abonnement Unibet Coolblue
pi_47151089
Zal wel maf zijn als Kramer het verschil kan overbruggen met 10ks en 5ks...Volgens mij kunnen er van beiden nog een aantal seconden af...
Maar er wordt voor Kramer iets te weinig in SLC en zo gereden....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 11 maart 2007 @ 13:12:25 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47151301
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:04 schreef Norrage het volgende:
Zal wel maf zijn als Kramer het verschil kan overbruggen met 10ks en 5ks...Volgens mij kunnen er van beiden nog een aantal seconden af...
Met 6.02,00 en 12.40.00 komt hij precies gelijke hoogte met Hedrick.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_47151470
6.02 is echt heeel snel ik denk echt dat er te snel word gedacht dat er nog wel even een paar seconden af kan op de 5. Wel denk ik dat die 6.10 niet het niveau van Kramer is maar dat hij zich heeft laten opnaaien door Fabris.

Op de 10 kan misschien nog wel meer af, zeker als Kramer tegenstand had gehad, had hij misschien met rondjes 28 kunnen eindigen. Dan ben je zo 2 seconden sneller.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:14:17 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47155735
Ik zie Kramer over 4 jaar wel onder de 144.500 punten schaatsen, als ik even een alternatieve prono mag invullen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 11 maart 2007 @ 16:41:04 #180
56724 Wombcat
rent wiel
pi_47159078
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:17 schreef Remzz het volgende:
6.02 is echt heeel snel ik denk echt dat er te snel word gedacht dat er nog wel even een paar seconden af kan op de 5. Wel denk ik dat die 6.10 niet het niveau van Kramer is maar dat hij zich heeft laten opnaaien door Fabris.

Op de 10 kan misschien nog wel meer af, zeker als Kramer tegenstand had gehad, had hij misschien met rondjes 28 kunnen eindigen. Dan ben je zo 2 seconden sneller.
Volgend jaar misschien, als Kramer nog wat doorgroeit. Ik denk dat de records nu redelijk op niveau staan (en dat Kramer nu dus niet echt sneller kan).
in a crowd you lose humanity
pi_47159187
Op de 5k is echt nog wel een paar seconden marge hoor....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47159254
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef Norrage het volgende:
Op de 5k is echt nog wel een paar seconden marge hoor....
Lijkt mij echt moeilijk...
Hier staan de rondetijden: http://www.sportstatistieken.nl/index.php?file=rondetijden&src=m_ron_05000
Bijna alles 29 laag 28 hoog dat is zo verschikkelijk snel er valt eigenlijk nergens wat te pakken.
  zondag 11 maart 2007 @ 16:47:43 #183
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_47159264
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef Norrage het volgende:
Op de 5k is echt nog wel een paar seconden marge hoor....
Eerder op de 10 dan de 5 imo.
sig verwijderd door FA
pi_47159320
SLC is iets sneller dna Calgary en in Calgary reedt hij 6.07 en volgens mij lang niet op het toppen van zijn kunnen (Hij was zelf dan ook enigszins ontevreden toch?)...SLC reed hij gewoon niet goed.
Bovendien lijkt hij toch echt altijd veel over te hebben aan het eind getuige die eindsprinten dus als hij gewoon sneller vertrekt...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 11 maart 2007 @ 16:50:09 #185
56724 Wombcat
rent wiel
pi_47159328
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef Norrage het volgende:
Op de 5k is echt nog wel een paar seconden marge hoor....
Denk 't niet, als er nog zoveel marge was, had Kramer afgelopen week in SLC dichter op het WR gezeten. Hij zat er nu een seconde of drie vanaf. De omstandigheden waren niet ideaal, maar als er nog een paar seconden marge in het WR had gezeten, had 'ie dus een seconde of 5-6 sneller kunnen rijden. En de omstandigheden waren nu ook weer niet zo slecht dat 'ie zoveel sneller had gekund.
Het is altijd zoveel makkelijker om te zeggen dat er nog seconden afkunnen, dan die seconden er daadwerkelijk af te schaatsen.

De 10 km, daar zat nog marge op, en daar heeft 'ie dus idd 8 seconden afgeschaatst. En daarmee is die marge ook weer weg (records 5 en 10 km zijn nu weer in de goede verhouding tot elkaar).
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 maart 2007 @ 16:51:09 #186
40566 Ericr
Livewrong
pi_47159368
Kramer kan op de 1.500 meter nog wel wat tijd pakken, zal alleen even duren voordat hij waarschijnlijk de kans er toe krijgt op een snelle baan. Zijn 500m is gelet op de sprong dit jaar ook wel voor verbetering vatbaar, een 35-hoog moet toch wel haalbaar zijn op SLC of Calgary ijs.
pi_47159391
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Denk 't niet, als er nog zoveel marge was, had Kramer afgelopen week in SLC dichter op het WR gezeten. Hij zat er nu een seconde of drie vanaf. De omstandigheden waren niet ideaal, maar als er nog een paar seconden marge in het WR had gezeten, had 'ie dus een seconde of 5-6 sneller kunnen rijden. En de omstandigheden waren nu ook weer niet zo slecht dat 'ie zoveel sneller had gekund.
Het is altijd zoveel makkelijker om te zeggen dat er nog seconden afkunnen, dan die seconden er daadwerkelijk af te schaatsen.

De 10 km, daar zat nog marge op, en daar heeft 'ie dus idd 8 seconden afgeschaatst. En daarmee is die marge ook weer weg (records 5 en 10 km zijn nu weer in de goede verhouding tot elkaar).
De SLC race was gewoon een rare en onregelmatige race (en de baan was bovendien nog niet helemaal optimaal toen). Daar moet je in ieder geval al niet van uitgaan. Enige meetpunt is de Calgary race en die kon naar mijn mening absoluut nog sneller.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47168292
quote:
De enige plek in Limburg waar het reeel zou zijn een ijsbaan te bouwen in plaats van de huidige baan in Geleen is Megaland in Landgraaf. Daar is de plek en de infrastructuur.
........of in Maastricht. daar zitten de meeste "Hollanders" iow geimporteerde Limbo's uit Friesland en Holland die van schaatsen houden. Limburgers schaatsen niet, die fietsen. Het vrijthof lijkt mij een uitstekende lokatie. veel sfeer en er ligt in de wintermaanden wel vaker een ijsbaan daar.
pi_47168703
Het zou mooi zijn als de Medeo baan in Alma Ata weer open gaat voor internationale wedstrijden. 1691m. hoog en niks dak maar wel 2x rugwind!
"That rug really tied the room together".
pi_47172420
Ik vind dat in de toekomst records gewoon bij een standaardluchtdruk gereden moeten worden. Dan zijn records tenminste vergelijkbaar. In een hal moet het toch mogelijk zijn om te luchtdruk te manipuleren?
pi_47172815
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:27 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vind dat in de toekomst records gewoon bij een standaardluchtdruk gereden moeten worden. Dan zijn records tenminste vergelijkbaar. In een hal moet het toch mogelijk zijn om te luchtdruk te manipuleren?
Zou het inderdaad veel en veel leuker maken. Als je tenminste tijden kan vergelijken...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_47208841
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:27 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vind dat in de toekomst records gewoon bij een standaardluchtdruk gereden moeten worden. Dan zijn records tenminste vergelijkbaar. In een hal moet het toch mogelijk zijn om te luchtdruk te manipuleren?
Ik vind het persoonlijk toch ook wel wat hebben dat de luchtdruk niet altijd en overal hetzelfde is. Het blijft toch altijd leuk als er weer eens een supertijd op een laaglandbaan gereden is om dan met zelfbedachte formules die tijd te gaan omrekenen naar hooglandbanen en te kijken wat die tijd daar waard zou zijn geweest.
Hoewel ik wel moet zeggen dat het idee van het manipuleren van de luchtdruk me wel aanspreekt, dan kan Thialf misschien ooit ook nog weer eens een wereldrecord op een korte afstand krijgen.
The answer is blowing in the wind.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 maart 2007 @ 22:42:57 #193
862 Arcee
Look closer
pi_47210342
Wereldrecords buitenijs zijn stoer.

Wereldrecords laaglandbanen ook.

Alle wereldrecords zijn stoer.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:55:11 #194
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_47221350
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zou het inderdaad veel en veel leuker maken. Als je tenminste tijden kan vergelijken...
nee, vind ik niet. Moet alles in een sport dan helemaal strak en gecontroleerd worden? Het is juist leuk joh dat factoren als het weer toch nog wát te bepalen hebben, zolang het voor de gehele groep deelnemers maar gelijk blijft.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:11:54 #195
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_47242959
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 10:55 schreef Hankster het volgende:

nee, vind ik niet. Moet alles in een sport dan helemaal strak en gecontroleerd worden? Het is juist leuk joh dat factoren als het weer toch nog wát te bepalen hebben, zolang het voor de gehele groep deelnemers maar gelijk blijft.
vind ik ook
Bovendien, lijkt het me voor de schaatsers ook niet echt lekker om ineens boem in een hal met enorm andere luchtdruk te stappen. Kweet niet hoor, heb er verder geen verstand van.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_47254559
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:11 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

vind ik ook
Bovendien, lijkt het me voor de schaatsers ook niet echt lekker om ineens boem in een hal met enorm andere luchtdruk te stappen. Kweet niet hoor, heb er verder geen verstand van.
Da's idd niet handig, je hebt toch wat tijd nodig om aan de lagere luchtdruk te wennen.
in a crowd you lose humanity
pi_47258322
quote:
vind ik ook
Bovendien, lijkt het me voor de schaatsers ook niet echt lekker om ineens boem in een hal met enorm andere luchtdruk te stappen. Kweet niet hoor, heb er verder geen verstand van.
Maar dat moet je in Salt Lake en Calcary toch ook? Bovendien hoef je de luchtdruk niet enorm te verlagen hoor. Gewoon een klein beetje maar.
pi_47259403
Beinvloeden van de luchtdruk lijkt me niet zo'n best idee.

Al zou een test om met een zuurstofmasker in een vacuum hal te gaan rijden me wel extreem grappig lijkt.
Maar dat is meer iets voor Mythbusters om dat uit te gaan proberen of als het met auto's zou zijn was het uitermate geschikt geweest voor de mannen van Top Gear.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2007 @ 11:36:19 #199
862 Arcee
Look closer
pi_47259477
Een ruimtepak lijkt me dan ook noodzakelijk, wat 't voordeel van het vacuüm weer redelijk teniet doet, lijkt me.
pi_47259858
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:42 schreef Arcee het volgende:
Wereldrecords buitenijs zijn stoer.

Wereldrecords laaglandbanen ook.

Alle wereldrecords zijn stoer.
Wereldrecords laaglandbanen zijn onzin. Je kan dan ook wel een wereldrecord gereden op precies 23,84 meter NAP invoeren. Of een wereldrecord voor mensen van 1.76 m die 27 jaar en 203 dagen oud zijn, gereden in een ijshal waar maximaal 300 man publiek inkunnen. Er is gewoon maar één wereldrecord, en dat record is inderdaad stoer.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')