Ik ben gestopt met anti depressiva omdat ik er te druk van word, dat gebeurt me iedere keer, ben ondertussen al 5 keer gestopt ermee in 7 jaar tijd en steeds was de reden dat ik erg druk ga zijn en ongeremd in het gedrag.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Da's het nadeel van stoppen he. Ik stop er zelf niet mee , want ik weet dat het dan moeilijker is om in balans te blijven.
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:55 schreef Wombcat het volgende:
bonkende pijn klinkt niet goed
maar effe afwachten, misschien valt het mee.
heb je pijnstillers tegen de hoofdpinn? (want paracetamol kan weer hoofdpijn veroorzaken)
Ik zou ibuprofen halen, helpt tegen alle pijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?
Hebben ze bij DA pijnstillers tegen hoofdpijn?
geen idee, vast wel. ibuprofen werkt vaak ook goedquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?
Hebben ze bij DA pijnstillers tegen hoofdpijn?
nee dank je, dat laat ik liever aan een vakman overquote:
Ow jawel hoor. Gewoon aan de ketting en dan is het best te doenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik ben zo drukhaha neehoor... laten we zeggen dat ik altijd nadrukkelijk aanwezig ben
vraag maar aan nok en mir en gaai.... die zouden het nog geen 3 dagen met me kunnen uithouden
Ibuprofen heb ik van gehoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik zou ibuprofen halen, helpt tegen alle pijn![]()
Heb ooit gemerkt dat in onbalans ook veel te ervaren valt (voor mij dan).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Da's het nadeel van stoppen he. Ik stop er zelf niet mee , want ik weet dat het dan moeilijker is om in balans te blijven.
Ik heb nog nooit wat gebroken, wel een zware kneuzing gehad. Hoe voelt het aan als het gebroken is? Een zeurende pijn of een kloppende pijn? Pijn heb je ook in verschillende vormen en gradaties. De ene pijn is de andere pijn niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
geen idee, vast wel. ibuprofen werkt vaak ook goed
ik zit al 4 weken aan de pinstillers, vanwege die breuk. voor mijn operatie moest ik overschakelen naar paracetemol, omdat die andere die ik had (diclofenac) bloedverdunnend werk. na een dikke week paracetemol kreeg ik dus knallende hoofdpijn als ik nam.
nu heb ik toch al aanleg om hoofdpijn te krijgen, bij stress of vermoeidheid.
nu alleen nog paracetemol slikken voor 's nachts, hopelijk kan ik daar ook vrij snel vanaf
Met ben ik ook raar hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb ooit gemerkt dat in onbalans ook veel te ervaren valt (voor mij dan).
En dat er zelfs in onbalans balans gevonden kan worden.
Dus ik begin er niet eens aan om het te gebruiken. En ja... dan ben ik regelmatig een raar mens.
So be it
en toch..... toch wil ik jou weleens echt aankijkenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Met ben ik ook raar hoor![]()
Maar zonder is voor mij niet te doen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd.
kom ik later nog eens op terug, is n teveel typewerk. als ik 't vergeet, vraag dan nog maar eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit wat gebroken, wel een zware kneuzing gehad. Hoe voelt het aan als het gebroken is? Een zeurende pijn of een kloppende pijn? Pijn heb je ook in verschillende vormen en gradaties. De ene pijn is de andere pijn niet.
Heb me altijd afgevraagd hoe het voelt wanneer je wat breekt op het moment van breken. Of die pijn door je hele lichaam trekt en of je dan krom ligt van de pijn. En hoe de pijn daarna gaat verlopen.
Hoofdpijn is ook een hele aparte vorm van pijn, stress kan inderdaad ook hoofdpijn oproepen.
Pijn![]()
Nu even geen pijn dus ik wacht nog even met ibuprofen, heb geen zin om helemaal naar DA te gaan vandaag.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik ben zelf ook een beetje manisch, maar anders dan jij. Bipolaire stoornis noemde een deskundoloog hetquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:12 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ibuprofen heb ik van gehoordNog nooit gehad omdat ik zelden pijn ervaar. Toch eens proberen als de hoofdpijn blijft.
Over dat depressieve gevoel even. Even uitleggen hoe het voelt. Vroeger toen ik 17-22 jaar oud was en terug kwam van vakantie toen voelde ik me ook zoals nu. Je hebt net 2 weken vakantie gehad met veel plezier en avontuur, je zit in een compleet andere omgeving en dan kom je thuis en is alles weer zoals vanouds. Dan woon ik ook nog eens niet in hartje Amsterdam of een andere grote stad dus sowieso is hier in het zuiden niet super veel te beleven.
Dan is het een knagend gevoel van leegte dat het bestaan weinig inhoudt. Zoals met een manisch gevoel hetzelfde is. Een manisch gevoel lijkt net alsof je maanden op vakantie bent maar dan in je eigen woonplaats. Bij een manisch gevoel kan het bestaan ook niet stuk, terwijl er in principe vrij weinig veranderd is, alleen vind ik bij een manische stemming alles zo interessant dat het kleinste mij een gevoel van fascinatie kan geven.
Het is de leegte na een manie die zorgt voor depressie. Ook dat staat bekend bij mijn ziekte-beeld. En dan noem ik het maar even ziekte-beeld, weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Het is tegen de stroming in varen en soms word ik meegesleurd door een stroomversnelling richting een waterval.
Maar goed, I will survive en het is niet dat ik nu zeg dat ik mezelf van kant wil maken, er valt genoeg te beleven en dat besef ik me dus ook.
Ik jou ook, komt nog wel eens. Ik was laatst bij een vriendin in Arnhem en toen dacht ik nog aan je toen ik een aantal Nijmegenaren tegenkwam.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en toch..... toch wil ik jou weleens echt aankijken
Wilde familie ofzo ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:17 schreef Wombcat het volgende:
tis wat met onze familie, nu hoor ik dat mijn neefje ook zijn sleutelbeen gebroken heeft, ook al voor de tweede keer
Ik heb dus ook een bipolaire stoornis alleen noem ik het dan manisch depressiviteit altijd. Bipolair I en II heb je, weet niet eens welke variant ik dus heb.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik ben zelf ook een beetje manisch, maar anders dan jij. Bipolaire stoornis noemde een deskundoloog het![]()
En ja, ik noem het ook een ziektebeeld hoor, want dat is het ook. Het nadeel is dat de dalen (te) diep kunnen zijn, maar de toppen huizenhoog![]()
Idd heeft AD voor- en nadelen. In jouw geval snap ik wel dat je de pieken probeert te beperkenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb dus ook een bipolaire stoornis alleen noem ik het dan manisch depressiviteit altijd. Bipolair I en II heb je, weet niet eens welke variant ik dus heb.
De dalen en de pieken inderdaadHoe dieper het dal des te hoger de piek. Daarom ook gestopt met anti depressiva, de pieken zijn in mijn geval gevaarlijker dan de dalen, in een dal zal ik niet snel mezelf van kant maken. In een piek zal ik dat ook niet doen maar bij een piek ga ik zonder rem door het leven en dan kun je van alles gaan doen wat niet gezond is. Jezelf in gevaar brengen dus ook.
Daarom gestopt omdat ik niet nog eens in een te hoge piek wil komen zodat ik weer mezelf voor Jan Lul zet of gevaarlijke omgevingen ga opzoeken. Dat stoppen met anti depressiva heb ik zelf aangevraagd omdat het spul dus echt gevaarlijk is als je kwetsbaar bent voor de werking ervan.
En nu even naar de stad
Heb ook tijden gehad dat ik de straat niet meer opdurfde, straatvrees heb ik 1 jaar lang last van gehad. Daar heeft de anti depressiva dus wel tegen geholpen, ik ga de straat op als vrije vogel zonder angst en die straatvrees zal ook niet snel terug keren.
Sociale fobie heb ik ook niet meer, ook daar heeft de anti depressiva voor gezorgd dat het voorbij is.
Dus ik ben zeker dankbaar dat ik het heb ingenomen. Straatvrees daar word je al helemaal gestoord van.
Daarom ben ik blij dat ik nu fluitend naar de stad ga even
Even wat biertjes kopen en even kijken voor een paar tijdschriften bij de boekhandel en dan even de lotto inleveren. Zonder angstDie angst die ik toen had dat was angst voor het onbekende, ik had paniek en angst in me zitten zonder dat er echt een duidelijke reden was. Ik kon die angst ook nooit uitleggen toen.
Tot later
De hond gaat niet mee en ik ook nog even nietquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Idd heeft AD voor- en nadelen. In jouw geval snap ik wel dat je de pieken probeert te beperkenEn straatvrees lijkt me heel erg om last van te hebben!
![]()
Bij mij wegen de voordelen op tegen de nadelen, ik ben blij dat deze medicijnen er zijn.
Ga jij maar lekker fluitend je boodschapejs doen, gaat het hondje mee?![]()
Wielrennen en voetbal zijn niet de veiligste sporten inderdaad. Maar welke sport is wel veilig. Dan zou je moeten gaan schaken wil je het minste risico lopen op een breuk of blessure.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
het lijkt erop, ik doe het met wielrennen, hij met voetbal
dat zei de dokter op lanzarote ok al, toen ik vertelde dat ik al 2x eerder mijn sleutelbeen had gebroken: play chessquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:39 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wielrennen en voetbal zijn niet de veiligste sporten inderdaad. Maar welke sport is wel veilig. Dan zou je moeten gaan schaken wil je het minste risico lopen op een breuk of blessure.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat zei de dokter op lanzarote ok al, toen ik vertelde dat ik al 2x eerder mijn sleutelbeen had gebroken: play chess![]()
woefquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. Gewoon aan de ketting en dan is het best te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |