Okeyquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik zit vooral in conspirancyhoek als scepticus en daar post jij wat minder.
Jeetje.... dat is dan een heftige vakantie gewordenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]idd gevallen in een afdaling, op vakantie. afgelopen donderdag geopereerd, was op 4 plaatsen gebroken, is nu plaat opgezet
ja, we zijn een perfect paar nu, geloof ik, het is dat je al getrouwd bent
boks je dan? wat is dat precies?
ik ben je erg dankbaar, ik hoopte er al opquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Vorige bericht wilde ik schrijven maar toen was het topic dus vol.
En Mirage, ik wil niet jou topic stelen omdat jij als laatste gereageerd had maar ik ben vaak ongeduldig als het even duurt dat een nieuwe geopend wordt. En zo bespaar ik jou de moeite met 1 hand typen.
( Jij was de laatste die reageerde in de vorige dus)
Dus ik dacht. Laat ik zo vrij zijn en even zelf openen. Dan denk ik altijd dat de kans erin zit dat het 20 minuten gaat duren als iemand toevallig net na de laatste post weg is even.
precies, dat is het leuke van fok, en als je interesse wat verschuift, kun je altijd weer ergens terecht.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Okey
Zo heeft iedereen een bepaalde interesse of invalshoek waaruit je doet posten en zo zoekt iedereen een bepaald gedeelte op van fok!
aangenaamquote:Wel fijn om kennis met je te maken hier![]()
Hoe meer zielen des te meer vreugd denk ik altijd
idd niet de ideale voorbereiding op het nieuwe wielerseizoen, waar de vakantie voor bedoeld was. de eerste week was nog wel leuk, was op lanzarote, mooi weer, echt veel gefietst. maar op 1e kerstdag gevallenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jeetje.... dat is dan een heftige vakantie geworden
da's lullig zegquote:Mijn hand/pols... tjsa.. ik boks niet.. normaal gesproken.
Dit was een erg vage en ongezonde uitspatting van mij... in een moment van frustratie en een poging mijn lippen op elkaar te houden tot ik iets constructiefs kon zeggen schoot mijn hand uit.![]()
Nou moet ik er misschien wel bij aangeven dat ik die dag al behoorlijk wat op mijn brood had gehad, ik ongesteld moest worden en ik net gestopt met roken was.
goed denkwerkquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Vorige bericht wilde ik schrijven maar toen was het topic dus vol.
En Mirage, ik wil niet jou topic stelen omdat jij als laatste gereageerd had maar ik ben vaak ongeduldig als het even duurt dat een nieuwe geopend wordt. En zo bespaar ik jou de moeite met 1 hand typen.
( Jij was de laatste die reageerde in de vorige dus)
Dus ik dacht. Laat ik zo vrij zijn en even zelf openen. Dan denk ik altijd dat de kans erin zit dat het 20 minuten gaat duren als iemand toevallig net na de laatste post weg is even.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jeetje.... dat is dan een heftige vakantie geworden
Mijn hand/pols... tjsa.. ik boks niet.. normaal gesproken.
Dit was een erg vage en ongezonde uitspatting van mij... in een moment van frustratie en een poging mijn lippen op elkaar te houden tot ik iets constructiefs kon zeggen schoot mijn hand uit.![]()
Nou moet ik er misschien wel bij aangeven dat ik die dag al behoorlijk wat op mijn brood had gehad, ik ongesteld moest worden en ik net gestopt met roken was.
het is idd eerder deconstructief gedrag (of hoe zeg je datquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en toen wist je het..... je word sloper
![]()
Destructief.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
het is idd eerder deconstructief gedrag (of hoe zeg je dat) dan constructief
dat was het, ik zat al te denken, dit klopt niet wat ik typ.quote:
dat zit alvast goedquote:Ja. Maar deconstructief klinkt wel liever, ook al bestaat het woord niet. We houden hem erin![]()
je zult toch echt eerst moeten slopen voor je weer kan bouwen.
oei, da's best lang. hopelijk heelt het goed in een keer, anders ben je er nog langer mee zoetquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:58 schreef Mirage het volgende:
eerst 1 week spalkgips, dan 3 tot 6 weken ander gips, daarna 2 weken et rust laten.
(dit als op de fotos blijkt dat alles rechtgetrokken is ipv schever)
ja, dat heb ik ook wel eens geborken, dat duurt ernstig lang voordat dat geneestquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:11 schreef nokwanda het volgende:
Ben maar blij dat het jullie arm is en niet jullie hart
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, dat heb ik ook wel eens geborken, dat duurt ernstig lang voordat dat geneest
ik weet niet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en iedere keer als je denkt: het gaat beter... het werkt weer, dan blijkt dat niet zo te zijn.
Of zijn dat slecht genezen breuken die opnieuw gebroken dienen te worden, zoals bij botten ook weleens gebeurt?
dat had ik ook, tot ik ging wielrennen. ben nu aan mijn 3e sleutelbeenbreuk toe sinds ik begon met wielrennenquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:27 schreef sararaats het volgende:
ik heb nog nooit iets gebroken, blijkbaar heb ik stevige botten
Neu, dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik weet niet.
volgens mij heelt het alleen door nieuwe verliefdheid, anders blijft het kwakkelen
Nooit officieel. Ooit als kind een week in het gips. Zou loopgips krijgen daarna maar de breuk was al voldoende geheeld.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:27 schreef sararaats het volgende:
ik heb nog nooit iets gebroken, blijkbaar heb ik stevige botten
Hij hoopte wrs. op iets anders ;-)quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:50 schreef nokwanda het volgende:
En ik mocht niet afrekenen. Lief he!!![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:25 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Hij hoopte wrs. op iets anders ;-)
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:25 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Hij hoopte wrs. op iets anders ;-)
quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Hij wilde gewoon versieren
Of was hij oprecht behulpzaam zonder verdere bijbedoelingen
Dat blijft gissen in het duister, heb je geen telefoonnummer gekregen Nok? Kun je hem opbellen om te vragen naar de aard van zijn goede bedoelingen? Wie weet zat er wel meer achter dan alleen behulpzaam zijn
Ik ben serieus!!!!!quote:
Ik zat er net aan te denkenquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Paracetamol
Ik had kiespijn en gigantische hoofdpijn, en ik neem 1 paracetamol en de pijn is weg
Paranormale cetamol
Parnormale cetamol met codeïne![]()
Ik had dus net echt gigantische hoofdpijn, trekkende vanuit mijn kies tot en met mijn achterhoofd. Echt zeurende pijn. Eerst 1 uur met pijn rond gelopen en toen een paracetamol omdat ze hier toch altijd aanwezig zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik zat er net aan te denken
Een dagje zonder koppijn zou zooooo cool zijn
Zal later eens gaan kijken in je fotoboekquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:58 schreef Mirage het volgende:
fotoboek veranderd heeft*
weer wat meer van mijn ventjes erin gezet![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zal later eens gaan kijken in je fotoboekNu even kijken daar dus
Niet straks, maar nu
Zonder die ene berichten achter te laten natuurlijk![]()
Zonder toespelingen want dat doe ik liever niet, ondanks dat het wel eens leuk kan zijn in een bepaalde stemming.
de robot heb ik nu een paar weekjes, maar de foto is nu pas in het fotoboek gezet idd.quote:
Ik ben gekquote:
Ik zie ook een foto van jou staan die nieuw is, waar je met de rug en je achterwerk op de foto gaat dusquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
de robot heb ik nu een paar weekjes, maar de foto is nu pas in het fotoboek gezet idd.
nee die stond er al... robot en kinderen toegevoegd en de hoofdfoto veranderdquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:05 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik zie ook een foto van jou staan die nieuw is, waar je met de rug en je achtewerk op de foto gaat dus
Klopt dat
Zal morgen nog eens beter kijken en dan reageer ik meteen evenquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:06 schreef Mirage het volgende:
[..]
nee die stond er al... robot en kinderen toegevoegd en de hoofdfoto veranderd
Plus natte voetenquote:Op donderdag 18 januari 2007 22:07 schreef Mirage het volgende:de hond gooit de waterbak voor OS zijn voeten...
statement !! waterbak leeg
o zo grappig, dit soort bodylanguage.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:07 schreef Mirage het volgende:de hond gooit de waterbak voor OS zijn voeten...
statement !! waterbak leeg
Die doet de Macarena oid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Nok
Wat is die kat aan het doen in je avatar de hele tijd
Wel een vreemd dansjequote:Op donderdag 18 januari 2007 22:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die doet de Macarena oid.
Poesje danst.punt
Nee hoor... tis een sexy dansje. Doe ik ook altijd. Blijft gewoon een dansje hoor.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:23 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wel een vreemd dansje
Ik dacht al dat die poes met hele andere dingen bezig was gezien de bewegingen
Nu opeens?quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:44 schreef Mirage het volgende:
he nok, je ava doet het bij mij niet meer
quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:45 schreef nokwanda het volgende:
Maar heb ik soms ook opeens...dat niets het meer doet.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heb je hem nu al uitgeput?
Broodjes EI, en langzaam masseren die handel.....
jaaaa, die eieren hielpen eerder ook al zo goed..... eens per week en de rest bij de vrouw. De rukker.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heb je hem nu al uitgeput?
Broodjes EI, en langzaam masseren die handel.....
Okay... TWEEmaal per week... op een dag... de eieren hielpen ook echt welquote:
meisje.....quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:07 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Okay... TWEEmaal per week... op een dag... de eieren hielpen ook echt wel
dat vond ik niet zo'n goed plan eigenlijk...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:18 schreef nokwanda het volgende:
Kon ze niet bij jou blijven slapen dan?
ja, dat kan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik kom even binnen vallen![]()
Kan het zijn dat ik aan het afvallen ben omdat ik gestopt ben met anti depressivaWie weet was de seroxat wel een dikmaker
Heb 7 jaar constant anti depressiva gehad bijna, nu de langste tijd zonder en nu begin ik dus af te vallen
Stukken beter dan voorheen Wombcatquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, dat kan.
sporten is(mits je niet valt
)
het gaat goed met je zo te zien![]()
![]()
iddquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:14 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Stukken beter dan voorheen Wombcat
Stukken beter en dat is een hele opluchting want constant in klote gemoedstoestand leven dat is geen leven hebben.
probleem met de medici is alleen dat ze wel vrij snel geneigd zijn ze voor te schrijven, zonder echt goed na te gaan of er niet lichamelijke klachten aan ten grondslag liggen. komt ook deels omdat veel mensen snel de medicijnen grijpenquote:Sporten inderdaadSporten zonder te vallen zeker te weten ook
Ben 1 keer gevallen tijdens het sporten, bij tennissen trapte ik tegen een bal aan en toen viel ik zomaar over die bal heen omdat ik niet goed tegen de bal trapte
En toen had ik de pols geneusd.
Sporten komende week helemaal oppakken als ik me zo blijf voelen als afgelopen dagen, ik voel me meer levendig en ik maak het leven meer mee dus. Ik was even op gesprek net en vroeg daar even naar en dat hebben dus veel mensen die stoppen met anti depressiva, je voelt je meer in leven en je maakt het leven meer mee. Anti depressiva heeft dus een verdovend effect op de gemoedstoestand. Heb dus jaren geleefd in verdovende toestand en nu pas merk ik het verschil dat ik weer tot leven begin te komen. Anti depressiva is dus ook een middel dat ze liever niet voorschrijven, soms is het echter nodig om de depressie niet te erg te laten worden.
jammerquote:Maar op dit moment vrij weinig te klagen dus
Heb nog plannen richting de toekomst en zolang er nog plannen zijn is er niets aan de hand
Zie net in het banmeldtopic dat Mirage een week weg is van fok!![]()
Mirage ik ga je missen
Het is ook vaak te ongeduldig zijn bij klachten, vaak is rust het beste middel om te herstellen van een depressie of burn-out. Je kunt wel meteen middelen voorschrijven maar rust is net zo sterk als geneesmiddel. En je hebt nog tijd die de wonden heelt. Tijd en rust is denk ik krachtiger dan anti depressiva en de andere middelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
probleem met de medici is alleen dat ze wel vrij snel geneigd zijn ze voor te schrijven, zonder echt goed na te gaan of er niet lichamelijke klachten aan ten grondslag liggen. komt ook deels omdat veel mensen snel de medicijnen grijpen
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:52 schreef Marietje_34 het volgende:
Hallo dan
Wat een woei wat een woei weer gisterMoest vanuit Leiden terug naar huis in Amsterdam en er reed NIKS meer. Uiteindelijk met 3 mensen die ik tegenkwam met z'n vieren een veels te dure taxi naar A. genomen, en toen kon ik nog de halve stad doorlopen want veel trams reden ook niet.
Na een krappe 6 uur was ik thuis![]()
![]()
Ja, dat is mij gelukkig bespaard geblevenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad was het gisteren woei woei en waai waai. En vandaag is het helemaal windstil in het zuiden. Stilte na de storm
Op het nieuws vanmorgen hoorde ik dat mensen tot 02:30 in de nacht in de file gestaan hebben![]()
Dankequote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:57 schreef Marietje_34 het volgende:
Gecondoleerd DV, met je oom.
Ik zag vanmorgen ook overal omgewaaide bomen. Op het nieuws hadden ze ook mensen laten zien die gestrand zijn op NS stations, die moesten gewoon op het station slapenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:02 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, dat is mij gelukkig bespaard geblevenDeze ochtend hoor ik de hele tijd zagen, ik denk dat er aardig wat bomen zijn omgewaaid in het park tegenover mij.
Ik zie de dood ook niet als iets ergs ofzoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen ook overal omgewaaide bomen.
Ik kijk nu ineens anders tegen de dood aanAls de tijd daar is dan is de tijd daar. Eeuwig leven had ik het vroeger vaker over maar wie weet is dat niet eens zo aantrekkelijk. Stel ik leef tot mijn 90ste dan heb ik nog 60 jaar te gaan. Wie weet ben ik tegen die tijd wel levensmoe omdat het lang genoeg geduurd heeft
dat te optimistisch, te impulsief etc. is erg herkenbaar !! Al ik heb ik gelukkig door de jaren heen wel mezelf aardig leren kennen waardoor ik dat soort dingen nu beter onder controle heb over het algemeen. In idd, jouw ziekte heeft een lichamelijke oorzaak, zo zie ik dat wel tenminste.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat kan inderdaad een reden zijn, de chemie in de hersens. En dan is het weer zo dat de chemie in de hersens dus echt gevoelig is voor kleine wisselingen. Een kleine afwijking in de chemie, een beetje teveel van dit of net dat beetje teveel van dat kan weer voor een dip zorgen. Voor een dip en in mijn geval juist voor het omgekeerde van een dip, teveel euroforie. Te optimistisch en te losbandig. Te loslippig en te impulsief.
En dan heb je ook nog eens zoveel verschillende stoffen in je hersens, tis dan net een kwestie van geluk hebben dat het allemaal in balans is. Hersens zijn het meest complexe orgaan ook.
Dus wat ik heb meegemaakt is in principe een pure lichamelijke ziekte, daarbij speelt dan wel de geest een rol en de ziel en nog meer. Tis niet makkelijk, maar des te interessanter om ermee bezig te zijn
Ik zou mijn eigen hersens wel eens willen open snijden, kon dat maar. Mijn eigen hersens ontledenOm ook te zien waar ik nu mee te maken heb de hele tijd, ik weet dat ik hersens in mijn schedel heb zitten maar ik heb ze nog nooit van dichtbij gezien en nog nooit aangeraakt.
Dan kun je natuurlijk chirurg worden en hersens van anderen aanraken, maar ik wil mijn eigen hersens zien en erin snijden en nog meer. Ook testjes uitvoeren en experimenten uitvoeren met mijn eigen hersens, dan zou het in principe ideaal zijn als ze een kloon maken van mijn lichaam, dat ze mijn hersens exact namaken zoals ik ze nu hier heb.
Klinkt dat extreem of valt dat mee
Endorfine was ik aan het zoeken als stof in de hersensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:35 schreef Wombcat het volgende:
chemie in je hersens. daarom is sporten zo goed. ten eerste maak je tijdens het sporten je hoofd leeg. ten tweede maakt je lichaam na het sporten endorfine aan, en daar wordt je vrolijk vannatuurlijke drugs dus
* Wombcat is ook endorfineverslaafd (op de goede manier
Mij vertellen ze ook vaker dat de scherpe kantjes van je karakter eraf gaan gedurende de loop der jaren. Eerst wild in de jonge jaren en daarna als je ouder wordt steeds wijzer en verstandiger en zeker ook rustiger. Ik merk dat dus ook zeker in mijn eigen leven. Altijd hectisch en snel en gedreven en te hard van stapel en dan heb ik als op dagen van vandaag het idee dat ik gewoon helemaal kalm rustig in balans en volwassen ben op de een of andere manier. Volwassen is dan een groot woord maar ik bedoel dan te zeggen dat ik mezelf vaak niet onder controle had, mijn ziel speelde misschien een spelletje met mij of wat anders.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat te optimistisch, te impulsief etc. is erg herkenbaar !! Al ik heb ik gelukkig door de jaren heen wel mezelf aardig leren kennen waardoor ik dat soort dingen nu beter onder controle heb over het algemeen. In idd, jouw ziekte heeft een lichamelijke oorzaak, zo zie ik dat wel tenminste.
En nee, ik vind dat niet zo extreem hoor :-) Laatste tijdens het zappen kwam ik op Talpa een programma tegen waar een autopsie werd uitgevoerd op een mens. Erg interessant![]()
da's mooi US!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp komt maar ff melden dat zn vrouw aan de beterhand is![]()
Goed zoquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:56 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp komt maar ff melden dat zn vrouw aan de beterhand is![]()
Thanksquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:59 schreef Metro2005 het volgende:
Dv, gecondoleerd.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:34 schreef draculettetje het volgende:
ow en ik heb net begrepen dat ik kans heb op geslagen te worden volgende week zaterdag![]()
ik zal niet meer mailen als ik online dingen kan zeggenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
jaaaaa, Love hurts. Ook jij krijgteen van mijn geweldige dreunen
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:02 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik zal niet meer mailen als ik online dingen kan zeggen![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:40 schreef vamperotica het volgende:
hallo
why?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil klappen!!!!!
Sla me K.O!!!!!
Sla me richting de intensive care![]()
Zomaar als grapquote:
ha ha grapjasquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zomaar als grap
Weet toch dat het niet mogelijk is vanachter de pc![]()
En ik wilde even energie kwijt
quote:
hij wil mijn liefde natuurlijkquote:
ow ja dat was ik even vergeten....quote:
Sla je met de vuist of met de platte handquote:
Zo vervelend ben je niet hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:10 schreef draculettetje het volgende:
[..]
en nee DV ik denk niet dat je op de IC wil liggen maar ik ben vervelend
Eet ze en kook ze!!!!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat ik uiensoep ga maken![]()
En die frikadel orientaal klinkt ook aangenaam!![]()
ik voel me gewoon vervelend en heb zin om vervelend te doenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zo vervelend ben je niet hoor
Waarom vind je jezelf vervelend
En nu ben ik wel vervelend door te vragen waarom je jezelf vervelend vindt zeker
Ligt eraan, als ik erg veel van je hou met de vuistquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Sla je met de vuist of met de platte hand
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat ik uiensoep ga maken![]()
En die frikadel orientaal klinkt ook aangenaam!![]()
Ga je gangquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:17 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik voel me gewoon vervelend en heb zin om vervelend te doen
Ik kom bij jou etenquote:
Ook met de stok en zweepquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ligt eraan, als ik erg veel van je hou met de vuist
Nou inderdaad, toen ik naar de huisarts reed leek het wel lente, zonnebril op, raam open en gewoon niet koud!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ook met de stok en zweep
Proeven jullie overigens niet dat de lente in de lucht hangt? Ik zat even buiten en ik proef gewoon de lente, het voelt aan alsof de lente ieder moment zijn intrede kan gaan doen![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou inderdaad, toen ik naar de huisarts reed leek het wel lente, zonnebril op, raam open en gewoon niet koud!
heb een zalfje gehad, die blaar was een cyste, als het niet binnen een maand weg is nu moeten ze gaan snijden maar ze dacht dat dat niet nodig was omdat het er goed uitzag en ook omdat de klachten al minder werden.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:34 schreef draculettetje het volgende:
ow ja metro hoe was het bij de huisarts
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:39 schreef Metro2005 het volgende:
ik wil liever nog niet aan snijden denkenik heb nog een maand, dan moet het over zijn. Ik heb geen idee wie er dan gaat snijden.
maar eerst maar zien dat het zo weg gaat
emoquote:
Gelukkig maar , was in België ook flink tekeer gegaan zag ik op het nieuwsquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:26 schreef sararaats het volgende:
hoooooooooi
ik heb gelukkig geen schade aan m'n studiootje
ik heb veel omgewaaide bomen gezienquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gelukkig maar , was in België ook flink tekeer gegaan zag ik op het nieuws
neeee, alleen slaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:35 schreef draculettetje het volgende:
dan weet je in ieder geval nu wat het is metro....
@nok je doet dus aan slaan, snijden en krassen?
Neeee, je trekt het alleen aan. Dat is het.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
emo
jij kickt erop om mij pijn te zien lijdenik heb je wel door
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:03 schreef senesta het volgende:
Hallo Allemaal,
Iedereen de storm zonder kleerscheuren overleefd?
Hier heeft zelfs de schutting het overleeft, terwijl het toch flink tekeer ging.
Van een onbekende nog wel?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De schutting was al niet stabiel hier. Muur was al jaren geleden omver gewaaid. Er kan weinig kapot aan die storthoop die mijn tuin is
Zoals iemand ooit eens zei: wat apart.... hier kun je het terras maaien
Ik was alleen bezorgd over kind die ik niet kon bereiken omdat de foonlijnen overbezet waren. Ik moest even overwerken om een actie af te lasten die we die avond zouden hebben in de stad. En toen ik weg kon reed er geen bus meer. Maar ik kreeg hulp van een onbekende.
Bij EW op school zitten veel kinderen die van buiten de stad komen en die veel reistijd hebben. Daarom mochten ze eerder weg. Hij was zelf op de fiets maar ik heb 's morgens al naar school gebeld met de boodschap dat ie naar mijn werk kon komen (vlak bij school). Daar heb ik hem geld voor de bus gegeven.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Van een onbekende nog wel?
Balen dan als het telefoonverkeer weg valt, dan besef je pas hoeveel je erop vertrouwd.
Ik heb mijn zoontje 's middags thuis gehouden van school, het is een kwartier lopen hiervandaan, het onweerde en het waaide enorm.
Mijn dochtertje van 3 durfde niet eens naar buiten en de mensen met auto die ik ken waren er niet![]()
Tsja en de brandweer adviseerde om binnen te blijven he![]()
da's niet zo mooi. last van slapeloosheid?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:02 schreef draculettetje het volgende:
ja klopt ergste is dat ik nog niet echt heb geslapen.....
ik heb wel meegedaan! en nog winst gemaakt ook...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:37 schreef nokwanda het volgende:
ow, die's leuk. Slapeloosheid in de vorm van een pokerende vriend.
Kun je beter gaan meedoen. Of was het alleen voor mannen?
Poot houdt niet van pokerquote:Op zaterdag 20 januari 2007 11:12 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb wel meegedaan! en nog winst gemaakt ook...
alleen ik kan dan gewoon echt niet meer slapen, haal het vanmiddag ofzo wel in
pootje is het er alleen niet mee eens
nee denk het ook niet. stomme poot want pokeren is best leuk!quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Poot houdt niet van poker![]()
![]()
Cooool... al die kerels ingemaakt![]()
Zie dat helemaal voor me...een zo'n griet tussen die pokerende kerels die dan de winst opstrijkt
tell me about itquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:41 schreef Wombcat het volgende:
da's niet handig, zeker nu het weer regenachtig is vandaag
kun je iets regelen zodat er wat aan gedaan wordt?, want dit is niet prettig zo natuurlijkquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:46 schreef sararaats het volgende:
[..]
tell me about it
ik werd wakker door een grote druppel water op m'n gezicht![]()
m'n vader komt straks eens kijken (die werkt in de bouw) en maandag bellen we naar de woonmaatschappij want ik denk dat er vandaag niemand isquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
kun je iets regelen zodat er wat aan gedaan wordt?, want dit is niet prettig zo natuurlijk
hebben die geen nodnummer? normaal hebben ze dat wel nl.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
m'n vader komt straks eens kijken (die werkt in de bouw) en maandag bellen we naar de woonmaatschappij want ik denk dat er vandaag niemand is
pffff
Ha ha, goedemiddag Marietje.quote:
Als een blokquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:10 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha, goedemiddag Marietje.
Lekker geslapen?![]()
bellen hoor sara. Ze zullen vast aan het werk zijn vandaag na die storm. Bij mij waren er ook een paar pannen afgewaaid -wat een klereherrie maakt dat trouwensquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:10 schreef sararaats het volgende:
op mijn klok is het al middag en voor mij is het een baaldag
ik kan nu het noodnummer van m'n woonmaatschappij gaan bellen
(die hebben ze wel moet het alleen nog zoeken)
heb een lek in m'n studiootje
*kots*
Ja, erg hequote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Ben je net wakker dan marietje?
Heb ook raar gedroomd. Kiespijn? * rilquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben ook net wakkerOntwaakt uit mijn dromen en toen verbijsterd blijven liggen een paar uur, toen alsnog opgestaan omdat het blijven liggen te lang ook niet meewerkt.
Ik heb de laatste tijd last van kiespijn
Die dromen gingen over van alles en nog wat. Heb even geen zin om ze uit te leggen.
Inderdaad, je bent overgeleverd aan het lot van de tandarts, je bent gevangen gehouden op dat moment op de stoel tussen het materiaal en nog meer.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:31 schreef Wombcat het volgende:
het is ook dat je achterover ligt met je mond wijd open in zo'n stoel, volledig hulpeloos, da's extra erg, je kunt zelf niets doen
Hoi Barraquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
mogge... barra heeft een weekje samen gewoont
dat is idd een van de hoofdredenen dat ik bang ben voor de tandartsquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:31 schreef Wombcat het volgende:
het is ook dat je achterover ligt met je mond wijd open in zo'n stoel, volledig hulpeloos, da's extra erg, je kunt zelf niets doen
kan een lichte irritatie zijn bij de kiezen, die door de hoofdpijn versterkt wordtquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent overgeleverd aan het lot van de tandarts, je bent gevangen gehouden op dat moment op de stoel tussen het materiaal en nog meer.
Was net aan het denken, wie weet heb ik wel last van mijn kiezen door de ontsteking aan mijn hoofd? Mijn hoofd is nog steeds ontstoken door slijm en nog meer, een holte ontsteking dus.
Wie weet heb ik daarom zo'n last van hoofdpijn. Het is ook niet zozeer de kiespijn die ik voel, het is de hoofdpijn aan het verlengde aan de kiezen. Hoewel ik ook last heb van rechtsboven bij de kiezen.
Da's het nadeel van stoppen he. Ik stop er zelf niet mee , want ik weet dat het dan moeilijker is om in balans te blijven.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Het is de pijn als ze op de zenuwen werken wat mij laat rillen als ik aan de tandarts denk. Het irritante gevoel als ze bezig zijn met tandsteen verwijderen. Dat gevoel gaat door merg en been. De rest vind ik niet erg, ik weet dat het allemaal standaard handelingen zijn.
Alleen gisteren even in "paniek" bij de gedachte dat ik een wortelkanaal behandeling nodig kan hebben maar dat is weer te voorbarig bezig zijn.
Over somberheid even, ik ben weer somber![]()
Ik ben gestopt met de anti depressiva en ik merk dus echt dat de dagen minder fleurrijk zijn. Maar ik ga alsnog door zonder die zooi.
tell me about itquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:40 schreef BarraCupraCuda het volgende:
samenwonen was wel leukalleen thuis zijn is ook wel weer fijn
ik denk dat Liz dat ook wel weer zegtquote:
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik denk dat Liz dat ook wel weer zegt![]()
mensen moeten me zat zijn na een hele week
Ik ben zo drukquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ben je zo druk dan?
Of doe je nooit het dopje op de tandpasta?
Alleen bij koud als ik op ijs bijt met de kiezen, ik kan gerust een koud glas water achterover slaan maar als ik op ijs ga bijten dan krijg ik een steek in mijn hoofd van hier tot ginder.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
kan een lichte irritatie zijn bij de kiezen, die door de hoofdpijn versterkt wordt
heb je gevoelige tanden bij warm en koud?
Lichte irritatie zou best kunnenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
kan een lichte irritatie zijn bij de kiezen, die door de hoofdpijn versterkt wordt
Ik ben gestopt met anti depressiva omdat ik er te druk van word, dat gebeurt me iedere keer, ben ondertussen al 5 keer gestopt ermee in 7 jaar tijd en steeds was de reden dat ik erg druk ga zijn en ongeremd in het gedrag.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Da's het nadeel van stoppen he. Ik stop er zelf niet mee , want ik weet dat het dan moeilijker is om in balans te blijven.
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:55 schreef Wombcat het volgende:
bonkende pijn klinkt niet goed
maar effe afwachten, misschien valt het mee.
heb je pijnstillers tegen de hoofdpinn? (want paracetamol kan weer hoofdpijn veroorzaken)
Ik zou ibuprofen halen, helpt tegen alle pijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?
Hebben ze bij DA pijnstillers tegen hoofdpijn?
geen idee, vast wel. ibuprofen werkt vaak ook goedquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb alleen paracetamol tegen de hoofdpijn met codeine. Wie weet even naar DA gaan zometeen?
Hebben ze bij DA pijnstillers tegen hoofdpijn?
nee dank je, dat laat ik liever aan een vakman overquote:
Ow jawel hoor. Gewoon aan de ketting en dan is het best te doenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik ben zo drukhaha neehoor... laten we zeggen dat ik altijd nadrukkelijk aanwezig ben
vraag maar aan nok en mir en gaai.... die zouden het nog geen 3 dagen met me kunnen uithouden
Ibuprofen heb ik van gehoordquote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik zou ibuprofen halen, helpt tegen alle pijn![]()
Heb ooit gemerkt dat in onbalans ook veel te ervaren valt (voor mij dan).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Da's het nadeel van stoppen he. Ik stop er zelf niet mee , want ik weet dat het dan moeilijker is om in balans te blijven.
Ik heb nog nooit wat gebroken, wel een zware kneuzing gehad. Hoe voelt het aan als het gebroken is? Een zeurende pijn of een kloppende pijn? Pijn heb je ook in verschillende vormen en gradaties. De ene pijn is de andere pijn niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
geen idee, vast wel. ibuprofen werkt vaak ook goed
ik zit al 4 weken aan de pinstillers, vanwege die breuk. voor mijn operatie moest ik overschakelen naar paracetemol, omdat die andere die ik had (diclofenac) bloedverdunnend werk. na een dikke week paracetemol kreeg ik dus knallende hoofdpijn als ik nam.
nu heb ik toch al aanleg om hoofdpijn te krijgen, bij stress of vermoeidheid.
nu alleen nog paracetemol slikken voor 's nachts, hopelijk kan ik daar ook vrij snel vanaf
Met ben ik ook raar hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb ooit gemerkt dat in onbalans ook veel te ervaren valt (voor mij dan).
En dat er zelfs in onbalans balans gevonden kan worden.
Dus ik begin er niet eens aan om het te gebruiken. En ja... dan ben ik regelmatig een raar mens.
So be it
en toch..... toch wil ik jou weleens echt aankijkenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Met ben ik ook raar hoor![]()
Maar zonder is voor mij niet te doen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd.
kom ik later nog eens op terug, is n teveel typewerk. als ik 't vergeet, vraag dan nog maar eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit wat gebroken, wel een zware kneuzing gehad. Hoe voelt het aan als het gebroken is? Een zeurende pijn of een kloppende pijn? Pijn heb je ook in verschillende vormen en gradaties. De ene pijn is de andere pijn niet.
Heb me altijd afgevraagd hoe het voelt wanneer je wat breekt op het moment van breken. Of die pijn door je hele lichaam trekt en of je dan krom ligt van de pijn. En hoe de pijn daarna gaat verlopen.
Hoofdpijn is ook een hele aparte vorm van pijn, stress kan inderdaad ook hoofdpijn oproepen.
Pijn![]()
Nu even geen pijn dus ik wacht nog even met ibuprofen, heb geen zin om helemaal naar DA te gaan vandaag.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik ben zelf ook een beetje manisch, maar anders dan jij. Bipolaire stoornis noemde een deskundoloog hetquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:12 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ibuprofen heb ik van gehoordNog nooit gehad omdat ik zelden pijn ervaar. Toch eens proberen als de hoofdpijn blijft.
Over dat depressieve gevoel even. Even uitleggen hoe het voelt. Vroeger toen ik 17-22 jaar oud was en terug kwam van vakantie toen voelde ik me ook zoals nu. Je hebt net 2 weken vakantie gehad met veel plezier en avontuur, je zit in een compleet andere omgeving en dan kom je thuis en is alles weer zoals vanouds. Dan woon ik ook nog eens niet in hartje Amsterdam of een andere grote stad dus sowieso is hier in het zuiden niet super veel te beleven.
Dan is het een knagend gevoel van leegte dat het bestaan weinig inhoudt. Zoals met een manisch gevoel hetzelfde is. Een manisch gevoel lijkt net alsof je maanden op vakantie bent maar dan in je eigen woonplaats. Bij een manisch gevoel kan het bestaan ook niet stuk, terwijl er in principe vrij weinig veranderd is, alleen vind ik bij een manische stemming alles zo interessant dat het kleinste mij een gevoel van fascinatie kan geven.
Het is de leegte na een manie die zorgt voor depressie. Ook dat staat bekend bij mijn ziekte-beeld. En dan noem ik het maar even ziekte-beeld, weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Het is tegen de stroming in varen en soms word ik meegesleurd door een stroomversnelling richting een waterval.
Maar goed, I will survive en het is niet dat ik nu zeg dat ik mezelf van kant wil maken, er valt genoeg te beleven en dat besef ik me dus ook.
Ik jou ook, komt nog wel eens. Ik was laatst bij een vriendin in Arnhem en toen dacht ik nog aan je toen ik een aantal Nijmegenaren tegenkwam.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
en toch..... toch wil ik jou weleens echt aankijken
Wilde familie ofzo ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:17 schreef Wombcat het volgende:
tis wat met onze familie, nu hoor ik dat mijn neefje ook zijn sleutelbeen gebroken heeft, ook al voor de tweede keer
Ik heb dus ook een bipolaire stoornis alleen noem ik het dan manisch depressiviteit altijd. Bipolair I en II heb je, weet niet eens welke variant ik dus heb.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:19 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik ben zelf ook een beetje manisch, maar anders dan jij. Bipolaire stoornis noemde een deskundoloog het![]()
En ja, ik noem het ook een ziektebeeld hoor, want dat is het ook. Het nadeel is dat de dalen (te) diep kunnen zijn, maar de toppen huizenhoog![]()
Idd heeft AD voor- en nadelen. In jouw geval snap ik wel dat je de pieken probeert te beperkenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb dus ook een bipolaire stoornis alleen noem ik het dan manisch depressiviteit altijd. Bipolair I en II heb je, weet niet eens welke variant ik dus heb.
De dalen en de pieken inderdaadHoe dieper het dal des te hoger de piek. Daarom ook gestopt met anti depressiva, de pieken zijn in mijn geval gevaarlijker dan de dalen, in een dal zal ik niet snel mezelf van kant maken. In een piek zal ik dat ook niet doen maar bij een piek ga ik zonder rem door het leven en dan kun je van alles gaan doen wat niet gezond is. Jezelf in gevaar brengen dus ook.
Daarom gestopt omdat ik niet nog eens in een te hoge piek wil komen zodat ik weer mezelf voor Jan Lul zet of gevaarlijke omgevingen ga opzoeken. Dat stoppen met anti depressiva heb ik zelf aangevraagd omdat het spul dus echt gevaarlijk is als je kwetsbaar bent voor de werking ervan.
En nu even naar de stad
Heb ook tijden gehad dat ik de straat niet meer opdurfde, straatvrees heb ik 1 jaar lang last van gehad. Daar heeft de anti depressiva dus wel tegen geholpen, ik ga de straat op als vrije vogel zonder angst en die straatvrees zal ook niet snel terug keren.
Sociale fobie heb ik ook niet meer, ook daar heeft de anti depressiva voor gezorgd dat het voorbij is.
Dus ik ben zeker dankbaar dat ik het heb ingenomen. Straatvrees daar word je al helemaal gestoord van.
Daarom ben ik blij dat ik nu fluitend naar de stad ga even
Even wat biertjes kopen en even kijken voor een paar tijdschriften bij de boekhandel en dan even de lotto inleveren. Zonder angstDie angst die ik toen had dat was angst voor het onbekende, ik had paniek en angst in me zitten zonder dat er echt een duidelijke reden was. Ik kon die angst ook nooit uitleggen toen.
Tot later
De hond gaat niet mee en ik ook nog even nietquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Idd heeft AD voor- en nadelen. In jouw geval snap ik wel dat je de pieken probeert te beperkenEn straatvrees lijkt me heel erg om last van te hebben!
![]()
Bij mij wegen de voordelen op tegen de nadelen, ik ben blij dat deze medicijnen er zijn.
Ga jij maar lekker fluitend je boodschapejs doen, gaat het hondje mee?![]()
Wielrennen en voetbal zijn niet de veiligste sporten inderdaad. Maar welke sport is wel veilig. Dan zou je moeten gaan schaken wil je het minste risico lopen op een breuk of blessure.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
het lijkt erop, ik doe het met wielrennen, hij met voetbal
dat zei de dokter op lanzarote ok al, toen ik vertelde dat ik al 2x eerder mijn sleutelbeen had gebroken: play chessquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:39 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wielrennen en voetbal zijn niet de veiligste sporten inderdaad. Maar welke sport is wel veilig. Dan zou je moeten gaan schaken wil je het minste risico lopen op een breuk of blessure.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat zei de dokter op lanzarote ok al, toen ik vertelde dat ik al 2x eerder mijn sleutelbeen had gebroken: play chess![]()
woefquote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. Gewoon aan de ketting en dan is het best te doen
En likken!quote:
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat zei de dokter op lanzarote ok al, toen ik vertelde dat ik al 2x eerder mijn sleutelbeen had gebroken: play chess![]()
Getimmerd dus?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:04 schreef Metro2005 het volgende:
alloa allemaal
mijn schutting staat weer op zijn plek, heb nu rugpijn maar verder gaat alles goed
leuke sigquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:00 schreef sararaats het volgende:
de dakpan aan de slaapkamer ligt terug goed
de dakmakers hebben hun werk wel, er zijn overal dakpannen gaan vliegen
ze moeten bij mij enkel aan de voorkant nog kijken
ja, ik ga ook echt niet stoppen met fietsen, kan ik net zo goed stoppen met ademhalenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
En wil je helemaal geen risico lopen tot ongelukken dan moet je jezelf opsluiten in de kelder. Ook als je in de auto zit en zelfs als je op het voetpad loopt dan loop je risico op een aanrijding. Op het voetpad kan zomaar een bus komen te rijden als de bus chauffeur de macht over het stuur verliest.
Het hele leven zit vol risico
Ben net terug van de winkel, dus ik kan weer verder.
Stenen op de weg zeker ook of niet? Een kleine steen kan toch al zorgen dat je gaat vallen?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, ik ga ook echt niet stoppen met fietsen, kan ik net zo goed stoppen met ademhalen
ik hoop alleen dat ik wat meer blijf opletten tijdens afdalingen, ik kan het echt wel, maar soms let ik even niet op of zo![]()
geschroefdquote:
in dit geval gewoon met te grote snelheid op een bocht afgaan en tot de ontdekking komen dat ik veel te snel ging voor die bocht.echt enorm stomquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:35 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Stenen op de weg zeker ook of niet? Een kleine steen kan toch al zorgen dat je gaat vallen?
Wel lef dat je met grote snelheid een afdaling afgaat
Als ik de tour de France kijk dan vind ik dat ook altijd super stoer van die wielrenners, alsof ze de dood in de ogen aankijken en niet bang zijn voor de dood. Alsof het kamikaze is wat ze doen ook als ze met die hoge snelheid naar beneden gaan
Kloptquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
geschroefd
Mensen hebben altijd de behoefte aan wat spanning, soort van gevaar opzoeken af en toe, ene persoon heeft het meer nodig dan de ander. We leven in een dermate veilige wereld dat we gewoon bepaalde stoffen (adrenaline bv) missen soms en dan zoeken we het gevaar op
Was je met de gedachtes ergens anders ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
in dit geval gewoon met te grote snelheid op een bocht afgaan en tot de ontdekking komen dat ik veel te snel ging voor die bocht.echt enorm stom![]()
het was ook steil (10%) en harde wind in de rug, ik reed 90 en die bocht zag eruit als een bocht van niks, maar het was toch wel een beetje bocht niettemin erg stom![]()
het is wel leuk, ik heb altijd gezegd dat ik liever een technische afdalinfg heb, waar je niet echt harder kunt dan 70-80, dan een hele snelle. lang rechtuit, met opeens en bocht heeft me dus ook genekt. je zit dan niet in het ritme en de concentratie van een moeilijke afdaling.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:
dan heb je nog de sport die wombcat doet die voor een kick zorgtWielrennen en dan super snel de afdaling ingaan.
Technische afdaling is geen extreme afdaling dus?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
het is wel leuk, ik heb altijd gezegd dat ik liever een technische afdalinfg heb, waar je niet echt harder kunt dan 70-80, dan een hele snelle. lang rechtuit, met opeens en bocht heeft me dus ook genekt. je zit dan niet in het ritme en de concentratie van een moeilijke afdaling.
niet zozeer met iets anders, maar meer bezig met hard gaan dam echt opletten.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Was je met de gedachtes ergens anders ?
Als je constant scherp bij geest bent, gebeurt het dan ook? Ik bedoel, een aantal prof wielrenners die vallen zelden tot nooit. Is het in jou geval zo dat je nog scherper moet worden als je op de fiets zit? Dat je niet aan schapen moet denken die over de dam springen maar 120 procent met je verstand bij het wielrennen moet zijn?
90 Km per uur![]()
Dat is niet mis
Ik doe het je niet na op dit moment.
Je wilde nog harder gaan als ik het goed begrijp:?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
niet zozeer met iets anders, maar meer bezig met hard gaan dam echt opletten.
en dat terwijl ik altijd tegen anderen zei "je moet niet hard willen gaan, maar gewoon hard gaan, als je hard wilt gaan, dan gaat het fout". nou, ik had gelijk![]()
technisch is met veel bochten, dus veel remmen. steil rechtdoor is veel extremer, op een lang recht stuk van 12% kun je 100 halen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Technische afdaling is geen extreme afdaling dus?
Welke omgeving doe je wielrennen? Hier in Limburg heb je genoeg heuvel en ook een paar gebergtes. Heb jij dat in de Veluwe of elders in Nederland of zoek je Duitsland of Belgie of wat anders op?
nou, niet per se harder, maar die snelheid was wel kickenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je wilde nog harder gaan als ik het goed begrijp:?
Je ging 90 KM en wilde richting de 120 KM![]()
Of vat ik het nu fout op?
nee, fietsen is leuk, alleen afdaLEN mag iets langzamer.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je wilde nog harder gaan als ik het goed begrijp:?
Je ging 90 KM en wilde richting de 120 KM![]()
Of vat ik het nu fout op?
Is de motor-sport niets voor jou? Op een vlak wegdek op een motor hoge snelheden halen.
Die ene sporter van het jaar doet een aparte manier van wielrennen op een binnenbaan, de hele tijd rondjes rijden. Hoe snel gaat dat?
Okeyquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
technisch is met veel bochten, dus veel remmen. steil rechtdoor is veel extremer, op een lang recht stuk van 12% kun je 100 halen.
ik zit circa 5=6 weken per jaar in het buitenland, in de bergen of op mallorca/lanzarote (in de winter, om te trainen)
verder fiets ik veel in de omgeving hier, regelmatig op de veluwe (daar wonen mijn moeder en broer) en af en toe weekendje belgie
Heb je toch een kick gehad, ondanks je breuk. Stel je loopt onder een auto zonder dat je een kick heb gehad. Dan is de breuk meteen een stuk minder waardquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
nou, niet per se harder, maar die snelheid was wel kicken
met de nadruk op was
70 is snel inderdaadquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
nee, fietsen is leuk, alleen afdaLEN mag iets langzamer.
die haalt 70 in de sprint. no way dat ik dat red
schaatsen? 50-60 denk ikquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
70 is snel inderdaad
Hoe snel halen ze bij schaatsen in een sprint?
Afdalen kun je toch langzamer maken door te remmen of niet? Of is dat niet okey om te doen? Meer aan de rem trekken of duwen. Of is dan de hele afdaling naar de klote als je blijft remmen om niet te snel te gaan?
ik moest lachenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb je toch een kick gehad, ondanks je breuk. Stel je loopt onder een auto zonder dat je een kick heb gehad. Dan is de breuk meteen een stuk minder waard
Zit er alsnog een voordeel aan vergeleken met zomaar onder een auto komen.
ik heb een tacx ( www.tacx.nl ) da's eigenlijk een standaard waar je je racefiets in kunt zettenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat voor hometrainer heb je als ik vragen mag?
Ik zoek ook een goede hometrainer. Die ik nu heb die bevalt niet helemaal. De opties in het menu sowieso niet. En ook heb ik het idee dat die hometrainer niet het juiste verzet heeft of hoe noem je dat, het voelt niet natuurlijk aan op die hometrainer, het fietsen voelt niet natuurlijk aan.
Ik probeer vaak het voordeel in te zien van een slechte gebeurtenis. Zit er een voordeel aan dan is het meteen makkelijker omgaan ermee. Hoe klein dat voordeel ook lijkt. Zou je onder een auto komen dan zou je ook sneller kunnen denken dat je geboren bent om pech te hebben, in jou geval is het zo dat je zelf de schuldige was zonder dat het direct een ongeluk was waar je geen controle op had.quote:
Een standaard is wat heel anderds.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik heb een tacx ( www.tacx.nl ) da's eigenlijk een standaard waar je je racefiets in kunt zetten
het blijft altijd kunstmatig zo'n hometrainer, en saai.
als 't één of twee weken rust was geweest wel, 4-5 weken niets doen is te lang, vooral omdat het nog zeker 3 weken duurt voor ik weer echt kan trainen, kom je in totaal op 7 weken. dat is funest in deze tijd van 't jaar. nu leg je de basisquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:05 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik probeer vaak het voordeel in te zien van een slechte gebeurtenis. Zit er een voordeel aan dan is het meteen makkelijker omgaan ermee.
En nu je even uit de roulatie bent kun je weer eens zo hard beginnen met opbouwen, wie weet wordt je er wel sterker van uiteindelijk in de spieren of kan dat niet?
Doordat ik dus nu even in een kleine inzinking zit op een ander gebied, is het voor mij misschien ook wel voordelig omdat ik sterker word in het leven, eelt op de ziel krijgen kan ook geen kwaad. Nu even eelt op de ziel kweken zodat het leven straks weer eenvoudiger is. Zodat ik straks niet om het minste of gerinste een klote gevoel krijg.
idd, lang op de hometrainer is een hel, maar je moet toch wat.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een standaard is wat heel anderds.
Kunstmatig heb ik dus ook het idee op mijn hometrainer, en dat ding kostte toendertijd ook nog eens 1400 euro ( of was het 1400 gulden) en nog steeds niet de juiste beleving. Ik kan geen maanden lang trainen op dat ding omdat ik bijna van dat appraat val uit verveling. Dan kan ik zelfs de beste muziek erbij luisteren en dan nog is het een hel om het te doen.
Vandaar dan als alternatief rennen. En eventueel ooit naar de sportschool.
Bowlen doe ik dan op dit moment wel vaker, ook leuk en aardig maar bowlen is niet dat je zegt een sport waar je het onderste uit de kan haalt. Wel als hobby leuk om te doen maar niet hetgeen dat ik zoek om lichamelijk conditie te krijgen.
ben 36, veels te oud om nog prof te worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe oud ben je nu? Heb je de ambitie om nog prof te worden of denk je dat je sub-prof blijft of amateur of welke indelingen er allemaal zijn?
Inderdaad meer een spel net als darten en schaken het geval is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
idd, lang op de hometrainer is een hel, maar je moet toch wat.
als je rennen leuk vindt, kun je dat beter doen. buitenlucht is sowiwso ook beter voor imo
bowlen is wel tof, maar meer een spel dan een sport
Amateur zijn kan net zo uitdagend zijnquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ben 36, veels te oud om nog prof te worden.
blijf amateur, en 's zomers lekker een paar weken fietsen in de bergen
helemaal eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad meer een spel net als darten en schaken het geval is.
Hoewel ze bij bowling ook competitie en toernooien gooien en dan beweren ze daar ook vaker dat het wel degelijk een sport is. Maar zo beweren ze van schaken en darten dat het ook een sport is.
Lichamelijk gezien is het echter niet dat je zegt dat je bezig bent met top-prestaties verleggen. Dat is voor mij al een reden dat het geen sport is zoals ik naar sport kijk bij de echte sporten
Een denk-sport eerder misschien, goed kunnen focussen en mikken en dan met een bier op tafel gooienquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
helemaal eens.
het is wel leuk om naar te kijken, dat wel, en ik vind het best knap als zo'n darter een 180-er gooit, maar uitindelijk is het een trucje, geen echte lichamelijke prestatie
ik zie het ook meer als het beste uit mezelf halen, en dat kan iedereen, op elk niveau.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:14 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Amateur zijn kan net zo uitdagend zijn
Tennissen als amateur daar kun je ook jezelf blijven verbeteren maar zo is dat bij alle sporten zo. Meteen op het hoogste niveau hoeft toch niet? Hoewel sommigen alleen maar genoegen nemen met het allerhoogste niveau.
Bij prof is het ook vaak niet meer om het plezier met al die verplichtingen richting je sponsor en de interviews voor radio en tv.
ja, je moet eerst willen en zin hebbenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een denk-sport eerder misschien, goed kunnen focussen en mikken en dan met een bier op tafel gooien
Bowling hetzelfde geval.
Je bent meer tussen de oren bezig, maar dan weer anders tussen de oren bezig als bij de topsporten. Ook bij topsport gaat het toch om mentale bezigheden.
Mentaal gezien bezig zijn in de sport dus ookVoorbereiden op een training of wedstrijd. Ik denk dat ik me mentaal moet gaan voorbereiden op dit moment om te beginnen met sporten. Mentale voorbereiding anders zal ik nooit de sportschoenen aantrekken en ruim dek kiezen op de straat
Het begint met die eerste stap en die eerste stap is toch mentaal van aard of niet?
Helemaal waarquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik zie het ook meer als het beste uit mezelf halen, en dat kan iedereen, op elk niveau.
ben afgelopen zomer met mijn broer in de alpen wezen fietsen (nee, was nog een jaar eerder). hij is dan een half uur later bovenop zo'n berg dan ik, maar voor hem is het net zo'n prestatie.
doet 'ie weliswaar een half uur langer om op alpe d'huez boven te komen dan ik, maar 90% van de mensen zou niet eens halverwege komen.
dat zeiden we nog tegen elkaar op lanzarote. in het reisgidsje stond dat het er goed fietsen was, omdat het niet zo steil wad. ik ben er heilig van overtuigd dat 90% van de mensen niet eens het dorp uit zouden komen. direct het dorp uit was het namelijk verschrikkelijk steil (was overigens niet daar dat ik ben gevallen). iemand zonder ervaring in de bergen zou daar een verkeerde versnelling hebben opstaan en omvallen.
Tot laterquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ja, je moet eerst willen en zin hebben
we hebben het topic al bijna volgespamd, ik ga maar weer eens
nice talking to you
* wap *quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:25 schreef sararaats het volgende:
*wip*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |