Helaasquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:06 schreef Vliegvrager het volgende:
Ken je de mensen op de foto? Die willen ze vast graag hebben.
Hij is tofquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
eveneens een foto van de weeralarm onwaardige sneeuwstorm. genomen met een grijs gradueel Cokin filter, geschoten in RAW, single RAW omgezet naar HDR.
[afbeelding]
quote:
+ Pracht plaatquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
+ doet de naam eer aan "Golden Palace" lekker scherp, misschien had je een iets groter diafragma kunnen gebruiken om het beeld wat meer te isoleren.
- dat goud doet zeer aan je ogen, en je kan 'm misschien wat recht maken met perspectief.
eveneens een foto van de weeralarm onwaardige sneeuwstorm. genomen met een grijs gradueel Cokin filter, geschoten in RAW, single RAW omgezet naar HDR.
[afbeelding]
Prachtigquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
+ doet de naam eer aan "Golden Palace" lekker scherp, misschien had je een iets groter diafragma kunnen gebruiken om het beeld wat meer te isoleren.
- dat goud doet zeer aan je ogen, en je kan 'm misschien wat recht maken met perspectief.
[afbeelding]
Lees even de OP en plaats daarna even je + en je -, in de post met je foto, over de foto van Delnooz.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:48 schreef tdwesten88 het volgende:
[..]
Pracht plaat, al drukt de border de plaat voor mijn gevoel in elkaar.
Als je landschap lastig vindt, waarom ga je dan meteen aan de haal met HDR?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]Dank! ik vind landschapsfoto's nog altijd erg lastig.
@Delnooz: ik denk dat het de HDR is waardoor het wit daar zo wit is, plus dat ik het nog wat gedodged heb om het meer als een soort pad dat nergens heenleidt te laten lijken. Dat was mijn bedoeling iig
Mooi moment om te schieten. Die bocht aan de linkerkant van de plaat had je naar mijn gevoel meer mee kunnen doen. Misschien had je iets meer naar links kunnen draaien, ookal weet ik natuurlijk niet wat daar te zien was. Maar door de scheve horizon en de drukte aan de rechterkant oogt het voor mij niet lekker.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:33 schreef tdwesten88 het volgende:
Ja ja weeralarm, Ns is hoogste staat van paraatheid!
[afbeelding]
De NS houdt ook de perrons schoon
---------------------------------------------------------------
[..]
+ Pracht plaat
- De border drukt de plaat voor mijn gevoel in elkaar.
wat heeft dat met elkaar te maken? landschap vind ik compositioneel lastig, het wordt zo gauw een standaard kiekje.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:41 schreef Karp het volgende:
[..]
Als je landschap lastig vindt, waarom ga je dan meteen aan de haal met HDR?
Ik zou denken dat je je dan eerste met de basis bezig zou houden voor je met specifieke technieken aan de haal gaat?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wat heeft dat met elkaar te maken? landschap vind ik compositioneel lastig, het wordt zo gauw een standaard kiekje.
staat totaal los van mijn voorliefde voor HDR
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:59 schreef Karp het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je je dan eerste met de basis bezig zou houden voor je met specifieke technieken aan de haal gaat?
Het spijt me dat het advies niet lekker valt maar het was puur constructief bedoeld.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]yea sure...laat mij nou maar lekker mijn ding doen. je hoeft me niets te vertellen over de technieken van HDR, oog voor comopsitie heb ik ook. Ik fotografeer alleen niet zo vaak landschappen. Vind je de foto of de bewerking niet mooi dat je deze vragen stelt of gaat het je puur om mijn uitspraak dat ik landschappen lastig vind? Ik vind portretten namelijk ook nog steeds lastig terwijl dat mijn voornaamste bezigheid is qua fotografie.
zonder de HDR was de foto mijns inziens te plat, de HDR heeft ervoor gezorgd dat er meer dieptewerking in de foto zit.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:27 schreef Karp het volgende:
[..]
Het spijt me dat het advies niet lekker valt maar het was puur constructief bedoeld.
Ik vind ook inderdaad niet dat HDR nodig was voor deze foto. Het ND-filter was een goeie gedachte maar ik vind de hele foto grijzig en enigzins chaotisch overkomen.
Maar goed, ik laat jou lekker je ding doen.
Betweterig?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zonder de HDR was de foto mijns inziens te plat, de HDR heeft ervoor gezorgd dat er meer dieptewerking in de foto zit.
en als je contsructief commentaar wilt geven, probeer het dan anders te formuleren i.p.v. zo betweterig.
Ik geef alleen maar mijn mening. Als het op smaak aankomt bestaat er niks anders dan de mening dus ik zou niet weten hoe ik betweterig kan zijn. Als ik je af wilde kraken dan had je dat echt wel gemerkt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:.laat mij nou maar lekker mijn ding doen. je hoeft me niets te vertellen over de technieken van HDR, oog voor comopsitie heb ik ook.
Zeg, leer eens lezenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:33 schreef tdwesten88 het volgende:
[..]
+ Pracht plaat
- De border drukt de plaat voor mijn gevoel in elkaar.
Groene zweem is niet inherent aan HDR, dat heeft er niks mee te makenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:01 schreef ElizabethR het volgende:
Wel jammer van dat gesoep weer. Foto was zonder de onnatuurlijke groene kleur door de HDR volgens mij ook al heel erg mooi geweest.
Dank voor het commentaar elefesquote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zeg, leer eens lezen![]()
Delnooz: lekkere sneeuw/winterfoto, alleen heb ik het idee dat hij niet super scherp is. Wellicht helpt het al een heleboel om 'm nog even te verscherpen met photoshop als je daarin bewerkt
Karp: fijne plaat, goede lijnen er in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |