abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:31:40 #1
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45187506
Dr. Masuro Emoto heeft onlangs in het jaar 2000 ontdekt dat de moleculaire structuur van water kan veranderen door te denken (intenties/onbekende energieën). Dit is aan te tonen bij het vormen van ijscristallen. Als je bijvoorbeeld naar mooie muziek luisterd dan vormen zich een bepaald soort ijscristallen en als je vervolgens naar hardmetal luisterd dan vormen zich weer andere cristallen.

De wetenschap heeft erg skeptisch gereageerd op de bevindingen van dr. Emoto vooral omdat er geen "dubbel blinde" test succesvol was uitgevoerd wat in de wetenschap gebruikelijk is om aan te tonen dat iets werkelijk is zoals word gesteld.

Deze dubbel blinde test is onlangs aprox. 2 maanden geleden in October/November succesvol uitgevoerd door een onderszoeksteam. Het is hiermee bewezen dat de structuur van water veranderd kan worden door te denken.

Op de volgende link vind je het verslag van het wetenschappelijke onderzoek naar de verandering van het structuur van water door te denken: http://www.sciencejapan.com/water/Radin_EXPLORE.pdf

Het verschijnsel dat dr. Emoto ontdekt heeft kan een verklaring bieden voor bepaalde "paranormale" fenomenen zoals helderziendheid.

Eigenlijk weet iedereen wel dat paranormale fenomenen bestaan, denk maar aan bijvoorbeeld honden die al zeer enthousiast worden wanneer hun baasje nog maar enkele straten van het huis verwijderd is. Of papegaaien die middels telepathie op commando's kunnen reageren etc.

Enkele russische onderzoekers boeken veel vooruitgang in hun onderzoek naar de 90% van het "rest-DNA". Dit deel van het DNA word nu nog als "overschot" aangeduid omdat het nog niet bekend is waarvoor het diend en niemand een idee had waarvoor het zou kunnen dienen.

Zij ontdekte dat deze DNA mogelijk mogelijkheden bied om informatie over te dragen via een soort van biologisch internet:
quote:
The human DNA is a biological Internet and superior in many aspects to the artificial one. The latest Russian scientific research directly or indirectly explains phenomena such as clairvoyance, intuition, spontaneous and remote acts of healing, self healing, affirmation techniques, unusual light/auras around people (namely spiritual masters), the mind⤙s influence on weather patterns and much more.

In addition, there is evidence for a whole new type of medicine in which DNA can be influenced and reprogrammed by words and frequencies WITHOUT cutting out and replacing single genes.

Only 10% of our DNA is being used for building proteins. It is this subset of DNA that is of interest to western researchers and is being examined and categorized. The other 90% are considered "junk DNA. The Russian researchers, however, convinced that nature was not dumb, joined linguists and geneticists in a venture to explore those 90% of "junk DNA". Their results, findings and conclusions are simply revolutionary!
Bron: http://www.red-ice.net/sp(...)piritualscience.html (publicatie door princeton student)

Groetjes,
Science Japan

[ Bericht 8% gewijzigd door ScienceJapan op 09-01-2007 19:37:22 ]
pi_45187648
edit
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:35:54 #3
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45187691
Gelieve even te lezen, niet na 2 zinnen ... -> reply klikken
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:36:00 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45187699
Je begon redelijk goed met het benoemen van een wetenschappelijk onderzoek. Ik heb er geloof ik wel eens van gehoord, maar de exacte resultaten en conclusies ken ik helaas niet.
quote:
Eigenlijk weet iedereen wel dat paranormale fenomenen bestaan, denk maar aan bijvoorbeeld honden die al zeer enthousiast worden wanneer hun baasje nog maar enkele straten van het huis verwijderd is. Of papegaaien die middels telepathie op commando's kunnen reageren etc.
Ik niet.

Hiena vervalt het topic in quasi-wetenschappelijk gebraak. RestDNA, biologisch internet. Allemaal onzin.
Zyggie.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:36:09 #5
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45187703
Deze dubbel blinde test is onlangs aprox. 2 maanden geleden in October/November succesvol uitgevoerd door een onderszoeksteam. Het is hiermee bewezen dat de structuur van water veranderd kan worden door te denken.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:37:53 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45187788
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:36 schreef ScienceJapan het volgende:
Nou niet echt. Wat ik zo uit de resultaten begrijp is dat 100 bezoekers van een site de kristallen uit het flesje water waar naartoe gebeden is mooier vinden dan van een flesje waar niet naartoe gebeden is. Dit klinkt mij niet als overtuigend bewijs in de oren, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:38:53 #7
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_45187835
quote:
Er bestaan helaas veel mensen die ten behoeve van hun eigen stabiliteit zich willen schuilen achter ongeloof. Zij zijn vaak voor psychiatrische behandeling van hen die zich bewust worden van onbekende fenomenen en daar mogelijk problemen door ondervinden. Ze vinden dat deze mensen met drugs moeten worden "behandeld".
Nogal een boude bewering.
Alsof ieder weldenkend mens een instabiel persoon is als hij niet in nonsens gelooft.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:39:29 #8
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45187863
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:36 schreef ScienceJapan het volgende:
Er is mijn inziens meer nodig om zoiets radicaals te beweren. Ik begrijp dat het in TRU allemaal wel mag, maar op wetenschappelijke gronden is de hypothese nog niet echt geaccepteerd.
Zyggie.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:40:33 #9
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45187912
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:36 schreef Zyggie het volgende:
Je begon redelijk goed met het benoemen van een wetenschappelijk onderzoek. Ik heb er geloof ik wel eens van gehoord, maar de exacte resultaten en conclusies ken ik helaas niet.
[..]

Ik niet.

Hiena vervalt het topic in quasi-wetenschappelijk gebraak. RestDNA, biologisch internet. Allemaal onzin.
Wel, ze zijn nu nog druk bezig met het onderzoek. Maar het gaat dus wel om de elite van de wetenschap in Rusland. Zij hebben het op zich genomen om een verklaring te vinden voor het doel van de 90% rest-DNA en komen met deze bevindingen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:42:42 #10
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45188004
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:38 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nogal een boude bewering.
Alsof ieder weldenkend mens een instabiel persoon is als hij niet in nonsens gelooft.
Hoi!

Sorry van deze "mening" tussendoor, ik heb dit bericht eerder geplaatst op een forum waar gebruikers een antwoord zochten voor het fenomeen horen van stemmen. In de psychiatrie worden ze als "schizofreen" afgedaan, maar ook paranormaal begaafden horen stemmen. Maar je zal ze er uiteraard nooit over horen

Groetjes,
Science Japan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:47:56 #11
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45188234
Meer info en meer referenties van succesvolle wetenschappelijke onderzoeken: http://english.pravda.ru/science/19/94/377/16739_water.html
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:17:01 #12
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45194671
Heeft niemand hier verder een reactie op?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:18:43 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45194748
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:17 schreef ScienceJapan het volgende:
Heeft niemand hier verder een reactie op?
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou niet echt. Wat ik zo uit de resultaten begrijp is dat 100 bezoekers van een site de kristallen uit het flesje water waar naartoe gebeden is mooier vinden dan van een flesje waar niet naartoe gebeden is. Dit klinkt mij niet als overtuigend bewijs in de oren, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_45195916
Het mag misschien quasi-wetenschappelijk zijn, omdat het misschien een hele andere kijk op zaken geeft, het blijft wel super interessant.

Sowieso worden deze theorieën moeilijk geaccepteerd door de massawetenschappers.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nee op 09-01-2007 22:52:54 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:52:53 #15
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45196311
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]
Dat is onzin, die gene die dat schreef heeft het niet gelezen. Het gaat om een officiële dubbel blinde test uitgevoerd door wetenschappers.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:57:45 #16
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_45198956
Een resultaat is geen resultaat. Welkom in de wetenschap.

Als het daadwerkelijk zo is, zullen talloze andere wetenschapsteam hetzelfde resultaat in dezelfde situatie gaan bereiken, niet? Afwachten dus. "Bewezen" is in iedergeval nog niets.
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:08:14 #17
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45199283
Wel, er word gewerkt aan een driedubbel blinde test. Deze test is pas 2-3 maanden oud
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:36:34 #18
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45199866
Weinig reacties verder overigens (gezien het aantal "views"), heeft niemand een ervaring die mogelijk met deze ontdekking bevestigd word?
pi_45201450
Emoto

Hij kan een miljoen dollar winnen als hij onder gecontroleerde omstandigheden dit dubbelblind kan aantonen, maar helaas...:
http://www.randi.org/jr/052303.html

Maar mss. heeft hij dat geld niet nodig. Hij verkoopt namelijk zijn water aan gewillige slachtoffers voor slechts 45$ voor 12 liter en je kan zelfs met hem op cruise om "The Hidden Messages in Water" te ontdekken:
http://www.h2omwater.com
http://www.oceanofgratitudecruise.com/

Hij heeft wel met zijn "werk" een artikel in "Friday dose of woo" bereikt:
http://scienceblogs.com/i(...)oo_h2ooooooommmm.php
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:06:27 #20
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
pi_45201666
Ze zijn bezig met een driedubbel blinde test, een dubbel blinde test is 2-3 maanden geleden succesvol uitgevoerd. Ik heb contact gehad met Dean Radin, de uitvoerder van de test.

Echter, ik vind het wel jammer dat Dr. Emoto zich op kleine schaal bezig houdt met het exploiteren van zijn vinding. Er zullen zeker miljarden te verdienen en veel meer mensen te helpen zijn als je het goed aanpakt en het echt waar blijkt te zijn. Dus dat begrijp ik absoluut niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:10:28 #21
164851 ScienceJapan
Research for Humanity
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:08:10 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45203091
Het verhaal op Randi's site vind ik ook een beetje raar.
Omdat Emoto een wat rare uitspraak maakt, die zelf zegt dat het water een ziel heeft, is de hele test gelijk niet betrouwbaar?
Randi gaat niet eens goed in op de tests die zijn uitgevoerd.
"de blind test is niet goed uitgevoerd.. klaar" daar komt het bij Randi op neer.

Ach ik zou ook schijten als ik een miljoen door zo'n onderzoek zou kwijt raken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_45203214
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:08 schreef Ticker het volgende:
Het verhaal op Randi's site vind ik ook een beetje raar.
Omdat Emoto een wat rare uitspraak maakt, die zelf zegt dat het water een ziel heeft, is de hele test gelijk niet betrouwbaar?
Randi gaat niet eens goed in op de tests die zijn uitgevoerd.
"de blind test is niet goed uitgevoerd.. klaar" daar komt het bij Randi op neer.

Ach ik zou ook schijten als ik een miljoen door zo'n onderzoek zou kwijt raken.
Allereerst maakt het voor Randi op zich niet uit of die proef dubbelblind was of niet. Als meneer Emoto interesse zou hebben in dat miljoen, is al het vorige onderzoek niet meer van belang, dan worden in samenspraak met Randi en Emoto nieuwe testen opgesteld, waarmee beide tevreden zijn en daaraan worden Emoto's claims getoetst.

Waar Randi wel een punt heeft is dat het een goede traditie is in de wetenschap eerst bepaalde procedures te volgen, voor met (baanbrekende) claims naar buiten te komen. Dat heeft Emoto niet gedaan, hij komt met zijn verhaal naar buiten, terwijl er van alles aan te merken is op de procedure.
Zeker als hij dan flessen water gaat verkopen en eraan gaat verdienen....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:21:20 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45221974
Het lijkt me dat Randi niet zomaar die miljoen weggeeft.
Ik neem aan dat je daar een flink contract van te voren voor moet tekenen. En iemand met zo'n ontdekking kan veel meer hieruit slepen dan een 'magere' miljoen.

En in dit geval erbuiten gelaten of het nou echt zo is of niet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_45222706
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:21 schreef Ticker het volgende:
Het lijkt me dat Randi niet zomaar die miljoen weggeeft.
Ik neem aan dat je daar een flink contract van te voren voor moet tekenen. En iemand met zo'n ontdekking kan veel meer hieruit slepen dan een 'magere' miljoen.

En in dit geval erbuiten gelaten of het nou echt zo is of niet.
Klopt, het is niet mals wat je moet doen om Randi te plezieren Maar daar zit dan wel aan vast, dan als je het kan bewijzen, volgens zijn voorwaarden, je ook niet meer voor nep gehouden kan worden, zo grondig is het wel.

Maar mocht ik inderdaad bijvoorbeeld voorwerpen van aan afstandje kunne bewegen, dan is die miljoen best een hoop geld
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')