Wat voor de één gezeik is, is voor de ander een serieus onderwerp. Overigens is het geen spam, want anders had ik de tekst hier niet in zijn volledigheid afgedrukt maar voor de resterende tekst verwezen naar de links.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef G.Fawkes het volgende:
zeik zeik zeik.
ennuh die linkjes lijken verdomd veel op spammmmmm!
Men kan antisemitisme wel proberen te verdelgen, maar het is net als het verdelgen van kakkerlakken op niet al te frisse plekken. Na verloop van tijd komen uit de groezelige hoekjes en gaten de kakkerlakken weer te voorschijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:28 schreef TrenTs het volgende:
Antisemitisme is een goed iets, laat die zeikjoden maar weer eens een tijdje lekker zweten, met hun eeuwige hypocriete gemekker.
Ik hoop dat jouw ouders niet al te veel hebben geinvesteerd in jouw opleiding, zou zonde van al dat geld zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:30 schreef Deadre het volgende:
Een joodse geblaat
Denkbeelden hoeven van mij echt niet uitgeroeid te worden, daar is iedereen vrij in. Ik vind het alleen storend dat ik last heb van Moslims en Joden met hun denkbeelden. Het schijnt voor religieuzen bijzonder moeilijk te begrijpen dat niet iedereen in blind vertrouwen achter vooral oude mannen aanloopt, of dat niet iedereen perse hetzelfde moet vinden op straffe van onthoofding of wat dan ook.quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Men kan antisemitisme wel proberen te verdelgen, maar het is net als het verdelgen van kakkerlakken op niet al te frisse plekken. Na verloop van tijd komen uit de groezelige hoekjes en gaten de kakkerlakken weer te voorschijn.
Wat voor een last heb je dan van welke Joodse denkbeelden ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:04 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Denkbeelden hoeven van mij echt niet uitgeroeid te worden, daar is iedereen vrij in. Ik vind het alleen storend dat ik last heb van Moslims en Joden met hun denkbeelden. Het schijnt voor religieuzen bijzonder moeilijk te begrijpen dat niet iedereen in blind vertrouwen achter vooral oude mannen aanloopt, of dat niet iedereen perse hetzelfde moet vinden op straffe van onthoofding of wat dan ook.
Ik heb er behoorlijk last dat elke opmerking over de Joodse gemeenschap die ze niet de hemel in prijst meteen afgedaan wordt als 'antisemitisme' en dat er meteen verhalen over kampen opgehoest moeten worden op momenten dat zij vinden dat ze benadeeld worden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:51 schreef ArielBruens het volgende:
[..]
Wat voor een last heb je dan van welke Joodse denkbeelden ?
Buiten dat je buitensporig generaliseert is het nonsens. Immers, het bestaan van antisemitisme of het aanstoot nemen aan “Joden onvriendelijke” uitlatingen is geen Joodse uitvinding noch een Joods religieus iets. De hardste kritiek op Joden komt in de regel van Joden zelf. Daarnaast is het onderscheid tussen “een (negatieve) opmerking maken” over dé Joodse gemeenschap en antisemitisme is vaak flinterdun. Niet in de laatste plaats omdat het in 99,9% van de gevallen hoogst generaliserend is. Overigens heeft het hele topic nog niet zozeer iets te maken met Joden maar met de dubbele moraal die “men” erop nahouden wil ten aanzien van moslims. Wat voor autochtonen, Joden of niet, verboden is is andersom toegestaan voor moslims, visa versa. Daar gaat dit artikel over. Ik had voor hetzelfde gemak het voorbeeld van de vrouwen op de afdeling kunnen nemen. Als niet-moslims dan wel autochtonen daarover zouden vallen dan mag je erop rekenen dat men zich er niet van aantrekt. Zodra moslims met Mo’s Mein Koranpf gaan zwaaien dan wordt er onmiddellijk werk van gemaakt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:53 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik heb er behoorlijk last dat elke opmerking over de Joodse gemeenschap die ze niet de hemel in prijst meteen afgedaan wordt als 'antisemitisme' en dat er meteen verhalen over kampen opgehoest moeten worden op momenten dat zij vinden dat ze benadeeld worden.
Je kunt het heel erg mooi in nodeloos dure woorden verpakken, elke jood gaat zeiken wanneer hij de kans heeft. Het maakt natuurlijk ook geen reet uit of de hardste kritiek van joden zelf komt, dat is van hetzelfde niveau als: 'Ja ik ben geen racist hoor, ik heb gekleurde vrienden.' Natuurlijk zijn er ook bergen leuke joden, zonder twijfel.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:04 schreef ArielBruens het volgende:
[..]
Buiten dat je buitensporig generaliseert is het nonsens. Immers, het bestaan van antisemitisme of het aanstoot nemen aan “Joden onvriendelijke” uitlatingen is geen Joodse uitvinding noch een Joods religieus iets. De hardste kritiek op Joden komt in de regel van Joden zelf. Daarnaast is het onderscheid tussen “een (negatieve) opmerking maken” over dé Joodse gemeenschap en antisemitisme is vaak flinterdun. Niet in de laatste plaats omdat het in 99,9% van de gevallen hoogst generaliserend is. Overigens heeft het hele topic nog niet zozeer iets te maken met Joden maar met de dubbele moraal die “men” erop nahouden wil ten aanzien van moslims. Wat voor autochtonen, Joden of niet, verboden is is andersom toegestaan voor moslims, visa versa. Daar gaat dit artikel over. Ik had voor hetzelfde gemak het voorbeeld van de vrouwen op de afdeling kunnen nemen. Als niet-moslims dan wel autochtonen daarover zouden vallen dan mag je erop rekenen dat men zich er niet van aantrekt. Zodra moslims met Mo’s Mein Koranpf gaan zwaaien dan wordt er onmiddellijk werk van gemaakt.
Kijk, de opmerking "elke jood gaat zeiken wanneer hij de kans heeft" is onversneden antisemitisme. Hier gaat het namelijk niet erover dat iemand volgens jou zeikt maar dat het Joden zijn die zeiken. En die "leuke Joden" die behoren ook tot de groep van "elke Jood die de kans heeft..." ? Ook de opmerking "vieze Marokkaantjes" is racistisch. Het probleem is namelijk niet hun etniciteit maar hun ideologie/ religie die dit soort gedrag aanmoedigd. Over welke "dure" woorden heb je het eigenlijk ?Ben je zo simpel dat je geen regulier Nederlands begrijpt ? Of is het net als de rest een non-argument ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:17 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Je kunt het heel erg mooi in nodeloos dure woorden verpakken, elke jood gaat zeiken wanneer hij de kans heeft. Het maakt natuurlijk ook geen reet uit of de hardste kritiek van joden zelf komt, dat is van hetzelfde niveau als: 'Ja ik ben geen racist hoor, ik heb gekleurde vrienden.' Natuurlijk zijn er ook bergen leuke joden, zonder twijfel.
Met de dubbele moraal in Nederland ben ik het wel eens, het is verwerpelijk als je ziet wat Moslims hier voor privileges krijgen omdat ze anders in gebroken Nederlands proberen te schreeuwen dat iemand 'racist' is omdat er niet meteen gedaan wordt wat ze willen. Het is verwerpelijk, walgelijk, ziek en ronduit gestoord dat een groep die voor zoveel ellende zorgt zo op handen gedragen wordt door allerlei politieke landverraders.
Overigens zouden die vieze "Marokkaantjes" die het "moederland" ,waar ze hoogstens een keer of twee geweest zijn, op handen dragen in precies datzelfde moederland een ontzettende draai om hun oren krijgen als ze daar zouden pogen dezelfde straatterreur uit te voeren als hier.
Op je poging tot een persoonlijke aanval ga ik maar niet in, dat is echt beneden mijn poeperd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:23 schreef ArielBruens het volgende:
[..]
Kijk, de opmerking "elke jood gaat zeiken wanneer hij de kans heeft" is onversneden antisemitisme. Hier gaat het namelijk niet erover dat iemand volgens jou zeikt maar dat het Joden zijn die zeiken. En die "leuke Joden" die behoren ook tot de groep van "elke Jood die de kans heeft..." ? Ook de opmerking "vieze Marokkaantjes" is racistisch. Het probleem is namelijk niet hun etniciteit maar hun ideologie/ religie die dit soort gedrag aanmoedigd. Over welke "dure" woorden heb je het eigenlijk ?Ben je zo simpel dat je geen regulier Nederlands begrijpt ? Of is het net als de rest een non-argument ?
Is niet netjes om een bericht aan te passen als daarop al gereageerd is SCHquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:30 schreef SCH het volgende:
Waar blijkt dat antisemitisme uit?
Het is de taak van de gevangenisdirectie om voor de veiligheid te zorgen en de rust in de gevangenis te bewaken. Dus gaat ze provocatie tegen. Niks mis mee toch?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef ArielBruens het volgende:
@SCH
Ik denk dat ik in mijn reactie richting TrenTs jouw vraag beantwoorde. Zie hierboven.
"Dure woorden" gebruiken is zeer beslist geen persoonlijke aanval. Toch denk ik dat als je dat wel zo ziet het verder nutteloos is er over uit te weiden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef ArielBruens het volgende:
@TrenTs
Jij begon persoonlijk te worden met de opmerking "Dure woorden gebruiken". Ik counter dat slechts. Ik heb je bovendien het spreken niet onmogelijk gemaakt, maar ik plaats jouw genaraliserende opmerking, alsof zeiken een Joodse volksaard dan wel religieus voorschrift zou zijn en vies zijn een Marokkaans iets is, wel in het hokje waar het hoort. Overigens wordt je wederom persoonlijk door over mijn "opvoeding" te gaan piepen. Zeiken bakkers, slagers, Amsterdammers, enzovoort ook zo als Joden ? Je hele argumentatie lijkt werkelijk nergens op.
@SCH
Ik denk dat ik in mijn reactie richting TrenTs jouw vraag beantwoorde. Zie hierboven.
Dat het je allemaal een flink beetje ontgaat was me al duidelijk. Of dat aan mijn "onduidelijkheid" ligt is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:53 schreef TrenTs het volgende:
[..]
"Dure woorden" gebruiken is zeer beslist geen persoonlijke aanval. Toch denk ik dat als je dat wel zo ziet het verder nutteloos is er over uit te weiden.
De rest van je verhaal ontgaat me echt volledig, het slaat 1) nergens op en 2) ontgaat je overduidelijk. Jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |