quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:57 schreef The_Terminator het volgende:
Tja, de vorige storm heeft onze schutting omver geblazen en dakpannen van de buren hun woning zijn op onze garage gevallen met als gevolg dat er nu een gat in de golfplaten zit... Hopen dat dat niet nog eens gaat gebeuren, kost alleen maar weer werk.
Hmm, waar is dat ergens?quote:Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Dat is in Drenthe.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[..]
Hmm, waar is dat ergens?
daar krijg je nog wel meer vandaagquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef most_wanted het volgende:
Hier is het ook kut weer -> Zuid-Holland.
Nu al iddquote:Op donderdag 18 januari 2007 09:35 schreef most_wanted het volgende:
Hier is het ook kut weer -> Zuid-Holland.
Kun je niet even wat ufo's aanroepen die dat dan goed regelen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:55 schreef Geqxon het volgende:
"Storm" ?
Please, we hebben al 54 jaar geen storm gehad
whehe..quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:56 schreef -Vedette- het volgende:
foto plaatsen wordt moeilijk, maar lichte schade aan paraplu, de terug weg naar huis zal waarschijnlijk zijn laatste dienst zijn
ga lekker vliegeren op de pier bij IJmuiden, het is maar een hoax!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:55 schreef Geqxon het volgende:
"Storm" ?
Please, we hebben al 54 jaar geen storm gehad
'54 was niet eens de zwaarste storm, alleen de timing met springvloed was wat lullig!quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:55 schreef Geqxon het volgende:
"Storm" ?
Please, we hebben al 54 jaar geen storm gehad
boem?quote:10:09:54 18-01-07 1 G BRAN HV 3 STORMSCHADE (Incidentnet: 8) Benelite Tankstation HOOFDWEG-OOST 662 Tankstation HOOFDDORP ( HFD ) [ 644 ]
701181009540102998 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
701181009540101619 0101619 BRW Hoofddorp ( Kazernealarm Lichtkrant )
701181009540101611 0101611 BRW Hoofddorp ( Bemanning TS/WO )
701181009540101606 0101606 BRW Hoofddorp ( TS-644 )
het begint wat serieuzer te worden..quote:10:12:33 18-01-07 20 G AMBU er ligt een rit voor jullie uit franciscus
701181012331420999 1420999 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
701181012331420055 1420055 CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-155 )
701181012310102998
10:12:31 18-01-07 1 G BRAN HV 3 STORMSCHADE (Incidentnet: reg.inmeld) AFRIT A9 L - AMSTELVEEN 5 AMSTELVEEN ( ASV ) [ 601 ]
701181012310102998 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
701181012291500506
10:12:29 18-01-07 11 G BRAN Prio 2 Boom bijna op trambovenleiding. Circusplein DEN HAAG ( GV ) 0033 0054
701181012291500506 1500506 BRW Den Haag-Scheveningen ( Lichtkrant )
701181012291500106 1500106 BRW Den Haag-Scheveningen ( Bevelvoerder )
701181012291500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
701181012231520021
10:12:23 18-01-07 11 I AMBU A1 Strausslaan 12 DEN HAAG ( GV )
701181012231520021 1520021 Witte Kruis Den haag ( Ambulance 21 )
701181012121405234
10:12:12 18-01-07 25 G BRAN Prio 2 BOOM OVER DE WEG LEX827 HEICOPPERWEG/KRAAYENDAAL LEXMOND
701181012121405234 1405234 BRW Lexmond ( Prio-1 )
701181012121405218 1405218 BRW Zederik ( SvD )
701181012121405216 1405216 BRW Lexmond ( SvD )
Ik zie geen rood of paars, dus het valt wel mee. Plus het waait in een uur ons landje over.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:20 schreef Qwea het volgende:
http://buienradar.nl/
das best veul regen
ja, het is wel rap weer wegquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:28 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ik zie geen rood of paars, dus het valt wel mee. Plus het waait in een uur ons landje over.
ik hoop hetquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:28 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ik zie geen rood of paars, dus het valt wel mee. Plus het waait in een uur ons landje over.
BRAN > door brand?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef Againzender het volgende:
10:16:29 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 512 577 591 ]
Hm, zal dit ook stormschade zijn?
Gelukkig zit het analoge net van de politie nog in de luchtquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef Againzender het volgende:
10:16:29 18-01-07 1 G BRAN HV 1 INSTORTING (Incidentnet: 1) BELGIEPLEIN 102 AMSTERDAM ( ASD ) [ 512 577 591 ]
Hm, zal dit ook stormschade zijn?
ik hoop met heel weinig schadequote:Op donderdag 18 januari 2007 10:31 schreef addie het volgende:
[..]
stormen gaat hetregen waait alleen snel weer door
nee, dat veteknt dat het een melding voor de barndweer is.quote:
en uiteraard had je de tegenwoordigheid van geest om hier snel een reeks foto's van te schieten die je nu online aan het zetten bent?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:31 schreef SoupNazi het volgende:
Ik zag net een klein jongetje een tuin ingeslingerd worden omdat hij een paraplu opentrok.![]()
damn... nu alquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gelukkig zit het analoge net van de politie nog in de lucht
Stuk gevel weggewaaid, grootste probleem daar is nu rondvliegend glas e.d.
jammer van de boom.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, dat veteknt dat het een melding voor de barndweer is.
Scheldeplein Amsterdam: boom op drie geparkeerde auto's geland.
Wat denk je, dat ik hier met een camera in mijn hand zit?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:33 schreef addie het volgende:
[..]
en uiteraard had je de tegenwoordigheid van geest om hier snel een reeks foto's van te schieten die je nu online aan het zetten bent?
hier in Emmen valt het best mee. Enkel regen. En een beetje windquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:35 schreef indahnesia.com het volgende:
jee.. het moet wel erg hard waaien zeg..
Tja, hoe dom ben je als je bij storm een paraplu opentrekt? Nat wordt je sowieso, daar helpt een paraplu niet tegen, en het ding gaat ook geheid kapot. Volgens mij kun je beter investeren in een goede jas mét capuchon. Straks lekker in de pauze even uitwaaien buitenquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:31 schreef SoupNazi het volgende:
Ik zag net een klein jongetje een tuin ingeslingerd worden omdat hij een paraplu opentrok.![]()
in Amsterdam is het foute boel al.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
hier in Emmen valt het best mee. Enkel regen. En een beetje wind
ik heb hem hier (aan!) naast me liggenquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:34 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Wat denk je, dat ik hier met een camera in mijn hand zit?![]()
Wat is er ingestort?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:38 schreef Againzender het volgende:
Bij het Belgieplein net een brandweerman gewond geraakt
Ze noemen het bij het station ook wel 'het bos van Den Helder' Dus zou het niet onderschatten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:35 schreef Qwea het volgende:
ik vraag me af of de auto van mn vriend het overleeftdie staat in Den Helder bij het station
Neem aan van wel,zoveel bomen zijn daar bij dat station niet geloof ik
Nu maar hopen dat er weinig schade zou zijnquote:Storm Forecast
Valid: Thu 18 Jan 2007 08:00 to Fri 19 Jan 2007 06:00 UTC
Issued: Thu 18 Jan 2007 07:52
Forecaster: GATZEN
SYNOPSIS
Delta of strong westerly polar jet is present over Europe, with a trough over central Mediterranean, another over southern Scandinavia, and a subtropical high over Iberian Peninsula. At 300 hPa, a 100 m/s jet streak that has formed over western Atlantic rapidly spreads into western and central Europe during the period, providing strong DCVA at its northern flank, where cyclogenesis is forecast. Associated intense surface low is expected over the Baltic States on Thursday. At low levels, a tongue of very moist maritime air mass is advected into Europe ahead of a cold front that will cross British Isles, Germany, and Poland during the period.
DISCUSSION
British Isles to Poland
Strong cyclogenesis is expected in these affected areas, with intense precipitation in the WAA regime, very moist air mass and very strong LLS/SRH in the warm sector, strongly forced convection along the cold front, dry intrusion above the cold front/cold sector air mass, as well as some convection in the range of the following surface trough and embedded back-bent occlusion. Latest satellite images show an impressive dry intrusion making its way to the east. Surface observation from British Isles indicate dewpoints of about 11..12 C in the warm sector air mass and relatively deep moisture. Following the ingredients-based theory of severe convection, it seems that an outbreak of severe convection may be possible, but it is more likely that instability will not be sufficient for such a scenario.
Low-level moisture in the warm sector air mass as well as in the convectively mixed polar air mass W of the cold front will be sufficient for weak instability given neutral lapse rates at least. Favorable vertical wind shear of about 25 m/s LLS, 60 m/s DLS, around 600 J/K 0-1 km SRH will be present E of the cold front as well as in the range of the following short-wave trough and embedded back-bent occlusion. Additionally, strong forcing will likely occur especially along the cold front. Great uncertainty exists about mid-level lapse rates that will be rather poor in the warm sector initially and are expected to improve significantly when the dry intrusion of the low reaches the warm sector ahead of the following trough.
Current thinking is that at least weak instability will be present sufficient to allow a strongly-forced convective line along the cold front that moves eastward over southern/central British Isles, northern France, Benelux, northern Germany, and northern Poland. Given that forcing and vertical wind shear will be maximized from Benelux to northern Poland, thunderstorms are expected especially in this region, where models show a narrow region of low LIs. To the south, cold front will likely become parallel to the flow. Increasing distance to the trough center and dry intrusion will likely lead to rather shallow instability and chance for thunderstorms will be lower.
Given up to 50 m/s winds @ 850 hPa and around 35 m/s winds @ 950 hPa, vertical momentum transport inside of the downdrafts along the convective line will likely produce severe wind gusts at the surface, even when convection will not be well-organized. Expect a strongly-forced convective line, we decide to issue a level 2 that implies the widespread character of severe wind gusts along the cold front as a combination of strong synoptic-scale pressure gradient and convection.
A second scenario may come true when steep lapse rates of the dry intrusion will spread across the warm sector, leading to significant CAPE. This is now shown by latest GFS00 model run. Convection that forms may merge into a well-organized linear MCS as strong vertical wind shear will be able to balance the forming cold pool. Such a convective line may produce even higher wind gusts due to mesoscale low-level jets in the range of the cold pool. This scenario includes widespread severe wind gusts as well as a couple of very high wind gusts of more that 40 m/s. This will mean that the highest gusts of this event will occur along the cold front over most places. An upgrade may be warranted when such a system evolves during the afternoon/evening hours.
In both scenarios, high low-level SRH values will be present in the warm sector. Embedded mesocyclones may form along the convective line, capable of producing isolated large hail and tornadoes. There is also a chance for non-supercell tornadoes along the leading gust front given high background helicity and locally favorable low-level buoyancy.
In the range of the following trough, slight instability in the convectively mixed air mass may be sufficient for a few convective cells. Given strong vertical wind shear and helicity underneath the trough, showers and thunderstorms will likely organize into mesocyclones and/or bowing lines capable of producing severe wind gusts and possibly tornadoes. However, latest models guidance seems to indicate relatively stable conditions in the range of the back-bent occlusion, and development of convection is questionable at this time.
Southern Scandinavia to Baltic States
Short-wave trough over southern Scandinavia rapidly propagates eastward ahead of the approaching jet streak. In the range of this trough, convectively mixed air mass is present that will likely produce showers and thunderstorms over southern Sweden and the Baltic States during the day. Given rather high low-level wind shear and helicity, organized convection capable of producing strong wind gusts and possible tornadoes may develop. Convective activity is expected to weaken further inland.
Storm + Kliko = 'Aanrijding'.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:37 schreef Suijk het volgende:
Hier donderde net een kliko tegen een auto.
Grip1 geven ze ook bij grote branden enzo, dus het hoogste.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:grip 1 was dat niet het hoogste? of juist het laagste?
Grip1 is het al.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:44 schreef Againzender het volgende:
Belgiepleini is het een flinke zooi, wordt een ruime afzetting gemaakt nu, extra personeel gaat die kant op.
Als die gevel op flinke hoogte stuk is kan het puin natuurlijk ver weg waaien.
GRIP 1 is het laagste, GRIP 4 het hoogstequote:Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:grip 1 was dat niet het hoogste? of juist het laagste?
En Grip 4 is over meerdere gemeenten.quote:Daarnaast zegt de GRIP iets over bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Deze zijn vast gelegd per GRIP-klasse, tijdens een incident is zo onmiddellijk duidelijk wie er gealarmeerd moet worden en wat zijn/haar taak is. GRIP is onderverdeeld in vier fasen die lopen van grip 1 tot grip 4.
GRIP 1
Er is een brongebied waar zich een groter incident heeft afgespeeld. Van alle operationele diensten zijn meer mensen en middelen nodig. De inzet gaat langere tijd duren. De burgemeester van de betreffende gemeente wordt op de hoogte gesteld.
Grip 0 heb je nog, dagelijks optreden van hulpdiensten.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
GRIP 1 is het laagste, GRIP 4 het hoogste
Fout.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef Impry het volgende:
[..]
Grip1 geven ze ook bij grote branden enzo, dus het hoogste.
Houtmankade, tegenover het politiebureau zo ongeveer, volgens mij zag de politie het gebeuren en die riepen gelijk de brandweer op.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:47 schreef Suijk het volgende:
Personen te water in Amsterdam?
Maar ik ben toch gripperquote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef Impry het volgende:
[..]
En Grip 4 is over meerdere gemeenten.
GRIP 1 Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 2 Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet
GRIP 3 Ramp / zwaar ongeval in één gemeente
GRIP 4 Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten
GRIP 5 Ramp / crisis in meerdere provincies / landen
ik hoorde de verkeersinfo net, wat een hoop troep is er al de snelwegen opgewaaid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:01 schreef indahnesia.com het volgende:wegverkeer is erg gevaarlijk, vliegende stenen, verkeersborden en bomen.
puh,het waait hier heul nog niet hard in drenthequote:Op donderdag 18 januari 2007 10:55 schreef Mindlight het volgende:
10:53:08 18-01-07 4 G BRAN PRIO 1 Auto te water, toch maar uitrukken. SCHIEVEN 3 ASSEN
701181053080502999 0502999 BRW Drenthe ( Monitorcode )
701181053080502535 0502535 BRW Assen ( WO 21-52 )
701181053080502532 0502532 BRW Assen ( HA 21-41 )
701181053080502530 0502530 BRW Assen ( TS 21-11 )
701181053080501604 0501604 BRW Smilde ( Duikploeg )
701181053080501602 0501602 BRW Smilde ( Bevelvoerder )
701181053080501601 0501601 BRW Smilde ( Blusgroep B )
701181053080500318 0500318 BRW Assen ( Kazerne Techniek )
701181053080500316 0500316 BRW Assen ( Chauffeurs C )
701181053080500308 0500308 BRW Assen ( Duikploeg )
701181053080500305 0500305 BRW Assen ( OvD Midden )
701181053080500304 0500304 BRW Assen ( Bevelvoerder )
701181053080500302 0500302 BRW Assen ( Blusgroep C )
Dat gaat ook veranderen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Againzender het volgende:
Treinen rijden hier nog in ieder geval, die populieren die hier naast het spoor staan kunnen wel tegen een stootje
quote:11:05:50 18-01-07 17 G BRAN PRIO 2 6751 KOESTRAAT/KORTE NIEUWSTRAAT TILBURG STORMSCHADE (INC: 02)
701181105501201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
701181105501201975 1201975 BRW Tilburg-Centrum ( Lichtkrant )
701181105501201336 1201336 BRW Tilburg-Centrum ( Kazernetechniek )
701181105501201332 1201332 BRW Tilburg-Centrum ( HW )
701181105501200819 1200819 BRW Tilburg-Centrum ( Kazernealarm )
701181105501200817 1200817 BRW Tilburg-Centrum ( Springbemanning )
ah, die worden dan waarschijnlijk hierlangs omgeleidquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:07 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat gaat ook veranderen...
10:59 uur Amersfoort<->Schiphol Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Schiphol en Duivendrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Intercity's rijden tussen Schiphol en Amersfoort via een andere route en stoppen niet in Duivendrecht.
maar ik heb geen etenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Advies: blijf thuis als niet noodzakelijk om weg te gaan.
thv amsterdam & den haag nu ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Op buienradar.nl staat in Vlissingen een verfrissende windkracht 9
Prio 3 dus dat is een goede?quote:11:15:37 18-01-07 12 G BRAN Prio 3 WEIDEZOOM 50 MOORDRECHT ( MDT ) Hulpverl. Stormoverlast 62647
701181115371503900 1503900 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode )
701181115371503357 1503357 BRW Moordrecht ( Korpsalarm )
Ik ook, maar volgens p2000 ligt er iemand onder de tramquote:
Dit zal ws wel stormschade zijnquote:11:13:50 18-01-07 11 G BRAN Prio 2 Hulp/Dienstverlening Sportpark De Hoge Bomen NAALDWIJK ( NW ) 0537
701181113501500512 1500512 BRW Naaldwijk ( Lichtkrant )
701181113501500312 1500312 BRW Naaldwijk ( Korpsalarm )
701181113501500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
gratis geld af te halen!quote:11:17:22 18-01-07 3 G BRAN PRIO 3 : STORMSCHADE: Rabobank FREDERIKLAAN 110 EINDHOVEN ( EIN ) : 650
701181117221106998 1106998 BRW Eindhoven-Centrum ( Lichtkrant )
701181117221104799 1104799 BRW Brabant Zuid-Oost ( Monitorcode )
ik vind van welquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:18 schreef Mindlight het volgende:
Is een rijles noodzaak om de weg op te gaan?![]()
haha, maakt toch niet uit, N348 is toch afgesloten voor doorgaand verkeerquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:18 schreef LoggedIn het volgende:
11:18:24 18-01-07 19 G BRAN PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: boompje) ZUTPHENSEWEG - N348 EEFDE ( EEFD ) 26748
enquote:11:23:25 18-01-07 18 G BRAN Prio VROEDSCHAP ZUID- SCHARWOUDE is afgesloten door de storm, aanrijden via Melkpad of voorzichtig via de Vroedschap
701181123250202999 0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode )
701181123250201989 0201989 BRW Langedijk ( Lichtkrant Gemeente )
701181123250201988 0201988 BRW Langedijk ( Lichtkrant Kazerne )
701181123250201973 0201973 BRW Langedijk ( Blusgroep 3 )
701181123250201971 0201971 BRW Langedijk ( Blusgroep 1 )
701181123250200178 0200178 Meldkamer NH-Noord ( Code t.b.v. Schakeling/Activering )
quote:11:23:12 18-01-07 5 I BRAN Herbezetting kazerne ivm weeralarm
701181123120700540 0700540 BRW Lelystad ( Beroepsploeg )
lang op gewachtquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:25 schreef Againzender het volgende:
Zal het dan toch gebeuren:
Amsterdam arena,
ingangen H en J
gevelplaten komen naar beneden
hmmm mijn vriendin werkt in fortis gebouw om de hoek...quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:25 schreef Frutsel het volgende:
van Nu.Nl
DE BILT/AMSTERDAM - Een onbekend aantal mensen is donderdagochtend omstreeks 11 uur gewond geraakt door een omvallende hijskraan bij nabij het UMC-ziekenhuis in de Uithof in Utrecht. Verschillende hulpdiensten zijn ter plaatse.
misschien eronder geblazen door de windquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:17 schreef Joepie het volgende:
[..]
Ik ook, maar volgens p2000 ligt er iemand onder de tram![]()
Dus geen stormschade.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:25 schreef Frutsel het volgende:
van Nu.Nl
DE BILT/AMSTERDAM - Een onbekend aantal mensen is donderdagochtend omstreeks 11 uur gewond geraakt door een omvallende hijskraan bij nabij het UMC-ziekenhuis in de Uithof in Utrecht. Verschillende hulpdiensten zijn ter plaatse.
kan dat die ook zijn?quote:11:27:37 18-01-07 22 G BRAN P 1 STORMSCHADE LEUVENLAAN 21 UTRECHT ( UTR ) (Classificatie: grote,hv)
701181127370709722 0709722 BRW Utechtse Land
701181127370709100 0709100 BRW Woerden ( Blusgroep 3 )
701181127370709099 0709099 BRW Woerden ( Blusgroep 2 )
701181127370709098 0709098 BRW Woerden ( Blusgroep 1 )
701181127370709096 0709096 BRW Woerden ( Postcommandant )
701181127370709095 0709095 BRW Woerden ( Commandant )
701181127370708452 0708452 BRW Utrecht-Noord ( TS-602 Schepenbuurt )
701181127370708450 0708450 BRW Utrecht-Noord ( Kazernealarm Schepenbuurt )
701181127370706001 0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
dan waait het daar nog niet hard, anders blijft die wel aan de grondquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:28 schreef zirkulin2006 het volgende:
Groningen nog rustig....Alhoewel de traumaheli wel net over mn huis vliegt..
nummertje 2 vandaagquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef Againzender het volgende:
kraan omgevallen op een gebouw bij Shell, niet helemaal duidelijk waar in Amsterdam precies.
voorzichtig he!quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:29 schreef grommet het volgende:
De meeste korpsen om ons heen zijn al uitgerukt.
Verwacht zelf zo ook opgepiept te worden. Zit met weinig aandacht voor mijn werk vooral naar mijn pieper te staren.
Kunnen we weer bomen zagen.
Hoop dat er geen mensen gewond raken.
hehe keep on dreaming!quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:28 schreef Impry het volgende:
met spoed opkomen voor stormschade naar HILVERSUM
701181125330704999 0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK )
701181125330703155 0703155 BRW Gooi en Vechtstreek
Talpa![]()
denk je veilig te zitten...quote:11:29:37 18-01-07 19 G BRAN PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: airco,inst.) Leger des Heils WILMERSDORF 9 APELDOORN ( APEL )
701181129370802999 0802999 BRW N-O Gelderland ( Monitorcode )
701181129370800462 0800462 BRW De Maten ( Blusploeg )
701181129370800362 0800362 BRW De Maten ( Monitorcode/Lichtkrant )
701181129370800162 0800162 BRW De Maten ( Bevelvoerder )
701181129330802999
11:29:33 18-01-07 19 G BRAN PRIO 2 HV Weersoverlast (Overlast door: airco,inst.) Leger des Heils WILMERSDORF 9 APELDOORN ( APEL ) 38843
701181129330802999 0802999 BRW N-O Gelderland ( Monitorcode )
701181129330800462 0800462 BRW De Maten ( Blusploeg )
701181129330800362 0800362 BRW De Maten ( Monitorcode/Lichtkrant )
701181129330800162 0800162 BRW De Maten ( Bevelvoerder )
quote:VERKEERSBESLUITEN
1. Aanleggen van een gehandicaptenparkeer-
plaats:
- Kortenhoefsedijk t.h.v. nr. 68, Kortenhoef
i.v.m. handicap belanghebbende
Ja, Leuvenlaan is bij UMC in de buurt.quote:
je kunt strax inderdaad dag zeggen tegen de platen!quote:11:38:08 18-01-07 21 G BRAN PRIO 3 Stormschade / dagplaten fietsenstalling zitten los : STATIONSPLEIN : HENGELO OV 1131HGC
701181138080605310 0605310 BRW Twente ( Monitorcode )
701181138080605201 0605201 BRW Hengelo-Centrum ( TS-1132 )
701181138080605112 0605112 BRW Twente ( OvD Midden )
701181138080603190 0603190 BRW Hengelo-Centrum ( Groep 1 )
Lijkt me ook heel raar, zit je daar onschuldig te werken, zie je ineens zo'n bouwkraan naar binnen komen. Yikes.quote:
Blij dat ik thuiswerkquote:AUB goed oppassen als je naar buiten gaat, aan de zijkant van het pand is de dakrand naar het beneden aan het vallen!!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:44 schreef Suijk het volgende:
11:41:29 18-01-07 5 G BRAN PRIO 2 : 643 GEMEENTEHUIS ALMERE STADHUISPLEIN 1 ALMERE 1315HR STORMSCHADE (Aard stormschade: dakpannen,los)
Het gemeentehuis waait hier weg.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:44 schreef Againzender het volgende:
Wordt bnet een mailtje rondgestuurd op kantoor:
[..]
Blij dat ik thuiswerk
Moet hier straks langs om naar m'n werk te gaanquote:10:52:46 18-01-07 6 I BRAN Prio 3 Stormschade OOSTERSTREEK 34 OOSTERSTREEK ( OSTR ) Inzet Graag even bellen AC
701181052460303064 0303064 BRW Oost en West Stellingwerf ( OvD IBOW )
die golf heeft hem ook te pakken hoor!quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef zatoichi het volgende:
[afbeelding]
Precies op die ene auto (althans zo lijkt het) lekker lullig als het de jouwe is....
natuurlijk is dat vetter dan een auto die niet meer rijdtquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk is het misschien ook gewoon vetter als je die auto ernaast hebt die juist precies niet is geraakt!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef zatoichi het volgende:
[afbeelding]
Precies op die ene auto (althans zo lijkt het) lekker lullig als het de jouwe is....
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:59 schreef -_Tommy_- het volgende:
Eindhoven is het nog niet eens windkracht 7
Die kop je niet terug. Er zaten ook nog mensen onder of niet?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:01 schreef Hi_flyer het volgende:
[afbeelding]
Bij de Uithof, flink zooitje dus!
Aha, nu wel 7 trouwensquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:03 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
http://buienradar.nl/station.aspx
jah denk dat er iemand beetje tegen aan staat te blazen omdat ze anders ook zo achter blijven...quote:
quote:Beetje wind maar...
Kwam ik van een project oerdracht vandaan, rijd ik naar de benelux (lekker breed) zie ik dit voor me gebeuren...
http://img301.imageshack.us/my.php?image=img0101kj9.jpg
Zag iedereen nog leven/lopen, maar die vrachtwagen pakte ef 4/5 :blink: banen
Dit is al de 4e melding voor omgeving Deventer... Ligt vrij ver naar het oosten maar toch al de nodige problemen..quote:12:05:16 18-01-07 19 G BRAN PRIO 2 HV Weersoverlast JOPPELAAN GORSSEL ( GORS ) 26748 Inmelden inci 7!!
701181205160802999 0802999 BRW N-O Gelderland ( Monitorcode )
701181205160800550 0800550 BRW Gorssel ( Blusploeg 2 )
701181205160800350 0800350 BRW Gorssel ( Monitorcode/Lichtkrant )
701181205160800150 0800150 BRW Gorssel ( Bevelvoerder )
Bizarquote:
Ik zag buuf meteen na deze melding vertrekkenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
12:10:33 18-01-07 10 I BRAN De kleding is binnen, vanmiddag, vanavond en morgen aftehalen op de kazerne.
701181210330400490 0400490 BRW Hoogezand ( Korpsalarm )
TUURLIJK!
ik moet eerlijk zeggen dat het nog wel te doen is hier (industrieterrein deventer).. het waait wel behoorlijk, maar het is nog wel uit te houden... (hoewel ik nog niet buiten ben geweest)quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dit is al de 4e melding voor omgeving Deventer... Ligt vrij ver naar het oosten maar toch al de nodige problemen..
staat al in dit en het andere topic..quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef maniack28 het volgende:
Hijskraan op Ruppertgebouw in de Uithof...
www.nu.nl
Voor het geval jullie het nog niet gezien hadden.
De eeste (?) dode dus.quote:Op donderdag 18 januari 2007 @ 12:07 schreef Cool_Runner het volgende:
Vriend van me is net aan de dood ontsnapt, auto achter hem kreeg een boom op het dak en de bestuurder is overleden.
Tis dat hij door rood reed anders had hij op die plaats gestaan. Gaat veel te ver dit.
Ik raad iedereen aan gewoon thuis te blijven
Kan dat niet een dagje wachten?quote:12:16:38 18-01-07 11 G BRAN Prio 2 Werk op hoogte Allard Piersonlaan 108 to DEN HAAG ( GV ) 0045 0051
701181216381500502 1500502 BRW Den Haag-Escamp ( Lichtkrant )
701181216381500102 1500102 BRW Den Haag-Escamp ( Bevelvoerder )
701181216381500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
wat dacht je van de autos die erachter rijden...quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef Party_P het volgende:
Die vrachtwagenchaufeur moet aardig geschrokken wezen
Niet alleen de vrachtwagenchauffeurquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef Party_P het volgende:
Die vrachtwagenchaufeur moet aardig geschrokken wezen
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:20 schreef Frutsel het volgende:
WTF..nieuwe melding van de duitsers...
Super-Sturm „Kyrill" fegt über Deutschland. Experten schließen Windgeschwindigkeiten von 200 km/h nicht mehr aus. Es ist der stärkste Sturm seit über vier Jahren.
Die Meteorologen warnen: möglichst zu Hause bleiben, Wälder meiden, Autos nicht unter Bäumen abstellen!
tjah....quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:20 schreef Frutsel het volgende:
WTF..nieuwe melding van de duitsers...
Super-Sturm „Kyrill" fegt über Deutschland. Experten schließen Windgeschwindigkeiten von 200 km/h nicht mehr aus. Es ist der stärkste Sturm seit über vier Jahren.
Die Meteorologen warnen: möglichst zu Hause bleiben, Wälder meiden, Autos nicht unter Bäumen abstellen!
ojee.. t gaat ook fout in mijn dorpje..quote:BRAN Prio 2 BOOM OVER DE WEG HDVB521 RIVIERDIJK 279 BOVEN-HARDINXVELD
701181220381404203 1404203 BRW Hardinxveld-Giessendam ( Ploeg C Prio-1 Boven )
701181220381404194 1404194 BRW Hardinxveld-Giessendam ( Staflid van Dienst )
quote:Werk op hoogte
Dat vraag ik me bij meer dingen af. Kleine schepen ook die toch uitgevaren zijn. Waarom dat risico niet vermijden?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:20 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Kan dat niet een dagje wachten?
Daar zit mijn papa, voor werkquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:20 schreef Againzender het volgende:
Op het Mercatorplein in Amsterdam zou nu een compleet dak aan het wegwaaien zijn.
lijkt mee te vallen, alleen dakpannen voorlopig, de agent ter plaatse leek niet onder de indruk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:25 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daar zit mijn papa, voor werk
Pauperhonden, ik zei nog, je moet thuisblijven... maar nee, commercie voor alles, zelfs voor levens.. een leven is toch geen geld waard, toch?
Waar haal je al die meldingen zo snel vandaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:27 schreef Againzender het volgende:
N201 tussen Aalsmeer en Uithoorn: vrachtwagen op z'n kant. Zal ook wel gestremd zijn nu.
Slimquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:22 schreef Impry het volgende:
Ik ga denk maar ff rondje joggen in het bos
Scanner staat aan, politie hier is nog steeds niet tevreden over C2000, dus het analoge net is nog steeds in de luchtquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waar haal je al die meldingen zo snel vandaan
aah, okay.. houd ons op de hoogte dusquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
Scanner staat aan, politie hier is nog steeds niet tevreden over C2000, dus het analoge net is nog steeds in de lucht
hoogtepunt is nog niet eens geweest!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Jane het volgende:
Is er trouwens een verwachting gegeven over wanneer de storm weer een beetje gaat liggen?
Laat in de avondquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Jane het volgende:
Is er trouwens een verwachting gegeven over wanneer de storm weer een beetje gaat liggen?
waar is hier?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Dodelijk ongeval hier 2 kilometer vandaan.
2 vrachtwagens tegen elkaar aan, waarschijnlijk door de harde wind!
1 dode, 2 gewonden.
vervelendquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:33 schreef Againzender het volgende:
Mijn kantoor zit zonder stroomzal wel niet stormgerelateerd zijn denk ik.
Ik denk dat je het andersom bedoelt.....quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:35 schreef Frutsel het volgende:
een Orkaan in de VS is niets vergeleken met het 'windje' hier..
we praten hooguit over een Categorie 1 stormpje hier
haha.. ik zag het net ook ja.. IJmuiden staat ie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:34 schreef -_Tommy_- het volgende:
en nu valt ie ook nog bijna om
LOL!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:37 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ik denk dat je het andersom bedoelt.....
Ja ik was net bij elektrogebouw, je kon daar gewoon niet eens meer lopen...werd met fiets en al naar de overkant van de weg geblazenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:32 schreef assepoes het volgende:
In Delft is er een schoorsteen en stuk dakbedekking van een kantoorpand afgewaaid. Gelukkig stond onze auto aan de ander kant.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:33 schreef MrJones het volgende:
Ook hier maar, de NOS pakt het serieus aan: http://teletekst.nos.nl/?101-01
[afbeelding]
Nu al.
Eén van de weinige keren dat ik het denk ik niet erg zou vinden dat mijn vlucht vertraagd was. Moet er niet aan denken dat ik zou moeten opstijgen in een vliegtuig in dit weer.quote:Schiphol heeft nog maar twee banen open waardoor vertragingen ontstaan.
laptop?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:33 schreef Againzender het volgende:
Mijn kantoor zit zonder stroomzal wel niet stormgerelateerd zijn denk ik.
Omgevallen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:40 schreef Dr.Aart het volgende:
12:38:03 18-01-07 13 G BRAN Prio 2 Stormschade (nader bericht: herbezetting-hfdpost) ABN AMRO IJSSELTOREN GROTE VOORT 247 ZWOLLE 773
701181238030602934 0602934 BRW Zwolle ( Lichtkrant Monitorcode Zuid )
701181238030602706 0602706 BRW Zwolle-Centrum ( Kazernealarm )
701181238030600806 0600806 BRW Zwolle-Zuid ( Lichtkrant )
701181238030600803 0600803 BRW Zwolle-Zuid ( Blusgroep Dagdienst )
701181238030600783 0600783 BRW Zwolle-Centrum ( Monitorcode )
701181238030600782 0600782 BRW Zwolle-Centrum ( Lichtkrant )
701181238030600776 0600776 BRW Zwolle-Centrum ( Dienstdoende Ploeg )
701181238030600775 0600775 BRW Zwolle-Centrum ( Dienstdoende Ploeg Chauffeurs )
701181238030600768 0600768 BRW Zwolle ( Blusgroep A2 )
701181238030600767 0600767 BRW Zwolle ( Blusgroep A1 )
701181238030600764 0600764 BRW Zwolle ( Chauffeurs A )
701181238030600761 0600761 BRW Zwolle ( Bevelvoerders A )
701181238030600045 0600045 BRW IJsselland ( Monitorcode )
IJsseltoren.....
nee, in dit weer is het al helemaal niets inderdaad.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:42 schreef Jane het volgende:
[..]
[..]
Eén van de weinige keren dat ik het denk ik niet erg zou vinden dat mijn vlucht vertraagd was. Moet er niet aan denken dat ik zou moeten opstijgen in een vliegtuig in dit weer.
(Goed, nou vind ik vliegen toch al niet echt geweldig, maar toch...)
half omgevallen? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat die schuin staat? (met 2wielen op de grond nog)quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:38 schreef buachaille het volgende:
Net A4 vrachtwagentje half omgevallen. (A4 afrit richting Den Haag Zuid-West / Naaldwijk).
Dan zal het geen PRIO 2 zijn:P Maar zijn eerste storm heeft de toren van 100 meter hoog dus al schadequote:
Neuh, het was zo'n dubbel geval. Kennelijk onbeladen, alleen de "aanhanger" hing over de vangrails heen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:44 schreef Party_P het volgende:
[..]
half omgevallen? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat die schuin staat? (met 2wielen op de grond nog)
nog 1998 pannen te gaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:46 schreef i2Them2 het volgende:
Dak buren:
[afbeelding]
Moet nog zien wat er vanmiddag gebeurt met nog zwaardere windstoten...
Vannacht waarschijnlijk. Het ergste moet nog komen. Dat is later vanmiddag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Jane het volgende:
Is er trouwens een verwachting gegeven over wanneer de storm weer een beetje gaat liggen?
Kut ik denk dat ik maar met de fiets aan de hand ga lopen; ik voel me nou al niet veilig als ik buiten loop....quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:48 schreef ikke_ook het volgende:
Rond 18u 19u volle windkracht 10 in het westen...
Vanaf 15u neemt de wind toe. En het gaat ws wel de hele avond stormen.
Mijn zusje komt net ook terug van middelbare school. Zouden vanmiddag op de fiets naar een of ander gebouw gaan, maar mochten ook naar huis.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:49 schreef zirkulin2006 het volgende:
In Groningen zijn de meeste middelbare scholieren vanmiddag vrij, hoe zit dat met de rest van het land?
De school gaat bij ons door, maar mijn excursie is dus afgelast. Zuid-West Nederland, net naast Rotterdam woon ik.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:49 schreef zirkulin2006 het volgende:
In Groningen zijn de meeste middelbare scholieren vanmiddag vrij, hoe zit dat met de rest van het land?
Oke....quote:
+ vrachtwagen ongeluk met dooie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:47 schreef tralalala het volgende:
Zijn op fok nu dus al 2 doden gemeld?
2x boom op auto
Tsja... de veerdienst ging gewoon door.. ik snap dat niet, dom dom dom... haal dat ding uit de vaart....quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:51 schreef Impry het volgende:
AMBU 151 en 164, de Teso is gestremd tnb.
701181249200220164 0220164 CPA NH-Noord ( Ambu 164 Texel/Den Helder/Schagen )
701181249200220151 0220151 CPA NH Noord ( Ambu 151 Texel/Den Helder/Schagen )
[afbeelding]
Teletekst heeft 5 pagina's NS storingenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:53 schreef Jane het volgende:
Ik check ongeveer elke 10 minuten mijn schutting.
Ben om hele vervelende redenen ziek thuis op dit moment, maar ik geloof dat ik vandaag maar blij moet zijn dat ik niet naar mijn werk hoefde. Heb nog steeds een klein trauma van de storm van 1989, toen ik in Amsterdam werkte en er vanaf een uur of 5 geen treinen meer reden waardoor ik niet thuis kwam. Voor zover de NS nog rijdt, vraag ik me af of dat de hele dag zo blijft.
voetgangers lopen hier gewoon normaal (R'dam) Behalve als er een windvlaag is, dan duiken ze vreemd in elkaar.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:53 schreef meneerdeman het volgende:
ik zie net een klasje kinderen lopen .... komt er een windvlaag .... donderen er 3 kinderen omver .... damn wat waait het hard hier (A'dam)!
Nou, pas je wel op dan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke....
Ik woon dus in Duitsland en moet zo 40 km rijden. Met mijn zoon naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |