerkt

Karp: fijne plaat, goede lijnen er in
Dank voor het commentaar elefes . Wellicht behoorlijk offtopic. Maar de eerste haarscherpe foto met deze lens moet ik eigenlijk ook nog maken. Gemaakt met een nikon d70s en dan een AF nikkor 70-300mm 1:4-56 D. Deze is van mijn pa en heeft hij op zijn analoge nikon gehad (f90x?). Deze foto was bijna maximaal ingezoomd en het werd dus ook moeilijk om de boel nog stil te houden. komt het dan vooral daardoor? Ik had bij deze foto de autofocus op af-c gezet ipv S. Verder had ik het scherpstelveld op 1 klein punt gezet, de kleinste stand dus. Wat doe ik fout? bhealve evt een statief gebruiken. Deze foto is trouwens nog helemaal niet verscherpt met PS, alleen kleuren verbeterd

@Karp: +Een typische foto die je ook in een krant zou kunnen zetten. En dat is positief bedoeld.
- vind hem net ietwat rommelig

@Kd-fotografie: +Heerlijke kleuren! heel lekker levendig. door nabewerking?
-de achtergrond had wat mij betreft nog vager mogen zijn. Maar zoals je zelf al aangeeft was het min of meer een snapshot

[ Bericht 5% gewijzigd door Delnooz op 09-02-2007 20:18:24 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:23:51 #274
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_46152342
thnx!! Weinig nabewerking eigenlijk,wel een heel klein beetje de kleuren wat helderder gemaakt.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:07:36 #275
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_46156588

Ik vind fotograferen superleuk, maar ik heb er weinig professioneel verstand van. Hier heb ik een fietsenrek op het strand gefotografeerd, wat vinden jullie ervan?
Levenswerk: Berlijn Blog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')