de aanwijzing zat in het vouwen. eerst van boven naar beneden en dan van links naar rechts.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:31 schreef Falco het volgende:
IQ van 120. Ik vond deze IQ-test een hoop lastige vragen hebben en die uitvouwdingen snapte ik gewoonweg niet.
Kruiswoordpuzzeltje zo af en toe en je weet het. Die rekensommen waren echt te makkelijk die waren andere jaren wel iets lastiger.quote:(pias wtf is dat?).
Gast, heb jij haren op je ogen?quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja maar ik zag dat dus echt niet als grijs. Ligt dat dan aan m'n ogen of wat. Heb ook nog door m'n oogharen gekeken en alles, maar 't bleef b.
Je moet een spatie tussen de normale tekst en de smiley doen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:53 schreef conleche het volgende:
edit: dubbel
waarom willen die smiley's soms niet???
http://images.fok.nl/s/schater.gifquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:13 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Gast, heb jij haren op je ogen?
getsie
poging tot smiley: http://images.fok.nl/s/schater.gifquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:15 schreef conleche het volgende:
Of je toetst gewoon de code in ipv de urlquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:17 schreef conleche het volgende:
[..]
poging tot smiley: http://images.fok.nl/s/schater.gif
Ja, dat vond ik ook erg matig. Vroeger veel naar gegoogled enzo, en onderhand weet ik alle trucjes en valkuilen wel van die grapjes, maar dat zegt idd geen flikker over je IQ.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:08 schreef TheGame het volgende:
Sinds wanneer horen gezichtsbedrog plaatjes trouwens bij een iq-test? Zegt helemaal niks over je intellegentie, maar meer over hoe het menselijk zicht bedrogen kan worden.
www.bnn.nl, daar staat die van 2007. Google stuurt je naar 2006.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:06 schreef droomkoningin het volgende:
ik heb een klein stukje gezien (was t vergeten) toen snel verder gezapt omdat ik de test nog online wilde doen... heb m net online gemaakt.. maar nu je het zegt was het idd de test van 2006![]()
mijn score was trouwens 128![]()
ben benieuwd of ik op de 2007 versie ongeveer t zelfde haal...
ik vermoed van wel aangezien mn gemiddelde op iq testen zo rond de 130 ligt geloof ik (heb t nooit bijgehouden)
Precies weet ik het niet meer maar er stond duidelijk bij dat het om alle trainingsweken ging, op het laatste moment zag ik dat en had toen nog snel ff verbeterdquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:44 schreef GoodspeeD het volgende:
De stelling was dat hij bij de eerste training 3 km rende. Elke week kwam daar 3 km bij. Hoeveel weken na de eerste training rende hij 42 km?
Het juiste antwoord volgens BNN was 42km/3km per week = 14 weken. Echter vroegen ze volgens mij het aantal weken na aanvang van de training. Eén week na aanvang van de training rent hij dan 6 km. Twee weken na aanvang 9 km, etc., etc. Uiteindelijk kom je dan op 13 weken bij 42 km. Of maak ik nou een hele stomme denkfout?
Iemand die de precieze vraagstelling nog weet?
Dus dat was nog wel te overzien.quote:Je moet alleen het eerste of het laatste plaatje in de gaten houden en dan was er bij de antwoorden meestal maar 1 mogelijkheid.
Tja, dat zal ook best meewegen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:40 schreef Yildiz het volgende:
Die dominostenen waren inderdaad shit, maar dat is gewoon mijn schuld hoor. Ik speel nooit met dominostenen of dobbelstenen. Ik moest dus eigenlijk die stippen eerst vertalen naar cijfers, en dan pas ging ik kijken of er iets van logica in zat.Ja, dan is de tijd zo om natuurlijk. Als er 4 vragen waren van die dominostenen, had ik ze alle 4 fout.
Er stond precies:quote:Op donderdag 18 januari 2007 07:03 schreef Jonnyboy het volgende:
Precies weet ik het niet meer maar er stond duidelijk bij dat het om alle trainingsweken ging, op het laatste moment zag ik dat en had toen nog snel ff verbeterd
Toch jammer dan, die 125 van mijquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:46 schreef Scorpie het volgende:
126, vorig jaar 129. Niet slecht.
Ik had ook 13, want je kan met evenveel recht redeneren dat de vraag begint nadat de eerste week voorbij is, en de eerste 3 km al gelopen zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:22 schreef Mappy het volgende:
Vraag 54 ben ik het niet mee eens!
"Je begint met 3 km te lopen, elke week loop je 3km meer. Na hoeveel weken loop je 42km?"
nu: 3km
na 1 week: 6km
na 2 weken: 9km
3: 12
4: 15
5: 18
6: 21
7: 24
8: 27
9: 30
10: 33
11:36
12: 39
13: 42!
dus antwoord B (13 weken) lijkt mij juist, niet antwoord C (14 weken) wat Patrick zegt.
grr!
quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:53 schreef Mappy het volgende:
[..]
Er stond precies:
Een sportieveling begint zijn marathontraining met 3 kilometer per week. Iedere week rent hij er 3 kilometer bij.
Na hoeveel weken, vanaf het begin van zijn training, rent hij de 42 kilometer?
A. 12
B. 13
C. 14
D. 15
En ik had dus ook 13.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:12 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik had ook 13, want je kan met evenveel recht redeneren dat de vraag begint nadat de eerste week voorbij is, en de eerste 3 km al gelopen zijn.
Alhoewel die komma dan eigenlijk een punt had moeten zijn. Als het "Elke week loop je er 3 meer" in een nieuwe zin begonnen zou zijn, is dit zeker verdedigbaar.
Die allerlaatste vraag had ik fout (met die horizontaal/ verticaal/ diagonaal die gelijk moest zijn, erg simpel als je had trukje doorhebt) door concentratieverlies.
Jammer, maar dat soort dingen tellen ook mee.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:32 schreef GoodspeeD het volgende:
Hmmz, moet er niet te lang over nadenken, want dat is nou volgens mij juist niet de bedoeling van zo'n IQ test.
Als er staat "vanaf het begin van zijn training", is het volgens mij nog steeds 13.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het klopt dus idd, er staat heel duidelijk "vanaf het begin van zijn training".
Dus 14 is absoluut het enige juiste antwoord.
Ja, maar het slaat toch nergens op? Dus dan zou hij 3 km rennen 1 week na aanvang van zijn training? Volgens mij rent hij er dan 6. Dus rent hij er 42 na 13 weken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:57 schreef MarjelNM het volgende:
Ja maar, week 0 moet je wel als week tellen
Verdonkeren is wel degelijk een woord, alleen waren er 2 van de gegeven antwoorden correct.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:05 schreef conleche het volgende:
[..]
...en "verdonkeren" is volgens mij GEEN woord.
Maar ze vragen niet "In de hoeveelste week na de aanvang van de training rent hij 42 km".quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:05 schreef MarjelNM het volgende:
Nee, IN de week na aanvang van de training rent hij er 3. En dan in week 2, 6 km enz.
Mmmm... ik heb de Van Dale er ook bij gepakt en je hebt gelijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:28 schreef nerd4sale het volgende:
Verdonkeren is wel degelijk een woord, alleen waren er 2 van de gegeven antwoorden correct.
Uit de dikke Van Dale:
verdonkeren
1·donker, duister maken
2·donker worden
3·(weinig gebruikt) verduisteren, verdonkeremanen
Zowel betekenis 1 als 3 werden als antwoord gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |