Hulde, lijkt er op dat je een goed boek aan het lezen bent.quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:38 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zonder bewustzijn ben je inderdaad niet in staat tot beseffen dat je leeft. Dus zonder bewustzijn kun je niet eens het leven waarnemen.
Maar bovennatuurlijk ben ik dus weer op terug gekomen, bewustzijn is iets typisch menselijks dus vanzelf is het natuurlijk. Dat een bewustzijn een vreemde manier van naar voren komen kan hebben dat is dan een ander verhaal. ( voorbeeld bij inname van geestverruimende middelen wat mensen dan zien)
Het is menselijks dus het natuurlijk. En dan over geest verschijningen even erbij, wie weet vindt die beeldvorming ook wel in het bewustzijn plaats. Met een bewustzijn kun je veel zien als je ruim van bewustzijn bent, en soms kun je misschien zo ruim van bewustzijn zijn dat je spoken gaat zien?
Dat je zelf spoken aan het maken bent tussen de oren? Een hallucinatie als het ware?
Ik ben vandaag dus even met beide benen op de grond gekomenAls ik met beide benen op de grond sta zul je me niet snel vage dingen zijn posten, af en toe is het prettig om eens beide benen van de grond te verliezen en dan is het vrij spel. Je gaat dan vanzelf geen rekening houden met waarheid en realiteit, af en toe het hoofd verliezen kan eens een opluchting zijn.
Maar met verstand functioneren dus ookIk ga weer lezen in het boek over bewustzijn
Wie weet krijg ik wat inzichten erover hoe het nu echt in zijn werk gaat.
Vandaag en de komende dagen ben ik van plan om "normaal" te posten, natuurlijk te postenVoor zover dat mogelijk is
Het waarnemen interesseert mij dus vooral. Wat je waarneemt in het bestaan en hoe je het waarneemt. De beleving dus ook. En als je intens bezig bent met beleven dan ga je wel eens heel erg in die beleving op. En dan kun je jezelf verliezen in een intense beleving ook. Je kunt verdwaling in een beleving als het ware. En dat verdwalen hoeft niet erg te zijn, zolang je de weg maar terug kunt vinden.
dat laatste wel imo, alleen weten we niet hoe alles werkt (en denk ik zelf dat een aantal zaken die hier in het spirituele worden besproken in de categorie onzin valt, maar ieder zijn ding)quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klopt
Het is sowieso natuurlijk omdat je als mens ermee bezig bent. Wie weet is inderdaad alles wel natuurlijk zodra je als mens ermee bezig bent? Mensen zijn toch puur natuur of niet soms? Wie weet is het hele subforum the truth wel super natuurlijk
even wat info over die meneer :quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Trouwens: Verklaring voor Paranormale fenomenen, mogelijk "normaal" ;). Dubble-blind test over wat gedachtekracht met water kan doen.
..en hij heeft geen dubbelblind onderzoek aangedurfd waarin de opzet door andere mensen was gedaan.quote:In the day-to-day work of his group, the creativity of the photographers rather than the rigor of the experiment is an explicit policy of Emoto.[7] Emoto freely acknowledges that he is not a scientist,[8] and that photographers are instructed to select the most pleasing photographs.[9] This is an implicit admission of confirmation bias.
Zeker weten, dat zou heel wat meer betekenen dan dat alleen water te beïnvloeden is natuurlijk. En dat het een schimmig persoon is klopt wel een beetje. Echter, als de fotograven uit elke stapel alleen de mooiste pakken dan is het geen valsspelen meer natuurlijkquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
even wat info over die meneer :
[..]
..en hij heeft geen dubbelblind onderzoek aangedurfd waarin de opzet door andere mensen was gedaan.
Hij staat bij het grootste gedeelte van de wetenschappers hoog op het verdachte-personen lijstje om het maar even zo te zeggen
Maar het zou wel te gek zijn als zou blijken dat het zou werken en we water konden beinvloeden met onze gedachten
mooi is natuurlij subjectiefquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeker weten, dat zou heel wat meer betekenen dan dat alleen water te beïnvloeden is natuurlijk. En dat het een schimmig persoon is klopt wel een beetje. Echter, als de fotograven uit elke stapel alleen de mooiste pakken dan is het geen valsspelen meer natuurlijk. Dan zou blijken dat de mooiste foto's van het ingestraalde water mooier zijn dan het niet ingestraalde water
.
Thanksquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hulde, lijkt er op dat je een goed boek aan het lezen bent.![]()
Hier was ik ook niet van plan om er diep op in te gaan, maar het is wel relevant voor dit topic spiritualiteit/wetenschapquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
mooi is natuurlij subjectief
is het wat om die discussie hier wat beperkt te houden en het dat topic te doen?
Spiritueel is ook een groot woord, spiritueel vind ik typisch zo'n begrip wat zo ruim is dat het moeilijk is om er een definitie aan te geven dus ook moeilijk is om er inhoud aan te geven. Als ik aan spiritueel denk en aan spirituele mensen dan denk ik van...." Wat maakt spiritueel nu zo bijzonder interesant, is het interessant willen doen door het menselijke wezen een hogere waardeling te geven door het etiket spirtiueel eraan vast te plakken ?"quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
dat laatste wel imo, alleen weten we niet hoe alles werkt (en denk ik zelf dat een aantal zaken die hier in het spirituele worden besproken in de categorie onzin valt, maar ieder zijn ding)
milieuvervuiling vind ik niet natuurlijk, hoewel we die als mensen veroorzaken, is het dat in zekere zin weer wel, maar dat vind ik toch wat anders
dat vind ik ook, ook vaak andersom trouwens, maar veel tru-ers worden nogal benauwd als om bewijzen gevraagd wordtquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:58 schreef Dromenvanger het volgende:
De grens tussen wetenschap & filosofie en the truth is voor mij dus ook klein. Als ik sommige topics in wetenschap& filosofie bekijk dan denk ik ook wel eens dat een aantal van die topics beter in the truth kunnen geplaatst worden.
ik zou toch r&p zeggen, maar daar gaat het denk ik al snel een andere kant op dan je zou willen, denk ik.quote:Kwaliteit van leven door een helder en gezond bewustzijn met gezond besef en geest
Waar past zo'n topic het beste in thuis?
mensen hebben nogal eens de neiging om zich af te zetten van de massa, zich op een of andere manier te onderscheiden. aangezien we in een vnl rationele samenleving leven, is jezelf spiritueel noemen daar een manier voor.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:02 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Spiritueel is ook een groot woord, spiritueel vind ik typisch zo'n begrip wat zo ruim is dat het moeilijk is om er een definitie aan te geven dus ook moeilijk is om er inhoud aan te geven. Als ik aan spiritueel denk en aan spirituele mensen dan denk ik van...." Wat maakt spiritueel nu zo bijzonder interesant, is het interessant willen doen door het menselijke wezen een hogere waardeling te geven door het etiket spirtiueel eraan vast te plakken ?"
Wat dat betreft denk ik dus wel van..." Doe maar normaal dan doe je gek genoeg"
Je bent een mens in een menselijke vorm en je hebt gedachtes en je hebt een bewustzijn, mening en besef. En zo heeft ieder mens dat. Is het nodig om dat spiritueel te noemen? Of zijn spirituele mensen echt een geval apart?
mwah, ziekte hoort bij het leven. zonder de atmosfeer zouden we hier niet kunnen leven, wat is dan natuurlijker? de situatie op deze aarde, of de situatie erbuiten?quote:Over milievervuiling inderdaad, dat is iets dat wel onnatuurlijk is. Zonnestralen waar je kanker van krijgt dus. Ziek worden van de kosmos, dat is toch niet natuurlijk of wel? Ziektes is dat natuurlijk? Gezondheid lijkt mij meer natuurlijk
Een student zou een onderzoekje moeten doen waar het fout is gegaan bij dat experiment.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Hier was ik ook niet van plan om er diep op in te gaan, maar het is wel relevant voor dit topic spiritualiteit/wetenschap. En schoonheid is zeker subjectief ja, echter als de uitslag niet om en nabij de 50/50 zit dan is er toch iets aan de hand volgens mij.
R&P heeft een dusdanige insteek dat het topic inderdaad een andere wending gaat krijgen dan ik voor ogen heb. Als ik een topic open over helder bewustzijn en gezond verstand of juist een topic open over een ruim bewustzijn waar je kunt hallucineren dan wil ik dat mensen meedenken en schrijven in zeker geval.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:04 schreef Wombcat het volgende:
ik zou toch r&p zeggen, maar daar gaat het denk ik al snel een andere kant op dan je zou willen, denk ik.
dan is wfl best, maar als je je daar niet thuisvoelt gooi je het gewoon in tru, met een goede op moet dat kunnen en anders schopt een mod het wel naar wfl
Eensch.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:11 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Een student zou een onderzoekje moeten doen waar het fout is gegaan bij dat experiment.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:15 schreef sararaats het volgende:
is dat bashen?
bij bashen denk ik aan echte gevechten met woorden
ik denk dat de critci hier ook thuishoren, ik ben er zelf een, dus moet dat wel denken ookquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier gaat het om ervaringen naar voren brengen. En wie weet horen de critici wel thuis hier om balans te handhaven. Net zoals je in politiek te maken hebt met links en rechts en centrum. Critici zul je sowieso altijd houden hier, en dat is niet erg of wel? Ligt er dan wel aan hoe critici hun kritiek uitten. Zoals je vaak ziet dat er op de man gespeeld wordt, dan kun je beter niet op de man spelen maar de ervaring bekritiseren. Niet kijken naar de persoon die het beweerd maar naar de ervaring alleen maar.
Het gaat toch ook om de ervaring en de inhoud en niet om de persoon die het beweert? Object en subject
idd. probleem is vaak dat mensen die in ufo's geloven, of dat 9/11 een inside job is, dat vaak veel meer vanuit hun persoonlijkheid/wereldbeeld geloven dan de sceptici, meer met hart en ziel zeg maar. en zeker als dan iemand wat neerbuigend daarop reageert (wat veel te vaak gebeurt), dan kan het snel escaleren. je wordt nl miet graag op je hart getraptquote:Als een wetenschapper met een foutief rapport naar voren komt dan kun je toch ook beter naar de inhoud kijken dan naar de wetenschapper. Kijken naar wat de persoon laat zien en niet naar de persoon zelf want daar heb je niets aan.
Dat dus over critici binnen the truth. Ik heb er niets op tegen maar bekritiseer dan wel de inhoud en niet de persoon. Kritiek op de persoon gespeeld heb je vrij weinig aan en daar leert die persoon ook niets van, je krijgt dan alleen maar beschuldigingen heen en weer en dan krijg je een persoonlijke rel en dan gaat het niet meer om de inhoud van het verhaal. ( wat ik dus ook vaker meemaak in mijn geval, dan word er jegens mij op de man gespeeld en dan ben ik zo zwak om terug te blijven reageren)
Tja, met bashen is het wel zaak dat één partij de andere op de kast krijgt, als dat niet gebeurt dan krijg je dit soort gezeverquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:15 schreef sararaats het volgende:
is dat bashen?
bij bashen denk ik aan echte gevechten met woorden
Echte TRU-ers zijn natuurlijk ook wel een beetje immuun geworden voor kritiek.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, met bashen is het wel zaak dat één partij de andere op de kast krijgt, als dat niet gebeurt dan krijg je dit soort gezever.
He beschermengeltje, wij weten wel beter dan die Zyggie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:23 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Echte TRU-ers zijn natuurlijk ook wel een beetje immuun geworden voor kritiek.
die hebben een plaat voor hun kop, wil je zeggen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:23 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Van harte welkom beste criticusquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik denk dat de critci hier ook thuishoren, ik ben er zelf een, dus moet dat wel denken ook
Met hart en ziel inderdaad. Maar zo wordt heel veel met hart en ziel uitgedragen in het bestaan. Iemand is er van overtuigd dat UFO's bestaan en iemand is ervan overtuigd dat de daders van de aanslagen de Amerikaanse overheid zelf zijn. Probeer dat maar eens eruit te halen. Overtuigingen van geloof heb je ook nog. De overtuiging dat God alles gemaakt heeft en dan heb je daarnaast een partij die overtuigd is dat het allemaal via de oerknal tot stand is gekomen.quote:idd. probleem is vaak dat mensen die in ufo's geloven, of dat 9/11 een inside job is, dat vaak veel meer vanuit hun persoonlijkheid/wereldbeeld geloven dan de sceptici, meer met hart en ziel zeg maar. en zeker als dan iemand wat neerbuigend daarop reageert (wat veel te vaak gebeurt), dan kan het snel escaleren. je wordt nl miet graag op je hart getrapt
heb 't ook wel eens op zo'n manier zien escaleren dat je gewoon niet meer kunt zeggen hoe het escaleert, elke keer wordt er iets extremer gepost, en wordt elkaars vuurtje aangewakkerd, en voor je het weet staat het hele topic in brand.
'we' weten wie het zeggen, die zelflimiterende en smalkijkende wezens die helaas ook onderdeel zijn van dezelfde mensheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:23 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |